Jaunākais izdevums

Kompānija MML Sports, kas pēc Mitsubishi rūpnīcas komandas aiziešanas no pasaules rallija čempionāta tika radīta uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes, Velsā veiksmīgi aizvadījusi sava jaunā rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution pirmo testu sēriju.

Jaunais rallija automobilis debijas rallijam Talsi 2009 tiks uzticēts divkārtējam Lielbritānijas rallija čempionam Gaijam Vilksam (Guy Wilks) un viņa stūrmanim Filam Pugam (Phil Pugh).

Viņu komandas biedri šajā rallijā būs Raimonds Kisiels un Gatis Panavs, kuri startēs ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili.

MML Sports Lancer Evolution jaunā rallija automašīna, izmantojot kompānijas MML Sports inženieru vairāk kā divdesmit gadus ilgo pieredzi un zināšanas rallija automobiļu būvē, kas Mitsubishi pasaules rallija čempionātā savulaik ļāva izcīnīt vienu ražotāja un četrus pilotu čempionu titulus, būvēta atbilstoši visām Starptautiskās Automobiļu federācijas FIA N4 grupas prasībām uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automašīnas bāzes.

Ņemot vērā, ka pasaulē uz šīs jaunās sporta automašīnas bāzes ir uzbūvētas tikai dažas rallija automašīnas, MML Sports inženieri, cenšoties radīt vienu no labākajām N grupas rallija automašīnām, lielu daļu detaļu un sastāvdaļu izstrādāja pilnīgi no jauna.

picturegallery.76abec3d-dbb2-44a6-9b6c-d34e80b78348

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

, 13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā „Sarma 2009” uzvar Aivis Egle/Mārtiņš Jerums

, 15.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta otrais posms – rallijs „Sarma 2009” noslēdzās ar Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma uzvaru, par 7,57 sekundēm pārspējot „SEB Tieto Rallija komandas” otru ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu.

Šis bija viens no saspringtākajiem pēdējā laika Latvijas čempionāta dueļiem un tas iezīmē jaunās sezonas galvenos favorītus N4 klasē. A Plus klasē uzvarēja Raimnonds Kisiels/Gatis Panavs, 2WD klasē – Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, 2WD Super klasē – Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš.

Pēc pirmajā rallija dienā zaudētās līderpozīcijas ar jaunu sparu izšķirošo dienu sāka Egle/Jerums. Svētdienas sešos ātrumposmos čempionvienība guva četras uzvaras, atgūstot un vēlāk arī noturot līderpozīciju. Pārējos divos posmos uzvarēja Vorobjovs/Šošs, taču ar atgūto bija par maz, lai pārsētu konkurentus. Nav šaubu par abu „SEB Tieto Rallija komandas” ekipāžu dominanci – Egle un Vorobjovs bijuši pirmajās divās vietās visos 12 rallija ātrumposmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

, 06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Evolution Gaming sācis akciju tirdzniecību Nasdaq biržā

Žanete Hāka, 23.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Evolution Gaming Group AB, kas ir Eiropas vadošais B2B pakalpojumu sniedzējs lielākajiem kazino operatoriem un viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā, sācis akciju tirdzniecību (IPO) starptautiskās Nasdaq biržas First North Premier sarakstā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Investoru interese par akcijām bija ļoti liela un būtiski pārsniedza sākotnējo piedāvājumu. Evolution Gaming izstrādā interneta kazino programmatūru un nodrošina spēļu prezentētāju pakalpojumus. Uzņēmums tieši no Latvijas sniedz lielāko daļu savu pakalpojumu, un visi pakalpojumi 100% tiek eksportēti. Evolution Gaming ir pārstāvēts četrās valstīs, tostarp Latvijas uzņēmums ir lielākais un nodrošina grupas pamatdarbību.

Sākotnējā uzņēmuma akciju tirdzniecībā Stokholmas Nasdaq piedāvāja 38,4% jeb 13,82 miljoni Evolution Gaming esošo akciju. Ņemot vērā lielo interesi par uzņēmuma akcijām, vairāki esošie akcionāri ir izteikuši gatavību pārdot papildu akcijas, lai segtu potenciālos papildu akciju pieprasījumus. Akciju piedāvājuma sākotnējā cena tika noteikta 80 Zviedrijas kronas (8,7 eiro) par vienu akciju, kas atbilst kopējai uzņēmuma vērtībai 2,878 miljoni Zviedrijas kronu (313 miljoni eiro). Pirmajā tirdzniecības dienā akciju cena palielinājās par 12,2% līdz 89,75 Zviedrijas kronām (9,65 eiro), kas atbilst kopējai Evolution Gaming vērtībai – 3,228 miljoni Zviedrijas kronu (347 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms, rallijs Latvija 2010, kas 25. un 26. septembrī norisināsies Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnes ceļos, ļaus uzzināt ne tikai vēl nenoskaidrotos Latvijas čempionus, bet arī pārējo godalgoto vietu sadalījumu.

Atgādinām, ka pirms izšķirošās sacīkstes zināms vienīgi N4 klases čempionu duets – Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals, bet viņu LMT Rallija komanda kļuvusi neaizsniedzama vienību vērtējumā.

Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija Latgale 2010 komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums autorally.lv, rallija Latgale 2010 komisāru 14.09.2010. lēmums – laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi zināmais somu rallija braucējs Tonijs Gārdemeisters nolēmis brīvdienas pavadīt Latvijā un apmeklēt arī ralliju Kurzeme 2010, kur piektdienas vakarā šofa nolūkos nodemonstrēs savu braukšanas māku.

Tonijs Gārdemeisters ir rallija pilots, kurš savā karjerā ir paguvis izbraukt ar gandrīz visiem WRC klases automobiļiem, jo savulaik bijis Seat, Mitsubishi, Ford, Škoda un Suzuki rūpnīcas komandu pilots. Viņa kontā ir starti arī Peugeot 206 un 307 WRC automobiļiem, kā arī Mitsubishi Lancer WRC, ko divos eksemplāros redzēsim arī rallijā Kurzeme 2010 Skandi rallija komandas sastāvā.

Gārdemeisters startēs rallija Kurzeme 2010 šova ātrumposmā Liepājas osta un ikvienam autosporta fanam tiks dota iespēja iejusties somu rallista stūrmaņa lomā. Un, kas būtiski, lai izbrauktu Gārdemeistera pilotētā īstā rallija automobilī, ir nepieciešams tikai piedalīties Radio 101 un rallija organizētāju kopīgi rīkotajā konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals šonedēļ atsāks dalību pasaules rallija čempionātā PWRC kategorijā, startējot sacensībās Sardīnijas salā Itālijā. Pēc aizvadītajām trim PWRC sacīkstēm Neikšāns meistarsacīkšu kopvērtējumā ieņem dalītu septīto vietu.

Pirmajos divos PWRC etapos Norvēģijā un Kiprā Latvijas rallija ekipāža izcīnīja piektās vietas un cerēja šādu panākumu atkārtot arī Portugālē. Diemžēl šajās sacīkstēs latviešus pievīla tehnika – neizturēja automobiļa dzinējs. Pēc izstāšanās Portugālē un Argentīnas posma izlaišanas Latvijas sportisti no trešās vietas kopvērtējumā atkrituši uz septīto.

„Joprojām čempionātā esam labākie jaunpienācēji – mums priekšā ir tikai pieredzējuši sportisti ar lielu pasaules čempionāta posmu bagāžu,” stāsta Andis Neikšāns. „Pirms Itālijas bijām divu dienu testu sesijā Somijā. Mūsu uzdevums bija dzinēja un starpasu diferenciāļa regulējumi. Domāju, ka testi bija ļoti vērtīgi – atsvaidzināju braukšanas iemaņas un arī jaunie regulējumi šķiet labāki nekā iepriekš izmantotie.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītās nedēļas otrajā pusē Latvijas presē parādījās ziņa, ka BTA Rally Talsi 2009, iespējams, startēs 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs. Rallija organizators Raimonds Strokšs oficiāli atzīst – norvēģis Latvijas rallija čempionāta 4. posmā nestartēs.

Ziņas Latvijas presē R. Strokšs komentē šādi: „Mēs līdz pēdējam brīdim ziņu par Peteru Solbergu mēģinājām paturēt slepenībā, jo mēs vēlamies no sākuma izdarīt, bet pēc tam ko sludināt presē. Tomēr varam apstiprināt, ka sarunas ar Peteru Solbergu tiešām notika. Diemžēl šobrīd jau zinām, ka Talsos viņš nebrauks, bet mums ir daudz citu interesantu projektu, kā pārsteigt BTA Rally Talsi apmeklētājus!”

Kā zināms, 2003. gada pasaules čempions Peters Solbergs šogad pasaules rallija čempionātā startē kā privātbraucējs, jo pērnā gada nogalē Subaru komanda pameta ralliju. Savās māju sacīkstēs Norvēģijā Solbergs uz starta izgāja ar 2001. gadā ražotu Citroen Xsara WRC automobili, kurš izrādījās ne pārāk ātrs un konkurēt spējīgs. Tādēļ Solbergs bija uzsācis sarunas ar kompāniju MML Sports, kura daļēji pieder latviešu uzņēmējiem Valdim Spredzim un Andrim Dambim, par Mitsubishi Lancer WRC automašīnas īri. Tika nolemts, ka Mitsubishi Lancer WRC automobili Solbergs varētu iemēģināt tieši Talsu rallijā, kurš notiek vienu nedēļu pirms pasaules čempionāta posma Itālijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosportists, inženieris un uzņēmējs Andris Dambis Ogrē būvē pasaules klases sporta auto un ir iegādājies Mitsubishi rūpnīcu Lielbritānijā.

Ar automašīnām Andris Dambis ir cieši saistīts jau no agras bērnības, kad tētis, šoferis būdams, ņēmis mazo līdzi uz garāžu. Tehnika ieinteresējusi tik ļoti, ka ar apskatīšanu un pabraukāšanos nepietika. Neviena nemudināts, puika pats ķēries pie dažādu aparātu konstruēšanas. Aizraušanās mūža garumā sākusies ar mopēdu un automodelīšu būvēšanu.

«Man bija skaidrs, ka gribu darboties ar mašīnām. Sagadīšanās pēc togad, kad man bija jāstājas augstskolā, pirmo gadu Rīgas Tehniskajā universitātē uzņēma autotransporta specialitātē. Uz to bija liels konkurss, bet tiku iekšā.»

Otru dzīves daļu kopš padsmitnieka vecuma paņēmis autosports. «Piedalījos visās sacensībās pēc kārtas ar kādām mašīnām vien varēju. Tepat Ogrē pats sāku būvēt autokrosa mašīnu. Kolhozs piešķīra vienu norakstītu žigulīti, es to sametināju, un tā sākās manas autokrosa gaitas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Britu čempions brauks Talsos

, 24.03.2009

Pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss.

guywilks.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā BTA Talsi 2009 ar MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilkss.

To oficiāli apstiprināja BTA Rally Talsi 2009 organizators Raimonds Strokšs.

„Protams, žēl, ka nesanāks Latvijā redzēt 2003. gada pasaules čempionu Peteru Solbergu, taču apsolām, ka BTA Rally Talsi sagādās daudzus citur pārsteigumus! Viens no tiem jau ir oficiāls – ar pilnīgi jaunu MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss. Būs interesanti salīdzināt viņa spēkus ar Latvijas čempionu Aivi Egli un Lietuvas čempionu Vītautu Švedu. Patlaban notiek darbs pie vēl pāris čempionu piesaistes no autorallija lielvalstīm. Ja tas izdosies, varēsim Talsu ralliju saukt par īstu čempionu sacīksti!,” saka Raimonds Strokšs. BTA Rally Talsi, kas būs Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms, risināsies 16. un 17. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosports ir Latvijas finanšu situācijas spogulis, jo cilvēki šajās sacīkstēs nepiedalīsies, ja būs grūti ar naudu, intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Talsu rallija rīkotājs, bijušais autosportists, SIA RA Events īpašnieks Raimonds Strokšs. Šajās brīvdienās notiks jau 52. Talsu rallijs.

Fragments no intervijas

Pirms intervijas teici, ka Talsu rallijs tev ir mīļākais, jo notiek dzimtajā pilsētā. Kādas ir sajūtas pirms šīs nedēļas nogales? Vai, tavuprāt, «mājas sienas» palīdzēs vai, gluži pretēji, ir lielāka atbildības nasta?

«Mājas sienas» noteikti palīdz. Talsu rallijs ir fenomens. Es varētu noslēpt visu informāciju par tā norisi un nerakstīt nevienu vārdu, bet zinu, ka tik un tā ātruma posmi būtu pilni ar cilvēkiem. Kā to izskaidrot? Nezinu. Tas ir pavasara pirmais lielākais autosporta pasākums. Bieži dzirdu frāzi, ka Talsu rallija svētki ir līdzvērtīgi Līgo. Talsos visi ļoti mīl ralliju. Jebkurās mājās, kurās ejam prasīt, lūgt vai saskaņot, visur ir liela pretimnākšana. Talsinieki novērtē rallija vērtību, un viņiem šī ir svētku nedēļa. Manuprāt, tā ir viena no svarīgākajām pilsētas tradīcijām, kas jāturpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.

Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.

Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

LMT rallija komanda startēs sešos pasaules rallija čempionāta posmos

Lelde Petrāne, 17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas čempioni - Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda - 2012. gadā gatavojas startēt sešos Pasaules rallija čempionāta posmos jaunizveidotajā Rally Class ieskaitē, kā arī turpinās piedalīties Latvijas rallija čempionātā.

Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals 2012. gadā piedalīsies jaunizveidotajā rallija kausā Rally Class, kura uzvarētāji tiks noskaidroti sešos Pasaules čempionāta posmos Portugālē, Grieķijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā.

Andis Neikšāns norāda: «Lai arī šobrīd nav nosaukts Rally Class dalībnieku sastāvs, domāju, ka mums ir ļoti lielas izredzes cīnīties par godalgotām vietām. Viennozīmīgi mums ļoti palīdzēs pieredze, ko esam guvuši, piecreiz startējot Somijas rallijā, kā arī pagājušā gada nogalē Rallye du Var, Francijā. Sportiskā ziņā iespējams grūtākais un vienlaicīgi interesantākais būs pierast pie Subaru rallija automobiļa.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šajā nedēļas nogalē Daugavpilī notiks pilsētas svētki, bet to ietvaros vārda tiešā nozīmē tiks ieskandināts arī Rallijs Latgale 2010.

Daugavpils pilsētas svētku ietvaros sestdien, 5. jūnijā jau no plkst. 11 Vienības laukumā būs atvērta rallija organizatoru telts, kurā interesenti varēs uzzināt jaunāko informāciju par gaidāmo ralliju, iegādāties ar ralliju saistītus suvenīrus, tostarp cepurītes, krūzītes, pildspalvas, kreklus un somiņas. Turklāt pircēju starpā notiks konkurss, kuras rezultātā desmit rallija telts apmeklētājiem būs vienreizēja iespēja tikt izvizinātiem īstā rallija mašīnā Mitsubishi Lancer Evolution VI pie Olimpiskā centra izveidotā trasē. Pilota lomā iejutīsies neviens cits kā rallists un arī šī rallija rīkotājs Gatis Vecvagars.

Līdz Rallijam Latgale 2010 atlicis vairāk nekā mēnesis, tādēļ par dalībnieku skaitu precīzas prognozes izteikt ir grūti, tomēr var droši apgalvot, ka rallistu Daugavpils un Rēzeknes apkaimē jūlija sākumā būs daudz, jo Rallijam Latgale 2010 ir ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas čempionāta posma statuss. Un kas būtiski – Latgales rallijs visus tā dalībniekus nostādīs vienādās pozīcijās, jo trase ir pilnīgi jauna; tikai atsevišķu ātrumposmu daļas 2007. gadā bijušas iekļautas Rāznas rallijā. Arī skatītājiem rallijs būs ļoti interesants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gajs Vilks alkstot revanšēties rallijā Kurzeme

, 21.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divkārtējais Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilks iekļāvis ralliju Kurzeme 2009 savā sacensību kalendārā. Rallijs Kurzeme 2009 notiks 29.-30. augustā.

Sacensību organizatori jau šobrīd prognozē ievērojamu dalībnieku ekipāžu skaitu, jo Liepājā vienlaikus notiks trīs čempionātu posmi – rallija, rallijsprinta un rallija-reida. Turklāt rallija Kurzeme dalībnieku pulku plāno kuplināt spēcīgākās Igaunijas un Lietuvas ekipāžas.

Patlaban savu dalību sacensībās apstiprinājuši gandrīz visi aktuālās LRČ sezonas spēcīgākie braucēji gan prestižajā N4 pilnpiedziņas automobiļu ieskaites grupā, gan N3 klasē. Papildu intrigu vieš tas, ka Kurzemes ralliju savā sacensību kalendārā iekļāvis Latvijā jau agrāk startējušais Lielbritānijas rallija čempionāta uzvarētājs Gajs Vilks. Tāpat kā rallijā Talsi, arī Liepājā uz starta viņš varētu stāties ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Evo X.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Neikšāns/Dzirkals izcīna piekto vietu PWRC pirmajā posmā

, 15.02.2009

Neikšāna/Dzirkala 18. pozīcija absolūtajā vērtējumā Norvēģijā ir visu laiku labākais sniegums, kādu Latvijas sportisti uzrādījuši pasaules čempionāta posmos.

LMT

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī ir pirmā reize Latvijas autosporta vēsturē, kad kāds mūsu valsts pārstāvis izcīna ieskaites punktus pasaules čempionātā kādā autosporta disciplīnā. Turklāt arī Neikšāna/Dzirkala 18. pozīcija absolūtajā vērtējumā ir visu laiku labākais sniegums, kādu Latvijas sportisti uzrādījuši pasaules čempionāta posmos.

„Protams, esam apmierināti ar rezultātu. Šis nebija tas rallijs, kad mums būtu jācīnās par maksimāli labu rezultātu katrā no ātrumposmiem. PWRC esam debitanti un neviens no mums augstus sasniegumus negaidīja. Mēs izdarījām visu, kas ir mūsu spēkos – priekšā finišēja tās ekipāžas, kuras šobrīd nešaubīgi ir ātrākas par mūsējo. Pēdējā ātrumposmā paši sev sagādājām piedzīvojumus – lēnā ātrumā ieskrējām sniega valnī, apkārt nebija neviena skatītāja un sešas minūtes zaudējām, rokot automašīnu ārā no sniega. Bet labi, ka tā viss beidzās – pat pozīciju nezaudējām!,” stāsta Andis Neikšāns.

„Esam smēlušies daudzas atziņas, kuras palīdzēs turpmākajā karjeras attīstībā. Atsevišķos ātrumposmos uzrādījām pat ļoti labus laikus, kas mūs ļoti priecēja. Ir skaidrs, ka pamatīgi jāstrādā, lai iekļūtu labāko trijniekā. Ir jāspēj braukt ļoti ātri, taču stabili, kas pirmajos posmos pasaules čempionātā nav diez ko reāli,” atzīst stūrmanis Pēteris Dzirkals. „Mūsu sniegumu vērtēju atzinīgi un uzskatu, ka tas ir ļoti labs debijas reizei PWRC.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors korporācija (MMC) sagatavojusi Outlander PHEV hibrīda sistēmas automobili, kas paredzēts Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules kausa izcīņas rallija posmam Baja Portalagre 500. Tas šogad norisināsies Portugāles austrumu daļā no 22. līdz 24. oktobrim.

Šajā rallija posmā Outlander PHEV būs vienīgais pilnpiedziņas apvidus automobilis ar diviem elektromotoriem. MMC, piedaloties rallijā ar šāda veida automobili, iecerējusi popularizēt pilnpiedziņas automobiļu hibrīda sistēmas tehnoloģiju.

Outlander PHEV rallija automobilis darbosies ar sērijveida modeļa bateriju, kas ir plug-in hibrīda sistēmas tehnoloģija, bet ar nelielām modifikācijām tās struktūrā - lielākas kapacitātes un jaudas sasniegšanai. Tāpat tas ir ar augstāku klīrensu, garāku balstiekārtu un lielāka diametra rallija riepām. Pastiprināta vērība ir pievērsta arī drošības sistēmām un aizsargiem. Paredzams, ka šīs izmaiņas MMC rallija komandai palīdzēs sasniegt labākus rezultātus Baja Portalagre 500 posmā, kā arī automobiļa braukšanas rādītāji tiks ņemti vērā Outlander PHEV ražošanas turpmākajā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šonedēļ startē rallijs Sarma 2009

, 11.02.2009

Rallijā "Sarma 2009" uz starta ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu stāsies "Skandi Auto Rallija komandas" ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto - Zigismunds Zālmanis, Nikon).

Zigismunds Zālmanis, Nikon

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē turpināsies Latvijas autorallija čempionāts - 14. un 15. februārī Gulbenē un tās apkārtnē notiks otrais posms rallijs "Sarma 2009".

Dalībnieku valsts čempionāta ieskaitē, kā prognozēts, salīdzinājumā ar pirmo posmu Lietuvā, kļuvis ievērojami vairāk. Savukārt ar pirmo numuru trasē dosies čempioni N4 klasē Aivis Egle/Mārtiņš Jerums ("SEB Tieto Rallija komanda"). Par intrigu rūpēsies Raimonda Kisiela/Gata Panava ("Skandi Auto Rallija komanda") ekipāža, kura startēs ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu. Rallija "Sarma 2009" iznākumu prognozēt ir sarežģīti, jo uz uzvaru absolūtajā vērtējumā pretendē vairākas spēcīgas ekipāžas. Kisiela/Panava starts ar WRC tehniku iekļauj ekipāžu favorītu pulkā, taču viss būs atkarīgs no tā, cik vienība ātri pielāgosies spēcīgajai mašīnai. Uz uzvaru tēmē arī cits A Plus klases duets - lietuvieši Roks Lipeiķis/Renats Vaitkevičs. Taču neapšaubāmi viņiem būs jācīnās ar Latvijas spēcīgākajām N4 klases ekipāžām - Egli/Jerumu un otru "SEB Tieto Rallija komandas" ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu. Egle/Jerums savu ātrumu lieliski demonstrēja jau pirmajā posmā Lietuvā, savukārt Vorobjovs, šķiet, ir atgriezies kaujas gatavībā, par ko liecina viņa uzvara Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmajā posmā, tā sauktajā Mazajā Sarmā, kā arī stabils sniegums Antslas rallijā Igaunijā. Tiesa, minētie ralliji aizvadīti ar stūrmani Guntaru Zicānu, bet Gulbenē stūrmaņa krēslā sēdīsies lietuvietis Audrjus Šošs, kuram paredzēta pilna Latvijas čempionāta programma kopā ar Latvijas rallija speciālistu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

, 26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu mūsu sabiedrības jaunāko paaudzi Latvijas autosportam, rallija Kurzeme 2010 rīkotāji sadarbībā ar apgādu Zvaigzne ABC pirms jaunā mācību gada sagatavojuši skolēnu burtnīcu un zīmēšanas bloku sēriju.

Otrdien, 3.augustā, apgāda Zvaigzne ABC grāmatnīcā Kr.Valdemāra ielā Rīgā notika svinīgs pasākums, kurā notika rallija Kurzeme burtnīcu atvēršanas svētki. Tajos piedalījās rallija Kurzeme 2010 organizatori, rallija fani, Latvijas ātrākie rallija braucēji, kā arī autosporta fotogrāfi, kas burtnīcu noformēšanai piedāvāja savas fotogrāfijas, un apgāda pārstāvji.

«Mūsdienās sākumskolas vecuma skolēni aktīvi seko līdzi notikumiem sportā un bieži vien pat labāk nekā vecāki zina sportistu vārdus. Bet kādēļ gan sekot līdzi un fanot par ārzemju zvaigznēm, ja mums pašiem ir ļoti ātri sportisti, kuriem var līdzināties un kurus ņemt par piemēru? Tādēļ sadarbībā ar Latvijas autosporta fotogrāfiem, kuri laipni atvēlēja savas fotogrāfijas, un apgādu Zvaigzne ABC esam sagatavojuši īpašu skolēnu burtnīcu sēriju. Tajā ietilpst 11 dažādas burtnīcas un divi zīmēšanas bloki, un tos Latvijas skolēni varēs izmantot visus turpmākos gadus, mācoties faktiski jebkuru priekšmetu,» atzīmē rallija Kurzeme 2010 organizētājs Uldis Hmieļevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji Andris Dambis un Valdis Spredzis iegādājušies lielāko daļu rūpnīcas, kurā tiek būvētas sacīkšu mašīnas Mitsubishi WRC.

Japāņu autoražotāju Mitsubishi skārušas finansiālās problēmas tāpēc kompānija nolēma pārdot šo rūpnīcu. Iepriekš šī rūpnīca bija arī bāze slavenajai Mitsubishi WRC komandai, kas guvusi daudzas uzvaras pasaules čempionātos, raksta Privātā Dzīve.

Latvijas uzņēmējiem radusies iespēja iegūt šo rūpnīcu, un tā tika izmantota. «Zvaigznes sakrita. Pat nezinu ko citu lai saka. Bija tāda iespēja, mēs piekritām. Valdis ir spēcīgs no finansiālās puses, viņš zina, kā šo biznesu padarīt rentablu. Mani kā inženieri interesē tehniskā puse,» norāda A. Dambis. Par šo darījumu ziņoja arī vairāki starptautiskie mediji. Šobrīd uzņēmums gatavo jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnas, kas testiem būs gatavs martā.

Komentāri

Pievienot komentāru