Mana pieredze: Palīdz saprast nekustamā īpašuma tirgus cenu

2017. gada 11. decembris plkst. 8:00
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

Vartus.eu vietnē internetā var ievadīt adresi un iegūt platformas prognozēto labāko un zemāko īpašuma pārdošanas un īres cenu

«Cenšamies palīdzēt cilvēkiem saprast tirgus cenu, bet ilgtermiņā plānojam izveidot kaut ko līdzīgu Zillow – veidu, kā atrast īpašumus tuvākajā apkārtnē, salīdzināt tos, noskaidrot noziedzības līmeni, skolu tuvumu un tamlīdzīgi, jo, izvēloties dzīvesvietu, vajag ne tikai labu cenu, bet arī noskaidrot, kur bērni ies skolā, cik ilgs laiks būs nepieciešams, lai nokļūtu darbā. Tie visi ir jautājumi, ko cenšamies izzināt,» stāsta Oskars Gavriševs, SIA Vartus līdzīpašnieks. Platforma palīdz māju īpašniekiem, iznomātājiem un īrniekiem atklāt īpašuma tirgus cenu. «Nekustamais īpašums ir vērtība, cilvēki strādā, lai īrētu vai nopirktu mājokli, ko var dalīt ar savu ģimeni. Mēs gribam nodrošināt pakalpojumu, kas ļauj pieņemt labāko lēmumu ar viņu vērtīgāko aktīvu. Mājokļa pirkums ir visdārgākais cilvēka dzīvē. Pat jaunajai paaudzei, kas labāk izvēlas īrēt, vajag informāciju, lai pieņemtu lēmumu,» viņš saka.

Kompānijas līdzīpašnieks Rauls Abreu Lastra (Raul Abreu Lastra) uzskata, ka cilvēki, kuri visu dzīvi ir krājuši naudu mājas pirkšanai, ir pelnījuši būt labi informēti, lai pieņemtu pamatotus lēmumus. «Mēs cenšamies būt piesardzīgi un norādām mūsu kļūdas varbūtību. Kļūdas procents tipveida padomju laika ēkām ir līdz 10%, bet jaunajiem projektiem lielāks, jo tie ir dažādi un grūti veikt precīzas prognozes,» saka Rauls.

Ideja par Vartus.eu Raulam jau bija laikā, kad viņš dzīvoja Meksikā. Viņam šķita negodīgi, ka detalizēta informācija par tirgu galvenokārt ir tikai bankām un lielajām nozares kompānijām. «Tik daudz ko var iesākt, ja zini sava īpašuma vērtību,» spriež Rauls. Dzīvojot Rīgā, viņš vēlējās pamēģināt, vai šīs idejas īstenošanai ir potenciāls. «Es aizbraucu uz zemesgrāmatu un klauvēju pie visām durvīm pēc kārtas. Bija vajadzīgas divas vizītes, bet darbinieki bija draudzīgi, atsaucīgi, darīja labāko, ko varēja, lai mēs saprastos. Protams, process bija nedaudz birokrātisks, bet es biju pozitīvi pārsteigts, ka man tomēr izdevās iegūt visu nepieciešamo informāciju,» norāda Rauls.

Visu rakstu Skats no malas lasiet 11. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu