AS Latvijas Dzelzceļa (LDz) koncernam pagājušajā gadā izdevies sasniegt rekordpeļņu, informē uzņēmums.
Peļņa sasniegusi 25,7 miljonus latu, kas ir par 35,2% jeb 6,7 miljoniem latu vairāk nekā gadu iepriekš.
Jāpiebilst, ka pērn uzņēmums sasniedza arī pārvadājumu apjoma rekordu - 60,5 miljonus tonnu kravu. 2011. gadā pārvadāti 59, 5 miljoni tonnu.
LDz auditētais gada pārskats liecina, ka par 4,8% palielinājušies arī koncerna konsolidētie ieņēmumi, sasniedzot 334 miljonus latu. LDz pašu kapitāla rentabilitāte pieaugusi līdz 11,8%.
Nodokļos uzņēmums pērn maksājis 82,7 miljonus latu, no kuriem 38,4 miljoni latu bija sociālais nodoklis.
Piektdien notikušajā LDz akcionāru sapulcē tika lemts jautājumu par pērn gūtās peļņas izlietojumu virzīt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
Pērn LDz attīstībā tika veiktas lielākās investīcijas kopš 2007.gada, kas veidoja 95 miljonus latu un kļuva par pamatu kā pagājušā gada sasniegumiem, tā arī uzņēmuma nākotnes izaugsmei, tāpēc LDz plāno turpināt īstenot apjomīgu investīciju programmu ar mērķi palielināt dzelzceļa caurvedes spēju, pārvadājumu drošību un līdz ar to arī uzņēmuma konkurētspēju, informē uzņēmuma pārstāvji. Latvijā valsts nepiedalās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas finansēšanā, tādēļ konkurētspējas stiprināšana LDz ir liels izaicinājums. Intensīvā investīciju programma būs nopietns ieguldījums konkurētspējas stiprināšanā starptautiskā mērogā, tādēļ ir ļoti būtiski, lai uzņēmuma lielākā peļņas daļa tiktu investēta dzelzceļa infrastruktūras attīstībā.
LDz viceprezidents Aivars Strakšas uzsver, ka iepriekšējā gada finanšu rezultāti var kalpot par lielisku priekšnoteikumu investīciju programmas realizēšanai: «Latvijas dzelzceļa investīciju programma līdz 2015.gadam 317,6 miljonu latu apmērā ir liels izaicinājums mūsu uzņēmumam. 2012.gada finanšu rezultāti ļaus mums tos īstenot.»
Pagājušajā gadā LDz uzsāka vairāku nozīmīgus projektus dzelzceļa infrastruktūras attīstībā. Viens no lielākajiem ir 65 miljonus latus vērtā otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, kas ļaus ievērojami palielināt caurvedes spēju, kā arī satiksmes drošību - vilcieni varēs izmantot paralēlās sliedes abos virzienos, nevis vienu sliežu ceļu, kā bijis līdz šim. Tāpat uzsākts šķirošanas uzkalna modernizācijas projekts Šķirotavas stacijā, kas ļaus palielināt vagonu apstrādi un vilcienu formēšanu par 30 procentiem, diennaktī apstrādājot vairāk nekā 3000 vagonus. Pērn arī startēja Daugavas kreisā krasta attīstības projekts, kura ietvaros paredzēts modernizēt signalizācijas un sakaru sistēmu, staciju Bolderāja 1, kā arī pilnībā uzbūvēt vēl vienu staciju Bolderāja 2.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām - AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.