Mana pieredze: No izplatītāja par partneri

2018. gada 15. novembris plkst. 6:16
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Tehnoloģijas
Dalies ar šo rakstu

Vēloties strādāt ar gudro māju tehnoloģijām, Gļebs Kiseļovs izvēlējies uzrunāt Čehijas ražotāju Elko EP, lai kļūtu par kompānijas produkcijas izplatītāju.

«2016. gadā beidzu studijas Lielbritānijā un vēlējos strādāt saistībā ar gudro māju tehnoloģijām. Sazinājos ar čehu ražotāju Elko EP, kam līdzās citiem produktiem ir arī privātmāju automatizēšanas tehnoloģijas. Tā kā uzņēmumam Latvijā nebija pārstāvju, sākām sadarboties. Atvēru viedo māju uzņēmumu Echoo Smart Homes, kas gada laikā kļuva par ražotāja lielāko izplatītāju Baltijas mērogā. Partneriem patika, ka bez pieredzes ķērāmies klāt lieliem projektiem, tāpēc šī gada janvārī tie man piedāvāja atvērt meitasuzņēmumu, nevis būt tikai izplatītājam,» saka Gļebs. Iepriekš uzņēmums strādāja kā Echoo Smart Homes, kas ir jauns un ne pārāk pazīstams zīmols. Tagad, strādājot ar ražotāja zīmolu, ir vieglāk piekļūt lielajiem projektiem.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Viņš teic, ka daudzi cilvēki šajā nozarē zina, kas ir Elko EP. «Arī no biznesa viedokļa tagad esmu izdevīgākā situācijā – man ir iespēja iegūt labāku cenu, jo tirgoju tādām kompānijām, kāds bija mans uzņēmums pirms gada. Jā, tirgū ir līdzīgi produkti, bet man nav jākonkurē ar saviem partneriem un ir vieglāk attīstīties. Arī čehiem šī sadarbība ir izdevīga, jo tādā veidā viņi ir tuvāk klientiem. Mēs zinām tirgu un to, kādi mārketinga paņēmieni šeit strādā, kuri produkti ir tirgum piemēroti,» pauž Gļebs.

Iepriekš viņa vadītais uzņēmums darbojās tikai Latvijā, bet tagad vada biznesu visā Baltijā. Gļeba mērķis ir strauji attīstīties Baltijas tirgū un pēc dažiem gadiem, kad būs stabils apgrozījums katrā valstī, plānots atvērt biroju katrā no tām, lai būtu tuvāk klientiem un apkalpotu viņus vietējā valodā. «Pagaidām svarīgākais ir uzlabot situāciju visās trijās valstīs, bet vēlāk plānojam nostiprināties arī Skandināvijā. Tur ir tāds pats izplatītājs, kāds iepriekš bija mans uzņēmums, bet tur nav Elko EP meitasuzņēmuma,» saka Gļebs.
Viņš novērojis, ka viedo pilsētu tehnoloģijas ir aktuālas visās Baltijas valstīs. Tas ir skaidrojams ar Eiropas struktūrfondu finansējuma pieejamību, kā arī to, ka pilsētas rezervē resursus šīm tehnoloģijām.

Arī mazākas pilsētas, piemēram, Jelgava, Dobele, Bauska strādā ar šiem risinājumiem. «Vislabāk viedo tehnoloģiju ziņā attīstīta ir Igaunija, tai seko Latvija un Lietuva,» spriež Gļebs. Salīdzinot pārdošanas statistiku Baltijā, viņš novērojis, ka Lietuvā realizācija notiek vismaz četrās pilsētās, kur ir gan lieli komercobjekti, gan privātpersonas. Latvijā pārdošanas apjomi ir līdzīgi Lietuvas iespētajam, bet tie koncentrējas Rīgā. «No vienas puses, tas ir labi, jo, no biznesa viedokļa, ir efektīvi un nevajag braukāt pa visu valsti, bet, no otras puses, žēl, ka citas pilsētas iepaliek savā attīstībā, jo redzu, ka iespējas ir,» norāda uzņēmējs.

Visu rakstu Mana pieredze: No izplatītāja par partneri lasiet ceturtdienas, 15.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu