Pārtika

Papildināta - Jāņos šašliks izkonkurējis cepamdesas

Sandra Dieziņa, 28.06.2010

Jaunākais izdevums

Šogad Jāņu laikā visa veida šašliku pārdošanas apjomi auguši par 189 %, savukārt cepamdesiņu pārdošana – par 73 %, salīdzinot ar maija trešo nedēļu.

Par to liecina Maxima Latvija sniegtā informācija.

Cilvēki Jāņus svinējuši ar tradicionālajiem cienastiem – sieru, desiņām, šasliku, alu, kvasu apmēram tādos pat apmēros kā pērn. Iespējams, ka citkārt mēs būtu gaidījuši lielākus pirkumus, taču krīzes apstākļos tirgotājiem jāpriecājas kaut vai par to, ka nav sliktāk nekā pērn, tā kompānijas preses sekretārs Ivars Andiņš.

Jāņos audzis arī sieru pārdošanas apgrozījums - par 28.9 %, salīdzinot ar līdzīgu nedēļu maija nogalē. Pēc sieru realizācijas izpētes, uzņēmums secinājis, ka Jāņu siera apgrozījums no visiem sieriem 2008.gadā bija 33.6%, 2009.gadā tas nokritās līdz 27,7%, bet 2010.gadā līdz 25,2% . Tātad kopumā sieru uz Jāņiem pērk jūtami vairāk nekā parasti, taču pircējiem vairs nav tik svarīgi, lai tie būtu specifiskie Jāņu sieri, norāda I. Andiņš. Alus apgrozījums Jāņu nedēļā palielinājies par 169% jeb 2,7 reizes, bet kvasu apgrozījums palielinājies par 39.7%

Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa skaidroja, ka šogad kopumā aizvadītie Jāņi svinēti bagātīgi, galdā liekot šiem svētkiem tradicionālus produktus. «Reti kurš Jāņa bērns līgojis bez šašlika, kas šogad pārsvarā gatavots pašu spēkiem - vairāk kā gatavie šašliki pirkta svaigā gaļa (cūkgaļas karbonāde un šķiņķis, cāļa stilbi un filejas), kā arī marinēšanai nepieciešamās sastāvdaļas: citroni, sīpoli, etiķis, kefīrs un garšvielas. Savukārt no jau gatavā šašlika vispieprasītākie bijuši Rimi hipermārketu kulinārijā gatavotie,» tā Z. Eniņa.

Svētku pirkumu topā ir arī dārzeņi - visvairāk pirkti tomāti, gurķi, jaunie kartupeļi un burkāni. Lielos daudzumos pirkti arī augļi, populārākie no tiem - banāni, arbūzi, ķirši, nektarīni, persiki un zemenes. No saldajiem našķiem visvairāk pirktas konfektes Gotiņa un pieprasītas bija arī Rimi hipermārketu maiznīcā ceptās bulciņas un smalkmaizītes.

No alkoholiskajiem dzērieniem vislielāko interesi piesaistījis dažādu zīmolu alus: Aldara, Cēsu, Tērvetes, Bauskas, Lāčplēša un Užavas. Savukārt mo saimniecības precēm Rimi veikalos visvairāk pirkts tualetes papīrs, virtuves dvieļi un pretodu līdzekļi, savukārt nepārtikas preču topā joprojām atrodas dekoderi, ogles un vienreiz lietojamie trauki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar FOTO: HKScan pelmeņu ražošanas līnijā iegulda 300 000 eiro

Dienas Bizness, 21.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotājs HKScan Latvia pelmeņu ražošanas iekārtā ieguldījis gandrīz 300 tūkstošus eiro, šodien informēja uzņēmuma pārstāvji.

Jaunā iekārta sniedz iespēju palielināt ražošanas apjomus par 50%. Visu zīmolu «Rakvere» un «Rīgas Miesnieks» pelmeņu ražošana notiek tieši Jelgavā, ar tiem apgādājot vietējo tirgu, kā arī eksportējot tos uz Baltijas valstīm. Turklāt nākotnē iecerēts eksporta zonas paplašināt.

Pelmeņi ir populāri Āzijā, Itālijā, Baltijā, norādīja HKScan Latvia prezidents Jari Latvanens (Jari Latvanen), tādēļ uzņēmums izskata eksporta iespējas.

«Pasaulē aizvien straujāku popularitāti gūst kulinārija un šefpavāru radītie ēdieni, un arī mūsu uzņēmums ir sekojis šīm tendencēm, integrējot tās pelmeņu ražošanā,» viņš uzsvēra.

Mēs cenšamies būt tuvu saviem patērētājiem un investēt jaunās tehnoloģijās. Pirms pelmeņu līnijas ieguldījām arī gaļas kūpināšanas tehnoloģijās, uzsver J. Latvanens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Rīgas miesnieka pelmeņi

Gunta Kursiša, 17.01.2014

Pilsētas pelmeņi ir visvairāk pirktie Rīgas miesnieka pelmeņi, turklāt Jelgavā ražo pelmeņus, kas ar dažādiem zīmoliem nonāk arī Lietuvas un Igaunijas tirgū.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pelmeņu ražošanā tiek ievērota proporcija: 55% mīklas un 45% gaļas. A/s Rīgas miesnieks piekrita Db.lv parādīt, kā tiek ražoti pelmeņi, kādas ir to sastāvdaļas un no kurienes nāk gaļa, kas tajos pildīta. Vairāk uzziniet šīs nedēļas rubrikā Kā top?!

Kā top Rīgas miensieka «Pilsētas pelmeņi», skatieties augstāk galerijā!

No kopējiem Jelgavas ražotnē saražotiem pelmeņiem aptuveni 40% tiek eksportēti un aptuveni 60% nonāk Latvijas tirgū. Latvieši ir lielākie pelmeņu ēdāji Baltijas valstīs, zināja stāstīt Rīgas miesnieka ražošanas vadītājs Prīts Dreimans (Priit Dreimann).

Viņš atzina - latviešu un igauņu gaumes ir diezgan līdzīgas, lai arī igauņi pelmeņus ēd mazliet mazāk, savukārt lietvieši izvēlas nedaudz citādākas garšas. Pēdējā laikā aug arī Igaunijā pārdoto pelmeņu apjomi, saka P. Dreimans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

2014.gada veiksmīgākie jaunie produkti Latvijā - tualetes papīrs, majonēze un cepamdesas

Dienas Bizness, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot pārdošanas rezultātus un patērētāju viedokli, globālā informācijas un mērījumu kompānija Nielsen par trīs veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem 2014.gadā atzinusi SCA Hygiene Products ražoto Zewa Moll Soft & Strong trīs kārtu tualetes papīru, Polven Provansas majonēzi ar tradicionālo garšu, kā arī Rīgas Miesnieka cāļa cepamdesas ar sieru.

Veiksmīgākie jaunie produkti noteikti kopumā 18 produktu grupās. Piena produktu grupā veiksmīgākais produkts ir uzņēmuma Food Union ražotais krējuma zemeņu saldējums no piena un krējuma Pols. Vieglā alkohola grupā – Cēsu alus ražotais alus Miezītis Stiprais 7.1%. Bezalkoholisko dzērienu grupā – Royal Unibrew ražotais minerālūdens Mangaļi Vita Fruit ar zemeņu garšu.

Stiprā alkohola grupā – S.P.I. Group ražotais Rigas Prestige Cuvee bruts dzirkstošais vīns; saldumu grupā – Wrigley ražotā Orbit Melleņu košļājamā gumija; maizes izstrādājumu grupā – Fazer ražotā Druva Klona baltmaize; dzērienu grupā, kas nav gatavi tūlītējai lietošanai (kafija, tēja, kakao) – Mondelez ražotā Jacobs Kronung Harmonious&Smooth maltā kafija.

Komentāri

Pievienot komentāru