Ņemot vērā, ka patērētājiem sniegtā informācija ieņem nozīmīgu lomu tirgū, Eiropas Savienībā ir pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes 2010. gada 19. maija direktīva par enerģijas un citu resursu patēriņa norādīšanu ražojumiem, kas saistīti ar energopatēriņu, izmantojot etiķetes un standarta informāciju par precēm.
Kā informē Ekonomikas ministrija, direktīvas mērķis ir nodrošināt patērētājus ar standartizētu informāciju par produktu enerģijas patēriņu un citu nozīmīgu resursu patēriņu, tādējādi uzlabojot patērētāju spēju pieņemt pārdomātus lēmumus.
Konkrētas marķējuma prasības katrai atsevišķai produktu grupai nosaka Eiropas Komisijas regulas. Marķējuma galvenais enerogefektivitātes rādītājs ir A–G klašu skala zaļā, dzeltenā un sarkanā krāsā (ko noteiktos gadījumos var aizstāt ar A+, A++ un A+++ klasi).
Mūsdienās enerģiju patērējošu produktu pārdošana internetā kļūst populārāka un aizņem aizvien lielāku tirgus daļu. Līdz ar to 2014.gada 6. jūnijā stājušās spēkā piemērojamās prasības energomarķējumam un papildus informācijai, kas jānorāda internetā piedāvātājām precēm. Jaunās prasības komersantiem jāpiemēro ar 2015. gada 1. janvāri un tās paredz pienākumu ražotājiem nodrošināt preci ar elektronisku marķējumu un speciālu zīmi, kā arī pienākumu marķējumam un speciālajai zīmei noteiktā secībā būt uzrādītai, kad preces tiek pārdotas internetā, skaidro EM.