Tirdzniecība un pakalpojumi

Marks and Spencer’s izdzīvo, pārdodot pārtiku

Gunta Kursiša, speciāli Db, 06.04.2011

Jaunākais izdevums

Veikalu tīkla Marks and Spencer’s pārdošanas apjoms nesamazinājās pēdējo trīs mēnešu laikā, kā tas tika paredzēts – pieaugušais pārdotās pārtikas apjoms izlīdzināja pārdošanas apjoma kritumu citās sfērās.

Vispārējo preču pārdošanas apjomi pēdējo trīs mēnešu laikā kritās par 3,9%, taču šo samazinājumu kompensēja pārtikas preču pārdošanas kāpums par 3,4%. «Lai gan pārdošanas apjomi drēbēm ir kritušies, kopumā mazumtirdzniecības apjomos ir vērojams pieaugums,» stāsta Marks Bolands (Marc Bolland), jaunais Marks and Spencer’s izpilddirektors.

Tika paredzēts, ka uzņēmuma pārdošanas rezultāti ievērojami kritīsies – HMV, Next and Dixons Retail, kuriem pieder tehnoloģiju veikalu tīkls Curry norādīja, ka kopš gada sākuma tirgū veicas slikti.

Marks and Spencer’s ļoti uzmanīgi izsaka prognozes par pārdošanas rezultātiem nākamajā gadā. «Klientu budžeta samazinājums un pieaugošās preču cenas padara uzņēmuma darbību par arvien grūtāku,» sarežģīto tirgus situāciju raksturo M.Bolands.

Neskatoties uz pieaugošajām cenām, Marks and Spencer’s paredz, ka peļņa no katras mārciņas pieaugs par 0,25%, salīdzonot ar pagājušogadu. Tomēr uzņēmums nenorāda, kādā veidā tas plāno samazināt nepieciešamos izdevumus, vēsta BBC.

Kompānija plāno paplašināt veikalu platību par 2% Lielbritānijā un par 10% ārzemēs, norāda Marks and Spencer’s vadība. Pagājušonedēļ, 10 gadus pēc savu veikalu slēgšanas Rietumeiropā, uzņēmums paziņoja par plāniem atgriezties Francijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AMADA has released its latest high-power fibre laser cutting machine, the ENSIS-AJ 12 kW, which adds to the currently available 3, 6 and 9 kW versions. The ENSIS fibre lasers are aimed at any manufacturer needing fast piercing and cutting across a wide range of materials. The new 12 kW ENSIS incorporates all the features of the 6 and 9 kW versions, such as AMADA’s original Variable Beam Control and Auto Collimation technologies, as well as the in-house designed and developed fibre laser engine. For the 12 kW version, 3 x 4 kW diode modules (the highest power, single module yet produced by AMADA) are utilised to ensure a very high beam quality is maintained for faster cutting speeds. It also opens new avenues for thicker mild steel processing with nitrogen, up to 15mm. The new ECO WACS system for thick mild steel processing with oxygen further enhances the overall package.

In recent years, higher power fibre lasers have become more popular for sheet metal processing, providing faster cutting speeds and quicker piercing times, and in turn, lower cost-per-part. The new 12 kW AMADA ENSIS-AJ fibre laser has been specifically developed to enhance the already high performances of the existing 3 – 9 kW versions that are currently available. The 3 kW version was already able to process 25mm mild steel. The 12 kW simply takes this to a new level with the addition of the new ECO WACS function. WACS (Water Assisted Cutting System) has been standard on the fully featured ENSIS-AJ fibre lasers since the original launch in 2014 and allows very high quality oxygen processing of thick mild steel. ECO Cut was used for lower thickness oxygen processing (10-15mm), for speed increases and running cost reductions. Now, ECO WACS combines both these features to allow very thick mild steel processing with an extremely high edge quality and improved bevel angle, whilst maintaining fast cutting and piercing capabilities.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Marks & Spencer, izmantojot internetu, cer iekarot Vāciju

Gunta Kursiša, 02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu apģērbu tirgotājs Marks & Spencer ar jaunu sparu metas Vācijas tirgus iekarošanā - šoreiz kompānija plāno izveidot lokālu Vācijas interneta veikala lapu, kurā saredz lielu potenciālu, vēsta thelocal.de.

Šis nav pirmais Marks & Spencer mēģinājums ielauzties Vācijas tirgū – kompānija jau reiz pameta Vāciju 2001. gadā, jo tās pārdošanas rezultāti neattaisnoja cerības.

Pašlaik apģērbu tirgotājs ir pārliecināts, ka Vācijas interneta tirgus uzrāda lielu potencialu, tādēļ novembra beigās tiek plānota Marks & Spencer veikala tirgus atvēršana. Kompānija piegādā preces uz Vāciju, kas iegādātas interneta veikalā, kopš 2008. gada, un vācieši pašlaik ir vieni no nozīmīgākajiem starptautiskajiem klientiem.

Solis atvērt interneta veikalu Vācijā ir daļa no Marks & Spencer paplašināšanās stratēģijas, jo vienlaikus ar Vācijas interneta platformas atvēršanu tiek plānots vērt vaļā interneta veikala vietnes Spānijā, Austrijā, Beļģijā, Austrālijā, Francijā un Īrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Grūtās darbības vides dēļ sarukusi Marks and Spencer gada peļņa

Lelde Petrāne, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marks and Spencer paziņojis par gada peļņas kritumu, ko mazumtirgotājs saista ar grūto darbības vidi, ziņo BBC.

Pirmsnodokļu peļņa gadā līdz marta beigām bijusi 658 miljoni Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 559 miljoni latu).

Tas ir kritums par 16%, salīdzinot ar iepriekšējā gada peļņu - 781 miljonu mārciņu.

Marks and Spencer Apvienotajā Karalistē ir 730 veikali, kas veido lielāko daļu no pārdošanas apjomiem un peļņas.

Pārdošanas apjomi Lielbritānijā bijuši 8,9 miljardi mārciņu, kas ir kāpums par 1,5%.

Pirms mēneša Marks & Spencer atzina, ka tam beidzas dažu no vislabāk pārdoto apģērbu sievietēm krājumi, kas negatīvi ietekmējis pārdošanas apjomus.

Tomēr kompānijas vadība akcentē, ka uz vājā ekonomiskā fona tai tomēr veicies labi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mazumtirgotājs "Marks&Spencer" paziņoja, ka aizies no Krievijas tirgus, ņemot vērā Maskavas īstenoto iebrukumu Ukrainā.

"Marks&Spencer", kas marta sākumā apturēja savu produktu piegādes Krievijai, trešdien pavēstīja, ka nolēmis pilnībā pārtraukt Turcijas konglomerāta "Fiba Group" pārvaldīto franšīzu darbību Krievijā.

Šis lēmums, kā arī uzņēmuma darbības traucējumi Ukrainā tam izmaksā 31 miljonu sterliņu mārciņu (36 miljoni eiro).

"Marks&Spencer" preses pārstāve ziņu aģentūrai AFP apstiprināja, ka grupas zīmols Krievijā vairs netiks izmantots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mazumtirdzniecības tīkla Marks&Spencer pirmā pusgada peļņa ievērojami samazinājusies, tādēļ uzņēmums paziņojis par restrukturizācijas programma, kas ietver veikalu slēgšanu 10 starptautiskajos tirgos un Lielbritānijā, raksta MarketWatch.

Kompānijas peļņa pirms nodokļiem sarukusi par 19% līdz 231,1 miljonam mārciņu, bet apgrozījums pakāpies par 0,9% līdz 4,99 miljardiem mārciņu.

Marks&Spencer darbības rādītāji ceturkšņu griezumā svārstās, taču kopumā labākus rezultātus uzrāda pārtikas veikali, bet sliktākus – apģērbu un mājsaimniecības preču biznesa daļa.

Otrdien kompānija sacīja, ka nākamo piecu gadu laikā slēgs 60 apģērbu un mājsaimniecības preču veikalus Lielbritānija, taču turpinās palielināt pārtikas preču veikalu skaitu.

Kompānija plāno slēgt 53 veikalus 10 tirgos – Ķīnā, Francijā, Beļģijā, Igaunijā, Ungārijā, Lietuvā, Nīderlandē, Polijā, Rumānijā un Slovākijā, jo aizvadītajā gadā šie tirgi uzņēmumam radīja zaudējumus 45 miljonu mārciņu apmērā un saskaņā ar kompānijas pārstāvju teikto, daudzi no šiem tirgiem rada zaudējumus jau vismaz piecus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mazumtirgotājs «Marks&Spencer» pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, strādāja ar 24,7 miljonu sterliņu mārciņu (28 miljonu eiro) tīro peļņu un tas ir par gandrīz 80% mazāk nekā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar restrukturizācijas izdevumiem.

Tikmēr «Marks&Spencer» tirdzniecības apjoms kopumā biznesa gadā palielinājies par 0,7% - līdz 10,7 miljardiem mārciņu.

Uzņēmums norāda, ka restrukturizācijas izdevumi sasnieguši 321,1 miljonu mārciņu.

«Marks&Spencer» trešdien arī paziņoja, ka Lielbritānijā kopumā tiks slēgti vairāk nekā 100 veikali, kompānijai turpinot restrukturizācijas programmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kredītbirojs – ietekme – riski

Evita Vaivode-Šulte, SIA Creditinfo Latvija Klientu apkalpošanas vadītāja, 26.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kredītbiroja ietekme uz ekonomiku

Kredītbirojs ir nozīmīgs mehānisms, kas tiešā veidā atstāj ietekmi uz visu valsts ekonomiku un pareizi veidots tas var sakārtot virkni problēmu jautājumu, savukārt veidots pat ar it kā nelielām atkāpēm no pamatprincipiem, tas efektīvi nepilda savas funkcijas. Ekonomikas izaugsme un stabilitāte ir tiešā veidā atkarīga no kreditēšanas tirgus valstī, savukārt kredītbirojs ir tas, kas šo kreditēšanas tirgu regulē. Pareizi veidota šī kredītinformācijas apmaiņa valstī nodrošina kreditēšanas tirgus pašregulējošo mehānismu, tas nozīmē, ka kredītbirojs pilda neatkarīga starpnieka funkciju, starp visām iesaistītajām pusēm (kreditētājiem un pēcapmaksas pakalpojumu sniedzējiem, šo pakalpojumu patērētājiem – iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kā arī valsti) un nodrošina to interešu sabalansēšanu. Kredītbirojam jāveido līdzsvars un jānodrošina, ka kreditēšanas tirgus balstās uz pamatotu kreditēšanu, kas attīstās un virzās pēc brīvā tirgus likumiem, realizējot valsts ekonomikas attīstības intereses. Savukārt, ja pie tā veidošanas ir pieļautas atkāpes, tad par ekonomisko stabilitāti, izaugsmi, visu tirgus dalībnieku interešu nodrošināšanu utt. uz dažiem gadiem var droši aizmirst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Markam Cukerbergam (Mark Zuckerberg), kuru lielākā daļa no mums zina kā interneta sociālā tīkla Facebook vadītāju, tikko palikuši 29 gadi. Par godu tam publicējam dažus interesantus faktus par šo personību, kuri ne visiem ir zināmi.

1. Ierakstiet @[4:0] Facebook komentārā, un parādīsies Marka Cukerberga vārds.

2. Facebook nav iespējams bloķēt Marku Cukerbergu. Dodieties uz http://www.facebook.com/zuck un izmēģiniet.

3. Pusaudža vecumā Marks bija ateists.

4. Markam un viņa māsam patika joki. Tā, piemēram, Marks un viņa māsa Randi izspēlēja joku 1999. gada Vecgada vakarā. Šajā laikā visi bija noraizējušies par Y2K, teoriju, ka datora datu programmēšanas kļūda varētu sagraut daudzas no datorizētajām sistēmām pasaulē, iestājoties 2000. gadam. Marks zināja, ka viņa vecāki ir satraukušies par Y2K, tādēļ kopā ar māsu sagaidīja precīzi pusnakti un tad atslēdza mājai elektrību, tādējādi liekot vecākiem domāt, ka bailes par Y2K ir piepildījušās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pētījums: Izdzīvošanas režīmā strādā aizvien vairāk uzņēmumu

Dienas Bizness, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumam Latvijas uzņēmumu šī gada lielākais izaicinājums, līdzīgi kā divus iepriekšējos gadus, joprojām ir jaunu klientu piesaiste un noieta tirgus paplašināšana, liecina Citadele Index pētījuma dati. Tomēr gada laikā ir palielinājies to uzņēmēju īpatsvars, kuri par vienu no galvenajiem izaicinājumiem 2016. gadā uzskata uzņēmuma izdzīvošanas jautājumu, informē bankas Ciatdele pārstāve Baiba Ābelniece.

Salīdzinājumā ar attiecīgo periodu gadu iepriekš šogad par pieciem procentiem – līdz 59% – samazinājies to uzņēmumu skaits, kas par 2016. gada lielāko izaicinājumu nosauc jaunu klientu piesaistīšanu un jaunu noieta tirgu apgūšanu. Tikmēr par turpat pieciem procentiem – līdz 42% – palielinājies to uzņēmēju skaits, kuriem prioritārs jautājums ir izdzīvošana.

Uzņēmējiem būtiski izaicinājumi ir arī jaunu produktu vai pakalpojumu izstrādāšana un ieviešana (30%), darba ražīguma paaugstināšana (27%). Tad seko darbinieku noturēšana uzņēmumā (24%), uzņēmuma paplašināšana (15%), uzņēmumam vajadzīgā darbaspēka piesaistīšana (15%). Un daudz retāk uzņēmēji norādījuši, ka aktuāli izaicinājumi šogad ir eksporta apjoma palielināšana (8%) un eksporta uzsākšana (2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mazumtirgotājs "Marks&Spencer" pirmdien paziņoja, ka varētu likvidēt līdz pat 950 vadīšanas un administrēšanas darbavietas, ņemot vērā koronavīrusa pandēmijas izraisīto ienākumu kritumu.

Uzņēmums norāda, ka tā darbību negatīvi ietekmējusi piespiedu kārtā īstenotā veikalu slēgšana, kas no 23.marta ilga gandrīz trīs mēnešus. "Marks&Spencer" maijā pavēstīja, ka peļņa pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, samazinājusies par gandrīz 50% un uzņēmums būs spiests samazināt izdevumus.

Pirmdien kompānija paskaidroja, ka ieplānotā darbavietu likvidēšanu ir daļa no izmaksu samazināšanas plāna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu zīmols Marks&Spencer slēgs veikalu tirdzniecības centrā Domina Shopping, informē uzņēmuma pārstāvji.

Veikals tiks slēgts 3.septembrī un Latvijā vairs nebūs šī zīmola veikala. Kompānija skaidro, ka tās dāvanu kartes pēc minētā datuma vairs nevarēs izmantot Latvijā, bet tās varēs izpirkt veikalos Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Slovākijā un Čehijā.

Veikals Domina Shopping tika atvērts 2006.gadā.

Jaunākie dati liecina, ka Marks&Spencer piedzīvojis smagāko apģērbu tirdzniecības apjomu kritumu kopš 2008.gada. Kritums par 8,9% apģērbu un mājas preču segmentā bija lielāks nekā prognozēja analītiķi.

Jaunais kompānijas vadītājs Sīvs Rovs uzsvēris, ka preču cenas ir pārāk augstas un daudzi gaida, kad tām tiks piemērotas speciālās atlaides. Pērn vairāk nekā 40% no kopējā apģērbu skaita tika pārdoti tieši akciju laikā. Vadītājs uzsvēris, ka šis cikls ir jālauž, jo tas iedragā biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satieciet brāļus, kas stāv aiz tīmekļa vispretrunīgākā sociālā tīkla, tā savu interviju ar Latvijā radītās interneta vietnes Ask.fm dibinātājiem piesaka medijs Time.

Šī ir pirmā plašā intervija ar Ask.fm dibinātājiem kopš tīkls guvis plašu popularitāti pasaulē. Savulaik viņus intervēja arī laikraksts Dienas Bizness.

Ask.fm ir viens no interneta lielākajiem sociālajiem tīkliem, taču arī viens no visvairāk kritizētajiem saistībā ar cilvēku iebiedēšanu un pat pašnāvībām. Kopš tā dibināšanas 2010. gadā vietne izaugusi līdz 120 miljoniem reģistrēto lietotāju visā pasaulē. ASV vien skaits sasniedz 15 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā piemērot ECT spriedumu lietā "Yordanov and Others v. Bulgaria"

Alfrēds Voroņko, zvērināts advokāts “Voroņko zvērinātu advokātu birojs”, Inese Nikuļceva, zvērināta advokāte, vadošā pētniece Baltijas Starptautiskajā akadēmijā, 14.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023. gada 26. septembrī Eiropas Cilvēktiesību tiesa (turpmāk – ECT) pieņēma spriedumu lietā “Yordanov and Others v. Bulgaria”, pieteikuma Nr. 265/17 un 26473/18, kas stājies spēkā 2024. gada 19. februārī.

Šajā spriedumā secināts, ka, lai mantas konfiskācija tiktu uzskatīta par atbilstošu Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas (turpmāk – Konvencija) 1. protokola 1. pantam, nacionālajām tiesām ir būtiski norādīt ziņas par noziedzīgiem vai administratīviem nodarījumiem, kuru rezultātā tika iegūta konfiscējamā manta, kā arī jāparāda saikne starp šādu nodarījumu un konfiscējamo mantu (sprieduma 124. punkts). Mantas uzskatīšana par “nelikumīgi iegūtu” tikai tāpēc, ka pieteikuma iesniedzēji nebija pierādījuši nekādus likumīgus ienākumus, kas attaisnotu tās iegūšanu, nevar attaisnot mantas konfiskāciju un nevar tikt atzīta par atbilstošu Konvencijas 1. protokola 1. pantam (sprieduma 130. un 136. punkts).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Covid-19 krīzē netiek pietiekami ieguldīts cilvēkkapitālā

Prof. Gundars Bērziņš, prof. Jānis Priede, Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte, 27.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid–19 koronavīrusa pandēmija ir būtiski palielinājusi ekonomisko nenoteiktību. Nav arī skaidrs, vai tuvākajā nākotnē vēl tiks ieviesti papildu pandēmiju ierobežojošie pasākumi.

Šī nenoteiktība ir graujoša jebkāda veida ieguldījumiem uzņēmējdarbībā, bet bez ieguldījumiem nav iedomājams produktivitātes pieaugums. Lielas bažas raisa finansējuma apjoma samazinājums inovācijām, pētniecībai un attīstībai, jo runa ir par ilgtermiņa izaugsmes iespējām un to, kādas būs uzņēmumu un ekonomikas iespējas augt pēc pandēmijas.

Jaunākie pētījumi dažādās noarēs izceļ virkni globālu problēmu, kas īpaši izgaismojušās Covid–19 apstākļos, piemēram, nepietiekams ieguldījums cilvēkkapitālā. Dīkstāves pabalsti pašlaik lielā mērā risina šo jautājumu un mēģina novērst zaudējumus īstermiņā, tomēr, ja lejupslīde ieilgs, jauniešiem un citiem, kas tikko ienākuši darba tirgū, tiks liegts strādāt, radot cilvēkkapitāla zaudējumus, kas pasliktinās ekonomikas ilgtermiņa konkurētspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas tuvredzība - Vai partneru «uzmešana» ir vienīgais veids kā veiksmīgi strādāt Latvijas biznesa vidē?

Inese Andersone, GatewayBaltic direktore, 24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad bērni sāk iet skolā, viņi saprot un iemācas, ka ir bērni, kuru rakstura īpašības un vērtības ir atšķirīgas no tām, kuras ir pierasts novērot savā ģimenē. Kad bērni pieaug, viņi saprot, ka ir nepieciešams prāts un atjautība, lai izdzīvotu savā rajonā. Kad šie paši bērni sāk darboties biznesa vidē, viņi saprot, ka ne visiem cilvēkiem, kuriem ir dārgi uzvalki un vizītkartes, piemīt arī biznesa ētika un godīgums.

Var šķist, ka biznesa kultūra Latvijā ir balstīta uz principa – ka uzvarētājs ir tas, kas gudrāk un izmanīgāk uzmetīs savus biznesa partnerus, klientus, darbiniekus un valsti. Un, lai arī cik tas traģikomiski arī neizklausītos, mūsu sabiedrība glorificē «uzmetējus» un piedod viņu grēkus, ļaujot tiem turpināt grēkot.

Tāpēc, rodas jautājums – vai «uzmešanas» kultūra ir biznesa izdzīvošanas nepieciešama sastāvdaļa Baltijā vai veids kā maksimizēt savu peļņu? Es teiktu, ka, dzīvojot tik mazā reģionā kā Baltijas valstis, mēs nevaram atļauties kādu uzmest, jo nekad nevaram būt pilnīgi droši par to, kā tas var ietekmēt biznesa attīstību nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mana pieredze: Celt pašapziņu ar apakšveļu

Monta Glumane, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu biznesu, iekarojis Parīzi un plāno apakšveļā ietērpt arī sievietes Ņujorkā.

«Šajā nozarē ir viegli sākt individuālā dizaina veļas biznesu, bet noturēt uzmanību ir diezgan grūti. Tie uzņēmēji, kuri bija mani elki, kad sāku biznesu, šobrīd jau ir beiguši savu darbību. Pašmācības ceļā nodibinājām uzņēmumu, attīstījām šūšanu, pārdošanu. Pirmie trīs gadi bija maldīšanās un bakstīšanās, un tikai pēdējos divus gadus var teikt, ka šis ir bizness,» stāsta zīmola Flash You and me dizainere Līva Šteina.

Viņa pauž, ka Latvijā nevienam nav pieredzes veļas dizaina izstrādē, arvien viss tiek balstīts uz padomju laika zināšanām. Dizainerei aizvien ir nesaprotami, kā te var būt tik daudz veļas ražotāju, bet nav nevienas izglītības iestādes, kurā iegūt specializēto izglītību. Viņa pati ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju. «Pirku biksītes un ārdīju ārā. Lai arī viss ir nācis pašmācības ceļā, tāpat konstruēšanas un šūšanas pamatus, proporciju ievērošanu un sajušanu iedeva akadēmijas izglītība. 4. kursā manu vīru notrieca mašīna, viņš bija komā, un es taisīju kolekciju par to, kā atspoguļojas iekšējās rētas, kā cilvēks, kurš ir iekšēji cietis, izskatās ārēji. Kolekcija bija ar saitēm, lentēm. Tā doma bija, ka tu sasien sevi ar apģērbu, lai neredz to, kas notiek iekšā, un tā arī aizsākās apakšveļas radīšana ar lentēm,» atceras L. Šteina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās, kad kvalitatīva darba rezultāts aizvien biežāk ir atkarīgs no klienta un pakalpojuma sniedzēja attiecībām un darba efektivitātes, tieši komunikācija mēdz būt klupšanas akmens ceļā uz rezultātu, savienojot divas dažādas pasaules - talantīgus un radošus arhitektus no vienas, un klientus, kas runā prasību, naudas un termiņu valodā, no otras puses. Šādos gadījumos noder strukturēta pieeja.

Klientu attiecību pārvaldības sistēma (Customer Relationship Management – CRM) ir risinājums gan paša uzņēmuma efektivitātes uzlabošanai, gan klientu attiecību uzturēšanai un to plaši izmanto dažādu nozaru uzņēmumi. Sistēma uzlabo uzņēmumā notiekošo procesu vadību un ļauj standartizēt šos procesus. Svarīgi ir pieminēt galveno CRM sistēmas lomu – klientu datubāzes un pārdošanas procesu pārvaldību, kas veicina pārdošanas apjomu pieaugumu. Latvijā ir pieejami vairāki risinājumi, ko piedāvā zināmi starptautiski programmatūras ražotāji, tomēr šādu izvēloties uzmanību ir jāpievērš tieši ieviešanas atbalsta pieejamībai un kopējām izmaksām. Viens no pozitīviem piemēriem ir arī latviešu un krievu valodās pieejamais CRM risinājums Scoro, ko izplata SIA IMCG, kura vadītājs ir viens no Latvijas pieredzējušākajiem IT speciālistiem, Reinis Zitmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stingrāka finanšu risku kontrole no valsts un Eiropas regulatoru puses prasa lielus ieguldījumus no bankām un finanšu organizācijām. Bankas un finanšu institūcijas jau tagad sastopas ar arvien stingrāku un stingrāku kontroli no regulatoru puses, kas noved pie lielākiem apjomiem atskaišu sagatavošanā. Nākotnē prasības tikai augs. Tādējādi vairākas bankas apsver iespēju maksimāli standartizēt un automatizēt regulatoru atskaišu veidošanu, pielietojot speciālus risinājumus.

Nesenās finanšu krīzes rezultātā patlaban pasaulē, tostarp, Eiropā, tiek ieviesti aizvien vairāk jauni standarti un nosacījumi, kā padarīt bankas drošākas, tomēr, no otras puses, tas uzliek bankām papildus administratīvo slogu, jo tām jātiek galā ar daudzām jaunām prasībām, ieviešot tās salīdzinoši īsos termiņos, kā arī iesniedzot neskaitāmas jaunas atskaites un datus. Eiropas tai skaitā arī Latvijas lielākās bankas jau pavisam drīz nonāks stingrākā - Eiropas Centrālās bankas – uzraudzībā, savukārt Bāzele III nosacījumi liks tām palielināt kapitālu (piemēram, samazinot dividendes) vai samazināt risku (piemēram, pārdodot kādu no struktūrām). Kā liecina Wolters Kluwer Financial Services aplēses, Bāzeles III ieviešanas rezultātā ievērojami augs datu apjoms, kas jāiesniedz regulatoriem. Gan vienotajā pārskatā, gan finanšu būs jāiesniedz vairāki tūkstoši datu. Jau patlaban ir skaidrs, ka bankām, būs ļoti grūti iekļauties regulatora norādītos termiņos, lai nodotu visas nepieciešamas atskaites, un bankas, kurām nav automātiskās kalkulācijas sistēmas, nespēs noteiktajā termiņā šīs atskaites iesniegt, stāsta Wolters Kluwer Financial Services eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Intervija: Mēs neapzināmies digitalizācijas riskus

Didzis Meļķis, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju industrija klientiem lielākoties ļauj gulēt uz lauriem, pieļaujot ilūziju par digitālo drošību.

«Būs daži nejauki, tiešām nejauki datu drošības pārkāpumi,» par globālās digitalizācijas paredzamo trauksmes zvanu saka IT infrastruktūras un pakalpojumu grupas ATEA vadītājs Steinars Sonstebijs.

Kādi ir jūsu attīstības plāni Latvijā – programmizstrāde vai IT infrastruktūra un biznesa atbalsta pakalpojumi?

Mūsu biznesa kodolam ir jābūt tādam pašam ikvienā valstī, kurā strādājam, tāpēc Latvijā mums nav citu ambīciju kā Norvēģijā vai Dānijā, un ilgtermiņa mērķis ir visās zemēs sasniegt vienādi augstu veiktspēju, un tas nozīmē IT infrastruktūru. Tas gan nenozīmē, ka mēs nepiestrādātu pie programmām kā šīs infrastruktūras daļas. Proti, tā ir specifiskas, mūsu infrastruktūrai atbilstīgas programmatūras attīstīšana. Tāda ir tendence industrijā vispār – mūsu problēmu risinājums vairs nav aizvien ātrākos datoros, bet gudrākā programmatūrā. Interesantā kārtā lielākā daļa mūsu programmēšanas notiek tieši Baltijā un visvairāk – Latvijā un ne, piemēram, Norvēģijā. Tāpēc tagad mēs gribam šīs jūsu zināšanas eksportēt uz Ziemeļvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas un ASV informācijas tehnoloģiju (IT) asociācija Latvian-American Business Association of California (LABACA) nolēmusi neturpināt uzturēt Silīcija ielejas biroju biznesa inkubatorā Plug and Play Tech Center (Plug and Play), kur pārstāvniecība tika atvērta šī gada sākumā, norāda organizācijas pārstāvis Rihards Gailums.

LABACA gan Silīcija ielejā turpinās savas aktivitātes citos, pēc Gailuma norādītā, efektīvākos veidos.

Pēc viņa skaidrotā, ir vairāki iemesli šādam lēmumam. Piemēram, nepilna gada pastāvēšanas laikā no jau strādājošiem Latvijas IT uzņēmumiem ar stabilu naudas plūsmu netika izrādīta vērā ņemama interese par darbības sākšanu Silīcija ielejā vai ASV. Pēc Latvijas IT nozares uzņēmēju delegācijas viesošanās Silīcija ielejā, kas notika premjera Valda Dombrovska (V) vizītes laikā, nav saņemts neviens pieprasījums sadarbībai ar Silīcija ielejas uzņēmumiem vai kādu aktivitāšu sākšanu, izmantojot LABACA izveidoto «placdarmu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl foršāk par interesantu dāvanu tirgošanu ir radīt tādas pašiem.

Iknedēļas sapulcē darbinieki dalās ar interesantām dāvanu idejām, ko kaut kur pamanījuši. Viens no jaunpienācējiem veikalā ir tetris. «Retro spēle. Parasta lieta, bet kāpēc to vairs nekur nevar dabūt? Tiem, kam tagad ir 10-15 gadi, to nesaprot. Viņi zina tetri telefonā vai datorā, bet ne rokās turamu spēlīti,» saka Poļina Kļimenko, dāvanu veikala Modžo-Džodžo! līdzīpašniece. Meklēt arvien jaunas dāvanas vairs nav tik interesanti kā agrāk. Savā ziņā ir iestājies oriģinālu dāvanu deficīts un gribas darīt ko vairāk par tirgošanos.

Tāpēc pērn tapa plakāts «33 lietas», kur uzskaitītas lietas, kas jāpaspēj paveikt dzīves laikā, bet šogad radīts Izdzīvošanas komplekts. Uz kārbiņas attēlotas iespējamās kataklizmas, kas var notikt Latvijā, ja saskaņā ar seno maiju kalendāru nākamgad patiešām iestāsies pasaules gals – atnācēju uzbrukums, plūdi, tektoniskās pārbīdes un gigantiska briesmoņa izniršana no Daugavas dzīlēm. Un kas tad ir kastes iekšpusē? Standarta Izdzīvošanas komplektā ietilpst burbuļplēve un pārējās lietas katrs var piemeklēt pats. «Burbuļplēve var būt kā dāvana pati par sevi. Tā ir ļoti nepieciešama izdzīvošanas komplektā, jo var ietīties, kad būs sprādziens vai katastrofa, vai knibināt gaisa burbulīšus – tas ir lielisks antistresa līdzeklis, gaidot pasaules galu. Kasti var arī modificēt un ievietot tajā, piemēram, nagu laku un šprotes. Var ielikt arī sauso spirtu, šokolādi un mobilo telefonu,» aizrautīgi stāsta P. Kļimenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperts: autordarbu privāta kopēšana un taisnīga atlīdzība

Baltic Data vadītājs Aivars Arums, 29.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, autoru darbi ir aizsargāti ar autortiesībām un to kopēšana nav atļauta. Mūsdienās gan vairāki autori atļauj savus darbus gan brīvi kopēt, gan lejuplādēt, jo tas ir papildus marketings, kas rada iespēju koncertos saņemt lielāku peļņu.

Analogo iekārtu laikmetā, privātā lietošanā parādoties iekārtām ar kurām bija iespējams veikt kopēšanu, radās situācija, ka katrs autors vairs nevarēja noslēgt ar katru lietotāju licences līgumu par autora darba kopēšanu. Tā rezultātā privāta nekomerciāla kopēšana vairākās valstīs tika atļauta, bet ar nosacījumu, ka autoriem par to jāsaņem atlīdzība. 2001.gadā Eiropas Savienība (ES) izdeva direktīvu 2001/29/EC (2001.g. 22. maijā), kura izņēmuma kārtā atļauj privāta legāli iegādāta autordarba kopijas izgatavošanu savām privātām nekomerciālām vajadzībām. Latvijā autortiesību likums nosaka, ka šādi drīkst izgatavot tikai vienu kopiju. Direktīva arī nosaka, ka par šo kopēšanu autoriem ir jāsaņem taisnīga atlīdzība. Atlīdzības lielums un iekasēšana tiek atstātas katras dalībvalsts ziņā. Dalībvalstis šo direktīvu var ieviest vai var neieviest. Ieviesušas ir 22 valstis, nav ieviesušas 5 valstis: Lielbritānija, Īrija, Luksemburga, Kipra un Malta. Pēc būtības šī direktīva saka: lūdzu ņemiet preci, par samaksu par šo preci vienosimies vēlāk. Biznesa pasaulē šāds princips parasti nav funkcionēt spējīgs. Piemēram, Jūs nevarēsiet celtniekam teikt: uzbūvē man māju, pēc tam par godīgu atlīdzību vienosimies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Par Amber Beverage Group neatkarīgo direktoru izvēlēts Marks Gārbers

Žanete Hāka, 09.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Amber Beverage Group Holding S.a.r.l neatkarīgo direktoru ar stratēģiskā konsultanta funkcijām iecelts Marks Gārbers (Mark Garber), informē uzņēmums.

M. Gārbers vadīs «Amber Beverage Group» uzraudzības padomes izveidi 2018. gada pirmajā ceturksnī.

Marks GārbersKrievijas un visas pasaules investīciju speciālistu aprindās ir labi zināms finansists. Gārbersir medicīnas zinātņu doktors; 1987. gadā viņš kļuva par vienu no «Sintez» (viens no pirmajiem privātajiem uzņēmumiem PSRS) dibinātājiem. 1988. gadā ar Gārberalīdzdalību tika dibināts arī pirmais Padomju Savienības un ASV kopuzņēmums «Sovaminko», bet vēlāk — Padomju Savienības un ASV tehnoloģiju uzņēmums «MEBINVEST».

1995. gadā Gārberskopā ar Hansu-Joergu Rudlofu (Hans-Joerg Rudloff), «Credit Suisse First Boston» bijušo izpilddirektoru, dibināja pirmo Krievijas investīciju banku «UCB». 1998. gadā «UCB» banku pārpirka investīciju banka «Robert Fleming & Co.», un Marks Gārbers kļuva par «Fleming UCB» priekšsēdētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru