Nepacietīgie klienti liek kurjeru dienestiem saspringt 

Ātro sūtījumu dienesti cenšas pielāgoties mainīgajiem patērētāju ieradumiem. 2018. gada beigās veiktie pētījumi rāda, ka gandrīz 88 % pircēju ir gatavi papildus maksāt par preču piegādi tajā pašā dienā, bet gandrīz puse pircēju, izvēloties, no kā produktu pirks, to izvēlas pēc piegādes ātruma.

Venipak, 2019. gada 29. aprīlis plkst. 0:00

Šādas tendences ātro sūtījumu dienestiem liek investēt ātrākā preču piegādē. Sabiedrības Venipak vadītājs Justs Šablinsks apgalvo, ka “Same Day Delivery” (piegāde tajā pašā dienā) ir viens no būtiskajiem viņa vadītās sabiedrības pakalpojumu virzieniem kā Latvijā, tā citās Baltijas valstīs.

“2017. un 2018. gadā daudz investējām terminālu attīstībā Lietuvā, Latvijā un Igaunijā – tikai pagājušajā gadā vien atvērām piecus jaunus terminālus Baltijas valstīs, kā arī ievērojami paplašinājām “Pick up” punktu tīklu. Šie jaunumi ļauj garantēt, ka sūtījums adresātu var sasniegt vienas dienas laikā ne tikai Latvijā, bet arī starp valstīm – sūtot sūtījumu no Latvijas uz Igauniju vai Lietuvu,” saka J. Šablinsks.

“Ātrāka un elastīgāka preču piegāde tirdzniecības uzņēmumiem ļauj radīt konkurences priekšrocības. Ja prece ir tāda pati un tās cena praktiski neatšķiras, piegādes laiks ir būtiska priekšrocība cīņā par klientu. Tas īpaši redzams interneta tirdzniecības nozarē, kur liela daļa klientu gribētu preci saņemt jau tajā pašā dienā. Klientu vajadzības auga un iegūst tie tirgus dalībnieki, kas tām pielāgojas,” saka J. Šablinsks.

Eiropas Savienībā un Amerikas Savienotajās Valstīs veikts pētījums rāda, ka 47 % patērētāju lēmumu par preces piegādi pamato ar tās piegādes ātrumu: “Tomēr tas ir tikai sākums, jo preču piegādes tempiem būs jākļūst vēl ātrākiem. Pētījumi parāda, ka gandrīz puse visu pircēju preces vēlas saņemt 1–3 stundu laikā.”

Pašlaik visā pasaulē gandrīz puse tirdzniecības uzņēmumu saviem klientiem rada iespēju preces saņemt vienas dienas laikā, bet tuvākajos divos gados šis skaitlis palielināsies līdz 65 %: “Veiktais pētījums rāda, ka 25 % pircēju atsakās no pirkuma pabeigšanas, ja neredz ātras piegādes iespēju. Pat mēs saņemam zvanus, kad klienti jautā, vai nevarētu paši atbraukt un paņemt preces no noliktavas, jo viņiem šis produkts ir vajadzīgs pēc iespējas ātrāk.”

Arī turpmāk investēs jauninājumos

Pēc Venipak vadītāja teiktā, ja sūtījumus vēlas piegādāt vienas dienas laikā, ļoti svarīga ir kurjeru efektivitāte. Šā iemesla dēļ pasaulē ātro sūtījumu dienesti investē jauninājumos.

“Mūsu pašu viens no pēdējiem inovatīvajiem produktiem, ar kuru vieni no pirmajiem iepazīstinājām Lietuvas tirgu un veiksmīgi uzsākām izmantot jau 2016. gadā, ir Venipak Drive. Šis projekts balstīts “crowdsoursing“ principā, kura būtība ir tāda, ka sūtījumu konkrētam saņēmējam piegādā rūpīgi atlasīti ierindas cilvēki, nevis kurjeru dienesta darbinieki. Pēdējo minēto projektu tālāk veiksmīgi attīstām “tās pašas dienas” piegādes pakalpojuma izpildei.

“Kaut arī jūtam lielu pieprasījumu no uzņēmumiem, tomēr pašlaik preces piegāde tajā pašā dienā visvairāk izplatīta starp pircējiem, kas ir fiziskas personas, tāpēc kurjeri preces visbiežāk piegādā vakaros, klientiem ērtā laikā. Pateicoties projektam Venipak Drive, mēs varam efektīvi, ātri un elastīgi piegādāt preces pircējam. Tādā veidā uzņēmumi, kas izmanto Venipak pakalpojumus, iegūst konkurences priekšrocības attiecībā pret konkurentiem. Šogad šo projektu gatavojamies palaist Latvijā un Igaunijā,” saka J. Šablinsks.

“Dažu gadu laikā projektam Lietuvā pievienojušies vairāk nekā 150 cilvēki, kuri vismaz vienu reizi nedēļā piegādā sūtījumus uz kaimiņu mājām vai apkārtējiem birojiem. Tas mums īpaši palīdz svētku laikā, kad sūtījumu daudzums ievērojami palielinās. Šajā gadā plānojam, ka cilvēku, kuri piedalās Venipak Drive projektā, skaits pieaugs divas reizes, un šis projekts veiksmīgi startēs arī Latvijā,” saka J. Šablinsks.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 23. aprīlis plkst. 0:00

Interneta tirdzniecības platformas Narvar veiktais pētījums rāda, ka pēdējo trīs gadu laikā...

2019. gada 16. aprīlis plkst. 0:00

Apkārt daudz krāšņu, gaumīgu, muzikālu un dzirkstošu pasākumu. Katrai gaumei citādāks, ar...

2019. gada 15. aprīlis plkst. 0:00

Kredīts – it kā visiem zināms jēdziens, tomēr nonākot situācijā, kad aizņēmums...

2019. gada 12. aprīlis plkst. 0:00

Nekustamā īpašuma tirgus pērn uzņemtie apgriezieni turpina augt un šobrīd jauno mājokļu...

2019. gada 11. aprīlis plkst. 0:00

Par godu Dārzu un parku direkcijas nodibināšanas gadadienai, SIA Rīgas meži ceturtdien,...

2019. gada 08. aprīlis plkst. 0:00

SIA Rīgas meži šopavasar apņēmušies iestādīt 454,66 ha jauna meža, kopumā iestādot...

2019. gada 20. marts plkst. 0:00

Ikvienam uzņēmumam nav svarīgāka uzdevuma, kā attīstīt rentablu un ilgtspējīgu ražošanu no...

2019. gada 14. marts plkst. 0:00

Mūsdienās nav iedomājams nopietns uzņēmums vai jebkuras jomas iestāde, kur lielākā daļa...

2019. gada 08. marts plkst. 0:00

2018. gadā ātro sūtījumu uzņēmums Venipak grupas mērogā fiksējis divciparu izaugsmi –...

2019. gada 08. februāris plkst. 0:00

8. martā Cēsīs, Vidzemes koncertzālē Cēsis norisināsies nākotnes izaicinājumu konference Cilvēkfaktors....