Caballero izvēlas nevis diendienā programmēt vienkāršas mājaslapas, bet censties būt par tehnoloģiju jaunuzņēmumu IT partneri, izglītojot un radot pievienoto vērtību , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Veidot parastas mājaslapas – tas prasa 80 līdz 120 darba stundu, tas ir skrējiens, turklāt ir jāvelta daudz laika un pūļu, izglītojot klientu. Startup projekti (IT jaunuzņēmumi) ir laikietilpīgāki, un mums kā komandai ir vieglāk strādāt pie viena lielāka projekta, nevis sadalīt uzmanību, jo pārorientēšanās no viena projekta uz otru prasa laiku,» saka Jānis Līviņš, digitālās aģentūras Caballero (SIA Select IT) īpašnieks. Viņš ir novērojis, ka nereti Latvijas uzņēmēji īsti nesaprot, kāpēc nepieciešama jauna mājaslapa, ja bizness visu laiku ir funkcionējis bez tās vai ar desmit gadu vecu vietni. «Viņi nenovērtē mūsu darbu, esam tikai viens no 2000 uzņēmumiem, kas mēģina uzņēmumam tomēr pārdot jaunu lapu. Savukārt startup projektos strādā cilvēki vecumā ap 30 gadiem, kuri saprot tehnoloģiju nozīmi biznesā,» salīdzina Jānis.
Grib palīdzēt
Latvijā ir pāris tūkstoši programmnodrošinājuma izstrādātāju – gan lielāki un mazāki uzņēmumi, gan individuāli strādājoši speciālisti. Vaicāti, ar ko atšķiras no citiem, Caballero projektu vadītājs Artūrs Lokastovs teic, ka «uz papīra» ne ar ko īpašu neatšķiras, tomēr izteic cerību, ka komandai ir cita pieeja lietām un cita attieksme. «Mums nav vienalga, kas ar uzņēmumu notiks, kad būsim pabeiguši savu darba daļu. Ir bijuši gadījumi, kad mums saka – gribu otru ss.lv. Pēc būtības nav problēmu kaut ko tādu uzprogrammēt, bet cilvēki nesaprot, ka nepietiek ar portāla izveidošanu, ir vajadzīgs plāns, kā pelnīt, mārketinga budžets un tamlīdzīgas lietas. Nav problēmu uztaisīt un iztērēt desmit tūkstošus eiro, mēs gribam palīdzēt cilvēkiem padziļināt biznesa izpratni. Startup ir ierobežots budžets, un viņiem vajag lietderīgi ieguldīt šo naudu,» uzsver Artūrs. Uzņēmuma mērķis nav programmēt programmēšanas pēc. Bizness ir tajā, ka tiek veidota ilgtermiņa sadarbība. Vaicāti, vai tā vietā, lai sniegtu programmēšanas ārpakalpojumus jaunuzņēmumiem, negribētos attīstīt kādu savu projektu, Jānis un Artūrs atbild, ka vēl gaida zelta ideju.
Šobrīd Caballero strādā ar kādu jaunuzņēmumu no Nīderlandes. Tas vēlējās mobilo lietotni, kur var pieteikties frizierim, telefonā atrodot tuvāko, lētāko, labāko.
Visu rakstu Partneris, nevis izpildītājs lasiet 29. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.