Jaunākais izdevums

Japāņu autoražotājs Mazda uz Ženēvas autoizstādi līdzās modernizētajam Mazda 5 MPV modelim izripināšot arī uzlabotos Mazda 6 sedanus un universālus. Paredzams, ka jau šopavasar jaunie modeļi nonākšot Eiropas tirgos, tostarp arī Latvijā.

Jaunais dizains ir pieslīpēts atbilstoši korporatīvajiem standartiem, vienlaikus arī papildinot dzinēju klāstu un veicot dažas pamanāmas izmaiņas salona iekārtojumā. Japāņu inženieri ir pārregulējuši Mazda 6 balstiekārtu, ar mērķi uztaustīt zelta vidusceļu starp komfortu un sportiskumu. Spēka agregātu sarakstā varēsim atrast trīs benzīna un trīs dīzeļdzinējus, no kuriem daļa ir pazīstami no līdzšinējā modeļa, tiesa ir piedzīvojuši dažas būtiskas izmaiņas. Būs arī pilnīgi jauns divu litru benzīnmotors, kurš tiks komplektēts ar piecpakāpju automātu.

picturegallery.352182a6-8509-418f-80a7-c5c5250c47eb

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā vērienīgi atzīmēs Mazda 90 gadu jubileju

Aldis Zelmenis, 29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. augustā Mazda oficiālais pārstāvis Baltic Motors Ltd. kopā ar Latvijas Mazda klubu aicina atzīmēt japāņu autoražotāja deviņdesmitgadi.

Pasākuma gaitā Skanstes ielā 4a no pulksten 16:00 līdz 22:00 paredzēti dažādi izklaidējoši un informatīvi pasākumi, piemēram, Latvijas vecāko Mazda automobiļu parāde, testa braucieni ar ierastiem un retāk sastopamiem Mazda modeļiem, tuvāka iepazīšanās ar japāņu kultūru, kaligrāfijas mākslu, kā arī rotaļas vismazākajiem Mazda faniem. Savukārt, viņu vecākiem būs iespēja iepazīties ar īpašajiem jubilejas piedāvājumiem jauniem Mazda modeļiem, rezerves daļām un servisa pakalpojumiem.

Vecākās Mazda meklējumi vēl nav galā

Pasākuma ietvaros noslēgsies Latvijā vecākās Mazda meklējumi, kas noritēja veselu mēnesi. Katras nedēļas konkursam pieteikto vecāko Mazda automobiļu īpašnieki, kuru spēkratiem izrādījās senākais izlaiduma gads un izieta tehniskā apskate, saņēma īpašo balvu – nedēļas nogali ar pilnīgi jaunu Mazda automašīnu. Citi pārsteigumi visiem, kas pieteica savas Mazda automašīnas konkursam, kā arī jubilejas pasākuma apmeklētājiem, pagaidām no organizatoru puses vēl tiek turēti noslēpumā. Andris Kulbergs, Inchcape uzņēmumu grupas vadītājs Latvijā: "Šis ir pēdējā laikā lielākais Mazda pasākums Latvijā. Priecājos ielūgt visus Mazda īpašniekus, fanus un interesentus ar ģimenēm nosvinēt 90. gadu jubileju kopā ar mums. Pats pasākumu apmeklēšu noteikti kopā ar ģimeni. Turklāt, varu atklāt, ka gadījumā, ja uz pasākumu ieradīsies kāds Mazda īpašnieks, kura automašīna būs vecāka par līdzšinējo konkursa uzvarētāju - 1984. gada modeli, vecākās Mazda īpašniekam piešķirsim jaunu Mazda automašīnu uz nedēļas nogali!"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais Mazda CX-7 modelis, kurš nule kā ir nonācis pašmāju tirgū turpmāk būs pieejams arī ar modernu 2.2 litru Common-Rail dīzeļmotoru.

Līdz šim japāņu krosovers priekšroku deva viena dzinēja stratēģijai, tādējādi jauna dzinēja parādīšanās šim modelim bija akūta nepieciešamība. Modernais 2.2 litru Common-Rail turbodīzelis attīstīs 173 zirgspēku lielu jaudu un tiks kombinēts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Kombinētajā ciklā auto patērēšot 7.5 litrus degvielas uz 100 km, tā CO2 izmeši ir 199 g/km. Mazda CX-7 ar dīzeļdzinēju, atšķirībā no versijas ar benzīna motoru, būs aprīkota ar elektrohidraulisko stūres pastiprinātāju, kas uzlabos vadāmības īpašības. Jāpiebilst, ka Mazda CX-7 ar dīzeļdzinēju ieskrienas līdz 100 km/h 11.3 sekundēs un tās maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Mazda apvienojušies jaunu sporta mašīnu vārdā

Gunta Kursiša, 23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāji Fiat un Mazda izveidojuši apvienību, lai attīstītu divu sēdvietu sporta mašīnu ražošanu, vēsta BBC.

Fiat un Mazda «aliance» darbosies, lai izstrādātu Fiat markas Alfa Romeo automašīnu un sporta mašīnu Mazda ar citu dzinēju un dizainu.

Automašīnas tiks ražotas Mazda ražotē Hirosimā. Par abu jauno sporta automobiļu bāzi tiks ņemta Mazda MX5 jaunākā versija.

Šāds solis sperts, jo Mazda vēlas smazināt savas izmaksas pēc tam, kad pēdējā finanšu gadā tā iedzīvojās 1,3 miljardu ASV dolāru zaudējumos.

«Tehnoloģiju un produktu attīstības sadarbību dibināšana ir viens no Mazda korporatīvajem mērķiem, un paziņojums par sadarbības veidošanu ar Fiat ir pirmais solis šajā virzienā,» paziņojumā norādīja Mazda prezidents Takaši Jamanoči (Takashi Yamanouchi). Fiat vadītājs Sergio Marčione (Sergio Marchionne) norādīja, ka sadarbības ar Mazda rezultātā radīsies «aizraujoša un stilīga sporta mašīna Alfa Romeo tradīcijās».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās Mazda 3 tirdzniecība tika uzsākta pagājušajā gada vasarā. Sākotnēji modeļu klāsts ietvēra tikai benzīna dzinējus, taču tagad tas tiek paplašināts ar jaunu 1.6 l dīzeļdzinēju, ko interesenti varot jau pasūtīt. Tiek plānots, ka pirmās automašīnas Latvijā būs redzamas 2010. gada maijā.

Jāuzsver, ka Mazda 3 dažu pēdējo gadu laikā Eiropā ir bijis pārdotākais Mazda automobilis un tagad, kad tās motoru klāsts paplašinās, tiek prognozēts, ka Mazda 3 tirdzniecība palielināsies arī Baltijas valstīs, kur Mazda 3 līdz šim ir bijis otrais populārākais Mazda modelis pēc Mazda 6.

Jaunās Mazda 3 modeļu klāsts ietver divus dažādus benzīna dzinējus –1.6 litru (77 kW / 105 ZS) un 2.0 litru (111 kW / 151 ZS). Šogad Mazda 3 klāsts tiek paplašināts ar 1.6 litru 80 kW (109 ZS) jaudas un 240 Nm/1750 apgr./min. dīzeļdzinēju, kurā izmantots maināmas ģeometrijas turbokompresors.

Degvielas efektivitāti vislabāk var novērtēt pēc patēriņa kombinētajā ciklā, kas Mazda 3 1.6 MZR-CD modelim ir 4.5 l/100 km. Vidējais CO2 izmešu daudzums šai automašīnai ir 119 g/km, kas, savukārt, nozīmē ļoti ekonomiskas transportlīdzekļa reģistrācijas izmaksas saskaņā ar likumu Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli, kas stājās spēkā līdz ar 2010. gada 1. janvāri - tikai LVL 35.7. Turklāt, dzinējs standarta komplektācijā ir aprīkots ar dīzeļdegvielas daļiņu filtru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc modernizācijas Mazda 6 modelis beidzot ir sasniedzis tādu akustisko komfortu, lai to atzītu pat Mazda 6 kaislīgākie noliedzēji

Nedz no grīdas, nedz no aizmugurējām arkām salonā nav dzirdami tie trokšņi, kas bija raksturīgi iepriekšējai Mazda 6. Nav brīnums, kāpēc Mazda 6 ir kļuvusi par 100 kilogramiem smagāka, jo liekais svars apzināti «uzaudzēts», lai uzlabotu automašīnas skaņas izolāciju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Automašīnas akustiskais komforts ir ļoti svarīgs elements, kas atšķir labu no ļoti laba auto. Pieliekot klāt Mazda 6 aprīkojumam dubultos sānu stiklus, automašīnas omulīgā gaita un klusums salonā nedarītu kaunu premium klases automobilim. Tieši tas ir uzlabotās Mazda 6 lielākais sasniegums. Nosvērtība un pārliecība par saviem spēkiem ir jaušama it visā – pārdomāts un ergonomisks salona noformējums ar nomierinošu animēto vadības paneli, standartkomplektācijai piederošu head-up displeju ar informācijas projekciju uz priekšējā vējstikla. Multifunkcionāla ādas stūre, moderns klimata regulēšanas pogu bloks arī ir lietas, par ko nebūs jāpiemaksā. Jaunākās paaudzes LED diodes priekšējos lukturos nodrošinās plašu darba apjomu, ieskaitot arī miglas lukturu funkciju, jo atsevišķu miglas lukturu sekciju jaunajai Mazda 6 nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats mazākais Mazda krosovers CX-3 uz esošo un gaidāmo konkurentu fona nav fukcionalitātes paraugs, taču tas prot labi un azartiski braukt

Pēdējo gadu laikā japāņu Mazda centīgi atjauno modeļu klāstu, kas vienubrīd bija jau neglābjami novecojis, liekot pat uzticīgākajiem faniem pārcelties pie citu marku automobiļiem. Šobrīd līdzās labi zināmo un atsvaidzināto Mazda 6 un Mazda 3 modeļu rindai ir pievienojies jaunais krosovers Mazda CX-5 un tagad arī mazākais brālis CX-3. Svarīgi, ka paralēli estētiskām izmaiņām zem ādas visiem jaunajiem modeļiem ir iešūti Mazda inženieru jaunākie sasniegumi. Vērienīgais inženiertehniskais projekts ar nosaukumu SkyActive ietver sevī virsbūves konstrukcijas, šasijas, mehāniskās un automātiskās transmisijas padziļinātu modernizāciju, kā arī jaunas paaudzes benzīna un dīzeļa dzinēju izstrādi. Daļa no visiem šiem labumiem nonākuši arī CX-3 rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda nodrošinās 24 h bezmaksas tehnisko palīdzību

Aldis Zelmenis, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Inchcape grupas uzņēmums, Mazda oficiālais dīleris, SIA Baltic Motors ieviesis vērienīgas izmaiņas un jauninājumus klientu servisā. Tostarp, Mazda automašīnu īpašniekiem turpmāk būs pieejama 24 h tehniskā palīdzība ceļā.

Baltic Motors nodrošina ražotāja apstiprināto pakalpojumu Mazda Europe Service jeb diennakts palīdzību ceļā. Tas darbojas 15 Eiropas valstīs, un pakalpojuma ietvaros tiek nodrošināts serviss, transports un viesnīca garantijas perioda laikā. Taču arī pēc garantijas perioda lakā Mazda īpašnieki jebkurā diennakts laikā, ja noticis negadījums, var nogādāt savu spēkratu uz Mazda oficiālo servisu. Bezmaksas 24 stundu serviss pieejams visiem jaunajiem Mazda markas automobiļiem, ieskaitot jaunā modeļa minivenu Mazda5, kas tikko ieradies Latvijā. «Mēs gan ceram, ka Mazda īpašniekiem šī dienesta pakalpojumus nenāksies izmantot,» saka Mazda tirdzniecības vadītājs Latvijā Ģirts Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ķemeru pārdošana: Investoru medības degradētā apkārtnē

Elīna Pankovska, 13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, viens no lielajiem Ķemeru sanatorijas investora piesaistes klupšanas akmeņiem ir neattīstītā teritorija un infrastruktūra sanatorijas apkārtnē .

Vairāki investori, kas interesējušies par iespējamo Ķemeru sanatorijas iegādi, norādījuši, ka teritorija ap to nav attīstīta, un tieši tas, iespējams, kalpojis par vienu no iemesliem, kāpēc atteikties no sanatorijas iegādes, uzskata administrators Raivo Stumbergs. Viņš arī bilda – potenciālajiem investoriem neesot pārliecības, ka pašvaldība šo teritoriju attīstīs, jo, pēc uzņēmēju domām, viņiem nebūtu jānodarbojas ar visas apkārtnes infrastruktūras sakārtošanu, jo arī pašā sanatorijā ir jāiegulda samērā lieli līdzekļi. Savukārt Jūrmalas domē DB norādīja, ka neatkarīgi no tā, vai kāds investors iegādāsies Ķemeru sanatorijas kompleksu vai ne, atbilstoši pašvaldības iespējām tiks veikta infrastruktūras sakārtošana. Jūrmalas mērs Gatis Truksnis atzīmējis, ka atbalsta privātā investora piesaistīšanu Ķemeru kompleksa attīstīšanai un tādā gadījumā pašvaldība palīdzēs investoram ar infrastruktūru un apkārtnes iekārtošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai Mazda 3 Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmā (Euro NCAP) ir piešķirts augstākais piecu zvaigžņu novērtējums 2009. gada kombinētajos drošības testos.

Sākot ar 2009. gadu ir ieviesta vēl stingrāka Euro NCAP novērtēšanas sistēma, kas piešķir vienotu kopējo transportlīdzekļa novērtējumu, apvienojot četrās novērtējumu jomās – pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība un drošības palīgsistēmas – iegūtos punktus.

Mazda 3 ir otrais Mazda modelis, kam jaunajā Euro NCAP novērtēšanas sistēmā ir piešķirts maksimālais piecu zvaigžņu novērtējums. Jaunā Mazda 6 ieguva piecas zvaigznes 2009. gada februārī. Savukārt, 2007. gada decembrī jaunā Mazda 2 un 2005. gadā Mazda 5 saņēma maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu par pieaugušo pasažieru aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda Motor Corp varētu būt nākamais japāņu autoražotājs, kas izveidos aliansi ar kādu citu kompāniju, sekojot Suzuki Motor Corp. un Mitsubishi Motors Corp. plāniem veidot sadarbību ar ārzemju ražotājiem, atsaucoties analītiķu prognozēm, vēsta Bloomberg.

Kompānijas šādi cenšas dalīties izmaksās, attīstot jaunus modeļus ar jaunākajām tehnoloģijām. Bloomberg norāda, ka Mazdai varētu būt jārīkojas tāpat, jo tās 40 gadus ilgās saites ar Ford Motor Co. kļūst vājākas.

«Tādiem autoražotājiem kā Mazda, kas gadā pārdod tikai aptuveni miljons vienību, ir nepieciešama sadarbība, lai izdzīvotu,» sacījis konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano. Pieprasījumam pēc hibrīdiem, elektriskajām un citām nākamās paaudzes automašīnām pieaugot, autoražotāji saprot, ka ir pārāk dārgi attīstīt tehnoloģijas vieniem pašiem, viņš skaidrojis. Tas daļēji izskaidrojot, kāpēc autoražotājs Suzuki pagājušajā nedēļā piekrita pārdot 19.9% akciju Vācijā bāzētajam Volkswagen. Arī Francijas PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors paziņojuši par partnerības paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford varētu pārdot Mazda akcijas desmit kompānijām

Lelde Petrāne, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV auto gigants Ford Motor Co. pārdos Mazda Motor Corp. akcijas aptuveni desmit kompānijām, ziņo MarketWatch.

Kā potenciālie pircēji tiek minētas tādas kompānijas kā Itochu Corp., Kajima Corp., Sumitomo Mitsui Banking Corp. un Sumitomo Corp.

Ford pārdošot akcijas, jo tas plāno būtiski samazināt savu 11% lielo daļu Mazda.

Ford, kas ir bijis Mazda akcionārs 31 gadu, saglabāšot tikai aptuveni 3% lielu daļu autoražotājā.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jēnu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā, bet to samazināja 2008.gada beigās. Taču tā joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Mazda CX-5 ir izaudzis par spēcīgu un iekārojamu auto; atsevišķās disciplīnās tas jau rāda premium klases cienīgu sniegumu

Savelkot kopā visus plusus un mīnusus, var teikt, ka CX-5 šobrīd ir viens no saturīgākajiem savas klases modeļiem, kas no Latvijas pircēju puses līdz šim nav izpelnījies to uzmanību, kādu tas būtu pelnījis. Pilnīgi iespējams, ka pie vainas ir cena. Priekšpiedziņas Mazda CX-5 bāzes modelis maksās, sākot no 22750 eiro, savukārt ar pilnpiedziņu, – sākot no 29900 eiro. Loģiski, ka šie skaitļi nespēj konkurēt ar Latvijas dižpārdokļa Nissan Qashqai cipariem, taču potenciālajiem pircējiem ir jāliek aiz auss, ka Mazda CX-5 salīdzinājumā ar Qashqai ir krietni augstākas raudzes produkts, un citējot klasiķa teikto: lietas pasaulē maksā tik, cik viņas maksā, un agrāk vai vēlāk investīcijas lielums atmaksāsies. Jebkurā gadījumā Mazda CX-5 ir auto, kas nezinātājiem un šādas klases auto tīkotājiem varētu būt patīkams atklājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Palielinās finansējumu autoceļu sakārtošanai

Lelde Petrāne, 23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 22.martā Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināti Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie grozījumi likumā Par autoceļiem, paredzot valsts finansējuma palielināšanu autoceļu sakārtošanai.

Atbilstoši pašreizējam likumam Par autoceļiem Valsts autoceļu fondu veido prognozētie valsts budžeta ieņēmumi no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa, autoceļu lietošanas nodevas un 80% no prognozētajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi. Minētās normas netiek izpildītas, jo ik gadu valsts budžeta likumā līdzekļu sadalījums tiek noteikts citādi, informē Satiksmes ministrija.

Ņemot vērā nepietiekamo finansējumu, valsts autoceļu tehniskais stāvoklis šobrīd ir kritiskā stāvoklī. Par sliktiem un ļoti sliktiem uzskatāmi 44% autoceļu ar asfalta segumu un 43% ar grants segumu. Šāda situācija katru gadu tautsaimniecībai nodara zaudējumus 880 milj. euro apmērā, proti, braucot pa sliktā stāvoklī esošu ceļu, pieaug autotransporta ekspluatācijas izmaksas, brauciena ilgums un degvielas patēriņš. Problēmas cēlonis ir savlaicīgi un pietiekamā apjomā neveiktie autoceļu atjaunošanas darbi, kuriem ir jākompensē satiksmes slodžu radītais autoceļu konstrukciju nolietojums un klimatisko apstākļu radītā materiālu novecošanās. Šobrīd valsts autoceļu tīkla pilnīgai sakārtošanai nepieciešami 4,5 miljardi euro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Saimnieciskās darbības veicēji, pamēģinot MUN mundieri, bieži vien secina, ka tas īsti viņu biznesiņam nederot.

Valsts ieņēmumu dienesta dati rāda, ka šā gada februārī mikrouzņēmuma nodokļa (MUN) maksātāju statusā strādā 43 922, bet šo statusu zaudējušo skaits ir vēl lielāks – 46 026, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par to, ka vairāk nekā puse no MUN jau šo statusu ir zaudējuši, viedokļi atšķiras, jo daļa uzskata, ka MUN sākotnēji esot bijis izveidots kā savdabīgs nodokļu ofšors, ko sekmīgi izmantojuši daudzi apsviedīgi cilvēki, savukārt otra daļa uzskata, ka MUN deva iespēju cilvēkiem uzsākt savu biznesu un nebraukt peļņā uz ārzemēm.

Jāatgādina, ka MUN startēja 2010. gada 1. septembrī, un kopš tā laika šajā statusā strādājošie ir piedzīvojuši dažādus raibus laikus – nodokļa likmes paaugstināšanu, apgrozījuma griestu samazināšanu, ieceri ieviest minimālo fiksēto valsts sociālās apdrošināšanas maksājumu par katru darbinieku, kas gan pēdējā brīdī tika atcelts, tāpat arī bija plānots liegt MUN darboties konkrētās jomās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas Mazda Motor Corp neplāno uzsākt īpašu mārketinga kampaņu, lai pēc apjomīgajiem automašīnu atsaukumiem, kas iedragājuši Toyota tēlu, pārvilinātu Toyota Motor Corp klientus pie sevis, atsaucoties uz Mazda finanšu direktora sacīto, ziņo Reuters.

Finanšu direktors Kijoši Ozaki intervijā Reuters sacījis, ka Mazda nejūt lielu Toyota izsludināto vairāk nekā astoņu miljonu transportlīdzekļu atsaukumu ietekmi. Atsaukumi esot centrēti ASV, kur Mazda ir tikai 2% tirgus daļa.

«Mūsu ASV tirdzniecības pārstāvji ir ziņojuši, ka daži klienti ieņēmuši«pagaidīsim un redzēsim pozīciju». Bet es nedomāju, ka mēs izjutīsim tiešu ietekmi, jo mūsu klienti novērtē mūsu automašīnu unikālās iezīmes un ir atšķirīgi, salīdzinot ar Toyota klientiem,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford gatavojas atbrīvoties no Mazda akcijām

Lelde Petrāne, 18.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Motor Co. pašlaik pārrunā iespēju pārdot lielu daļu savu Mazda Motor Corp. kapitāldaļu, atsaucoties uz neoficiāla informācijas avota sniegtu informāciju, ziņo The Wall Street Journal.

Autoražotājam pašlaik pieder 11% liela Japānas kompānijas daļa, bet tas plānojot šo daļu samazināt līdz 3% vai mazāk.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jenu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Ford akcijas varētu iegādāties Mazda Japānas biznesa partneri.

Ford iegūto naudu, visticamāk, izmantos, lai atmaksātu parādu un investētu jaunajos tirgos.

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā. Ford samazināja savu daļu 2008.gada beigās, bet joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Privatizācijas aģentūra (PA) ir noslēgusi līgumu ar SIA Trigone Būve par nekustamā īpašuma Kuģu ielā 13, Rīgā, sakārtošanu, informē PA.

Sakārtošanas darbi tiks veikti atbilstoši Rīgas domes lēmumam un paredz jumta elementu un fasādes remontu.

Nekustamais īpašums Kuģu ielā 13, Rīgā nodots privatizācijai ar Ministru kabineta (MK) 2002. gada 4. septembra rīkojumu. VAS Privatizācijas aģentūra (PA) ēku pārņēma valdījumā 2003. gada 28. februārī. Ēka ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī un tās privatizāciju kavē tiesvedības process par ēkas īpašuma tiesībām.

PA kā nekustamā īpašuma valdītājs ir atbildīgs par īpašuma uzturēšanu. Atbilstoši Rīgas domes lēmumam par nekustamā īpašuma sakārtošanu PA izsludināja iepirkumu par sakārtošanas darbu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Latvijas Ceļu būvētājs prasa atdot nozarei solītos 42 miljonus eiro

Andris Bērziņš, Latvijas Ceļu būvētājs, 22.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) ir spiesta konstatēt, ka tikko pieņemtajā Laimdotas Straujumas valdības deklarācijā, kur melns uz balta ir rakstīts: «Īstenosim Autoceļu sakārtošanas programmu, nodrošinot valsts galveno, reģionālo, vietējo un lauku autoceļu, kā arī tiltu atjaunošanu, piesaistot Eiropas Savienības fondu, valsts budžeta un publiskās un privātās partnerības resursus, pakāpeniski palielināsim valsts budžeta finansējumu valsts un pašvaldību autoceļu sakārtošanai un uzturēšanai», teiktais, kā izrādās, ir apzināti meli.

Tāpat jāatgādina, ka pavisam nesen, 10.jūnijā Ministru prezidente, atklājot jaunizveidoto Autoceļu padomi, uzsvēra, ka ceļu sakārtošanas jautājums ir viens no primārajiem pašvaldības un reģionu iedzīvotājus uztraucošajiem jautājumiem, un izteica gandarījumu par autoceļu sakārtošanas programmu.

LCB nav pamata neticēt tam, ka šādi solījumi ir teikti, lai pēc tam tos pildītu, nevis apzināti par tiem aizmirstu.

Biedrība LCB vairākkārt ir kritiski izteikusies par valdības deklarācijā minēto Autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2020.gadam, norādot, ka tā garantē tikai to, ka 2018. gadā ceļi nebruks ātrāk, nekā tiks lāpīti, - ne vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāko daļu no papildus laukiem paredzētās naudas plānots tērēt ceļiem.

Kā liecina informatīvais ziņojums par nepieciešamo papildu finansējumu lauku ceļu sakārtošanai 2014. – 2020. gadam, ko šodien, mēnesi pirms pašvaldību vēlēšanām, paredzēts skatīt valdībā, lielāko daļu – 89,2 miljonus Ls – no nākamajā plānošanas periodā zemnieku konkurētspējas uzlabošanai paredzētajiem 129 miljoniem Ls paredzēts atvēlēt tieši ceļu sakārtošanai. Pārējo finansējumu – 39,8 miljonus Ls – paredzēts novirzīt papildu valsts tiešajiem maksājumiem 2014. gadā, ņemot vērā panākto vienošanos EP un ES Lauksaimniecības un zivsaimniecības ministru padomē par iespēju turpināt šādus maksājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Ķeras klāt graustiem Katrīnas ielā un Mūkusalas ielā

Lelde Petrāne, 14.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas īpašuma komiteja pirmdien atbalstīja lēmumprojektus, ar kuriem tiek uzdots īpašniekiem sakārtot graustus Katrīnas ielā 1 un Mūkusalas ielā 44.

Būves Katrīnas ielā 1 un 1a ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, ēkas un teritorija nav norobežotas ir brīvi pieejamas, tādējādi tiek radīti riski drošībai. Īpašumam ir piemērota paaugstināta nekustamā īpašuma nodokļa likme, tomēr tas sakārtošanas darbus nav veicinājis.

Lēmumprojekts paredz uzdot ēku īpašniecei ne vēlāk kā vienas nedēļas laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas veikt būvju norobežošanu, četru mēnešu laikā izstrādāt nepieciešamo dokumentāciju būvju sakārtošanai, saskaņot ar būvvaldi un sākt sakārtošanas darbus, kas pabeidzami ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Ja noteiktajā termiņā darbi netiks veikti, Rīgas domes Īpašuma departaments ēkas nojauks un izlietotos līdzekļus piedzīs no īpašnieces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rosina par graustiem iekasēt nekustamā īpašuma nodokli un ievērojami palielināt soda naudas to īpašniekiem

LETA, 15.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mudinātu novārtā pamestu ēku īpašniekus rīkoties un risināt situāciju, Rīgas domes īpašuma departaments ierosina piemērot graustiem nekustamā īpašuma nodokli vismaz 3% apmērā, kā arī vairākas reizes palielināt maksimālo administratīvo atbildību.

Kā ziņots, Rīgas domes Īpašuma departaments Rīgā ir saskaitījis 452 būves, kas pilnīgi vai daļēji atzīstamas par graustiem, no tām 109 atrodas uz sabrukšanas robežas, apdraudot sabiedrisko drošību un kārtību. Iepazīstinot Rīgas domes Īpašuma komitejas deputātus ar Rīgas graustu apzināšanas rezultātiem, departamenta speciālisti norādīja, ka steidzami nepieciešams panākt, lai bīstamo ēku īpašnieki nekavējoties nodrošinātu bīstamo konstrukciju nostiprināšanu vai demontāžu, bet nepieciešamības gadījumā nodrošinātu piespiedu izpildes procedūru atbilstoši Rīgas domes lēmumam. Vēl 138 graustiem Rīgā nepieciešama konservēšana, sakārtošana vai nojaukšana, tomēr pašvaldība plāno iejaukties tad, kad to stāvoklis radīs draudus sabiedriskajai drošībai un kārtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mazda Milānas dizaina nedēļai rada īpašas formas velosipēdu un dīvānu

Dienas Bizness, 15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milānas dizaina nedēļā līdz pat 19.aprīlim zīmols Mazda nesen atvērtajās Mazda Design Space telpās Breras dizaina rajonā izrādīs divus KODO un japāņu dizaina iedvesmotus izstrādājumus - KODO koncepcijā veidoto velosipēdu un dīvānu, informē Inchcape Motors pārstāve Jana Garanča.

KODO koncepcijas velosipēds atspoguļo japāņu mākslas un dizaina filozofiju, kurā vairāk nozīmē mazāk, saglabājot mūsdienīga sacīkšu velosipēda īpašības. Mazda meistari uzlaboja tā rāmja dizainu līdz pilnībai, radot viegluma, izveicības un ātruma izjūtu. KODO koncepcijas dīvāna izstrādē ir izmantota tāda pati pieeja, atrodot ideālo līdzsvaru starp formu un funkciju. Tā izveides procesā sadarbojās Milānā dzīvojošie Mazda Europe dizaineri un radošie direktori Setsu un Šinobu Ito un prasmīgi itāļu mēbeļu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda atsauks vairāk nekā 72 tūkstošus automašīnu

Ritvars Bīders, 25.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Mazda Motor nolēmis atsaukt vairāk nekā 72 tūkstošus automašīnu gan mājas, gan ārvalstu tirgos, jo automašīnās konstatēts degvielas padeves sistēmas defekts, kas var izraisīt dzinēja apstāšanos, ziņo AFP.

Japānā Mazda atsauks 28,2 tūkstošus automašīnu Premacy un Biante, kas ražotas laika posmā no 2009. gada jūnijam līdz šā gada aprīlim. Aptuveni 44 tūkstošu Premacy jeb Mazda 5 modeļus tā paša iemesla dēļ kompānijas atsauks ārvalstu tirgos – galvenokārt ASV, Eiropā un Ķīnā.

Mazda bez maksas sola salabot defektīvo degvielas padeves sistēmu, kas sliktākajā gadījumā var apturēt automašīnas dzinēja darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda paziņojis, ka atsauc 65 tūkstošus automašīnu Ziemeļamerikā un Centrālamerikā, jo pastāv bažas par zirnekļiem, ziņo BBC.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka dīleri konstatējuši 20 gadījumus, kad ventilācijas sistēmā bijuši zirnekļu tīkli.

Kompānija norāda, ka tas var palielināt spiedienu degvielas tvertnē, kā rezultātā var rasties plaisas un pastāv aizdegšanās risks.

Dīleri pārbaudīšot, vai automašīnās nav radušās plaisas un iztīrīšot tīklus.

ASV atsaukti aptuveni 50 tūkstoši Mazda6 automašīnu, kas ražotas laika posmā no 2009. līdz 2010.gadam, vēl 15 tūkstoši transportlīdzekļu atsaukti Kanādā, Meksikā un Puertoriko.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka pagaidām nav skaidrs, kādēļ zirnekļiem iepatikušās Mazda6. «Varbūt zirnekļiem patīk zūm zūm?» viņš jokojis, atsaucoties uz Mazda reklāmas saukli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda atsauc teju 90 tūkstošus automašīnu

Ritvars Bīders, 15.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mazda Motor pārnesumu sistēmas defektu dēļ Japānā un Ķīnā atsaukusi gandrīz 90 tūkstošus automašīnu Mazda 3, ziņo CNN.

Ķīnā kompānija atsaukusi aptuveni 55 tūkst. automašīnu Mazda 3, savukārt Japānā atsaukums skāris ap 35 tūkst. šo auto modeļu, kuri Japānā pazīstami ar nosaukumu Axela.

Šī gada martā Mazda atsauca arī 12,3 tūkst. apvidus automašīnas CX-9 saistībā defektiem krēslu apsildīšanas sistēmā, kas var novest pie krēslu pārkaršanas.

Šogad ar atsaukumiem nākuši klajā daudzi automašīnu ražotāji, taču neviens nespēj mēroties ar Toyota vairāk nekā 8 miljonu automašīnu lielo atsaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru