Jaunākais izdevums

Lai gan pirmās fotokabīnes parādījās Amerikā 1925. gadā, arī mūsdienās cilvēki ir gatavi stāvēt rindā, lai iegūtu attēlu ar sevi, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Bieži vien pasākumos liekas, ka nekas nav mainījies – rindas ir joprojām,» saka Jānis Nīgals, kurš kopā ar Rolandu Erķi izgatavojis momentfoto aparātu Fobo, ar kuru viesojas dažādos pasākumos. «Bija vēlme uzdāvināt draugam uz kāzām dāvanu – momentfoto iespēju. Likās, ka fotokabīnes uztaisīšana būs ātra, divu nedēļu laikā to izdarīsim, bet tas mums prasīja pusgadu, tāpēc uz kāzām vajadzēja citu dāvanu,» nelēpj Jānis. 2014. gada sākumā fotokabīne bija gatava. No produkta, ko uzdāvināt draugiem, radās pakalpojums, ko viņi tagad piedāvā izklaides tirgū. Vaicāti, kāpēc izlēma turpināt iesākto, puiši teic, ka to mudināja darīt jau līdz tam veiktie ieguldījumi un izaicinājums to paveikt. Jānis ir fotogrāfs un ir bildējis korporatīvajos pasākumos, tāpēc viņam bija kontakti pasākumu aģentūrās, kurām viņš stāstīja par jauno pakalpojumu, izdevās tikt pie klientiem. Gandrīz divu gadu laikā puiši piedalījušies aptuveni 350 pasākumos. Fobo pakalpojumus galvenokārt izvēlas korporatīvajiem pasākumiem un kāzām. Katram no šiem virzieniem ir sava sezonalitāte un tās nepārklājas. «Ir vēl trešais virziens – momentfoto kā daļa no zīmola veidošanas. Labs piemērs ir H&M apģērbu veikali – viņi Positivus festivālā novietoja trīs fotokabīnes un kopumā nobildējās 15 tūkstoši cilvēku. Cilvēks iegūst bildi, ir priecīgs, bet uz fotogrāfijas rakstīts H&M,» saka Jānis. Rolands piebilst, ka tādējādi zīmols tiek saistīts ar pozitīvām sajūtām.

Spogulis ar atmiņu

«Cilvēki fotokabīnē atļaujas vairāk nekā fotosalonā. Tam, kā cilvēki jūtas, skatoties spogulī, ir cita maģija nekā tad, ja skaties uz fotogrāfu, kurš tevi bildē. Kad cilvēku bildē profesionāls fotogrāfs, ir ambīcijas, ka šis nu būs mākslas foto, ka tas būs kaut kas īpašs. Tas ne vienmēr tā ir, daudzas bildes neizdodas. Momentfoto procesā bez fotogrāfa nav tik lielu gaidu, tāpēc pārsteigums, ka viena no bildēm ir forša, rada sajūsmu,» saka Jānis.

Visu rakstu Rindā arī pašbilžu laikmetā lasiet 9. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās, kad bilžu pārbagātība cilvēku mobilajās ierīcēs ir milzīga, vēlme fotografēties un uzreiz saņemt bildi nav zudusi

Šāda iespēja nereti tiek dota dažādās svinībās, piemēram, uzņēmuma ballēs, kāzās, privātās dzimšanas dienās, dažādu produktu popularizēšanas pasākumos, koncertos u.c. Bildēšanās iespējas nodrošina gan fotogrāfi, kuri kā papildus pievienoto vērtību sniedz īpaši izveidotus foto stūrīšus un atribūtus, ar kuru palīdzību var iejusties dažādos tēlos, kā arī uzņēmumi, kuri pasākumiem iznomā foto būdas, kas būtībā ir milzu fotoaparāts, kuram nav nepieciešams fotogrāfs objektīva otrā pusē. Bildēties gribētāji paši ir savas bildes režisori.

«Jau sen esmu darbojies par fotogrāfu, domājis par bildes saturu, kompozīciju un noskaņu, bet momentfoto būdiņas, jo īpaši ceļojot, vienmēr mani ievilka pašu nobildēties. Pirms četriem gadiem uz drauga kāzām radās doma uzdāvināt momentfoto procesu, tā arī radās foto kaste Fobo,» stāsta SIA Fobo partneris Jānis Nīgals. Sezonāli pieprasījums pēc tās mainās, piemēram, ziemā visvairāk foto kastes tiek nodarbinātas uzņēmumu ballēs, kad kolektīvs vēlas svinību sajūtu iemūžināt, un nereti šī bildīte kalpo kā iedvesma visam nākamajam gadam. Vasarā tā parasti tiek noslogota kāzās, jo iegūt sev bildi ar līgavu un līgavaini vai arī ar savu ģimeni vēlas vai ikkatrs viesis. Pasākumā foto kaste, pirmkārt, sniedz prieku, jo pats automātiskā foto process izraisa pārsteigumu un sajūsmu. Otrkārt, kopīga fotografēšanās saliedē pasākuma viesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar EuroPark Latvia valdes locekli Mārtiņu Meisīti

Lelde Petrāne, 21.08.2015

Pie 1990.gada Jeep ar koka apdari
Ļoti patīk amerikāņu retro auto, arī pats brīvajā laikā ap tādiem ķimerējos. Šis eksemplārs īpašs ar koka apdari.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis. EuroPark ir privātais autostāvvietu operators.

EuroPark dibināts 1979.gadā Norvēģijā. EuroPark Latvia darbību sāka 2001.gadā, tā dibinātāji - Norvēģijas uzņēmumi Linstow AS un Indigo Invest.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā jomā strādāju jau teju 15 gadus un vēl joprojām ir interesanti - nemitīgi izaicinājumi, jauni objekti un situācijas. Iekārtot jaunu stāvvietu nenozīmē tikai nodrošināt tehnisko aprīkojumu un izvietot informatīvās zīmes. Katrā objektā, vietā un pilsētas rajonā ir cita specifika. Jāmeklē risinājums, kas vienlīdz apmierina objekta īpašnieku, tā klientu un arī apkārtējos iedzīvotājus. Ir daudz stāvvietu, kam izstrādājam arī autostāvvietu funkcionālos risinājumus, piemēram, pie lielveikaliem vai degvielas uzpildes stacijām meklējam veidu, kā nodrošināt autostāvvietas pieejamību konkrētā objekta klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Investējot 100 000 eiro, atdzīvina fotokluba Rīga telpas Blaumaņa ielā

Lelde Petrāne, 20.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Blaumaņa ielā, atvērta Photo Space Riga.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Blaumaņa iela 21 savulaik pulcēja Latvijas fotomākslas talantus – Gunāru Bindi, Leonu Balodi, Jāni Gleizdu, Zentu Dzividzinsku un citus - fotokluba Rīga darbīgākais laiks bija tieši tur. Photo Space Riga atklāj šīs telpas no jauna.

Photo Space Riga mērķis ir veicināt foto renesansi Latvijā – radīt emocijas, ko sniedz izdrukātas fotogrāfijas, sniegt iespējas mācīties un papildināt savu pieredzi. Saskaņā ar plāniem Blaumaņa iela 21 atkal kļūs par vietu, kur doties visiem, kurus interesē fotogrāfija.

Photo Space Riga būs pieejama kvalitatīva fotodarbu druka, instax momentfoto kameras un to aksesuāri, kā arī Fujifilm X fototehnika. Tiks organizētas vieslekcijas, semināri un citi pasākumi, nodrošinātas kopstrādes un tikšanās telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nekustamā īpašuma tirgus novadu reformas griežos

Ermīns Sniedze - «Latio» mājokļu tirdzniecības vadītājs, 02.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdztekus lielajai «novadu deķa sadiegšanai» ir būtiski realizēt arī citas reformas un risināt problēmas, kuras līdzšinējais reģionālais dalījums jau ir identificējis.

Administratīvi teritoriālā reforma Latvijā, kas paredz vairāk nekā trīs reizes – no pašreizējām 119 uz 36 – samazināt pašvaldību skaitu, rit pilnā sparā. Tikko valdība atbalstījusi šo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) piedāvājumu, un atlikuši vien pāris mēnešu līdz decembrim, kad Saeimā jāiesniedz jauna Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma redakcija, nosakot jauno valsts administratīvi teritoriālo iedalījumu, to veidus un teritoriju izveidošanas kritērijus. Vai šis nav pēdējais brīdis, lai sāktu diskusiju arī par nekustamā īpašuma tirgu novadu reformas ietvaros? Administratīvi teritoriālās reformas gaitā biežāk dzirdētas pašvaldību vadītāju un iedzīvotāju balsis (gan bažas un noliegums, gan optimisms), retāk – uzņēmēju viedoklis. Šādu nozīmīgu pārmaiņu priekšvakarā rodas pārdomas: kādu ietekmi reforma atstās uz nekustamā īpašuma (NĪ) tirgu Latvijā, īpaši reģionos, kur tiek saražoti 49% no visas NĪ nozares pievienotās vērtības un kur ilgstoši bijusi diezgan bēdīga situācija. Pēdējās desmitgadēs retajā no pašvaldībām uzcelti jauni mājokļi un samilzt mājokļu pieejamība, uzņēmējiem ir saimnieciski izdevīgāk un ērtāk koncentrēt savu komercdarbību ap galvaspilsētu, jo reģionos ir ne tikai ievērojamas darbaspēka problēmas, bet arī trūkst labas infrastruktūras (ceļu, ražotņu, noliktavu u.c. objektu, kur izvērst savu biznesu).

Komentāri

Pievienot komentāru