Globālais reklāmas tirgus pagājušā gadā veidoja 557 miljardus dolāru (299,6 miljardus latu), kas ir par 3,2% vairāk nekā 2011.gadā, liecina starptautiskās tirgus pētījumu kompānijas Nielsen ziņojumā Nielsen Global AdView Pulse apkopotā informācija.
Jaunākie dati liecina, ka reklāmas tirgus izaugsme pērnā gada ceturtajā ceturksnī gan palēninājusies līdz 2,5%, salīdzinot ar 4,3% pieaugumu trešajā ceturksnī.
Nielsen norāda, ka izaugsme pērn reģistrēta visos reģionos, izņemot Eiropā.
Visstraujākā izaugsme reģistrēta Tuvajos Austrumos un Āfrikā, kur reklāmas tirgus 2012.gadā pieaudzis par 14,6%, pateicoties reģiona ekonomikas stabilizācijai.
Tikmēr Eiropā turpinājies straujš reklāmas budžetu samazinājums, veicinot tirgus kritumu pērn un ceturtajā ceturksnī attiecīgi par 4,2% un 5,3%. Pat Vācijā fiksēta reklāmas tirgus lejupslīde ceturtajā ceturksnī par 1%, tādējādi reģistrējot kritumu jau otro ceturksni pēc kārtas.
Arī Āzijas un Klusā okeāna reģions uzrādījis nomācošus rezultātus, reklāmas tirgus izaugsmei pērn palēninoties no 11,5% līdz vien 2,8%.
Savukārt Ziemeļamerikā pagājušajā gadā reģistrēta izaugsme 4,6% apmērā, 3,1% kāpumu fiksējot ceturtajā ceturksnī.
Nielsen Global AdView Pulse apkopota informācija par reklāmas izdevumiem televīzijā, laikrakstos, žurnālos, radio, kino, kā arī izdevumiem vides reklāmai un reklāmai internetā.