Papildināta - Veiks izmaiņas NP Foods uzņēmumos 

Lai uzlabotu NP Foods konkurētspēju, tiks veiktas vairākas strukturālas izmaiņas NP Foods ietilpstošajos uzņēmumos, informē kompānijas vadītājs Eriks Smits Hansens.

Žanete Hāka, 2015. gada 04. jūnijs plkst. 12:11

Spilva turpmāk pārņems Gutta vadību, ražotni, darbiniekus un produktu portfeli, kļūstot lielāki spēlētāji sulu kategorijā. Izmaiņas plānotas ar 1. oktobri.

Savukārt Latfood tiks pievienots NP Foods, kļūstot par vienu uzņēmumu.

E. Smits Hansens uzsver, ka produktu zīmoli saglabāsies esošie, jo Orkla pieņēmums ir, ka zīmoli ir vērtības un briljanti, ko nevienam neatdodam. Tomēr tajos plānots investēt – gan modernizācijā, mārketingā, gan to attīstībā, gan jaunos produktos.

«Līdz šim ražošanā Latvijā esam investējuši gandrīz 3 miljonus, bet šogad plānots investēt vairāk nekā 2 miljonus eiro. Viena no jomām ir iekārtu uzlabošana un modernizācija, tiks investēts ražošanas procesos, lai nodrošinātu augstu kvalitāti. Tāpat plānots investēt telpās, lai tās būtu patīkamākas uzņēmuma darbiniekiem,» viņš uzsver.

Investēts tiks iekārtās, kas ļaus piedāvāt ražot jaunus produktus Latvijā.

Ražošana Kalev un Laima paliks abos uzņēmumos, tomēr pastāv iespēja abās ražotnēs mainīt ražotos produktus.
Būtiskas izmaiņas darbinieku skaitā nav plānotas, norāda uzņēmuma vadītājs.

Produktu cenās nav plānotas būtiskas izmaiņas. Kakao cenas ir pieaugušas pasaules biržās, kas var ietekmēt šokolādes cenas, taču to nenosaka uzņēmums. Izmaiņu dēļ cenu kāpums nav gaidāms. Kompānija arī plāno pāriet uz kakao masu, jo 80% no šokolādes tiek ražotas no kakao masas. Visi lielie ražotāji pasaulē šokolādi ražo no kakao masas, viņš piebilst. Pašlaik nav konkrēts datums, bet tas varētu būt rudenī. Garša produktiem neatšķirsies, vienīgā atšķirība ir tāda, ka kakao pupiņas vairāk netiks apstrādātas Laimā, bet tas tiks uzticēts citiem uzņēmumiem, skaidro E. Smits Hansens.

Orklai Latvijā pieder trīs uzņēmumi - Spilva, Latfood un Laima. Pēc E. Smita Hansena teiktā, pagaidām nav plānots pirkt vēl kādu uzņēmumu šajā valstī, taču, ņemot vērā, ka Orkla katru gadu nopērk dažas kompānijas, tas nav izslēgts.

Gutta tiek pievienota Spilvai, jo uzņēmumi patlaban ir vienā un tajā pašā kategorijā - ja uzņēmums koncentrējas uz vienu kategoriju, tas ir daudz efektīvā.

«Šī brīža tirgus situācija kļūst grūtāka, konkurence kļūst aizvien sīvāka, saka uzņēmuma vadītājs. Mūsu konkurenti cīnās par apjomiem un tirgus daļām, tāpat viņi spēcīgāk cīnās, lai pārņemtu tirgus daļas, inovācijas ir pārdomātākas. Daudzi konkurenti ir daļa no lielām starptautiskām kompānijām, līdz ar to viņiem ir iespēja tikt pie zināšanām starptautiskā līmenī. Mūsu konkurenti fokusējas vairāk uz klientiem un patērētājiem un tik ļoti neuztraucas par ražošanu,» uzsver NP Foods vadītājs.

«Arī tirdzniecības tīkli, piemēram, Maxima un Rimi, vēlas atvērt aizvien vairāk veikalu un kļūst kompetentāki. Tāpat mazumtirgotāji vēlas zemākas cenas, un kļūst profesionālāki, kā tās iegūt. Tajā pašā laikā viņiem vajag piegādātājus, kas ir profesionāļi un spēj piegādāt produktus, kas ir nepieciešami veikalam,» tirgu raksturo E. Smits Hansens.

«Mēs esam šeit, lai NP Foods padarītu par stiprāku spēlētāju, tādēļ sapratām, ka mums jāveic kādas izmaiņas, lai augtu – mums jābūt lieliem un kompetentiem savā jomā, kas nozīmē, ka mēs investēsim gan ražošanā, gan darbiniekos, gan zīmolos,» viņš piebilst.
 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Coworking Liepaja telpas par savu darba vietu sauc aptuveni 40 pastāvīgie biedri,...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2015. gada 04. jūnijs plkst. 8:21

Krievijas federālais veterinārās un fitosanitārās uzraudzības dienests Rosseļhoznadzor no šodienas...

2015. gada 03. jūnijs plkst. 13:21

2014. gadā Latvija eksportēja sagatavotu un konservētu zivju produkciju par 82,7 milj....

2015. gada 02. jūnijs plkst. 21:27

Latvijas Maiznieks 2014. gadu ir noslēdzis veiksmīgi un izvirzītie mērķi ir sasniegti,...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 17:59

Zemkopības ministrija (ZM) aicina zivsaimniecības nozares uzņēmējus un jaunos darbiniekus pieteikties...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 13:47

«Eiropa ir viena no lielākajām pārtikas eksportētājām ar augstākajiem kvalitātes standartiem....

2015. gada 02. jūnijs plkst. 11:04

2015. gada maijā zivju pārstrādes rūpnīca SIA Piejūra ar zīmolu AMBERFISH uzsākusi...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 10:43

Latvietis ielokās pat pilnos tirgos; pārtikas nozare sagaida ES atbalstu arī lielajiem...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 10:36

Tradicionāli iepakotie maizes klaipiņi pircējus vairs tik ļoti nesaista; ražotāji investē viņu...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 10:04

Paralēli negatīvajām sekām, ko radījusi ģeopolitiskā situācija un valūtu svārstības, bažas...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 8:34

Ogu bioloģisko izstrādājumu ražotājs SIA Edvark spēris pirmos soļus ASV tirgū; daudziem...