Jaunākais izdevums

Jaunā Mazda6 ir Mazda Zoom-Zoom sērijas otrais modelis (pēc Mazda2), kas radīts, lai braucējiem sniegtu auto vadīšanas prieka augstāko pakāpi. Automašīnu raksturo trīs īpašības: emocionalitāte, sportiskums un pievilcīgs dizains. Turklāt, jaunā Mazda6 šajā gadā ir guvusi lielus panākumus Latvijā un stabili atrodas vidējās klases pirktāko automašīnu top trīs, teicamus pārdošanas rezultātus uzrādot arī citās Eiropas valstīs.

Mazda zīmolam iepriekšējāMazda6 versija ieviesa revolucionāras pārmaiņas, un tai bija lemts kļūt par Eiropā vispirktāko Mazda automašīnu modeļu līniju. JaunāMazda6 ir mantojusi no veiksmīgā iepriekšējā modeļa atlētisko izskatu. Tomēr šī modeļa ārējā konstrukcija ir garāka, platāka un augstāka ar izsmalcinātu uzbūves kvalitāti un formas izjūtu, kas balstīta uz japāņu estētiku, iegūstot spēcīgo emocionālo pievilcību.

Mazda6 dizaina pievilcība ir radīta, vienlaicīgi saglabājot ģimenei paredzētās automašīnas plašo salonu un praktiskumu. JaunāsMazda6 aizmugurē ir vairāk vietas kājām (+20 mm) un pleciem (+9 mm), jo auto izmēri ir lielāki. Vadītājam ir nodrošināta labāka ceļa redzamība uz priekšu un augšu, kāda ir reti kurai automašīnai šajā segmentā. No jauna projektēti aizmugurējie galvas balsti un durvju sānu spoguļi labākai redzamībai.

Lai izceltu automašīnas emocionalitāti un sportiskumu kā vērtību, inženieri ir uzlabojušiMazda6 izslavēto auto vadāmību un stūres sistēmu. Tas nebija viegls uzdevums, jo šis spēkrats ir lielāks un labāk aprīkots. PilnveidojotMazda6 automašīnu, inženieri rūpīgi sekoja līdzi, lai nepalielinās tās svars. Piemēram, jaunāsMazda6 virsbūves karkasā ir par 7% vairāk augstas un sevišķi augstas izturības tērauda, kas būtiski palielina liekšanas un griešanas stingrību visiem virsbūves tipiem, bet nepalielina masu. Tā rezultātā jaunāMazda6 ir par 2,4% jeb 35 kg vieglāka nekā iepriekšējais modelis, kas veicina labāku vadāmību, pretestību sadursmē un mazāku degvielas patēriņu.

Lai veicinātu plašākas izvēles iespējas Latvijas jaunu automašīnu pircējiem, tika paplašināts arī Mazda dīzeļmotoru klāsts. 2007. gadā Eiropā dīzeļa automašīnas sastādīja 36% no Mazda kopējā pārdošanas apjoma. Tagad Latvijā jaunā Mazda6 ir pieejama ar jaudīgu 2 litru dīzeļa dzinēju un degvielas patēriņu sākot no 5,7 l/100 km.

JaunāsMazda6 automašīnas cena ir sākot no 13 310 LVL.

www.mazda.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda, tāpat kā zīmola uzticīgākie klienti nekad nav centusies akcentēt dīzeļdzinēju nozīmi, taču, iespējams, ka taupības laikmets varētu vairot jaunā 2.2 litru dīzeļdzinēja atpazīstamību.

Šobrīd pieejamais 2.2 litru dīzeļdzinējs ir viens no jaudīgākajiem un klusākajiem savā klasē. Jaunais dzinējs paredzēts ar trim jaudas modifikācijām – 125 ZS/310 Nm, 163 ZS/360 Nm un 185 ZS/400 Nm. Latvijā tirdzniecībā nonācis automobilis ar 163 ZS lielu jaudu un 360 Nm lielu griezes momentu.

Vairāk jaudas, vairāk griezes momenta

Kas tad īsti tehniski jauns ir Mazda6 dīzeļdzinējā? Ar ko tas atšķiras no iepriekšējā? Pirmkārt, protams, ar darba tilpumu – tas palielinājies no 2.0 uz 2.2 litriem. Otrā lielā izmaiņa ir turbīna. Jaunajam dzinējam uzstādīta ir VGT turbīna jeb turbīna ar maināmo ģeometriju. Izplūdes daļā tai ir izliektas, nevis taisnas lāpstiņas, kas ļauj ne tikai palielināt griezes momentu, bet arī piedāvā šo griezes momentu no zemākiem apgriezieniem. Jaunā dzinēja maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau pie 1800 apgriezieniem un turpinās līdz 3000 apgr./min.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda paziņojis, ka atsauc 65 tūkstošus automašīnu Ziemeļamerikā un Centrālamerikā, jo pastāv bažas par zirnekļiem, ziņo BBC.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka dīleri konstatējuši 20 gadījumus, kad ventilācijas sistēmā bijuši zirnekļu tīkli.

Kompānija norāda, ka tas var palielināt spiedienu degvielas tvertnē, kā rezultātā var rasties plaisas un pastāv aizdegšanās risks.

Dīleri pārbaudīšot, vai automašīnās nav radušās plaisas un iztīrīšot tīklus.

ASV atsaukti aptuveni 50 tūkstoši Mazda6 automašīnu, kas ražotas laika posmā no 2009. līdz 2010.gadam, vēl 15 tūkstoši transportlīdzekļu atsaukti Kanādā, Meksikā un Puertoriko.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka pagaidām nav skaidrs, kādēļ zirnekļiem iepatikušās Mazda6. «Varbūt zirnekļiem patīk zūm zūm?» viņš jokojis, atsaucoties uz Mazda reklāmas saukli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Neste gatavojas Latvijā ievest otrās paaudzes biodīzeli

Līva Melbārzde, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pirmās paaudzes biodegvielas ražotājiem nāksies meklēt citus tirgus.

«Pirmās paaudzes biodegvielu jau zināmā mērā varētu saukt par vēsturi. Visā pasaulē tiek aktīvi runāts par degvielām, kas varētu nākt pēc pirmās biodegvielas paaudzes. Neste Oil Somijas rūpnīcās jau rūpnieciski ražo otrās paaudzes biodegvielu – hidrogenizēto augu eļļu NexBTL. Latvijas likumdošana pašlaik šo degvielu kā produktu neatļauj, taču Biodegvielas likums pašreiz ir atvērts un Ekonomikas ministrija (EM) veic izpēti, lai veiktu likuma uzlabojumus un otrās paaudzes biodegvielu varētu sākt tirgot Latvijā,» DB stāstīja Neste Oil Mazumtirdzniecības vadītājs Latvijā Andris Matisons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut gan mileniāļus un Z paaudzi Covid-19 pandēmija skārusi smagi, viņi šo laiku uzskata par iespēju atjaunot spēkus un rīkoties, atklāj "Deloitte" aptauja*.

Gandrīz 30% Z paaudzes pārstāvju un teju ceturtdaļa mileniāļu norādīja, ka pandēmijas ietekmē ir vai nu zaudējuši darbu, vai arī bijuši spiesti izmantot bezalgas atvaļinājumu. Vien trešdaļa mileniāļu un 38% Z paaudzes pārstāvju apgalvoja, ka viņu nodarbinātības statuss un ienākumu līmenis nav mainījies. Tomēr krīze uz jaunākās paaudzes pārstāvjiem atstājusi arī pozitīvu ietekmi.

Stresa līmenis samazinās

Pirms pandēmijas 52% Z paaudzes respondentu un 50% mileniāļu valstīs, kuras tika aptaujātas divreiz (pirms pandēmijas un tās laikā), apgalvoja, ka stresu ikdienā izjūt visu vai lielāko daļu laika. Kā galvenie stresa avoti minēti ģimenes labklājība, ilgtermiņa finansiālā situācija un darba iespējas. Interesanti, ka pandēmijas laikā veiktajā aptaujā atklājies, ka abu paaudžu stresa līmenis nokrities par astoņiem procentpunktiem, iespējams, tādējādi apstiprinot, ka ikdienas tempa palēnināšanās samazinājusi kopējo stresa līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Rīgā notiekošais starptautiskais forums „5G Techritory” pulcē politikas, biznesa un zinātnes līderus, lai apspriestu Eiropas līderības iespējas 5G attīstībā

Foruma mērķis ir Baltijas jūras reģiona valstu savstarpējās sadarbības veicināšana. „Tas, ka forums, notiek Latvijā, ir būtiski,” uzsver Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro. VAS „Latvijas valsts radio un televīzijas centrs” valdes priekšsēdētājs Edmunds Beļskis norāda, ka „5G Techritory” ir nozīmīgs ne vien Latvijai, bet visam Baltijas jūras reģionam. Šajā pasākumā ministri un telekomunikāciju kompāniju vadītāji augstākajā līmenī tiksies un diskutēs par to, kā būvēt nākotnes 5G ekosistēmu. „Runājot par infrastruktūru, Latvija jau ir iesēdusies 5G ātrvilcienā – ir palaistas pirmās 5G bāzes stacijas,» viņš atgādina.

„Forums būs laba platforma, lai mobilizētu reģiona procesu dalībniekus – gan politiskos, gan juridiskos, gan sabiedrību,” saka Juris Binde, SIA „Latvijas Mobilais telefons” prezidents. VAS „Elektroniskie sakari” eksperts un „5G Techritory” programmas vadītājs Neils Kalniņš apgalvo, ka šis ir lielākais 5G tehnoloģiju forums Baltijas jūras reģionā. „Sākot veidot forumu, gribējām parādīt, ka Latvija var būt paraugs ne tika Baltijā, bet arī Ziemeļvalstu starpā. Pierādām to soli pa solim,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai jums kādreiz šķiet, ka nesaprotat savus bērnus, vai arī, ka jūsu vecāki ir no citas planētas? Varbūt nenākas viegli rast kopīgu valodu ar jaunākiem vai vecākiem kolēģiem? Šķiet tādā gadījumā jūs neesat vienīgais. Pētījums, ko šodien publicē Dienas Bizness, Latvijas paaudžu anatomija atklāj – atsevišķos jautājumos mūsu viedokļi un dzīves uzskati mēdz diametrāli atšķirties no to cilvēku domām, kas dzimuši vien desmit gadus pirms vai pēc mums.

Ja jūs izbrīna tas, kādēļ «vidējais latvietis» ir tik pretrunīgs un dažkārt pat mītisks tēls, reklāmas aģentūra DDB sadarbībā ar GfK veiktais pētījums izklīdina miglu ap šo mistēriju – kā arī atbild uz jautāju par to, kādēļ vecāki/bērni mūs nesaprot un kādēļ jūsu uzņēmumam ar rūpīgi izkopto, izskaitļoto un nopucēto komunikācijas stratēģiju tā īsti savu auditoriju neizdodas uzrunāt vai arī tā aiziet «neceļos».

Proti, ja Rietumu pasaulē šīs atšķirības pasaules uztverē un paradumos formulētas tādos jēdzienos kā X paaudze, Y paaudze u.c., tad Latvijai arī ir savas pavisam izteiktas un ļoti atšķirīgas paaudzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Virtuālā dzīve aizstāj attiecības

Laila Stabulniece, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Sociālie mediji ir radījuši jaunu tendenci, ietekmējot jaunākās paaudzes vēlamā patēriņa modeli.

Dažādu paaudžu atšķirīgās vērtības un uzvedība mārketingā tiek raksturota ar paaudžu dzīves stila koncepciju. Katrai paaudzei ir savi notikumi un jaunatklātas vai apgūtas tehnoloģijas, kas ietekmē un veido tās uzskatus un patēriņa ieradumus. Jāatzīmē, ka nav absolūti viennozīmīgas interpretācijas par paaudžu robežām, īpaši runājot par pēdējam paaudzēm – millennium jeb Y-paaudzi un Z-paaudzi (sauktas arī postmillennium, iBrain, iGeneration).

Y-paaudzi veido cilvēki, kuri dzimuši laika posmā no 1980. līdz 1995. gadam (kā norādīts atsevišķos pētījumos – līdz 2000. gadam). To raksturo lielāka pirktspēja un vēlme patērēt, kā arī optimisms un lielāka uzņēmība, atvērtība dinamiskām pārmaiņām, salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm. Šīs paaudzes pirkšanas ieradumi un patērētāju uzvedība ir jau ilgstoši analizēta mārketinga pētījumos, kā arī millennium paaudze ir bijusi izaicinājums personāla vadībai: meklētas jaunas pieejas gan motivējošas darba vides izveidē, gan personāla piesaistes un atlases procesos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

No OIK tirgus izstumtais Jumis Geo cer uz sadarbību

Armanda Vilcāne, 07.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jumis Geo, kam 2018. gada vasarā anulēta atļauja pārdot elektroenerģiju obligātā iepirkuma (OI) ietvaros, aicina Ekonomikas ministriju (EM) diskutēt par izlīgumu

Jumis Geo pieteikums par EM lēmuma atcelšanu šobrīd tiek skatīts Administratīvajā rajona tiesā. Uzņēmuma valdes loceklis Edgars Romanovskis uzskata, ka tiesvedības turpināšana neatbilst valsts interesēm un kaitē Latgales reģiona ekonomikas izaugsmei, tāpēc šajā lietā būtu nepieciešams diskutēt par izlīgumu. Atļauja pārdot elektroenerģiju OI ietvaros uzņēmumam atcelta 2018. gada 16. jūlijā. EM iepriekš skaidroja: šāds lēmums pieņemts, jo pārbaudes laikā konstatēts, ka līdz brīdim, kad koģenerācijas stacijai bija jāuzsāk ražošana, kā iekārtu kopums tā nebija gatava ekspluatācijai.

Meklē iespējas

Mežvidu lauksaimniecības un tehnoloģiju parkam ir potenciāls kļūt par vienu no Latgales attīstības centriem, taču šobrīd šīs iespējas ir apdraudētas, pauž E. Romanovskis, uzsverot, ka EM lēmums anulēt atļauju skāris aptuveni desmit projektus, kuri īstenoti sadarbībā ar Jumis Geo. «Koģenerācijas stacija ar siltumenerģiju nodrošināja blakus esošo ziemas siltumnīcu kompleksu Mežvidi, taču nākotnē stacijā saražoto siltumu bija paredzēts izmantot arī siltumnīcu kompleksa otrajā kārtā, augļu un dārzeņu pārstrādes cehā, kā arī Mežvidu lauksaimniecības un tehnoloģiju parka ražotnēs. Tāpat šobrīd notiek darbs pie energoefektīvu gaismošanas iekārtu un elektroietaišu ražotnes izveides, metālapstrādes un energoiekārtu ražošanas ceha būvniecības, kā arī industriālo kaņepju pārstrādes projekta,» atzīmē E. Romanovskis, piebilstot, ka šajos projektos kā sadarbības partneri pētniecībā un jaunu tehnoloģiju ieviešanā iesaistīti arī Latvijā vadošo augstskolu pētnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung otrās paaudzes bezvadu austiņas Gear IconX

Jānis Vēvers, 02.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miniatūrajām Samsung otrās paaudzes bezvadu austiņām Gear IconX nav vajadzīgs viedtelefons, lai atskaņotu mūziku

Doties uzmundrinošā rīta skrējienā vai relaksējošā vakara pastaigā, neņemot līdzi tikpat kā neko, bet vienlaikus klausoties savu iemīļoto mūziku? Nu jau divus gadus tas ir iespējams, pateicoties nelielajām bezvadu austiņām, kas vienlaikus pilda mūzikas atskaņotāju lomu. Pērnajā rudenī Samsung prezentēja jau otrās paaudzes inovatīvās Gear IconX, kas nu sasniegušas arī mūsu veikalus.

Aizpērn Apple AirPods un IconX izpelnījās pretrunīgus lietotāju vērtējumus – sākot no sajūsmas saucieniem par brīvības sajūtu un beidzot ar dzēlībām par salīdzinoši īso akumulatora darbības laiku un nīgriem jautājumiem ražotājam, ko darīt, ja kāda austiņa izkrīt un pazūd peļķē? Vismaz Samsung daļu pārmetumu ņēma pie sirds un otrās paaudzes IconX īpaši piestrādāja pie trūkumu novēršanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Milēniuma paaudzei» ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu - īres mājokļiem, uzņēmumu atrašanās vietu, kā arī uz tirdzniecības centru konceptu, Baltijas nekustamo īpašumu attīstītāju forumā sacīja komercīpašumu pakalpojumu sniedzēja, konsultāciju un investīciju uzņēmuma CBRE pētniecības nodaļas EMEA Occupier Research vecākais direktors Ričards Holbertons.

«Milēniuma paaudze» (millenials), kurus mēdz dēvēt arī par Y paaudzi, ir cilvēki, kuri dzimuši laika posmā no pagājušā gadsimta 80.gadu sākuma līdz 2000.gadam. ASV, 2012.gadā pētot datus par deviņiem miljoniem jauniešu, atklāja, ka «milēniuma paaudzes» cilvēki salīdzinājumā ar iepriekšējo jeb X paaudzi ir politiski un pilsoniski mazaktīvāki, vairāk koncentrējušies uz materiālām vērtībām un mazāk domā, kā dot labumu sabiedrībai. Lielāku uzsvaru tie piešķir materiālām, ārējām vērtībām, piemēram, naudai, slavai un izskatam, mazāk - iekšējām vērtībām, piemēram, piederībai grupai un sabiedrībai. Kopumā «milēniuma paaudzes» cilvēki tiek raksturoti kā pašpārliecināti, radoši un atvērti jaunām idejām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes piecdurvju hečbeks "Seat Leon" ir oficiāli ieradies Latvijas tirgū, savukārt vasaras beigās pievienosies arī universāļa modifikācija "Seat Leon Sportstourer" .

"Seat Leon" ir zīmola populārākais modelis, ko apliecina vairāk nekā 2,2 miljoni pārdotu auto pasaulē trīs iepriekšējās paaudzēs. Jaunākā "Seat" modeļa pamatā izmantota pilnveidota MQB Evo platforma. Tā ļauj izmantot jaunākās paaudzes drošības tehnoloģijas un vienlaicīgi nodrošina pietiekami labu ietilpību.

"Seat Leon" hečbeks ir kļuvis ne tikai par 9 centimetriem garāks, bet arī tā riteņu bāzei klāt nākuši pieci centimetri. Tas palielina ne tikai salona ietilpību, bet stiprinās arī gaitas komfortu un stabilitāti uz ceļa. Ar paceltiem otrās rindas sēdekļiem piecdurvju "Seat Leon" nodrošina 380 litru bagāžas ietilpību - tikpat cik iepriekšējās paaudzes hečbekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Latvijā uzsāks iPad otrās paaudzes planšetdatoru tirdzniecību.

Šis ir jauns produkts un Latvijā uz arī Eiropā tā vēl pietrūkst. «iPad2 neievedīs Latvijā ar konteineriem, tomēr pamazām tos jau uzsākam tirgot,» Db.lv stāstīja Apple oficiālā pārstāvja Latvijā Capital mārketinga speciālists Aivars Litaunieks.

Šobrīd ir grūti paredzēt iPad otrās paaudzes planšetdatoru pārdošanas rezultātus, norāda A. Litaunieks. Tomēr, ņemot vērā lielo pieprasījumu pēc iPad pirmās paaudzes planšetdatoriem, arī iPad2 varētu tikt izpārdoti ātrā laikā. Vēl pāris mēnešus iPad2 pārdošanā paredzams «neliels sastrēgums» - šī produkta pašlaik trūkstot visā Eiropā, tādēļ arī iPad2 realizācija Latvijā paredzama mērena. iPad2 oficiālā pārdošana Latvijā sākas šodien pulksten 19.00.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī, patiesi ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes Range Rover Sport. Baudot iespēju klātienē iepazīt Range Rover sportiskā SUV izcilo dizainu un tehnoloģijas, viesi gremdējās lieliskā atmosfērā, kuru jo īpašu padarīja prezentācijas vieta.

Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, Land Rover pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās 36. Līnija & Chivas Regal.

Ilgi gaidītā trešās paaudzes Range Rover Sport prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā Range Rover Sport spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko Range Rover.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls Portāls Db.lv sadarbībā ar SIA Baltic Motors un SIA Inchcape Motors Latvia piedāvāja akciju, kuras uzvarētājs varēja saņemt GPS navigācijas moduli Tom-Tom.

Trešdien, 17. septembrī, tika pasniegta Db.lv un jaunās Mazda6 kopīgi rīkotās loterijas balva Tom-tom GO 930. Balvu liepājniecei Žanetai pasniedza Baltic Motors Liepāja direktors Artis Klaivs.

No 1 023 dalībniekiem GPS moduli saņēma Žaneta Triščenko. Žaneta ir galvenā grāmatvede uzņēmumā Vrindava IT, kas nodarbojas informāciju tehnoloģiju pakalpojumiem Kurzemē. Pa vakariem Žaneta vēl paspēj izglītoties Rīgas Tehnskās universitātes filiālē Liepājā.

Žaneta norādīja, ka agrāk tik lielus laimestus laimējusi neesot. Par iespēju piedalīties Db.lv akcijā viņa uzzināja no drauga, kurš arī ļoti vēlējās laimēt Tom-tom GPS navigatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.

Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pēc Toyota Prius ASV gaida gara rinda

, 15.06.2009

Paredzams, ka Latvijā jaunākās paaudzes Toyota Prius parādīsies augusta beigās. Cenas pagaidām nav zināmas. (Foto: Toyota)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti nīkuļojošam ASV vieglo auto tirgum, pieprasījums pēc jaunākās paaudzes hibrīdmodeļa Toyota Prius ir pārspējis visas prognozes. Atsevišķos gadījumos klientiem būšot jāgaida vismaz gads, vēsta New York Times.

Jaunākās paaudzes Prius ražotne Japānā mēnesī spējot saražot 50 tūkst. vienību, bet, piemēram, Japānā vien maijā tika pārdoti 110 tūkstoši jauno Prius. Pēc Toyota aprēķiniem potenciālo Prius hibrīdauto pircēju skaits ASV 2009. gadā varētu sasniegt 200 tūkst., bet kopumā pasaulē tas varētu sasniegt vismaz 400 tūkst. vienību. Paredzams, ka Latvijā jaunākās paaudzes Toyota Prius parādīsies augusta beigās. Cenas pagaidām nav zināmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“Dell Technologies” produktu profilā — inovācijas efektīvam attālinātam darbam

Dell Technologies, 27.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu pasaules jaunā realitāte — Covid-19 pandēmijas izraisītais attālinātais vai hibrīdrežīma darbs —, visticamāk, kļūs par pierasto darba veidu arī pēc pandēmijas beigām. Mainītā darba organizācijas modeļa dēļ uzņēmumi ir spiesti meklēt tehnoloģiskās inovācijas, kas ļautu darbiniekiem produktīvi un ērti strādāt no jebkuras vietas — gan mājās, gan birojā, gan arī atrodoties otrā pasaules malā. Ņemot vērā šīs vajadzības, “Dell Technologies” ir nācis klajā ar jaunās paaudzes portatīvo datoru un monitoru sortimentu, kas atbilst ikviena vadītāja prasībām par jauno darba organizēšanas veidu.

Latitude 9000 — produktīvam darbam jebkuros apstākļos

Attālinātam vai hibrīdam darba veidam ir nepieciešama elastība, tādēļ šī raksturiezīme uzsvērta visos “Dell Technologies” jaunās paaudzes tehnoloģiskajos rīkos. Starp tiem ir arī premium sērijas Latitude 9000 portatīvie datori, kuru parametri pārspēj visus priekšgājējus.

Latitude 9000 sērija izceļas ar īpašu mākslīgā intelekta algoritmu Dell Optimizer, kas “mācās” un pielāgojas individuālajam lietotāja darba stilam. Tādējādi šīs sērijas datori nodrošina vēl augstāku izmantoto programmu produktivitāti un pielāgojas darba videi, mainot skaņas iestatījumus — dators uzlabo skaņas kvalitāti un samazina fona troksni, lai radītu uzlabotu darba vai konferenču pieredzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Degvielas cenas. Kā intereses pārstāv "mūsu" Ekonomikas ministrija un valdība?

Kristīne Lazdoviča, RTU Lietišķās ķīmijas institūta vadošā pētniece un docente, 11.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir saprotami gan mūsu valdības, gan citu dalībvalstu valdību mēģinājumi samazināt cenas, cīnīties ar augošo inflāciju, taču risinājumiem ir jābūt jēgpilniem. Īpaši, lai mazturīgo cilvēku grupas iegūtu kaut cik vērā ņemamu cenas samazinājumu.

Nesen bijām liecinieki dīvainam valdības lēmumam – no 1.jūlija attiekties no biodegvielas piejaukuma. Dīvainam – tāpēc, ka tas tika pieņemts, neņemot vērā ekspertu un mazturīgo iedzīvotāju pārstāvošo NVO viedokli un, kā turpmāk apskatīsim, bez neviena ieguvēja Latvijā. Dīvaini – jo pat (!) Ārvalstu investoru padomes un degvielas tirgotāju viedokļi tika atstāti bez ievērības.

Vienīgie ieguvēji redzami ārpus Latvijas robežām, proti, fosilās degvielas kompānijas, jo tām pieaugs tirgus daļa. Kāpēc Ekonomikas ministrija tā rīkojas, ja patiešām grib palīdzēt iedzīvotājiem, nav saprotams. Parasti valdības lēmumus varu atbalstīt (un arī vajag), jo tajos ir kaut kāda saprotama loģika. Šoreiz es drīzāk nostājos “nelaimīgās” biodegvielas pusē, jo valdības lēmumā neredzu loģiku. Tāpēc šajā rakstā nevaru nelietot zināmu ironijas un retorisku jautājumu devu – jo valdības lēmums ir tāds jocīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Noskaidroti labākie Latvijas deju kolektīvi

LETA, 02.07.2013

Deju kolektīvs Vektors piedalās XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku deju kolektīvu konkursā Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vislabāko deju kolektīvu finālu skatē starp 23 deju kolektīviem par labākajiem vidējās paaudzes grupā tika atzīts - Latvijas Universitātes biedrības Juventus vidējās paaudzes deju ansamblis Dancis, bet jauniešu grupā - Rīgas pašvaldības kultūras iestāžu apvienības koncertorganizācijas Ave sol tautas deju ansamblis Teiksma.

Pirmdien notikusī skate tika sadalīta divās grupās - A grupā piedalījās 14 jauniešu deju kolektīvi, bet D grupā deviņi vidējās paaudzes deju kolektīvi.

Konkursam šie kolektīvi izvirzīti pēc svētku dalībnieku atlases skatēm visā Latvijā. Skatēs, kas norisinājās no februāra līdz aprīlim, savas prasmes žūrijas vērtējumam nodeva 603 deju kolektīvi septiņās vecuma un kvalitātes grupās un fināla skatē piedalījās tikai visaugstākās kvalitātes jauniešu deju kolektīvi.

Vidējās paaudzes grupā pirmo vietu ieguva VEF Kultūras pils deju kolektīvs Mana rotaļa un Mārupes novada kultūras nama vidējās paaudzes deju kolektīvs Mārupieši, tomēr Lielo balvu ieguva Dancis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad tiek runāts par to, kā varētu izskatīties piektās paaudzes iPhone, domas dalās divās daļās: vieni uzskata, ka Apple veiks būtiskas pārmaiņas iPhone dizainā, bet citi tam nepiekrīt, vēsta Cnet.

Šobrīd baumas par to, ka Apple būtiski nepārveidos piektās paaudzes iPhone dizainu, ir spēcīgākās. Taivānā bāzētais Digitimes norāda, ka Apple ir samazinājis pārdošanas apjomus ceturtās paaudzes iPhone, lai tādā veidā sagatatavotos ražošanai uzlabotajam iPhone5 modelim, kura dizains būtiski neatšķirsies no tā priekšgājējiem.

Nākamais iPhone modelis izskatīsies līdzīgi kā iepriekšējais viedtālrunis, un tā ražošana varētu sākties jūlijā, Digitimes piekrīt agrāk publicētajam Reuters viedoklim.

Gandrīz visi sagaida, ka piektās paaudzes iPhone būs A5 procesors un uzlabota astoņu megapikseļu fotokamera. Lielākā daļa iPhone vērotāju šaubās, ka piektās paaudzes iPhone piedāvās pieeju 4G tīklam. Tomēr daži tic, ka «universālais telefons» piedāvās palīdzību plašā tīklu klāstā, ieskaitot T-Mobile un Sprint.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

eBay par 10 tūkstošiem cenšas pārdot «vēsturisko» pirmās paaudzes iPhone

Gunta Kursiša, 10.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsoļu vietnē eBay kāds tirgotājs cenšas pārdot vēl neatvērtu pirmās paaudzes iPhone, tiesa gan «nedaudz» palielinot tā sākotnējo cenu 599 ASV dolāru apmērā līdz desmit tūkstošiem ASV dolāru, vēsta mashable.com.

8 gigabaitu (GB) pirmās paaudzes iPhone nonācis pārdošanā no augstu novērtētā tirgotāja samsonbible, kas preces aprakstā norāda, ka pirmās paaudzes iPhone ir «daļa no vēstures» (piece of history).

Kā novēroja Db.lv, piektdienas rītā līdz produkta iegādei vēl atlikušas 16 dienas un pāris stundas, un patlaban šis produkts novērtēts ar četrām zvaigznēm no piecām iespējamām, tāpat par to atstāti teju trīs tūkstoši atsauksmju.

Kā norādīts produkta aprakstā, kā arī redzams pievienotajos attēlos, Apple pirmās paaudzes iPhone vēl nav izpakots no kastes. Šis viedtālrunis ir melnā krāsā, tam ir divu megapikseļu (MP) kamera un spēja darboties 2G tīklā. Tā litija jonu baterijas darbības laiks runājot, ir līdz 480 minūtēm. Kā visas Apple ierīces, arī «vēsturiskais» pirmās paaudzes iPhone darbojas, izmantojot iOS operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW Golf R20 slepenības plīvurs kritīšot Frankfurtē

, 20.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prestižākais sestās paaudzes VW Golf ģimenes loceklis, pilnpiedziņas modelis Golf R 20 debitēšot šī gada Frankfurtes autoizstādē.

Vēl gada sākumā kuluāros virmoja baumas, ka Volkswagen vadība apsverot iespēju, ka pēc piektās paudzes VW Golf R32 turpinājums var arī nesekot. Taču gada vidū daudziem autofaniem par prieku VW oficiāli paziņoja, ka pilnpiedziņas modelis būs.

Būtiskākais jaunums ir tas, ka jaunākais paaudzes VW Golf R modelis sešcilindru dzinēja vietā priekšroku ir devis divu litru turbomotoram, kurš saražos 265 ZS lielu jaudu. Šo pašu dinēju izmantos jaunajā VW Scirocco R, kurš atšķirībā no Golf R20 būs priekšpiedziņas auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jaunās paaudzes – izaicinājums apdrošināšanas nozarei

Deniss Sazonovs, ERGO valdes loceklis Baltijas valstīs, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim, runājot par apdrošināšanas nozares attīstību, galvenā uzmanība tika vērsta uz to, kā paplašināt produktu piedāvājumu, lai tas sasniegtu klientu vēlmes pēc iespējas plašākā risku klāstā, vienlaikus veicinot izpratni par apdrošināšanas pakalpojumiem. Tomēr jau tagad apdrošināšanai un daudzām citām nozarēm savos attīstības plānos jāparedz jauns izaicinājums – ekonomiski aktīvākās sabiedrības daļas paaudžu maiņa. Tā nosaka, ka nākotnē daudz būtiskāks par pakalpojuma klāstu būs formāts, kādā tie tiek piedāvāti. Nopietnākais izaicinājums būs tas, ka šiem pakalpojumiem jāatbilst dinamiskam dzīvesstilam, taču vienlaikus jābūt vienkāršam, kā nekad agrāk.

Pašlaik sabiedrības aktīvākajā daļā nostiprinās tā saucamās Y paaudzes pārstāvji, kuri kļūst par jaunajiem potenciālajiem klientiem arī finanšu nozarēs. Tie ir cilvēki, kuri dzimuši laikā no 1980. līdz 2000. gadam. Dažādos pētījumos šai gadu robežai ir variācijas*, taču pamatā tie ir topošie mūsdienu pieaugušie, kuru lielākajai daļai pašlaik ir, sākot no 15 gadiem, vai tie, kuri tikko pārkāpuši pieauguša cilvēka vecumam un sasnieguši 30 gadus.

Viņi ir finanšu tirgus nākotne, bet ar radikāli atšķirīgu uztveri un vērtību sistēmu, kas ievieš jaunus noteikumus, kā komunicēt ar patērētājiem. Daudzas nozares līdz šim nepietiekami novērtējušas šo pārmaiņu nozīmi, kas jau pašlaik novērojamas gan ikdienā, gan biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

, 13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes "Samung" bezvadu austiņas "Galaxy Buds+" ar vienu uzlādi skan pat 11 stundas no vietas.

Viedtelefonu, televizoru un citas izplatītas patērētāju elektronikas lietotāji jau ir pieraduši pie ražotāju iecienītā koncepta – ik pa laikam papildināt populāru produktu ar jaunām iespējām, bet dizainu konceptuāli nemainīt. Šī pieeja "ķērusi" arī bezvadu austiņas. "Samsung" pērnā gada "Galaxy Buds", kas aizstāja divus gadus iznākušo "Gear IconX" modeli, šogad "pārdzima" ar paplašinātu nosaukumu "Galaxy Buds+", taču būtībā identiskā izskatā. Mainījusies vien pieejamā krāsa un pienākušas klāt dažas papildiespējas.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Tāpat kā priekšgājējs, "Buds+" pārstāv ausī pilnībā paslēpjamo austiņu novirzienu. Proti, tam nav kātiņa, kā "Apple AirPods" vai "Huawei" austiņām. Tam ir gan labās, gan sliktās puses. Labais ir kompaktais izmērs un neuzkrītošais izskats. "Galaxy Buds+" faktiski nav iespējams izraut no auss ar kapuci vai cepuri, jo apģērbam īsti nav aiz kā aizķerties. Savukārt uzliekamā gumijotā spuriņa nodrošina, ka ieausis aizķeras aiz gliemežnīcas lokiem un turas ļoti cieši. Ja vēl izvēlas atbilstošākā lieluma gumijas uzgalīti no komplektā trīs iekļautajiem, tad sajūtas ir gana komfortablas. Izmēģinājumu nedēļās austiņas tika lietotas visos apstākļos, kādus vien izolācijas periodā un drēgnā pavasarī varēja piemeklēt, tomēr īsti atmiņā nav situācijas, kad "Buds+" būtu izkrituši. Pat neraugoties uz to, ka gada laikā ieauši "pieņēmušies svarā" - no 5,6 līdz 6,3 gramiem katrs.

Komentāri

Pievienot komentāru