Transports un loģistika

Nosaka velkoņu pakalpojumu kritērijus

Vēsma Lēvalde [email protected], 29.10.2004

Jaunākais izdevums

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde noteikusi kritērijus, kādiem jāatbilst firmai, kas vēlas sniegt velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā. Firmai jāiesniedz LSEZ valdei pilna dokumentu pakete kā ikvienam uzņēmumam, kas vēlas strādāt LSEZ teritorijā, turklāt tai jāuzrāda dokuments, kas apliecina, ka firmai pieder vismaz trīs velkoņi ar kopējo jaudu ne mazāk par 3600 ZS, kā arī tai ir vismaz trīs gadu pieredze velkoņu pakalpojumu sniegšanā. "Mums bija jānosaka kritēriji, lai, mainoties pakalpojumu sniedzējam, mēs būtu droši, ka pakalpojumu minimums tiks nodrošināts," skaidroja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Līdz šim velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā sniedza trīs juridiskas personas - Amber Holding Latvija, Tosmares kuģubūvētava un SEZ pārvalde. Interesi par iespēju veikt šādu biznesu Liepājā izrādījusi arī Igaunijas kompānija LTS un SIA Tosmares kuģu remonts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā apvienojušās divas velkoņu kompānijas SIA PKL un SIA Ostas flote, kas strādā gan Rīgas, gan Ventspils ostās.

Apvienotās kompānijas vadītājs Reins Tintsons norāda, ka apvienošanās mērķis bijis stiprināt abu uzņēmumu konkurētspēju, jo jau tuvākajā laikā esot sagaidāms, ka Latvijā un Baltijā velkoņu tirgū ienāks arvien jaunas kompānijas – tai skaitā lielās pasaules vadošās velkoņu kompānijas, kuru flotē ir daudzi desmiti kuģu.

"Pašreizējā ekonomiskajā situācijā, Igaunijas un Latvijas velkoņu kompāniju pakalpojumu apvienošana var kļūt par labu piemēru arī citām Baltijas valstu kompānijām. Sevišķi tiem, kas cenšas pārvarēt pasaules finanšu krīzes sekas tirgos, kuros ir paaugstināts konkurences līmenis," norāda R. Tinstons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas brīvostu soda ar 45 tūkstošiem latu

, 02.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ir pieņēmusi lēmumu sodīt Rīgas brīvostas pārvaldi ar 45 tūkstošu latu lielu naudas sodu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

KP Brīvostai pārmet velkoņu pakalpojumu sniedzēju SIA PKL Flote diskrimināciju, 2008. gada augustā izvirzot tam nepamatotas prasības vienlaicīgi ar Rīgas brīvostas pārvaldei piederošo velkoņu Santa un Stella darbības uzsākšanu Rīgas brīvostā. Tādā veidā Rīgas brīvostas pārvalde, uzsākot darboties velkoņu pakalpojumu tirgū, kuru tā pati regulē, radījusi sev nepamatotas priekšrocības, ierobežojot un kavējot konkurenci velkoņu pakalpojumu tirgū sev par labu.

SIA PKL Flote informē, ka Rīgas brīvostas pārvaldes darbību rezultātā, kuras atzītas par Konkurences likuma pārkāpumu, tai nodarīti zaudējumi vairāk nekā miljons latu apmērā un tā prasīs no Rīgas brīvostas pārvaldes šo zaudējumu atlīdzību, nepieciešamības gadījumā vēršoties tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EK izbeidz pārkāpuma procedūru pret Latviju par velkoņu pakalpojumu sniegšanu Rīgas brīvostā

Žanete Hāka, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pieņēma lēmumu izbeigt pārkāpuma procedūru pret Latviju par Līguma par Eiropas Savienības darbību 49.panta pārkāpumu attiecībā uz velkoņu pakalpojumu sniegšanu Rīgas brīvostā, informē brīvostas pārvalde.

Tādējādi AS PKL Flote nav izdevies iegūt dominējošo stāvokli un iespēju paaugstināt velkoņu pakalpojumu maksas un savu peļņu.

Eiropas Komisija 2011. gadā saņēma sūdzību no AS PKL Flote, kurā tika apgalvots, ka tai tiek likti šķēršļi sniegt velkoņu pakalpojumus Rīgas brīvostā. Šī sūdzība tika iesniegta ar mērķi panākt, lai Rīgas brīvostas pārvalde izbeidz velkoņu pakalpojumu sniegšanu. Tādējādi tiktu nodrošināts AS PKL Flote dominējošs stāvoklis velkoņu pakalpojumu tirgū Rīgas brīvostā, un iespējams, ka izmantojot tirgus varu, velkoņu pakalpojumu maksa Rīgas brīvostā varētu pieaugt pat divkārtīgi. Tas negatīvi ietekmētu Rīgas brīvostas kā tranzīta kravu apkalpotājas konkurētspēju, jo pieaugtu kuģa kopējās izmaksas par Rīgas brīvostas apmeklējumu, vai arī minētās papildu izmaksas būtu jāuzņemas Rīgas brīvostā strādājošām komercsabiedrībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvostas valde vainu neatzīst; izlīguma naudu maksās

Egons Mudulis
, 11.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valde vainu neatzīst, bet izlīguma naudu maksās

Ir piepildījušās Rīgas vicemēra un Rīgas brīvostas (RB) valdes priekšsēdētāja Andra Amerika Dienas Biznesam (13.05.2015.) paustās bažas, ka Konkurences padome (KP) grasās bargi sodīt RB pārvaldi par konkurences tiesību pārkāpumu velkoņu pakalpojumu jomā. Portāls irir.lv vēstīja, ka KP jāmaksā 1,5 milj. eiro soda nauda un līdz gada beigām jāpārtrauc šo pakalpojumu sniegšana.

Savukārt RB valde piekritusi mierizlīgumam, apņemoties trīs gadu laikā samaksāt 600 tūkst. eiro. DB jau rakstīja, ka KP izpētē esošā lieta tika ierosināta sakarā ar Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) meitas uzņēmuma – Rīgas brīvostas flotes – konkurenta AS PKL Flote iebildumiem par RBP rīcību, ar dažādiem līdzekļiem kavējot PKL Flote ienākšanu velkoņu pakalpojumu tirgū un velkoņu pakalpojumu sniegšanu klientiem, tādējādi ierobežojot konkurenci par labu pašas dibinātajam uzņēmumam. Līdz šim saistībā ar konkurences likuma pārkāpumiem velkoņu pakalpojumu jomā RBP pēc tiesāšanās bijusi spiesta samaksāt kopumā 160 tūkst. Ls (227,7 tūkst. eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvosta par 6,35 miljoniem eiro iegādāsies jaunbūvētu velkoni

LETA, 12.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvosta par 6,35 miljoniem eiro (4,46 miljoniem latu) iegādāsies jaunbūvētu velkoni ar ledus laušanas spējām, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) interneta mājaslapā publicētais paziņojums par lēmuma pieņemšanu. Velkoni piegādās Ļeņingradas kuģu būvētava Pella.

Kā ziņots, lai arī interesi par dalību Rīgas brīvostas ledusklases velkoņa iepirkumā izrādīja vairāku kuģu būvētavu pārstāvji no Nīderlandes, Dānijas, Polijas un Indijas, tomēr konkursā piedāvājumu iesniegusi tikai Krievijas velkoņu būvētava "Pella".

Kaut arī kuģu būvētāju mājaslapās pieejamā informācija liecina, ka velkoņa būvei nepieciešams vismaz viens gads, konkursa nolikumā tika uzsvērts, ka velkonis jāpiegādā ne vēlāk kā 120 dienās jeb aptuveni četru mēnešu laikā, skaitot no līguma noslēgšanas dienas.

Konkursa nolikumā gan tika norādīts, ka svarīgākais kritērijs konkursā būs piedāvātā kopējā cenā, tomēr papildu punktus var iegūt par velkoņu piegādes ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde miljonus soda naudā maksāt nevēlas, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd strīds starp Rīgas brīv- ostas pārvaldi (RBP) un Konkurences padomi (KP), kura uzskata, ka RBP pārkāpusi konkurences tiesības velkoņu pakalpojumos, pārgājis jaunā līmenī, DB norāda Rīgas vicemērs un RBP valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks. KP gribot ostai aizliegt ar to nodarboties, liekot arī samaksāt pāris miljonu eiro.

RBP valde gatavošot ziņojumu, ko Satiksmes ministrijai iesniegt valdībā, ka divas iestādes savā starpā izturas pretēji veselajam saprātam. A. Ameriks turas pie RBP senā argumenta, ka šis līdztekus loču un tauvošanās pakalpojumiem ir nacionālās drošības jautājums arī Eiropas līmenī, jo reiz jau brīvosta privatizējusi velkoņu floti, kura aizgājusi uz Sanktpēterburgu un citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Steidz iznomāt velkoņus

Egons Mudulis, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pērn saņemtā pēriena no Konkurences padomes (KP) Rīgas brīvostas pārvaldei (RBP) pilnībā piederošā SIA Rīgas Brīvostas flote (RBF) novēloti ķērusies pie savu velkoņu iznomāšanas.

Iepirkuma organizēšanas process un konkursa nolikums gan liek uzdot jautājumus par to, vai tā rezultātā arī reāli pieaugs konkurence un ieguvēji būs velkoņu pakalpojumu izmantotāji galvaspilsētas ostā, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Jau vēstīts, ka 2015. gada jūnijā KP parakstīja izlīgumu ar RBP, kas paredzēja, ka RBP par nodarīto konkurences kropļojumu valsts budžetā samaksās naudas sodu 622,4 tūkst. eiro apmērā, pārtrauks komerciālu velkoņu pakalpojumu sniegšanu un izbeigs vairāk nekā septiņus gadus ilgušo prettiesisko vēršanos pret privātajiem velkoņu pakalpojumu sniedzējiem. Ostai gan nebūs liegts ar saviem velkoņiem nodrošināt tai uzticētās publiskās funkcijas, tostarp ziemas navigāciju, glābšanas, ugunsdzēšanas un piesārņojuma novēršanas darbus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas Brīvostas pārvaldei par konkurences kropļošanu jāmaksā vairāk nekā 600 000 eiro

Dienas Bizness, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) 12.jūnijā parakstīja izlīgumu ar Rīgas Brīvostas pārvaldi (RBP), kas paredz, ka RBP par nodarīto konkurences kropļojumu valsts budžetā samaksās naudas sodu 622 363,40 eiro apmērā, informē KP pārstāve Inita Kabanova.

Tāpat izlīgums paredz, ka RBP pārtrauks komerciālu velkoņu pakalpojumu sniegšanu un izbeigs vairāk nekā septiņus gadus ilgušo prettiesisko vēršanos pret privātajiem velkoņu pakalpojumu sniedzējiem.

RBP ilgstoši deformēja konkurenci, izmantojot savu administratīvo varu, lai nodrošinātu konkurences priekšrocības sev piederošās SIA Rīgas brīvostas flote velkoņiem un kavētu privāto velkoņu kompāniju iespējas strādāt ostā. Pirmo reizi šādu pārkāpumu RBP darbībās KP konstatēja jau 2009.gadā, atkārtoti līdzīgs pārkāpums tika konstatēts arī 2011. gadā. Abus līdzšinējos KP lēmumus Latvijas augstākās instances tiesa atzina par pamatotiem, tomēr konkurences kropļošana brīvostā turpinājās un RBP joprojām ignorēja pienākumu ostā nodrošināt vienlīdzīgus konkurences apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Amber pārdošana kuģu ienākšanu Liepājas ostā nebremzēs

Vēsma Lēvalde, Db, 21.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaudīgais velkonis Amber ir pārdots, velkoņu pakalpojumu sniedzējs Amberholdings Liepāja sola nodrošināt velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā, Db informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Galvenais kompānijas Amberholdings Liepāja uzdevums ir nodrošināt drošu lielo kuģu ienākšanu Liepājas ostas akvatorijā, un kompānija ir apstiprinājusi, ka turpinās pildīt līguma nosacījumus, uzsvēra A. Boja. "Līgums, kas noslēgts 2001. gadā uz 15 gadiem, paredz izmantot velkoņus ar noteiktu jaudu, nevis konkrētu velkoni Amber," norādīja ostas pārvaldnieks.

Liepājas ostā tiekot piesaistīti velkoņi no Klaipēdas ostas, un tas ir līdzīgs attālums, kā no Ventspils, kur iepriekš bāzējās velkonis Amber, Db uzzināja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē.

Db jau ziņoja, ka velkoņu kompānija Amberholdings Liepāja, kuras 50% kapitāla pastarpināti pieder apsūdzētā Ventspils mēra Aivara Lemberga bērniem, Anrijam un Līgai, nupat pārdevusi lielāko no tai piederošajiem velkoņiem, kas apkalpoja Liepājas un Ventspils ostās ienākošos lieltonnāžas kuģus. Pēc neoficiālas informācijas, ziņoja vairāki mediji, Amberholdings Liepāja piederošais velkonis Amber pārdots lielākajai somu velkoņu kompānijai Alfon Hokans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sūdzas par ziemas navigāciju

Egons Mudulis, 08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazo ostu attīstību kavē velkoņu trūkums; cer uz valdības atbalstu Nacionālā attīstības plāna ietvaros.

Kaut arī ziemas sezonā mazajās ostās varētu kāpināt koksnes produkcijas pārkraušanu, neatrisināts arvien ir jautājums par ziemas navigāciju jeb piemērotu velkoņu trūkums. Problēmu sarežģī tas, ka, aizsalstot Rīgas jūras līcim, pieprasījums pēc velkoņiem strauji aug, līdz ar to cenas par velkoņu pakalpojumiem, ja vien tādi ir pieejami, mazajām ostām ir par augstu.

Divu velkoņu–ledlaužu iegādi Mērsraga, Rojas un Skultes, Salacgrīvas ostām, ko paredz Nacionālā attīstības plāna (NAP) prioritāšu saraksts, ostu pārvaldnieki un stividori redz kā risinājumu nākotnē. Jāpiebilst, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Rīgas brīvostas pārvalde iespēju robežās nodrošina ledlauža pakalpojumus Irbes jūras šaurumā un Rīgas jūras līcī, savukārt ostām tie jāno- drošina savā akvatorijā un kanālā. Ostām netrūkst arī citu vajadzību, tāpēc pārvaldnieki cer arī uz NAP ietvaros paredzētajiem 33,25 milj. Ls mazo ostu infrastruktūras attīstībai. .

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Termināļu saglabāšana ostas rīcībā deviņdesmitajos gados bija iespējama, tā vietā tika veikta privatizācija

To sarunā ar DB norāda Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Vaicāts, vai nebūtu pienācis laiks mainīt brīvostu darbības principus, lai tās no zemju izmantotājām un infrastruktūras attīstītājām kļūtu par kravu piesaistītājām, veidojot savas loģistikas kompānijas, kā to dara un arī Latvijai iesaka Rietumvalstu ostu pārstāvji, L. Loginovs norāda, ka tad būtu jābūvē arī terminālis. Citādi iznāktu, ka visa loģistikas ķēdīte līdz ostai ir sakārtota, brīvosta piedāvā izdevīgus tarifus, bet privātie termināļi «vārtus vaļā never».

Patlaban ostām nav liegts būvēt savus termināļus, saka brīvostas pārvaldnieks. Taču sava biznesa, proti, velkoņu pakalpojumu, organizēšana novedusi pie konkurentu pretestības un tiesvedībām, lai gan velkoņu bizness bijis ekonomiski pamatots un svarīgs no ostas drošības viedokļa. Te gan jāatgādina, ka Konkurences padomi «uzcepināja» ne tik daudz tas, ka brīvosta pati sniedza velkoņu pakalpojumus, bet gan tas, ka tika diskriminēts privātais pakalpojumu sniedzējs. Rezultātā soda naudā vien Rīgas brīvosta bija spiesta maksāt 622,4 tūkst. eiro. Savukārt patlaban norit tiesvedība, kur L. Loginovs un viņa vietnieks Aigars Pečaks tiek vainoti dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā, tostarp nelikumīgu prēmiju izmaksā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ostas floti soda par neziņošanu

, 25.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir piemērojusi 27.25 tūkstošu latu naudas sodu velkoņu kompānijai SIA Ostas flote par apvienošanās darījuma ar SIA PKL nepaziņošanu.

2008.gada 21.novembrī Ostas flote ieguvusi 50% balsstiesību PKL un līdz ar to ieguva iespēju izšķiroši ietekmēt lēmumus, nosakot PKL stratēģisko uzvedību tirgū.

Konkurences likums pieprasa, lai tirgus dalībnieku apvienošanās tiek paziņota pirms darījuma īstenošanas, lai tādējādi būtu iespējams veikt efektīvu kontroli pār apvienošanās procesiem tirgū un nepieciešamības gadījumā varētu savlaicīgi novērst apvienošanās negatīvo ietekmi uz konkurenci.

KP varākkārt aicinājusi Ostas floti iesniegt ziņojumu par apvienošanos, bet uzņēmums uz šiem aicinājumiem neesot atsaucies un tādējādi liedzis KP efektīvi veikt likumā noteiktos preventīvos konkurences aizsardzības pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noslēgusies izsole par Rīgas brīvostas flotes laika frakta līguma slēgšanu

Lelde Petrāne, 01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies SIA Rīgas brīvostas flote izsludinātā izsole par laika frakta līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu 2016.-2018. gadā.

Izsolei pieteicās divi pretendenti, no kuriem viens neatbilda izsoles kvalifikācijas prasībām un līdz ar to izsolē piedalījās tikai viens pretendents – SIA STREK, kas arī ieguva laika frakta līguma slēgšanas tiesības.

Izsoles priekšmets paredzēja SIA Rīgas brīvostas flotes velkoņu Santa, Sfinksa un Stella laika frakta līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, kas paredz iepriekš minēto velkoņu un to apkalpes nodošanu izsoles uzvarētājam jeb fraktētājam. Saskaņā ar laika frakta līguma projektu, izsoles uzvarētājam (Fraktētājam) ir pienākums uz sava rēķina visā laika frakta līguma darbības laikā nodrošināt kuģus ar degvielu, smērvielām, ūdeni un tauvām, maksāt visus normatīvajos aktos noteiktos valsts un pašvaldību nodokļus un nodevas, kā arī citus Rīgas brīvostā noteiktos maksājumus, kas uz izsoles uzvarētāju (Fraktētāju) vai kuģiem ir attiecināmi. Izsoles uzvarētājam (Fraktētājam) nav jāmaksā nodokļi, nodevas vai citi maksājumi, kas attiecināmi uz kuģu apkalpi vai kuģa uzturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā izvēršas velkoņu kompānija Tug Services

Vēsma Lēvalde, Db, 04.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā darbu sācis līdz šim jaudīgākais velkonis Tug 1, kas ir velkoņu pakalpojuma sniedzēja Tug Services piektais velkonis.

Velkoņa īpašniece ir Lietuvas kapitāla velkoņu pakalpojumu kompānija Tug Service, tā jauda ir 2000 ZS, velkonis aprīkots ar azimutālo piedziņu, Db informēja SIA Tug Services direktors Armīns Kronbergs. Kompānija Liepājas ostā pakalpojumus līdz šim nodrošināja ar četriem mazjaudīgākiem velkoņiem. Tug Services ir vienīgā velkoņu kompānija Liepājas ostā, kas biznesu pārņēma no LSF holdinga uzņēmuma SIA Amberholdings Liepaja. SIA Tug Services dibināta 2008. gada 13.oktobrī, reģistrēta Liepājā, Vecajā ostmalā 40, ar Ls 2000 pamatkapitālu. 2008. gada novembrī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde devusi tam atļauju Liepājas ostā sākt darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā piesakās jauns velkoņu pakalpojumu sniedzējs

Vēsma Lēvalde, Db, 21.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde devusi atļauju Liepājas ostā sākt darbu jaunam velkoņu pakalpojumu sniedzējam - SIA Tug Services.

Līdz šim velkoņu pakalpijumus Liepājā sniedza SIA Amberholding Liepaja. "Mums ir izdevīgi, ka ostā ienāk jauni pakalpiojumu sniedzēji. Jo vairāk kompāniju piedāvā velkoņu pakalpojumus, jo kvalitatīvāki ir šie pakalpojumi," SEZ valdes lēmumu komentēja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. SIA Tug Services dibināta šī gada 13. oktobrī, reģistrēta Liepājā, Vecajā ostmalā 40, ar 2000 Ls pamatkapitālu. Sabiedrības valdes loceklis ar paraksta tiesībām ir Aukstars Jānis, liecina kompānijas sniegtā informācija Latvijas Vēstnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākā velkoņu operatora PLK izpilddirektors Reins Tontsons (Rein Tõntson) apgalvo, ka viņa uzņēmums, kas ir nodrošinājis pakalpojumus vienam no Rīgas brīvostas termināļu operatoriem, ticis nelikumīgi izspiests no ostas, raksta ERR.

Rīgas brīvosta esot ieviesusi jaunus noteikumus, ar kuriem ostas administrācijai ir tiesības izlemt, kur iegādāties pakalpojumus, lai gan tas ir kliedzošs ES brīvās konkurences principu pārkāpums. PLK ir astoņus gadus nodrošinājusi velkoņu pakalpojumus kādam Rīgas brīvostas naftas terminālim.

Uzņēmējs uzskata, ka, lai gan Latvijas prezidents ir noraidījis grozījumus Rīgas brīvostas likumā, tas tagad grozīts tādā veidā, ka attiecas tikai uz privāto velkoņu uzņēmumiem, bet ne uz pašiem brīvostas velkoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kāpēc Slovēnija varēja ieviest eiro, bet Lietuva - nē?

Jūlija Pastušenko, 26.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas Monetārās politikas pārvaldes vecākā ekonomiste Jūlija Pastušenko par to, kāpēc ceļš uz eiro izrādās garāks, nekā sākotnēji domāts.

2004. gada maijā, kad Eiropas Savienībai pievienojās desmit jaunas dalībvalstis, valdīja pārliecība, ka tās līdz 2010. gadam kļūs arī par eiro zonas pilntiesīgajām dalībniecēm, un tika prognozēts, ka trīs vai četras no tām varēs to izdarīt jau 2007. gadā. Laika gaitā situācija ir mainījusies: 2007. gadā tikai Slovēnija iestājās eiro zonā, un pastāv diezgan liela varbūtība, ka lielākā daļa jauno ES dalībvalstu tomēr vēl neieviesīs eiro līdz 2010. gadam. Kāpēc ceļš uz eiro izradās garāks, nekā sākotnēji tika domāts? Atbilde meklējamā t.s. konverģences kritēriju sasniegšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā nosaka prasības velkoņu pakalpojumu sniedzējiem

Vēsma Lēvalde [email protected], 27.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde apstiprinājusi kritērijus, kādiem jāatbilst komersantiem, kuri vēlas sniegt velkoņu pakalpojumus Liepājas ostā. Komersantam jābūt trīs gadu pozitīvai pieredzei šajā biznesā, jānodrošinā Liepājas ostā ne mazāk kā trīs velkoņi ar kopējo jaudu ne mazāk par 5000 ZS, turklāt vienam velkonim jābūt vismaz ar 2500 ZS jaudu. Komersantam jāapliecina, ka vajadzības gadījumā viņš spēs palielināt jaudas. Pašreizējais velkoņu pakalpojumu niedzējs Liepājas ostā SIA Amberholding Liepāja šiem kritērijiem atbilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LSF Holdings grib izvērsties Liepājā

Oskars Prikulis [email protected], 11.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tarnzītbiznesā ietekmīgais uzņēmums LSF Holdings plāno paplašināt savu darbību Liepājas ostā, solot investēt vairākus desmitus miljonu ASV dolāru. Šobrīd uzņēmuma darbība pamatā koncentrēta Ventspils ostā. «LSF Holdings Liepājā saredz būtisku attīstības potenciālu, ņemot vērā Liepājas ostas ģeogrāfisko novietojumu, infrastruktūru un Liepājas ostas neizmantotās piestātņu jaudas,» uzskata LSF Holdings valdes priekšsēdētājs Edgars Jansons. Jau šobrīd kompānija ienākusi Liepājas ostas velkoņu pakalpojumu tirgū — holdingā ietilpst meitasuzņēmums SIA Amber holdings Liepāja, kas nodarbojas ar velkoņu pakalpojumu sniegšanu, kopā izmantojot 5 velkoņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas osta paceļ ostas pakalpojumu maksu

Vēsma Lēvalde [email protected], 27.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde nolēmusi atļaut SIA Amberholding Liepāja paaugstināt velkoņu pakalpojumu maksas robežlīmeņus par 5%. «Liepājas osta ir mazs tirgus velkoņu pakalpojumu sniedzējiem, bet prasības pret velkoņiem paaugstinās, aug arī izmaksas,» lēmumu pamatoja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas ostā strādās leišu ledlauzis

Vēsma Lēvalde, 29.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde nolēmusi slēgt līgumu ar Lietuvas uzņēmumu UAB Towmar Smit Baltic par ledlaužu pakalpojumu sniegšanu Liepājas ostā.

Līgumu ar lietuviešu uzņēmumu rosinājusi slēgt pagājusī ziema, skaidroja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Velkoņu jaudas izrādījušās par vāju stiprajā salā. Līdz ar to LSEZ valde lēma, ka finansiāli izdevīgāk ir slēgt līgumu ar uzņēmumu, kurš var nodrošināt gan velkoņu, gan ledlauža pakalpojumus. Towmar Smit Baltic jau sniedz pakalpojumus Klaipēdā, Ventspilī un Rīgā. Tuvākajā laikā uzņēmums sola Liepājā nogādāt ledlauzi, kurš šosezon apkalpos Liepājas ostu. Savukārt kuģa komandu nodrošinās Liepājas SEZ valde, kas esot ekonomiski izdevīgāk, apgalvoja G. Krieviņš. Kaut arī Liepājas osta skaitās neaizsalstoša osta, Karostas kanālā un piestātnēs ledus laušana ziemā ir nepieciešama. «Neaizsalstoša osta nozīmē to, ka ostas darbību var nodrošināt visu ziemu. Liepājā un Ventspilī to var, atbrīvojot piestātnes un kanālu no ledus. Taču, ja aizsalst Rīgas jūras līcis, tad, piemēram, Rīgas ostas darbība nav iespējama,» skaidro G. Krieviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru