Kaut arī pilno dzelzceļa kravas vagonu dīkstāves vērojamas katru ziemu, šogad to apmēri bijuši jo īpaši lieli, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tas, ko darīt, lai situācija neatkārtotos nākamajos gados un aizņemto sliežu ceļu dēļ nevajadzētu atteikt tik ļoti nepieciešamo tranzīta kravu nosūtīšanu uz Latvijas ostām, bija viens no Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) biedru apspriestajiem jautājumiem.
Pērn un arī iepriekš 2014. gadā pabeigtie dzelzceļa infrastruktūras projekti ir palielinājuši tā kapacitāti par 10% un bijusi cerība uz kravu palielinājumu, taču pērnā gada decembrī un šī gada janvārī dzelzceļa jaudas izmantotas vien par 84‒85%, norādīja valsts a/s Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Ēriks Šmuksts. Tā kā bija izveidojusies situācija, ka uz dzelzceļa sliedēm ir 107 neizkauti vilcienu sastāvi, janvārī nācies uz laiku atteikt atsevišķu kravu nosūtīšanu uz Latviju. Pēc viņa teiktā, neizkrauti stāvējuši gan ogļu, gan naftas produktu, gan graudu vagoni, ostu termināļiem kā pamatojumu minot auksto laiku (apgrūtināta sasalušo ogļu, naftas produktu izkraušana) vai zemas cenas (gaida labāku cenu naftas produktiem).
Visu rakstu Meklē risinājumu neizkrautajiem vilcieniem lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.