Bankas filiāles saglabāšana kādā pilsētā tikai tāpēc, ka tā ir vienīgā, sadārdzina pakalpojumus pārējiem bankas klientiem, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service sacīja Norvik bankas valdes priekšsēdētājs Olivers Bramvels.
«Atsevišķos gadījumos bankas faktiski ir arī sociālā pakalpojuma sniedzēji, bet ar to ir jābūt uzmanīgam - nevari atrasties kaut kur tikai tāpēc, ka esi palikusi vienīgā banka pilsētiņā. Tas var sadārdzināt šīs bankas pakalpojumus pārējiem klientiem. Cilvēki, protams, sūdzas, saka: «Kā jūs varat aiziet?», bet uz to ir jāskatās arī no otras puses. Ja banka aiziet un tā ietaupa līdzekļus, tā var piešķirt atlaidi kādiem produktiem, kā arī ieguldīt līdzekļus, piemēram, tiešsaistes pakalpojumos,» teica Bramvels.
Tāpat viņš minēja, ka, iespējams, ir izdevīgāk aizvietot pilna servisa filiāli ar bankomātu, kas var piedāvāt kā naudas iemaksu un izmaksu, tā konsultācijas. «Tas būtu ērti un vienkārši gan klientiem, gan bankai, bet jautājums vienmēr ir par balansu starp klātbūtni un attālinātiem pakalpojumiem,» norādīja Bramvels.
Pēc viņa teiktā, šobrīd gandrīz visas Norvik bankas filiāles strādā ar operatīvo peļņu, jo, lai arī ne visām filiālēm ir daudz klientu, klientu bāze ir stabila un lojāla. «Ja šī klientu bāze būs ar mums vēl ilgu laiku, un, piemēram, ja citas bankas pārtrauks darbību mazākās pilsētās, tad mums būs vairāk klientu, jo cilvēki joprojām grib iet uz filiāli. Bet, ja redzēsim, ka filiālei blakus ir vairāku konkurentu filiāles un mūsu klientu loks nepieaug, filiāles rentabilitāte ir uz robežas, tad mēs pārskatīsim šīs filiāles nepieciešamību attiecīgajā vietā. Mums ir jābūt rentabliem visur, kur strādājam,» sacīja Norvik bankas vadītājs.