Finanšu krīzes izraisītā reklāmas apjomu krituma dēļ 2009. gada janvārī no globālā tīmekļa pazuduši 1.23 miljoni vietņu. Kompānijas Netcraft atskaitē norādīts, ka 2009. gada janvāris kļuvis par lūzuma mēnesi –pēdējos 15 gados analītiķi konstatēja nepārtrauktu interneta vietņu skaita pieaugumu globālajā tīmeklī, ziņodp.ru.
2009. gada janvārī Netcraft datu bāzē ir ziņas par 185.49 miljoniem vietņu, bet vēl decembrī šis skaitlis bija par 1.23 miljoniem lielāks. Samazinājuma iemeslus analītiķi uzskata par objektīviem, bet pašu samazinājumu par «neraksturīgu». Speciālisti norāda, ka vietņu skaita kritumam ir divi galvenie iemesli. Pirmkārt, finanšu krīzes dēļ tiek slēgti projekti, kas palikuši bez reklāmas. Lai arī agrāk izskanējušas interneta reklāmas aģentūru prognozes, ka no krīzes internets tikai iegūs, jo uz to pārnāks reklāmdevēji no radio un TV, skaitļi tomēr nepārprotami norāda uz pretējo.
Otrkārt, daļēji kritumu var uzskatīt par tradicionālo Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienu sekām. Tā kā janvāris tradicionāli tiek uzskatīts par «mirušu» mēnesi reklāmas tirgū, tālākās Netcraft prognozes ir vēl drūmākas. Kas attiecas uz interneta vietņu programmu nodrošinājumu, tradicionālais līderis palicis nemainīgs, un tas ir web serveris Apache, kura tirgus daļa pēdējā mēneša laikā pieaugusi par 1 %. Tas ļāvis palielināt Apache atrāvienu no otrajā vietā esošā servera Microsoft IIS. Decembrī Apache tirgus daļa pieauga līdz 52.26 % jeb 96.9 miljoniem vietņu, bet Microsoft IIS apkalpo 32.91 % jeb vairāk nekā 61 miljonu vietņu. Reitinga trešajā vietā ir Google ar 9.86 miljoniem vietņu jeb 5.32 % no kopējā skaita.