Nereti patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jāmaksā vairāk nekā noteikts izvēlētajā tarifā 

Konkurences padome (KP) vērš patērētāju uzmanību uz nepieciešamību rūpīgi iepazīties ar elektronisko sakaru operatoru tīklu piedāvātajiem tarifiem un maksu par zvaniem uz citu operatoru klientu numuriem. Tādējādi tiktu mazināti gadījumi, kad patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jānorēķinās vairāk, nekā tas ir noteikts izvēlētajā tarifā.

Žanete Hāka, 2017. gada 12. septembris plkst. 15:12

Foto: Ieva Lūka/LETA

KP ir saņēmusi vairākus iesniegumus par atšķirīgu tarifu piemērošanu zvaniem uz dažādiem elektronisko sakaru operatoru tīkliem. Iesniegumos ir norādīts, ka zvani, kas tiek veikti populārāko operatoru – SIA Latvijas mobilais telefons, SIA Tele2, SIA Bite Latvija un SIA Lattelecom – sakaru tīklos, ir iekļauti standarta ikmēneša maksā. Tajā pašā laikā par zvaniem uz citu, vairāk nekā 70 elektronisko sakaru operatoru numuriem, piemēram, SIA CSC TELECOM un SIA Baltcom, kuru pakalpojumus mēdz izmantot arī tādas iestādes kā slimnīcas un poliklīnikas, patērētājiem ir jāmaksā papildus.

Šādu situāciju KP skaidro ar to, ka atsevišķi populārākie operatori ietver visus iespējamos zvanus savos tarifos ar fiksēto mēneša maksu, kamēr citiem operatoriem tarifos ir iekļauti zvani tikai uz četriem populārajiem tīkliem Latvijā. Tā rezultātā patērētājiem, zvanot uz citiem tīkliem, par to ir jāmaksā papildus ierastajai ikmēneša rēķina summai.

Analizējot šādu tarifu piemērošanas praksi, KP secina, ka atšķirīgi tarifi uz dažu operatoru tīkliem veidojas tāpēc, ka savienojuma izveidei nepieciešams izmantot trešo personu pakalpojumus, kas operatoram, no kura veikts zvans, rada papildu izmaksas. Tā iemesla dēļ patērētāja izvēlētais elektronisko sakaru operators radītos izdevumus papildus izvēlētajai tarifa maksai iekļauj patērētāja rēķinā.

KP norāda, ka situācijas, kad patērētājs par papildu maksu uzzina tikai pēc ikmēneša rēķina saņemšanas, ir nepieļaujamas. Tādēļ, lai novērstu tamlīdzīgus gadījumus, KP aicina patērētājus pirms sakaru pakalpojumu sniedzēja izvēles noskaidrot, kas tiks iekļauts pakalpojumu tarifā un vai tiks piemērotas kādas papildu maksas.

Vienlaikus Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija ir izstrādājusi noteikumus, kuri pēc 2018. gada 1. janvāra sakaru operatoriem, izpildoties konkrētiem kritērijiem, uzliek par pienākumu pirms paaugstinātā tarifa zvanu veikšanas nodrošināt paziņojumu balss veidā par zvana cenu. KP ieskatā šāds paziņojums atrisinās situācijas, kad patērētājs par papildu izmaksām nav informēts līdz rēķina saņemšanai nākošajā mēnesī, kā arī ļaus patērētājiem objektīvāk izvēlēties sakaru operatora pakalpojumu sniedzēju, tādējādi veicinot sakaru operatoru sasvstarpējo konkurenci.


Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2017. gada 12. septembris plkst. 14:25

Lai nodrošinātu efektīvāku Latvijas ceļotāju aizsardzību tūrisma operatora maksātnespējas...

2017. gada 12. septembris plkst. 10:07

Globāli vērojama tendence, ka daudzas kompānijas, jo īpaši bagātākās, kas parasti ir...

2017. gada 08. septembris plkst. 16:31

Patēriņa cenu kāpums Latvijā šogad ir viens no straujākajiem Eiropas Savienībā, norāda...

2017. gada 08. septembris plkst. 14:33

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Taxify, kas ar lietotnes starpniecību apvieno braucējus...

2017. gada 06. septembris plkst. 19:15

Lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā,...

2017. gada 06. septembris plkst. 12:35

Lidsabiedrība Ryanair trešdien paziņojusi par izmaiņām bagāžas politikā, kas stāsies spēkā...

2017. gada 06. septembris plkst. 10:41

Sakarā ar ceļu remontdarbiem Brīvības ielā, Rīgā, reģionālo maršrutu sabiedriskais transports...

2017. gada 05. septembris plkst. 16:40

Valdības sēdē, 5.septembrī, nolemts piešķirt papildu finansējumu 19,046 miljonu eiro apmērā,...

2017. gada 05. septembris plkst. 8:09

Vācu koncerna MAN Truck and Bus AG pārstāvis Latvijā SIA Avar Auto,...

2017. gada 04. septembris plkst. 19:24

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Taxify, kas ar lietotnes starpniecību apvieno braucējus...