Transports un loģistika

Noteiks kārtību, kādā veicama autotransporta gada nobraukuma uzskaite

Māris Ķirsons [email protected], 03.01.2005

Jaunākais izdevums

Valsts sekretāru sanāksmē Satiksmes ministrija pieteica noteikumu projektu "Autotransporta gada nobraukuma uzskaites kārtība", kas paredz noteikt kārtību, kādā veicama autotransporta gada nobraukuma uzskaite uz valsts autoceļiem un pašvaldību ceļiem ārpus apdzīvotām vietām,norādīts Ministru kabineta preses sekretāra informācijā.Autotransporta gada nobraukuma uzskaite ietver: satiksmes uzskaiti noteiktos autoceļu posmos; vidējās diennakts satiksmes intensitātes noteikšanu katrai autotransporta kategorijai; gada nobraukuma aprēķināšanu. Autotransporta gada nobraukuma uzskaiti valsts autoceļos veic valsts ceļu dienests, bet pašvaldību ceļos – attiecīgā pašvaldība. Autotransporta gada nobraukuma uzskaiti katru gadu veic šādām autotransporta kategorijām: pasažieru autotransporta līdzekļiem, kuros ir mazāk par 10 vietām; autofurgoniem, kuru pilna masa nepārsniedz trīs tonnas; kravas autotransporta līdzekļiem; kravas autotransporta līdzekļiem ar piekabēm; vilcējiem ar puspiekabēm; autobusiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu vēstures platformas carVertical veiktais odometra rādījumu sagrozīšanas pētījums, kura pamatā bija gandrīz 900 000 auto vēstures pārbaužu rezultāti 2021.gadā, ļāvis secināt, ka nobraukuma sagrozīšana visizplatītākā ir Latvijā.

Vairāk nekā 24% auto, kas pārbaudīti ar carVertical šajā valstī, ir tikuši mainīti odometra rādījumi. Šis skaitlis liecina, ka katrs ceturtais lietotu automašīnu pircējs Latvijā saņem automašīnu, kuru ir viltojuši noziedznieki. Otrajā vietā ar vislielāko nobraukuma viltojumu īpatsvaru ierindojas Rumānija. Katrai piektajai lietotajai automašīnai, jeb gandrīz 20% pārbaudīto automašīnu Rumānijā bija problēmas ar nobraukumu.

Arī pārējās Baltijas valstīs situācija neizskatās spoži - Igaunija ir trešā valsts ar vislielāko nobraukuma krāpšanas gadījumu īpatsvaru, bet Lietuva - attiecīgi ceturtā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot elektroauto popularitātei, daudzi cilvēki pārsēžas elektromobiļos, lai samazinātu izmešus, ekspluatācijas un remonta izmaksas. Savukārt auto vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” veiktajā pētījumā atklāts, ka arī elektroauto cieš no tiem pašiem krāpniecības veidiem, kā iekšdedzes dzinēja spēkrati, tajā skaitā arī no nobraukuma viltošanas.

Lai arī valstis pamazām samazina elektrisko automašīnu izmantošanas labumus, šos spēkratus tāpat ir vieglāk uzturēt. Kā arī tehnoloģiskajā ziņā tie ir krietni attīstītāki nekā dīzeļa un benzīna automobiļi. Taču jebkuru elektroauto nobraukumu ir iespējams “attīt”. Šādiem auto ir tieši tāds pats digitālais odometrs, kā jebkuram citam automobilim. Turklāt digitālo odometru manipulēt ir krietni vieglāk nekā mehānisku odometru, kas atrodams vecākos auto. Saskaņā ar “carVertical” informāciju, 15,6 % no visiem Eiropas transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums.

Elektroauto īpatsvars šajā ziņā ir visai līdzīgs – 13,4 % elektromobiļu odometra rādījumi ir manipulēti. Dati norāda uz to, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēju spēkratu pircēji saskaras ar teju vienādu nobraukuma viltošanas risku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā

Db.lv, 15.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā, noskaidrots automašīnu vēstures atskaišu izveides platformas "carVertical" veiktajā pētījumā.

Katrai Eiropas valstij ir līdzīgas problēmas, sākot no viltota nobraukuma, slēptiem bojājumiem vai arī novecojoša pieejamā autoparka, kas pasliktina izredzes iegūt kvalitatīvu auto. Lietoto automašīnu tirgū bieži vien novērojamas nopietnas caurspīdīguma jeb pārredzamības problēmas. Situācijas nopietnība katrā Eiropas daļā ir nedaudz citādāka, kas izskaidrojams ar valstu ekonomisko situāciju un reģionālajām īpatnībām.

Latvija "carVertical" tirgus caurspīdīguma indeksā no 23 izpētītajām valstīm ierindojas pēdējā vietā, norādot uz potenciāli satraucošu situāciju lietotu automašīnu tirgū. Valstī ir augsts īpatsvars bojātu mašīnu, kas ilgtermiņā pircējiem var likt ieguldīt aizvien vairāk līdzekļu to remontā un uzturēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija nolēmusi anulēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēja "Yandex Taxi" reģistrāciju, kā arī bloķēt mobilās lietotnes "Yandex Go" darbību, informē Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Viņa skaidroja, ka šāds lēmums pieņemts, konstatējot, ka tā nodrošina aktīvu datu apmaiņu ar serveriem, kas ir izvietoti Krievijā.

Tādējādi visiem elektronisko sakaru komersantiem tiks nosūtīts pieprasījums bloķēt mobilo lietotni un tīmekļvietni "Yandex Go".

No trešdienas, 23.marta, pārvadātāji vairs nedrīkstēs izmantot mobilo lietotni "Yandex Go" un šis pakalpojumu sniedzējs vairs nevarēs nodrošināt pakalpojumus Latvijas teritorijā, informēja Plone.

Viņa atzīmēja, ka atbilstoši Autopārvadājumu likumam autovadītājiem un pārvadātājiem, kuri turpinās izmantot "Yandex Go", var tikt piemērots sods par nereģistrētas tīmekļvietnes izmantošanu.

Autotransporta direkcija, veicot faktiskās situācijas novērtējumu attiecībā uz "Yandex Taxi" nodrošinātās mobilās lietotnes "Yandex Go" datu plūsmu, fiksēja IP adreses, uz kurām aplikācija "Yandex Go" nosūta un/vai saņem datus, un konstatēja, ka "Yandex Go" veic datu apmaiņu ar Krievijā esošiem serveriem, tādējādi secināts, ka dati par Latvijas teritorijā piedāvātajiem, pārvadātāja veiktajiem un atteiktajiem komercpārvadājumiem, autovadītājiem, transportlīdzekļiem, kā arī maksājumu karšu un veikto maksājumu dati tiek novirzīti iespējamai apstrādei un glabāšanai serveros, kas atrodas Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunais dzelzceļa savienojums Rīgas ostā atslogos pilsētu no kravas autotransporta

Db.lv, 18.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra sākuma starp diviem Rīgas brīvostā strādājošajiem termināļiem – Rīgas universālo termināli (RUT) un Baltic Container Terminal (BCT) ir uzsācis kursēt regulārs konteineru vilciens jeb “shuttle train”, nodrošinot ātrāku un drošāku konteineru nogādi uz terminālos apkalpotajiem kuģiem.

Tādējādi tiek ne vien uzlabota kravu aprite ostas teritorijā, bet arī no autotransporta atslogota termināļu infrastruktūra, ostas autoceļi un, kas būtiski ostai piegulošu apkaimju un citiem Rīgas iedzīvotājiem - arī pilsētas ielas.

Pārvadājumu nodrošina lielākais privātais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijā “Baltijas Ekspresis” sadarbībā ar ostas uzņēmumiem Jaunzeltiņi, RUT un BCT.

Līdz šim konteineri starp Rīgas ostas termināļiem tika pārvietoti tikai ar autotransportu, būtiski noslogojot Rīgas pilsētas ielas, ostas autoceļus un terminālu infrastruktūru. Jaunais “shuttle train” projekts ir svarīgs notikums Rīgas ostai, jo pirmo reizi ir izveidots alternatīvs risinājums autotransporta pārvadājumam, kas savieno divus lielākos un noslogotākos terminālus Rīgas ostā. Regulārs vilciena pārvadājums ir drošs veids, kā ostas klientiem - kravu nosūtītājiem, konteineru īpašniekiem un kuģošanas līnijām ātri, ērti un vienmēr laikā nogādāt savus sūtījumus uz kuģiem Rīgas ostas terminālos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājas metalurga bijušie darbinieki Ziemassvētkus sagaidīs ar 30 latiem

, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa – 1090 – bijušo Liepājas metalurga darbinieku bezdarbnieku uzskaitē stājās novembrī. Decembrī dažs saņems ne vairāk par 30 latiem, vēsta portāls irliepaja.lv.

Par to portālu informēja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) sabiedrisko attiecību speciāliste Iveta Daine.

Taču, kā noskaidroja portāls, būs arī tādi, kas vispār decembrī nesaņems neko, jo nepaguva novembrī stāties uzskaitē.

Kāda Liepājas metalurga bijusī darbiniece pastāstīja, ka uzteikumu saņēmusi 14.novembrī, parakstīt to varējusi 27.novembrī, bet uzskaitē VSAA stājusies tikai 5.decembrī.

«Pēdējo atalgojumu darbā saņēmu 12.novembrī, bet pirmo bezdarbnieka pabalstu saņemšu tikai janvārī. Trīs nedēļas nesaņemšu neko. Nezinu, cik liels būs pabalsts, un arī neinteresējos...»

Savukārt tiem, kuri novembrī stājās uzskaitē, decembrī saņemamā pabalsta apmērs atkarīgs no tā, cik dienas novembrī cilvēks būs bijis uzskaitē, pastāstīja Liepājas filiāles vadītāja Inese Birzgale.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pagarina konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 maršrutos

Dienas Bizness, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija pagarinājusi pieteikšanos konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 reģionālajos maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs, biznesa informācijas portālu db.lv informēja Autotransporta direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Pretendenti savu piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme Autotransporta direkcijai varēs iesniegt līdz 2017. gada 14. jūlijam. Direkcijā skaidro, ka konkursa termiņš pagarināts, jo veikti grozījumi tā nolikumā.

Pārvadātājs, kas uzvarēs konkursā, pakalpojuma nodrošināšanu uzsākts 2018. gada 1. janvārī, un līgums ar pārvadātāju tiks slēgts līdz 2020. gada beigām.

Konkursa nolikumā ir precizēts iesniedzamo dokumentu saturs, veikti atsevišķi tehniskie labojumi un precizēta iepirkumi komisijas lēmumu pieņemšanas kārtība jautājumā, kas skar uzvarētāja noteikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noteikta grāmatvedības uzskaite azartspēlēm

, 19.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē 19.decembrī pieņemti noteikumi par azartspēļu un izložu organizācijas vienoto grāmatvedības uzskaites kārtību, kas ir nepieciešama, lai tiktu noteikta kapitālsabiedrību, kuras saņēmušas izlozes vai azartspēles organizēšanas speciālo atļauju (licenci), veiktās grāmatvedības uzskaites vienota izpilde, kā arī lai tiktu noteikta aizpildāmo uzskaites veidlapu forma un tajās iekļaujamās informācijas saturs un apjoms, Db.lv informēja Finanšu ministrija.

Noteikumi nosaka vienotu izložu un azartspēļu organizācijas grāmatvedības uzskaites kārtību kapitālsabiedrībām, kuras saņēmušas izlozes vai azartspēles organizēšanas speciālo atļauju (licenci) un biedrībām, arodbiedrībām un reliģiskajām organizācijām, kas rīko vietēja mēroga vienreizējās izlozes.

Noteikumus ir regulēta azartspēļu automātu ieņēmumu un izdevumu uzskaite, kazino darbības ieņēmumu un izdevumu uzskaite, bingo spēles ieņēmumu un izdevumu uzskaite, totalizatora un derību ieņēmumu un izdevumu uzskaite, ieņēmumu un izdevumu uzskaite, organizējot izlozes un ieņēmumu un izdevumu uzskaite, organizējot azartspēles ar elektronisko sakaru pakalpojumu starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noteikta grāmatvedības uzskaite azartspēlēm

, 19.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē 19.decembrī ir pieņemti noteikumi par azartspēļu un izložu organizācijas vienoto grāmatvedības uzskaites kārtību, kas ir nepieciešama, lai tiktu noteikta kapitālsabiedrību, kuras saņēmušas izlozes vai azartspēles organizēšanas speciālo atļauju (licenci), veiktās grāmatvedības uzskaites vienota izpilde, kā arī lai tiktu noteikta aizpildāmo uzskaites veidlapu forma un tajās iekļaujamās informācijas saturs un apjoms.

Noteikumi nosaka vienotu izložu un azartspēļu organizācijas grāmatvedības uzskaites kārtību kapitālsabiedrībām, kuras saņēmušas izlozes vai azartspēles organizēšanas speciālo atļauju (licenci) un biedrībām, arodbiedrībām un reliģiskajām organizācijām, kas rīko vietēja mēroga vienreizējās izlozes.

Noteikumus ir regulēta azartspēļu automātu ieņēmumu un izdevumu uzskaite, kazino darbības ieņēmumu un izdevumu uzskaite, bingo spēles ieņēmumu un izdevumu uzskaite, totalizatora un derību ieņēmumu un izdevumu uzskaite, ieņēmumu un izdevumu uzskaite, organizējot izlozes un ieņēmumu un izdevumu uzskaite, organizējot azartspēles ar elektronisko sakaru pakalpojumu starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nelegālajiem pārvadātājiem piegriezīs skrūves

Žanete Hāka, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 8.jūlija, stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kārtību, kā tiek veikti iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un kāda ir norēķinu kārtība par attiecīgajiem pakalpojumiem, informē Autotransporta direkcija.

Normatīvajos aktos uzskaitīti nosacījumi, kas jāievēro neregulārajiem pārvadātājiem, lai varētu sniegt konkrētos pakalpojumus, tādējādi negodprātīgiem pārvadātājiem liedzot iespēju uzdoties par regulāro pārvadājumu veicējiem un kropļot konkurenci sabiedriskā transporta pakalpojumu tirgū. Paredzams, ka, pamatojoties uz jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem, turpmāk būs vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus.

Līdz ar jaunajiem noteikumiem efektīvāka kļūs pasažieru pārvadātāju identifikācija un kontrole, ko nodrošina Valsts policijas, pašvaldību policijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Autotransporta direkcijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Nordeka pārsūdzēs tiesas spriedumu, kas uzdod ATD atcelt 200 miljonu vērtos līgumus ar uzņēmumu

LETA, 08.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Nordeka" līdz marta beigām plāno pārsūdzēt Administratīvās tiesas spriedumu, ar kuru Autotransporta direkcijai (ATD) uzdots atkāpties no 200 miljonu eiro vērtiem valsts līgumiem ar uzņēmumu, norādīja "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Viņš skaidroja, ka gan Covid-19 pandēmija, gan karš radīja pārrāvumu piegāžu ķēdēs, un īpaši tas skāra rūpniecību un mašīnbūvi. "Katrs, kurš pēdējos divos gados saskāries kaut vai ar vieglās automašīnas pirkumu, zina, ka piegāžu termiņi ir būtiski pagarinājušies. Liels komerctransporta pasūtījums nav izņēmums," norādīja Peršteins, piebilstot, ka ar šādu tiesas spriedumu var veidoties absurds - jauni autobusi ar zemiem izmešiem, pielāgoti visām vajadzībām un ērti pasažieriem stāvēs dīkā un nekalpos savam mērķim, kamēr tiesa turpinās spriest, vai uzņēmums varēja vai nevarēja paredzēt Covid-19 vai karu un abu faktoru ietekmi uz starptautiskajām piegāžu ķēdēm un ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pasažieru pārvadātājiem, kas apkalpo 10 maršrutu tīkla daļas, tiks slēgts jauns līgums un iespējama iepirkuma procedūras pārtraukšana, informē VSAI Autotransporta direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

«Ņemot vērā, ka no 2018. gada 1. janvāra varētu tikt apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība astoņās maršrutu tīkla daļās no kopumā 10, šodien, 2017. gada 17. oktobrī, Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika pieņemts lēmums Autotransporta direkcijai slēgt jaunu līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu ar tiem pasažieru pārvadātājiem, kas jau šobrīd veic regulārus pasažieru pārvadājumus lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme.Tāpat tika ierosināts pārtraukt uzsākto iepirkuma procedūru. Jaunajos līgumos tiks definētas kvalitātes, drošības un transportlīdzekļa aprīkojuma prasības, kas nav zemākas par iepirkuma dokumentācijā noteiktajā,» skaidro driekcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru vadītāju reģistrā šobrīd ir reģistrēti 4520 transportlīdzekļu vadītāji, kuri ir tiesīgi vadīt taksometru vai veikt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, informē Autotransporta direkcija.

Reģistrēto vadītāju skaits pusgada laikā ir pieaudzis par 87%. Vadītāju reģistrāciju un izslēgšanu no Taksometru vadītāju reģistra veic Autotransporta direkcija.

No 2018. gada 1. jūnija pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru vai vieglo automobili drīkst nodrošināt tikai Taksometru vadītāju reģistrā reģistrēti vadītāji. Šī gada 1. jūnijā reģistrēti bija 2420 autovadītāji, un pusgada laikā reģistrēto vadītāju skaits ir pieaudzis par 87%, sasniedzot 4520 transportlīdzekļu vadītājus (vadītāju reģistrācijas dinamiku skatīt 1. attēlā). Autotransporta direkcijas rīcībā esošā informācija liecina, ka vadītāju skaita straujais pieaugums ir saistīts jaunajām prasībām taksometru pārvadājumos un pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili pakalpojuma attīstību un popularitātes kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizdomas par Autotransporta direkcijas amatpersonu noziegumiem autobusu konkursa lietā

Vēsma Lēvalde, Db, 10.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Senāta Administratīvo lietu departaments (Senāts) informējis Ģenerālprokuratūru par valsts SIA Autotransporta direkcija amatpersonu iespējamu prettiesisku rīcību.

9.septembrī Ģenerālprokuratūrai nosūtīts 8.septembra blakus lēmums, kas pieņemts administratīvajā lietā par valsts SIA Autotransporta direkcija lēmuma atcelšanu. Skatot administratīvo lietu kasācijas kārtībā, Senāts secinājis, ka lietā konstatējami apstākļi, kas liecina par iepriekš nodomātu un saskaņotu amatpersonu rīcību, lai apietu tiesvedības gaitā pieņemto pagaidu noregulējuma līdzekli. Senāts vēršas pie Ģenerālprokuratūras, ievērojot prokuratūras likuma 16.pantu, un informē par valsts SIA Autotransporta direkcija amatpersonu rīcību.

Valsts SIA Autotransporta direkcija rīkoja koncesijas konkursu par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem maršrutu tīkla daļā (lotē) Centrs - 1 no 2009.gada 1.janvāra. Šajā konkursā ar kopīgu pieteikumu uzvarēja a/s Nordeka, a/s Rīgas Taksometru parks, SIA Blagovest TUR un SIA Norma-A. Līdz valsts SIA Auto transporta direkcija organizētajam sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesību koncesijas konkursam pakalpojumus sniedza 5 komersanti (SIA Tukuma auto, SIA Ogres Autobuss, SIA Aizkraukles ATU, SIA AIPS, SIA Autotransporta firma Jūrmala SV. Bijušie pakalpojuma sniedzēji jeb pieteicēji konkursā zaudēja un konkursa rezultātus pārsūdzēja administratīvajā tiesā. Lieta par pieteicēju pieteikumu ir ierosināta un tiks izskatīta. Šajā lietā ar tiesas lēmumu piemērots pagaidu noregulējuma līdzeklis – valsts SIA Autotransporta direkcija 2008.gada 13.oktobra lēmuma (kas noteica uzvarētājus lotē Centrs - 1) darbības apturēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietotu auto tirgū pērn fiksēti tikai 23% gadījumu, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu, liecina uzņēmuma "autoDNA" apkopotā informācija.

Tas uzskatāms par ievērojamu kritumu, jo vēl pirms dažiem gadiem odometru "notīšana" tika konstatēta teju katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu.

Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru. Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada Volvo V70, kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā nobraukuma priekšā - 851 112 km. Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures.

"Digitālais laikmets ir devis lieliskus rīkus līdz šim nepieejamam informācijas apjomam no neskaitāmām pasaules datu bāzēm. Ja pirms vairākiem gadiem pircējam Latvijā nebija ne mazākās iespējas uzzināt par auto stāvokli izcelsmes valstī, tad šobrīd par auto vēsturi var pārliecināties ikviens. Tas protams ievērojami sarežģī šāda koriģēta automobiļa realizāciju un pārdevējam tas ir vai nu jāpārdod ar lielu atlaidi vai arī jāgaida pircējs, kurš nebūs pārliecinājies par tā patieso nobraukumu un tehnisko stāvokli," stāsta portāla "autoDNA" vadītājs Agris Dulevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Renault palielinās garantijas

, 13.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā augstos rezultātus, kādus kvalitātes testos uzrādījuši visi Renault automobiļi, Renault esot nolēmis palielināt izsniegtās garantijas, liecina sniegtā informācija medijiem.

Turpmāk:

• 3 gadu vai 150 000 km nobraukuma garantija Renault augstās klases automobiļiem Eiropas Savienības valstīs (tajā skaitā Latvijā), kā arī Horvātijā, Šveicē, Norvēģijā un Islandē;

• 3 gadu vai 100 000 km nobraukuma garantija Renault augstās klases automobiļiem pārējās valstīs.

Renault vadība uzsver, ka šī garantija ir kā apliecinājums tam, ka Renault ir pārliecināts par savu auto augstajiem kvalitātes standartiem.

Jaunā garantija - 3 gadi vai 150 000 nobraukums – ir pieejama visiem Laguna III, Espace un Vel Satis modeļiem, kas pārdoti, sākot no 2008.gada 2.janvāra. Pirmajos divos gados nobraukuma ierobežojumu nav, turklāt klientiem tiek piedāvāts aizvietotājauto gadījumos, ja viņu auto nodots garantijas remontam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Samazinājies pasažieru skaits reģionālo maršrutu autobusos

Žanete Hāka, 29.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu autobusos tika pārvadāti 31,63 miljoni pasažieru, kas ir par 4,3% mazāk nekā 2014.gadā, informē Autotransporta direkcija.

bet, neskatoties uz pasažieru skaita samazinājumu, reģionālā maršrutu tīkla apjoms ir pieaudzis par 0,51%, sasniedzot gandrīz 78,74 miljonus kilometru. Turklāt pērn pirmo reizi pēc daudzu gadu pārtraukuma ir izdevies iekļauties piešķirtā valsts budžeta finansējuma 77,59 miljonu eiro apmērā ietvaros, lai kompensētu zaudējumus, kas pasažieru pārvadātājiem rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutu tīklā ar autobusiem. Autotransporta direkcija plāno īstenot vairākus pasākumus, lai piesaistītu pasažierus sabiedriskajam transportam.

Pasažieru skaita kritums reģionālo maršrutu autobusos ik gadu ir aptuveni 3-4%, un attiecīgā tendence ir saglabājusies arī 2015.gadā, pasažieru skaitam samazinoties par 4,3%, salīdzinot ar 2014.gadu. Minētās izmaiņas saistītas ar Latvijas iedzīvotāju skaita samazinājumu, ar iedzīvotāju pārcelšanos uz pilsētām, kur tiek nodrošinātas darbavietas, un to, ka iedzīvotāji aizvien vairāk izvēlas ikdienā pārvietoties ar privāto automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Naudas līdzekļu uzskaite

Silvija Gulbe, starptautiskās auditorkompānijas SIA «Grant Thornton Rimess» partnere, 27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas līdzekļi ir uzņēmuma komercdarbības galvenais tiešais resurss, ar kuru uzņēmums veicina sava kapitāla pieaugumu. Naudas līdzekļi ir uzņēmuma apgrozāmo līdzekļu likvīdākā daļa, to uzskaite nav sarežģīta, tomēr bieži uzņēmumu grāmatvedībā tiek pieļautas neprecizitātes naudas līdzekļu uzskaitē. Jāuzsver - naudas līdzekļu uzskaite ir reglamentēta daudzos normatīvos dokumentos.

Vispirms jāatzīmē, ka atbilstoši Gada pārskatu likuma prasībām bilancē uzrāda tikai naudu, bet naudas plūsmas pārskatā uzrāda naudu un naudas ekvivalentus. Savukārt, pēc starptautiskajiem grāmatvedības standartiem bilancē uzrāda naudu un tās ekvivalentus.

Dažāda pieeja

Praksē ir izveidojusies situācija, ka uzņēmumi dažādi uzrāda naudas līdzekļus gada pārskatā. Sakarā ar to pārskata lietotāji papildus informāciju var iegūt finanšu pārskata pielikumā, kurā jābūt norādītai naudas un tās ekvivalentu uzskaites politikai, kā arī būtu jāatšifrē bilances postenis nauda gadījumā, ja tajā ir ietverti arī naudas ekvivalenti. 2011. gada 21. jūnija Ministru kabineta noteikumos Nr. 481 «Noteikumi par naudas plūsmas pārskata un pašu kapitāla izmaiņu pārskata saturu un sagatavošanas kārtību» pirmo reizi ir sniegta naudas definīcija. Šo noteikumu izpratnē:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atslepeno daļu no revīzijas starpziņojuma par KNAB

, 11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole ir atslepenojusi daļu no revīzijas starpziņojuma par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB).

"Atsaucoties uz Ministru kabineta izveidotās komisijas vadītāja, ģenerālprokurora J.Maizīša lūgumu saistībā ar nepieciešamību sagatavot komisijas ziņojumu par KNAB priekšnieka A.Loskutova atbilstību amatam, Valsts kontrole ir deklasificējusi Valsts kontroles veiktās revīzijas Nr.5.1-2-19/2006 Resora Ministru kabinets 2006.gada finanšu pārskata sagatavošanas pareizība ietvaros sagatavotā starpziņojuma par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja operatīvās darbības finanšu līdzekļu uzskaiti 2006.gadā secinājumu 15., 16. un 17.punktu un ieteikumu 18. un 19.punktu.

Slepenības statusa noņemšana šiem punktiem ir saskaņota ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, jo starpziņojumā ir ietverta Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja sniegtā kā slepena klasificētā informācija," informēja Valsts kontrole.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam paredzēta arī iespēja iedzīvotājiem nokļūt nacionālas vai reģionālas nozīmes centrā pa līdzenu un drošu autoceļu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi un īsteno transporta politiku tikai attiecībā uz valsts autoceļiem. Attiecībā uz pašvaldību ielu un ceļu tīklu, kas veido 53% no visa kopējā autoceļu tīkla, vienotas politikas nav, secinājusi Valsts kontrole.

Pašvaldībām ik gadu mērķdotācijas veidā tiek piešķirti valsts budžeta līdzekļi vismaz 42 miljonu eiro apmērā, kas paredzēti ceļu un ielu infrastruktūras darbiem. Veicot revīziju Satiksmes ministrijā un piecās pašvaldībās – Valmieras un Jēkabpils pilsētā, Durbes, Jelgavas un Iecavas novadā -, Valsts kontrole konstatējusi, ka no šiem līdzekļiem tikai neliela daļa tiek novirzīta ceļu infrastruktūras attīstībai.

Būtiski lielākā daļa naudas (visās pašvaldībās, izņemot Rīgas pilsētas pašvaldību, pēdējos gados sasniedzot pat 92% līdzekļu) tiek tērēta pasākumos, kuri nodrošina tikai ceļu tīkla uzturēšanu, ne attīstību. Saskaņā ar prognozēm 2016.gadā ceļu tīkla uzturēšanai atvēlētie līdzekļi pieaugs līdz 96%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tiesa aizliedza slēgt līgumus ar vairākām autobusu kompānijām, pasažieru pārvadājumu veikšanai skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā, tomēr caur apakšlīgumiem šis lēmums esot apiets.

To savā publiskajā paziņojumā pavēstījuši vairāki reģionālie pārvadātāji. SIA Blagovest Tur, a/s Nordeka, a/s Rīgas taksometru parks, SIA Norma-A ir firmas, ar kurām Administratīvā rajona tiesa aizliedza slēgt pārvadājumu līgumus maršrutu tīkla daļā Centrs1 skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā. Savukārt Autotransporta direkcija uzskata, ka viss noticis likuma ietvaros.

Autotransporta direkcija ar uzviju caur Liepājas un Jelgavas autobusu parku līgumiem esot nodrošinājuši, ka Satiksmes ministrijas uzlikto pienākumu vajadzīgā apjomā pildot «vajadzīgie cilvēki». Pārvadātāji norāda, ka šobrīd ar a/s Liepājas autobusu parku noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu pilda – 54.9 % SIA Blagovest Tur, 21.5 % a/s Nordeka,5.6 % SIA Norma-A, 18 % a/s Liepājas autobusu parks. Ar SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu 100 % pilda a/s Rīgas taksometru parks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija no piektdienas īslaicīgi samazinās autobusu reisu skaitu, jo, ieviešot ārkārtējo situāciju Covid-19 izplatības mazināšanai, reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits turpina būtiski kristies, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.

Direkcijā atzīmēja, ka, sākoties otrajam Covid-19 infekcijas izplatības vilnim, ir vērojams pasažieru skaita kritums - septembrī reģionālo maršrutu autobusos vienā dienā vidēji tika pārvadāti vairāk nekā 68 000 pasažieru, oktobrī - aptuveni 56 000, bet novembra sākumā - apmēram 46 000 pasažieru. Paredzams, ka pasažieru skaita kritums turpināsies.

Tāpat Autotransporta direkcijā norādīja, ka direkcija turpina regulāri sekot līdzi pasažieru skaita izmaiņām, īslaicīgi slēdzot tos reisus, kuros pasažieru praktiski nav, tomēr nepieciešamības gadījumā tos varēs operatīvi atjaunot. Plānots, ka reisu skaits tiks samazināts tajos maršrutos, kuru pamatfunkcija nav saistīta ar iedzīvotāju nogādāšanu darbavietās vai skolēnu nogādāšanu izglītības iestādēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī kopumā finanšu uzskaite valstī ir sakārtojusies, pozitīvu atzinumu joprojām neļauj sniegt atsevišķi nesakārtoti jautājumi, uz kuriem Valsts kontrole norāda gadu no gada, secināts Valsts kontroles noslēgtajā revīzijā par valsts saimnieciskā gada pārskatu.

Valsts kontrole ir noslēgusi ikgadējo revīziju par valsts saimnieciskā gada pārskatu un, līdzīgi kā iepriekšējos gados, sniegusi atzinumu ar iebildi.

Valsts saimnieciskā gada pārskats sniedz informāciju par valsts darbības rezultātiem un finansiālo stāvokli, to sagatavo Finanšu ministrija. Saimnieciskā gada pārskatā apvienoti 13 ministriju un 13 centrālo valsts iestāžu, Saeimas un Valsts kontroles gada pārskati, 119 pašvaldību pārskati un valsts budžeta finanšu uzskaites pārskati. Valsts kontroles veiktās revīzijas mērķis ir sniegt atzinumu Latvijas iedzīvotājiem, Saeimai un valdībai, kā arī ārvalstu investoriem un reitingu aģentūrām par to, vai šajā pārskatā norādītā informācija ir pareiza un ticama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Atjaunojamās enerģijas federācija iebilst izmaiņām saistībā ar OIK atļaujām

LETA, 03.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Atjaunojamās enerģijas federācija (LAEF) kategoriski iebilst pret Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātajiem noteikumu projektiem, kas paredz būtiski pastiprināt uzraudzību pret krāpniecību ar elektroenerģijas pārdošanu obligātā iepirkuma ietvaros, intervijā Latvijas Radio sacīja LAEF valdes priekšsēdētājs Jānis Irbe.

Kā sacīja Irbe, noteikumu projekti tādā redakcijā, kā tos paredzēts izskatīt pirmdien Ministru kabineta komitejā, ir vērsti uz klaju vēlmi atrast atkāpes no normatīvajiem aktiem un obligātā iepirkuma komponenti (OIK) atņemt ražotājiem jebkurā gadījumā.

LAEF pārstāvis pauda, ka Ekonomikas ministrijai būtu jāpasaka atklāti, ka «mēs nevēlamies jūs [atjaunojamās enerģijas ražotājus]».

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka, izstrādājot šos noteikumu projektus, tie nav apspriesti ar atjaunojamās enerģijas ražošanas nozares pārstāvjiem. Ar nozari arī nav runāts par to, vai un kā rīkoties, lai varētu atteikties no OIK.

Kā sacīja Irbe, OIK «varbūt nebija aizgājis paredzētajā virzienā», bet no valsts puses neesot veiktas nekādas darbības, lai rastu citus virzienus. Vienlaikus LAEF vadītājs sacīja, ka nozarei esot skaidri risinājumi OIK sistēmas izmaiņām, par kuriem esot iespējams runāt.

Komentāri

Pievienot komentāru