Pēc Latvijas Autopārvadātāju nozares arodbiedrība (LPNA) aprēķiniem, nodokļu nemaksāšanas dēļ taksometru biznesā, valsts kasei secen gadā iet aptuveni 6 miljoni latu nodokļu naudas.
Tas ir viens no iemesliem, kāpēc Latvijas Autopārvadātāju nozares arodbiedrība (LPNA) un valsts iestādes sola sākt aktīvāku cīņu pret nelegālo tirgu taksometru biznesā. LPNA informatīvā departamenta direktors Ģirts Mazurs speciāli rīkotā diskusijā starp taksometru nozares un valsts iestāžu pārstāvjiem par vieglo taksometru nozares problēmām un darba tiesisko attiecību sakārtošanas iespējām, uzsvēra, ka taksometru biznesu kontrolē vairākas valsts iestādes un institūcijas. Tomēr galvenā problēma ir tā, ka trūkst koordinējošās funkcijas – kādas iestādes, kas uzņemtos virsvadību, un koordinētu visu kontrolējošo darbu. Šādā veidā būtu iespējams atrisināt galvenās problēmas, kas šobrīd valda taksometru nozarē: nodokļu nemaksāšana, krāpšanās ar skaitītājiem un kvalitātes kontroles trūkums.
Pēc LNPA aprēķiniem, nodokļu nemaksāšanas dēļ, valsts kasei secen gadā iet aptuveni 6 miljoni latu nodokļu naudas. Savukārt taksometru šoferi lielākoties ir sociāli neaizsargāti, jo ar viņiem labākajā gadījumā ir noslēgts darba līgums par minimālo algu: pārējā darba samaksa ir «aploksnē». Tāpat bieži vien taksometru kompānijas no taksometru šoferiem pieprasa milzīgas naudas summas, kad dienā jānodod, tāpēc lai izdzīvotu šoferi esot spiesti manipulēt ar skaitītājiem un pieprasīt krietni lielākas naudas summas par noteiktajiem tarifu griestiem. Ņemot vērā smago ekonomisko situāciju, taksometru vadītāji esot situācijas ķīlnieki: viņi ir spiesti pieņemt šādus darba attiecību noteikumus, jo citādi tiks atlaisti.