Citas ziņas

Papildināta - Meiju Dienas Mediju vadītāja krēslā nomaina Uldis Salmiņš

Guna Gleizde, 12.07.2010

Jaunākais izdevums

Zigmāru Meiju a/s Diena un SIA Dienas Mediji valdes priekšsēdētāja amatā pirmdien nomainīja uzņēmējs Uldis Salmiņš.

Kā liecina Lursoft dati, U.Salmiņš ir arī uzņēmumu Ezermalas konsultācijas un Energoefektivitātes centrs valdes loceklis, kā arī RE Enerģija padomes priekšsēdētāja vietnieks, tomēr šis uzņēmējs plašākai sabiedrībai nav pazīstams.

Z.Meija amatā stājās maijā, kad to savukārt atstāja Gastons Neimanis.

Savukārt padomes priekšsēdētājs a/s Diena turpmāk būs Jānis Ogsts, kas līdz šim jau strādāja uzņēmuma padomē.

Koncerna Diena valdes priekšsēdētājs nomainīts, lai uzlabotu uzņēmuma finanšu rezultātus, aģentūrai BNS pastāstīja jaunieceltais Dienas padomes priekšsēdētājs Jānis Ogsts. Viņš klāstīja, ka kopumā Dienā situācija ir normāla, taču sāpju bērns ir tieši mediju sadaļa - negatīvie finanšu rezultāti bija iemesls, kādēļ pieņemts lēmums mainīt kompānijas vadību.

Uz jautājumu, kādas izmaiņas Dienas turpmākajā darbībā varētu gaidīt, Ogsts atbildēja, ka tas jāvaicā jaunajam Dienas valdes priekšsēdētājam Uldim Salmiņam, jo viņam būs jāstrādā, lai panāktu finanšu rezultātu uzlabošanos. Dienas padomes priekšsēdētājs paskaidroja, ka Salmiņš Dienā iecelts, jo par viņu saņemtas labas atsauksmes, tāpat viņš uz padomi atstājis labu iespaidu. Ogsts norādīja, ka Salmiņš līdz šim nav bijis saistīts ar mediju jomu, taču iepriekš darbojies finanšu jomā, kas šajā gadījumā ir svarīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA Izdevniecībai Dienas bizness un SIA Dienas mediji jauns valdes loceklis

Dienas Bizness, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju koncerna a/s Diena valde par SIA Izdevniecība Dienas bizness un SIA Dienas mediji valdes locekli iecēlusi Jāni Ogstu.

Uzsākot darbu SIA Izdevniecība Dienas bizness un SIA Dienas Mediji, J.Ogsts kā savas prioritātes min abu uzņēmumu turpmāku attīstību, auditorijas palielināšanu un finanšu rezultātu uzlabošanu.

J. Ogsts no 2010. gada līdz 2012. gada pavasarim jau darbojās A/S Diena koncerna padomes priekšsēdētāja amatā. Iepriekš J. Ogsts strādājis finanšu sfērā, ieņemot biržas brokera amatu dažādos uzņēmumos.

Līdzšinējais SIA Izdevniecība Dienas Bizness un SIA Dienas Mediji valdes loceklis Ģirts Ansons turpina darbu AS Diena kā koncerna finanšu direktors un pārējo koncerna meitasuzņēmumu valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Dienas mediju vienīgo īpašnieku kļuvis Kots; Madžiņš turpinās vadīt redakciju

Dienas Bizness, 19.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par laikraksta Diena, kultūras izdevuma KDi un žurnāla Sestdiena izdevēja SIA Dienas mediji vienīgo īpašnieku kļuvis līdzšinējais a/s Diena valdes priekšsēdētājs Edgars Kots.

Pašreizējais SIA Dienas mediji un laikraksta Diena galvenais redaktors Gatis Madžiņš turpinās pildīt amata pienākumus un apliecina, ka nekādas izmaiņas medija redakcionālajā virzībā un redakcijas sastāvā nav plānotas.

«Lēmums iegādāties Dienu mediju videi tik mainīgos un nestabilos apstākļos ir liels izaicinājums. Tajā pašā laikā tā visam laikraksta kolektīvam ir arī lieliska iespēja. 23. novembrī svinam 25 gadu jubileju, kas ir simboliski jaunam sākumam. Es ticu šai avīzei, es ticu iespējām to attīstīt, es ticu, ka vārds Diena būs pašsaprotama mediju telpas sastāvdaļa vēl ilgi. Tāpat noteikti vēlamies pateikt lielu paldies mūsu uzticīgajiem lasītājiem un solām nākotnē tos nepievilt,» saka Kots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar sociālajiem medijiem ir radušās jaunas profesijas un ir iespēja pelnīt naudu citādāk, nekā agrāk. Viena no jaunajām profesijām ir t.s. influenceri jeb viedokļu līderi, kuriem ir daudz sekotāju Instagram vai citos sociālajos tīklos, kur parādīt sevi un cita starpā arī reklamēt dažādus uzņēmumus.

Komunikāciju aģentūras Golin vadītājs Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā Janis Vafes (Yiannis Vafeas) uzskata, ka jaunā sociālo mediju realitāte cilvēkos rada stresu, jo sabiedrībai nav bijis daudz laika pielāgoties pārmaiņām, bet viņš nenoliedz arī to radīto pozitīvo ietekmi – vārda brīvības paplašināšanos, iespēju vairot dažādību un izteikties uzņēmumiem. Vairāk par biznesa vidi Tuvajos Austrumos un sociālo tīklu viedokļu līderu ienākšanu komunikācijā viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no 3. septembrī laikrakstā publicētās intervijas:

Kādi ir jūsu disertācijas pirmie secinājumi?

Pirmkārt, sociālie mediji ir, neko nevaram darīt šajā ziņā. Otrkārt, ir zinātniski pierādīts, ka sociālie mediji izraisa stresu, trauksmi, nemieru. Esmu lasījis, ka 4,7% no Lielbritānijas IKP tiek iztērēts, lai ārstētu depresiju, ko izraisa sociālie mediji. Tas ir traki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no treknākajiem kumosiem, kas patiesībā esot iekārdinājis britu investorus Roulendus, ir telekomunikāciju giganti Lattelecom un Latvijas Mobilais telefons (LMT), kuru valstij piederošās kapitāla daļas ir privatizējamo valsts īpašumu saraksta augšgalā.

Darījuma cena, kuru gatavi solīt britu investori, esot miljards dolāru – iespaidīgs cipars, kas līdzvērtīgs cenai, kādu pirms pāris gadiem piedāvāja abu uzņēmumu līdzīpašniece, ziemeļvalstu TeliaSonera. Līdz velēšanām diskusijām par Lattelecom un LMT privatizāciju pielikts punkts. Pēc tām – jautājums būs valdības kompetencē, norāda B. Rulle.

Žurnāliste gan skaidro, ka šobrīd, visticamāk, nav iespējams iegūt dokumentus, piemēram, Dienas pirkšanas, pārdošanas un pārvaldes līgumus, pilnvaras, kas juridiski apstiprinātu, ka Dienas patiesie īpašnieki ir vietējie oligarhi. «Taču līdzšinējā pieredze, šķetinot gan ar Lembergu, gan ar Šķēli saistītas lietas, vedina cerēt, ka tas ir tikai laika jautājums. Agrāk vai vēlāk dokumenti parādīsies,» tā B. Rulle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienas Mediju vadību no Gastona Neimaņa pārņem Zigmārs Meija

Ingrīda Drazdovska, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Dienas Mediji un Izdevniecības SIA Dienas bizness direktora p.i. Gastona Neimaņa pienākumus no 22. aprīļa pārņem A/S Diena valdes loceklis Zigmārs Meija.

Uz abpusējas vienošanās pamata ar AS DIENA valdi no ceturtdienas, 22. aprīļa, Gastons Neimanis vairs nepildīs abu uzņēmumu direktora p.i. un valdes locekļa pienākumus.

Gastons Nemanis par izdevniecības SIA Dienas mediji direktoru kļuva pērn augustā, pirms tam jau vadīja SIA Dienas bizness. Viņš ir ieguvis ārsta izglītību, kā arī MBA un uzņēmumu un iestāžu vadības maģistra grādu Rīgas Biznesa skolā, vadījis vairāku starptautisku farmācijas uzņēmumu pārstāvniecības Latvijā un Baltijas valstīs.

Zigmārs Meija bijis mobilo sakaru operatora Tele2 pārdošanas direktors. Pirms tam strādājis Reckitt Benckiser Baltics par reģiona vadītāju Latvijā un Igaunijā, bijis šā uzņēmuma tirdzniecības mārketinga vadītājs Baltijā un lielo klientu vadītājs Latvijā. Z.Meija absolvējis Konkordijas Starptautisko universitāti Igaunijā, kur ieguvis bakalaura grādu starptautiskajā uzņēmējdarbības vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksta Diena kontrolpaketes īpašnieks Viesturs Koziols grasās iegādāties arī atlikšos Roulendu ģimenei piederošos 47,84% AS Diena akciju, liecina paziņojums laikrakstā Diena.

Pēc darījuma noslēgšanas V. Koziolam piederošajam uzņēmumam AS Žurnāli un Diena piederēs 98,84% AS Diena akciju.

«Esmu ļoti pateicīgs Roulendu ģimenei, ar kuru, jau iegādājoties 51% akciju, bija vienošanās turpināt sarunas arī par atlikušo akciju iegādi. Gan Roulendu ģimene, gan tagad arī es, neiegādājāmies plaukstošu, pelnošu uzņēmumu. Mēs iegādājāmies mediju, kuram nepieciešama ļoti liela uzmanība un smags darbs, lai šo mediju atkal padarītu konkurētspējīgu, pelnošu un galvenais - lasītājiem nepieciešamu,» paziņojumā raksta V. Koziols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar sociālā tīkla Twitter pieaugošo popularitāti Latvijā, zīmolu pētniekiem pirmo reizi ir radusies jauna iespēja noteikt zīmola ietekmi. Pirmajā pētījuma reizē, Twitter ietekmīgākā zīmola nomināciju ieguvis zīmols Radio 101, tam seko žurnāls Ir un mūzikas festivāls Positivus.

Twitter ietekmīgākais zīmols, Radio 101, izrādījies arī pats apspriestākais zīmols sociālajā tīklā – to savos ierakstos pieminējuši visvairāk Twitter lietotāju. Žurnāls Ir spējis visveiksmīgāk veidot saturu, ar kuru cilvēki paši vēlas dalīties, bet airBaltic ir vispopulārākais zīmols, kura ziņām ik dienas seko vairāk kā 12 tūkstoši Twitter lietotāju.

Twitter ietekmīgāko zīmolu nosaka reklāmas aģentūra DDB Consulting sadarbībā ar Twitter izpētes pionieriem Latvijā SOON, kuri katru dienu reģistrē vairākus tūkstošus sociālā tīkla sarunu. Lai noteiktu ietekmīgākos Twitter zīmolus, zīmolu komunikācija tiek izvērtēta pēc mediju dalījuma, kas īpaši aktuāls ir jaunajos medijos - zīmola pirktie mediji, zīmolam piederošie mediji un zīmola iemantotie mediji. Patlaban zīmolu mērķis ir vairot abus pēdējos, tādēļ Twitter ietekmīgāko zīmolu topu izvērtē, pētot trīs zīmola komunikācijas šķautnes – ietekmi, apspriešanu un popularitāti, kuras ļauj izvērtēt to, kā zīmols iekarojis piederošos un iemantotos medijus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienas Bizness turpina attīstīties

Jānis Goldbergs, 12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas. Ja izmaiņu nebūtu un medijs mēģinātu turpināt eksistenci ar savu laiku nokalpojušu biznesa modeli, tad būtu pamats bažām.»

To intervijā Dienas Biznesa (DB) žurnālistam Jānim Goldbergam saka Dienas Biznesa izdevējs, līdzīpašnieks un valdes loceklis Jānis Maršāns.

Kādi ir iemesli, kāpēc Dienas Biznesam šobrīd ir jāmainās?

Mēs gribam mūsu lasītājiem sniegt to, kas lasītājiem ir vajadzīgs: ātras, precīzas ziņas tiešsaistē, analītika, viedokļi un padziļinātās izpētes – iknedēļas drukātajā izdevumā otrdienās.

Iemesli pārmaiņām ir dažādi, bet pats galvenais – biznesa dienas avīzes formāts ir savu laiku nokalpojis. Lēmumu par pārmaiņām pieņēmām tagad, jo šobrīd vienkārši daudzi no faktoriem ir iestājušies vienlaicīgi. Nav nekāds noslēpums, ka visā pasaulē, ne tikai Latvijā, krītas drukāto preses izdevumu lasītāju skaits, tiem migrējot uz dažādām digitālām platformām. Attiecīgi, ja avīzes, kas sāka iznākt pirms četrsimt gadiem, nenogalināja radio un televīzija, tad interneta un sociālo tīklu laikmets ir izrādījies daudz lielāks izaicinājums. Vissmagākās sekas gan interneta, gan jauno tehnoloģiju, gan ar tiem augušās paaudzes ietekmes rezultātā ir tieši nišas medijiem, tādiem, kā, piemēram, Dienas Bizness. Tam ir objektīvi iemesli – ziņas sabiedrība patērē «dzīvajā» un ziņām vairs nav vietas nākamajā dienā, jo tur jau gaida nākamās dienas ziņas. Drukātie mediji, sekojot šīm tendencēm, ir spiesti samazināt savu tirāžu, kam seko arī reklāmas apjoma kritums. Attiecīgi drukātie mediji ir spiesti pieiet šai situācijai radoši un meklēt dažādas jaunas izdzīvošanas formas, lai ieienteresētu gan lasītājus, gan sadarbības partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Būvnieku karteļa lieta var izgāzties drīz vai arī Eiropas Tiesā

Romāns Meļņiks, Jānis Goldbergs, 28.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvnieku karteļa lieta iekustinājusi vairākus aspektus gan konkurences, gan iepirkumu, gan publiskās komunikācijas jomā.

Bijuši visnotaļ skaļi paziņojumi par to, ka vajadzētu piedzīt valsts pasūtītājiem radītos zaudējumus no būvniekiem, otrajā plānā paturot faktu, ka vairumā gadījumu Konkurences padomes lēmums pārsūdzēts. Ar 56 balsīm “par” otrajā lasījumā Saeimā pieņemti grozījumi Publisko iepirkumu likumā, kas pēc būtības paredz, ka uz karteļa dalībniekiem pasūtītāji var skatīties ar aizdomām, nesagaidot tiesas nolēmumu.

Zvērināts advokāts Artūrs Spīgulis ir pārstāvējis dažus būvniekus šajā lietā, to iepazinis un piekrita atbildēt uz Dienas Biznesa jautājumiem gan par likuma grozījumu trūkumiem, gan pierādījumu trūkumiem pašā karteļa lietā, gan iespējamām sekām, pāragri uzsākot piedziņas procesus pret pašmāju uzņēmumiem, a priori paredzot tirgu nodot ārvalstnieku ziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Papildināta - YouTube birojā apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku tiesību aktīviste

LETA--AFP/AP, 04.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«YouTube» galvenajā birojā Sanbruno apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku tiesību aktīviste no Sandjego, ziņo mediji.

Divas ASV amatpersonas identificēja sievieti kā Nasimu Aghdamu.

Aghdama 2009.gadā tika pieminēt laikraksta «San Diego Union-Tribune» rakstā par dzīvnieku tiesību aizstāvju protestiem pret cūku izmantošanu militārajās mācībās. Ģērbusies parūkā un džinsos ar mākslīgiem asins traipiem, aktīviste tolaik sacīja laikrakstam, ka dzīvnieku tiesības viņi esot tikpat svarīgas, cik cilvēktiesības.

Jau vēstīts, ka sieviete otrdien «YouTube» galvenajā birojā Sanbruno, ASV Kalifornijas štatā, sašāva trīs cilvēkus un pēc tam pati nošāvās. Vēl viens cilvēks traumēja potīti, bēgot no lodēm.

ASV mediji vēsta, ka Aghdamu sadusmojusi viņas publiskoto video filtrēšana «YouTube», samazinot potenciālos ienākumus no šiem video.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāls: gandrīz visi svarīgākie privātie mediji ir saistīti ar «vietējiem roulendiem»

Elīna Pankovska, 22.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vēlēšanas oktobrī mēs gaidām situācijā, kur sabiedriskie mediji ir apzināti novājināti, bet gandrīz visi svarīgākie privātie mediji saistīti ar vietējiem «trim roulendiem»,» raksta nedēļas žurnāls Ir.

Jāatgādina, ka a/s Diena un SIA Izdevniecība Dienas bizness pārdošanas darījums tika noslēgts pērn, 3. jūlijā, kad to pastarpināti iegādājās Roulendu ģimene no Lielbritānijas. Iepriekš abu kompāniju īpašnieks bija zviedru Bonnier Business Press.

Ir norāda, ka, piemēram, LNT kopš šā gada marta pieder Andrejam Ēķim, kurš aktīvi iesaistījies apvienībā Par Labu Latviju!, savukārt izdevniecība AS Lauku Avīze pieder Viesturam Serdānam. Taču vairākus gadus atpakaļ jau esot izskanējusi informācija, ka laikraksta izdevējs esot nonācis AS Ventbunkers īpašumā un to kontrolējot Oļegs Stepānovs un Olafs Berķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1992. gada 13. aprīlī, piektdienā, Preses nama 13. stāvā ar 13 cilvēku lielas komandas palīdzību tika izdots pirmais laikraksta Dienas Bizness numurs – tagad, pēc 20 darbības gadiem, Dienas Bizness ir lasītākais biznesa laikraksts Latvijā.

Atzīmējot šo nozīmīgo jubileju, laikraksts ar maksas televīzijas un elektronisko sakaru uzņēmuma Baltcom atbalstu piedāvā grāmatu «20 gadus kopā ar Latvijas biznesu».

Tālajā 1992. gadā Dienas Bizness skaidroja, kas ir mobilie sakari, lielākais ražošanas uzņēmums bija RAF, cilvēki stāvēja rindā pēc maksāšanas līdzekļiem, Latvija sāka saņemt starptautisko finanšu institūciju aizdevumus. Kas pa šiem gadiem ir mainījies un kas palicis tieši tāpat?

Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem sniedz grāmata «20 gadus kopā ar Latvijas biznesu» - šajā grāmatā, pāršķirstot Dienas Bizness lapaspuses, izsekots līdzi tam, kā 20 gadu garumā attīstījušās Latvijas biznesa nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Diena prezentē jaunu multimediālu mediju Hugo

Dienas Bizness, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība Diena radījusi jaunu multimediālu platformu Hugo.lv, kurā apvienoti dažādu tematu videokanāli.

Hugo.lv būs pārstāvēti visi AS Diena mediju produkti – laikraksti, portāli un žurnāli. Paredzēts, ka jaunajā projektā savus kanālus varēs veidot arī citi interesenti – gan augstskolas un uzņēmēji, gan arī neatkarīgi sižetu veidotāji. Paralēli jaunajam produktam Hugo.lv izsludina atlasi konkursam Meklējam TV talantus.

«No mūsu puses jaunā mediju platforma ir eksperiments,» par Hugo.lv stāsta AS Diena izdevniecības Dienas mediji galvenais redaktors Guntis Bojārs. «Pirmais jautājums, ko uzdevām paši sev, – vai koncerns, kam ir milzu pieredze drukāto mediju jomā, spēj izveidot televīziju? Mana atbilde – spēj, ja savieno mūsu redaktoru un žurnālistu kompetenci ar to profesionāļu pieredzi, kas saprot un redz kadru.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laikrakstam Diena atkal jauns redaktors – fotogrāfs Znotiņš

Dienas Bizness, 24.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilnas trīs nedēļas pēc īpašnieku maiņas laikrakstam Diena iecelts jauns galvenais redaktors – no otrdienas šos pienākumus sāk pildīt fotogrāfs Ilmārs Znotiņš, informē a/s Diena sabiedrisko attiecību pārstāve Anna Muhka.

Iepazīstinot ar jauno galveno redaktoru, Dienas 51% īpašnieks uzņēmējs Viesturs Koziols norādīja, ka darbojies ar viņu vairākos projektos. Iepriekš abi strādājuši, piemēram, uzņēmēja žurnālā Republika.lv. Viņš teica, ka vēlas stiprināt kolektīvu ar profesionālu, stipru, uzticamu cilvēku, kurš ir lojāls valstij un kura vērtības sakrīt ar viņa vērtībām.

Savukārt Guntis Bojārs, kurš galvenā redaktora pienākumus pildīja kopš Sergeja Ancupova atbrīvošanas no amata augusta sākumā, arī turpmāk būs Dienas koncernā ietilpstošā uzņēmuma SIA Dienas mediji galvenais redaktors. Dienas mediji izdod laikrakstu Diena, laikrakstu Dienas Bizness, septiņus reģionālos laikrakstus un uztur desmit interneta portālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

a/s Diena uzņēmumu valdēs veiktas izmaiņas; turpmāks tiks pārstāvētas arī redakcijas

Dace Preisa, 11.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

a/s Diena padome 2010. gada 10. maijā veikusi izmaiņas a/s Diena uzņēmumu valdēs un apstiprinājusi to sastāvus. Visi ieceltie valdes locekļi arī līdz šim bijuši a/s Diena uzņēmumu darbinieki, taču turpmāk a/s Diena valdē redakcijas pārstāvēs arī Dienas žurnālu galvenā redaktore un direktore Inga Gorbunova.

a/s Diena valdē stādās Sia Dienas Mediji un SIA Dienas bizness direktors Zigmārs Meija (valdes priekšsēdētājs), Inga Gorbunova, Mūkusalas tipogrāfijas direktors Visvaldis Trokša, un Mārtiņš Dukāts, kurš no 10. maija būs arī a/s Diena finanšu direktors.

SIA Dienas Mediji: Zigmārs Meija, Inga Gorbunova, Visvaldis Trokša.

Izdevniecība SIA Dienas bizness: Zigmārs Meija, Mārtiņš Dukāts.

SIA Poligrāfijas grupa Mūkusala: Visvaldis Trokša, Zigmārs Meija, Mārtiņš Dukāts.

SIA Dienas Žurnāli: Zigmārs Meija, Inga Gorbunova, Visvaldis Trokša, brīva vieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laikrakstam Diena atkal jauns galvenais redaktors

Dace Preisa, 12.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Dienas mediji valde nolēmusi par laikraksta Diena galveno redaktoru iecelt Sergeju Ancupovu, savukārt par galvenā redaktora pirmo vietnieku - Dzintaru Zaļūksni.

S. Ancupovs ir pazīstams kā Nacionālo resursu institūta, direktors, kā arī savulaik darbojies kā izglītības un zinātnes ministra padomnieks mazākumtautību jautājumos. Tāpat viņš aktīvi darbojas kā profesionāls mūziķis un indiešu kultūras un mūzikas popularizētājs. NRI padomē ir gan politiķis Valdis Birkavs, jurists Aivars Borovkovs un publisko attiecību veidotājs Mārcis Bendiks.

Savukārt līdzšinējais laikraksta Diena galvenais redaktors Guntis Bojārs, kļūs par Dienas turpmāko Dienas mediju galveno redaktoru, «lai dotu viņam iespēju savu koncepciju paplašināt uz citiem a/s Diena laikrakstiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks

Armanda Vilciņa, 12.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas aizņemšanos un tās izmešanu nebūtībā, nevis ieguldīšanu nākotnē un attīstībā, uzskata Edgars Kots, SIA Izdevniecība Dienas mediji īpašnieks.

"Krīze pati par sevi nav nekas slikts, jo tā vienmēr sniedz iespējas; bīstama situācija kļūst tikai tad, ja šī krīze tiek nepareizi vadīta, un valsts sevi līdz šim nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks," atzīmē E.Kots.

"Es uzskatu, ka pašlaik mēs neveidojam ilgtspējīgu valsti, jo demogrāfija un izglītība jau gadiem ir atstātas novārtā, bet šīs jomas ir valsts nākotnes pamatā,” spriež SIA Izdevniecība Dienas mediji īpašnieks, piebilstot, ka pašlaik valsts savus ieguldījumus izvērtē sekli un tuvredzīgi. „Rītdienu ieraudzīt ir ļoti svarīgi, tāpēc arī šodienas lēmumi ir jābalsta uz nākotnes attīstību," teic E.Kots.

Fragments no intervijas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baidoties vienmēr kādu neizbēgami aizskart, var aizliegt jokus

Pirmais aprīlis, kas bieži tiek atzīmēts kā starptautiskā joku diena, šogad jau ir vēsture. Šajā pasākumā dažkārt mēdz iesaistīties gan uzņēmumi, gan arī, piemēram, mediji, kas cita starpā publicē pa kādam uzjautrinošam jaunumam. Mūsdienās informācijas aprite ir ļoti strauja, un vienmēr atradīsies kāds, kurš kādu joku nesaprot vai kuru tas kāda iemesla dēļ aizskar. Pēdējā laikā vismaz uz pasaules korporatīvās skatuves tendences liecina, ka labāk šajā ziņā neriskēt un vieglāk ir pat aizliegt jokot, lai šādi gadījumi nerastos un pēc tam nebūtu jānovērš, piemēram, kāda sociālo mediju vētra par kādu pūļa gudrībai vai kādai grupai netīkamu joku. Piemēram, tehnoloģiju milzis Microsoft nupat ziņoja, ka aizliedz saviem darbiniekiem publiskus 1. aprīļa jokus. Kompānijas vadība teikusi, ka dati neliecinot, ka šim jokošanas pasākumam būtu kāda pozitīva ietekme, tas pat drīzāk var novest pie nevēlamiem ziņu cikliem. Microsoft klāstīja, ka tam no šādas vienas dienas mēģināšanas jokot esot vairāk, ko zaudēt, ja salīdzina ar guvumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Diena finanšu rādītājus pozitīvi ietekmē restrukturizācija un izmaksu samazināšanas plāna īstenošana

Dienas Bizness, 16.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka AS «Diena» mediju koncerns 2013. gadu ir noslēdzis ar zaudējumiem, īstenojot restrukturizācijas un izmaksu samazināšanas plānu, būtiski uzlabots koncerna finanšu rezultāts salīdzinājumā ar 2012. gadu, informēja Elīna Kresa, SIA Dienas Mediji Mārketinga un sabiedrisko attiecību projektu vadītāja.

2013. gadu koncerns noslēdzis ar 1 005 917 LVL (1 431 291 €) zaudējumiem. Neskatoties uz to, 2013. gadā koncernam ir izdevies būtiski uzlabot finanšu rezultātu par vairāk nekā 336 730 LVL (479 124 €). Koncerna finanšu rezultātus pozitīvi ietekmēja iekšējās restrukturizācijas un izmaksu samazināšanas plāna īstenošana, kas arī turpmāk būs koncerna prioritāte, lai nodrošinātu koncerna meitas uzņēmumu ilgtspēju un rentabilitātes uzlabošanos.

Koncerna mātes uzņēmuma AS «Diena» apgrozījums pērn bijis 2 317 140 LVL (3 296 993 €), bet zaudējumi sasnieguši 3 546 620 LVL (5 046 386 €), no kuriem lielāko daļu veido ilgtermiņa ieguldījumu vērtības samazinājums. Zaudējumus no uzņēmuma saimnieciskās darbības izdevies samazināt par vairāk nekā 174 731 LVL (248 620 €).

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Dienas Bizness gatavs arī nākamajiem 20!

Indra Lazdiņa, Laikraksta Dienas Bizness galvenā redaktore, 13.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa dzīvē 20 gadi ir teju 80 laikrakstu sējumi ar 4239 laikrakstu numuriem, kuri ataino vecās uzņēmumu sistēmas likvidāciju un jaunās veidošanos, biznesa vides attīstību un biznesa izpratnes nobriešanu.

Pārsteidzoši, cik daudz šajos gados ir mainījies un... cik tomēr maz kas ir mainījies! Viena no pirmajām Dienas Biznesā publicētajām karikatūrām 1992. gadā ir par to, ka Latvija nonāk Pasaules Bankas parādu cietumā, un aptuveni pēc 20 gadiem mums ir karikatūra tieši par to pašu tēmu. Arī tādi virsraksti kā Nodokļi ir jāsamazina vai Bizness grimst birokrātijas purvā ir atrodami gan pirms, gan pēc 20 gadiem. Par to un daudz ko citu, arī par milzīgajām izmaiņām, ko piedzīvojušas Latvijas tautsaimniecības nozares, par personībām biznesā visi interesenti varēs lasīt

Dienas Biznesa grāmatā 20 gadus kopā ar Latvijas biznesu, kura savu dienasgaismu ierauga tieši šodien!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot šī gada pavasarī uzsākto mediju grupas restrukturizācijas procesu, no 2023.gada janvāra laikrakstu "Diena" un ar to saistītos drukātos izdevumus izdos SIA Izdevniecība "Dienas bizness”, kas kļuvusi par attiecīgo preču zīmju lietotāju.

Laikraksta "Diena" un izdevniecības "Dienas mediji" galvenais redaktors Gatis Madžiņš informē, ka turpmāk laikraksts "Diena", nedēļas žurnāls "Dienas bizness", iknedēļas izdevums "SestDiena", ikmēneša žurnāls "Sporta Avīze" un izdevums "KDi" turpmāk iznāks SIA Izdevniecība "Dienas bizness" paspārnē. Tāpat šis uzņēmums turpmāk uzturēs portālus diena.lv un db.lv.

No 2023. gada 1.janvāra Gatis Madžiņš kļūst par izdevniecības "Dienas bizness" galveno redaktoru.

Tāpat informējam, ka SIA Izdevniecība "Dienas bizness" ir piesaistījusi stratēģisko investoru. Par tādu kļuvis Igaunijā pazīstamais uzņēmējs Maits Laidvē (Mait Laidvee), kurš iegādājies 52% SIA Izdevniecība "Dienas bizness" kapitāldaļu. Savukārt Gatis Madžiņš iegādājies 24% "Dienas bizness" kapitāldaļu, bet līdzšinējais izdevniecības īpašnieks Edgars Kots saglabājis 24% kapitāldaļu. Darījuma detaļas ir konfidenciālas. Tuvākajās dienās darījums tiks nostiprināts Uzņēmumu reģistra Komercreģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Skolēnu uzņēmumi sacentīsies par iespēju pārstāvēt Latviju Eiropas finālā

Db.lv, 29.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas svaiguma sensors, interaktīva programma bērniem valodas prasmju trenēšanai, rokas pulkstenis vājredzīgiem cilvēkiem, izglītības iestāžu lietotne - tās ir tikai dažas no idejām, kas Jauno uzņēmēju dienu ietvaros, skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) finālā - GEN-E Latvia, šodien sacentīsies par Latvijas labākā SMU titulu un tiesībām pārstāvēt mūsu valsti Eiropas mēroga jauniešu SMU konkursā GEN-E.

Pasākumu organizē izglītības organizācija “Junior Achievement Latvia” (JA Latvia) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar “Swedbank”.

Kopumā šogad Skolēnu mācību uzņēmumu programmā ir reģistrēti vairāk nekā 1500 SMU, no kuriem finālam pieteicās vairāk nekā100 uzņēmumu un tika atlasīti labākie 20 SMU vidusskolu grupā un 11 pamatskolu grupā.

“Latvija ir priekšā daudzām valstīm, ja skatāmies uz jauniešu iesaisti jaunuzņēmumu veidošanā un gatavību kļūt par uzņēmējiem. Savs mācību uzņēmums ir laba treniņu platforma šo prasmju attīstīšanai. Vienlaikus esmu ļoti gandarīts par skolotāju iesaisti, sadarbību un pašaizliedzību, palīdzot Latvijas jauniešiem piepildīt savus sapņus par uzņēmējdarbību,” saka “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiķu vēlme sakārtot nebanku kreditēšanas tirgu, ierobežojot kredītu % likmes, nākotnē var novest pie patēriņa kredītu sadārdzināšanās, kā tas noticis Igaunijā. Pirmos secinājumus jau tuvākajos mēnešos par mārketinga investīciju neesamību no nebanku sektora varēs izdarīt mediji un mediju aģentūras. Nākamie, kas redzēs, kā kreditētāji pielāgos savus produktus grozījumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, būs kredītu salīdzināšanas platformas

Šādas prognozes izsaka kredītu salīdzināšanas platfomas Altero.lv līdzdibinātājs Artūrs Kostins, komentējot grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (PTAL), kas stājās spēkā 1. jūlijā un paredz divas būtiskas normas – kredītu procentu likmju ierobežošanu un kredītu reklamēšanas aizliegumu.

«Pirmie par saviem mīnusiem varēs pastāstīt mediji, nākamie secinājumus varēsim izdarīt mēs. Ja bankas sāks pielāgot savus produktus, Altero redzēs, kā kredīta procentu likmes griesti ir nostrādājuši, redzēsim, kas notiks ar zemākajām likmēm, – vai, samazinot augstākās, nepaaugstināsies zemākās. Pēc mēneša varēsim pirmos secinājumus izdarīt par vidējo patēriņa kredīta procentu likmi. Kopumā secinājumus par nebanku nozari varēs izdarīt, noslēdzoties gadam,» pauž A. Kostins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savā profilā sociālajā tīklā Draugiem.lv sadaļā «citiem iesaku» Rīgas Tūrisma un attīstības biroja (RTAB) interneta projektu vadītāja Sabīne Markus īsi un kodolīgi ierakstījusi: «www.kosmodroms.lv».

Tā ir saite uz SIA Cosmodroms interneta vietni - šī firma nupat uzvarējusi RTAB rīkotajā iepirkuma konkursā par Rīgas tūrisma interneta portāla Live Riga satura izstrādi, atjaunošanu un tulkošanas pakalpojumiem, vēsta laikraksts Diena.

S. Markus līdz 2010. gada vidum bijusi SIA Cosmodroms valdes priekšsēdētāja un līdzīpašniece un joprojām uztur draudzīgas attiecības ar pašreizējiem firmas īpašniekiem.

Uz Dienas jautājumu, vai tādējādi neveidojas interešu konflikts, S. Markus atbildējusi, ka «RTAB strādā viesmīlības nozarē, kas paredz savstarpēji draudzīgu attiecību veidošanu», un apgalvojusi, ka «pretendentu pieteikumi iepirkumos tiek vērtēti pēc objektīviem, definētiem kritērijiem, par uzvarētāju atzīstot to, kura piedāvājums ir ieguvis vislielāko punktu skaitu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gastons Neimanis kļūst par Rīgas Tūrisma Attīstības biroja direktoru

Vēsma Lēvalde, 12.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais SIA Dienas mediji valdes loceklis Gastons Neimanis sācis pildīt Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) direktora pienākumus.

RTAB pārvaldes institūcija ir valde. Tās sastāvā ir Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, bijusī SIA Reho valdes priekšsēdētāja Vita Jermoloviča un Rīgas domes deputāts Maksims Tolstojs. 2009. gada 28.oktobrī LR Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums Rīgas Tūrisma Attīstības Birojs (RTAB). Tā dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība airBaltic, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma Aģentu asociācija (ALTA). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs. RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem dibinātājiem - aviosabiedrībai airBaltic, LVRA un ALTA - katram 10%. Gastons Neimanis ieguvis ārsta izglītību, kā arī MBA un Uzņēmumu un iestāžu vadības maģistra grādu Rīgas Biznesa skolā. Viņš vadījis vairāku starptautisku farmācijas uzņēmumu pārstāvniecības Latvijā un Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru