Quantcast
Pasaulē

Papildināta - Google pārspēj prognozes; akcijas cena pārkāpj 1000 dolārus

Žanete Hāka, 18.10.2013

Jaunākais izdevums

Interneta giganta Google trešā ceturkšņa finanšu rezultāti pārspējuši analītiķu prognozes, jo augošais reklāmu skaits mobilajos telefonos, video un cita veida pakalpojumus sedza reklāmas cenu kritumu, raksta Bloomberg.

Kopējie uzņēmuma ienākumi sasniedza 11,92 miljardus ASV dolāru, tādējādi pārspējot Bloomberg analītiķu prognozētos 11,64 miljardus dolāru.

Google mājaslapu ienākumi, ieskaitot meklētāju un YouTube, trešajā ceturksnī ir pieauguši par 22%, kas bija straujāks kāpums nekā iepriekšējā ceturksnī.

Tā kā Google piedāvā ne tikai meklētāju, bet arī reklāmu izvietošanu, finanšu rezultātus palīdzēja uzlabot pieprasījums pēc reklāmu izvietošanas viedtālruņu aplikācijās, planšetdatoros, kā rezultātā maksas reklāmu linku skaits pieauga par 26%. Paredzams, ka šogad kompānijai piederēs 33% no interneta reklāmas tirgus, salīdzinot ar 31% pērn.

Uzņēmuma peļņa sasniedza 10,74 dolārus par akciju, pārspējot analītiķu vidējo prognozi – 10,36 dolārus.

Google akcijas cena šajā gadā ir pakāpusies par 26%. Piektdienas tirdzniecības sesijas sākumā Google akcijas cena palecās par vairāk nekā 13%, pārkāpjot 1000 dolāru atzīmi.

Uzņēmums iegulda naudu investīcijās, lielākoties, aprīkojumā, datu centros un nekustamajā īpašumā. Google kapitāla ieguldījumi trešajā ceturksnī sasniedza 2,29 miljardus ASV dolāru, salīdzinot ar 1,6 miljardiem otrajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā programma Google Developers Launchpad sāk sadarbību ar jaunuzņēmumu akseleratoru Startup Wise Guys kā vienīgo partneri Baltijā; Eiropā tam ir vēl trīs partneri

Jaunā sadarbība ar Google palīdzēs programmas dalībniekiem piekļūt augstas klases mentoriem un arī Google Firebase un Google Cloud pakalpojumiem, stāsta Startup Wise Guys mārketinga direktore Zane Bojāre. Līdz šim Startup Wise Guys akselerācijas programmās Baltijā ir piedalījušies 145 uzņēmumi, tostarp 14 no Latvijas, piemēram, Anatomy Next, CastPrint, Zeew, Lahdes, Orocon, Motivio, Vartus.eu, CEnOS.

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā radusies šāda sadarbība?

Savā ziņā šī sadarbība ir attīstījusies un izaugusi no ilgtermiņa sadarbības. Google speciālisti jau ilgstoši ir bijuši Startup Wise Guys programmu mentori. Kompānija novērtē mūsu ilgtermiņa darbu un to, ka strādājam visā Baltijā. Reģionā ir vēl citi akseleratori, kas darbojas aptuveni tikpat ilgi, piemēram, BuildIt, bet tas nestrādā visā Baltijā. Google Eiropā sadarbojas tikai ar četriem akseleratoriem šajā programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas datu aizsardzības regulatori draudējuši uzsākt tiesvedību pret tehnoloģiju kompāniju Google saistībā ar tās 2012. gadā pieņemto privātuma politiku, kas pārkāpjot «caurspīdīguma saistības».

Lielbritānijas, Vācijas un Itālijas regulatori kompānijai Google likuši mainīt privātuma politiku, pretējā gadījumā interneta gigantam nāksies rēķināties ar juridiskām sankcijām. Iepriekš līdzīga satura iebildumus pret Google izteica arī Francijas un Spānijas regulatori.

Google jaunā privātuma politika, kuras ietvaros tiek apvienoti lietotāja dati no vairākiem kompānijas pakalpojumiem, radot nopietnus jautājumus saistībā ar tās atbilstību Lielbritānijas Datu aizsardzības aktu, pavēstījis britu regulators. Privātuma politikas mainīšanai Apvienotā Karaliste kompānijai devusi laiku līdz 20. septembrim. Savukārt Vācijas regulators pavēstījis, ka Google nāksies stāties priekšā, lai atbildētu uz jautājumiem par privātuma politiku, kas «pārkāpj kompānijas apņemšanos ievērot datu izmantošanas un uzglabāšanas caurspīdīgumu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google nav jāmaksā Francijas valsts pieprasīts nodokļu parāds 1,115 miljardu eiro apmērā, jo interneta milža Īrijas meitsabiedrība nav apliekama ar nodokļiem Francijā, trešdien nolēma Francijas tiesa.

«Francijas kompānija Google Ireland Limited (GIL) nav apliekama ar nodokļiem Francijā par periodu no 2005. līdz 2010.gadam,» teikts tiesas lēmumā.

Google 2015.gadā samaksāja Francijā uzņēmuma ienākuma nodokli tikai 6,7 miljonu eiro apmērā, jo tās Eiropas meitsabiedrības ienākumi bija reģistrēti zemo nodokļu valstī Īrijā. Šādu iespēju ir izmantojuši arī citi multinacionālie uzņēmumi.

Grupa nodarbina Francijā 700 cilvēkus, bet reklāmas kontrakti tās interneta pārlūkam vai videofailu apmaiņas vietnei YouTube ir parakstīti ar Īrijas meitsabiedrību.

Francijas pieprasītais nodokļu parāds bija tikai viena no vairākām juridiskām problēmām, ar kurām Kalifornijas štatā bāzētā Google ir saskārusies Eiropas Savienībā (ES).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google uzsākusi speciālu balonu palaišanu zemes atmosfēras augstākajos slāņos, lai tos izmantotu kā interneta raidītājus.

Projekta ietvaros pirmos izmēģinājumus Google uzsākusi Jaunzēlandē, kur paredzēts palaist kopumā trīsdesmit balonus, raksta BBC. Savukārt piecdesmit mājsaimniecības, kas iesaistījušās projektā, saņēmušas speciālus uztvērējus.

Gaisa baloni nodrošināšot 3G līdzvērtīgu interneta ātrumu grūti pieejamās vietās. Tāpat šādi baloni var kļūt neaizstājami katastrofu skartās teritorijās, kur traucētas komunikācijas. Google savus centienus nodēvējusi par Project Loon un atzīst, ka patlaban tas ir ļoti agrīnā attīstības fāzē.

Pagaidām Google gaisa balonu tīkls darbosies ar pārtraukumiem, tomēr kompānija cer, ka rezultātā tiks izvietota pietiekoši liela flote, lai sakarus nodrošinātu nepārtraukti. Eksperti tikmēr norāda, ka Google stāv priekšā ļoti smags darbs – no planētas vējiem atkarīgu balonu navigācija vienlaicīgi var izrādīties pārāk sarežģīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas «Google» sociālo mediju platforma «Google+» tiks slēgta 2.aprīlī un pakāpeniski tiks sākta kontu satura dzēšana, teikts «Google+» lietotājiem izsūtītajā paziņojumā.

«Google» izveidoja «Google+» kā potenciālu konkurentu sociālajam tīklam «Facebook», bet šī sociālo mediju platforma piesaistīja maz lietotāju.

«Google» jau pagājušā gada oktobrī paziņoja par plāniem slēgt «Google+», jo šīs platformas kļūme bija padarījusi neaizsargātus personīgos datus līdz 500 000 lietotāju kontos. Sākotnēji bija plānots platformu slēgt līdz 2019.gada gada augustam, bet pēc jaunas privātuma kļūmes konstatēšanas tika nolemts slēgšanas procesu paātrināt.

«Google+» lietotājiem izsūtītajā paziņojumā teikts, ka tiks dzēsts viss kontu saturs, tostarp fotogrāfijas un video, taču dzēšanas process var ilgt vairākus mēnešus, tādēļ kādu laiku daļa satura platformā vēl būs redzama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot naudu interneta reklāmā, Jūs sagaidāt atdevi (piemēram, jaunus klientus). Bet bieži vien uzņēmējiem nav informācijas (vai arī ir pieejama tikai virspusīga informācija), vai digitālā reklāma strādā efektīvi un sasniedz biznesa mērķus. Ja pieņemam, ka kāda daļa no reklāmas budžeta strādā neefektīvi, tad būtībā šis neefektīvi izmantotais budžets ir Jūsu zaudējumi. To apzinoties, noteikti rodas vēlme noskaidrot, kas tieši nestrādā efektīvi (kanāls, ziņojums, atslēgvārdi, mājas lapa). Ja to nezināsiet, palielinot reklāmas budžetu, palielināsies arī Jūsu zaudējumi.

Esmu izvēlējies divus būtiskus jautājumus, ko atbildot uzzināsiet, vai esat jau paveikuši galvenās darbības, lai uzsāktu analīzi. Ja Jūsu atbildes ir “Nē”, tad uzzināsiet, kādi priekšdarbi vēl jāpaveic.

Veikt reklāmas un mājas lapas darbības efektivitātes analīzi var ar vairākiem analītiskas rīkiem. Šajā rakstā es runāšu par vienu no tiem. Google Analytics ir analītiskas rīks, kas ikvienam mājas lapas īpašniekam ir pieejams bezmaksas. Šajā rakstā esmu pieņēmis, ka esat jau pieslēguši savam interneta resursam Google Analytics.

1. Vai Jums ir izveidoti mērķi Google Analytics kontā? Jā/Nē

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Google nāk klajā ar jauniem tālruņiem un viedskaļruņiem

LETA--AP, 05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «Google» trešdien nāca klajā ar jauniem tālruņiem, viedskaļruņiem un citām ierīcēm ar mākslīgā intelekta iezīmēm, mēģinot uzlabot savas pozīcijas konkurencē ar firmām «Amazon» un «Apple».

Trešdien prezentētajiem «Google» otrās paaudzes tālruņiem «Pixel» ir lielāki un spožāki ekrāni, kas aizņem lielāku daļu no tālruņa priekšējās virsmas. Šādas pārmaiņas arī «Apple» veic savā tālrunī «iPhoneX», kuru paredzēts izlaist nākamajā mēnesī.

Gan 6 collu «Pixel XL», gan 5 collu «Pixel» vairs nav austiņu pieslēgvietas (headphone jack), kādas kopš pērnā gada vairs nav arī «Apple» viedtālrunim «iPhone7».

«Google» arī uzlabojusi «Pixel» kameru un apgalvo, ka ar to varēs uzņemt labākas fotogrāfijas nekā ar «iPhone».

Mazākā tālruņa «Pixel» cena būs 650 ASV dolāri, tātad tas būs par 50 dolāriem lētāks nekā «iPhone 8». «Pixel XL» varēs iegādāties par 850 dolāriem, tātad par 50 dolāriem dārgāk nekā «iPhone 8 Plus». «iPhone X» cena ir, sākot no 1000 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starpplatformu web biznesa risinājumu izstrādātājs - uzņēmums Arcana Digital Group, ir izveidojis demonstratīvu versiju vietnei arcanaglobal.com, paredzētu Google Glass ierīcēm. Tā esot pirmā interneta mājaslapa Eiropā, kas speciāli paredzēta jaunās tehnoloģijas platformai, stāstīja uzņēmuma pārstāvis Andris Merkulovs.

Tehnoloģijas turpina strauji attīstīties, un ASV un Lielbritānijā laists klajā jauns augsto tehnoloģiju «sīkrīks» - Google Glass.

Jaunā platforma pieprasa principiāli citādāku pieeju no web izstrādāju puses. Ir nepieciešams apgūt informācijas atspoguļošanas īpatnības uz caurspīdīga displeja, kas izvietots uz Google Glass brillēm, skaidroja A. Merkulovs.

Vietnes arhitektūru nācies ievērojami vienkāršot un pielāgot Google Glass lietošanas īpatnībām. Lapas teksta informāciju tika nolemts pārveidot audio formātā. Šāda pieeja tika paredzēta, lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu ar Google Glass brillēm, nesamazinot lietošanas efektivitāti. Kā rezultātā, skatoties uz lapu arcanaglobal.com, izmantojot Google Glass, ir viegli pārvietoties starp lapas sadaļām, apskatīt portfolio un iegūt pamatinformāciju audio formātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Plānojiet virzīt produktus ārzemju tirgos? Divi svarīgie momenti, kam jāpievērš uzmanība

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kamerā notika seminārs «GOOGLE EKSPORTAM», kur par eksporta iespējām, izmantojot interneta un t.sk. Google meklētāja priekšrocības, stāstīja Didzis Vilcāns (Google Ireland), Dr.Sergejs Volvenkins (iMarketings.lv) un Jānis Birģelis (Infinitum8).

Zemāk minēšu kopsavilkumu no savas prezentācijas. Prezentācijā iekļautais saturs bija 100% praktisks, kam par pamatu tika ņemta informācija no iMarketings Google AdWords un Google Analytics nodaļas ekspertu ikdienas darba ar klientiem, kuri realizē savu produkciju ārzemēs. Prezentācija bija sadalīta divās daļās: pirmā daļā stāstīju par diviem būtiskiem argumentiem, kāpēc Google meklētājs ir atbilstošs reklāmas instruments eksporta noieta veicināšanai un otrā daļā tika akcentēti divi momenti, kam obligāti jāpievērš uzmanība pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos. Pie dāvāju ar šīs informācijas kopsavilkumu iepazīties zemāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompāniju Microsft un Google starpā radušās jaunas nesaskaņas pēc tam, kad interneta gigants bloķējis Windows Phone YouTube lietojumprogrammu.

Google uzskata, ka Windows Phone YouTube lietojumprogramma pārkāpj pakalpojuma lietošanas noteikumus, vēsta BBC. Interneta gigants lūdzis, lai Microsoft programmu izstrādā, izmantojot HTML5 programmēšanas valodu. Savukārt kompānija Microsoft norāda, ka tas nav iespējams un Google apzināti traucē Windows Phone platformas attīstībai un izvirza tādus noteikumus, kuriem nav pakļauta, piemēram, Apple.

Strīds starp Google un Microsoft saistībā ar pieeju YouTube no Windows Phone ierīcēm ilgst jau kādu laiku. Šā gada maijā Google bloķēja Microsoft izveidoto YouTube lietojumprogrammu, kā iemeslu minot, ka tā pareizi neattēlojot reklāmas materiālus. Kompānijas vienojās, ka kopīgi strādās, lai izveidotu lietojumprogrammas jaunu versiju. Interneta milzis uzstājis, lai jaunākā versija tiktu izstrādāta, izmantojot, HTML5 valodu nevis Windows Phone esošos standartus. Microsoft to uzskata par «dīvainu un negodīgu» prasību, jo gan Android, gan Apple alternatīvas neesot izstrādātās šādā veidā, bet Google prasības izpildīšana ir sarežģīta un laikietilpīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 18 gadiem darbu uzsāka plašāk nezināms «garāžas projekts» – Google meklētājs; šodien tas ir sasniedzis globālas uzraudzības impērijas statusu

1969. gada rudenī divi ASV augstskolu datori savstarpēji apmainījās ar pirmo internetā pārsūtīto ziņu. 29 gadus vēlāk Google uzsāka jaunu ēru, izdomājot meklētāju.

Tiem lietotājiem, kas tolaik internetā spēra tikai pirmos soļus, Google bija noderīgs ceļa rādītājs. Viss izskatījās pilnīgi nekaitīgi – koši burtiņi, vienkārši lietot, simpātisks uzņēmums, ko nodibinājuši divi džeki. Pēc 18 gadiem no kādreizējā «garāžas projekta» ir izaudzis augsti rentabls globāls koncerns, kurš savāc savu lietotāju datus, gadā apgrozot 75 mljrd. ASV dolāru un nopelnot 16 mljrd.

Šobrīd meklētājs ik dienu apstrādā jau piecus miljardus tajā ierakstīto pieprasījumu. Lai gan Google sauklis «don’t be evil» (neesi ļauns) šķiet tik miermīlīgs, uzņēmumam jau šobrīd, pateicoties savāktajiem datiem, ir ļoti liela vara pār saviem lietotājiem, un tas, kas ar šiem datiem tiek darīts, ir tikai paša koncerna ziņā. Internetā piedāvātie bezmaksas pakalpojumi šķiet tik ērti, taču par tiem cilvēks maksā ar sava privātuma zaudēšanu, jo bez maksas siers ir tikai peļu slazdā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

TechHub biedri Rīgā iegūs piekļuvi Google programmām un atbalstam

Žanete Hāka, 10.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google un TechHub paziņo par globālo partnerību, paverot plašākas iespējas 700 ar TechHub saistītiem startup uzņēmumiem visā pasaulē, to skaitā Rīgā, informē TechHub.

Globālā tehnoloģiju uzņēmēju kopiena TechHub jau sadarbojas ar Google Londonā, Madridē un Varšavā. Google atbalsta TechHub darbu, lai palīdzētu simtiem tehnoloģiju uzņēmumiem attīstīt savu biznesu.

Tagad TechHub biedri Rīgā, Bukarestē un Bangalorā pirmo reizi iegūs piekļuvi programmām un atbalstam no Google, kas ietver Google mentorus, Google for Entrepreneurs starptautiskās demo dienas, GFE Exchange un Google Cloud Platform kredītus, atbilstot noteiktiem kritērijiem.

Davids Grunvalds, Google for Entrepreneurs EMEA partnerību vadītājs: «Mēs esam priecīgi paplašināt mūsu darbu ar TechHub, kas sniedzas tālāk kā GFE Campus tīkls, kura ietvaros mēs esam jau veiksmīgi sadarbojušies vairāku gadu gaitā. TechHub vērtības, kas vērstas uz kopienu, un viņu fokuss uz atbalstu startup uzņēmumiem ar izglītības un programmu palīdzību pilnībā sakrīt ar Google for Entrepreneurs mērķiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Google divos gados atlaidusi 48 darbiniekus, kas apsūdzēti seksuālā uzmācībā

LETA/AFP, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija «Google» ceturtdien paziņoja, ka pēdējos divos gados ir atlaidusi 48 darbiniekus, kas apsūdzēti seksuālā uzmācībā, tai skaitā 13 augsta ranga administratorus.

«Google» vadītājs Sundars Pičajs nāca klajā ar šo paziņojumu, atbildot uz laikraksta «New York Times» ziņu, ka viens no šādi apsūdzētiem «Google» augsta ranga darbiniekiem – operētājsistēmas «Android» radītājs Endijs Rubins – saņēmis aiziešanas kompensāciju 90 miljonu ASV dolāru apmērā, un ka «Google» esot noklusējusi citas tās darbiniekiem izteiktas apsūdzības seksuālā uzmācībā.

Kad ziņu aģentūra AFP un citi mediji jautāja kompānijai par tās reakciju, «Google» publiskoja Pičaja nosūtītu e-pasta vēstuli darbiniekiem, kurā paziņots, ka pēdējo divu gadu laikā seksuālas uzmācības dēļ ir izbeigtas darba attiecības ar 48 cilvēkiem, tai skaitā 13 augsta ranga menedžeriem, un ka neviens neesot saņēmis «aiziešanas paketi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Google Glass izstrādē ASV interneta milzis sadarbosies ar Ray-Ban briļļu ražotāju

LETA--AFP/DPA, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google pirmdien paziņoja, ka sadarbosies ar briļļu rāmju un saulesbriļļu ražotāju Luxottica, lai izstrādātu un ASV pārdotu internetam pieslēgtās brilles Google Glass.

Luxottica ražo tādus zīmolus kā Oakley, Alain Mikli, Ray-Ban un Vogue-Eyewear.

Šādu paziņojumu Google izplatījusi laikā, kad uzņēmums cenšas uzspodrināt Google Glass tēlu pirms šogad ASV tirgū gaidāmās debijas.

Kompānija jau pagājušajā nedēļā publiskoja preses relīzi, kurā tika apgāzti Google Glass mīti, ka šīs brilles pārkāpj privātumu, novērš nēsātāja uzmanību un tās paredzētas vien «tehnoloģiju pielūdzošiem nūģiem».

Pirmdien paziņotā sadarbības izveidošana ar Luxottica nodrošinās arī Google iespēju pārdot Google Glass, izmantojot plašo Luxottica veikalu tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere, 05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas datu aizsardzības regulators licis kompānijai Google trīs mēnešu laikā privātuma politiku pārveidot tā, lai tā atbilstu valsts likumiem, pretējā gadījumā interneta gigantam solot piemērot sodu.

Google nepieciešams izpildīt sešas Francijas Nacionālās informātikas un brīvības komisijas (CNIL) prasības, ieskaitot tādas, kas paredz sniegt informāciju par to, cik ilgi kompānija uzglabā lietotāju datus un kādam nolūkam tie nepieciešami. Tāpat Google nepieciešams saņemt lietotāju atļauju pirms šādu darbību veikšanas.

CNIL skaidro, ka pēc pārbaužu veikšanām nonākusi pie secinājuma, ka lietotājiem nav iespējas uzzināt, kādā veidā Google izmanto to personīgo informāciju. Tāpat lietotāji nekādā mērā nespēj šo procesu kontrolēt.

Šādu ultimātu Francijas regulatori izvirzījuši pēc konsultācijām ar citu Eiropas valstu – Lielbritānijas, Vācijas, Spānijas, Itālijas un Nīderlandes – speciālistiem. Arī šīs valstis paturējušas tiesības ieviest ekonomiskas un administratīvas sankcijas pret Google, ja to prasības netiks ievērotas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «Google» pirmdien paziņoja, ka tā paātrina savas sociālo mediju platformas «Google+» slēgšanu pēc jaunas privātuma kļūmes konstatēšanas.

«Google» oktobra sākumā bija paziņojusi par plāniem slēgt «Google+» līdz nākamā gada augustam, jo šīs platformas kļūme bija padarījusi neaizsargātus personīgos datus līdz 500 000 lietotāju kontos.

«Google» vairāk nekā sešus mēnešus tīši vilcinājās pavēstīt par šo kļūmi, jo bažījās, ka tā piesaistītu ASV regulatoru uzmanību un kaitētu uzņēmuma reputācijai.

Jauna privātuma kļūme, kas novembrī netīši atklāja 52,5 miljonu «Google+» lietotāju vārdus, e-pasta adreses, vecumu un citu personīgu informāciju, ir pārliecinājusi «Google» slēgt šo platformu četrus mēnešus ātrāk – līdz nākamā gada aprīlim.

«Google» pirmdien paziņoja par jauno slēgšanas termiņu un jauno privātuma kļūmi savā blogā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google laidusi klajā prototipu viedtālrunim, kurš var izveidot 3D kartes, izmantojot lietotāja reālo atrašanās vietu, vēsta BBC.

Ierīces sensori ik sekundi ļauj uztvert vairāk nekā 250 tūkstošus 3D attēla veidošanai nepieciešamo raksturlielumu.

Google pavēstījusi, ka potenciālās lietojumprogrammas, kur tehnoloģija varētu tikt izmantota, ir iekštelpu karšu veidošanu, lai palīdzētu cilvēkiem orientēties telpās, kur viņi iepriekš nav bijuši. Tāpat 3D iespēju varētu izmantot spēļu industrijā.

Kopumā 200 viedtālruņa prototipi ir nodoti ieinteresētiem lietojumprogrammu izstrādātājiem.

Google ATAP (Advanced Technology and Projects) nodaļas pārstāvji skaidro, ka telefons izstrādāts projekta Project Tango ietvaros. Izstrādē piedalījās pētnieki no dažādām institūcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru