Nekrist panikā un pieprasīt to, kas pienākas 

50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas

Linda Zalāne, 2018. gada 01. februāris plkst. 10:01

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

«Iemesli mēdz būt gan neefektīvs apkalpes darbs un aizkavēšanās, neatbilstošs degvielas uzpildes grafiks. 30% lidojumu tiek atcelti saistībā ar sliktiem laikapstākļiem, bet citi iemesli ir tehniskas problēmas, drošības draudi,» stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus (Marius Stonkus).

Var izcelt kompensējamos un nekompensējamos lidojuma kavēšanās vai atcelšanas iemeslus. «Pamatojoties uz Eiropas Savienības normatīviem, katram aviopasažierim ir tiesības pieprasīt kompensāciju līdz pat 600 eiro vērtībā šādos gadījumos: ja tā lidojums ir kavējies ilgāk par trim stundām, ja tas ir ticis atcelts ar mazāk nekā 14 dienu iepriekšēju informēšanu, ja pasažierim ir tikusi atteikta iekāpšana saistībā ar aviobiļešu t.s. virspārdošanu,» stāsta M. Stonkus. Tomēr, ja lidojums ir ticis atcelts vai kavējas saistībā ar neparedzamiem (ārkārtas) apstākļiem – drošības apdraudējuma, lidmašīnas ražotāju kļūdas, politisko nemieru vai nelabvēlīgu laikapstākļu dēļ – pieprasīt kompensāciju nav iespējams.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) patērētāju informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Germane akcentē, ka pasažieri nevar pieprasīt likumā noteikto kompensāciju tad, ja paši nokavē prasības iesniegšanas termiņu. Bagāžas nozaudēšanas gadījumā ir jāatceras – lai saņemtu kompensāciju, pasažierim ir jāuzrāda no jauna nopirkto lietu čeki, jāpierāda, cik maksāja bagāža. «Saskaroties ar problēmām, pasažierim ar savu pretenziju pie aviokompānijas ir jāvēršas pēc iespējas ātrāk,» uzsver Eiropas Patērētāju informēšanas centra (ECC Latvia) direktore Aija Gulbe. Visstriktākie termiņi ir noteikti attiecībā uz reģistrētās bagāžas problēmām.

Visu rakstu Nekrist panikā un pieprasīt to, kas pienākas lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2018. gada 01. februāris plkst. 11:24

Konsolidācija palīdz iegūt lielāku tirgus daļu vairākās valstīs, ļaujot mums nostiprināties tiešo pārvadājumu jomā.

2018. gada 31. janvāris plkst. 17:10

Ekonomikas ministrija (EM) iebilst pret Satiksmes ministrijas piedāvājumu noteikt valsts sociālās...

2018. gada 31. janvāris plkst. 13:36

Garo avioreisu atgriešanās saistāma ar lētāku degvielu, kā arī jaunās paaudzes lidmašīnām.

2018. gada 31. janvāris plkst. 10:56

Izsludināts pirmais būvprojekta iepirkums dzelzceļa līnijas izveidei Latvijā posmos Upeslejas –...

2018. gada 31. janvāris plkst. 9:17

Tranzītbizness ir atkarīgs no Krievijas – Rietumvalstu, tāpat Ķīnas – ASV attiecībām,...

2018. gada 30. janvāris plkst. 14:42

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» otrdien paziņoja, ka tā ar Lielbritānijas Aviosabiedrību...

2018. gada 30. janvāris plkst. 13:20

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» 2018. gada 28. oktobrī uzsāks tiešos lidojumus divos jaunos maršrutos...

2018. gada 30. janvāris plkst. 11:12

Īstens automašīnu iegādes bums vērojams Lietuvā.

2018. gada 30. janvāris plkst. 10:05

Pagājušajā gadā autobusu «Lux Express» pasažieru skaits gan iekšzemes, gan starptautiskajos...

2018. gada 30. janvāris plkst. 10:01

Norvik Banka premjeram Mārim Kučinskim nosūtījusi oficiālu vēstuli saistībā ar Satiksmes ministrijas...