Citas ziņas

Nākošnedēļ startē reklāmas festivāls "Golden Hammer 2005"

Andris Zeļenkovs [email protected], 17.08.2005

Jaunākais izdevums

Ar aicinājumu „measure up” (mēroties spēkiem, idejām, inovatīvām metodēm un citiem radošās izteiksmes līdzekļiem) nākošnedēļ - 25. un 26. augustā - viesnīcā "Reval Hotel Latvija" notiks 6.starptautiskais reklāmas festivāls "Golden Hammer 2005". Festivāls piedāvās plašu izglītojošu programmu ar semināriem, ko vadīs spožas reklāmas zvaigznes, izcilāko reklāmu skati un uzvarētāju apbalvošanas ceremoniju. Šogad reklāmu konkursam pieteikts 741 reklāmas darbs no 12 valstīm. Žūrija tos vērtēs 9 kategorijās: videoreklāma, preses reklāma, vides reklāma, reklāmas kampaņas, tiešais mārketings, reklāmas iespieddarbi, interaktīvie mediji, mediju un sociālā kategorija. „Starptautiskajā reklāmas vidē festivāla vērtības latiņa ik gadus tiek celta jo augstāk. Šo notikumu uz pasaules reklāmas festivālu kartes pamana arvien vairāk starptautiska līmeņa reklāmas profesionāļu, tāpēc saņemam vairāk pieteikumu no ārvalstīm,” informē festivāla direktors Gundars Grāpis. "Golden Hammer" laikā notiks 2 dienu seminārs par tēmu „Inovācijas. Jaunu ideju vērtība”, kur piedalīsies pasaulē atzīti reklāmas jomas speciālisti. Iespaidiem bagāta solās būt pasaulē izcilāko reklāmu skate, kas veidota sadarbībā ar Starptautisko reklāmu filmu arhīvu un pasaulē vadošajiem starptautiskajiem reklāmu festivāliem. Šogad festivāla konkursam pieteiktas reklāmas no Baltijas valstīm, Baltkrievijas, Čehijas, Krievijas, Polijas, Slovākijas, Rumānijas, Ungārijas, Ukrainas un Zviedrijas. Daudz vairāk darbu nekā iepriekš iesniegušas ārvalstu reklāmas aģentūras. Izvērtējot procentuāli pieteikumu dinamiku, īpaši jāakcentē Zviedrijas reklāmas aģentūru aktivitāte (salīdzinot ar iepriekšējo gadu) - pieaugums par 400%, Slovākijas – 460%, bet Čehijai vērojams pat 1000% pieaugums (iepriekšējā gadā pieteikušies 3, šogad jau 30 pretendenti). Lai motivētu darboties Baltijas jaunos reklāmas talantus no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, un veicinātu reklāmas izglītību, šogad festivālā iedibināta speciālbalva - stipendija 2 gadu studijām „Miami Art School”, kas ir viena no slavenākajām reklāmas skolām pasaulē. Balvu piešķirs Golden Hammer.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Festivāla “Golden Hammer” speciālbalva – stipendija studijām „Miami Art School”

Andris Zeļenkovs [email protected], 20.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rosinātu pasteigties Baltijas jaunos talantus, informēju, ka šogad tiek ieviesta jauna speciālbalva, ko pasniegs festivāla vadība. Starptautiskā reklāmas festivāla „Golden Hammer” rīkotāja - Latvijas Reklāmas Asociācijas, viens no pamatmērķiem ir reklāmas izglītības veicināšana. Īstenojot šo mērķi, labākās reklāmas idejas autoram no Igaunijas, Latvijas vai Lietuvas, „Golden Hammer” piešķirs stipendiju 2 gadu studijām „Miami Art School”, kas ir viena no pasaulslavenām reklāmas skolām. Viena ceturkšņa studijas šajā skolā maksā apmēram 2300EUR. 6.starptautiskais Baltijas reklāmas festivāls Golden Hammer 2005’ notiks šī gada 25. un 26. augustā, Rīgā, viesnīcā Reval Hotel Latvia. Darbu iesniegšanas termiņš šogad noteikts līdz 22.jūlijam. Festivāla laikā notiks 2 dienu seminārs par tēmu „Innovation. The value of new thoughts”. Kā atsevišķa festivāla Golden Hammer sadaļa būs labāko pasaules reklāmu skate, kas notiks abas dienas viesnīcas Reval Hotel Latvija zālē "Beta". Šonedēļ beidzas darbu pieņemšana starptautiskajam reklāmas festivālam „Golden Hammer”. Vairs tikai 4 dienas un nokodētie darbi tiks sagatavoti žūrijas vērtēšanai – mūsu festivāla viens no pamatprincipiem ir neatklāt darba autoru. Iesniegtajiem materiāliem tiek piešķirts unikāls kods, kas palīdz identificēt katru darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākas darbu pieņemšana 6. Baltijas reklāmas festivālam Golden Hammer 2005

Andris Zeļenkovs [email protected], 10.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ ir sākusies darbu pieņemšana 6.starptautiskajam Baltijas reklāmas festivālam Golden Hammer 2005, kas no šā gada 25. līdz 26. augustam notiks Rīgā, viesnīcā Reval Hotel Latvia. Darbu iesniegšanas termiņš šogad noteikts līdz 22.jūlijam. Izsniegtos materiālus starptautiska žūrijas komisija vērtēs vairākās kategorijās – videoreklāma, preses reklāma, vides reklāma, reklāmas kampaņas, interaktīvie mediji, mediju kategorija, tiešais mārketings, reklāmas iespieddrabi un sociālā kategorija. Sacensība norisināsies trīs etapos: festivāla žūrija izskatīs visus iesniegtos darbus katrā iesniegtajā apakškategorijā un tiks izveidots tā sauktais short-list, kurā iekļautie darbi turpinēs cīnīties par “Sudrabu” un “Zeltu” savā apakškategorijā. Iesniegtie darbi, kas iegūs “Zeltu”, turpinās cīnīties par “Grand Prix” savā kategorijā. Par labāko sociālo reklāmu kategorijā tiks piešķirta speciālbalva "GEMMI Grand Prix". Kategorijā Reklāmas kampaņas žūrija vispirms novērtēs kampaņas sasniegumus sava produkta vai pakalpojumu kategorijā vietējā tirgū. Pēc tam tiks novērtēti kampaņas sasniegumi valsts vai starptautiskajā līmenī, salīdzinot to ar pārējo kampaņu Gada Aģentūras saņems augstākās festivāla balvas – CREATIVITY CASE un BEST MEDIA FOLDER. Gada Aģentūras tiks noteiktas izmantojot punktu sistēmu. BEST MEDIA FOLDER saņems aģentūra, kura iegūs visvairāk punktus Mediju kategorijā. Tāpat festivāla ietvaros plānoti semināri reklāmas profesionāļiem, kuros uzstāsies pasaulē atzīti reklāmas jomas eksperti. Tā kā ar katru gadu palielinās dalībnieku un to pārstāvēto valstu skaits, Golden Hammer vadība sagaida, ka šogad iesniegto darbu skaits ievērojami pārsniegs pustūkstoti, savukārt pārstāvēto valstu skaits pārsniegs 20 un pasākumā piedalīsies reklāmas profesionāļi gan no Centrālās un Austrumeiropas, Skandināvijas, Ukrainas, Krievijas u.c.. Festivālu organizē Latvijas Reklāmas asociācija, kas darbojas kopš 1994.gada un apvieno vairāk nekā 50 Latvijas reklāmas uzņēmumus. Festivāla Golden Hammer 2005’ ģenerālsponsors ir vides reklāmas kompānija JCDecauxUnicom. Šā gada festivāla Golden Hammer 2005’ atbalstītāji ir: poligrāfijas kompānija SIA Balthaus Poligrāfija, interaktīvās tehnoloģijas SIA IT Grupa, Latvijas Valsts Televīzija, VAS Latvijas Pasts, papīra ražotāji A/s MAP Latvia, viesnīca Reval Hotel Latvija, mediju un reklāmas pētījumu aģentūra “TNS/BMF”, interneta televīzija TV.LV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Festivāla “Golden Hammer” semināri būs veltīti jauniem, inovatīviem risinājumiem reklāmā

Andris Zeļenkovs [email protected], 12.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāpat kā iepriekšējos gadus, arī šī gada starptautiskais reklāmas festivāls „Golden Hammer” piedāvās plašu izglītības programmu, kuras divas būtiskākās sastāvdaļas ir divu dienu seminārs un pasaules labāko reklāmu skate. Seminārs ir unikāls ar to, ka tā ir vienīgā iespēja papildināt savas zināšanas reklāmas jomā tik profesionālu lektoru – praktiķu vadībā. Uz festivālu sabrauc starptaustisko reklāmas aģentūru vadītāji un radošie direktori no visas Eiropas. Seminārā piedalīsies speciālisti no Lielbritānijas, Francijas, Krievijas, Somijas, Šveices, Zviedrijas un, protams, Baltijas valstīm. Atšķirībā no iepriekšējās prakses, kad lektoru sastāvu veidoja tikai žūrijas locekļi, 2005. gadā ir uzaicināti vairāki augstas raudzes profesionāļi, kuri brauc tikai uz semināru ar speciāli tēmai sagatavotām lekcijām. Tas nozīmē, ka šajā gadā būtiski paaugstināsies lekciju kvalitatīvais līmenis. Viens no šādiem lektoriem ir Franks Bodins (Frank Bodin) no Šveices. Franks ieguvis vairāk kā 240 balvas dažādos festivālos, tais skaitā Kannās, Ņujorkas festivālā, Eiropas ADC un citos. Šī gada jūnijā viņš piedalījās 2005. gada Kannu festivāla žūrijā. Kā otru piemēru var minēt Toniju Hercu (Tony Hertz). Papildus lekcijai Golden Hammer semināru programmā, 25. augustā Tonijs vadīs atsevišķu semināru par jauniem un specifiskiem paņēmieniem radioreklāmu veidošanā. Šis seminārs ir guvis ļoti labas atsauksmes ikvienā tā norises vietā – gan Eiropas valstīs, gan Japānā, gan ASV. Tā dalībnieki iesaistās interaktīvā spēlē, kuras rezultātā vairums atklāj tādas radio iespējas, par kurām nekad nebūtu aizdomājušies. Arī radošās žūrijas priekšsēdētājs Aris Theophilakis piedalīsies seminārā kā lektors. Arim ir bijusi iespēja strādāt ar tādiem pazīstamiem zīmoliem kā Audi, Karlsberg, Ford, IBM, Heineken, un Nokia; šī darba laikā viņš ir dzīvojis Norvēģijā, Francijā, Dānijā, Singapūrā, Honkongā un Lielbritānijā – cilvēks ar nepārvērtējamu pieredzi darbā ar multinacionāliem zīmoliem dažādās ļoti atškirīgās valstīs. Kā atsevišķa festivāla Golden Hammer sadaļa būs labāko pasaules reklāmu skate, kas notiks abas dienas viesnīcas Reval Hotel Latvija zālē "Beta". Programma veidota sadarbībā ar Starptautisko reklāmu filmu arhīvu un lielākajiem starptautiskajiem reklāmu festivāliem, tai pievienoti jaunie 2003. un 2004. gada reklāmu klipi, kā arī atsevišķu zīmolu jaunāko reklāmas klipu kolekcijas. 6.starptautiskais Baltijas reklāmas festivāls Golden Hammer 2005’ notiks šī gada 25. un 26. augustā, Rīgā, viesnīcā Reval Hotel Latvia. Darbu iesniegšanas termiņš šogad noteikts līdz 22.jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Golden Hammer" galvenās balvas iegūst Rumānijas, Zviedrijas un Čehijas pārstāvji

Andris Zeļenkovs [email protected], 29.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūra "McCann Erickson Romania" no Rumānijas ieguva Golden Hammer 2005 Creativity Case (kā radošākā mediju aģentūra). Grand Prix un Zelta āmuru preses reklāmas (pakalpojumi) kategorijā ieguva reklāmas aģentūra "McCann Erickson Romania" ar pieteikumu "Manson / Michael / Slash". Mediju aģentūra "MindShare" (Zviedrija) ieguva "Media folder" (par mediju lietojumu). Grand Prix un Zelta āmuru mediju lietojuma kategorijā saņēma mediju aģentūra "MindShare" par veiksmīgāko mediju lietojumu (TV klipi) ar pieteikumu "The OLW Lillen & Nixon campaign". Aģentūra "MindShare" ieguva arī Sudraba āmuru šajā kategorijā ar pieteikumu "The Nike Move Your Mind Campaign". Grand Prix ieguva arī Čehijas pārstāvji. Zelta āmuru saņēma reklāmas aģentūra "MARK BBDO" (no Čehijas) TV reklāmas kategorijā („Apģērbi, skaistumkopšanas un higiēnas preces, medikamenti”) ar pieteikumu "The Hands". "MARK BBDO" ieguva Zelta āmuru arī sociālās reklāmas (presē) kategorijā ar pieteikumu "Pieta". Latvijas aģentūras ieguva 3 Zelta āmurus. Tos saņēma reklāmas aģentūras - "McCann Erickson Riga" TV kategorijā (Alkoholiskie dzērieni) ar pieteikumu "Airplane"; "Metro Leo Burnett" labākā radio lietojuma kategorijā ar pieteikumu "Listen to the Electricity" (Klausi Elektrību!), mediju aģentūra "OMD Latvia" – labākais preses pielietojums ar pieteikumu "3A - Attracting Additional Attention – Lattelekom". 10 Sudraba āmuru ieguvēji no Latvijas ir: - "McCann Erickson Riga" TV reklāmas kategorijā (Pārtika, dzērieni, dzīvnieku barības reklāma) ar pieteikumu "Ādažu Čipsi"; - "DDB Latvija" vides reklāmas kategorijā ar pieteikumu "Hanzas Maiznīcas Image Campaign" un veiksmīgākā radio lietojuma kategorijā ar pieteikumu "Falck car radio campaign"; - "Reklāmas agentūra Alfa Centrs" - par veiksmīgu preses lietojumu ar pieteikumu "Medicine Chest"; - "Bates/Red Cell" – par labāko vides reklāmas lietojumu ar pieteikumu "The Audi Wall"; - "Creative Laboratory" - tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "The Winners Calendar"; - "Dizaina Stratēģija" tiešā mārketinga kategorijā (Biznesa dāvanas) ar pieteikumu "RBS Skals Buvecirks 2005"; - "Reklāmas aģentūra Santa" tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "Vanaga (Hawk) beer paper bags"; - "Larsoni" tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "MAP calendar"; - "Sagraffitto" iespieddarbu kategorijā (iepakojums) ar pieteikumu Frozen "Diamonds". Lietuvas aģentūras ieguva 6 Sudraba āmurus, bet Igaunijas pārstāvji ieguva 3 Zelta āmurus. Mediju aģentūra "APR Media Services (Optimum Media OMD Group)" ieguva Zelta āmuru par veiksmīgāko vides reklāmas lietojumu. Pa zelta āmuram ieguva arī Ungārijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Polijas pārstāvji, bet sudraba āmuru — Slovakijas pāsrtāvji. Lai motivētu darboties Baltijas jaunos reklāmas talantus un veicinātu reklāmas izglītību, šogad Golden Hammer iedibināja savu speciālbalvu - stipendiju 2 gadu studijām „Miami Art School”, kas ir viena no slavenākajām reklāmas skolām pasaulē. Balvu saņēma Armands Leitis ("McCann Erickson Riga") par darbu pie reklāmas "Airplane", kas ieguva Zelta āmuru, un citām reklāmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Var iesniegt reklāmas festivālam Golden Hammer

Elīna Circene, 13.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 22. jūlijam var iesniegt darbus 6. starptautiskajam Baltijas reklāmas festivālam Golden Hammer 2005, kas no 25. līdz 26. augustam notiks Rīgā, viesnīcā Reval Hotel Latvia, Db informēja Golden Hammer direktors Gundars Grāpis. Iesniegtos materiālus video, preses, vides, reklāmas kampaņu, mediju, interaktīvo mediju, tiešā mārketinga, reklāmas iespieddarbu un sociālajā kategorijā vērtēs starptautiska žūrija. Festivāla ietvaros plānoti semināri reklāmas profesionāļiem, kuros uzstāsies pasaulē atzīti reklāmas jomas eksperti. Golden Hammer vadība paredz, ka šogad iesniegto darbu skaits pārsniegs pustūkstoti, savukārt pārstāvēto valstu skaits pārsniegs 20. Festivālu organizē Latvijas Reklāmas asociācija, kas darbojas kopš 1994. gada un apvieno vairāk nekā 50 Latvijas reklāmas uzņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

, 10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv, 26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Positivus organizētāji cer: drīz pienāks diena, kad festivāla biļetes tiks izpirktas visas

LETA, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Positivus festivāls, kas šovasar Salacgrīvā norisinājās jau septīto gadu, bet pirmo reizi piedāvāja programmu trīs dienu garumā, nav bijis tālu, lai būtu izpārdots, tādēļ festivāla organizētājs Ģirts Majors cer, ka jau drīz pienāks diena, kad festivāls būs izpārdots.

Ģ. Majors stāstīja, ka ir apmierināts ar 30 tūkst. apmeklētāju skaitu šajā vasarā. Šovasar festivālā tika sasniegts tāds apmeklētāju skaits, kāds tika prognozēts, un tas ir aptuveni tāds pats, kāds bija pagājušajā gadā.

«Skatītāju skaits nav mazāks. Skaits, uz ko mēs skatāmies, ir dienas un kopējais festivālu dienu apmeklētāju skaits. Lielākā daļa cilvēku biļetes pirka uz visām festivāla dienām - tā tas bija divu dienu festivālam, un tā tas ir arī trīs dienu festivālam. Cilvēku apmeklējums visās festivāla dienās bija līdzīgs, piektdienā un svētdienā bija nedaudz mazāk, bet sestdienā bija visvairāk,» sacīja festivāla rīkotājs, pieminot, ka līdzīgi ir pasākumos jebkurā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs, 14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

, 28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ZenithOptimedia: internets apdraud pārējos medijus

, 11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.

Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.

Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Preses un TV reklāmas apjoms samazinājies

, 29.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembrī mediju reklāmas tirgū preses un TV reklāmas apjoms samazinājās, savukārt radio tie nedaudz pieauga.

Prese

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms 2007. gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,36 miljoni cm², bet novembrī - 3,12 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada decembrī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13 % mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši: LMT, Tele2, Maxima, Philips Latvia, Parex, Rietumu banka, DNB Nord, Hansabanka, Rimi, Rebus. Reklamētākās markas presē – Okarte, Maxima, Parex.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

NATO samita dēļ reklamējas mazāk

, 04.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, novembrī samazinājās par 8 %, liecina TNS Latvia dati. Apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams neliels reklāmas apjomu kritums, informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, ir samazinājies par 8 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 2,65 miljoni cm², bet oktobrī - 2,88 miljoni cm² reklāmas. Kā norāda TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere, tad apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi. Līdz ar to daļa reklāmas netika nopublicēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas apjoms radio un TV pieaug

, 07.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms televīzijā un radio maijā, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis, kamēr presē – sarucis, liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus apjomus. Maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar aprīli, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē - nelies kritums.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā maijā, salīdzinot ar aprīli, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 2 %. Aprīlī televīzijā noraidītas 37 387 minūtes, bet maijā – 38 162 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada maijā bija 97 222 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada maiju, kad tika reģistrēts 125 191 reklāmas gadījums, ir par 22 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Oktobrī - reklāmas apjomu kāpums

, 03.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV, preses un radio reklāmas apjomu kāpums.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 14 %. Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,89 miljoni cm², bet septembrī - 2,53 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 16 974 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % mazāk nekā 2006.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 187 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: Parex, Tele2, DNB Nord, Bite, Maxima, Reaton, L’Oreal, Auto Halle, Procter & Gamble, Hansabanka. Reklamētākās markas presē – Parex, Maxima, Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas industrija ir krituma un augšāmcelšanās indikators

Raivis Spalvēns, Dienas bizness, 10.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Jūrmalā Baltic Beach Hotel sāksies reklāmas festivāls Golden Hammer. Dienas bizness uz sarunu aicināja vienu no festivāla rīkotājiem, Latvijas reklāmas asociācijas prezidentu Ģirtu Ozolu.

Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?

Reklāmas festivālu nozīme ir līdzīga kā jauno auto izstādēm vai modes skatēm, kas nosaka industrijas virzību nākošajam periodam. Festivāli parāda reklāmas produktu un komunikācijas tendences noteiktajās nozarēs, veicina veselīgu konkurenci aģentūru tīklu un reklāmdevēju starpā, kā arī veicina tiešo sarunu starp industrijas dalībniekiem – medijiem, aģentūrām, reklāmdevējiem.

Vasaras sākums ir Golden Hammer norises vēsturiskais laiks – savulaik tas bija īstermiņā pārcelts uz rudeni. Šis laiks Golden Hammer rīkošanai ir pateicīgāks vairāku iemeslu dēļ, pirmkārt, rudenī ir lielākas noslodzes industrijai (piemēram, konkursi), otrkārt, rudenī risinās sīvākais Golden Hammer konkurents reģionā – festivāls Golden Drum. Protams, pārcelšana bija zināms risks, jo faktiski, pārejot no rudens uz pavasari, festivāls 12 mēnešu perioda vietā iegūst 8 mēnešu periodu, līdz ar ko veidojas papildu risks aktivitātē – gan iesniegto darbu skaita ziņā, gan dalībnieku skaitam semināru sadaļās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Nelss Logi" tiek apsudzēti reklāmas kopēšanā

Andris Zeļenkovs [email protected], 22.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Lasita Logi apsūdz uzņēmumu Nelss Logi negodīgā konkurencē — reklāmas idejas zagšanā. Vainas pierādīšanas gadījumā kompānijai Nelss Logi var draudēt sods līdz 81 tūkst. Ls apmērā. SIA Lasita Logi ģenerāldirektors Uldis Tatarčuks norāda, ka SIA Nelss Logi nesen izvietotās vides reklāmas ideja ir kopēta no SIA Lasita Logi vides reklāmas kampaņas, kas norisinājusies no 20.jūnija lidz 3.jūlijam. «Nelss Logi videsreklāma ir pilnīga kopija Ķusu reklāmai, ko izstrādājusi reklāmas aģentūra DDB Latvija. Šāda Nelss Logi ļaunprātīga rīcība rada zaudējumus mūsu uzņēmumam, jo daļa klientu pašreizējo Nelss Logi reklāmu uztver kā mūsu reklāmas kampaņas turpinājumu,» teic SIA Lasita Logi ģenerāldirektors Uldis Tatarčuks. «Pirmoreiz redzu tik atklātu un burtiski kopētu reklāmu. Ir pierasts, ka mazie uzņēmumi mēģina veidot savu komunikāciju uz lielo rēķina, bet, kad tādas partizānu metodes lieto lielie tirgus lideri, tad ir šoks,» teic reklāmas aģentūras DDB Latvija klientu servisa direktors Andris Rubīns. DDB Latvija esot izstrādājusi oriģinālu reklāmas ideju. «Nelss Logi gadījumā musu ideja ir acīmredzami kopēta. Par to liecina identiski reklāmas uzbūves principi — fons, krāsa, burtu fonti, struktūra, galvenās ziņas, uzņēmuma nosaukuma un koordinātu izvietojums,» norāda DDB Latvija un konkrēti Lasita Logi reklāmas projektu vadītājs Ivo Skribis. Turklāt, identisks ir arī reklāmas izvietojums — outdoor (vides reklāma). «Nelss Logi dažas nedēļas pēc Lasita Logi kampaņas mēģina uzsākto komunikāciju pagriezt savā virzienā,» tā A.Rubīns. SIA Nelss Logi valdes priekšsēdētāja Diāna Isaksone noliedz jebkādu reklāmas idejas aizgūšanu no Lasita Logi reklāmas. «Reklāmu neesam kopējuši. Piemēram, koka faktūru fonā esam izmantojuši jau agrāk savās reklāmās. Arī burtu fonti, kas izmantoti Nelss Logi reklāmā, nav identiski Lasita Logi reklāmai,» teic D.Isaksone. Viņa uzskata, ka apvainojumi reklāmas idejas kopēšanā esot smieklīgi. «Tad jau arī apelsīnu ražotāji plūktos par apelsīna attēlošanu reklāmā,» komentē SIA Nelss Logi valdes priekšsēdētāja. Viņa norādīja, ka reklāmas ideju ir izstrādājusi kompānija Nelss Logi sadarbībā ar reklāmas un komunikāciju aģentūru Airport. «Uzskatām, ka Nelss Logi reklāmas plakāti nepārkāpj konkurences principus, jo reklāma veidota saskaņā ar uzņēmuma zīmola vadlīnijām,» tā aģentūras Airport komunikācijas stratēģiskā konsultante Žanete Lūse. SIA Lasita Logi ģenerāldirektors Uldis Tatarčuks plāno nosūtīt kompānijai Nelss Logi vēstuli ar prasību pārtraukt reklāmas kampaņu. «Apsveram arī iespēju vērsties Konkurences padomē un tiesā,» teic U.Tatarčuks. Konkurences padomes priekšsēdētājs Pēteris Vilks informēja, ka negodīgas konkurences gadījumos soda sankcija var tikt noteikta līdz 5% apmērā no uzņēmuma gada apgrozījuma. SIA Nelss Logi neto apgrozījums 2004.gadā bija 1,617 milj. Ls, savukārt 5% no šīs summas ir aptuveni 81 tūkst. Ls. Db jau rakstīja par ideju aizgūšanu reklāmās. Viens no šādiem gadījumiem bija 2003.gadā Rietumu Bankas reklāmā izmantotais motīvs, kas bija gandrīz identisks pirms brīža realizētajā NORD/LB reklāmas kampaņā. Plašu rezonansi togad guva arī kāda Unibankas reklāma, kas pēc speciālistu atzinuma bija kopējusi kādu Kannu festivālā godalgotu Brazīlijā tapušu reklāmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Pēc jūlijā konstatētā mediju reklāmas tirgus apjomu krituma, augustā bija vērojams TV reklāmas apjomu kāpums, savukārt presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šā gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūliju, ir krities par 9 %. Attiecīgi augustā tika reģistrēti 1,89 miljoni cm², bet jūlijā - 2,09 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada augustā presē reģistrēti 14 977 reklāmas gadījumi, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 842 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši: Elkor, Bite, LMT, Rebus, L’Oreal, Cellxl.lv, Maxima, Procter & Gamble, Express Tours, DNB Nord. Reklamētākās markas presē – Podium, Maxima, Garnier.

Televīzija

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā attiecībā pret 2007. gadu reklāmas apjomi Latvijas biznesa laikrakstos pēc bruto cenas pieauguši par 3.5%, liecina TNS Latvia sniegtā informācija.

«Saskaņā ar TNS Reklāmu reģistra datiem, šis pieaugums ir 3,5%, kas uztverams kā biznesa laikrakstu stabilitātes rādītājs,» stāsta TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters. «Šī tendence ir pozitīvi vērtējama, ņemot vērā augsto inflācijas līmeni valstī. Līdz ar to var secināt, ka reklāmdevēji paļaujas uz šo izdevumu mērķauditoriju arī ekonomikas lejupslīdes apstākļos.»

Izdevniecības Dienas bizness reklāmas daļas vadītājs Juris Rožkalns piekrīt, ka reklāmas apjoma pieaugums biznesa laikrakstos skaidrojams ar stabilitāti. «Pēdējos gadus ir audzis laikraksta Dienas bizness abonentu skaits, kas šogad nostabilizējies virs 10 tūkstošiem. Patreizējā ekonomiskajā situācijā tirgū notiek ievērojamas izmaiņas, un līdz ar to uzņēmumu vadošo darbinieku pieprasījums pēc profesionālas biznesa informācijas pieaug gan laikrakstā, gan internetā. Līdz ar to reklāmas apjomi palielinās, pateicoties laikraksta auditorijas stabilitātei,» tā J. Rožkalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas rīmu nakts jau 10.reizi Latvijā

, 27.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada aizraujošākais pasākums reklāmas gardēžiem – Reklāmas Rīmu Nakts šogad Latvijā risināsies jau 10.reizi. 2.novembrī Kongresu namā gaidāmā allaž pievilcīgā un pārsteidzošā Rīmu ēdienkarte sastāvēs no 500 klipiem, no kuriem 480 iepriekšējos gados programmā neredzēti, Db.lv informēja SIA UNTITLED projektu vadītāja Dita Ābola.

Programmā iekļautas starptautiskas, eksotiskas un vēsturiskas (no 1898.gada līdz mūsdienām) reklāmas, kas iemieso reklāmas pasaules vitalitāti un jaunākās tendences.

Biļetes iespējams iegādāties Biļešu servisa tirdzniecības vietās visā Latvijā un www.bilesuserviss.lv. Pašlaik biļešu cena Ls 12!

Reklāmas Rīmu Nakts ir izrāde, kas notiek vairāk kā 40 valstīs un atspoguļo vairāk kā 60 dažādu tautību reklāmas mākslinieku radīto. Tā ir iespēja atvērt logu uz pasauli un vairāk kā 6 stundu garumā izbaudīt krievisku, aziātisku, afrikānisku, dienvidamerikānisku atmosfēru, atklāt mongoļu, irākiešu un pat indiāņu reklāmas rullīšus. Programmā mijās seni un jauni klipi, klasika un jaunumi, kā arī, protams, daudzās sāgas ar iemīļotiem reklāmu varoņiem. Reklāmas klipiem nav veikta cenzūra: redzams gan alkohols un tabaka, gan sekss. Programma, kuras sastādītājs ir Žans Marī Bursiko, ik gadu tiek atjaunota. Klipi vienmēr ir oriģinālajā versijā un bez subtitriem, tie vienmēr tiek rādīti pilnībā. Subtitri tiek izmantoti tikai, lai katras filmas sākumā parādītu tās radīšanas gadu un valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru