Jaunākais izdevums

Aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi Panamas kanāla paplašināšanas projekta gaitu. Panamas kanāls ir viens no pasaulē svarīgākajiem mākslīgajiem ūdensceļiem.

Paplašināšanas projekts pavērs ceļu lielākiem kuģiem.

To, kā notiek Panamas kanāla paplašināšana, skatieties raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Paplašinātais Panamas kanāls svinīgi sagaida pirmo tranzītkuģi

Zane Atlāce - Bistere, 28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinātais Panamas kanāls, kas tagad var uzņemt kuģus ar divreiz lielāku vestspēju nekā līdz šim, oficiāli tika atklāts svētdien. Pirmais cauri jaunajām kanāla slūžām devās Ķīnas kuģniecības COSCO Shipping Neopanamax klases kuģis, kas veda 9000 konteinerus.

Panamas kanāls savieno Panamas līci Klusajā okeānā ar Atlantijas okeānam piederīgo Karību jūru. Kanāla garums ir 81,6 kilometri. Iepriekš kanāla slūžu maksimālais platums bija 32 metri. Pēc paplašināšanas jaunais kuģu ceļš ir 55 metrus plats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Panamas kanāla paplašināšanas darbi tuvojas beigām

Zane Atlāce - Bistere, 13.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgumam tuvojas viena no pasaulē svarīgākā mākslīgā ūdensceļa – Panamas kanāla – paplašināšanas darbi. Tā atklāšana gaidāma šovasar, 26.jūnijā.

Panamas kanāls savieno Panamas līci Klusajā okeānā ar Atlantijas okeānam piederīgo Karību jūru. Kanāla garums ir 81,6 kilometri. Iepriekš kanāla slūžu maksimālais platums bija 32 metri. Pēc paplašināšanas jaunais kuģu ceļš būs 55 metrus plats.

Kanāla paplašināšanas izmaksas tiek lēstas vairāk nekā piecu miljardu dolāru apmērā.

Plašāk skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panamas kanāla konkurents izmaksās 50 mljd. ASV dolāru , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc nākamajā mēnesī gaidāmās priekšizpētes pabeigšanas jau šā gada 22. decembrī plānots uzsākt Nikaragvas kanāla (NK) būvniecību, paziņojusi projektu uzraugošā komiteja, vēsta Reuters.com. Iepriekš jūlijā tika akceptēts 278 kilometrus garš maršruts, tādējādi NK būs garāks, dziļāks un platāks nekā tā konkurents – Panamas kanāls, kas ir 77 kilometrus garš. DB jau rakstījis, ka vērienīgā projekta celtniecību īstenos Honkongā bazētais uzņēmums HK Nicaragua Canal Development Investment Co (HKND Group). Kluso okeānu ar Karību jūru savienojošo projektu paredzēts nodot ekspluatācijā 2020 gadā. Interesanti, ka vēl pirms pusotra gada kanāla izmaksas tika lēstas 40 mljrd. ASV dolāru apmērā. HKND Group pērn ieguva 50 gadu koncesijas tiesības kanāla būvniecībai un pārvaldīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru