Mazais bizness

Mana pieredze: Latvijas augu spēku iesaiņo pudelītē

Anda Asere, 08.01.2014

Jaunākais izdevums

Latvijas augu spēku Laura Kreišmane iesaiņo pudelītē, bet sertifikāts Ecocert apliecina viņas produkcijas dabiskumu.

Sākot mājas apstākļos gatavot kosmētiku, parasti cilvēki izvēlas taisīt lūpu krāsas vai krēmus, t.i., kaut ko tehnoloģiski vienkāršu. Savukārt Laura izvēlējusies iet citu ceļu. Gatavojot ziepes vai krēmus, visbiežāk sapērk visas sastāvdaļas un samaisa kopā, skaidro Laura. Savukārt viņa gatavo produktu pilnīgi no jauna. «Redzu gan pašu sākumu, gan beigas. Gribējās izcelt Latvijas spēku un dabu,» saka Laura Kreišmane, SIA Dabba īpašniece. Viņas uzņēmums ražo dabisku, sertificētu kosmētiku. Pagaidām kosmētikas klāstā ir tikai ziedūdeņi, kas gatavoti no Latvijas augiem un ir ievākti bioloģiski sertificētās saimniecībās.

Ziedūdeni var saukt arī par destilātu vai hidrolātu. To ražo, ar tvaika palīdzību no augiem «izvelkot» vērtīgās vielas, kuras atdzesējot rodas ziedūdens. «Tas ir tā kā augu esence, ziedu izvilkums,» saka Laura. Latvijā vairāk augi izmantoti augu tējām, protams, arī kosmētiskiem nolūkiem.

Ar sertifikātu

«Daudziem liekas, ka ekoloģiski produkti ir dārgāki, bet ne vienmēr tā ir. Lietojot šādus produktus, ieguvums nav uzreiz un tagad, bet gan ilgtermiņā. Latvija esot viena no zaļākajām valstīm pasaulē. Taču ir valstis, kuras ir zaļākas cilvēku paradumu ziņā, piemēram, cilvēki ir pieraduši pie atkritumu šķirošanas. Mums vajadzētu vairāk domāt par vidi un zaļo domāšanu neuztvert kā modes lietu,» spriež Laura.

SIA Dabba ieguvusi Ecocert sertifikātu. «Tagad mēs varam ar pārliecību teikt, ka šī produkcija ir bioloģiska. Mēs vēlējāmies, lai patērētājs būtu drošs, ka produkts ir dabisks, jo mūsdienās uz daudziem kosmētikas iepakojumiem bieži tiek rakstīts «dabīgs», «no bioloģiskām sastāvdaļām» u.tml., lai arī to neapliecina atbilstošs sertifikāts. Bioloģiska pārtika un tas, kas tiek rakstīts uz tās iepakojuma, tiek regulēts stingrāk,» spriež Laura.

Uzņēmumā jau no pirmsākumiem izmanto bioloģiski sertificētus augus. Līdz ar to, kārtojot formalitātes Ecocert sertifikāta iegūšanai, tam nevajadzēja mainīt ražošanas procesu. Laura jau iepriekš zināja, ka vēlas produkciju ražot pēc iespējas dabisku un kādudien vēlēsies tai atbilstošu sertifikātu, lai pierādītu savus nodomus. Īpaši nozīmīgs šis sertifikāts būšot, kad uzņēmums sāks eksportu. Par citiem ieguvumiem pagaidām pāragri spriest, jo sertifikāts ir vien neilgu laiku.

Ecocert esot viens no populārākajiem dabiskās kosmētikas sertifikātiem pasaulē, bet katrā valstī dod priekšroku citiem sertifikātiem.

Laura uzskata, ka Latvijā ir diezgan daudz kosmētikas ražotāju, turklāt vairākiem ir Ecocert sertifikāts. No Ecocert pārstāvja viņa dzirdējusi, ka Igaunijā nav neviena tāda ražotāja. Runājot par konkurenci, viņa zina teikt, ka Latvijā ir vēl viens uzņēmums, kas ražo ziedūdeni, bet atšķiras sortiments un veikalu loks, kurā produkcija nopērkama. Taču veikalos ir nopērkami dažādi ziedūdeņi, kas ražoti citās valstīs – tie ir gan bioloģiski sertificēti, gan konvencionāli ražoti kosmētikas līdzekļi. «Rožūdeni, kas maksā latu, neuzskatām gluži par mūsu konkurentu,» teic Laura.

Iepakojums – vizītkarte

Laura uzskata, ka tad, ja cilvēkam ir vēlme un gribas veidot uzņēmējdarbību, nevajag gaidīt. «Vienmēr liksies, ka ir iemesli nedarīt. Nebūs viegli, bet savā biznesā vari darīt to, kas patīk, un kam redzi jēgu,» uzskata Laura. Katra kļūda biznesā vairāk vai mazāk maksā. Tāpat var neiet tik gludi, kā gribētos un ne tik ātri, kā gribētos. Citam iet veiklāk, veiksmīgāk – viss atkarīgs no katra paša. «To nevar paredzēt. Vajag mēģināt, jo mūsdienās ir diezgan daudz atbalsta instrumentu,» saka Laura. Viņa ir izmantojusi Valmieras Biznesa un inovāciju inkubatora atbalstu, Hipotēku bankas Starta programmas aizdevumu un tagad izmanto LIAA eksporta konsultācijas. Šobrīd notiek izpēte, kuras valstis būtu vispiemērotākās apjoma ziņā, un lai cilvēki novērtētu ziedūdeni, jo tas ir diezgan specifisks produkts.

Laura stāsta, ka līdz šim biznesā gājis visādi – ne tik ātri, kā gribētos. «Varbūt tas ir labi, jo liek izdarīt visas lietas lēnāk un pārdomātāk. Eksperimentus uzņēmumā sākām salīdzinoši sen, bet produkcija veikalos ir gadu, jo gribējām, lai veikalos būtu pārdomāts produkts. Bija vajadzīgs vairāk laika, nekā sākotnēji domāts, bet tā tas, visticamāk, ir daudziem,» viņa teic. Laura atzīst, ka diezgan ilgs laiks pagājis, izstrādājot iepakojumu. Uzņēmums nomainīja vairākus sadarbības partnerus, kas veidoja dizainu. «Sākumā paši nezinājām, kā tas notiek, cik komplicēts ir šis process. Tas nav tikai iepakojums, bet gan pirmais, kas izstāsta produkta stāstu, piesaista uzmanību. Iepakojumam ir jābūt tādā pašā līmenī, kā produktam, kas tajā ir iekšā,» uzsver Laura.

Tikai no svaigiem

«Šobrīd mūsu vienīgais produkts ir ziedūdens, kura primārā funkcija ir sejas attīrīšana un tonizēšana,» saka Laura. Nākotnē iecerēts paplašināt sortimentu. Šobrīd notiekot eksperimenti, bet viņa nevēlas atklāt, kādi produkti ir iecerēti, turklāt nav gaidāms, ka tie veikalu plauktos varētu nonākt tuvākajā laikā.

Atceroties, kā radās biznesa ideja, Laura stāsta, ka divarpus gadus ceļojusi. Pasaulē vērojusi, kā cilvēki izmanto konkrētā reģionā pieejamos resursus, domājusi par savu uzņēmējdarbību. «Aizbraucu, kad krīze nebija sākusies, bet atgriezos pirms trim gadiem, kad tā bija visai jūtama. Tāpēc visas idejas, kas man bija galvā, nebija piemērotas konkrētajam brīdim. Sāku domāt, ko varētu darīt, izmantojot Latvijas dabas resursus, un nonācu pie ziedūdens. Es pati esmu bioloģiskās kosmētikas cienītāja jau desmit gadu, kad tās lietošana vēl nebija populāra,» stāsta Laura.

Pēc eksperimentiem ar vairāk nekā 50 augiem uzņēmums palicis pie astoņiem ziedūdeņu veidiem, kas ražoti no ābolu sulas, aveņu lapām, bērzu lapām, kumelīšu ziediem, piparmētrām, pelašķu ziediem, viršu ziediem un vīgriezēm. Ražošana notiek tikai vasarā, lai arī vieglāk būtu uzturēt mērenu ražošanu visu gadu, izmantojot kaltētus augus. «Mums ir svarīga kvalitāte, tāpēc ražojam tikai no svaigiem augiem, lai visas aktīvās vielas būtu pēc iespējas augstākā līmenī. Kaltēts augs, protams, kaut ko zaudē, mainās smarža,» saka Laura.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sekojot idejai: šamaņu cepuru klāstu papildinās ar maskām un kostīmiem

Anda Asere, 22.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu firmas zīmi – šamaņu cepures – Irita Tīlane-Pakalniņa papildinās ar kostīmiem un maskām, bet vairs nepiedāvās mazos aksesuārus.

Papildu šamaņu cepurēm Irita sākotnēji izgatavoja arī citus galvas aksesuārus un matu rotas. Aksesuāru ideja bija solis pretim klientam, piedāvājot kaut ko lētāku par šamaņa cepuri. Diemžēl atdeve neesot bijusi pietiekama. «Vislabāk var nopelnīt ar lielajām, nevis mazajām mantām. Mazie aksesuāri aizņem daudz laika un peļņa ir mazāka nekā no lielajiem darbiem. Mazās lietas, piemēram, matu sprādzes, var nopirkt daudzviet, bet šamaņa cepure ir unikāla un citur to nevar nopirkt – tāpēc pērk šeit,» spriež Irita. Viņa nolēmusi atgriezties pie savas sākotnējās profesijas – apģērbu modelēšanas – un strādā pie savas pirmās kolekcijas. «Tā būs pavisam maza, maksimums kādi desmit komplekti, kas saskanēs ar jebkuru šamaņa cepuri,» saka Irita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dabīgās kosmētikas ražotājus likumi nesargā

Dienas Bizness, 15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinātnieki ik gadu nāk klajā ar jauniem atklājumiem par dažādu ķīmisko vielu toksisko iedarbību. Arī kosmētikas lauciņā aizliegto vielu saraksts regulāri tiek papildināts ar simtiem jaunu nosaukumu. Tomēr atšķirībā no pārtikas, kur bioloģiskās lauksaimniecības produktus strikti regulē Eiropas Savienības (ES) regula, kosmētikas produktu nozarē Eiropā un arī citviet pasaulē likumi nedefinē, kas ir vai nav dabīga kosmētika, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Tirgū pircējam pieejami daudzi kosmētikas līdzekļi, kas tiek pozicionēti kā dabīgi, izgatavoti no augu valsts sastāvdaļām, taču to sastāvā iekļautas vielas, kuras satur no naftas produktiem izgatavotās minerāleļļas vai sintētiskus konservantus un parfīmus, parabēnus vai propilēna glikolu. Norādes – dabīgs vai ekoloģisks – vēl neliecina, ka šī kosmētika ir pilnībā brīva no ķīmiskām vielām. Vienīgais dabiskas, ekoloģiski tīras kosmētikas kvalitātes garants ir atsauce uz starptautiski atzītu sertifikāciju.

MADARA Cosmetics ir pirmais kosmētikas ražotājs Latvijā, kura visi produkti ir pilnībā dabiski, atzīti par ekoloģiskiem un sertificēti pēc starptautiskā Ecocert standarta. Kā atzīst MADARA Cosmetics vadītāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere, pieprasījums pēc dabiskās kosmētikas pasaulē strauji audzis, un augusi arī sertificēšanas institūciju kompetence. «Līdz ar to arī prasības kosmētikas produktu sertifikācijā kļuvušas daudzkārt skrupulozākas, nekā tas ir citu nozaru pretendentiem uz ekoloģiska produkta statusu,» norāda L. Tisenkopfa-Iltnere. MADARA Cosmetics jau kopš 2006. gada ir mērķis kļūt par vienu no pazīstamākajiem dabīgās kosmētikas zīmoliem Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas sievietes joprojām pavasaros iesmaržojas ar Rīgas ceriņiem, ko a/s Dzintars ražo kopš sendienām.

Dzintars ir viens no vecākajiem kosmētikas ražošanas uzņēmumiem Eiropā, stāsta Iļja Gerčikovs, kosmētikas ražotāja a/s Dzintars valdes priekšsēdētājs. Viņš šo kompāniju vada kopš pagājušā gadsimta septiņdesmitajiem gadiem.

Par kompānijas dzimšanas gadu oficiāli tiek uzskatīts 1849. gads, kad tika dibināta Heinriha Ādolfa Brigera ziepju un parfimērijas fabrika, kas ražoja ziepes, sveces un veica nenozīmīga daudzuma smaržu un odekolonu iepildīšanu no Francijas ievestām gatavām kompozīcijām. «Tolaik parfimēriju, ziepes, kosmētiku pārdeva aptiekās, atsevišķu veikalu nebija. Tas bija dārgs prieks, jo tikai XX gadsimta sākumā radās ķīmisko produktu ražotnes un kosmētika kļuva pieejama,» klāsta I. Gerčikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieradumus mainīt ir grūti, tie mainās lēni – šajā procesā var palīdzēt ekonomiskais pamatojums

Tā teic vides eksperte un Ekodizaina kompetences centra vadītāja Jana Simanovska.

Lai dzīvotu videi draudzīgāk, viņa iesaka sākt ar mazumiņu – uz veikalu iet ar savu maisiņu, plastmasas pudelēs pildīta ūdens vietā dzert krāna ūdeni, kā arī vismaz kādu no pārtikas produktiem izvēlēties bioloģiski sertificētu. Viņa iestājas pret zaļmaldināšanu un iesaka ražotājiem un arī tirgotājiem būt atbildīgākiem savos apgalvojumos un neizmantot zaļo krāsu kā pircēju pievilinātāju. Vairāk par to, kā iespējams būt videi draudzīgākiem, viņa stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. marta laikrakstā Dienas Bizness:

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ar homeopātisko kosmētiku cer iekļūt pasaulē lielāko topā

Anda Asere, 07.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

InEx Homeopathic Skincare ambīcija ir iekļūt desmit lielāko pasaules dabīgās kosmētikas tirgus spēlētāju vidū un pirmajos trijos gados sasniegt piecu miljonu eiro apgrozījumu.

«Ambīcijas mums ir lielas un, domāju, ka tās ir reālas. Ar pareizu pieeju tas viss ir izdarāms,» uzskata Agnese Irbe, SIA InEx Cosmetics (InEx Homeopathic Skincare) īpašniece. Ideja par homeopātisko ādas kopšanu radās pirms četriem gadiem, kad viņa vēlējās atrast kosmētiku, kas būtu maksimāli dabīga un lietojama gan ārīgi, gan iekšķīgi. «Meklējot kaut ko interesantu un inovatīvu, esmu eksperimentējusi ar visu ko, sākot ar sviestu un beidzot ar dārgiem krēmiem. Ģimenē homeopātiju izmantojam jau ilgstoši, un tāpēc es aizdomājos, ka to varētu pielietot arī ādas kopšanai,» viņa teic. Vispirms Agnese krēmus papildināja ar ēteriskajām eļļām, bet reiz nolēma piepilināt kādu no mājās esošajiem homeopātijas līdzekļiem. Viņa vēroja efektu, vēlāk deva testēt paziņām un ar laiku nonāca pie Latvijas Homeopātu asociācijas prezidentes Ingunas Vecvagares, kura izstrādāja receptūras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pārrāvuma laikā inkubatora nebūs

Anda Asere, 02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

JIC biznesa inkubators uzņēmumiem atbalstu sniegs līdz šā gada 27. jūlijam; pēc tam sagaidāms pārrāvums, kas iestiepsies 2015.gadā.

Līdz ar to tiem, kam briest biznesa idejas, kuras varētu sākt realizēt jau rudenī inkubatora paspārnē, šādas iespējas kādu laiku nebūs. Savukārt esošie inkubatora uzņēmumi turpmāk centīsies attīstīties pašu spēkiem.

Nav noteikumu

Pārrāvums starp esošo un jauno biznesa inkubatoru programmu būs aptuveni gadu, un tas nozīmē, ka šajā periodā inkubatora Jelgavā nebūs, skaidro Agris Ķipurs, JIC biznesa inkubatora vadītājs. Vaicāts, ko pilsētai un reģionam nodarīs inkubatora neesamība pārrāvuma laikā, viņš norāda, ka ietekmi nav iespējams izmērīt. «Man liekas, bijām nonākuši situācijā, kad cilvēkiem bija radusies sapratne, ka brīdī, kad gribi startēt tirgū ar jaunu produktu vai biznesa ieceri, visdrīzāk iesi uz inkubatoru, valstī īsti nav cita instrumenta, alternatīvas. Vari cīnīties pats, bet lielai daļai ir vajadzība pēc finansiāla atbalsta un iztrūkstošas kompetences,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Zīmola Līga Nature SPA sejas krēms ar ēteriskajām eļļām

Daiga Laukšteina, 21.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā «Kā top?» portāls DB.lv Jāņu noskaņās aicina ielūkoties kosmētikas zīmola Līga Nature SPA ražotnes namiņa virtuvē, kur tiek pagatavots sejas krēms ar tuberozes, neroli un ylang ylang ēteriskajām eļļām.

SIA Salons Līga ir dibināts 2001. gadā, un iedvesmas braucienos uz tuvām un tālām pasaules malām «salasītus» spa rituālus, kā arī citus pakalpojumus spa, skaistuma un ārstniecības iestādē Valmierā var izbaudīt jau apaļus 25 gadus.

Taču, ļaujoties vēlmei pēc kāda pavērsiena profesionālajā darbībā, salona īpašniece Līga Aizsila sāka nodarboties arī ar kosmētikas līdzekļu ražošanu. Viņa arī allaž bijusi ierauta ēterisko eļļu pasaulē, tādēļ, nenogurdināta, radījusi ap 50 produktu plašu piedāvājuma klāstu. Tie ir Līga Nature SPA sejas un ķermeņa kopšanas līdzekļi, kuru ražošanā izmanto tikai sertificētas (ecocert / soil association / Cosmos u.c.) izejvielas, kas radītas mūsdienīgās laboratorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics: Pirmajā pusgadā īpaši svarīgs projekts bija pievienošanās dekoratīvās kosmētikas segmentam

Žanete Hāka, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā pusgadā AS Madara Cosmetics īpaši svarīgs projekts bija pievienošanās process jaunam nozīmīgam tirgus segmentam – dekoratīvajai kosmētikai – un ar to saistītie sagatavošanās uzdevumi, šā gada pirmā pusgada pārskatā norāda AS Madara Cosmetics.

Dekoratīvā kosmētika pasaulē veido trešo lielāko skaistumkopšanas nozares kategoriju pēc ādas kopšanas/saules aizsargkrēmu un matu kopšanas produktiem. Dekoratīvās kosmētikas segments pasaulē turpina augt ar stabilu 6% rādītāju. Sociālie plašsaziņas līdzekļi, tostarp selfiju kultūra, veicina kategorijas izmaiņas un attīstību, sniedzot interesantas iespējas jaunu produktu ieviešanai tirgū, norāda uzņēmuma pārstāvji.

Lai gan aizvien populārākas kļūst dabiskās tendences, dekoratīvās kosmētikas segmentā joprojām dominē ierastie dekoratīvās kosmētikas zīmoli, kuru dabiskuma jēdzieni ir ļoti ierobežoti. Ņemot vērā tirgus gatavību un sekojot īpaši veiksmīgai saules aizsarglīdzekļu, tostarp CC (toņa korekcijas) krēmu ieviešanai tirgū, kas ir ādas kopšanas un dekoratīvo kosmētiku apvienojoši produkti, uzņēmums ir nolēmis turpināt ieguldījumus pigmenta formulu izpētē un attīstībā un ražošanas metodēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Svarīgs ne tikai sastāvs, bet arī iepakojums

Dienas Bizness, 19.08.2015

Drošāk ir izvēlēties kosmētiku un sadzīves ķīmiju ar starptautiski atzītu ekoloģisko marķējumu. A/s Spodrība produktiem līnijā Eco Seal For Nature tā ir ekopuķīte, kas ir drošs garants pircējam, ka produkts ir draudzīgs cilvēkam un videi visā tā dzīves cikla laikā – no ražošanas līdz nonākšanai atkritumos

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ikdienā neiztiekam ar gurķi acu krēma vietā vai citronu tauku noņemšanai no virtuves sienas, domājot par savu un vides veselību nākotnē, nepieciešamais kosmētikas vai sadzīves ķīmijas produkts jāizvēlas atbildīgi. Turklāt atbildīga izvēle pieprasa arī atbildīgu rīcību produkta lietošanā un utilizēšanā – tātad visas produkta dzīves garumā, trešdien raksta laikraksts Diena.

Tāpēc produkta etiķete jālasa, ne vien lai pārliecinātos par sastāvu, bet arī lai zinātu, ko iesākt ar tā iepakojumu. Jāmācās atpazīt ekomarķējumi un grafiskie simboli. Tie ir labākie padomdevēji, kā būt pārliecinātam par savu izvēli, vienlaikus izvairoties no viltus zaļajiem produktiem.

Veikalu plauktu pārpilnībā iepakojums kļūst arī par reklāmu, kur ražotāji var sacensties iepakojuma dizainā par pircēja uzmanību, lai tieši šis produkts nonāktu iepirkumu grozā. Tāpēc iepakojums ir viens no lielākajiem ražotāju izaicinājumiem tieši ilgtspējas nodrošināšanā, radot tādu iepakojumu, kas var pildīt savas funkcijas, vienlaikus samazinot kaitējumu videi un cilvēkam. Izvēloties iepakojuma materiālus un dizainu, ražotājam šodien ir iespēja izvēlēties otrreiz pārstrādājamus un atkārtoti lietojamus risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Colgate videi draudzīgā zobu pastas tūbiņa nonākusi Latvijā

Lelde Petrāne, 05.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī Latvijas tirgū mazumtirdzniecībā laista jaunā "Colgate" zobu pasta "Smile for Good" - tā ir vegāna, kā arī izmanto otrreiz pārstrādājamu iepakojumu.

Pastas sastāvā ir 99,7% dabīgas sastāvdaļas. Ir pieejamas divas formulas - "Smile for Good" pamataizsardzībai un "Smile for Good" ar balinošu efektu. Tās sastāvā ir soda, kas pazīstama ar balināšanas īpašībām. Sastāvdaļu sarakstā nav SLS, TiO2 vai saharīna, un produktus ir sertificējusi Vegānu biedrība, Mežu uzraudzības padome (FSC) un EcoCert.

LASI ARĪ: Colgate laiž tirgū pirmo pārstrādājamo zobu pastas tūbiņu

Pētījumu centra SKDS veiktā aptauja liecina, ka gandrīz divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju nezina, ka zobu pastas tūbiņas nav pārstrādājamas. Lielākā daļa mūsdienu zobu pastas tūbiņu ir izgatavotas no plastmasas lamināta loksnēm, parasti tie ir dažādu plastmasu sakausējumi, kas iestiprināti plānā alumīnija kārtā. Materiālu sajaukums padara to neiespējamu pārstrādei, izmantojot standarta metodes. "Smile for Good" iepakojumā izmanto augsta blīvuma polietilēnu (HDPE) - plastmasu, ko jau izmanto dažādām pārstrādājamām plastmasas pudelēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ AS Olainfarm parakstīja līgumu par eko kosmētikas ražotāja SIA Kiwi Cosmetics 100% kapitāla daļu iegādi, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Šis darījums ļaus abiem uzņēmumiem paplašināt ražošanas virzienus, optimizēt ražošanu, kā arī apgūt un nostiprināties arvien jaunos tirgos. Uzņēmumā turpinās strādāt līdzšinējā vadības komanda - Agate Jurkovska-Kanča, Elīna Iltnere-Kārkla un Solveiga Zvejniece.

Pēc provizoriskajiem datiem SIA Kiwi Cosmetics apgrozījums pērn bija 123 tūkstoši eiro.

«Mēs augstu vērtējam Latvijas ražotāju iespējas nodrošināt pieprasītus produktus arvien pieaugošajam zaļā dzīvesveida piekritēju pulkam. Latvijā ir rūpīgi izloloti uzņēmumi gan zaļās farmācijas, gan eko kosmētikas jomā, kuru straujākai attīstībai ir nepieciešams nodrošināt spēcīgu atspēriena punktu. Tāpēc mēs turpinām ar Latvijas zaļās farmācijas līdera Silvanols iegādi aizsākto virzību un pievienojam Olainfarm koncernam eko kosmētikas uzņēmumu Kiwi Cosmetics. Mēs saskatām labu sinerģiju starp Kiwi Cosmetics un Silvanols produktu mārketinga un eksporta jomā, kā arī starp Kiwi Cosmetics un Latvijas aptieka ārstnieciskās eko kosmētikas izplatīšanas jomā. Turklāt būtisks atbalsts būs mātes uzņēmuma Olainfarm pieredze ražošanas attīstībā, tās optimizēšanā un jaunu tirgu apguvē,» piebilst Valērijs Maligins, AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madara Cosmetics akcijas 10. novembrī iekļautas Nasdaq Riga alternatīvajā tirgū First North, informē biržas pārstāvji.

Šogad šis ir otrais jaunais uzņēmums First North Baltijas akciju sarakstā.

Madara Cosmetics akciju kotācija biržā tiek uzsākta pēc uzņēmuma akciju publiskā piedāvājuma, kas noslēdzās 2017. gada 3. novembrī. Apjoms pieprasījumam pēc akcijām pārsniedza piedāvāto apjomu 2.6 reizes. Visas šobrīd uzņēmuma emitētās akcijas tika iekļautas Nasdaq First North Baltijas akciju sarakstā.

Uzņēmums Madara Cosmetics dibināts 2006. gadā un ir celmlauzis dabīgās kosmētikas segmentā vietējā tirgū. Uzņēmumam pieder viena no modernākajām kosmētikas ražotnēm Ziemeļeiropā ar savu pētniecības-izstrādes nodaļu un laboratoriju, un visa produkcija tiek ražota Latvijā, nodrošinot 100% kontroli pār visiem ražošanas posmiem. Gan izejvielas, gan kosmētikas formulas ir ECOCERT/Cosmos sertificētas, un arī ražošanas procesi sertificēti saskaņā ar starptautiskajiem GMP un ISO standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics izveido saules aizsargproduktu līniju; apgrozījumu šogad plāno pusmiljona eiro apmērā

Dienas Bizness, 16.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gandrīz 5 gadus ilgiem pētījumiem AS Madara Cosmetics ir radījusi un laidusi tirgū 4 Cosmos/Ecocert dabīgi sertificētus saules aizsargproduktus sejai un ķermenim, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Šie produkti zīmola Madara sortimentā pārstāv jaunu kategoriju, kas ādas kopšanas produktu tirgū ir plaši pieprasīta, bet no izstrādes viedokļa dabīgajā segmentā ir viena no sarežģītākajām, skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Visu 4 produktu kopējais apgrozījums 2018. gadā plānots 500 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru