Citas ziņas

Notiesāta deputāta dēļ mainās pašvaldības vadība

Vēsma Lēvalde, 12.03.2010

Jaunākais izdevums

Par Rucavas novada domes priekšsēdētāju 11. martā ievēlēts Andis Rolis. Domes sastāva izmaiņas rosināja notiesājošs spriedums krimināllietā pret deputātu Jāni Bārduli.

No amata atkāpjoties pašvaldības vadītājam Viktoram Čamanam, pērn 28. oktobrī par domes priekšsēdētāju kļuva Andris Brīvkalns. Tā kā Kurzemes apgabaltiesa lēma, ka deputāts Jānis Bārdulis, ko tiesāja par valsts amatpersonas bezdarbību, amatā atrodas nelikumīgi kopš 22. oktobra, pašvaldībai bija jāpārskata visi lēmumi, kuros viņš balsojis. Balsošana par A. Brīvkalnu bijusi aizklāta, tāpēc nebija iespējams noteikt, vai J. Bārdulis balsojis par viņu, Db skaidroja pašvaldības deputāte Līga Stendze. Tomēr ētisku apsvērumu dēļ rīkotas jaunas vēlēšanas.

Deputāti arī nolēma, ka Jānim Bārdulim būs jāatmaksā četru mēnešu deputāta alga, nolemjot nepiedzīt Rucavas pagastam radītos zaudējumus saistībā ar Kurzemes apgabaltiesas 2009. gada 3. septembra spriedumu krimināllietā. Tajā teikts, ka, ieguldot pašvaldības īpašumu SIA Papes osta, pašvaldībai radīti gandrīz 30 tūkstošus latu lieli zaudējumi. Tomēr šos zaudējumus gatavojas piedzīt Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, domes sēdē norādīja ministrijas pārstāvis Aivars Mičuls.

Db jau rakstīja, ka 2006. gadā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) izmeklētājs nosūtīja Liepājas rajona prokuratūrai kriminālprocesa materiālus kriminālvajāšanas uzsākšanai pret bijušo Rucavas pagasta padomes priekšsēdētāju Jāni Bārduli par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. KNAB izmeklētājs konstatējis, ka Rucavas pagasta padome ieguldījusi tai piederošo nekustamo īpašumu Ostmalas SIA Papes osta par pazeminātu vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Liepājas ostas navigācijas zīmes darbina saules baterijas

Vēsma Lēvalde, 15.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) Hidrogrāfijas grupas darbinieki atjauno Liepājas ostas krasta un peldošās navigācijas zīmes. Tās nepieciešamas, līdzīgi kā ceļa zīmes, drošai kuģošanai. Kopumā Liepājas ostā šobrīd atrodas 62 navigācijas zīmes, kas ir aprīkotas ar gaismas zibšņa aparātiem, lai būtu redzamas arī diennakts tumšajā laikā.

Liepājas ostā ir 29 krasta navigācijas zīmes, kas izvietotas gan ostas vārtos, gan Karostas kanālā, gan Brīvostā, gan tirdzniecības kanālā. Lielākā daļa no krasta navigācijas zīmēm ir aprīkotas ar saules baterijām, kas ļauj nodrošināt neatkarību no elektrības padeves. Liepājas osta bija pirmā no Latvijas ostām, kas ieviesa šādu jauninājumu. Pirmās saules baterijas uz krasta navigācijas zīmēm uzstādītas jau 1997. gadā – ostas vārtos. 2004. gadā ar saules baterijām aprīkotas visas krasta navigācijas zīmes Karostas kanālā, bet 2011. gadā saules baterijas uzstādītas uz navigācijas zīmēm pie ieejas brīvostā.

Uzstādītās saules baterijas spēj nodrošināt nepieciešamo enerģiju, jo uzlādējas ne tikai no saules, bet arī no gaismas un ūdens atspulga. Vasarā ir pretēja darbība. Katram akumulatoram ir noteikta maksimālā pieļaujamā jauda un tiklīdz tā tiek sasniegta saules baterijas automātiski atslēdzas un nedarbojas, bet savu darbību atsāk, kad nepieciešama jauna enerģija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvā plāno būvēt dziļūdens ostu

Vēsma Lēvalde, 07.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā taps jauna dziļūdens osta - iespējams, blakus Klaipēdai vai Būtiņģei, ziņo Baltic Course, atsaucoties uz Lietuvas satiksmes ministru Eligiju Masjuli.

Pašreiz ar Eiropas Savienības finansējumu tiek veikta projekta priekšizpēte, kas noslēgsies līdz gada beigām, ietverot ieteikumus par potenciālajām ostas attīstības vietām. Līdz 2011. gada 1. jūlijam Lietuvas Ministru Kabinets plāno pieņemt rezolūciju par ostas celtniecību.

Lietuvā ir tikai viena jūras osta - Klaipēdā, kuras attīstību ierobežo pilsēta. Savukārt starp Klaipēdu un Būtiņģes naftas termināli atrodas Palangas kūrortzona. Lietuvieši iepriekš izrādījuši interesi arī par kādreizējās Papes ostas iespējamo attīstību, kas atrodas Latvijas pusē netālu no Būtiņģes. DB jau rakstīja, ka Lietuva plāno rekonstruēt šoseju no Klaipēdas līdz Latvijas robežai (Būtiņģei), pagarinot ātrgaitas šoseju Kauņa - Klaipēda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izvirza tūrisma objektus Lielā Jēkaba balvai

Vēsma Lēvalde, 23.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas reģiona tūrisma informācijas centrs izvirzījis kandidātus ikgadējai Kurzemes tūrisma balvai. Tās piešķirs vairākās nominācijās - Dižā lauku sēta, Tūrisma dižā mājas lapa, Dižais piedāvājums ģimenei, Dižais amatu meistars, Dižā kolekcija, Dižais Kurzemes ēdiens, Dižais Kurzemes pasākums.

Liepājas puse šajās kategorijās nominējusi gan pieredzes un tradīcijām bagātus tūrisma uzņēmumus, gan arī nozares debitantus: Nominācijā Dižā lauku sēta izvirzīti Nīcas novada Sīpoli un kempings Pūķarags Papē, par labāko un atraktīvāko mājas lapu cīnīsies www.beachparty.lv un www.virzas-keramika.lv, savukārt no Liepājas puses kā Dižais piedāvājums ģimenei izvirzīta Izziņas un aktīvās atpūtas taka PPP Dunalkas pagastā un Atpūta Ziemeļos Bārtas pagastā, kas 2009.gadā startēja kā jaunais tūrisma piedāvājums.

Nominācijā Dižais amatu meistars izvirzīts Amatnieku nams Liepājā un Zivju pikniks (meistars Dzintars Zamarītis) Pāvilostā; Dižā kolekcija - Pūķu Jāņa seno mūzikas instrumentu kolekcija Rucavā un ekspozīcija Jūrmalnieku senatne Nīcas novada Jūrmalciemā; nominācijā Dižais Kurzemes ēdiens sacentīsies restorāns Vecais Kapteinis Liepājā un Etnogrāfiskā māja Zvanītāji Rucavā, bet nominācijai Dižais Kurzemes pasākums tiek piedāvāti svētki ģimenei Lielmutis Fricis un Lielmute Marta un Fontaine Festival Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pekši īpašniece Marta Vītola meklēja iespēju, kā saimniekot dzimtajā Rucavas novadā. Šis ir stāsts nevis par vieglāka ceļa meklējumu, bet gan par mērķtiecīgu un pārbaudījumiem pilnu plāna realizāciju – palikt savā dzimtajā zemē kā saimniecei, uzņēmuma īpašniecei un valsts patriotei.

Jau trīs gadus Marta Vītola audzē gaļas liellopus. Ganāmpulks pieaudzis trīs reizes, bet uz pirmo peļņu var cerēt tikai pēc gada vai diviem. Eiropas Savienības fondu atbalsts izpalicis, uz banku kredītiem nav ko cerēt. Iztiku jaunā censone nopelna, strādājot vecāku uzņēmumos, un valstij ieteic jaunos lauksaimniekus atbalstīt reāli, ne tikai vārdos.

Fragments no intervijas, kas publicēta 20. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Tajā bildē pie sienas – mazā meitene ar Gunti Ulmani – esat jūs?

Jā. Tas man ir atgādinājums, ka prezidenti brauc uz vietām, kur ir pilsoņi, pie kuriem braukt. Toreiz Latvijas prezidents Guntis Ulmanis tikās ar Lietuvas prezidentu Nīcā. 1993. gads. Man bija nepilni četri gadi. Pat īsti nezinu, kā prezidents nonāca līdz vectēva Jāņa Valda Vītola saimniecībai Vecvismini, Rucavas pagastā, bet es esot bijusi ļoti aktīva saimniecības izrādītāja. Tā man atstāstīja. Pati notikumu atceros visai miglaini. Toreiz vectēvam bija daudz piena govju. Man tagad ir gaļas liellopi.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Par Latvijas pasta pašpasludinātajiem biznesmeņiem un līdzīgiem

Gatis Madžiņš, izdevniecības Dienas Bizness galvenais redaktors, līdzīpašnieks, 25.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas pasts ne bez politiskiem vējrādītājiem slēdz vai maina vairāk nekā 100 nodaļu visā Latvijā, lielākajā novadā Dienvidkurzemē tādas nepaliks vispār, jo tās nav rentablas. Slēdz skolas, jo tās nav rentablas. Pie ārsta nevar aiziet, jo kvotas beigušās. Cilvēks ir nerentabls, un pat ziņa par to, ka neesi rentabls, tiks piegādāta ar rentabilitātes aprēķinu, VAS Latvijas pasts tarifi tiek palielināti nemitīgi.

Latvijas pasts, skolas, bērnudārzi, slimnīcas ir valsts uzņēmumi vai iestādes – tā ir mūsu kopīgā valsts. Valsts sākas no ģimenes. Ģimenē ir bērni, kurus māca, neprasot, vai bērnu ir pietiekami daudz, lai to darītu. Ir veci ļaudis, un viņus aprūpē. Ģimenē ir radi, kuriem nododamas svarīgas ziņas, un tās cenšas piegādāt laikā, jo citādi radi uz bērēm vai kāzām neatbrauks. Valsts pamatprincipi ir tie paši. Rūpēties par vecīšiem, skolot bērnus, piegādāt ziņas laikā.

Turklāt likumi mums ir. VAS Latvijas pasts ir pienākums visā Latvijas teritorijā nodrošināt universālo pasta pakalpojumu. Likumā ir skaidri pateikts, ka jānodrošina noteiktas kvalitātes pasta pakalpojumu kopums ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, kam jābūt pieejamam visiem lietotājiem visā Latvijas Republikas teritorijā neatkarīgi no to ģeogrāfiskās atrašanās vietas. Var, protams, atrunāties, ka minimālo nodrošinās, jo, raugi, būs pastnieki ar mašīnām, kas kaut ko kaut kad atvedīs, tomēr izpratne par to, kas ir minimums, neizriet no rentabilitātes aprēķina. Tas izriet no iedzīvotāju vajadzības, proti, vai viņi ir apmierināti ar minimumu vai nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sesks: tūristi un pārvadātāji ir neizpratnē par krasajām ceļu kvalitātes atsķirībām Lietuvā un Latvijā

Vēsma Lēvalde, 09.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks nosūtījis a/s Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājam Ivaram Pāžem un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs valdes priekšsēdētājam Vladimiram Kononovam vēstuli, kurā aprakstīts un fotogrāfijās fiksēts autoceļa Liepājā – Klaipēda kritiskais stāvoklis un pieprasīts atrast līdzekļus ceļa sakārtošanai.

Vēstulē uzsvērts, ka Liepājas pilsētas pašvaldība regulāri no autotransporta kravu pārvadātājiem un autobraucējiem saņem pamatotas sūdzības par valsts galvenā autoceļa A11 (Liepāja – Lietuvas robeža) slikto tehnisko stāvokli posmā Nīca – valsts robeža. Jau 15 gadus pavasaros situācija ir kritiska. «Uzskatām, ka autoceļa A11 posms no Nīcas līdz Lietuvas robežai ir viena no mūsu valsts vizītkartēm. Gan tūristi, gan kravu pārvadātāji, kuri ierodas Latvijā, šķērsojot Latvijas – Lietuvas robežu Rucavā, ir neizpratnē par kraso atšķirību starp ceļa seguma kvalitāti Lietuvas Republikā un Latvijā,» teikts vēstulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Festivāla apmeklētājus brīdina par ierobežotu satiksmi uz Liepājas šosejas

Dienas Bizness, 09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Festivāla LMT Summer Sound apmeklētājiem jāņem vērā, ka uz Liepājas šosejas notiek remontdarbi un ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, brīdina VAS Latvijas Valsts ceļi.

Rīga (Skulte) – Liepāja (A9) šosejas posmā, kas šķērso Jelgavas un Dobeles novadus (24,400. - 38,180. km) 10. jūlijā darbosies 6 luksofori, nepieciešamības gadījumā piesaistot arī satiksmes regulētājus, bet 11. jūlijā luksoforu skaitu plānots samazināt līdz pieciem. 12. jūlijā darbi objektā nenotiks, bet turpinās darboties pieci luksofori. Šajā posmā būs ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h. Lai šķērsotu attiecīgo būvobjektu, jārēķinās ar laiku līdz 30 min. Posmu ir iespējams apbraukt caur Jelgavu vai Kuldīgu.

Uz Liepājas šosejas Tukuma un Dobeles novados (39,00. – 60,00. km) darba grafika izmaiņu dēļ, būvdarbi notiks arī šajā nedēļas nogalē, un sestdien un svētdien šajā posmā darbosies 4 luksofori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz vasaras pasākumiem Liepājā, Ogrē un Cēsīs tiks nodrošināti papildu reisi, lai iedzīvotāji varētu atgriezties mājās pēc koncertu un svētku apmeklējuma.

Sabiedriskā transporta padome (STP) atbalstījusi papildu vilciena reisu nodrošināšanu uz trim pasākumiem šovasar, lai to apmeklētāji varētu laikus nokļūt mājās. Savukārt pēc pasažieru plūsmas izpētes vairākos autobusu reisos STP nolēma noteikt transportu pēc pieprasījuma.

Liepāja, Ogre, Cēsis

STP atbalstījusi nodrošināt papildu vilcienu reisus maršrutā Rīga – Ogre, Rīga – Liepāja un Rīga – Cēsis laikā, kad pilsētās notiek vērienīgi pasākumi. Papildu vilciena reiss noteikts maršrutā Rīga – Ogre pēc trešā starptautiskā Operetes festivāla Galā koncerta Ogrē. Vilciens 14. jūlijā plkst. 00.30 izbrauks no Ogres uz Rīgu.

Līdzīgi papildu reiss tiks nodrošināts maršrutā Rīga – Cēsis, lai būtu iespējams apmeklēt Cēsu pilsētas svētkus un pēc tiem atgriezties Rīgā. 20. jūlijā vilciens no Rīgas izbrauks plkst. 14.11, savukārt 21. jūlijā plkst. 00.30 izbrauks no Cēsīm uz Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu uz Lietuvas robežu sola iekļaut Eiropas ceļu tīklā

Vēsma Lēvalde, 07.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011.gada otrajā pusē autoceļu A11 jeb Liepājas – Klaipēdas šoseju līdz Lietuvas robežai varētu iekļaut TEN – T (Transeiropas) ceļu tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Garantijas remontdarbi posmā Nīca - Rucava atzīti par nekvalitatīviem

Zane Atlāce - Bistere, 05.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts galvenā autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11) posmā starp Nīcu un Rucavu (34,9.-36,3. km) būvnieks SIA Binders veicis garantijas remontdarbus, izmantojot laika apstākļiem neatbilstošu tehnoloģiju, kā arī darbu veikšanu nesaskaņojot ar VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Nekvalitatīvi veikto darbu LVC nepieņem un būvniekam darbi būs jāveic atkārtoti. Visticamāk tas notiks nākamajā gadā, iestājoties būvdarbu veikšanai piemērotiem laika apstākļiem. Remontam vispiemērotākā metode tiks izvēlēta, piesaistot Ceļu laboratorijas speciālistus.

Rekonstrukcijas darbi valsts galvenā autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11) 23 km garā posmā no Nīcas līdz Rucavai (27,32.-50,49. km) tika uzsākti 2015. gada jūnijā un pabeigti 2016. gada septembrī. Tos veica ceļu būves uzņēmums SIA Binders. Rekonstruētā posma projektu sagatavoja SIA Polyroad, būvuzraudzību veica - SIA Teede Insenerid un SIA Sweco EST (Igaunija). Posma rekonstrukcijas izmaksas bija 14,97 miljoni eiro ( ieskaitot PVN). Objekta garantijas termiņš - pieci gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākas remontdarbi uz vairākiem ceļiem Kurzemes piekrastē, bet Aglonas apkārtnē svētku laikā tiks slēgta tranzītsatiksme, informē Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Darbi notiek reģionālā autoceļa Ventspils–Grobiņa (P111) posmā no Sārnates līdz Ošvalkiem (21,7.-27,3. km), uz ceļa Valdgale–Roja (P126) posmā no 27. līdz 31. km, uz ceļa Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka (P131) no 71. līdz 73. km. Tāpat notiek Līgupes tilta periodiskā uzturēšana uz Rucavas–Papes ceļa un Ālandes tilta uzturēšanas darbi uz autoceļa Grobiņa–Bārta–Rucava (P113). Šajos posmos jau ir vai tuvākajā laikā tiks ieviesti satiksmes ierobežojumi.

Ievērojami satiksmes ierobežojumi saglabājas uz Liepājas šosejas (A9), kur darbi notiek kopumā uz vairāk kā 70 kilometriem ceļa:

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK: privātpersonas Krājbankā no rītdienas varēs tikt pie 50 latiem dienā; uzņēmējiem vēl neko nesola

Ritvars Bīders, 22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas Latvijas Krājbankas klienti, kas ir privātpersonas, varēs no bankas saņemt līdz 50 latiem lielu summu dienā. Šī pagaidām ir vienīgā bankas darbība, kurai dota «zaļā gaisma», līdz ar ko juridiskās personas, pēc patlaban pieejamās informācijas, rītdien nekādas operācijas Krājbankā veikt vēl nevarēs.

Db.lv norādīja Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) biroja vadītāja Anna Dravniece.

Jau ziņots, ka FKTK padome 21. novembra sēdē nolēmusi apturēt Latvijas Krājbankas visu finanšu pakalpojumu sniegšanu. Lēmums pieņemts, pamatojoties uz konstatēto līdzekļu iztrūkumu bankā, par ko ir informēta Ģenerālprokuratūra, Db.lv paziņoja Finanšu un kapitāla tirgus komisija.

Saskaņā ar šo komisijas lēmumu ir apturēta arī bankas valdes un padomes darbība un iecelti komisijas pilnvarnieki, kas veic bankas pārvaldīšanu un iegūst bankas valdes un padomes tiesības. Pilnvarnieku grupas uzdevums ir veikt bankas pārvaldi ar nolūku nodrošināt bankas aktīvu saglabāšanu. Par pilnvarnieku grupas vadītāju ir iecelts komisijas priekšsēdētājas vietnieks Jānis Brazovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules dabas fonds (PDF) meklē pircēju bijušajai Dabas mājai Papē, bet neveiksmīgi, apstiprinājis fonda pārstāvis Ints Mednis, vēsta reģionālais medijs rekurzeme.lv.

Dabas māja darbu pārtrauca 2007. gadā - sezona īsa, apmeklētāju maz.

«Ja brauc cauri Papei, daudzviet ir uzraksti «pārdod», «pārdod», mēs tā nedarām. Tāpat ir firmas, kas strādā tieši uz īpašumiem Nidā un Papē, bet tie ir starpnieki. Mēs paši meklējam pircēju,» skaidrojis I.Mednis.

Lietuvieši, kuri meklē privātīpašumu, vēlas to prom no acīm un burzmas, lai var baudīt mieru un klusumu. Ēka ar 203 kvadrātmetru platību esot piemērota viesu nama ierīkošanai, taču PDF kā nevalstiska organizācija drīkstēja pirkt tikai māju, ne zemi, kas joprojām tiek nomāta. Tas savukārt kavē biznesa cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Par 12,5 miljoniem eiro rekonstruēs autoceļa Liepāja - Lietuvas robeža posmu

Žanete Hāka, 10.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies VAS Latvijas Valsts ceļi izsludinātais iepirkums par valsts galvenā autoceļa A11 Liepāja - Lietuvas robeža (Rucava) posma 21,85-45,02 km segas rekonstrukciju, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkums tika rīkots sarunu procedūras veidā, iepriekš publicējot paziņojumu par līgumu, un par uzvarētāju izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu. Konkursā uzvarējusi SIA Binders, kuras piedāvātā līgumcena bija 12,5 miljoni eiro. Kopumā tika saņemti četru pretendentu pieteikumi.

Iepirkums tiek īstenots ar Eiropas Savienības fondu darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība atbalsta mērķa Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana finansējuma palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigta tilta pār Laucesi rekonstrukcija autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) 163,4. kilometrā Daugavpils novadā pie Lietuvas robežas, informē VAS Latvijas valsts ceļi.

Projektu izstrādāja SIA Inženieru birojs Kurbada tilti, būvdarbus veica a/s Panevežio keliai, to līgumcena bija 1,28 miljoni eiro (ar PVN), līdzekļi tilta pārbūvei tika piešķirti no valsts budžeta.

Rekonstrukcijas gaitā tilts tika nojaukts un ar visām pieejām un krasta nostiprinājumiem uzbūvēts no jauna. Satiksme tikmēr tika organizēta pa pagaidu tiltu. Tilts pār Laucesi bija uzbūvēts 1958. gadā un kopš tā laika remontu nebija piedzīvojis.

Ir pabeigti darbi arī uz tilta pār Līgupi valsts vietējā autoceļa Rucava–Pape (V1221) 0,40. kilometrā. Valsts budžeta tiltu atjaunošanas programmas ietvaros tiltam ir izbūvēta jauna brauktuve, atjaunota hidroizolācija un dzelzsbetona konstrukciju aizsargkārta, nostiprināti tilta konusi un atjaunotas drošības barjeras. Darbus veica SIA Katleri, to izmaksas bija 0,15 miljoni eiro (ar PVN). Tilts pār Līgupi būvēts 1983. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošā telpa Ligate Rucavā – visretāk apdzīvotajā novadā Latvijā – ir apliecinājums tam, ka nomale nav šķērslis komercdarbībai

Lai arī pakalpojumu jomā parasti veiksme tiek saistīta ar potenciālā tirgus lielumu un pirktspēju, rucavniece Līga Ate pirms gada riskēja patstāvīgi atvērt rokdarbu veikalu, kas šovasar tika apvienots ar kafejnīcu. Ligatē tiek organizētas arī dažādas meistarklases. Ņemot vērā, ka šis ir ceturtais mazākais novads Latvijā un atrodas mežainajā Lietuvas pierobežā, turklāt novada centrs nav jūras pusē, kas ir tūristu iecienīta, bet «iekšzemē», netrūka arī skeptiķu. Tomēr šovasar nācies uz nepilnu slodzi pieņemt vēl vienu darbinieci, lai iegūtu kaut pāris stundu brīva laika, atzīst Līga. Lai gan vasara Lejaskurzemē ir vēsa, rosība Ligates telpās un āra kafejnīcā nav norimusi ne brīdi. Jaunā uzņēmēja ir gatava spert nākamo soli – mainīt juridisko statusu, no pašnodarbinātās kļūstot par individuālo komersanti, lai varētu paplašināt sortimentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

COVID-19 izplatības ierobežošanai izsludinātā ārkārtas stāvokļa laikā periodā no 15.marta līdz 14.aprīlim vidējā diennakts satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem ir bijusi vidēji par 26% mazāka nekā tādā pašā laika periodā pērn, informē VAS "Latvijas valsts ceļi".

Vieglā transporta intensitātes samazinājums šajā periodā ir bijis 29%, bet kravas transporta - 14%.

Attiecībā pret 2019.gadu vislielākais satiksmes intensitātes kritums par 91% ir bijis uz Jelgavas šosejas (A8) posmā Eleja-Lietuvas robeža un 48% intensitātes kritums uz Bauskas šosejas (A7) posmā no Bauskas līdz Lietuvas robežai Grenctālē.

Vieglā transporta intensitātes samazinājums uz abiem ceļiem ir attiecīgi 92% un 85%. Savukārt kravas transporta intensitātes kritums uz Elejas ceļa ir 89%, bet uz Jelgavas šosejas posmā no Jelgavas līdz Olainei - 32%.

Jau ziņots, ka uz robežas ar Lietuvu ir atjaunota robežkontrole. Par 46% vidējā diennakts satiksmes intensitāte ir kritusies uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Ainažiem līdz Igaunijas robežai un par 45% uz Valmieras šosejas (A3) posmā no Strenčiem līdz Valkai. Arī uz Igaunijas robežas ir atjaunota robežkontrole.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vilcienu konkursam problēmas, iespējams, rada tas, ka lielākais RVR īpašnieks varētu būt Antonovs

Dienas Bizness, 22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iemesls, kādēļ valdība otrdien aiz slēgtām durvīm lems, vai neatlikt līguma parakstīšanu ar AS Pasažieru vilciens 140 miljonu latu vērtā vilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.(CAF), saistīts ar Latvijas Krājbankas krahu, vēsta portāls Pietiek.com, atsaucoties uz informētiem avotiem valdībā.

CAF kā savu apakšuzņēmēju vilcienu piegādes līguma izpildei norādījis AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR), bet tās manta pilnībā ieķīlāta Latvijas Krājbankā. Neoficiāli izskan bažas, ka RVR nespēs izpildīt savas saistības, kas plānotas 63% apmērā no visa līguma.

Izskan minējumi, ka aiz Kipras ofšora Mysea Enterprises Limited, kas, pēc Lursoft datiem, 2009. gada beigās kļuvis par RVR 67% akciju īpašnieku, slēpjas finanšu grūtībās nonākušās Lietuvas bankas Snoras un Latvijas Krājbankas īpašnieks, Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs. Šā gada maija RVR Latvijas Krājbankā ieķīlājusi visu savu mantu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tauta sadzirdēta; ķeras klāt autoceļa Liepāja - Lietuvas robeža sakārtošanai

Gunta Kursiša, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) atvēlēs vairāk nekā 43,5 tūkstošus latu autoceļa A11 Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava) posma rekonstrukcijas būvprojekta izstrādei tehniskā projekta stadijā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Db.lv jau ziņoja, ka, lai vērstu amatpersonu uzmanību uz A11 ceļa stāvokli, rucavnieki šā gada martā organizēja protesta akciju, simboliski aizlāpot bedres uz ceļa, talkā ņemot lāpstas vai smago tehniku. Protesta akcijā piedalījās vairāk nekās simts cilvēku iepriekš plānoto 50 vietā. Akcijas dalībnieku vidū bija gan rucavnieki un apkaimes iedzīvotāji, gan lietuvieši, kuri izmanto šo ceļu.

«Situācija ir patiešām dramatiska, jo bedres ir dziļas un ar asām malām,» citējot Rucavas novada domes priekšsēdētāju Līgu Stendzi, rakstīja portāls liepajniekiem.lv. Viņa atzina, ka arī pati, dodoties uz Liepāju, redzējusi vairākas automašīnas, kas bedru dēļ cietušas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstrīd 12,5 miljonu eiro vērto autoceļa Liepāja - Lietuvas robeža rekonstrukcijas konkursu

Žanete Hāka, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būvniecības uzņēmums AS Kauno tiltai iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kurā apstrīdēti VAS Latvijas Valsts ceļi izsludinātā konkursa par valsts galvenā autoceļa A11 Liepāja - Lietuvas robeža (Rucava) posma 21,85-45,02 km segas rekonstrukciju rezultāti, liecina informācija IUB.

AS Kauno tiltai sūdzību IUB izskatīs 7. aprīlī.

Iepirkums tika rīkots sarunu procedūras veidā, iepriekš publicējot paziņojumu par līgumu, un par uzvarētāju izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu.

Konkursā uzvarēja SIA Binders, kuras piedāvātā līgumcena bija 12,5 miljoni eiro. Kopumā tika saņemti četru pretendentu pieteikumi.

Iepirkums tiek īstenots ar Eiropas Savienības fondu darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība atbalsta mērķa Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana finansējuma palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Izsludināti valsts autoceļu būvdarbu iepirkumi gandrīz 100 miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka, 20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi kā pirmie uzsāka apgūt jaunā Eiropas Savienības fondu perioda finansējumu, un mēs aktīvi turpināsim realizēt visus ieplānotos projektus, norāda LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

«Būvdarbu iepirkumi tiek gatavoti savlaicīgi, rēķinoties ar to, ka vērtēšana un iepirkumu uzraudzība var prasīt papildu laiku. Mūsu mērķis – lai, sākoties būvniecības sezonai, uzņēmēji varētu nekavējoties uzsākt darbu,» piebilst J. Lange.

Kā informē Satiksmes ministrija, šogad oktobrī izsludināti jau deviņi būvdarbu iepirkumi par gandrīz 100 miljoniem eiro.

To vidū ir autoceļa Inčukalns – Valmiera – Igaunijas robeža (A3) būvdarbi par vairāk nekā 21 miljonu eiro, Talsi – Stende – Kuldīga (P120) par vairāk nekā 15 miljoniem eiro un Rīga – Ventspils (A10) segas pārbūve un Augšlīgatne – Skrīveri (P32) pārbūve – katrs par 11,5 miljoniem eiro. Līdz gada beigām tiks izsludināti vēl 2 iepirkumi par kopējo summu aptuveni 13 miljoni eiro.Šos projektus plānots realizēt ar Kohēzijas un ERAF fondu līdzfinansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā radītais koncepts gaļas cienītājiem “Divi Naži” paplašinājis savu sniegto pakalpojumu klāstu, izveidojot internetveikalu un nodrošinot produkcijas piegādi visā Latvijā.

Zīmols “Divi Naži” ir pirmais gaļas pārstrādes uzņēmums, kas piedāvā liellopa gaļu, cūkas gaļu (ar zaļās karotītes simbolu) un jēra gaļu. “Divi Naži” paši veic gaļas sadali un ražo arī dažādus pusfabrikātus.

Liepājnieki izveido jaunu konceptu Divi naži 

Šonedēļ Liepājas Pētertirgus paviljonā darbu uzsāks jauns konceptstends "Divi naži", kurā varēs...

“Nepilnu gadu mums ir pašiem savs ganāmpulks Rucavā, kur pēc mūsu norādījumiem un prasībām tiek audzēti Šarolē šķirnes liellopi. Pārējo produkciju iegādājamies no vietējām saimniecībām Latvijā. Mēs sadarbojamies ar saimniecībām, kuras ieklausās mūsu prasībās par dzīvnieku audzēšanu un kuras kā prioritāti izvirza produkta kvalitāti,” pastāsta uzņēmuma “Divi Naži” līdzīpašnieks Elviss Sproģis.

“Pasūtot produkciju internetveikalā, izvēlētie produkti tiks iepakoti vakuumā, pēc tam tos ievietos aukstuma kastē, kurā papildus tiks pievienoti aukstuma elementi. Šādā veidā varēsim nodrošināt kvalitāti mūsu produkcijai. Būtībā šāds biznesa attīstības solis ir veiksmīgi pārņemta ārvalstu prakse, jo daudzviet pasaulē šāds pakalpojums jau tiek sniegts. Vēlamies arī Latvijas tirgū ienest jaunas vēsmas,” ar biznesa attīstības ieceri iepazīstina E.Sproģis.

Šāds solis pieņemts, reaģējot uz arvien pieaugošo pieprasījumu no klientiem ārpus Liepājas teritorijas. “Lēmums par internetveikala izveidi ir pārdomāts, ilgi lolots, un šobrīd ir piemērotākais brīdis, lai ideja kļūtu par realitāti. Mēs strādājam, lai “Divu Nažu” produkcija kļūtu vēl plašāk pieejama,” papildina šefpavārs un uzņēmuma līdzīpašnieks Dāvis Veilands.

Produkcijas piegādi visā Latvijā piecerēts nodrošināt sadarbībā ar DPD kurjeru.

““Divi Naži” ir Liepājas biznesa inkubatora komersants. Ja man uzņēmums ir jāraksturo vienā vārdā, tas noteikti ir vārds - kvalitāte. Komanda strādā kvalitātes zīmē, kas ietverta ikkatrā komersanta darbībā un ar to es domāju, ka tas nav tikai skaists mērķis uz papīra, tā ir kvalitāte sadarbībā, komunikācijā, uzņēmējdarbības izpratnē un izpildē,” uzsver Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Liepājas biznesa inkubatora vadītāja Vita Liepiņa.

“Divi Naži” idejas autori un īpašnieki ir šefpavārs Dāvis Veilands un pavārs/miesnieks Elviss Sproģis. Uzņēmums pastāv kopš 2019. gada nogales.

E.Sproģis pavāra kvalifikāciju ir ieguvis Latvijā, bet pēc tam zināšanas papildinājis Anglijā un ieguvis miesnieka aroda kvalifikāciju, savukārt Beļģijā vairāku mēnešu garumā papildinājis zināšanas pie viena no Eiropā izcilākā miesnieka Hendrika Dīrendonka (Hendrik Dierendonck). Savukārt Dāvis Veilands Liepājā ir labi zināms šefpavārs, kurš pavāra kvalifikāciju ir ieguvis Latvijā, bet pēc tam strādājis labākajos Liepājas restorānos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuviešu tūristus Latvijā visvairāk satrauc briesmīgie Latvijas autoceļi

Vēsma Lēvalde, 01.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāk nekā piecpadsmit gadu lietuviešu tūristu plūsmu uz Latviju attur briesmīgie Latvijas autoceļi, pārbraucot Lietuvas - Latvijas robežu, norāda Lietuvas tūrisma eksperti.

Lietuvas tūrisma ekspertus intervēja Kurzemes tūrisma speciālisti starptautiskajā izstādē VIVATUR’2011, vaicājot, kas, viņuprāt, visvairāk iepriecina un kas traucē lietuviešu tūristam šobrīd ceļot uz Latviju. Visi eksperti atzina, ka pat vislabākais Latvijas tēls šobrīd nespēs pievilināt tūristus, ja Latvijas valdība steidzami neko nemainīs uz lielajiem ceļiem, ne tikai via Baltica, bet arī , piemēram, ceļu posmos Rucava – Liepāja, Ezere – Saldus, u.c., intervijās pausto atstāsta Kurzemes Tūrisma asociācijas pārstāvis Artis Gustovskis.

Savukārt par Latvijas stiprajām pusēm lietuvieši atzinuši lielo Latvijas tūrisma informācijas materiālu daudzumu lietuviešu valodā, kādi viņiem latviski nav izstrādāti. Vairāki eksperti norādījuši uz informācijas daudzpusīgumu, funkcionalitāti un bukletu atraktivitāti. Daži pat minējuši gadījumus, kad uzņēmēji mācās no latviešu tūrisma bukletu krāsām, dizaina, plānojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe aicina valdību un pārējās bankas rast risinājumu, kā saglabāt esošo Latvijas Krājbankas filiāļu, minibanku un bankomātu tīklu.

Finanšu traģēdija saistībā ar Latvijas Krājbanku smagi skārusi daudzus cilvēkus. Īpaši grūts un neērtību pilns laiks šobrīd ir mazajiem uzņēmējiem, kur Latvijas Krājbankas minibankas, filiāles un bankomāti bija vienīgie, norāda Aibe, kas apvieno 485 tirdzniecības vietas. Dundaga, Alsunga, Rucava, Viļāni, Koknese, Dagda, Priekule, Jaunpiebalga, Kalnciems – tās ir tikai dažas no Latvijas apdzīvotajām vietām, kurās vienīgā banka ir Latvijas Krājbanka. Trīs pašvaldības – Dundagas, Jaunpiebalgas un Dagdas dome – pat spiestas ņemt ārkārtas kredītus Valsts kasē.

«Uzņēmēji steigšus atver kontus citās bankās, taču līdzekļiem Latvijas Krājbankas kontos klāt netiek; nevar samaksāt par pakalpojumiem, precēm. Tā kā nestrādā Krājbankas termināli, veikalos pircēji ar kartēm norēķināties nevar. Dienās, kad bankomātos nevarēja izņemt naudu, cilvēki, kam konti ir citās bankās, brauca uz lielākām pilsētām, protams, arī iepērkoties tur. Grūti aptvert, kāds trieciens ir maza lauku veikaliņa īpašniekam, kaut tikai dienu paliekot bez pircējiem, ar iesaldētiem līdzekļiem bankā... Cilvēki lūdz preces «uz krīta», lūdz iespēju kaut kā caur mūsu kooperācijas veikaliem veikt maksājumus. Diemžēl šobrīd to nodrošināt nevaram, jo tad ir jāreģistrējas kā maksājumu pakalpojumu sniedzējam, bet tas nenotiek tik ātri,» situāciju ieskicē Latvijas tirgotāju kooperācijas Komercnodaļas vadītāja Tatjana Kuļikova. Visvairāk uztraucot nākotne – kas notiks pēc Latvijas Krājbankas likvidācijas. Tā kā šai bankai bija visplašākais nodaļu un bankomātu tīkls, pēc likvidēšanas lielā daļā Latvijas iedzīvotāji var palikt bešā, tāpēc kkooperācija vietējo mazo uzņēmēju vārdā lūdz pēc iespējas ātrāk risināt šo situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ziegler Rucava pagājušajā piektdienā svinīgi atklāja jauno kūdras ražošanas cehu. Šis ir otrais uzņēmuma cehs Rucavas novadā, tajā pastāvīgu darbu rod septiņi novada vīri, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Visi esam vietējie, tepat no Rucavas, Dunikas. Pat kaķis Muris mums vietējais, lai gan viņu izmeta no lietuviešu fūres, bet, kad jau sākām barot, tad kļuva par rucavnieku. Tagad savu algu godam atstrādā, peles ķerot,» stāstījis ceha darba vadītājs Ronalds Bļinovs.

Jaunā ceha būvniecībai, kūdras preses iegādei uzņēmums investējis 300 tūkstošus eiro pašu līdzekļu, Kursas Laikam atklājis uzņēmuma direktors Raimonds Pētersons.

Šobrīd uzņēmuma apsaimniekošanā ir 700 hektāru kūdras purva, kurā vidēji ir 2,5 metrus biezs kūdras slānis. Gadā no purva noņem maksimāli 7 centimetrus kūdras.

Komentāri

Pievienot komentāru