Papildināts - Slush: Latvijas Nordigen netiek tālāk, bet ir vieni no TOP20

Autors: Anda Asere
2016. gada 01. decembris plkst. 13:33

Jaunuzņēmumu fesivāla Slush ietvaros notiekošajā Slush 100 – īsto prezentāciju konkursā - no simt projektiem sešās dažādās kategorijās tika izvēlēti 20 startup, tostarp Nordigen no Latvijas. Tālāk par pusfinālu gan Latvijas uzņēmums netika.

«Jau kādu laiku sekojam līdzi finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma Nordigen darbībai, jo redzam labu potenciālu sadarbībai. Apsveicami, ka Nordigen lielākos spēkus velta, lai savus pakalpojumus eksportētu, turklāt jau šobrīd domā par produkta funkcionalitātes paplašināšanu. Kopā ar Twino delegāciju Slush sekojām līdzi Nordigen sniegumam, un labie rezultāti prestižajā Slush startup pitch ir likumsakarīgi lidzšinējai darbībai. Ir prieks, ka, pateicoties tādiem jaunuzņēmumiem kā Nordigen, Latvija arvien pamanāmāk piesaka sevi uz Eiropas startup skatuves,» vērtē Armands Broks, Twino grupas vadītajs un dibinātājs.

Vakar uz skatuves kāpa simt labākie agrīnas stadijas jaunuzņēumi, lai žūriju un auditoriju iepazīstinātu ar savu projektu. Šodien 20 no tiem turpinās konkursu par iespēju iegūt Somijas biznesa eņģeļu tīkla un EVLI Bank balvu – investīciju. Starp šiem 20 jaunuzņēmumiem ir arī finanšu tehnoloģiju uzņēmums Nordigen no Latvijas. «Konkurence bija liela, esam ļoti pārsteigti, ka tikām tālāk, bet ļoti priecīgi,» saka Rolands Mesters, Nordigen līdīzpašnieks. Finālā tiksies četras kompānijas.

DB jau rakstīja, ka finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums Nordigen strādā pie risinājuma, kas finanšu institūcijām palīdz automatizēt banku kontu izdruku apstrādi. Kad cilvēks Eiropā piesakās aizdevumam – gan banku, gan nebanku – ir nepieciešams iesniegt konta izdruku par vairākiem mēnešiem. Tā ir vispārīga prakse, kā cilvēks apliecina, ka viņam ir regulāri un oficiāli ienākumi, jo aizdevējam jāsaprot, kāds ir risks, ka aizdevums var netikt atmaksāts. «Piemēram, lai iegūtu kredītu auto iegādei, jāiziet daudzas diezgan sāpīgas un gana intīmas procedūras – no klienta puses tas ir komplicēti. Tieši esot klienta pusē, mums radās ideja par konkrēto risinājumu. Viss ar bankām saistītais tiek automatizēts – investīcijas, naudas pārvedumi utt. Tā ir nākotne, bet kontu izrakstu analīze ir vēl viena lieta, kas nav automatizēta,» iepriekš stāstīja R. Mesters. Problēma saistībā ar manuāli veikto bankas izdruku analīzi ir tā, ka šai darbībai tiek patērēta vidēji ceturtdaļstunda. Nordigen risinājums to automatizē un tā palīdz ietaupīt laiku. Kompānija nedod vērtējumu, bet gan ieņem neitrālu pozīciju – apstrādā datus tieši tā, lai konkrētās iestādes kredītspeciālistam ir vieglāk izvērtēt. Nordigen kategorizē ienākumus un izdevumus pa dažādām pozīcijām un izceļ to, kas katru iestādi vairāk interesē – kredītsaistības, izdevumus par azartspēlēm vai alkoholu u.tml.