Jaunākais izdevums

Japāņu kompaktklases modeļa Mazda 3 karstasinīgākais eksemplārs Mazda 3 MPS uz Latvijas auto skatuves nonāks tikai oktobrī, nevis vasarā, kā iepriekš tika solīts.

Mazda3 MPS joprojām izmantos 2,3 litru benzīnmotoru ar turbopūti un tiešo iesmidzināšanas sistēmu. Modernizētais motors stradās tandēmā ar sešpakāpju mehāniku un attīstīs 260 ZS maksimālo jaudu pie 5500 apgr. min un sasniegs 380 Nm lielu griezes momentu.

Jāpiebilst, ka salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Mazda 3 MPS, jaunais dzinējs vidēji uz 100 km patērēšot par 0,5 litriem mazāk degvielas, turklāt ar mazāku kaitīgo izmešu daudzumu. Starp citu, Mazda3 MPS ir viens no dinamiskākajiem priekšpiedziņas sērijveida eksemplāriem pasaulē, ko apliecina daži raksturlielumi, piemēram, Mazda3 MPS līdz 100 km/h ieskrienas 6,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes.

Tehnoloģiski Mazda 3 ir pastiprināta šasija, uzstādītas stingrākas spirālatsperes, sportiskāks amortizatoru regulējums, tostarp uzlabota virsbūves izturība pret vērpi. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Mazda 3 MPS, jaunajam eksemplāram ir uzlabota stūres mehānisma darbība, tādējādi pilnveidojot modeļa gaitas un vadāmības īpašības.

No ārpuses Mazda3 MPS varēs atpazīt pēc 18 collu riteņiem, liela diametra izpūtēju, platākiem spārniem un gaisa savēcēja iegriezumu uz motora pārsega. Virsbūvi varēšot izvēlēties melnā, sudraba, sarkanā vai gaišzilā krāsā. Salona tapsējuma pamatkrāsa ir melna, bet sēdekļus un ar ādu apdarināto stūres ratu rotās sarkanas krāsas diegu šuvums. Vadības paneļa sportisko šarmu izcels tērauda un titāna krāsas elementi. Mazda3 MPS cenas Latvijā pagaidām vēl nav zināmas.

picturegallery.bdc703de-153e-416c-b1d0-24e470ea9c28

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā vērienīgi atzīmēs Mazda 90 gadu jubileju

Aldis Zelmenis, 29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. augustā Mazda oficiālais pārstāvis Baltic Motors Ltd. kopā ar Latvijas Mazda klubu aicina atzīmēt japāņu autoražotāja deviņdesmitgadi.

Pasākuma gaitā Skanstes ielā 4a no pulksten 16:00 līdz 22:00 paredzēti dažādi izklaidējoši un informatīvi pasākumi, piemēram, Latvijas vecāko Mazda automobiļu parāde, testa braucieni ar ierastiem un retāk sastopamiem Mazda modeļiem, tuvāka iepazīšanās ar japāņu kultūru, kaligrāfijas mākslu, kā arī rotaļas vismazākajiem Mazda faniem. Savukārt, viņu vecākiem būs iespēja iepazīties ar īpašajiem jubilejas piedāvājumiem jauniem Mazda modeļiem, rezerves daļām un servisa pakalpojumiem.

Vecākās Mazda meklējumi vēl nav galā

Pasākuma ietvaros noslēgsies Latvijā vecākās Mazda meklējumi, kas noritēja veselu mēnesi. Katras nedēļas konkursam pieteikto vecāko Mazda automobiļu īpašnieki, kuru spēkratiem izrādījās senākais izlaiduma gads un izieta tehniskā apskate, saņēma īpašo balvu – nedēļas nogali ar pilnīgi jaunu Mazda automašīnu. Citi pārsteigumi visiem, kas pieteica savas Mazda automašīnas konkursam, kā arī jubilejas pasākuma apmeklētājiem, pagaidām no organizatoru puses vēl tiek turēti noslēpumā. Andris Kulbergs, Inchcape uzņēmumu grupas vadītājs Latvijā: "Šis ir pēdējā laikā lielākais Mazda pasākums Latvijā. Priecājos ielūgt visus Mazda īpašniekus, fanus un interesentus ar ģimenēm nosvinēt 90. gadu jubileju kopā ar mums. Pats pasākumu apmeklēšu noteikti kopā ar ģimeni. Turklāt, varu atklāt, ka gadījumā, ja uz pasākumu ieradīsies kāds Mazda īpašnieks, kura automašīna būs vecāka par līdzšinējo konkursa uzvarētāju - 1984. gada modeli, vecākās Mazda īpašniekam piešķirsim jaunu Mazda automašīnu uz nedēļas nogali!"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā tirdzniecībā Latvijā ir nonācis jaunākās paaudzes Mazda 3 hečbeks un sedans, savukārt karstasinīgāko modifikāciju Mazda 3 MPS varam gaidīt rudenī.

Mazda 3 ir viens no galvenajiem Mazda maizes devējiem — līdz šim saražoto pirmās paaudzes Mazda3 automašīnu skaits pārsniedz divus miljonus.

Jaunā modeļa dizains ir kļuvis maķenīt drosmīgāks un dinamiskāks. Mazda 3 dzinēju klāstā ir divi benzīna un trīs dīzeļdzinēji. Jaudīgākais divu litru 151 ZS jaudīgais benzīna dzinējs ir pieejams ar sešu pārnesumu manuālo transmisiju vai piecu pārnesumu automātisko transmisiju. Jāpiebilst, ka divu litru benzīna versija, kura ieradīsies vasaras viducī varēs palielīties ar moderno i-stop sistēmu.

Modernā divu litru DISI (Direct Injection Spark Ignition) dzinēja un i-stop tehnoloģiju mijiedarbības rezultātā tiek samazināts jaunā modeļa degvielas patēriņš pilsētas ciklā par aptuveni 12%, kas ir mazāks nekā tagadējai Mazda3, kura tiek pārdota Eiropas tirgū. Ar solīdām dinamiskajām īpašībām un teicamiem degvielas ekonomijas rādītājiem Mazda3 ar i-stop ir īpašs, videi draudzīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais Mazda CX-7 modelis, kurš nule kā ir nonācis pašmāju tirgū turpmāk būs pieejams arī ar modernu 2.2 litru Common-Rail dīzeļmotoru.

Līdz šim japāņu krosovers priekšroku deva viena dzinēja stratēģijai, tādējādi jauna dzinēja parādīšanās šim modelim bija akūta nepieciešamība. Modernais 2.2 litru Common-Rail turbodīzelis attīstīs 173 zirgspēku lielu jaudu un tiks kombinēts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Kombinētajā ciklā auto patērēšot 7.5 litrus degvielas uz 100 km, tā CO2 izmeši ir 199 g/km. Mazda CX-7 ar dīzeļdzinēju, atšķirībā no versijas ar benzīna motoru, būs aprīkota ar elektrohidraulisko stūres pastiprinātāju, kas uzlabos vadāmības īpašības. Jāpiebilst, ka Mazda CX-7 ar dīzeļdzinēju ieskrienas līdz 100 km/h 11.3 sekundēs un tās maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Mazda apvienojušies jaunu sporta mašīnu vārdā

Gunta Kursiša, 23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāji Fiat un Mazda izveidojuši apvienību, lai attīstītu divu sēdvietu sporta mašīnu ražošanu, vēsta BBC.

Fiat un Mazda «aliance» darbosies, lai izstrādātu Fiat markas Alfa Romeo automašīnu un sporta mašīnu Mazda ar citu dzinēju un dizainu.

Automašīnas tiks ražotas Mazda ražotē Hirosimā. Par abu jauno sporta automobiļu bāzi tiks ņemta Mazda MX5 jaunākā versija.

Šāds solis sperts, jo Mazda vēlas smazināt savas izmaksas pēc tam, kad pēdējā finanšu gadā tā iedzīvojās 1,3 miljardu ASV dolāru zaudējumos.

«Tehnoloģiju un produktu attīstības sadarbību dibināšana ir viens no Mazda korporatīvajem mērķiem, un paziņojums par sadarbības veidošanu ar Fiat ir pirmais solis šajā virzienā,» paziņojumā norādīja Mazda prezidents Takaši Jamanoči (Takashi Yamanouchi). Fiat vadītājs Sergio Marčione (Sergio Marchionne) norādīja, ka sadarbības ar Mazda rezultātā radīsies «aizraujoša un stilīga sporta mašīna Alfa Romeo tradīcijās».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās Mazda 3 tirdzniecība tika uzsākta pagājušajā gada vasarā. Sākotnēji modeļu klāsts ietvēra tikai benzīna dzinējus, taču tagad tas tiek paplašināts ar jaunu 1.6 l dīzeļdzinēju, ko interesenti varot jau pasūtīt. Tiek plānots, ka pirmās automašīnas Latvijā būs redzamas 2010. gada maijā.

Jāuzsver, ka Mazda 3 dažu pēdējo gadu laikā Eiropā ir bijis pārdotākais Mazda automobilis un tagad, kad tās motoru klāsts paplašinās, tiek prognozēts, ka Mazda 3 tirdzniecība palielināsies arī Baltijas valstīs, kur Mazda 3 līdz šim ir bijis otrais populārākais Mazda modelis pēc Mazda 6.

Jaunās Mazda 3 modeļu klāsts ietver divus dažādus benzīna dzinējus –1.6 litru (77 kW / 105 ZS) un 2.0 litru (111 kW / 151 ZS). Šogad Mazda 3 klāsts tiek paplašināts ar 1.6 litru 80 kW (109 ZS) jaudas un 240 Nm/1750 apgr./min. dīzeļdzinēju, kurā izmantots maināmas ģeometrijas turbokompresors.

Degvielas efektivitāti vislabāk var novērtēt pēc patēriņa kombinētajā ciklā, kas Mazda 3 1.6 MZR-CD modelim ir 4.5 l/100 km. Vidējais CO2 izmešu daudzums šai automašīnai ir 119 g/km, kas, savukārt, nozīmē ļoti ekonomiskas transportlīdzekļa reģistrācijas izmaksas saskaņā ar likumu Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli, kas stājās spēkā līdz ar 2010. gada 1. janvāri - tikai LVL 35.7. Turklāt, dzinējs standarta komplektācijā ir aprīkots ar dīzeļdegvielas daļiņu filtru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc modernizācijas Mazda 6 modelis beidzot ir sasniedzis tādu akustisko komfortu, lai to atzītu pat Mazda 6 kaislīgākie noliedzēji

Nedz no grīdas, nedz no aizmugurējām arkām salonā nav dzirdami tie trokšņi, kas bija raksturīgi iepriekšējai Mazda 6. Nav brīnums, kāpēc Mazda 6 ir kļuvusi par 100 kilogramiem smagāka, jo liekais svars apzināti «uzaudzēts», lai uzlabotu automašīnas skaņas izolāciju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Automašīnas akustiskais komforts ir ļoti svarīgs elements, kas atšķir labu no ļoti laba auto. Pieliekot klāt Mazda 6 aprīkojumam dubultos sānu stiklus, automašīnas omulīgā gaita un klusums salonā nedarītu kaunu premium klases automobilim. Tieši tas ir uzlabotās Mazda 6 lielākais sasniegums. Nosvērtība un pārliecība par saviem spēkiem ir jaušama it visā – pārdomāts un ergonomisks salona noformējums ar nomierinošu animēto vadības paneli, standartkomplektācijai piederošu head-up displeju ar informācijas projekciju uz priekšējā vējstikla. Multifunkcionāla ādas stūre, moderns klimata regulēšanas pogu bloks arī ir lietas, par ko nebūs jāpiemaksā. Jaunākās paaudzes LED diodes priekšējos lukturos nodrošinās plašu darba apjomu, ieskaitot arī miglas lukturu funkciju, jo atsevišķu miglas lukturu sekciju jaunajai Mazda 6 nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka vasaras vidū Eiropas, tostarp arī Latvijas tirgū nonāks otrās paaudzes Mazda 3 kompaktklases hečbeks un sedans.

Db auto apskatniekam pavisam nesen radās ekskluzīva iespēja klātienē ne tikai apskatīt, bet arī aptaustīt jaunos Mazda modeļus. Pēc pirmās īsās tikšanās ir jāsecina, ka taisnība laikam būs tiem, kuri paspējuši jauno Mazda 3 nodēvēt par baby Mazda 6, jo īpaši, kas attiecas uz ārejo izskatu. Sportisks un dinamisks dizains apvienojumā ar mūsdienīgām aktīvās un pasīvās drošības tehnoloģijām būs galvenie ieroči, ko likt pretim VW Golf VI, Ford Focus vai Opel Astra. Starp citu, Mazda 3 inženieriem pilnveidojot automašīnas konstrukciju ir izdevies samazināt automašīnas svaru, ļaujot pieslīpēt modeļa aerodinamikas īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats mazākais Mazda krosovers CX-3 uz esošo un gaidāmo konkurentu fona nav fukcionalitātes paraugs, taču tas prot labi un azartiski braukt

Pēdējo gadu laikā japāņu Mazda centīgi atjauno modeļu klāstu, kas vienubrīd bija jau neglābjami novecojis, liekot pat uzticīgākajiem faniem pārcelties pie citu marku automobiļiem. Šobrīd līdzās labi zināmo un atsvaidzināto Mazda 6 un Mazda 3 modeļu rindai ir pievienojies jaunais krosovers Mazda CX-5 un tagad arī mazākais brālis CX-3. Svarīgi, ka paralēli estētiskām izmaiņām zem ādas visiem jaunajiem modeļiem ir iešūti Mazda inženieru jaunākie sasniegumi. Vērienīgais inženiertehniskais projekts ar nosaukumu SkyActive ietver sevī virsbūves konstrukcijas, šasijas, mehāniskās un automātiskās transmisijas padziļinātu modernizāciju, kā arī jaunas paaudzes benzīna un dīzeļa dzinēju izstrādi. Daļa no visiem šiem labumiem nonākuši arī CX-3 rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda nodrošinās 24 h bezmaksas tehnisko palīdzību

Aldis Zelmenis, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Inchcape grupas uzņēmums, Mazda oficiālais dīleris, SIA Baltic Motors ieviesis vērienīgas izmaiņas un jauninājumus klientu servisā. Tostarp, Mazda automašīnu īpašniekiem turpmāk būs pieejama 24 h tehniskā palīdzība ceļā.

Baltic Motors nodrošina ražotāja apstiprināto pakalpojumu Mazda Europe Service jeb diennakts palīdzību ceļā. Tas darbojas 15 Eiropas valstīs, un pakalpojuma ietvaros tiek nodrošināts serviss, transports un viesnīca garantijas perioda laikā. Taču arī pēc garantijas perioda lakā Mazda īpašnieki jebkurā diennakts laikā, ja noticis negadījums, var nogādāt savu spēkratu uz Mazda oficiālo servisu. Bezmaksas 24 stundu serviss pieejams visiem jaunajiem Mazda markas automobiļiem, ieskaitot jaunā modeļa minivenu Mazda5, kas tikko ieradies Latvijā. «Mēs gan ceram, ka Mazda īpašniekiem šī dienesta pakalpojumus nenāksies izmantot,» saka Mazda tirdzniecības vadītājs Latvijā Ģirts Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Mazda CX-5 ir izaudzis par spēcīgu un iekārojamu auto; atsevišķās disciplīnās tas jau rāda premium klases cienīgu sniegumu

Savelkot kopā visus plusus un mīnusus, var teikt, ka CX-5 šobrīd ir viens no saturīgākajiem savas klases modeļiem, kas no Latvijas pircēju puses līdz šim nav izpelnījies to uzmanību, kādu tas būtu pelnījis. Pilnīgi iespējams, ka pie vainas ir cena. Priekšpiedziņas Mazda CX-5 bāzes modelis maksās, sākot no 22750 eiro, savukārt ar pilnpiedziņu, – sākot no 29900 eiro. Loģiski, ka šie skaitļi nespēj konkurēt ar Latvijas dižpārdokļa Nissan Qashqai cipariem, taču potenciālajiem pircējiem ir jāliek aiz auss, ka Mazda CX-5 salīdzinājumā ar Qashqai ir krietni augstākas raudzes produkts, un citējot klasiķa teikto: lietas pasaulē maksā tik, cik viņas maksā, un agrāk vai vēlāk investīcijas lielums atmaksāsies. Jebkurā gadījumā Mazda CX-5 ir auto, kas nezinātājiem un šādas klases auto tīkotājiem varētu būt patīkams atklājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda Motor Corp varētu būt nākamais japāņu autoražotājs, kas izveidos aliansi ar kādu citu kompāniju, sekojot Suzuki Motor Corp. un Mitsubishi Motors Corp. plāniem veidot sadarbību ar ārzemju ražotājiem, atsaucoties analītiķu prognozēm, vēsta Bloomberg.

Kompānijas šādi cenšas dalīties izmaksās, attīstot jaunus modeļus ar jaunākajām tehnoloģijām. Bloomberg norāda, ka Mazdai varētu būt jārīkojas tāpat, jo tās 40 gadus ilgās saites ar Ford Motor Co. kļūst vājākas.

«Tādiem autoražotājiem kā Mazda, kas gadā pārdod tikai aptuveni miljons vienību, ir nepieciešama sadarbība, lai izdzīvotu,» sacījis konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano. Pieprasījumam pēc hibrīdiem, elektriskajām un citām nākamās paaudzes automašīnām pieaugot, autoražotāji saprot, ka ir pārāk dārgi attīstīt tehnoloģijas vieniem pašiem, viņš skaidrojis. Tas daļēji izskaidrojot, kāpēc autoražotājs Suzuki pagājušajā nedēļā piekrita pārdot 19.9% akciju Vācijā bāzētajam Volkswagen. Arī Francijas PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors paziņojuši par partnerības paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford varētu pārdot Mazda akcijas desmit kompānijām

Lelde Petrāne, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV auto gigants Ford Motor Co. pārdos Mazda Motor Corp. akcijas aptuveni desmit kompānijām, ziņo MarketWatch.

Kā potenciālie pircēji tiek minētas tādas kompānijas kā Itochu Corp., Kajima Corp., Sumitomo Mitsui Banking Corp. un Sumitomo Corp.

Ford pārdošot akcijas, jo tas plāno būtiski samazināt savu 11% lielo daļu Mazda.

Ford, kas ir bijis Mazda akcionārs 31 gadu, saglabāšot tikai aptuveni 3% lielu daļu autoražotājā.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jēnu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā, bet to samazināja 2008.gada beigās. Taču tā joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai Mazda 3 Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmā (Euro NCAP) ir piešķirts augstākais piecu zvaigžņu novērtējums 2009. gada kombinētajos drošības testos.

Sākot ar 2009. gadu ir ieviesta vēl stingrāka Euro NCAP novērtēšanas sistēma, kas piešķir vienotu kopējo transportlīdzekļa novērtējumu, apvienojot četrās novērtējumu jomās – pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība un drošības palīgsistēmas – iegūtos punktus.

Mazda 3 ir otrais Mazda modelis, kam jaunajā Euro NCAP novērtēšanas sistēmā ir piešķirts maksimālais piecu zvaigžņu novērtējums. Jaunā Mazda 6 ieguva piecas zvaigznes 2009. gada februārī. Savukārt, 2007. gada decembrī jaunā Mazda 2 un 2005. gadā Mazda 5 saņēma maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu par pieaugušo pasažieru aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eksperti: Akciju indeksi sasniedz vēsturiskas virsotnes

Žanete Hāka, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada noslēgums finanšu tirgos kā vienmēr nāk ar pārsteigumiem – nesenajā OPEC sanāksmē karteļa dalībvalstis ne tikai vienojās par naftas ieguves samazināšanu, bet uz līdzīgu soli pamudināja arī vairākus konkurentus, jaunākajā finanšu tirgus apskatā norāda DNB bankas Privātkapitāla pārvaldes daļas vadītājs Krišjānis Rullis.

Eiropas centrālā banka (ECB) ir vienojusies pagarināt vērtspapīru uzpirkšanas programmu līdz nākamā gada decembrim, tai pašā laikā samazinot uzpirkšanas apjomu līdz 60 miljardiem EUR iepriekšējo 80 miljardu vietā. Pozitīvais noskaņojums ASV finanšu tirgos, kas aizsākās pēc Trampa ievēlēšanas, turpina plesties plašumā. ASV makroekonomikas dati virknē rādītāju ir bijuši labāki, nekā gaidīts, dodot iemeslu galvenajiem akciju indeksiem sasniegt jaunas, vēsturiski augstākās virsotnes.

Pēdējo nedēļu laikā naftas cena ir spēcīgi svārstījusies augšup un lejup, reaģējot uz katru jaunāko informāciju par naftas ieguves apjomiem, plānotajām izmaiņām gan ieguves, gan pieprasījuma pusē. OPEC nesen panāktā vienošanās paredz, ka kartelis samazinās naftas ieguvi par 1.2 miljoniem barelu dienā (mbpd); kopā pasaulē iegūst vairāk nekā 90 mbpd, no tā apmēram trešdaļu - OPEC valstis. Ilgstoši šādu lēmumu kavēja gan Saūda Arābijas stratēģija — kaitēt jaunajiem naftas ražotājiem, gan nespēja vienoties ar OPEC nepiederošajiem naftas eksportētājiem, pirmkārt, Krieviju. Tagad tas ir noticis, OPEC konkurentes piekritušas samazināt ražošanu par 0.6 mbpd, pusi šīs nastas uzņēmusies Krievija. Tirgi joprojām ir skeptiski par to, vai OPEC būs pietiekama disciplīna, lai vienošanos izpildītu. Vēsturiski tā ir bijusi ļoti liela problēma. Tāpēc daļa tirgus analītiķu domā, ka karteļa ietekme uz cenām vēsturiski bijusi otršķirīga, pirmkārt, tās virzījusi tehnoloģiju attīstība, jaunu atradņu apgūšana u.c. fundamentālie faktori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājas Papīrs sāk izmantot Baltijā pirmo hibrīddrukas iekārtu

Zane Atlāce - Bistere, 01.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Liepājas Papīrs» ražotnē Liepājā jūlijā darbu sāk Baltijā pirmā hibrīddrukas iekārta MPS EF SYMJET, kura apvieno fleksogrāfijas drukas sniegumu un digitālās drukas plašās iespējas, informē uzņēmumā.

Jaunā iekārta ir Nīderlandes uzņēmuma MPS Systems B.V. un Lielbritānijas drukas uzņēmuma DOMINO UK Limited radīto iekārtu apvienojums, ar kuras palīdzību AS «Liepājas Papīrs» saviem klientiem vietējā tirgū un eksporta tirgos varēs piedāvāt konkurētspējīgāku produktu vidējo tirāžu uzlīmju un etiķešu drukas segmentā. Būtiskākās jaunās iekārtas priekšrocības, strādājot ar visdažādāko veidu pašlīmējošo materiālu apdruku, ir iespēja sasniegt niansētākus toņus.

Uz iekārtas var īstenot folija aukstspiedes projektus, veikt darbu laminēšanu un iegūt sietspiedei līdzvērtīgu krāsas uznesumu, tādējādi rodot iespēju veidot pilnīgi unikālus tekstūras efektus. Uzņēmuma vadītājs Normunds Jansons kā galveno jaunās iekārtas priekšrocību uzver to, ka «ar šo iekārtu vienas stundas laikā varam saražot to, kam veltījām nesalīdzināmi vairāk laika, strādājot ar iepriekšējo digitālās drukas iekārtu». Viņš arī norāda, ka jaunās iekārtas integrēšana uzņēmuma darbībā un jaunu drukas procesu ieviešana ir būtisks solis uzņēmuma attīstībā gan produkcijas klāsta paplašināšanā, gan uzņēmuma iekšienē noritošo procesu pārstrukturizācijā, jo jāņem vērā, ka šādas iekārtas iegāde ir uzņēmuma vēsturē lielākā investīcija, kurai jānes atdeve un jāceļ uzņēmuma konkurētspēja jau tuvāko trīs gadu periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Zinātniskās izpētes mežus turpmāk pārvaldīs Latvijas Lauksaimniecības universitāte un Silava

Ieva Jurevica, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu interešu konfliktu, Valsts mežu dienests vairs neveiks zinātnisko mežu apsaimniekošanu, to nosaka grozījumi «Meža likumā» un «Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā».

Šobrīd valstij piederošos zinātniskos mežus (ZIM) pārvalda Valsts mežu dienests (VMD), kura pamatfunkcija ir meža apsaimniekošana un izmantošana, un medības reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanas uzraudzība visā valstī, arī Mežu pētīšanas stacijas (MPS) uzraudzība. MPS veic arī mežu apsaimniekošanu. Līdz ar to VMD, veicot gan meža apsaimniekošanas, gan normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību, nonāk interešu konflikta situācijā.

Lai šo situāciju labotu, Zemkopības ministrija izstrādājusi grozījumus «Meža likumā», kas paredz deleģēt valsts zinātnisko mežu pārvaldību un apsaimniekošanu Latvijas Lauksaimniecības universitātei (LLU) un Latvijas Valsts mežzinātnes institūtam Silava. Savukārt MPS tādējādi kļūst par divu atvasinātu Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētu institūciju publisku aģentūru, kuras vidēja termiņa darbības stratēģiju, apsaimniekošanas plānu un budžetu gan turpmāk noteiks Zemkopības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO, VIDEO: Uzņēmumā Liepājas Papīrs darbu sāk pirmā hibrīddrukas iekārta Baltijā

Ilze Žaime, 19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumā «Liepājas Papīrs» sākusi darboties Baltijā pirmā hibrīddrukas iekārta MPS EF SYMJET. Tajā apvienotas fleksogrāfijas un digitālās drukas plašās iespējas, tādējādi attīstot uzņēmuma piedāvājumu un ražošanas iespējas.

«Pastāvēs, kas mainīsies,» ar šādiem vārdiem jauno iekārtu atklāja uzņēmuma tehniskais direktors Ilmārs Ozoliņš-Ozols, klātesot arī AS «Liepājas Papīrs» valdes priekšsēdētājam Normundam Jansonam un Pārdošanas daļas vadītājam Artūram Gabaliņam.

Iekārtas izmaksas sasniedz 985 000 EUR, taču kopā ar iekārtas novietnes izbūvi, darbinieku apmācīšanu un papildu izmaksām uzstādīšanai kopējās investīcijas sasniedz vairāk nekā viena miljona eiro apmēru. Iekārtas uzstādīšanā tika iesaistīti profesionāļi no visas pasaules. Tā tika uzstādīja maijā un līdz šim darbojās testa režīmā.

Lai gūtu nepieciešamos finanšu līdzekļus, uzņēmums ņēmis aizņēmumu SEB bankā. Ieguldītās investīcijas ir paredzēts atpelnīt turpmāko piecu gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas Mazda Motor Corp neplāno uzsākt īpašu mārketinga kampaņu, lai pēc apjomīgajiem automašīnu atsaukumiem, kas iedragājuši Toyota tēlu, pārvilinātu Toyota Motor Corp klientus pie sevis, atsaucoties uz Mazda finanšu direktora sacīto, ziņo Reuters.

Finanšu direktors Kijoši Ozaki intervijā Reuters sacījis, ka Mazda nejūt lielu Toyota izsludināto vairāk nekā astoņu miljonu transportlīdzekļu atsaukumu ietekmi. Atsaukumi esot centrēti ASV, kur Mazda ir tikai 2% tirgus daļa.

«Mūsu ASV tirdzniecības pārstāvji ir ziņojuši, ka daži klienti ieņēmuši«pagaidīsim un redzēsim pozīciju». Bet es nedomāju, ka mēs izjutīsim tiešu ietekmi, jo mūsu klienti novērtē mūsu automašīnu unikālās iezīmes un ir atšķirīgi, salīdzinot ar Toyota klientiem,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais japāņu autoražotāja Mazda rodsters, Mazda MX-5 šogad svin 20 gadu jubileju, ko modelis plāno atzīmēt 24 stundu Lemānas sacīkstēs jūnijā.

Vairāk nekā 200 Mazda MX-5 automobiļu fani no visas Eiropas plāno ierasties Lemānā, lai 13. un 14. jūnijā nosvinētu leģendārā auto jubileju. Atgādināsim, ka Mazda MX-5 modelis pirmo reiz dienas gaismu ieraudzīja 1989. gada Čikāgas autoizstādē, un kopš tās dienas, iekarojot daudzu pircēju labvēlību ne tikai Ziemeļamerikā, bet arī Eiropā. Trijās paudzēs izlaistais modelis pasaulē atradis vairāk nekā 850 tūkstošus lietotāju. Milzīgo panākumu dēļ Mazda MX-5 rodsters ir iekļuvis Ginesa rekordu grāmatā.

picturegallery.53473d7e-9755-4dc6-b2fc-419025d5f71a

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford gatavojas atbrīvoties no Mazda akcijām

Lelde Petrāne, 18.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Motor Co. pašlaik pārrunā iespēju pārdot lielu daļu savu Mazda Motor Corp. kapitāldaļu, atsaucoties uz neoficiāla informācijas avota sniegtu informāciju, ziņo The Wall Street Journal.

Autoražotājam pašlaik pieder 11% liela Japānas kompānijas daļa, bet tas plānojot šo daļu samazināt līdz 3% vai mazāk.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jenu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Ford akcijas varētu iegādāties Mazda Japānas biznesa partneri.

Ford iegūto naudu, visticamāk, izmantos, lai atmaksātu parādu un investētu jaunajos tirgos.

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā. Ford samazināja savu daļu 2008.gada beigās, bet joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda atsauc teju 90 tūkstošus automašīnu

Ritvars Bīders, 15.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mazda Motor pārnesumu sistēmas defektu dēļ Japānā un Ķīnā atsaukusi gandrīz 90 tūkstošus automašīnu Mazda 3, ziņo CNN.

Ķīnā kompānija atsaukusi aptuveni 55 tūkst. automašīnu Mazda 3, savukārt Japānā atsaukums skāris ap 35 tūkst. šo auto modeļu, kuri Japānā pazīstami ar nosaukumu Axela.

Šī gada martā Mazda atsauca arī 12,3 tūkst. apvidus automašīnas CX-9 saistībā defektiem krēslu apsildīšanas sistēmā, kas var novest pie krēslu pārkaršanas.

Šogad ar atsaukumiem nākuši klajā daudzi automašīnu ražotāji, taču neviens nespēj mēroties ar Toyota vairāk nekā 8 miljonu automašīnu lielo atsaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda paziņojis, ka atsauc 65 tūkstošus automašīnu Ziemeļamerikā un Centrālamerikā, jo pastāv bažas par zirnekļiem, ziņo BBC.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka dīleri konstatējuši 20 gadījumus, kad ventilācijas sistēmā bijuši zirnekļu tīkli.

Kompānija norāda, ka tas var palielināt spiedienu degvielas tvertnē, kā rezultātā var rasties plaisas un pastāv aizdegšanās risks.

Dīleri pārbaudīšot, vai automašīnās nav radušās plaisas un iztīrīšot tīklus.

ASV atsaukti aptuveni 50 tūkstoši Mazda6 automašīnu, kas ražotas laika posmā no 2009. līdz 2010.gadam, vēl 15 tūkstoši transportlīdzekļu atsaukti Kanādā, Meksikā un Puertoriko.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka pagaidām nav skaidrs, kādēļ zirnekļiem iepatikušās Mazda6. «Varbūt zirnekļiem patīk zūm zūm?» viņš jokojis, atsaucoties uz Mazda reklāmas saukli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor Corp. un Mazda piektdien paziņoja, ka vienojušās par kapitāla apvienošanu, lai koncentrētos uz kopīgu elektrisko automašīnu izstrādi.

Tāpat abi autoražotāji nolēmuši ASV kopīgi uzbūvēt ražotni, radot līdz 4000 darbvietu.

2015.gadā Toyota un Mazda parakstīja saprašanās memorandu, lai izvērtētu sadarbības iespējas. Piektdien abi uzņēmumi norādīja, ka apvienos spēkus attiecībā uz nozīmīgu nākamās paaudzes tehnoloģiju attīstību.

Kompānijas investēs 1,6 miljardus ASV dolāru (1,3 miljardus eiro), lai ASV uzbūvētu rūpnīcu, kurā no 2021.gada tiks ražoti krosovera modeļi un Toyota Corolla automašīnas. Rūpnīca spēs saražot aptuveni 300 000 automobiļu gadā un radīt līdz 4000 darbvietu.

Paplašinot sadarbību, Toyota iegūs aptuveni 5% Mazda akciju daļu, bet Mazda investēs Toyota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Apsteidzot konkurentus, Mazda rada efektīvāku benzīna dzinēju

Lelde Petrāne, 09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda izstrādājis efektīvāku benzīna dzinēju laikā, kad nozare virzās pretī elektriskajiem transportlīdzekļiem, ziņo BBC.

Saskaņā ar autoražotāja sniegto informāciju kompresijas aizdedzes dzinējs ir par 30% efektīvāks attiecībā uz degvielas patēriņu nekā pašreizējie dzinēji.

Automašīnas ar jaunajiem dzinējiem Mazda sāks pārdot no 2019. gada.

Pagājušajā nedēļā Mazda paziņoja, ka sadarbosies ar Toyota, lai izstrādātu elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģiju. ASV tiks būvēta 1,6 miljardus ASV dolāru vērta rūpnīca.

Mazda informējusi, ka Skyactiv-X būs pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kas izmantos kompresijas aizdedzi. Tas izvirza autoražotāju priekšā konkurentiem, tostarp Daimler un General Motors.

Komentāri

Pievienot komentāru