Nordea: Bankas virzās uz attālināto konsultāciju sniegšanu klientiem 

Nav jaunums, ka arvien vairāk klientu ikdienas finanšu pakalpojumu vēlas saņemt attālināti, tādēļ pieprasījums palielinās arī pēc attālinātajām konsultācijām, preses konferencē informēja Nordea bankas pārstāvji Latvijā.

Žanete Hāka, 17.2.2016
1/5

Foto: LETA

Bankas kā ārkartīgi konservatīvas institūcijas mūsdienas ir spiestas mainīties, saka Nordea bankas Latvijā vadītājs Jānis Buks. Patlaban visas klientu vajadzības apmierina attālinātie pakalpojumi, internetbanka, kur var izdarīt faktiski visu, tiek veikti pirkumi internetā un citas darbības, viņš uzsver. Līdz ar to bankām ir jāmainās un jārespektē klientu laiks un vēlmes, tādējādi tās var attīstīties. Klienti nedomā par banku tikai darba laikā no plkst.9-17, kad ir atvērtas filiāles. Sākam domāt par mūsu vajadzībām ārpus mūsu darba laika, līdz ar to bankai ir jāvirzās ārpus tradicionālā darba laika.

Bankas dati liecina, ka vidēji viens no trim klientiem labprātāk saņemtu finanšu konsultācijas ārpus klientu apkalpošanas centra jeb attālināti. Tāpat attālinātās konsultācijas vidējais ilgums ir 36 minūtes, kas ir gandrīz divas reizes mazāk, nekā klātienes konsultācijai veltītais laiks klientu apkalpošanas centrā. Nordea grupā veiktais pētījums liecina, ka 9 no 10 klientiem, izmēģinot attālinātās konsultācijas, tās labprāt īstenotu arī turpmāk.

Latvijā piecu gadu laikā telefonu zvanu skaits uz bankas konsultāciju centru ir samazinājies par 37%, kas nozīmē, ka klienti kļūst zinošāki un vairāk izmanto internetbanku vai mobilās aplikācijas. Kā liecina bankas dati, klienti vairāk izmanto saraksti, kontaktējoties ar banku.

Latvijā internetbanku lieto vairāk nekā pārējās Baltijas valstīs – patlaban to izmanto 86% klientu, un piecu gadu laikā ikmēneša aktīvo lietotāju skaits audzis par 98%.

Nordea attālinātās pārdošanas departamenta vadītāja Baltijas valstīs Anna Fišere-Kaļķe uzsver, ka pirms dažiem desmitiem gadu cilvēki sēdēja visi kopā pie radio, pēc tam visi bērni skrēja mājās un konkrētā laikā televīzijā skatījās multfilmas. Mūsdienās viss ir balstīts uz datoriem un internetu, tiek rīkotas attālinātas konferences, kas ievērojami samazina sapulču laika patēriņu.

Tādēļ arī Nordea ieviesusi attālinātās konsultācijas, kas ļauj klientiem saņemt bankas speciālista konsultāciju un informāciju par produktiem attālināti.

Banka prognozē, ka divu gadu laikā 25% Nordea klientu konsultāciju skaits Baltijas valstīs notiks attālināti.