Finanses

Mēģina izkrāpt Hansabankas klientu datus

Ainars Sedlenieks [email protected], 12.05.2005

Jaunākais izdevums

AS “Hansabanka” vēlas informēt, ka šonakt Latvijā daudzi e pasta lietotāji ir saņēmuši “spamu”, kurā nezināmi autori informē par it kā Hansabankā notiekošo datoru modernizāciju. Šīs it kā notiekošās modernizācijas dēļ klientiem tiek pieprasīta dažāda informācija, tai skaitā internetbanku kodi un citi dati. “Hansabanka” uzsver un informē visus klientus, ka tas ir atklāts mēģinājums iegūt Hansabankas klientu datus, lai tos pēc tam izmantotu ļaunprātīgos nolūkos. “Hansabanka” nekad no klientiem ar e pastu palīdzību nepieprasa un nepieprasīs šādu informāciju. “Hansabanka” šobrīd uzsākusi aktīvu klientu informēšanu par šo gadījumu un brīdina klientus par to, lai dati netiek sniegti. “Hansabanka” uzsākusi izmeklēšanu par šo gadījumu un nepieciešamības gadījumā izmeklēšanā piesaistīs tiesībsargājošās institūcijas. Visus klientus, kuriem nepieciešama papildu informācija par šo gadījumu, aicinām zvanīt pa tālruni 7 024 555 vai arī griezties savā filiālē. Un vēlreiz atgādinājums: “Hansabanka” nekad nepieprasa un nepieprasīs klientu identifikācijas datus izsūtot e - mail vai zvanot klientiem pa tālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir piepildījies Db rakstītais, un Hansabankas valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma atstāj savu amatu. Aiziet arī viņas vietnieks Uģis Zemturis.

Uz jautājumu, kāpēc abi vadītāji nolēmuši Hansabanku pamest vienlaikus, viņi atbildēja, ka tas esot labākais veids - tādējādi uzreiz tiks atbrīvota vieta jaunai komandai.

Ceļš miglā tīts

Iepriekš izskanējis, ka I. Blūmai notiekot sarunas par darbu fiksēto sakaru uzņēmumā Lattelecom. Minēts, ka tas varētu būt Lattelecom valdes priekšsēdētāja amats, kurā patlaban darbojas Nils Melngailis. Taču Lattelecom grupas preses sekretāre Maija Celmiņa runas par I. Blūmas iespējamo darbu viņas pārstāvētajā uzņēmumā nedz noliedz, nedz apstiprina. "Nekāda vienošanās par amatiem panākta nav," apgalvo M. Celmiņa, šobrīd no plašākiem komentāriem atturoties. "Man nav bijuši nekādi piedāvājumi un par iepriekš izskanējušo neoficiālo versiju pati biju ļoti pārsteigta - tai nav nekāda pamata. Neeju no Hansabankas prom, lai strādātu kur citur," apgalvo I. Blūma. Lai arī tiek izteikti dažādi minējumi, ko viņa darīs turpmāk, tostarp izskanējis, ka I. Blūma varētu strādāt valsts aparātā vai ar to saistītā uzņēmumā, pati Hansabankas valdes priekšsēdētāja vairākkārt uzsver, ka viņai padomā neesot neviens konkrēts uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka 2006. gada rādītāji

, 16.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu aktivitāte un darbinieku sniegums nodrošina labākos rezultātus kopš Hansabankas Grupas pastāvēšanas

2006. gads Hansabankas Grupai ir bijis veiksmīgākais kopš bankas pastāvēšanas. Klientu aktivitāte un augstvērtīgais darbinieku sniegums ļāvis nostiprināt tirgus daļas visos nozīmīgākajos bankas sektoros un jau otro gadu Hansabanka atzīta kā uzņēmums ar augstāko reputāciju Latvijā.

Hansabankas Grupas aktīvu apjoma pieaugums pērn bija 71%, kredītportfeļa pieaugums 83% un piesaistīto noguldījumu apjoma pieaugums 29% apmērā. Šie rādītāji apliecina klientu uzticību bankai, izvēloties banku kā sadarbības partneri biznesa attīstībai vai mājokļa iegādē, kā arī uzticot savu naudu noguldījumos un ieguldījumu produktos.

Hansabankas Grupas peļņa 2006.gadā bija 63.9 miljoni latu, kas ļaus attīstīt un pilnveidot bankas pakalpojumus, pārveidot filiāļu tīklu, kā arī turpināt daudzu nozīmīgu ziedošanas projektu realizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka sāk vērienīgāko bankas filiāļu pārveidi Latvijā

, 18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar pasaulē atzītu dizaina kompāniju Allen International, Hansabanka uzsākusi vērienīgāko bankas filiāļu pārveides projektu Latvijā. Tas ļaus klientiem baudīt vēl labāku servisu - samazinot rindas, palielinot funkcionalitāti un radot vēl patīkamāku atmosfēru bankas klientu apkalpošanas telpās.

Līdz šī gada beigām Latvijā plānots pilnībā ieviest jauno Hansabankas filiāļu konceptu kopā 30 klientu apkalpošanas vietās, tai skaitā arī atvērt 6 pilnīgi jaunas filiāles. Ar šo konceptu Hansabanka ir radījusi nākamās paaudzes filiāles, kas būs gatavas nākotnes situācijai - bankas filiālēm kā klientu konsultāciju centriem. Šobrīd desmit filiālēs jaunais dizains jau ir veiksmīgi ieviests. Pārējās vairāk nekā 50 Hansabankas filiālēs šogad plānots jauno dizaina konceptu ieviest daļēji, izmantojot atsevišķus elementus. Tieši filiāle "Barons" ir viena no pirmajām, kur jaunais dizaina koncepts ir ieviests pilnībā. Šogad visā Latvijā tiks pārveidots arī bankas automātu noformējums. Filiāļu tīkla paplašināšanā un jau esošo klientu apkalpošanas vietu pārveidē nākamo divu gadu laikā plānots ieguldīt vairāk nekā 10 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Hansabankas Grupa esot sasniegusi teicamus finanšu rezultātus - tās aktīvi pieauga par 32%, sasniedzot 5 061 miljonus latu, savukārt piesaistītie noguldījumi pieauguši par 162 miljoniem latu jeb 11%, liecina sniegtā informācija medijiem.

"Hansabankas Grupas peļņa 2007. gadā bija 100.3 miljoni latu, bet Hansabankas peļņa bija 98.9 miljoni latu. Ieņēmumi no pamatdarbības bija 212 miljoni latu, izdevumi 78 miljoni latu, sasniedzot izcilu izdevumu ienākumu rādītāju: 37%. 2007. gadā klientu skaits pieaudzis no 767 tūkstošiem 2006. gadā līdz 879 tūkstošiem jeb par 15%," liecina bankas izplatītā informācija medijiem.

Māris Avotiņš, Hansabankas valdes priekšsēdētājs: ''Klientu servisa pilnveidošana vienmēr ir bijusi Hansabankas prioritāte, un 2007. gadā veicām vairākus ļoti nozīmīgus darbus šajā jomā - pārskatījām un atjaunojām klientu servisa standartus un turpinājām filiāļu tīkla pārveidi un attīstīšanu. Mūsu mērķis, pie kura strādājām un turpināsim strādāt ilgtermiņā - individuāla pieeja un risinājumi katram klientam saskaņā ar viņa vajadzībām un dzīves ciklu. 2007. gadā mēs gandarīti vērojām, ka pakāpeniski mainās mūsu klientu paradumi - arvien vairāk izmanto uzkrājumu produktus, norēķinus ar kartēm, internetbanku un citus elektronisko norēķinu veidus. 2008. gadā attīstības kvalitāte būs svarīgāka par apjomiem, galveno uzsvaru liksim uz vēl labāku klientu apkalpošanu, inovatīvu pieeju produktiem un darba ražīguma celšanu.''

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka turpina veiksmīgu izaugsmi

, 25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupa šī gada pirmajos trijos mēnešos veiksmīgi izpildījusi izvirzītos mērķus, turpinot izaugsmi un nostiprinoties kā stabilākā finanšu institūcija Latvijā.

Īpašu uzmanību banka pirmajos trijos mēnešos veltījusi uzkrājumu veicināšanai un vēl labāka servisa pilnveidošanai. Tika atvērtas arī jaunas klientu apkalpošanas vietas Liepājā un Rīgā, kā arī banka turpina ieviest jauno filiāļu dizainu jau iepriekš atvērtajās vietās.

Kā īpašs sasniegums atzīmējama starptautiskā žurnāla Global Finance atzinums, kas nosauca Hansabanku par labāko banku Latvijā 2006.gadā.

Kopumā Hansabankas Grupa sasniegusi ļoti labus finanšu rādītājus, kvalitatīvi turpinot palielināt kredītportfeli un uzrādot labus peļņas rezultātus, kas ļaus turpināt izaugsmi.

Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi trijos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 297 miljoniem latu, un uz 1. ceturkšņa beigām veidoja 4 140 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Somijā nestrādā Hansabankas kartes

, 02.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas izsniegtā VISA Classic karte Somijā strādā pa pusei, tas nozīmē, ka ar to ir iespējams norēķināties dažos veikalos, bet nevar izņemt naudu no bankomātiem, biznesa portālam Db.lv pastāstīja Somijā studējošs jaunietis, kuru visvairāk satraukusi bankas darbinieku attieksme. "Esam noskaidrojuši, ka daži mūsu bankas izdotu karšu veidi tehnisku iemeslu dēļ Somijā nestrādā. Iemesls ir noskaidrots un risinājums zināms - tas tiks ieviests tuvāko dienu laikā," Db.lv paskaidroja Hansabankas pārstāvis Ivars Svilāns.

"Man ir interesants stāstiņš par likstu, kura piemeklējusi pāris

studentus, kuri mācās Somijā," tā iesākas studenta stāstījums par nedienām ar Hansabankas kartēm. Bankas izsniegtā VISA Classic karte strādājot pa pusei - tas nozīmē, ka ar to esot iespējams norēķināties dažos veikalos, bet nevarot izņemt naudu no bankomātiem. Jaunietis stāstīja, ka pie vainas esot kartes jaunais čips. Tikai vairāk kā pēc četrām nedēļām Hansabanka esot atzinusi, ka problēma ir saistīta ar to, ka Somijas karšu lasītāji neprot sazināties ar Hansabankas izsniegto jauno čipu. "Problēmu sarežģīja tas fakts, ka mums vajadzēja maksāt par kopmītnēm vairākus simtus eiro. Zvanot uz Hansabankas "palīdzības" dienestu, no viņiem saņēmām vairākus ieteikumus, kuri netuvināja naudas iegūšanai, piemēram:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas klientu skaits šā gada 1.ceturksnī sasniedza 901 406, no kuriem 846 567 ir privātpersonas, bet 54 839 – juridiskās personas, Db.lv informēja Hansabankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska.

2008.gada 1.ceturksnī Hansabankas Grupas aktīvi, salīdzinot ar gada sākumu, pieauga par 53 miljoniem latu, sasniedzot 5 114 miljonus latu.

1.ceturksnī Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājās par 134 miljoniem, sasniedzot 4 306 miljonus latu. Mājokļu kredītu tirgū, kur bija vērojama izaugsmes tempa samazināšanās, pieaugums bija 2%, jeb 25 miljoni latu. Tas nozīmē, ka klienti tomēr turpina domāt par dzīves kvalitātes uzlabošanu un šis ir labs laiks, lai pārdomāti izvēlētos tādu mājokli, kas klientam ir vislabākais.

Uzņēmumu sektorā Hansabankas Grupa sasniegusi pieaugumu 3% apmērā, jeb par 61 miljonu latu, bet kopējais uzņēmumu kredītportfelis ir 1 829 miljoni latu. Hansabankas prioritāte šogad ir eksportējošo uzņēmumu finansēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupas peļņa deviņos mēnešos sasniegusi 45.3 miljonus latu pēc nodokļu nomaksas. A/s Hansabankas valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma norāda: „Latvijas banku sektors aug līdzi valsts ekonomikas straujajai izaugsmei."

2006.gada deviņos mēnešos Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājies par 924.4 miljoniem latu. Septembra beigās kredītportfelis bija 2624.4 miljoni latu. Privātpersonu kredītportfelis palielinājies par 440.7 miljoniem latu, sasniedzot 1097.9 miljonus latu septembra beigās. Lielāko daļu no privātpersonu kredītportfeļa veido mājokļu kredīti, kas pieauguši par 304.5 miljoniem latu, salīdzinot ar gada sākumu.

Septembra beigās Hansabankai bija 739.5 tūkstoši klientu, no kuriem 697.2 tūkstoši privātpersonas un 42.3 tūkstoši - juridiskās personas.

Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi deviņos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 996.7 miljoniem latu, un uz septembra beigām bija 3242.2 miljonu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabankas Grupai ceturksnī 13.5 milj. latu peļņa

Ieva Mārtiņa [email protected], 28.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupa šā gada pirmajos trijos mēnešos sasniegusi 13.5 miljonus latu pēc nodokļu nomaksas, Db informēja bankā. Apkopotie rezultāti liecina, ka šī gada 1.ceturksnī Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājās par 245 miljoniem latu, marta beigās sasniedzot 1.945 miljardus latu. Privātpersonu kredītportfelis palielinājies par 101 miljonu latu, līdz 758 miljoniem. Lielāko daļu no privātpersonu kredītportfeļa veido mājokļu kredīti, kas trijos mēnešos pieauguši par 74 miljoniem latu. Hansabanka ir populārākā banka mājokļu kreditēšanā, šī gada trīs mēnešos nodrošinot 28% no mājokļa kredītu tirgus pieauguma un par 203 miljoniem apsteidzot savu tuvāko konkurentu. Marta beigās Hansabankai bija 681 tūkstoši klientu, no kuriem 642 tūkstoši privātpersonas un 39 tūkstoši - juridiskās personas. Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi trijos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 208 miljoniem latu, un uz 1. ceturkšņa beigām veidoja 2.453 miljardus latu. Bankas noguldījumu apjoms 1. ceturksnī palielinājās par 44 miljoniem latu, sasniedzot 1237 miljonus latu marta beigās. Hansabanka saglabā līderpozīcijas norēķinu karšu tirgū, kopumā karšu skaits 31.martā sasniedza 689 tūkstošus. Hansabankas klients vidēji šogad martā viens veica 6 norēķinus. Pēc Latvijas Komercbanku asociācijas datiem, Hansabankas tirgus daļas karšu jomā ir: debetkartēs 36%, kredītkartēs – 47%. Hansabanka 1.ceturksnī atvēra jaunu klientu apkalpošanas vietu - filiāli “Kalnciems”, kas atrodas Ulmaņa gatvē 88a. Tuvākajā laikā vēl tiks atvērtas jaunas filiāles Rīgā. Hansabankas internetbankas lietotāju skaits sasniedza 450 tūkstošus lietotāju, bet mobilās bankas lietotāju skaits pieauga līdz 350 tūkstošiem. Hansabankas Grupā ietilpst Hansabanka, SIA Hansa Līzings, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība Hansa Fondi, Hansa atklātais pensiju fonds, SIA Hansabankas Centrālā Ēka, SIA Baltijas Autolīzings, SIA Hansa Apdrošināšanas Brokeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kvalitātes balvu saņēmusi VentEko

, 17.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Kvalitātes asociācijas un Ekonomikas ministrijas rīkotās ikgadējās vadības konferences ietvaros Latvijas Kvalitātes balvu par izciliem sasniegumiem uzņēmējdarbībā mazo un vidējo uzņēmumu grupā saņēmusi SIA VentEko, Db.lv informēja Ekonomikas ministrija. Lielo uzņēmumu grupā Hansabankas klientu apkalpošanas gada balvu saņēmis ūdens ražotājs Venden.

Latvijas Kvalitātes asociācijas un Ekonomikas ministrijas diplomu par sasniegumiem uzņēmējdarbībā mazo un vidējo uzņēmumu grupā saņēmis a/s Latvijas Zaļais punkts. Savukārt balvu par izciliem sasniegumiem publiskā sektora grupā saņēmis Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs (LATAK).

SIA VentEko ir viens no pazīstamākajiem uzņēmumiem vides konsultāciju un pakalpojumu jomā. A/s Latvijas Zaļais punkts ir ražotāju atbildības sistēma, kas nodarbojas ar izlietotā iepakojuma, nolietoto elektropreču un videi kaitīgo preču apsaimniekošanas sistēmas ieviešanu un koordinēšanu Latvijā. LATAK nodrošina vienotu akreditācijas sistēmu laboratorijām, sertifikācijas, inspekcijas institūcijām un vides verificētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vissarežģītākā situācija, salīdzinot trīs Baltijas valstu ekonomikas, joprojām ir Latvijā, kurai 2006.gadā bija vislielākais tekošā konta deficīts, visaugstākā inflācija un darba algu kāpums, kreditēšanas pieaugums stabilizējās tikai 4.ceturksnī un eksporta pieaugums 2006.gadā bija zems, Baltijas makroekonomikas apskatā akcentē Hansabankas analītiķi. Uzzini, kas, ņemot vērā pašreizējo bēdīgo situāciju, Latvijas ekonomiku sagaida nākotnē.

Šā gada sākumā visās Baltijas valstīs bija vērojamas vairākas nozīmīgas ekonomikas nelīdzsvarotības izpausmes, Baltijas makroekonomikas apskatā akcentē Hansabankas analītiķi.

Igaunijā situācija ir bijusi nedaudz labāka nekā Latvijā - kreditēšanas pieaugums sāka palēnināties jau 2006.gada vidū, nekustamā īpašuma tirgus uzrāda nepārprotamas nomierināšanās pazīmes, un inflācija, darba algu kāpums un tekošā konta deficīts bijis mazāks nekā Latvijā. Bez tam Igaunijas valdība jau vairākus gadus īstenojusi stingrāku fiskālo politiku (budžeta pārpalikums 2006.gadā sasniedza 3,8% no IKP), skaidro Hansabankas analītiķi. Viņi norāda, ka vismazākās bažas rada situācija Lietuvā, taču dažas pazīmes liecina, ka ekonomikas attīstība arvien vairāk līdzinās situācijai Igaunijā un Latvijā: darba algu kāpums paātrinās, tekošā konta deficīts un inflācija aug.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasniegs Hansabankas klientu apkalpošanas gada balvas

, 15.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 16.novembrī, Latvijas Kvalitātes asociācijas un Ekonomikas ministrijas rīkotās ikgadējās vadības konferences ietvaros tiks pasniegtas Hansabankas klientu apkalpošanas gada balvas. Balvu mērķis ir pievērst uzmanību klientu apkalpošanai un tās kvalitātei Latvijas uzņēmumos un veicināt tās uzlabošanos.

Hansabankas klientu apaklpošanas gada balvas tiks pasniegtas 16. novembrī plkst. 17.30 viesnīcā Maritim Park Hotel.

Balva ir izveidota 1995.gadā un tās iniciators ir Hansabanka. Latvijas Kvalitātes asociācija organizē uzņēmumu vērtēšanas procesu, ko veic neatkarīgi eksperti. Savukārt lēmumu par balvas piešķiršanu pieņem žūrija, kurā tiek uzaicināti sabiedrībā un uzņēmējdarbībā pazīstami speciālisti.

"Klientu apkalpošana ir ļoti svarīgs faktors daudzos Latvijas uzņēmumos, ne tikai finanšu sfērā. Mēs Hansabankā dienu no dienas pārliecināmies, ka bankas bagātība neslēpjas naudas lādēs un vērtspapīru portfeļos, bet gan mūsu klientu apmierinātībā. Apmierināts klients ir jebkura uzņēmuma panākumu ķīla un garantija tālākai attīstībai. Tādēļ šīs balvas mērķis ir veicināt to, lai pēc iespējas vairāk Latvijas uzņēmumu ne tikai šad un tad, bet sistemātiski domātu par to, kā viņi apkalpo savus klientus un kā to izdarīt vēl labāk," uzsver Hansabankas valdes priekšsēdētājas vietnieks, Klientu apkalpošana daļas vadītājs Uģis Zemturis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Privātums kā trauksmes zvans. Whatsapp sāga

Elīna Girne, vadošā juriste datu tehnoloģijas uzņēmumā SQUALIO, 29.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau kādu brīdi katrs no mums laiku pa laikam saņem ziņu no kāda telefonā ierakstīta kontakta – Sveiks! Es nepiekrītu WhatsApp jaunajai datu apstrādes politikai, tāpēc turpmāk to nelietošu. Mani var sastapt Viber, Skype, Telegram…

Šai ziņas monētai ir divas puses – cilvēki ir sākuši uztraukties par savu privātumu, taču nākas secināt, ka uztraukums pagaidām nav jēgpilns.

Personas dati

Personas dati ir jēdziens, kas pēdējā laikā lietots pār mēru – vietā un nevietā. Piekritīsiet, ka esam no šī temata noguruši. Tomēr personas datu un privātuma temats atgriežas mūsu dienaskārtībā atkal un atkal – caur dažādām sabiedrības vajadzībām, procesiem un aktualitātēm. Cilvēki iebilst, ka viņu datus apstrādā medicīnas personāls vai darba devējs, tajā pašā laikā personīgajā digitālajā vidē lejupielādē arvien jaunas aplikācijas un piekrīt aplikāciju izstrādātāju līguma un datu privātuma noteikumiem, tos pat nelasot. Nebūs pārspīlēts teikt, ka katrs no mums ir lejupielādējis tālruņa aparātā neskaitāmas aplikācijas, kamēr atradis to, vienīgo, kas der mūs interesējošajam nolūkam. Kad mērķis sasniegts, par visām tālrunī ielādētajām aplikācijām jau ir piemirsies, kur nu vēl atcerēties, ka katru no tām nepieciešams izdzēst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabanka nopelnījusi 19 miljonus

, 25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupas peļņa 2007. gada trijos mēnešos sasniegusi 19 miljonus latu pēc nodokļu nomaksas, Db.lv informēja AS Hansabanka Sabiedrisko attiecību vadītājs Artūrs Eglītis.

Marta beigās Hansabankai bija 795 tūkstoši klientu, no kuriem 748 tūkstoši privātpersonas un 47 tūkstoši - juridiskās personas.

Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi trijos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 297 miljoniem latu, un uz 1. ceturkšņa beigām veidoja 4 140 miljonus latu.

Noguldījumu apjoms 1. ceturksnī palielinājies par 43 miljoniem latu, sasniedzot 1 585 miljonus latu uz 1. ceturkšņa beigām.

Īpašu uzmanību banka veltīja uzkrājumu veicināšanai, popularizējot uzkrājošo apdrošināšanu, pensiju 3.līmeni, ieguldījumus fondos.

Hansabanka pārliecinoši saglabā līderpozīcijas norēķinu karšu tirgū, kopumā karšu skaits uz 2007. gada 31.martu sasniedza 819 tūkstošus. Hansabankas klienti ir aktīvi norēķinu karšu lietotāji, vidēji šī gada martā viens karšu lietotājs veica 3,6 norēķinus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Hansabanka» nostiprina līderpozīcijas mājokļu kreditēšanā

Valters Paiders [email protected], 27.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Hansabankas klienti ir bijuši visaktīvākie mājokļu kredītu ņēmēji Latvijā, vēl vairāk apliecinot Hansabankas izdevīgos kreditēšanas nosacījumus un bankas līderpozīcijas hipotekārās kreditēšanas tirgū.

Hansabanka nodrošinājusi 30% no mājokļu kredītu tirgus pieauguma, 2 reizes pēc izsniegtajiem kredītiem apsteidzot tuvāko konkurentu.

Kopumā Latvijā mājokļu kreditēšana šogad pieaugusi par 124 miljoniem latu, no kuriem 38 miljonu latu pieaugumu nodrošinājusi Hansabanka. Pēc Hansabankas prognozēm, bankas tirgus daļa nākotnē turpinās pieaugt vēl straujāk.

Kopumā marta beigās mājokļu kredītportfelis Hansabankā sasniedza 264 miljonus latu, kas ir par 100 miljoniem latu vairāk nekā tuvākajam konkurentam. No 1.janvāra līdz marta beigām Hansabanka savu mājokļu kreditēšanas portfeli palielinājusi par 38 miljoniem (martā par 14 miljoniem). Salīdzinājumam: NORD/LB kredītportfelis trijos mēnešos pieaudzis par 19.1 miljonu, Nordea bankas filiāles par 15.7 miljoniem, Aizkraukles bankas par 15.1 miljonu, savukārt SEB Unibankas portfelis par 10.4 miljoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Trīs gadu laikā If no apdrošināšanas krāpniekiem atguvusi 2,55 miljonus

Lelde Petrāne, 11.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

If P&C Insurance AS, izmeklējot apdrošināšanas krāpšanas gadījumus, Latvijā, Igaunijā un Lietuvā laikā no 2010.gada līdz 2012.gadam, atguvusi līdzekļus divarpus miljonu latu apmērā. Visbiežāk apdrošināšanas atlīdzības mēģina izkrāpt OCTA un KASKO polišu īpašnieki, taču vislielākos zaudējumus nodara ļaunprātīgas dedzināšanas gadījumi.

Pēc krāpšanas mēģinājumu atklāšanas If vislielāko summu – 1,5 milj. latu – ir atguvusi Igaunijā, savukārt Latvijas un Lietuvas filiālēs katrā šo trīs gadu laikā ir atgūti 0,5 milj. latu.

«Diemžēl krāpšana ir izplatīta parādība apdrošināšanas nozarē, tāpēc mēs veicam pasākumus, lai novērstu nelikumīgus mēģinājumus iegūt apdrošināšanas atlīdzības un aizsargātu mūsu klientu intereses. Visbiežāk apdrošināšanas atlīdzības mēģina izkrāpt OCTA un KASKO polišu īpašnieki. Pirmkārt, tāpēc, ka transportlīdzekļu apdrošināšanas produkti ir populārākie. Otrkārt, tāpēc, ka par šiem krāpniecības gadījumiem notiesāšanas gadījumā netiek piemērots liels sods, kas savukārt «iedrošina» potenciālos krāpniekus mēģināt viegli tikt pie brīviem naudas līdzekļiem. Krāpšanas darbībās ir parādījusies jauna tendence – organizēt krāpšanu kravu transportēšanas laikā. Parasti šīs darbības pastrādā organizētie kriminālie grupējumi, kuru mērķis ir izkrāpt iespējami lielas summas,» skaidro If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Iluta Šķipsna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabankas Grupas peļņa 9 mēnešos — gandrīz 30 milj. Ls

Ieva Mārtiņa [email protected], 01.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupas peļņa šogad deviņos mēnešos sasniegusi 29.46 milj. Ls pēc nodokļu nomaksas, Db informēja bankā. Apkopotie rezultāti liecina, ka šī gada 3. ceturksnī Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājās par 186.9 miljoniem latu, septembra beigās sasniedzot 1408.7 milj.Ls. Privātpersonu kredītportfelis 3. ceturksnī palielinājies par 89.5 milj. Ls, līdz 540.8 milj. Ls. No tiem lielāko daļu veido mājokļu kredīti, kas 3. ceturksnī pieauguši par 68 milj. Ls, septembra beigās sasniedzot 401.8 milj. Ls, kas ir par gandrīz 150 miljoniem latu vairāk nekā tuvākajam konkurentam. 2005. gada septembra beigās Hansabankai bija 629 tūkstoši klientu, no kuriem 594 tūkstoši privātpersonas un 35 tūkstoši - juridiskās personas. Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi 3. ceturksnī palielinājušies par 223.8 milj. Ls, un septembra beigās bija 1838.9 milj. Ls. “Hansabanka” ir lielākā banka Latvijā pēc aktīvu apjoma, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas apkopotā informācija. Noguldījumu apjoms 3. ceturksnī palielinājās par 85.7 milj. Ls, t.sk.privātpersonu noguldījumi pieauguši par 61.2 milj. Ls un juridisko personu - par 24.5 milj. Ls, sasniedzot 1047.9 milj. Ls. “Hansabankas” kopējais karšu skaits 2005.gada 30. septembrī sasniedza 611.5 tūkstošus un bankas tirgus daļa pēc norēķinu karšu skaita sasniedza 36.3%. Septembra beigās banka bija izsniegusi arī 87.8 tūkstošus kredītkaršu. "Hansabankas" internetbankas lietotāju skaits sasniedza 406.7 tūkstošus, bet mobilās bankas lietotāju skaits pieauga līdz 291.9 tūkstošiem. Hansabankas Grupā ietilpst Hansabanka, SIA Hansa Līzings, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība Hansa Fondi, Hansa atklātais pensiju fonds, SIA Hansabankas Centrālā Ēka, SIA Baltijas Autolīzings, SIA Hansa Apdrošināšanas Brokeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Komercreģistrā reģistrētas izmaiņas Hansabankas valdē

, 03.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2.janvārī Komercreģistrā ir reģistrētas izmaiņas a/s Hansabanka valdes sastāvā - Māris Avotiņš ir oficiāli kļuvis par Hansabankas valdes priekšsēdētāju un Oksana Sivokobiļska – par valdes locekli, biznesa portālu Db.lv informēja bankas pārstāvis Ivars Svilāns.

A/s Hansabanka valde darbojas astoņu cilvēku sastāvā: valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš, valdes priekšsēdētāja vietniece, SIA Hansa Līzings direktore Irīna Pīgozne, kā arī Hansabankas Produktu attīstības un informācijas tehnoloģiju pārvaldes vadītājs Ģirts Bērziņš, Hansabankas Risku vadības pārvaldes vadītājs Ansis Grasmanis, Hansabankas Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Elmārs Prikšāns, Hansabankas Finanšu pārvaldes vadītājs Toms Siliņš, Hansabankas Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītāja Oksana Sivokobiļska, Hansabankas Ieguldījumu pārvaldes vadītāja Tīna Ķuze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Blūma: Bankas nav vainojamas Latvijas ekonomikas problēmās

, 16.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bankas ir bizness un ir jāsaprot, ka tās vienmēr rīkojas pirmkārt un galvenokārt domājot par savu biznesa attīstību," intervijā žurnālam Lietišķā Diena norāda bijusī Hansabankas vadītāja Ingrīda Blūma, piebilstot, ka bankas nav vainojamas tajā, kas notika ar Latvijas ekonomiku, jo tās regulēšana vienmēr ir bijusi valdības uzdevums.

Bijusī Hansabankas vadītāja uzsver, ka šobrīd nav jāmeklē vainīgos krīzē, bet gan ir jāveic steidzami pasākumi ekonomikas atbalstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Dubultojies Hansabankas internetbankā veikto noguldījumu īpatsvars

, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankai pastāvīgi pilnveidojot savu internetbanku, kā arī turpinot elektronisko kanālu popularizēšanu, gada laikā dubultojies to cilvēku skaits, kuri noslēguši uzkrājumu līgumus, izmantojot elektroniskos kanālus – Hansabankas internetbanku, Db.lv informēja AS Hansabanka preses sekretāre Kristīne Jakubovska.

Kontekstā ar kopējo privātpersonu noguldījumu apjoma palielināšanos šī ir laba ziņa, kas liecina par sabiedrības kopējo finanšu zināšanu un informētības pieaugumu, ir pārliecināts Hansabankas Investīciju produktu daļas vadītājs Renārs Karaš.,

Turpinot attīstīties elektroniskajai videi, klientiem arvien svarīgāka kļūst internetbankas sniegtā iespēja ietaupīt laiku un naudu. Gandrīz divreiz pieaudzis arī kopējais pieteikumu skaits Hansabankas pakalpojumiem, izmantojot internetbanku.

No visiem bankas piedāvātajiem pakalpojumiem interneta vidē klienti visbiežāk izvēlas slēgt tieši noguldījumu (depozītu) līgumus – patlaban jau 40% no visiem Hansabankas depozītu līgumiem tiek noslēgti internetbankā. Otrajā vietā ir automātisko rēķinu apmaksas līgumu noformēšana – to izmanto gandrīz ceturtā daļa (23,7%) klientu. Tūlīt pēc tam seko īstermiņa aizdevumu līguma slēgšana, ko izmanto 21,7% klientu, jo šādu īstermiņa līgumu noformēšanas gadījumā klientam pat nav jādodas uz banku, lai parakstītu dokumentus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sociālajā tīklā Twitter, izmantojot portāla Tvnet vārdu, mēģina izkrāpt banku datus

Db.lv/BNS, 29.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajā tīklā Twitter, izmantojot portāla Tvnet vārdu, mēģina izkrāpt banku datus, noskaidroja aģentūra BNS.

Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Diāna Lūkina informē, ka Valsts policija ir saņēmusi informāciju, ka kādā interneta vietnē tiek izkrāpti personu un viņu kredītkaršu dati. Policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un ar atbildību izturēties pret saviem personas un kredītkartes datiem.

Valsts policija no iedzīvotājiem ir saņēmusi informāciju, ka kādā interneta vietnē tiek piedāvāts par izdevīgu cenu it kā iegādāties kādu spēļu konsoli. Nosacījums, kas jāpilda, lai iegādātos šo preci par izdevīgo cenu, ir jāsniedz informācija gan par sevi, gan kredītkarti. Proti, jāsniedz informācija par uz kredītkartes norādīto personas vārdu un uzvārdu, kredītkartes numuru, kartes derīguma termiņu, trīsciparu kodu CVV, kā arī piegādes adresi. Izmantojot šādus personu un kredītkaršu datus, krāpnieki var izkrāpt personas uzkrātos līdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bankas eksperiments: Kas slēpjas aiz viltus Īlona Maska aicinājuma investēt?

Mārcis Pelcis, SEB bankas Drošības pārvaldes vadītājs, 15.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā aizvien izplatītāks kļūst krāpšanas veids, kurā viltus investīciju platformu pārstāvji, izmantojot manipulāciju un nepatiesu informāciju, mēģina izkrāpt cilvēku naudu. Vien salīdzinot 2022. gadu ar 2021. gadu, redzam, ka šādu gadījumu skaits pieauga par 50%, bet izkrāptā summa – par 14%.

SEB banka veica eksperimentu, atsaucoties kādam investīciju platformas reklāmas piedāvājumam, kas publicēts uzņēmēja Īlona Maska vārdā, un jau nākamajā dienā saņēma krāpnieku zvanu.

Krāpnieka zvanu saņēma kolēģis no Drošības pārvaldes, kurš uzdevās par Aleksandru, un sarunas laikā atklājās vairākas tipiskas situācijas, kas liecina par to, ka zvanītāja nolūki nav godprātīgi. Visbiežāk šādi zvanītāji komunicē krievu valodā, kā arī uzstāj, lai arī jūs ar viņiem runātu viņiem ērtā valodā. Tomēr pēdējā laikā arvien biežāk zvanītāji mēdz runāt arī latviski, tāpēc valoda nebūtu vienīgā pazīme, kā atpazīt krāpnieku.

Sajust naudas garšu

Sākotnēji krāpnieks centās iegūt pēc iespējas detalizētāku informāciju par Aleksandru, tostarp ar ko viņš nodarbojas, lai labāk izprastu, cik lielas naudas summas viņu varētu piesaistīt. Vienlaikus krāpnieks mudināja Aleksandru iztēloties savu iespējamo peļņu, stāstot par citu cilvēku veiksmīgo darbošanos konkrētajā platformā, kā arī ieskicējot ainu, kas būtu iespējami tuva Aleksandra ikdienas realitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā veidot ciešas attiecības ar klientiem

Andrius Guzaitis, Bluelark Biznesa attīstības vadītājs, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas jomā mēs piesardzīgi svinam uzvaras, kad ierodas jauni klienti.

Tomēr katrā uzņēmējdarbības mācību grāmatā teikts, ka pārdošana jaunam klientam izmaksā trīsdesmit reizes dārgāk nekā pašreizējam. Un mēs joprojām pieliekam vairāk pūļu, lai atrastu jaunus klientus, nevis veidotu ilgtermiņa attiecības ar viņiem.

Varbūt, piesaistot jaunus klientus, mēs jūtam lielāku lepnumu? Vai šampanietis ir garšīgāks, svinot jaunu pārdošanas darījumu? Veiksmīga klientu aiziešanas novēršanas kampaņa reti beidzas ar biroja ballīti.

Kāpēc uzvara ir tikai sākums?

Mūsdienu uzņēmējdarbība ir balstīts uz ilgtermiņa attiecībām ar klientiem. Lielākā daļa veiksmīgu uzņēmumu pielāgojas mainīgajām klientu vajadzībām, nodrošina izcilu klientu apkalpošanu un maksimāli palielina klientu vērtību ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv saņēmis informāciju no lasītājiem, ka turpinās centieni izkrāpt Parex bankas internetbankas datus. Šoreiz mājaslapa, kurā tiek prasīts ievadīt klienta datus, nav slēgta.

Tas pats lasītājs, kas Db.lv informēja par iepriekšējiem centieniem izkrāpt Parex bankas internetbankas datus, informēja, ka vēlreiz saņēmis aicinājumu nodot krāpniekiem savus internetbankas datus, tikai šoreiz epastā uzrādītā lapa nav slēgta un ir identiska Parex bankas internetbankas dizainam.

Šoreiz epasts satur aicinājumu klientam ieiet Parex internetbankā, lai atjauninātu datus. Vēstules apakšā ir vārds "Enter", uz kura klikšķinot klients nonāk mājaslapā, kuras dizains ir identisks Parex bankas internetbankas dizainam. Vienīgais, kas liecina par krāpniekiem ir mājaslapas adrese: http://www.grupoproteccionvegetal.com/administrator/components/com_contact/cgi.php

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabankai veiksmes gads

, 16.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gads Hansabankas Grupai ir bijis veiksmīgākais kopš bankas pastāvēšanas, biznesa portālu Db.lv informēja bankas pārstāvis Ivars Svilāns. "Arī 2007.gads būs labas izaugsmes gads, kura laikā mēs spēsim vēl vairāk uzlabot servisu klientiem, kā arī mainīt viņu paradumus," ir pārliecināts Hansabankas jaunais valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš.

Hansabankas Grupas aktīvu apjoma pieaugums pērn bija 71%, kredītportfeļa pieaugums 83% un piesaistīto noguldījumu apjoma pieaugums 29% apmērā.

Hansabankas Grupas peļņa 2006.gadā bija 63,9 miljoni latu. Tas ļaušot attīstīt un pilnveidot bankas pakalpojumus, pārveidot filiāļu tīklu, kā arī turpināt daudzu nozīmīgu ziedošanas projektu realizāciju.

"Esmu pārliecināts, ka arī 2007.gads būs labas izaugsmes gads, kura laikā mēs spēsim vēl vairāk uzlabot servisu klientiem, kā arī mainīt viņu paradumus - ne tikai izmantot kredītpakalpojumus, bet arvien vairāk arī domāt par savas peļņas vairošanu nākotnē, izmantojot ieguldījumu un uzkrājumu produktus," stāstīja M. Avotiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru