Lai arī komunālo parādu pieauguma vilnis pierimis, efektīgs risinājums problēmām joprojām nav rasts, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tā kā šī ziema ar lielu salu nav mocījusi, turklāt līdz ar gāzes cenas samazināšanos sarukusi arī maksa par apkuri – vidējais tarifs šajā apkures sezonā ir par 0,7% mazāks nekā pērn – situācija ar parādiem par siltumapgādi a/s Rīgas siltums ir līdzīga pagājušajam gadam. Šobrīd parāds (līdz 2015. gada janvārim) ir 9,8 milj. eiro un nomaksas procents ir nedaudz zemāks (vidēji par 2 procentpunktiem). Situācija gan ir dinamiska, tā mainās ik dienu, DB norāda uzņēmumā.
Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks enerģētikas jautājumos Andris Akermanis saka, ka situācija no pilsētas uz pilsētu atšķiras, turklāt, liela nozīme ir tam, kā savas saistības pilda Rīgas siltuma klienti – ja Rīgā parādi pieaug, būtiski pasliktinās situācija visā valstī, ja saistības tiek segtas – situācija uzlabojas. Norādot, ka objektīvi situācija rāda vien dati par parādiem apkures sezonas sākumā un beigās, A. Akermanis stāsta, ka starprezultāts par datiem uz šā gada janvāri liecina – situācija ir sliktāka nekā pagājušajā gadā. Rīgā, Daugavpilī, Jūrmalā, Liepājā parādi pieauguši, Valmierā – samazinājušies, pieaugums vērojams arī novados.
Savukārt SIA Rīgas ūdens klientu parādi februāra beigās bija 1,7 milj. eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā pēdējos gados. «Situāciju par dramatisku saukt nevar, lai gan ideālā variantā parādu nebūtu vispār. Tā gan nekad nebūs,» saka uzņēmuma pārstāvis Artūrs Mucenieks.
Slogs uzņēmumiem
Parādi uzņēmumam ir finansiāls slogs, jo «esam piesaistījuši īstermiņa kredītresursus, lai regulāri spētu norēķināties ar enerģijas piegādātājiem a/s Latvijas gāze par patērēto dabasgāzi un a/s Latvenergo par siltumu no TEC, kas veido 82% no siltumenerģijas tarifa. Rīgas siltums faktiski vairāk nekā 50 dienas kreditē siltumenerģijas lietotājus, jo atšķirībā no akciju sabiedrības, kas regulāri norēķinās ar enerģijas piegādātājiem, mūsu klientiem par patērēto siltumenerģiju jānorēķinās līdz nākamā mēneša divdesmitajam datumam, bet arī šajā situācijā daži klienti kavē maksājumus par piegādāto siltumenerģiju,» pauž Rīgas siltuma informācijas daļas vadītāja Līga Rence.
Visu rakstu Nebeidzamais riņķa dancis lasiet 12. marta laikrakstā Dienas Bizness.