Auto

Nākamgad Latvijā ieradīsies miljonus dolāru vērti superauto

Jānis Rancāns, 17.12.2012

Jaunākais izdevums

Nākamgad prestižo ielu sacensību Gumball 3000 maršruts ies cauri arī Latvijai. Paredzēts, ka sacensībās startēs vairāk nekā 100 superauto, kuru vērtība ir vairāki miljoni eiro.

Gumball 3000 dalībnieki ir gan rokzvaigznes, gan karalisko ģimeņu pārstāvji, filmu zvaigznes un filantropi. Iepriekš šajā rallijā startējuši dj Deivids Guetta, reperis Snoop Doog, aktrise Derila Hanna (Daryl Hannah), skeitbordists un TV seja Bam Margera, kā arī citi.

Nākamgad Gumball svinēs savu 15 gadu pastāvēšanu un tā jubilejas maršruts vedīs no Kopenhāgenas līdz pat Montekarlo. Paredzēts, ka vērienīgais rallijs virzīsies cauri vairākām Eiropas valstīm – Zviedrijai, Somijai, Krievijai, Igaunijai, Latvijai, Lietuvai, Polijai, Austrijai, Itālijai un Francijai, līdz noslēgsies Monako Grand Prix laikā.

Katrā vietā, kur būs Gumball rallija tehniskā pietura, paredzēti dažādi izklaides pasākumi – koncerti, VIP ballītes, luksus sacīkšu auto izstādes u. c. Paredzēts, ka Latvijā Gumball 3000 ieradīsies 21. maijā.

Nākamā gada rallijā startēs vairāk nekā 100 superauto. To vidū būs vairākus miljonus dolāru vērtie Bugatti Veyron, McLaren, Ferarri, Lamorghini, Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, Porche un citi unikāli, īpaši uzlaboti auto, kas ikdienā pa ielām nepārvietojās.

Gumball 3000 oficiālā enerģijas dzēriena Battery zīmola vadītājs Latvijā Artis Nīgals norāda, ka šis būs vēl nebijis notikums Latvijā, kas pievērsīs daudzu interesentu uzmanību.

2007. gadā žurnāls Forbes zīmolu Gumball 3000 novērēja vairāk nekā 200 miljonu dolāru vērtībā.

Enerģijas dzēriens Battery kopš 1997. gada tiek ražots Sinebrychoff alus darītavā Somijā un pašreiz tiek pārdots vairāk nekā 30 pasaules valstīs. Sinebrychoff ir Carlsberg Grupas uzņēmums. Latvijā Battery pārstāv alus darītava Aldaris, kas ir Carlsberg Grupas uzņēmums.

Attēlos redzams Gumball 2011. gada rallijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Saulkrastiem šodien pēcpusdienā ar sporta automašīnu Ferrari avarējis smalko aprindu rallija Gumball 3000 dalībnieks.

Neilgi pēc plkst.16 Tallinas šosejas 32.kilometrā, šosejas līkumā pie Saulkrastiem, iespējams, stiprā lietus dēļ vadītājs zaudēja kontroli pār spēkratu, radās sānslīde, un spēkrats ietriecās ceļa nožogojumā. Cietušo negadījumā nav. Automašīnai ir Zviedrijas valsts numurzīmes.

Kā apstiprināja Valsts policijā, auto bija ceļā uz Rīgu, lai piedalītos rallija Gumball 3000 pasākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ieradušies Gumball 3000 dzīvesstila rallija dalībnieki, kuri īpaši šim pasākumam pielāgotas automašīnas plašākai apskatei izvietojuši uz Elizabetes ielas.

Automašīnas novietotas Elizabetes ielas posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Barona ielai.

Patlaban zināms, ka oficiālajā Gumball 3000 izklaides pasākumā klubā Coyote uzstāsies viens no rallija dalībniekiem - amerikāņu reperis Xzibit.

Dzīvesstila rallijs Gumball 3000 šogad svin 15 gadu jubileju, un plašākai sabiedrībai tas pazīstams ar ekskluzīvām automašīnām, izsmalcinātām un neprātīgām ballītēm un pasaules līmeņa slavenībām, kuras ik gadu apvienojas un dodas septiņu dienu tūrē, mērojot 3000 jūdzes pa īpaši izvēlētu maršrutu, kurā šogad ietilpst arī Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar naktskluba Coyote Fly vadītāju Madaru Maulvurfu

Lelde Petrāne, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild naktskluba Coyote Fly vadītāja Madara Maulvurfa.

2013. gadā dzīvestila rallija Gumball 3000 jubilejas tūre veda pa Eiropu, piestājot arī Rīgā. Coyote Fly tika izvēlēts par oficiālo Gumball 3000 klubu Baltijā. «Aizraujoši izklaides pasākumi ir viena no Gumball vizītkartēm, un organizatori katrā valstī izvēlas ekskluzīvākos un augstākā līmeņa klubus un restorānus, tāpēc mums bija īpašs prieks, ka bija iespēja uzņemt pasaules līmeņa zvaigznes un miljonārus. Šis gan laikam uzskatāms par mūsu vissarežģītāko un darbietilpīgāko projektu, jo papildu kluba aktivitātēm, mums bija jānodrošina arī mašīnu izvietošana Rīgas ielās, kas prasīja iziet neskaitāmus birokrātiskos labirintus un diezgan lielas investīcijas,» stāsta M. Maulvurfa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz elektroauto buma fona paredz būtiski lielāku pieprasījumu pēc litija; var veidoties tā deficīts, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Investori bieži mēģina paredzēt vai minēt, pēc kādām lietām nākotnē gaidāms lielāks pieprasījums. Laicīga ieiešana kādā konkrētā tirgū var solīt pievilcīgas peļņas iespējas. Vismaz pašlaik izskatās, ka nākotnes autobūve būs saistīta ar elektroauto nozīmes pieaugumu. Valdot šādam fonam, investori mēģina raudzīties uz tādiem aktīviem, pēc kuriem pieprasījums līdz ar šādu auto uznācienu kļūs lielāks. Izejvielu ziņā viens šāds aktīvs ir litijs, kuru izmanto bateriju ražošanā. Rezultātā, piemēram, Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT) vērtība šogad pieaugusi jau par 47,5% un sasniegusi augstāko līmeni sešu gadu laikā.

Šis fonds mēģina kopēt Solactive Global Lithium indeksu, kas savukārt seko līdzi globālās litija industrijas pārstāvju akcijām. Tie var būt gan litija ieguvēji un pārstrādātāji, gan bateriju ražotāji, liecina pieejamā informācija. Lielākos ieguldījums minētais biržā tirgotais fonds veic FMC, Sociedad Quimica y Minera de Chile, Samsung SDI un Tesla akcijās. Piemēram, ķīmijas uzņēmuma FMC akcijas vērtība kopš šā gada sākuma Ņujorkas biržā ir palielinājusies jau par 57%. Tāpat vēl pat iespaidīgāks kāpums šogad Nasdaq biržā bijis Tesla akcijām – par 70%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā radītās mobilās bankas N26 mērķis ir radīt jaunus standartus banku nozarē

N26 ir piesaistījusi vairāk nekā 55 miljonus dolāru lielas investīcijas, tostarp no Li Ka-Shing’s Horizons Ventures, Battery Ventures, Valar Ventures, Zalando vadības komandas, Earlybird Venture Capital un Redalpine Ventures.

N26 uzskata, ka ir liels pieprasījums pēc moderniem bankas pakalpojumu risinājumiem. Kompānija spriež, ka banku pakalpojumi Eiropā tuvākajos piecos līdz desmit gados ievērojami mainīsies. Dažas tradicionālās bankas vairos savus ieguldījumus digitalizācijā, un kopumā no tās caurskatāmības, zemākām cenām un labākas apkalpošanas lielākie ieguvēji būs lietotāji. Īpaši mākslīgā intelekta izmantošana padarīs iespējamu piedāvāt banku pakalpojumus par labākām cenām un pielāgotus patērētāju individuālajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Viedtālruņu akumulatora izgudrotājs: jauna tipa baterijām vajadzīgs izrāviens

Natālija Poriete, 03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par litija jonu baterijas tēvu uzskatītais Japānas zinātnieks Akira Yoshino Eiropas Patentu biroja ceremonijā Vīnē, 20. jūnijā saņēma Eiropas gada izgudrotāja balvu par savu ieguldījumu litija jonu bateriju izstrādē un attīstībā.

Viņš izgudrojis populārāko akumulatoru veidu, kas tiek izmantots tādās ierīcēs kā mobilie tālruņi, klēpjdatori, digitālās kameras, videokameras un elektriskie automobiļi. Pirmo litija jonu akumulatoru 1991. gadā klajā laida Sony.

Pirms balvu piešķiršanas un laureātu paziņošanas, DB bija iespēja īsai sarunai ar slaveno japāni.

Litija jonu baterijas šodien ir viens no pieprasītākajiem enerģijas avotu veidiem un, attīstoties tehnoloģijām, pieprasījums pēc tiem palielinās. Kādas ir litija resursu rezerves uz mūsu planētas? Vai mums ir pietiekami daudz litija?

Litija rezerves uz Zemes nav problēma. Uzdevums ir - kā to iegūt, litijs nav koncentrēts vienā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski jauna pieeja finanšu pakalpojumiem, sniedzot cilvēkiem jauna veida lietotāja pieredzi.

Tā šodien Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" izteicās digitālās bankas "N26" vadītājs 18 valstīs Šarūns Legecks (Šarūnas Legeckas).

Viņš uzskata, ka tehnoloģijas maina dažādas nozares un kā ievērojamākos piemērus min "Spotify", "Uber", "Airbnb" un "Netflix". Līdzīga mēroga ietekme tehnoloģijām būšot pār finanšu pakalpojumiem. Septiņi no desmit jaunākās paaudzes pārstāvjiem – tā dēvētās tūkstošgades paaudzes – drīzāk būšot ar mieru iet pie zobārsta nekā uz bankas filiāli, norāda Š. Legecks, atsaucoties uz kādu ASV pētījumu. Viņam nešķiet pieņemami, ka ir bankas, kas prasa trīs eiro par PIN koda maiņu vai 50 centus par konta atlikuma apskati. Tāpēc Š. Legecks lepojas, ka cilvēkiem patīk izmantot "N26" pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Garmin Venu" patiks tiem sportiska dzīvesveida cienītājiem, kuri sagaida ne vien plašas sporta pulksteņa iespējas, bet arī kvalitatīvu skārienekrānu.

Kopš iesaistīšanās ar viedtelefonu savienojamu valkājamo tehnoloģiju ražošanā aizgājušās desmitgades sākumā "Garmin" uzaudzējis prāvu piekritēju pulku, kas augstu novērtē amerikāņu ražotāja piedāvātās daudzveidīgās sporta aktivitāšu mērīšanas iespējas. Tomēr visu šo laiku kompānija pati sev «šāvusi kājā», viedajiem pulksteņiem izvēloties taupīgus, taču modernos lietotājus pavisam neuzrunājošus zemas izšķirtspējas displejus. Pērnā gada nogalē "Garmin" šo kļūmi laboja, prezentējot savu pirmo izstrādājumu ar laika garam atbilstošu AMOLED ekrānu.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Atšķirībā no "Garmin" dārgajiem modeļiem, "Venu" vizuāli ir pavisam vienkāršs un viegls. Šeit nav ne titāna, ne safīra. Korpuss veidots no plastmasas, kas mārketinga vajadzībām nosaukta par «šķiedru stiprinātu polimēru» un tikai ap pašu 1,2 collu AMOLED displeju ir dažus milimetrus plats nerūsējoša tērauda gredzens, kurā nez kādēļ iegrebtas sīkas gropes. Var jau būt, ka vizuāli tas piešķir pulkstenim savdabīgu šarmu, taču praktisku labumu nedod. Gredzenu nevar pagriezt, tādēļ šādai saķeres virsmai jēgas nav. Vēl vairāk – gropēs viegli ieķeras netīrumi un tos ir grūti izkasīt no dziļajām rievām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā plānots īstenot zaļo satiksmes reformu, kur dzelzceļš tiks stiprināts kā sabiedriskā transporta mugurkauls, cita starpā paredzot bateriju vilcienu iegādi, informē Satiksmes ministrijā.

Atveseļošanas fonda investīcijas plānotas gan sliežu posmu modernizēšanai un izbūvei, gan mūsdienīgam ritošajam sastāvam, paredzot iepirkt bateriju vilcienus, kas ir videi draudzīgāka bezizmešu tehnoloģija.

Zaļās satiksmes reforma veicinās Rīgas metropoles areāla iedzīvotāju pārvietošanās paradumu maiņu, veidojot konkurētspējīgu videi draudzīgu sabiedriskā transporta un mikromobilitātes piedāvājumu attiecībā pret privāto transportu.

Viens no dzelzceļa modernizācijas projektiem ir bateriju vilcienu iegāde. Šobrīd bateriju vilcieni (battery electric multiple unit - BEMU) Eiropā iegūst popularitāti, valstīm cenšoties sasniegt uzstādītos klimata mērķus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārvades sistēmas operators AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) atklātajā iepirkumā procedūrā par elektroenerģiju uzkrājošo bateriju sistēmas (BESS – Battery Energy Storage System) piegādi un uzstādīšanu apakšstacijās Tumē un Rēzeknē saņēma trīs piedāvājumus un par saimnieciski visizdevīgāko tika atzīts Vācijas uzņēmuma Rolls-Royce Solutions GmbH piedāvājums.

"Bateriju sistēmas ir nozīmīgs infrastruktūras projekts Latvijas energoapgādes drošumam un stabilitātei, ļaujot nodrošināt nepieciešamās tīkla balansēšanas rezerves, kuru apjoms pēc sinhronizēšanās būtiski palielināsies. Esmu gandarīts, ka profesionālā AST iepirkumu komisijas darba rezultātā tika nodrošināta konkurence piegādātāju starpā, kas ļāva izvēlēties saimnieciski visizdevīgāko risinājumu, un nepieciešamās iekārtas nodrošinās viens no pasaules atpazīstamākajiem enerģiju uzkrājošu sistēmu ražotājiem. Būtiski, ka šim projektam esam spējuši piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu vairāk nekā 85% apmērā," pauž AST valdes priekšsēdētājs Rolands Irklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Salaspils novada uzņēmuma SIA Skonto Prefab izsludinātais konkurss par battery mold iekārtas izstrādi saskaņā ar tehnisko uzdevumu, piegādi un montāžas uzraudzību, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Konkursā saņemti divu pretendentu piedāvājumi, bet par uzvarētāju izvēlēts Somijas uzņēmums Elematic Oyj.

Uzvarētāja piedāvātā līgumcena ir 352,6 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skonto Group uzņēmums Skonto Prefab ir iegādājies un savā ražotnē Rīgā uzstādījis šobrīd Baltijā modernāko un apjomīgāko iekārtu dzelzsbetona sienu ražošanai — BATTERY MOLD, kas ir vertikālo vienslāņa dzelzsbetona sienu ražošanas kasetes. Iekārta palielinās optimālo ražošanas jaudu sienu cehā par 35 % un dos iespēju ražot vairāk nekā 10 000 m2 dzelzsbetona sienu paneļu mēnesī. Ar šo iekārtu plānots radīt 30 darba vietu uzņēmumā. Pateicoties ražošanas jaudas palielināšanai, Skonto Prefab spēs palielināt uzņēmuma sniegto būvniecības pakalpojumu apgrozījumu par 6 milj. EUR.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Jaunā iekārta, ar to saistītie mehānismi un uzstādīšana izmaksās gandrīz vienu miljonu EUR, taču kopējās investīcijas ražotnē un uzņēmumā 2017. gadā sasniegs 1,3 milj. EUR. Pilnībā apgūstot iekārtu, arī 2018. gadā tiks turpinātas investīcijas ražotnē un iekārtās, lai modernizētu un paplašinātu rūpnīcu.

«2016. gadā Skonto Prefab ražotnē tika veiksmīgi uzstādīti jauni ražošanas galdi, un izdevās ļoti ātri pārdot to un esošo iekārtu jaudu, tādēļ 2016. gada nogalē tika pieņemts lēmums veikt apjomīgākas investīcijas un būtiski kāpināt ražošanas jaudu lielajam tirgus pieprasījumam, kas ir saistīts gan ar celtniecības industrijas attīstību Skandināvijā, gan ar pastiprinātu jaunu klientu piesaisti esošajos un citos eksporta tirgos,» norāda Mārtiņš Ķeņģis, Skonto Prefab izpilddirektors un valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru