Mana pieredze: Hobijs, ar ko pelnīt 

14 gadu laikā 4paws (IK Dod man ķepu!) īpašniece Kristīne Leja ir pieskatījusi aptuveni tūkstoš dzīvnieku, lielākoties suņus

Anda Asere, 24.9.2019
1/4

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

«Katru mēnesi man vidēji ir trīs līdz četri jauni klienti. No vienas puses, tas ir daudz, no otras puses, – maz. Taču es nedzenos pēc liela skaita. Dzīvnieki nav bagāža, ko var ielikt mantu glabātavā un pēc saimnieka atgriešanās izņemt. Katrs dzīvnieks ir atšķirīgs – tāpat kā cilvēki. Katram ir jāatrod sava pieeja un laiks, īpaši pirmajā reizē,» saka Kristīne. Viņa cenšas suņus ņemt līdzi ikdienas gaitās, tos socializē – kopā dodas uz kafejnīcu, iepirkties, brauc sabiedriskajā transportā, skrien, peld. Viņa cenšas sarunāties ar tiem saimnieka dzimtajā valodā. Ja Kristīne nezina konkrētas valsts valodu, iemācās vismaz galveno komandu vārdus. Viņa novērojusi, ka pēc tam, kad ar suni kādu laiku sarunājas latviski, viņš iemācās atšķirt biežāk dzirdētos vārdus arī latviešu valodā.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Dzīvesveids

Kristīnes komandā strādā pieci cilvēki, no kuriem četriem dzīvnieku pieskatīšana ir pamatdarbs. «Protams, ja augtu pieprasījums, darbību labprāt paplašinātu,» viņa atzīst. Jau iepriekš ir mēģināts paplašināties ārpus Rīgas, taču pieprasījums bija mazs un darbība nebija rentabla.

Kristīne uzskata, ka Latvijā dzīvnieku pieskatīšana tuvākajā laikā nebūs bizness, ar ko varētu kļūt bagāts. Viņas skatījumā, tas ir dzīvesveids un hobijs, ar kuru var pelnīt. «Šim darbam ir sava specifika, nevar strādāt bez dzīvniekmīlestības. Tas ir pamatu pamats. Dzīvnieks ir dzīva būtne, to nevar ieslēgt kā datoru no rīta un vakarā izslēgt, tas prasa aprūpi 24 stundas diennaktī. Ir daudz citu dažādu biznesa veidu, kur var vairāk un vieglāk nopelnīt. Taču ir daži plusi salīdzinājumā ar citiem nodarbošanās veidiem, piemēram, to var darīt jebkurā vecumā, arī seniori,» spriež Kristīne.

Ierobežo finanses

Kristīne saredz nākotni šādam pakalpojumam, bet ir skeptiski noskaņota, ka tas tuvākajā laikā varētu kļūt tikpat populārs kā citās valstīs. «Ierobežojošais faktors ir finanses. Diemžēl cilvēki Latvijā, īpaši ārpus Rīgas, kopumā nav tik turīgi, un daudziem cilvēkiem pietiek naudas tikai ikdienas izdevumiem, nemaz nerunājot par tādu ekskluzīvu pakalpojumu kā dzīvnieku pieskatīšana,» viņa teic. Grūtības rada arī tas, ka Latvijā cilvēki ir pieraduši lūgt palīdzību draugiem, paziņām un radiniekiem, nevis profesionāļiem. Cilvēki baidās uzticēt savu mīluli un mājas atslēgas svešam cilvēkam.

Visu rakstu lasiet 24. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

No šīs sadaļas

Nepilnu desmit kilometru attālumā no Sāremā salas lielākās pilsētas Kuresāres, mazā ciematiņā...

Mārupes kafejnīca un vīna veikals «Friends» gatavojas logo maiņai, lai izvairītos no...

Pirms sešiem gadiem, kad pasaulē nāca interjera dizaineres Ingas Skrastiņas otrais bērns,...

Muižnieks Marko Polsdams gada laikā kļuvis par lielāko Igaunijas vīndari. Aizvien vairāk...

Inga Skrastiņa interjerus cenšas atdzīvināt, ienesot tajos baltu spēka zīmes un sakrālo...

«Liec savai idejai pelnīt!» ar šādu aicinājumu un balvu fondu vairāk nekā 6000...

Lielvārdiešiem ir pašiem savs miestiņš, kas nodēvēts apiņa pumpura un Lāčplēša eposa...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Londonas bērnu modes nedēļā «Mini mode» debitējis Latvijā radītais bērnu apģērbu zīmols...

Tammes dārzniecība, attīstoties par vienu no vadošajām Igaunijas garšaugu audzētavām, uzņem...