Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Airtour.lv saredz potenciālu IT jomas attīstībai tūrisma nozarē, kas nojauc robežas un ļauj apkalpot ceļotājus visā pasaulē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Airtour.lv pēdējos piecos gados lēni un pakāpeniski kāpinājis apgrozījumu no 5,24 miljoniem eiro 2010. gadā līdz 8,46 miljoniem eiro 2014. gadā. Uzņēmums iekļauts DB un Lursoft veidotajā Gazeļu topā. «Jau kopš uzņēmuma dibināšanas esam izvēlējušies iet lēnu un drošu attīstības ceļu bez iespaidīgiem apgrozījuma lēcieniem. Neizvēršam lēto cenu kampaņas, kas īslaicīgi, lavīnas veidā palielinātu klientu skaitu, bet ilgtermiņā mēs būtu zaudētāji, jo nespētu nodrošināt kvalitāti,» stāsta SIA Airtour.lv īpašnieks Andis Grambergs.

Darbs nav atpūta

Airtour.lv darbības pamatvirziens ir vērsts uz korporatīvo klientu un ar tiem saistīto privātpersonu, piemēram, uzņēmumu īpašnieku vai to darbinieku apkalpošanu. Neliela daļa ir individuāli ceļotāji jeb privātpersonas, kuriem tiek izveidota kompleksā ceļojuma pakete, bet grupu braucienus Airtour.lv neorganizē. «Korporatīvie ceļotāji nelido atpūtas braucienos, bet uz ārvalstīm dodas, lai tiktos ar sadarbības partneriem, apmeklētu izstādes. Reizēs, kad vēlas atpūsties, viņi pie mums nāk kā privātpersonas,» teic A. Grambergs.

Specializēšanās uz korporatīvo un maksātspējīgo individuālo klientu apkalpošanu ir Airtour.lv trumpis. Arī krīzes gados, kad valstsvīri presē klāstīja, ka tūrisma jomas uzņēmumiem klājas visgrūtāk, jo cilvēki nebrauks atpūsties, Airtour.lv apgrozījums nekritās. «Uzņēmēji grūtos brīžos meklē jaunus tirgus, tādēļ viņiem bija nepieciešami mūsu pakalpojumi. Savukārt atpūtas braucieni turīgiem cilvēkiem nav ekstra, bet pirmās nepieciešamības lieta. Ja esi mēnesi vai divus kārtīgi nostrādājis, tad atpūta ir nepieciešama,» teic A. Grambergs. Viņš pieļauj, ka ekonomikas lejupslīdes situācijā grūtāk klājas tām tūrisma aģentūrām, kas piedāvā ceļojumus par ekonomiskās klases cenām. A. Grambergs norāda uz sabiedrībā valdošo mītu, ka tūrisma aģentūras pelna miljonus. Par spīti tam, ka uzņēmumā apgrozās lielas naudas summas, aģentūra būtībā ir starpnieki naudas plūsmai no klienta līdz pakalpojuma sniedzējam. Peļņas procents esot neliels. To pierāda arī fakts, ka 2009. gadu Airtour.lv noslēdzis ar ievērojamiem zaudējumiem teju apmēram 50 tūkstošu eiro apmērā, bet 2014. gadā tā peļņa bija 53 tūkstoši eiro.

Visu rakstu Nedzīvo uz pulvera mucas lasiet 7. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru