Būve

Mudina būvniekus apsvērt atgriešanos pie silikāta ķieģeļiem

Gunārs Valdmanis, Latvijas Radio, speciāli DB, 17.06.2014

Jaunākais izdevums

Esam sākuši pierast pie būvniecības ar lielākām konstrukcijām, tāpēc mūrnieka amata pratēju skaits iet mazumā

Tomēr nepieciešamība renovēt PSRS laikos uzbūvētās mājas, kā arī pieaugošā interese par energoefektīvo māju būvniecību silikāta ķieģeļu iepriekš paplēnējušo popularitāti var atjaunot, ļauj secināt būvniecības nozares ekspertu teiktais. Visticamāk, lielo ēku segmentā izturīgajiem, bet darbietilpīgāku būvniecības procesu prasošajiem silikāta ķieģeļiem bijušo popularitāti atjaunot neizdosies, tomēr individuālo ēku būvniecībā to ražotājiem par savu vietu ir vērts pacīnīties, prognozē eksperti.

Atjauno interesi

«Vai tad kāds vēl tos izmanto?» – šādu atbildi uz jautājumu par to, kādu vietu silikāta ķieģeļi ieņem Latvijas būvniecības nozarē, pēdējos gados pauž vairāki būvnieki, būvmateriālu ražotāji un arhitekti, neslēpjot to, ka jau vairākus gadu desmitus būvnieki dod priekšroku mazāk darbietilpīgām tehnoloģijām. Tomēr vienlaikus eksperti neslēpj – ja silikāta ķieģeļu cena ir konkurētspējīga, tad tas ir nopietni apsverams materiāls ar nozīmīgām priekšrocībām. «Kaut kad PSRS laikos, šos ķieģeļus ražoja arī Latvijā, Bolderājā, un tad piegādes bija tik sasteigtas, ka ķieģeļi nereti nebija atdzisuši un drupa. Vēlāk sāka piegādāt ķieģeļus no Lietuvas vai Igaunijas, un tad to kvalitāte jau bija laba, un šiem ķieģeļiem jau bija tukšumi, kas uzlaboja siltumnoturību,» atceras arhitekte Inguna Jekale.

Pēc viņas teiktā, pēc savām konstruktīvajām īpašībām silikāta ķieģeļiem ir daudz priekšrocību. Pirmkārt, tas iztur ļoti lielu slodzi, otrkārt, tas sevī uzsūc ļoti maz mitruma, tāpēc ir izturīgs arī pret straujām laika apstākļu pārmaiņām, kā arī labi slāpē skaņas. Kā būtiskāko šī būvmateriāla trūkumu var minēt ķieģeļu lielo svaru, kas ietekmē transportēšanas izmaksas, ierobežotas iespējas tos krāsot, kā arī to, ka ķieģeļi biežāk pieejami vienā – pelēcīgi baltā – krāsā.

«Dažus gadus Latvijā tos neizmantoja gandrīz nemaz, tomēr pēdējos gados tie ir nedaudz atgriezušies, jo radusies nepieciešamība renovēt jau senākos laikos būvētās ēkas, kā arī ir palielinājusies to izmantošana, piemēram, fasādēs,» norāda I. Jekale. Viņa prognozē, ka iespējas atkarot zaudētās pozīcijasšim būvmateriālam ir atkarīgas no cenu konkurētspējas, jo, rodoties nepieciešamībai renovēt daudzas senākos laikos būvētās ēkas, interese par šo būvmateriālu saglabāsies.

Enerģiju taupoši

Silikāta ķieģeļu sienas praktiski vienmēr ir jāsiltina, tomēr no energoefektivitātes viedokļa materiāls ir pateicīgs, ļauj secināt energoefektivitātes eksperta, uzņēmuma Energodata.lv vadītāja Jāņa Šipkova teiktais. «Ķieģeļi ir smags un blīvs materiāls, bet no pasīvo un energoefektīvo māju būvniecības viedokļa tas ir ļoti labi,» skaidro J. Šipkovs, pievēršot uzmanību tam, ka blīvās silikāta ķieģeļu sienas gan lēni uzsilst, gan lēni atdziest un tā iespaidā, piemēram, vasarā, gaiss telpās ilgstoši saglabājas patīkami vēss un nav nepieciešamības izmantot papildu dzesēšanu. «Nereti pozitīva ietekme uz klimatu telpā var būt pat ķieģeļu starpsienai vai kamīnam,» piebilst eksperts, minot, ka daudzas modernākās ēku konstrukcijas, pateicoties siltumizolācijai, labi saglabā siltumu ziemas apstākļos, bet tomēr pārlieku pārkarst siltajā laikā. Pretstatā tam var minēt senākas ēkas, piemēram, Rīgas centrā, kurās arī vasaras vidū saglabājas vēsums, skaidro J.Šipkovs.

Arī I. Jekale uzsver – bez siltumizolācijas silikātu ķieģeļu sienas biezumam, lai tā spētu izpildīt mūsdienu energoefektivitātes prasības, būtu jābūt ļoti lielam, tomēr nereti ekonomiski izdevīgāk var būt izmantot biezāku siltumizolācijas materiāla slāni, bet ietaupīt, pateicoties nesošo konstrukciju izturībai. «Nav gandrīz neviena tāda būvmateriāla, kuru būtu praktiski izmantot bez siltuma izolācijas, savukārt, ja materiāls pats par sevi ir izturīgs, tad iespējams iztikt ar mazāka biezuma sienu un mazāku būvmateriāla apjomu, kas tad arī var kompensēt ar siltumizolāciju saistītās izmaksas,» skaidro arhitekte.

Cer atgriezties tirgū

Vēlmi vismaz daļēji atjaunot silikātķieģeļu tirgu Latvijā neslēpj Lietuvas ražotājs AB Silikatas, kas Latvijā ir pārstāvēts ar zīmolu Arko. Uzņēmuma pārstāvis Latvijā Nauris Vaitkevičus skaidro – silikāta ķieģeļi ir visai smags būvmateriāls, tāpēc tos neatmaksājas piegādāt lielos attālumos, un katra kompānija var aptvert noieta tirgus aptuveni 500 kilometru rādiusā. Interesi par Latvijas tirgu Lietuvas ražotājam uzjundīja fakts, ka mūsu valstī silikāta ķieģeļus neražo, bet tirgū pieejamais piedāvājums bijis izteikti dārgs. Iespējams, arī tas bija viens no iemesliem, kāpēc šī būvmateriāla tirdzniecība iepriekš tik ļoti samazinājusies, un tas nozīmē, ka Lietuvas ražotājam nav jārēķinās ar asu konkurenci, bet vienlaikus arī jāatjauno pircēju interese. «Lietuvā silikāta ķieģeļu popularitāte ir saglabājusies ievērojami augstāka, un jāatzīst, ka arī iedzīvotāju interese par energoefektīvu būvniecību ir lielāka,» atšķirības starp valstīm raksturo uzņēmējs, kurš cer, ka arī enerģijas taupība varētu palīdzēt atjaunot interesi par silikāta ķieģeļiem Latvijā.

«Nevēlamies uzstājīgi teikt pircējiem, ka mūsu būvmateriāls ir vislabākais, bet gribam atgādināt, ka tas ir apsvēršanas vērts būvmateriāls gan no izturības, gan izmaksu viedokļa,» savas ieceres atklāj N. Vaitkevičus. Tādas priekšrocības kā liela izturība pret ūdeni, laika apstākļu maiņu, slodzi un mehānisku iedarbību, piemēram, veicot urbumus ķieģelī, patērētājiem ir izprotamas viegli, savukārt grūtāks uzdevums ir pārliecināt tos arī par ekonomisko ieguvumu. AB Silikatas pārstāvis pievērš uzmanību arī tam, ka silikāta ķieģeļi ir labi piemēroti konstrukcijām, kurās ar nelielu materiāla daudzumu vēlams panākt lielu izturību, piemēram, kolonnām, arkām un starpsienām, kā arī konstrukcijām, kuras iecerēts apšūt, jo silikāta ķieģeļi ir pateicīgs materiāls urbšanai.

N. Vaitkevičus atzīst – ja uzņēmuma ieceres īstenotos un silikāta ķieģeļi atgūtu popularitāti, apsverama būtu arī ražotnes izveide Latvijā. «Silikātu ķieģeļu ražotne ir visai kapitālietilpīga, bet pietiekams tirgus pieprasījums un silikāta ķieģeļu transportēšanas īpatnības pietiekama pieprasījuma apstākļos var radīt tam vajadzīgos priekšnosacījumus,» skaidro AB Silikatas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Žurnālā Dzīves garša: Māja ir jāceļ tad, kad nav naudas

Agnese Drunka, 06.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pāris gadiem Agnis Apermanis uzsāka ceļu uz ģimenes māju un jau šovasar sola paša rokām uzceltajā mājā rīkot sālsmaizes balli. Dzīves garšu Agnis smaidīgs sagaida jaunbūvē un ar patiesu aizrautību, kas staro no ikkatra vārda, gatavs dalīties savā pieredzē.

«Dzīve piespieda - man ir trīs dēli, dzīvojam 45 kvadrātmetru lielā divistabu dzīvoklī. Saprotiet paši, ka divistabu dzīvoklī pieciem cilvēkiem ir stipri par šauru,» viņš stāsta.

«Protams, ka ilgus gadus pie sevis prātoju - vajadzētu māju, vajadzētu māju. Kad piedzima trešais dēls, tā doma vēl uzstājīgāk pārņēma manu prātu, sakot: «Vajag, vajag, vajag!» Tikmēr veselais saprāts pretī lika savus argumentus - tas ir dārgi, vajadzīga zeme, jāņem kredīts, vēl sazin kas, un tā tas atlikās. Lai cik neticami tas nebūtu, bet reāli mūsu mājas stāsts sākās ar ķieģeli. Man no laukiem piezvanīja tēvs, sakot, ka blakus miestā jauc nost muižas palīgēku un var dabūt vecos, smukos ķieģeļus. Es, kāda runa, mašīnā iekšā un uz laukiem prom. Kad tiku pie ķieģeļiem, man nebija ne zemes, ne projekta, nekā. Tikai doma, ka, ja reiz ir ķieģelis, tad tālāk vien darīšanas vaina.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklājumi un inovācijas vislabāk rodas tad, kad apstākļi ir spiedīgi. Tā arī būvmateriālu ražotāja SIA Lode Krievijas eksporta tirgus vietā atvērusi durvis uz Somiju, dibinot kopuzņēmumu Lode Finland, bet, gāzes cenām turpinot augt, nolemts mēģināt pārdot neapdedzinātu produkciju.

Vairāk par biznesa pavērsieniem un iecerēm CO2 neitrālas būvniecības virzienā Dienas Biznesa saruna ar SIA Lode valdes locekli Valdi Zariņu.

Fragments no intervijas

Ķieģeļu apdedzināšanai izmanto gāzi. Kā jums veicās kopš pērnā rudens?

Lode pastāv jau 60 gadu, bet tik dramatiski skarbi nav bijis laikam nekad. Vienmēr esam ar izdomu reaģējuši uz tirgus izaicinājumiem, un šķiet, ka arī šoreiz būs izdevies burtiski izlīst caur adatas aci. Pirmais lielais trieciens tieši Lodei bija energoresursu cenas, kas sāka kāpt jau 2021. gada nogalē. Proti, ja gada sākumā maksājām 12 eiro par kubikmetru gāzes, tad gada beigās bija jau 100 eiro. Skaidrs, ka Krievijas iebrukums Ukrainā, līdzībās runājot, bija kā eļļa ugunī, ja raugāmies tieši uz mūsu produkcijas noietu un pašizmaksas izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Latvijā radīta jauna rotaļlieta bērniem

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 07.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Keramikas ražotājs MiniClayBricks bērnu rotaļlietu tirgū ienācis ar jauna veida produktu

Bērni ir gaidu pilni. Viņiem apsolīts, ka šodien klasē būs ciemiņš. Ienāk jauna, smalka auguma meitene un izdala maisiņus ar pelēkiem māla ķieģelīšiem, koka ripiņas, niedres, akmentiņus un maisiņus ar šķidru masu. Uz pamatnēm lēnām top lielākas un mazākas būves. Darbs prasa pacietību un pirkstu veiklību. «Man patika, jo pirmo reizi strādāju ar ķieģeļiem, bet bruka viss ārā,» pēc nodarbības vērtē pirmklasniece Katrīna. Ceturtās klases skolnieks Kristaps piebilst: «Man liekas, tie ķieģeļi ir tik maziņi, ka vispār grūti paņemt rokās.» Taču tāda ir arī viena no SIA MiniClayBricks īpašnieces Aivas Kalnas gatavotā produkta funkcijām – roku sīkās motorikas attīstība. Pirkstu kustības koordinācija ir cieši saistīta ar cilvēka domāšanas un runas attīstību. Trenējot roku veiklību, vienlaikus attīstām to smadzeņu daļu, kas atbild par runu un rakstītprasmi. Tāpēc mazie māla ķieģelīši ir palīgs un laika kavēklis ne tikai bērniem, bet arī cilvēkiem pēc insulta, ja sekas ir daļēja ķermeņa paralīze. To A. Kalna zina, jo pirms sava uzņēmuma izveides strādāja Liepājas Reģionālajā slimnīcā par mediķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar svinīgu pilsētas atslēgu piestiprināšanu šodien, 14.novembrī, atklāja atjaunoto vēsturisko Rīgas 1.slimnīcas administratīvo ēku Bruņinieku ielā 5, informē Rīgas dome.

Atklāšanas pasākuma laikā uz ēkas fasādes smilšakmens galvaspilsētas ģerboņa kompozīcijā tika uzstādītas no jauna izgatavotās, arhitekta Reinholda Georga Šmēlinga skicē paredzētās, bet iepriekš neīstenotās, Rīgas atslēgas.

Atjaunošanas darbi administratīvā ēkā tika sākti šogad 20. maijā. Šajos septiņos mēnešos tika veikti ne tikai nepieciešamie restaurācijas darbi, bet arī jumta nesošo konstrukciju atjaunošanas darbi, jumta seguma - māla dakstiņu - nomaiņa 1250 kvadrātmetru platībā.

«Protams, vislielākais restauratoru darbs bija pie fasādes atjaunošanas - tika notīrīti, pāršuvoti, restaurēti, vietām nomainīti, vēsturiskie ķieģeļi 2560 kvadrātmetru platībā. Tai skaitā pie slimnīcas administrācijas ēkas fasādes ir atjaunots arī apzeltīts Rīgas ģerbonis ar atslēgām,» informēja Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Eksperts: «Hruščovkām» ir daudz problēmu

Dienas Bizness, 13.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balto silikātķieģeļu namu jeb tā dēvēto hruščovku iedzīvotāji nereti uzskata, ka viņu mājas ir gana labas, lai tām siltināšana nebūtu vajadzīga. Reģionālais laikraksts «Bauskas Dzīve» izpētījis – tas ir mīts.

Ar «hruščovkām» pašlaik ir daudz problēmu, «Bauskas Dzīvei» pauž Aldis Greķis, attīstības finanšu institūcijas «Altum» eksperts, Rīgas Tehniskās universitātes Siltuma un gāzes tehnoloģiju katedras docents: «Caur silikātķieģeļu konstrukciju iziet 1,3 W/kv.m siltumenerģijas. Normatīvs ir 0,18 W/kv.m, tātad, renovējot «hruščovkas», siltuma patēriņu var samazināt septiņas reizes. Tas ir ļoti daudz. Šīs ēkas ekspluatācijā ir no 70. gadiem, tātad 50 – 60 gadus. Konstrukcijas ir nolietojušās, ķieģeļi nokalpojuši laiku, kad var pārciest sasalšanas un atkušanas ciklu. To var redzēt – ķieģeļi sāk drupt, balkoni ir avārijas situācijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Vienlīdzība, ko apmaksās nodokļu maksātāji

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 07.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panāktā vienlīdzība starp privātajiem un publiskajiem nekustamo īpašumu saimniekiem ir plika formalitāte, jo nauda tāpat tiks meklēta nodokļu maksātāju makos

Ienākas priekšvēlēšanu laikam atbilstoši politiķu darbības augļi, piemēram, panākot, ka valsts «pati» maksās nekustamā īpašuma nodokli (NĪN) par sev piederošajām būvēm, tām, no kurām garāmgājējiem uz galvas krīt ķieģeļi. No 2020. gada valstij vai pašvaldībām piederošie nekustamie īpašumi, kas, citējot likuma izmaiņas, «degradē vidi, ir sagruvuši vai apdraud cilvēku drošību», tiks aplikti ar NĪN. Priekšlikumu par šādām izmaiņām Saeimas kolēģu izvērtēšanai bija iesniedzis Latvijas Reģionu apvienības priekšsēdētājs Mārtiņš Bondars. Pēc deputāta domām neesot taisnīgi, ka «iedzīvotājiem ir noteikts maksāt NĪN par vidi degradējošu objektu, bet valstij šāda pienākuma nav». Interesants domu gājiens, tomēr, tam sekojot, netop skaidrs, no kādas sevišķas naudas lādes tiks ņemti līdzekļi graustu nodokļa nomaksai. Īpašā naudas aka nebūs nekas cits kā nodokļu maksātāju kabatas, tāpēc tālejošas loģikas šajā lēmumā nav un panāktā vienlīdzība starp privātajiem un publiskajiem nekustamo īpašumu saimniekiem ir vien plika formalitāte, jo nauda tāpat tiks meklēta nodokļu maksātāju makos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pabeigta vērienīgākā daudzdzīvokļu mājas renovācija Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 24.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salaspilī pabeigts vērienīgs daudzdzīvokļu ēkas renovācijas projekts Daugavas ielā 2, kurā kopumā ieguldīti vairāk nekā 1,7 miljoni eiro, informē Salaspils novada domes pārstāve Lolita Balcerbule.

120 dzīvokļu nams Daugavas ielā 2 ir būvēts vēl padomju laikā. 2009. gadā tika sasaukta mājas pilnsapulce, nodibināta iedzīvotāju biedrība un pieņemts lēmums pārņemt namu savā pārvaldībā.

Ēkai bija nopietni bojājumi: nodrupuši ķieģeļi un apmetums, mājas fasādē radušās plaisas, bojāti kāpņutelpu stikla bloki, nolietojušies logi, tāpēc tika veikts pamatīgs tehniskā stāvokļa audits un grunts ģeodēziskā izpēte, uz plaisām fasādē tika uzlikti marķieri. Tie uzrādīja, ka plaisas turpina paplašināties – māja burtiski veras vaļā, un tā steidzami jāglābj.

Risinājums bija 2016. gadā uzsāktā jaunā «Altum» energoefektivitātes programma, savukārt Salaspils novada pašvaldība apmaksāja projekta izstrādi un uzņēmuma «Salaspils siltums» speciālisti palīdzēja sagatavot visu nepieciešamo tehnisko un juridisko dokumentāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – īres nami Krāsotāju ielā 28

Zane Atlāce - Bistere, 15.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats divās daudzstāvu dzīvojamās mājās Krāsotāju ielā 28.

Latvijas Ilgtspējīgas būvniecības padomes pārstāves Maijas Križmanes norāda, ka mūsdienīgiem cilvēkiem nepieciešama mūsdienīga vide un viņas vērtējumā īres nami Krāsotāju ielā 28 tādu nodrošina kopumā 40 dzīvokļos.

Fotogrāfijas skatiet raksta galerijā!

Pārdomāts dzīvokļu plānojums arī nelielā kvadratūrā ļauj izveidot mājīgu vidi. Lai gan ēkas pārbūve neizceļas ar luksus risinājumiem, tā veikta kvalitatīvi un ar domu par ēkas lietotāju komfortu, piemēram, paredzot labiekārtojuma zonas, velosipēdu novietnes un noliktavas. Turklāt, jau šobrīd tiek ilgtspējīgi izmantoti materiāli – māla ķieģeļi no demontētajām palīgbūvēm izmantoti kā segums iekšpagalmos. Katra investīcija ēkas uzturēšanā, ir ieguvums tās īpašniekam ilgtermiņā, norāda M.Križmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Pārbūvēta viena no senākajām valsts ceļu būvēm

Zane Atlāce - Bistere, 10.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vaivē, Vidzemes šosejas (A2) 85,6 kilometrā ir pabeigti Kaķupītes caurtekas pārbūves darbi, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Šīs caurtekas sākotnējā izbūve ir datēta ar 1850. gadu, un tā bija viena no senākajām valsts pārvaldībā esošajām ceļu būvēm, kā arī viena no lielākajām caurtekām valsts ceļu tīklā.

Kaķupītes caurtekas garums ir 27 metri un platums - 7,5 metri. Vēsturiskā caurteka 70 centimetru biezumā bija būvēta no ķieģeļiem. Taču apsekošanas laikā tika konstatēts, ka, salīdzinot ar 1996. gadā veiktajiem mērījumiem, vecā ķieģeļu caurteka bija nosēdusies par 17 centimetriem un draudēja sagāzties. Pārbūves laikā ir izveidota jauna dzelzsbetona konstrukcija, kurai iekšpusē vienā kārtā ir izklāti ķieģeļi, kas ņemti no vecās caurtekas velves. Būvdarbu gaitā tika pārrakti 7500 m³ grunts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzreiz pēc bakalaura izglītības ekonomikā iegūšanas sāku strādāt valsts pārvaldē, pēc tam aizgāju privātajā sektorā, konsultācijās. Vienā brīdī sākām ar kolēģiem meklēt, ko varētu darīt ne tikai pie datora sēžot, bet saistībā ar ražošanu. Pirms sešiem gadiem kādā izstādē kolēģis ieraudzīja šo produktu. Bija izstādīta iekārta, kas ļauj ar koku darīt to, kas līdz šim nav darīts – koks tiek pilnveidots, piešķirot tam citas mehāniskās īpašības – savā pieredzē dalās Cross Timber Systems dibinātājs Andris Dlohi.

Līdzīga iekārta šobrīd stāv arī mūsu ražotnē. Ražojam krustām līmētu masīvkoku. Tas ir 3, 5 un 7 slāņu koka panelis, kur katrs no slāņiem tiek veidots no blakus saliktiem dēļiem. Saliekot dēļus vienā virzienā, nākamo slāni perpendikulāri 90 grādu virzienā, mēs iegūstam masīvu koku ar īpašu struktūru, kas tur slodzi visos virzienos.

Šo materiālu izmanto kā nesošo konstrukciju jebkāda veida un izmēra būvēs. Ja augstākajai mūsu uzbūvētajai ēkai ir 6 stāvi, tad pasaulē no šāda paša materiāla ir uzbūvēta 14 stāvu ēka, un jau tiek projektēta uz 24 stāviem. Tas parāda, ka pareizi saražotam kokam nav pielietošanas limitu. Turklāt šis materiāls nemaksā dārgāk kā betons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesā sīkumu nav. Pievēršot uzmanību kādai šķietami sīkai niansei vai detaļai, uzņēmums var ietaupīt, būtiski palielinot peļņu. Tieši tāpēc iepakojamo iekārtu un materiālu tirgotājs un servisa uzņēmums SIA Profipak SL piedāvā pāris noderīgus padomus, kā izmantot uzņēmumam pieejamos resursus vēl efektīvāk.

Izejvielu iegāde, produkta kvalitāte, ražošanas iekārtas, produkta iepakojums un droša transportēšana.

Visi iepriekšminētie ražošanas procesi ir vienlīdz svarīgi. Piemēram, nekvalitatīvs, taču spožā papīrā iepakots produkts ir kā skaista sporta mašīna, kas stāv garāžā ar izņemtu motoru un sausu degvielas tvertni. Uz to var paskatīties, bet tā nesniedz īpašniekam vairāk par vizuālu baudījumu. Savukārt, padomāt par kvalitatīvu produktu skaistā iepakojumā, taču nepadomāt par tā iepakošanu transportēšanai, ir tas pats, kas paņemt skaistās sporta mašīnas virsbūvi, ielikt tajā jaudīgu motoru, iepildīt degvielu, uzlikt uz tās gāzes pedāļa ķieģeli, aizvērt acis un cerēt, ka tā nonāks galapunktā sveika un vesela bez jebkādām garantijām. Muļķīgi, vai ne?

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – mēbeļu salons Čiekurkalnā

Zane Atlāce - Bistere, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats mēbeļu salonā Kate Čiekurkalna 1.līnijā 6/8.

Latvijas Arhitektu savienības pārstāvis Vilnis Šlars, vērtējot šo ēku, atzīst, ka skatās uz to ne vien kā arhitekts, bet arī kā blakus apkaimes iedzīvotājs. Mēbeļu salona ēka izveidota bijušā ugunsdzēsības diezgan nošņurkušā depo un veikala vietā. Izpētot arhitektu stāstīto, saprotams problēmu loks un grūtības tā īstenošanā, norāda V.Šlars. Ēka ir daļa no lielāka kompleksa, kas nav pabeigts, jo tā ir bijusi par lielu. Šobrīd salons izvietojies tikai depo telpās, saglabājot arī pa akcentam (tornītis šļūteņu žāvēšanai) fasādes apdares ķieģeļi no iepriekšējās funkcijas. Daļa no ēkas vēl gaida idejas un ieguldījumus.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārtiņš Ints Rītiņš neuzzinās, vai rīkojās pareizi, aiziedams no restorāna Vincents, bet pavāra profesijai un restorānu biznesam kopumā viņš muguru nepagriezīs nekad.

Ēdiens ir kā glezna, ar ko vēl šodien var pārsteigt cilvēkus, ir pārliecināts pavārs Mārtiņš Rītiņš. Viņam paveicies pagatavotās un pasniegtās maltītes simfoniju ne vien sadzirdēt, bet arī pašam piedalīties tās tapšanā neskaitāmās zemēs ar vislabākajiem aroda brāļiem pasaulē. Un tas tikai tāpēc, ka M. Rītiņš allaž tiecies turēt augstu līmeni un reputāciju, kā arī vienmēr daudz ceļojis un devies meklēt kaut ko jaunu. Arī tas ļāvis vairāk nekā 20 gadu garumā ar glanci no televīzijas ekrāniem vaicāt, vai tad kaut kas var būt labāks par kārtējo neatkārtojamo kulinārijas šedevru? Tādējādi kopumā liela ir pavāra artava ēšanas kultūras attīstībā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākais darījums Latvijas nekustamo īpašumu nozarē pārsniedz 100 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīrusi ilgtermiņa aizdevumu 106.5 miljonu eiro apmērā daudzfunkcionālā tirdzniecības centra Akropole būvniecībai Rīgā, Maskavas ielā 257b, informē bankā.

Tas ir šī gada apjomīgākais darījums Latvijā nekustamo īpašumu nozarē un viens no lielākajiem Latvijā noslēgtajiem finansēšanas darījumiem.

Jauno tirdzniecības centru plānots atvērt 2019. gadā, un tā kopējā platība sasniegs apmēram 98 tūkstošus kvadrātmetru. No tiem 90 tūkstoši kvadrātmetru paredzēti tirdzniecībai, bet 10 tūkstoši – biroju telpām. Akropoles apmeklētājiem būs pieejams arī kinoteātris, tostarp IMAX kino, slidotava, īpaša izklaides zona un restorāni.

«Atšķirībā no citiem tirdzniecības centriem Rīgā, Akropolē vienuviet atradīsies gan plašs iepirkšanās un izklaides iespēju piedāvājums, gan modernas biroju telpas,» stāsta uzņēmuma Akropolis Group vadītāja Saule Zabuļonīte (Saule Zabulionyte).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūziķis Igo Bauskas novada Ceplī izveidojis jaunu tūrisma objektu «Igo Mūzikas un mākslas centrs Ceplis».

Šobrīd mūziķis piedāvā apskatīt vēsturisko Kaļķu dedzinātavu - industriālo ēku ar masīvu skursteni centrā var apskatīt divos stāvos, kā arī ielūkoties skurstenī no iekšpuses. Otrajā stāvā izveidota ekspozīcijas telpa, kurā apskatāmi vēsturiskie ķieģeļi, bet bijušās kopmītnes logos ēkā «Ceplis 10» apskatāmi 12 Zibensplenēra mākslinieku darbi.

Ceplī jau hercoga Jēkaba laikā tika gatavoti celtniecības materiāli. Liela nozīme bija Lielupei kā ūdens ceļam. 19.gs. otrajā pusē un 20.gs. sākumā ciematā Ceplis izveidojās rūpniecisks komplekss - kaļķu dedzinātava, ķieģeļu ceplis, dakstiņu ražotne, krāsns podiņu ražotne, glazēšanas cehs u.c.

Līdz 1940. gada nacionalizācijai rūpnīca piederēja un tās darbību vadīja grāfs Anatols Līvens. Padomju laikā rūpnīcas komplekss savu darbību turpināja līdz 90. gadiem un pēc tam tika izsaimniekots, atstājot aiz sevis industriāli degradētu vidi. Dažas no 19.gs. ēkām ir saglabājušās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Infrastruktūras izveidē pie topošās Akropoles investēs papildu 7 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 05.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu satiksmes plūsmu Akropoles apkārtnē, papildus tiešajām būvniecības izmaksām, attīstītāji plāno pilsētas apkārtējās infrastruktūras uzlabošanā investēt aptuveni 7 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Šobrīd notiek intensīvs darbs pie infrastruktūras izveides topošā daudzfunkcionālā centra Akropole apkaimē, lai nodrošinātu ērtāku satiksmes plūsmu.

Tāpēc Maskavas ielas sākumposmā līdz 3.februārim ieviesti satiksmes ierobežojumi. Šajā laika posmā tiks izbūvēta estakāde un iebrauktuve.

«Tik apjomīgs un nozīmīgs būvniecības process paredz arī īslaicīgas neērtības, tomēr šādu infrastruktūras darbu mērķis ir izveidot daudz ērtāku transporta plūsmu un kvalitatīvāku pilsētvidi nākotnē. Tādēļ aicinām iedzīvotājus būt saprotošiem saistībā ar šobrīd notiekošajiem satiksmes organizācijas pasākumiem Akropoles būvlaukuma apkaimē. Esam rūpīgi gatavojušies, tos iepriekš analizējot, plānojot un saskaņojot ar Rīgas Domes Satiksmes departamentu, tādejādi cenšoties radīt pēc iespējas mazāk neērtību autovadītājiem un apkārtnes iedzīvotājiem, kurus šie satiksmes organizācijas pasākumi varētu ietekmēt,» uzsver Akropole Rīga vadītājs Kaspars Beitiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Dienvidāfrikā izraisījies jauns vardarbības uzliesmojums pret ārzemniekiem

LETA--AFP, 03.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidāfrikas policija otrdien veic pastiprinātu patrulēšanu Johannesburgas centrā, šādi reaģējot uz kārtējo pret ārzemniekiem vērstās vardarbības vilni.

Pēc pūļa plosīšanās aizvadītajā naktī Aleksandras rajonā, dedzinot un izlaupot veikalus, pilsētas tukšajās ielās redzami mētājamies ķieģeļi, akmeņi un gumijas lodes.

Aleksandrā joprojām lielā skaitā koncentrēti policijas spēki, un ik pa laikam tiek raidītas gumijas lodes, lai izklīdinātu pūļus.

Paredzēts, ka otrdien policija tiksies ar kopienas līderiem.

Aleksandrā, kur pirmdien notika demonstrācijas, to dalībniekiem paužot nepatiku pret ārzemnieku klātbūtni, otro nakti pēc kārtas turpinājušās nekārtības.

«Pēc veikalu izlaupīšanas un īpašuma bojāšanas Johannesburgā un apkārtnes rajonos» aizturēti vairāk nekā 90 cilvēki, teikts pirmdienas vakarā izplatītajā valdības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais "Cat" triecienizturīgais tālrunis "S52" ieguvis plānāku korpusu un tagad ir lietojams arī cilvēkiem ar nelielām plaukstām.

Pēc ieilguša pieklusuma pērnā gada nogalē par sevi atgādināja izturīgo viedtelefonu zīmols "Cat", prezentējot jaunu vidējās klases ierīci "S52". Lai arī konceptuāli tas ieturēts tradicionāli robustā stilā, šis ir pirmais "Caterpillar" jeb “kāpurs”, kura mērķauditorija nav gluži celtnieki vai zemes dzīļu pētnieki.

Izdzirdot trīs burtu kombināciju "Cat", tas pamatā asociējas ar pamanāmi dzelteniem traktoriem un citu būvdarbu tehniku vai pamatīgiem, ķieģeli atgādinošiem tālruņiem. "S52" ir pirmā atkāpe no "bruņumašīnas filozofijas", jo šis tālrunis ir ievērojami slaidāks par priekšgājējiem.

Tas joprojām plānumā nevar sacensties ar gludajiem, trauslajiem, abpus stiklotajiem telefoniem, taču beidzot ir piemērots arī vidusmēra cilvēka plaukstai un kabatai, nevis tikai fizisku darbu strādājošo raupjajiem pirkstiem. Turklāt ražotājs apgalvo, ka tas saglabājis tādu pašu triecienizturību, kā iepriekšējo gadu modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis ripzāģis nav vis gluži parasts, tas ir ļoti īpašs, turklāt liels un jaudīgs, stāsta Indulis Uškāns, izrādot savu darbnīcu. Ja neņem vērā jaunos darbagaldus, izmaiņas kopš iepriekšējās viesošanās reizes Glūdas pagastā ir nelielas, tomēr ļoti būtiskas, vēsta laikraksts Diena, kas seko līdzi jaunā uzņēmēja gaitām.

I. Uškāns savu ražotni nolēma atvērt dzimtajā pusē - Jelgavas novada Glūdas pagastā. Viņa biznesa ideja ir vienkārša un reizē oriģināla: jaunais uzņēmējs plāno ražot izsmalcinātas mēbeles, par materiāliem izmantojot simtgadīgus dēļus no vecām, nojaucamām ēkām - šķūņiem, guļbūvēm un koka karkasa ēkām. Uzņēmējs plāno nodarboties arī ar senu mēbeļu remontu un restaurāciju, vecajā veidolā ieviešot nemanāmus, bet modernus akcentus, piemēram, mūsdienīgu furnitūru.

I. Uškāna veidotajā vidē aiz vecajiem koka vārtiem, kas joprojām stāv savā vietā, paslēpušies moderni žalūziju vārti, kas paceļami uz augšu, raksta Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskatītais īpašums reģionos bieži vien tā arī paliek tikai tāls un neaizsniedzams sapnis, jo bankas aizdevumus īpašumiem ārpus Rīgas izsniedz nelabprāt. Kā variantu tās piedāvā aizņemties daudz dārgāko patēriņa kredītu.

Banku politika attiecībā uz aizdevumu izsniegšanu nav īpaši atsaucīga, un liela daļa plānu iegādāties īpašumu reģionos kredītu atteikumu dēļ tā arī paliek sapnis. Daļa banku, jau piesakoties kredīta konsultācijai, uzsver, ka tālākus reģionus nekreditē vispār, daļa apgalvo, ka aizdevumus reģioniem izsniedz, taču realitātē tā ir neliela daļa no saņemto pieteikumu apjoma.

“Pieprasījums pēc nekustamā īpašuma reģionos pēdējos gados ir bijis stabili mērens,” situāciju raksturo AS West Kredit valdes loceklis Artūrs Silantjevs, piebilstot, ka vienlaikus ir tikpat stabili augsts atteikumu skaits aizdevumiem, it īpaši banku sektorā. Līdz ar to reģionos darījumu ar nekustamo īpašumu, kuros tiek piesaistīts finansējums no trešās puses, ir maz gan dzīvokļu, gan privātmāju segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

[FOTOREPORTĀŽA] Motormuzejs atgūst spozmi un modernizējas

Zanda Zablovska, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcija tuvojas noslēgumam; savulaik progresīvajai celtnei spozmi piešķirs modernas tehnoloģijas

Rīgas Motormuzejs atrodas Mežciemā, 1,6 hektārus plašā zemesgabalā, no kura dažādu ierobežojumu dēļ faktiski ir izmantojams mazāk par hektāru. Līdz ar rekonstrukciju zemesgabalu izmants pilnībā – muzeja platība tiks palielināta līdz 7700 kvadrātmetriem, bet blakus 3000 kvadrātmetru plašā piebūvē top jauns Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) klientu apkalpošanas centrs. Agrāk Rīgas Motormuzejs tika uzskatīts par lielāko motormuzeju Baltijā, tagad tas būs arī modernākais Austrumeiropā un tajā būs interesanti gan speciālistiem, gan ģimenēm ar bērniem, ir pārliecināti CSDD.

Entuziastu klubiņš

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: 200 miljonu projekts strauji iegūst aprises

Zane Atlāce - Bistere, 16.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Komplekss piesaistīs ne tikai Ķengaraga, bet visas Latvijas iedzīvotājus, kā arī viesus.

Tieši pēc gada Rīgā ir plānots atklāt grandiozo iepirkšanās un izklaides centru Akropole, kura būvniecība Maskavas ielā, bijušās Kuzņecova fabrikas vietā noris strauji un vērienīgi.

UAB Akropolis Group valdes loceklis, SIA Akropole Rīga vadītājs Kaspars Beitiņš 9.martā intervijā DB izteica pārliecību, ka komplekss piesaistīs ne tikai Ķengaraga, bet visas Latvijas iedzīvotājus, kā arī viesus.

Jau vēstīts, ka topošā tirdzniecības centra kopējā platība sasniegs apmēram 98 tūkstošus kvadrātmetru. No tiem 90 tūkstoši kvadrātmetru paredzēti tirdzniecībai, bet ap 10 tūkstoši – biroju telpām. Akropoles apmeklētājiem būs pieejams arī kinoteātris, tostarp IMAX kino, slidotava, īpaša izklaides zona un restorāni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 11 miljonus eiro, viens no lielākajiem industriālajiem koncerniem Baltijas valstīs "UPB" uzsācis jaunas dzelzsbetona konstrukciju ražotnes būvniecību Liepājā. Plānots izbūvēt ražošanas telpas 4900 m2 platībā un gatavās produkcijas noliktavas 2900 m2 platībā, kā arī modernizēt līdzšinējo betona ražotni, informē uzņēmums.

"Apjomīgās investīcijas jaunajā mūsu grupas uzņēmuma "MB Betons" dzelzsbetona ražotnē un arī esošās infrastruktūras modernizācija ļaus mums piedāvāt dzelzsbetona konstrukcijas ar vēl augstāku pievienoto vērtību. Tas nozīmē, ka ražotnē tiks paveikta lielākā daļa tehnoloģiski sarežģītu procesu un spēsim klientiem piegādāt gatavāku produktu, kas attiecīgi samazina darbu īpatsvaru un tiem patērēto laiku būvlaukumā," skaidro "UPB" valdes priekšsēdētājs Dainis Bērziņš.

Jaunajā ražotnē plānots ražot dzelzsbetona fasādes elementus, kam tiek izmantoti dažādi dekoratīvi apdares materiāli, piemēram, fasādes ķieģeļi vai flīzes, kā arī dažādu krāsu betons. Tāpat tajā būs iespējams izgatavot dažādus hibrīdelementus, veikt logu montāžu dzelzsbetona elementos un citus darbus. Tas ļauj vairāk izdarīt nevis būvlaukumā, bet jau ražotnē, un tādējādi paaugstina gatavā elementa vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta ar b/d foto - Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs: bērnudārzā Margrietiņa paveras šaušalīga aina

LETA, 05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas būvvalde aizvadītajā ceturtdienā likusi pārtraukt privātā bērnudārza Margrietiņa, Dārzaugļu ielā 10, ekspluatāciju, jo tajā konstatēti pārkāpumi, kas apdraud bērnu veselību un drošību, tomēr bērnudārzs vēl vakar turpinājis darbu, pastāstīja būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs.

Būvvalde konstatējusi, ka pilsētā vairākās ēkās ir ierīkoti bērnudārzi, tomēr ēku atbilstība šādai funkcijai nav saskaņota. Visi bērnudārzi rakstiski brīdināti, un lielākā daļa arī atsaukusies, solot novērst nepilnības. Tomēr četri nav devuši par sevi ziņu un viens no tiem bijis bērnudārzs Margrietiņa, pastāstīja Vircavs.

Šī iemesla dēļ iestādē 31.jūlijā veikta pārbaude un atklāta «diezgan šaušalīga aina», sacīja Vircavs. Piemēram, ar atklātu virsmu bērnudārza teritorijā atrodas kanalizācijas aka, ēkas nesošajās sienās bez saskaņošanas izbūvētas durvis, spēļu laukums daļēji atrodas zem sapuvušas nojumes, no sienām brūk ķieģeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru