Mazumtirdzniecība

Papildināta - Viada boss par DUS tīklu: Ja gribat, nāciet pirkt; Virši-A bijusi un ir interese

Lelde Petrāne, NOZARE.LV, 31.01.2014

Jaunākais izdevums

Uzņēmuma Viada degvielas uzpildes staciju (DUS) tīklu par atbilstošu cenu varētu arī pārdot, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Viktors Škuratovs.

(Papildināts ar Neste komentāru.)

«Ja gribat, nāciet pirkt, tikai ar čemodānu un lielām naudas vienībām, lai būtu vieglāk skaitīt,» ironizē Škuratovs. Vienlaikus viņš norāda, ka tas nav joks - ja būs pircējs, «mēs esam gatavi pārdot DUS tīklu».

«Katrai precei jau ir pircējs, bet tikai vai nu vajag pameklēt, vai vajag pagaidīt,» skaidroja uzņēmējs.

Artūrs Eglītis, Statoil Fuel & Retail Latvia vadības grupas pārstāvis, biznesa portālam db.lv, komentējot V. Škuratova teikto, sacīja: «Statoil Fuel & Retail Latvia regulāri izskata dažādas attīstības iespējas, gan paplašinot tīklu, gan sadarbojoties ar franšīzes tipa stacijām. Šobrīd plāna attiecībā pret Viada mums nav, bet mēs joprojām būsim modri, domājot par attīstības iespējām.»

Savukārt, AS Virši-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš db.lv norādīja: «Izsaku apbrīnu un cieņu Škuratova kungam par spēju līdz šim jau pārdot divas Viada degvielas uzpildes stacijas Rīgā par pirmskrīzes cenām.»

«Nenoliegšu, arī Virši-A iepriekš ir izrādījis interesi par iespēju iegādāties Viada DUS Rīgā, taču nevienojāmies par abām pusēm pieņemamu piedāvājumu. Kas zina, varbūt Zilais Zirga gads atnesīs kādas pārmaiņas Škuratova kungam un jaunas iespējas Virši-A,» sacīja J. Riekstiņš.

«Ikreiz rūpīgi izvērtējam katru piedāvājumu. Šobrīd uzņēmumam nav plānu iegādāties kādu no Viada degvielas uzpildes stacijām,» informēja SIA Neste Latvija pārstāve Ilze Pērkone.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns uzsvēra, ka šajā gadījumā runa ir par to, ka Viada DUS izpārdošana turpinās, jo jau iepriekš bijuši vairāki iegādes darījumi. Jautāts par iespējamo cenu, M. Stirāns lēš, ka vecās stacijas varētu pārdot par dažiem simtiem tūkstošu eiro gabalā, jo jaunas DUS izveide maksā aptuveni miljonu eiro. V. Škuratova vēlmi atbrīvoties no DUS tīkla viņš saista ar konsolidāciju nozarē - mazāki spēlētāji iet ārā no tirgus, jo izdzīvot iespējams tikai uz apgrozījuma rēķina, ja ir plašs tīkls.

50% kompānijas Viada daļu īpašnieks ir Škuratovs, savukārt kompānijas otra puse pieder Alevtīnai Morozai.

Uzņēmums Viada tika dibināts 1991.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Viada Baltija šogad plāno rekonstruēt un modernizēt līdz piecām degvielas uzpildes stacijām

Db.lv, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs AS «Viada Baltija» pagājušajā gadā kāpinājis apgrozījumu par 36,9%, salīdzinot ar 2016.gadu, un tas sasniedzis 135,106 miljonus eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Neskatoties uz straujo apgrozījuma pieaugumu, uzņēmums strādājis ar zaudējumiem - tie pērn bija 228 tūkstoši eiro, pretēji peļņai gadu iepriekš.

Uzņēmuma ieņēmumi 114,522 miljonu eiro apmērā no degvielas realizācijas pērn veidoja 84,7% no AS «Viada Baltija» apgrozījuma, savukārt ieņēmumi no preču pārdošanas bija 18,294 miljoni eiro jeb 14% no apgrozījuma. Uzņēmums vēl guvis ieņēmumus 1,319 miljonu eiro apmērā no pakalpojumu sniegšanas un ieņēmumus 971 tūkstoša eiro apmērā no nomas.

AS «Viada Baltija» 2017.gadā nodarbināja vidēji 536 darbiniekus, kas bija par 126 darbiniekiem vairāk nekā 2016.gadā.

AS «Viada Baltija» lietošanā pagājušajā gadā bija tīkls ar 69 degvielas uzpildes stacijām, no kurām 61 bija pilna servisa degvielas uzpildes stacija un astoņas bija automātiskās degvielas uzpildes stacijas, sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 14.februārī, Maskavas ielā 440 atvērta jauna Viada degvielas uzpildes stacija.

Uzņēmums paziņoja, ka, atklājot jauno DUS, AS Viada Baltia sāk iespaidīgu rekonstrukciju uzpildes stacijās, ko tās nomā no SIA Amic Latvija, kas iepriekš pārņēma SIA LUKOil Baltija R aktīvus, portālam DB pastāstīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Romas Turlinskas.

Jaunajā DUS ieguldīti 230 tūkstoši eiro.

«Viada Baltija no Austrijas kompānijas Amic nomā 39 DUS. Amic no Lukoil tās pārņēma 2015.gadā. Latvijā joprojām tās strādā ar Lukoil zīmolu, tādēļ uzņēmums plāno rebrendingu. Pēc R. Turlinska teiktā, rebrendiga process faktiski sāksies šā gada jūnijā/jūlijā. »Mēs radīsim jaunu koncepciju, pēc kuras jau šobrīd strādā trīs DUS – Ādažos, Rīgā - Buļļu un Maskavas ielā. Šajā gadā plānots pārdēvēt vēl piecas DUS, mainot ne tikai zīmolu, bet arī dizainu. Tas nav LUKoil, tā ir Viada,« uzsvēra kompānijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs AS «Viada Baltija» plāno pieņemt 50 jaunus darbiniekus, informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Romas Turlinskas.

Viņš pastāstīja, ka šogad plānotā investīciju programma, kuras mērķis ir modernizēt vairākas degvielas uzpildes stacijas (DUS) un jaunā «Viada» zīmola ieviešana visā tīklā, ir likusi pārskatīt arī darbinieku noslodzi, atalgojumu un apmācību sistēmu. Daļa no jaunpieņemtajiem darbiniekiem strādās tās ietvaros izveidotajās darba vietās, bet daļa – aizpildīs esošās brīvās vakances. Uzņēmums pēdējā pusgada laikā kopumā par vairāk nekā desmit procentiem ir palielinājis strādājošo algas.

Esošo DUS pārbūves laikā tiek modernizēts gan staciju tehnoloģiskais nodrošinājums, gan arī iekārtojums.

Līdz maija beigām degvielas uzpildes staciju pārbūvē ieguldīti 1,2 miljoni eiro no šogad plānotajiem četriem līdz astoņiem miljoniem eiro. Durvis ir vērušas jaunā zīmola «Viada» dizaina koncepta stacijas DUS Ādaži, DUS Buļļu, DUS Maskavas. Šobrīd notiek DUS Dārzciema rekonstrukcija, tuvākajā laikā sāksies Rēzeknes un Jēkabpils DUS pārbūve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

VIADA piedāvās «vienu no izdevīgākajām lojalitātes programmām Latvijā»

Lelde Petrāne, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «VIADA Baltija» ir noslēgusi jaunā VIADA zīmola ieviešanu, taču turpina degvielas uzpildes staciju tīkla modernizēšanu, stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Romas Turlinskas.

Pēc Turlinskas sacītā, līdz šim modernizācijā ieguldīti trīs miljoni eiro, bet kopumā plānotas investīcijas četru līdz astoņu miljonu eiro apmērā.

«Esam paveikuši nozīmīgāko posmu - visā tīklā ieviests VIADA zīmols, pārbūvētas četras tīkla degvielas uzpildes stacijas, atvērtas sešas jaunas gāzes uzpildes stacijas, atjaunotas automazgātavu sistēmas, uzceltas divas jaunākās paaudzes automazgātavas, modernizēts piekabju nomas serviss, taču darbu vēl turpināsim,» stāsta Turlinskas.

Piemēram, uzņēmums uzsācis būvēt divas jaunas degvielas uzpildes stacijas Rīgā un ir ieplānojis modernizāciju divās degvielas uzpildes stacijās Rīgā un Rēzeknē.

Uzlabota arī lojalitātes programma. Piemēram, samazināts degvielas uzpildes litru slieksnis, kas ļauj iegādāties degvielu par izdevīgāku cenu, kā arī pievienoti pirkumu bonusi. Lojalitātes programmas dalībnieki var izmantot uzkrātos punktus, lai saņemtu pakalpojumus vai iegādātos uzkodas VIADA degvielas uzpildes stacijās par izdevīgāku cenu. «Plānojam paplašināt lojālo klientu loku vēl par 15-20%. Mūsu mērķis ir piedāvāt vienu no izdevīgākajām lojalitātes programmām Latvijā,» uzsver Turlinskas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Viada Baltija plānojis šogad pārņemt un mainīt zīmolu LUKoil Baltija R degvielas uzpildes stacijās

LETA, 06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāja AS Viada Baltija, kura pēc īpašnieka maiņas pārvalda līdzšinējās LUKoil degvielas uzpildes stacijas, šogad plānojusi pārņemt un mainīt zīmolu visās LUKoil Baltija R degvielas uzpildes stacijās, teikts kompānijas pērnā gada vadības ziņojumā.

Vadības ziņojumā skaidrots, ka plānots paplašināt darbību, pārņemot SIA AMIC Latvia, kas iepriekš darbojās kā SIA LUKoil Baltija R, degvielas uzpildes stacijas. Plānots veikt zīmola maiņu un ieviest jaunas kafijas zonas ar jauniem kafijas veidiem, kā arī paplašināt ēdināšanas sortimentu. Plānots palielināt naftas produktu pārdošanu mazumtirdzniecībā, saglabāt pašreizējos klientus un piesaistīt jaunus. Tāpat kompānija gatavojas izstrādāt marketinga plānu, ar kura palīdzību tiks veikta spēcīgāka komunikācija par piedāvājumiem un pakalpojumiem degvielas uzpildes stacijās. Tiekot arī atjaunota klientu nodaļa ar jaunām norēķinu kartēm, kuras varēs izmantot Latvijas, Lietuvas un Igaunijas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Viada strādājusi ar zaudējumiem

Žanete Hāka, 01.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirdzniecības uzņēmumam SIA Viada aizvadītais gads nav bijis īpaši veiksmīgs, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums, salīdzinot ar 2012. gadu, samazinājies 4,2 reizes, pērn sasniedzot vien 603,29 tūkstošus eiro. Apgrozījuma samazinājums saistīts ar to, ka pārskata gadā tika pārdota DUS stacija un uzņēmuma pamatdarbība ir tikai īpašuma iznomāšana, teikts SIA Viada vadības ziņojumā.

2013. gadu uzņēmums noslēdza ar zaudējumiem 44,91 tūkstošu eiro apmērā, savukārt 2012. gadā uzņēmums strādāja ar 777,326 tūkstošu eiro peļņu.

SIA Viada dibināts 1991. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 28,4 tūkstoši eiro. SIA Viada kapitāldaļu īpašnieki ir Alevtīna Moroza un Viktors Škuratovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijā degviela būs par 5 centiem dārgāka nekā Lietuvā

Rūta Cinīte, 29.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu politika ir jāmaina sinhroni ar kaimiņvalstīm

«Akcīzes nodokli palielināt drīkst tikai sinhroni ar kaimiņvalstīm, ar ko es šajā gadījumā domāju Lietuvu un Poliju. Latvija savas pozīcijas starpvalstu konkurencē aizstāv vāji. Mēs savā rīcībā esam pārāk pielaidīgi, ko savukārt izmanto kaimiņvalstis,» tā intervijā Dienas Biznesam, komentējot valdības un Saeimas lemto – no nākamā gada palielināt akcīzes nodokli degvielai, saka Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) prezidents Ojārs Karčevskis.

Ko degvielas tirgotājiem nozīmē lēmums no nākamā gada palielināt akcīzes nodokli degvielai?

Akcīzes nodokļa paaugstināšanas rezultātā mēs zaudēsim tranzīta klientus un pierobežas klientus, kuri dosies uzpildīties uz tuvāko degvielas uzpildes staciju (DUS) Lietuvā, kur cenas būs daudz pievilcīgākas. Valūta mums ir viena, līdz ar to nav nekādu norēķinu problēmu, tāpat arī nav robežkontroles. Mūsu pozīcijas starpvalstu interešu aizstāvībā ir vājas. Katram no mums – valsts, pašvaldību un pilsoņu līmenī, ir jāmaina attieksme pret pasaulē notiekošajiem procesiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielas tirgotāji: Aizliegums pārdot alkoholu DUS ir valsts sankcionēta legālā tirgus pārdale

LETA, 26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrijas iecere aizliegt pārdot alkoholiskos dzērienus degvielas uzpildes stacijās (DUS) nesasniegs iecerēto mērķi - samazināt alkoholisko dzērienu pieejamību un patēriņu, bet gan kropļos konkurenci un legāli pārdalīs alkohola tirdzniecību par labu citiem veikalu tīkliem, uzskata Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas izpilddirektore Ieva Ligere.

Viņa uzsvēra, ka, pēc Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datiem, šogad jūnija beigās Latvijā darbojās 8574 alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietas, kurās tirgoja gan alu, gan arī citus alkoholiskos dzērienus, tostarp līdz 450 DUS veikalu, kā arī darbojās 190 mazumtirdzniecības vietas, kurās tirgoja tikai alu.

Ligere atzīmēja, ka Veselības ministrija nav analizējusi un nav norādījusi, kur transportlīdzekļu vadītāji, kas vadījuši transportlīdzekli alkohola reibumā, alkoholu ir iegādājušies. «To var iegādāties gan pārtikas veikalos, gan dzērienu veikalos, gan «HoReCa» (viesnīcas, restorāni, kafejnīcas), gan arī degvielas uzpildes staciju veikalos. Pie visām minētajām tirdzniecības vietām ir ērta piekļuve ar transportu transportlīdzekļu vadītājiem,» viņa sacīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Circle K klienti interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu

Dienas Bizness, 01.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes staciju (DUS) Circle K darbiniekiem saistībā ar pāreju no Statoil zīmola uz Circle K visbiežāk klienti vaicā, kāpēc tiek veikta zīmola maiņa, un interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu, portālam db.lv atklāja Circle K Latvia Mazumtirdzniecības vadītājs Viesturs Astičs.

«Visbiežāk cilvēki vēlas uzzināt, kāpēc veicam zīmola maiņu. Mūsu darbinieki stāsta, ka mūsu īpašnieks – Kanādas uzņēmums Alimentation Couche Tard Inc. - pirms pieciem gadiem, iegādājoties Statoil Fuel & Retail uzņēmumu, Statoil zīmola lietošanas licenci ieguva tikai uz noteiktu laiku, jo ar Statoil zīmolu turpina darboties Norvēģijas naftas ieguves uzņēmums,» stāsta V. Astičs.

Viņš atzīmē, ka līdz šim kanādiešu grupas uzņēmums visā pasaulē strādāja ar pieciem lieliem zīmoliem un pienācis laiks izšķirties – turpināt darbu ar vairākiem vai ieviest vienu. Lai klienti visā pasaulē atpazītu uzņēmuma apkalpošanas standartus un piedāvājumus, nolemts saglabāt zīmolu, kuram ir vislielākais tirdzniecības vietu skaits, tāpēc turpmāk tiks lietots viens globāls zīmols – Circle K, kuram būs vairāk nekā 15 tūkstoši tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Virši-A modernizē vēl trīs degvielas uzpildes stacijas

Dienas Bizness, 19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A, turpinot degvielas uzpildes staciju tīkla modernizāciju atbilstoši jaunajai koncepcijai, ir uzsācis trīs degvielas uzpildes staciju (DUS) modernizēšanu. Atbilstoši jaunajai koncepcijai tiks modernizētas DUS Valka Lugaži, DUS Jugla un DUS Alūksne. Plānots, ka modernizācijas darbi tiks pabeigti līdz šī gada beigām, teikts paziņojumā presei.

DUS Valka Lugaži modernizācijas darbi tiek plānoti gan iekštelpās, gan āra teritorijā. Būvniecības periodā plānots pārbūvēt degvielas uzpildes stacijas ēku, kurā atbilstoši jaunajai koncepcijai tiks iekārtota arī atpūtas zona ar galdiņiem. Plānots, ka nākamgad tiks atjaunots arī aptuveni 5000 m2 liels teritorijas laukuma segums, kā arī tiks veikti DUS iebrauktuves labiekārtošanas darbi un vairāku jaunākās paaudzes degvielas uzpildes sūkņu uzstādīšana.

DUS Jugla tiek veikti āra teritorijas labiekārtošanas darbi - tajā veikta jaunākās paaudzes degvielas uzpildes sūkņu uzstādīšana, jumta seguma nomaiņa stacijas ēkai, uzsākta jaunas nojumes būvniecība, kā arī bruģa seguma nomaiņa pie degvielas uzpildes sūkņiem. DUS iekštelpās pēc jaunās koncepcijas jau ir modernizēts sanitārais mezgls un atpūtas zona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā uzņēmuma attīstības stratēģiju, kā arī izvērtējot līdzšinējo atsevišķu degvielas uzpildes staciju (DUS) finanšu rezultātus un tehnisko stāvokli, AS VIRŠI-A pieņēmusi lēmumu slēgt vairākas DUS, kas atrodas mazapdzīvotās vietās. Slēgs arī uzņēmuma degvielas uzpildes staciju Lielvārdes novada Lēdmanē, vēsta reģionālais medijs Daugavas balss.

Uzņēmuma stratēģija ietver ilgtermiņa attīstības modeli, kas paredz nepieciešamību uzlabot un modernizēt VIRŠI-A DUS tīklu, rūpīgi izvērtējot katras stacijas darbību, kā arī ieviest vienotu un mūsdienīgu konceptu visā tīklā, kas būtu atbilstošs klientu vēlmēm un vajadzībām.

Jānis Riekstiņš, AS VIRŠI-A valdes priekšsēdētājs, komentē: «Izvērtējot pērnā gada darbības rādītājus un konkrētu DUS tehnisko stāvokli, secinājām, ka ir jāslēdz vairākas nerentablas stacijas. Konkrētie DUS bez papildus investīcijām nevar turpināt savu darbību, jo tām nepieciešami būtiski tehniskie uzlabojumi. Savukārt investēt šajās stacijās mēs nevaram, ņemot vērā staciju zemos ieņēmumus. Šīs stacijas atrodas reģionos, mazapdzīvotās vietās, kur iedzīvotāju aktivitāte ir ietekmējusi konkrēto degvielas uzpildes staciju darbību. Jāteic, ka DUS slēgšana ir nepieciešams solis veiksmīgai uzņēmuma izaugsmei, kas nākotnē uzlabos kopējo tīkla attīstību. Es vēlos pateikt lielu paldies mūsu darbiniekiem, kuri ilgstoši ir bijusi daļa no uzņēmuma komandas, palīdzot tam pilnveidoties un attīstīties, kā arī mūsu klientiem. Lielākajai daļai slēgto staciju darbinieku esam piedāvājuši alternatīvu darbu uzņēmumā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāji izvērsuši cīņu par klientu piesaisti; pie lielo korporatīvo klientu durvīm gaida rindā

Pēdējo gadu laikā degvielas tirgotāji nekautrējoties būvē jaunas degvielas uzpildes stacijas (DUS) tiešā konkurentu tuvumā, jo notiek sīva cīņa par katru klientu. Īpaši izteikta tā ir korporatīvo klientu vidū. Lielo klientu menedžeri neatlaidīgi uzņēmumiem piedāvā vilinošas atlaides, mēģinot pārspēt esošā piegādātāja piedāvājumu – neskatoties uz to, Latvijas tirgū atgriezies degvielas mazumtirdzniecības zīmols Shell, savukārt nule kā sevi pieteicis jauniņais Kool Latvija. «Latvija ir pārsātināta ar DUS. Konkurence ir ļoti sīva, katrā krustojumā klientam ir 2–3 izvēles, kur uzpildīties. Šajā segmentā nevarētu sūdzēties par konkurences trūkumu,» atzīst degvielas tirgotāja Virši-A Pārdošanas vadītājs Arnis Andrianovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 600 000 eiro, pašmāju degvielas tirgotājs KOOL izveidojis pirmo degvielas uzpildes staciju (DUS) Zemgalē, Jelgavā.

Kopumā šī ir jau devītā KOOL DUS Latvijā, ko vietējais uzņēmums atvēris divu gadu laikā kopš darbības uzsākšanas.

Jelgavas «Kool» DUS atrodas ģeogrāfiski izdevīgā vietā - tuvu pilsētas centram un A8 autoceļam jeb Jelgavas šosejai, kas savieno Rīgu ar Jelgavu un tālāk ar Lietuvas robežu.

Plānojot DUS viesu profilu un plūsmu, Jelgavas veikals ir izveidots plašāks. «Jelgava ir nacionālas nozīmes pilsēta un attīstības centrs, kas pilda valsts izaugsmes dzinējspēka funkciju. Pilsēta veido pievilcīgu dzīves un darba vidi iedzīvotājiem, rūpējas par kvalitatīvu infrastruktūru, kas nodrošina pilsētas sasaisti ar apkārtējām teritorijām un piesaista investīcijas un pakalpojumus. Tāpēc «Kool» DUS ienākšana Jelgavā ir ekonomiski pamatots un tālredzīgs solis. Jelgavas DUS izdevīgā ģeogrāfiskā novietojuma un attīstītās infrastruktūras dēļ varam ērti risināt loģistikas un administrēšanas jautājumus, lai nodrošinātu mūsu DUS tīkla pieredzi vēl lielākam autovadītāju skaitam. Jelgavas DUS ir nozīmīgs objekts uzņēmuma attīstībā,» pamato «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā 2022.gada apgrozījuma rādītājus, Lietuvā lielākie mazumtirdzniecības uzņēmumi ir veikalu tīkls "Maxima LT" un degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla operators "Viada LT", liecina lietišķo ziņu portāla "Verslo žinios" apkopotie dati.

Kā aprēķinājis portāls, rekordaugstā inflācija pērn palielināja mazumtirdzniecības sektora līderu ieņēmumus, tomēr izmaksu kāpuma dēļ samazinājās to rentabilitāte. DUS tīklu peļņas pieaugums bija spēcīgs, bet vēl labāki rezultāti bija automašīnu dīlerkompānijām.

"Maxima LT" ieņēmumi pērn salīdzinājumā ar 2021.gadu pieauga par 12,8% līdz 1,98 miljardiem eiro, kamēr "Viada LT" apgrozījums palielinājās par 42,6% līdz 981,5 miljoniem eiro.

Trešo vietu "Verslo žinios" sadarbībā ar kredītbiroju un informācijas pakalpojumu grupu "Creditinfo" sagatavotajā sarakstā ieņem DUS tīkls "Circle K Lietuva" ar 857,9 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 59,2% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pazīmes, kas neļauj uzskatīt Lukoil degvielas uzpildes staciju (DUS) pārdošanu AMIC Energy Management par tīru tirgus darījumu, jo pircēja atrašana notikusi acīmredzami īsā termiņā, turklāt ir apgrūtinoši saprast finansējuma avotus, aģentūrai LETA norāda finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia eksperts Ivars Pinkulis.

Ja pārdevējs būtu vēlējies radīt maksimālu konkurenci starp potenciālajiem pircējiem, būtu nepieciešams sniegt šiem pircējiem pietiekamu laiku, lai iepazītos ar aktīviem, menedžmenta komandu un tirgus perspektīvām, uzsver eksperts.

Publiskā informācija par Baltijas un Polijas DUS tīklu pārdošanas darījumu esot ierobežota, bet, balstoties uz pieejamo informāciju, «neliekas nekas neparasts, ka vadības komanda kopā ar jaunu finanšu investoru izpērk no iepriekšējiem īpašniekiem, lai realizētu jaunas attīstības iespējas».

Tāpat eksperts uzsver, ka par pašu pircēju informācija ir ne mazāk skopa - kompānija ir dibināta tikai 2013.gadā, un vienīgās publiski zināmās veiktās investīcijas ir tikai ar Lukoil saistīto kompāniju pārņemšana Ukrainā, Polijā un Baltijas valstīs, un, analizējot pircēja īpašnieku sastāvu, ir apgrūtinoši saprast finansējuma avotus šādiem apjomīgiem darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Astarte Nafta ienāk Rīgā

Lelde Petrāne, 28.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes stāciju tīkls “Astarte Nafta” ir oficiāli atklājis savu pirmo DUS Rīgā, Krasta ielā.

Šī ir 20. “Astarte Nafta” DUS. “Astarte Nafta” valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis uzsver, ka līdz ar DUS atklāšanu Rīgā neapstāsies Latvijas uzņēmējiem piederošā degvielas uzpildes staciju tīkla paplašināšana, jo uzņēmumam ir plāni gan Rīgā, gan cituviet Latvijā.

“«Pie mums Latvijā ir pierasts, ka lielie uzņēmumi sākumā iekaro pozīcijas Rīgā, bet vēlāk izplešas arī Latvijas reģionos. Mums ir otrādi. Mēs vispirms ieguvām klientu uzticību Zemgalē, bet vēlāk sakām izplešanos arī Kurzemē un Vidzemē, bet tagad arī Rīgā,»” stāsta O. Karčevskis.

“Krasta iela esot ģeogrāfiski ļoti izdevīga. Pa šo maģistrālo Rīgas ielu brauc jau esošie “Astarte Nafta” klienti, kas pakalpojumus izmantoja Ķegumā un Koknesē. Tāpat Dienvidu tiltu izmanto pastāvīgie klienti no Iecavas, Jelgavas, Dobeles,” skaidro Ojārs Karčevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A, turpinot degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla paplašināšanu, no šodienas atvēris jaunu staciju Rīgā, Uzvaras bulvārī 16. Līdz šim stacija ir strādājusi zem degvielas uzpildes staciju Dinaz zīmola.

Līdz ar jaunā DUS atvēršanu, AS VIRŠI-A īsteno vienu no uzņēmuma stratēģiskajiem attīstības soļiem – VIRŠI-A zīmola pozīciju stiprināšanu galvaspilsētā un tās tuvumā. DUS Arkādijs ir pirmā no vairākām stacijām, ko līdz gada beigām plānots atvērt Rīgā un Pierīgā. Līdz ar jaunās stacijas atvēršanu, radītas vairāk nekā 10 jaunas darbavietas rīdziniekiem.

Tāpat kā citas tīkla stacijas, arī DUS Arkādijs tiks modernizēta atbilstoši jaunajai VIRŠI-A zīmola koncepcijai. Šobrīd DUS ir atvērta un pieejama klientiem, taču tās pārbūve un pilnīga modernizācija atbilstoši VIRŠI-A staciju konceptam ilgs aptuveni 3 nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotāja VIRŠI-A kopējais pārdotais degvielas litru apjoms 2015. gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 15%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, informēja uzņēmumā.

VIRŠI-A apkopotie dati liecina, ka pārdotais degvielas apjoms mazumtirdzniecībā palielinājies par 20%, salīdzinot ar 2014. gada pirmo pusgadu. Arī degvielas uzpildes staciju veikalu pārdošanas apjoms pieaudzis par 30%, salīdzinot ar pērnā gada periodu.

Analizējot faktorus, kas ļāvuši palielināt pārdošanas apjomus, VIRŠI-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš norāda, ka tas galvenokārt saistīts ar degvielas uzpildes staciju tīkla paplašināšanu, kā arī esošo DUS modernizāciju.

J. Riekstiņš skaidro: «Investējot gandrīz 2 miljonus eiro, esam aktīvi turpinājuši DUS tīkla paplašināšanos un modernizāciju. Arī turpmākā uzņēmuma darbības stratēģija paredz tīkla paplašināšanos un esošo DUS modernizāciju, tādejādi stiprinot savas pozīcijas Latvijas degvielas tirgotāju vidū.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Circle K Igaunijā saņem atļauju pārņemt 23 zīmola Premium 7 DUS

LETA, 26.08.2016

Pēc darījuma pabeigšanas Premium 7 DUS tiks pielāgotas Statoil zīmola krāsām, bet nākamā gada pavasarī - Circle K zīmola krāsām.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Konkurences padome atļāvusi kompānijai Circle K Eesti, kas ir degvielas uzpildes staciju (DUS) Statoil operators, pārņemt 23 zīmola Premium 7 DUS, tostarp pašapkalpošanās DUS.

Darījumu plānots pabeigt šoruden.

«Mēs ilgi esam meklējuši iespējas paplašināt savu staciju tīklu Igaunijas tirgū, un tagad esam saņēmuši atļauju atvērt vēl 11 personāla un 12 automatizētās DUS visā Igaunijā. Tas ir lielākās uzņēmējdarbības investīcijas mūsu kompānijas vēsturē,» paziņoja Circle K Eesti ģenerāldirektore Kaja Realo.

No kompānijas Sevenoil Est uzņēmums pārņems 11 pilna servisa DUS un veikalus, kā arī 12 automatizētās DUS. Pēc darījuma pabeigšanas Statoil Igaunijā būs 77 DUS.

Pēc darījuma pabeigšanas Premium 7 DUS tiks pielāgotas Statoil zīmola krāsām, bet nākamā gada pavasarī - Circle K zīmola krāsām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut UAB Vaizga iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA «Pirmas», iegādājoties SIA «Pirmas» kapitāla daļas, informē KP.

Konkurences padome nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

SIA «Pirmas» darbība ir saistīta ar benzīna, dīzeļdegvielas un autogāzes vairumtirdzniecību. Savukārt Lietuvā reģistrētā UAB Vaizga īsteno netiešu izšķirošo ietekmi pār AS «VIADA Baltija», kuras darbība saistīta ar benzīna, dīzeļdegvielas un autogāzes mazumtirdzniecību Latvijas teritorijā.

Apvienošanās dalībnieki darbojas vertikāli saistītos tirgos, tāpēc KP vērtēja, kā apvienošanās ietekmēs benzīna, dīzeļdegvielas un autogāzes vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības tirgus Latvijas teritorijā.

AS «VIADA Baltija» ir izveidots degvielas uzpildes staciju tīkls visā Latvijā, kur apmēram puse no tām atrodas Rīgā un tās tiešā tuvumā, savukārt pārējās stacijas ir izvietotas vairāk nekā 30 Latvijas pilsētās un apdzīvotajās vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) atļāvusi SIA "Petrol Property" un AS "VIADA Baltija" iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA "Latvijas nacionālā nekustamo īpašumu aģentūra" degvielas uzpildes stacijām.

KP nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

SIA "Petrol Property" un SIA "Latvijas nacionālā nekustamo īpašumu aģentūra" pamatdarbība pārklājas sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanā un pārvaldīšanā. Savukārt AS "VIADA Baltija" pamatdarbība ir degvielas mazumtirdzniecība degvielas uzpildes stacijās, automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecība, pārējā mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kā arī sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana.

Plānotā darījuma ietvaros SIA "Petrol Property" iegūs izšķirošu ietekmi pār SIA "Latvijas nacionālā nekustamo īpašumu aģentūra" aktīviem, kuri šobrīd ir SIA "Latvijas nacionālā naftas kompānija" lietošanā, kura Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgū darbojas ar preču zīmi "DINAZ". Darījuma rezultātā SIA "Petrol Property" iegūtos aktīvus jeb degvielas uzpildes stacijas nodos lietošanā AS "VIADA Baltija".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Circle K biznesa centrs uzsāk darbību ASV un Kanādā

Db.lv, 16.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Circle K Biznesa pakalpojumu centrs Rīgā uzsācis darbību Ziemeļamerikā, nodrošinot Circle K degvielas uzpildes stacijām (DUS) Kanādā un ASV klientu servisa, degvielas loģistikas un reāllaika degvielas monitoringa pakalpojumus, informē uzņēmumā.

Kopš šī gada februāra Circle K Biznesa centra klientu serviss no Rīgas apkalpo vairāk nekā 7200 DUS ASV un Kanādā, kas vairāk nekā trīs reizes pārsniedz līdz šim apkalpoto staciju skaitu Eiropā. 130 cilvēku lielā klientu atbalsta komanda spēj nodrošināt atbalstu angļu, franču un skandināvu valodās.

Jaunajos eksporta tirgos Circle K Biznesa centra globālās loģistikas komanda, kas bāzēta Rīgā, mēnesī plāno vairāk nekā 900 miljonu degvielas litru piegādes plūsmu aptuveni 2700 DUS ASV. Tiek plānots, ka tuvākajos gados apkalpoto DUS skaits tiks palielināts. Savukārt DUS degvielas krājumu kontroles departaments atbild par reāllaika degvielas monitoringu, lai samazinātu degvielas zudumus, uzlabotu klientu pieredzi un paaugstinātu DUS efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kool pievēršas arī uzņēmējiem, kuri māk skaitīt katru centu

Egons Mudulis, 12.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais DUS tīkls pievēršas korporatīvajiem klientiem; jauni produkti arī ēdināšanas segmentā, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Kool Latvija valdes loceklis un līdzīpašnieks Sandis Šteins.

«Nupat esam iegājuši korporatīvajā segmentā ar caurspīdīgu piedāvājumu, degvielas iepirkuma cenai pieliekot piecus centus, kurā iekļauts arī PVN, » uzsver S. Šteins. Uzņēmuma rīcībā paliek četri centi no katra pārdotā degvielas litra, un par to tiek uzturētas DUS, darbinieki, administrācija. Šis piedāvājums īpaši domāts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, «kuri māk skaitīt katru centu».

Jautāts, kāds ir korporatīvo klientu īpatsvars, viņš norāda, ka parasti tirgū kopumā tas ir lielāks par pusi, bet Kool pagaidām vairāk nekā 90% klientu ir privātpersonas: «Ar korporatīvajiem klientiem – konkrētu piedāvājumu ‒ strādājam tikai otro nedēļu, un proporcija noteikti mainīsies.» Korporatīvā bāze ir būtiska, tostarp sezonalitātes dēļ. Piemēram, ja ir slikts laiks, korporatīvie klienti turpina braukt, bet privātie mēdz palikt mājās. Līdz ar to, lai klientu plūsma būtu līdzsvarota, «mums vajadzēja korporatīvo sektoru stiprināt».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs Virši-A, turpinot degvielas uzpildes staciju (DUS) tīklu modernizāciju atbilstoši jaunajai veikalu koncepcijai, modernizējis degvielas uzpildes staciju (DUS) Smiltene un šogad iecerējis modernizēt arī citus DUS Vidzemē, informē kompānijā.

Pēc iekštelpu rekonstrukcijas veikšanas, šobrīd DUS Smiltene ir viena no modernākajām Virši-A DUS Vidzemē.

Kompānijas valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš skaidro, ka šogad plānots koncentrēties uz Vidzemes DUS modernizēšanu, jo šajā reģionā Virši-A vēsturiski ir visilgāk.

DUS Smiltene ir otrā pēc jaunās koncepcijas rekonstruētā Virši-A DUS. Vēl viena šāda stacija ir tikai Ventspilī.

Šogad Virši-A atzīmē 20 gadu jubileju darbībai Latvijas degvielas tirdzniecības nozarē. Šobrīd Virši-A tīklā ir 53 DUS, no kurām 49 ir pilna servisa, un tajā strādā 360 darbinieki visos Latvijas reģionos.

Komentāri

Pievienot komentāru