Viedierīces

Papildināts - Draugiem grupa Kickstarter vāc atbalstītājus «luksofora» attīstībai

Lelde Petrāne, 13.01.2015

Jaunākais izdevums

Draugiem grupa kolektīvās atbalstīšanas vietnē Kickstarter sākusi kampaņu, vācot atbalstītājus jaunam produktam Luxafor, ko dēvē par produktivitātes ierīci.

Tas ir indikators, kas parāda kolēģiem produkta lietotāja pieejamību un paziņo par svarīgu ienākošo informāciju.

Šī ierīce noderēšot, piemēram, «situācijā, kad cenšaties strādāt, bet visi pārējie birojā uzskata, ka viņiem ir jums kaut kas jāpajautā». Problēma īpaši aktuāla esot atvērtā tipa birojā. Tas esot ļoti traucējoši, jo pēc sarunas paiet laiks, kamēr atkal var atgriezties pie darba. Tādēļ Draugiem grupa radījusi «luksoforu», kas risinās šo sāpīgo problēmu.

Pirms «luksofora» izgudrošanas Draugiem grupa izmantojusi, piemēram, sarkanos karodziņus uz darbinieku galdiem vai uzrakstus uz kartona: «Netraucēt.»

Ierīci pie datora vai citas virsmas var piestiprināt ar magnētiem. Pagaidām izstrādāti tikai daži prototipi iekšējai lietošanai, bet ir iecere šo produktu padarīt pieejamu plašākai sabiedrībai, liecina Kickstarter publicētā informācija.

«Esam savā paspārnē paņēmuši talantīgus puišus no GreyNut ar tehniskām zināšanām, kas taisa LED balonus, šo projektu un daudzus citus interesantus prototipus. Mērķa tirgus ir jebkurš, tāpēc arī izvēlējāmies Kickstarter, lai saprastu pa īstam, kas ko tādu varētu gribēt un būtu gatavs maksāt,» biznesa portālam db.lv komentēja Draugiem grupas runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Pagaidām šai idejai vietnē ir 16 atbalstītāji.

Plašāk var lasīt, klikšķinot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas režisore Signe Baumane, kura ievērību izpelnījusies ar savu pirmo pilnmetrāžas animācijas filmu Akmeņi manās kabatās, strādā pie jaunas filmas Mans laulību projekts un finansējumu vāc ar interneta platformas Kickstarter palīdzību, informē Nacionālais Kino centrs.

ASV, Ņujorkā dzīvojošā Latvijas režisore, māksliniece un scenāriste Signe Baumane platformas Kickstarter palīdzību veiksmīgi izmantoja jau savas pirmās pilnmetrāžas filmas finansēšanai – 2013. gada sākumā mēneša laikā apmēram 800 cilvēku atbalsts topošajai filmai Akmeņi manās kabatās ļāva savākt 50 780 USD, pārsniedzot pašu noteikto summu 42 800 USD. Kickstarter platforma ir tā sauktā «crowd-funding / pūļa finansēšanas» metode – kampaņas autori aicina cilvēkus visā pasaulē atbalstīt topošo filmu, pretī solot dažādas balvas, ieskaitot iespēju tikt iemūžinātam filmas titros, ielūgumus uz pirmizrādi un ekskluzīviem seansiem; Signe Baumane piedāvā arī savu iepriekšējo filmu kopijas, filmu oriģinālzīmējumus utt. 30 dienu laikā ir jāsavāc kampaņas autoru noteiktā summa, bet, ja tas nenotiek, atbalstītāji rezervēto naudu saņem atpakaļ un kampaņa mērķi nesasniedz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas robotikas entuziastu projekts SumoBoy izpelnījies pūļa finansēšanas vietnes Kickstarter atzinību.

Kickstarter komanda atzinusi SumoBoy par «projektu, kas mums patīk» («project we love»).

Lai aizsāktu sumo robotu sacensībām paredzēto robotu SumoBoy rūpniecisku ražošanu, Latvijas robotikas entuziasti sāka pūļa finansēšanas kampaņu vietnē Kickstarter, kuras mērķis ir savākt 100 000 ASV dolāru (90 122 eiro), sacīja projekta pārstāvis Guntars Graiksts.

Trīs dienu laikā kampaņu ar 7950 ASV dolāriem (7168 eiro) atbalstījuši 19 cilvēki.

SumoBoy veido piecu cilvēku komanda, kas jau desmit gadus darbojas šajā lauciņā, un šo gadu laikā izdevies atrast līdzsvaru starp elektroniku, mehāniku un programmēšanu. «Komandas puišiem ir labi veicies dažādās sacensībās, un viņi ir iemācījušies veidot kvalitatīvus robotus, ar kuriem var piedalīties sacensībās,» teica Graiksts, uzsverot, ka tieši pašu pieredze ir viens no iemesliem, kāpēc produktam var prognozēt sekmes, jo, salīdzinot ar citiem tirgū pieejamajiem produktiem, SumoBoy trumpis ir kvalitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Draugiem grupas ierīcei DISPLIO vietnē Kickstarter iegūti vairāk nekā 66 tūkstoši dolāru

Lelde Petrāne, 04.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem grupa kolektīvās atbalstīšanas vietnē Kickstarter sākusi kampaņu, vācot atbalstītājus vēl vienam jaunam produktam ar nosaukumu DISPLIO. Tas ir neliels WiFi displejs, kas atspoguļo tā lietotājam būtisko informāciju, piemēram, par laika apstākļiem, jaunākajiem epastiem un tamlīdzīgi, mazinot nepieciešamību ielūkoties datorā vai tālrunī.

«Ar lielu prieku ziņoju, ka 10 dienu laikā vietnē Kickstarter esam savākuši DISPLIO nepieciešamo naudu un turpina ienākt vēl,» biznesa portālam db.lv ziņoja Draugiem grupas runasvīrs Jānis Palkavnieks. Saņemti arī vairāki desmiti e-pastu no potenciālajiem ražotājiem un pat tirgotājiem.

Šorīt šai idejai vietnē ir 505 atbalstītāji. Projektu vēl var atbalstīt 21 dienu. Draugiem grupas mērķis bija savākt 65 000 ASV dolāru. Patlaban saņemti vairāk nekā 66 tūkstoši ASV dolāru.

Kā norāda izstrādātāji, ierīce būs noderīga arī birojā, parādot, piemēram, akciju cenas, statistiku, «Like» daudzumu sociālajā vietnē Facebook, ziņas vai sapulču telpu aizņemtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Negūst pietiekamu pūļa finansējumu vieda portatīvā lādētāja projektam

LETA, 19.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar savāktiem 15 853 ASV dolāriem (14 021 eiro) nesekmīgi noslēgusies uzņēmuma Draugiem grupa pūļa finansējuma vietnē Kickstarter uzsāktā kampaņa, kuras mērķis bija savākt 84 000 ASV dolāru (74 263 eiro) vieda portatīvā lādētāja CoalBit attīstībai, aģentūra LETA uzzināja vietnē Kickstarter.

Kā redzams projekta mājaslapā kickstarter.com/projects/914874115/coalbit-the-smart-mini-powerbank, projektu kopumā atbalstījuši 366 atbalstītāji.

Sarunā ar aģentūru LETA CoalBit projekta vadītājs Kristiāns Līcis sacīja, ka projekts nav saņēmis tik lielu atbalstu, kā cerēts, tomēr interese bijusi pietiekoši liela, lai domātu par tālāko attīstību. Pagaidām projekts ir zem jautājuma zīmes, piebilda Līcis.

Kā ziņots, CoalBit ir piecus centimetrus augsts un 3,5 centimetrus plats oglītes formas portatīvais lādētājs jeb power bank', kurā iebūvēta 560 miliampērstundu (mAh) liela baterija, kas, pēc izgatavotāju vārdiem, ir gana, lai nodrošinātu mobilās sarunas trīs stundu garumā, sērfošanu internetā divu stundu garumā vai mūzikas klausīšanos 10 stundu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Blindsave piedāvā aizsargtērpus basketbolistiem un iepriekšpārdošanas kampaņā pūļa finansējuma vietnē Kickstarter mērķē piesaistīt 30 tūkstošus ASV dolāru; līdz šim savāktā summa ir nedaudz vairāk kā 15 tūkstoši dolāru

«Kampaņas rezultāti pagaidām ir apmierinoši, jo ir izdevies radīt interesi par Blindsave produktiem. Pozitīvi, ka par produktiem interesējas ne tikai gala patērētāji, bet arī potenciālie izplatītāji, kuri mums jau pieprasījuši nosūtīt paraugus testiem,» saka Andis Blinds, Blindsave īpašnieks.

Kampaņa pūļa finansējuma vietnē Kickstarter (https://www.kickstarter.com/projects/1223632294/blindsave-protective-gear-that-adjusts-its-shape-t) ilgs vēl 13 dienas. Līdz šim produktus Kickstarter platformā pasūtījuši cilvēki gan no ASV, gan tuvējām kaimiņvalstīm un pat no Āzijas. «Salīdzinoši mazāka aktivitāte ir no Latvijas. Ja latvieši sarosīsies, tad, domāju, kampaņa arī savu rezultātu sasniegs,» saka A. Blinds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedpalīga ERNEST projekts piesaistījis gandrīz 18 000 dolāru

Lelde Petrāne, 07.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies viedpalīga ERNEST Kickstarter kampaņa, kas tika sākta 28.oktobrī. ERNEST ļauj ar viedtālruni pilnībā apvienot automašīnas, garāžas durvju un mājas vārtu kontroli.

ERNEST radītājs Artūrs Pumpurs atklāj, ka mēnesi ilgajā kampaņā projekts piesaistījis gandrīz 18 000 dolāru, kas esot liela summa. «Kopumā sasniegtais pasūtījumu apjoms ir diezgan iespaidīgs. Šobrīd personīgi sazināmies ar Kickstarter laikā iegūtajiem atbalstītājiem, kuri ir ieinteresēti produktu iegūt savā īpašumā,» stāsta Pumpurs.

Kampaņas laikā tika plānots piesaistīt 50 000 ASV dolāru. Lai gan mobilais sulainis neieguva visus līdzekļus, Pumpurs uzsver, ka dalība Kickstarter kampaņā uzņēmumam sniegusi lielu pieredzi un iespēju iepazīt ASV tirgu. «Šobrīd jau skaidri zinām, ka ERNEST pūļa finansējuma platformā startēs arī nākamgad. Esam iepazinuši Kickstarter auditoriju un pavisam drīz piedāvāsim viņiem jaunu produktu,» atklāj Pumpurs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lai arī pūļa finansēšanas kampaņā neizdodas savākt cerēto, sumo robotus plāno piegādāt visiem atbalstītājiem

LETA, 24.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas robotikas entuziastu projekts SumoBoy pūļa finansēšanas kampaņa vietnē Kickstarter cerēto 100 000 ASV dolāru (90 122 eiro) vietā savācis vien 20 070 dolāru (17 975 eiro), SumoBoy roboti tiks piegādāti visiem atbalstītājiem, sacīja projekta pārstāvis Guntars Graiksts.

Kampaņas mērķis bija sākt robotu rūpniecisku ražošanu. Taču projekta komanda mazos apjomos robotus var izgatavot pati, tāpēc tiks sākta privāta saziņa ar visiem 56 kampaņas atbalstītājiem, un viņi saņems savus SumoBoy robotus.

Tiks arī meklēti alternatīvi ceļi, kā attīstīt projektu. «Tā varētu būt gan jauna kampaņa līdzīgā vietnē Indiegogo, gan arī cita veida pieeja,» atklāja Graiksts, piebilstot, ka viens no virzieniem, kurā attīstīt sadarbību, ir mācību iestādes. «Esam saņēmuši ieinteresētas atsauksmes no dažādām mācību iestādēm gan Latvijā, gan ārvalstīs. Kickstarter nebija tā vieta, kur piesaistīt šos klientus, to tad darīsim tagad,» piebilda Graiksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvietes radīta indukcijas tējkanna Kickstarter kampaņā 38 stundās savāc prasītos 150 000 eiro

LETA, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā dzīvojošas latvietes radīta elektriskās indukcijas moderna dizaina tējkanna Miito pūļa finansēšanas vietnē Kickstarter pirmajās 38 stundās savākusi prasītos 150 000 eiro, bet pašlaik, kad līdz kampaņas noslēgumam atlikušas 25 dienas, savākts 275 001 eiro, aģentūru LETA informēja Miito veidotāja Jasmīna Grase.

Kā stāsta Grase, Miito ir tējkanna, kas strādā uz magnētiskās indukcijas pamata. Tējkannas diskveidīgā pamatne ģenerē elektromagnētisko lauku, kas savukārt uzsilda dzelzs stienīti, kas ievietots šķidruma traukā un turas perpendikulāri pamatnei. «Uz pamatnes var likt jebkuru šķidruma trauku - krūzi, klasisko tējkannu - un, ievietojot tajā sildelementu, tiks uzsildīts jebkurš šķidrums,» piebilst Grase.

«Projektu sākām pērn janvārī, bet rudenī tas tika atrādīts dizaina izstādē Nīderlandē, kur kļuva par sensāciju,» turpina Grase. «Vairākas kompānijas piedāvājās nopirkt no mums tiesības uz produktu, un mēs varējām tās pārdot, bet tas produkts pēc gada parādītos plauktā kā tējkanna «numur x». Tas ir gaužām garlaicīgi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedtālruņu mini rezerves baterijas CoalBit izstrādātāji startē KickStarter kampaņā

Anda Asere, 18.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu mini rezerves baterijas CoalBit izstrādātāji pūļa finansējuma vietnē Kickstarter vēlas piesaistīt 84 tūkstošus dolāru

Ideja par šādu produktu radās, jo saskārāmies ar dažādām ikdienas problēmām – uz dienas beigām viedtālruņu baterijas bija iztukšojušās, nereti nevarējām atrast, kur esam novietojuši mūsu telefonus vai, piemēram, atslēgas, vai vienkārši vēlējāmies, kaut dažādās situācijās pa rokai būtu kabatas lukturītis. Šīs mazās, bet kaitinošās problēmas, ar kurām dienu dienā saskaras cilvēki visā pasaulē, mēs vēlējāmies atrisināt viena kompakta produkta ietvaros. Tā ar mēs nonācām pie CoalBit – pēc iespējas mazāka ierīce, kas atrisinātu pēc iespējas vairāk problēmu,» stāsta Matīss Stepiņš, CoalBit projekta vadītājs. CoalBit jaudas banku izstrādājis uzņēmums GreyNut, kas ietilpst Draugiem.lv grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful šogad plāno atvērt ražotni kādā no Eiropas valstīm, informēja Draugiem Group pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Viņš pastāstīja, ka ražotni plānots atvērt 2017.gadā septembrī, taču pagaidām nav zināms, kurā no Eiropas valstīm. Patlaban uzņēmuma pēta no kuras Eiropas valsts ir vislabākās piegādes uz citām Eiropas Savienības (ES) valstīm, ņemot vērā piegādes cenas un ātrumu.

Palkavnieks arī pastāstīja, ka īsziņu sūtīšanas sistēma Text2reach plāno uzsākt pakalpojuma izplatību, piedāvājot uzņēmējiem «white label» risinājumu.

Viņš arī atzīmēja, ka pērn Draugiem Group atvēra jaunu ražotni ASV. Jaunās ražotnes atvēršana radīja nepieciešamību pēc papildu speciālistu, tai skaitā programmētāju, resursiem, kas gada laikā veicināja Draugiem Group darbinieku skaita pieaugumu par 200 nodarbinātajiem jeb 50%. Patlaban Draugiem Group komandā Latvijā un ASV strādā 360 dažādu nozaru eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Draugiem Group uzņēmumu apgrozījums veido 15 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot finanšu gadu, Draugiem Group uzņēmumi strādājuši ar 14 909 138 eiro apgrozījumu un 1 487 655 eiro peļņu, informē uzņēmumā.

Lielākā grupas daļa uzņēmumu peļņu investēja savā attīstībā un jaunu eksporta tirgu apguvē. 2017. gadā atvērti jauni biroji Cēsīs un Barselonā, kā arī Printful ražotne Rīgā.

Mapon gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pērn tika veikti lieli investīciju projekti - izveidots jauns produkts Tachogram, nopirktas daļas Somijas partnera uzņēmumā Mapon Finland, iegādāts klientu portfelis no mazākiem tirgus spēlētājiem, kā arī atvērta filiāle Barselonā. Lai veicinātu straujāku uzņēmuma attīstību, par 62% palielināts darbinieku skaits un veikti ieguldījumi IT infrastruktūrā. Mapon apgrozījums audzis par 15%, savukārt eksporta daļa augusi par 28%, kopā veidojot nepilnus trīs miljonus eiro. Ņemot vērā apjomīgās investīcijas, uzņēma peļņa šogad ir 82 tūkstoši eiro. Nākamgad Mapon apgūs jaunus ārvalstu tirgus ar mērķi palielināt uzņēmuma eksporta daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā biznesa ideja - Pārdomu kauliņi (Reflection Cubes) - pagājušajā nedēļā uzsākusi kampaņu kolektīvā finansējuma interneta vietnē Kickstarter, lai savāktu finansējumu ražošanai.

Pārdomu kauliņi ir piemēroti gan cilvēku individuālajai, gan komandu attīstībai, norāda to veidotāji. Ideja balstoties Aristoteļa, citu klasisko domātāju un Džozefa Pīpera filozofijā, ka ikviens cilvēks, līdzīgi kā savu fizisko ķermeni, var attīstīt arī raksturu un gribasspēku, bet tam nepieciešama sistemātiska vingrināšanās. 54 Pārdomu kauliņu jautājumi dažādās kombinācijās sniedz gandrīz 100 000 alternatīvu risinājumu un rosina aizdomāties par dzīves lielajiem mērķiem un veidiem, kā tos sasniegt.

Pārdomu kauliņu Kickstarter kampaņa atrodama šeit: https://www.kickstarter.com/projects/reflectioncubes/reflection-cubes

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latviešu izgudrotais Leg&Go ritenis Kickstarter kampaņā savācis prasītos 60 000 USD

Dienas Bizness, 14.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā biznesa ideja – bērnu līdzsvara ritenis Leg&Go - kolektīvā finansējuma interneta vietnē Kickstarter savākusi finansējumu ražošanai, informē uzņēmumā. Ražošanai nepieciešamā summa kampaņā bija norādīta 60 000 USD. Tā savākta trīs nedēļu laikā.

Db.lv jau vēstīja, ka latvieši nākuši klajā ar jaunu izgudrojumu, sākot ražot bērnu līdzsvara ritentiņu Leg&Go, kas transformējams vēl 8 dažādos riteņos. Šīs astoņas modifikācijas ļauj bērnam lietot šo riteni no 8 mēnešu līdz 6 gadu vecumam.

Leg&Go veidots no bērza koksnes. Skrūves ļauj patstāvīgi regulēt vajadzīgo izmēru.

Leg&Go ideja radusies inženierim Egonam Garklāvam, pētot līdzsvara ritentiņus, ko izmantojuši viņa mazbērni - tie visi bijuši pārāk neērti, neergonomiski un grūti transformējami, lai pielāgotos katra braucēja vajadzībām. Tāpat komanda arī sapratusi, ka bērniem riteņi ļoti ātri paliek par mazu, tāpēc viņi vēlējušies radīt produktu, kas mazajiem kalpos ilgāk par vienu vai divām vasarām. Tieši tāpēc Leg&Go ir izturīgs un veidots no kvalitatīvām detaļām. Arī komforts un drošība bija viena no prioritātēm, tam ir ne tikai dabiskā amortizācija, bet arī stūrēšanas ierobežotājs, bremzes uz skrejriteņa modeļa un lielāks priekšējais ritenis, kas izlīdzina braucienu pāri izciļņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Režisorei Signei Baumanei izdodas Kickstarter kampaņa

Lelde Petrāne, 27.02.2017

Režisore Signe Baumane un filmas «Mans laulību projekts» līdzproducents Stērdžiss Vorners

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas režisore Signe Baumane, pārciešot krietnus uztraukumus kampaņas pēdējās dienās un zaudējot piecus kilogramus svara, tomēr savākusi finansējumu savai jaunajai pilnmetrāžas animācijas filmai Mans laulību projekts – 30 dienu laikā 1562 atbalstītāji ieskaitījuši filmas kontā 132 773 USD, arī Latvijas palīdzība bijusi ievērojama.

ASV, Ņujorkā dzīvojošā Latvijas režisore, māksliniece un scenāriste Signe Baumane strādā pie savas otrās pilnmetrāžas filmas Mans laulību projekts / My Love Affair With Marriage, kas atbalstīta arī Nacionālā Kino centra projektu attīstīšanas konkursā, Signei sadarbojoties ar Latvijas filmu studiju Lokomotīve. Filma būs personisks stāsts, kura centrā ir autobiogrāfisks tēls – jauna sieviete Zelma, kura tic, ka mīlestība un laulība ir vissvarīgākās lietas dzīvē, tomēr vienmēr kaut kas «noiet greizi». Šobrīd finansējums nepieciešams filmas skaņu celiņa izveidošanai, komponista un aktieru honorāriem, skaņu ierakstu studijas īrei utt. Platformā Kickstarter nepieciešamā summa bija noteikta 124 670 USD apjomā, vēl nedēļu pirms kampaņas beigām trūka vairāk nekā puse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: 26 tehnoloģiju produkti, kas Kickstarter piesaistījuši vairāk nekā vienu miljonu dolāru

Db.lv, 21.08.2018

Blink: 1,069 miljoni dolāru; projektu atbalstījuši: 6879

Mājas drošības kameras sistēma, ko vēlāk iegādājās Amazon

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jaunajam uzņēmējam šķiet, ka viņš ir izgudrojis labu ideju, taču trūkst naudas finansējumam, jāmeklē veidi, kā to piesaistīt un Kickstarter ir viens no variantiem, raksta Business Insider.

Kickstarter tehnoloģiju sektors ir laba vieta, kur ieskatīties investoriem, taču, kā liecina statistika, visvairāk viņi iecienījuši viedtālruņus, viedās mājsaimniecības un virtuves iekārtas, kā arī austiņas.

Kaut arī Kickstarter projekta atbalstīšana var sniegt potenciāli labu atdevi, pastāv arī risks, jo daži produkti tā arī nekad neierauga dienasgaismu vai ierauga to daļēji, savukārt citi pēc pāris gadiem pārtrauc darbību, atstājot ieguldītāju ar tukšām rokām vai nevajadzīgu programmatūru.

Viens no populārākajiem Kickstarter produktiem ir Pono Music – Neila Janga MP3, kas piesaistīja vairāk nekā 6 miljonus dolāru no 18,2 tūkstošiem atbalstītāju, taču to pārtrauca ražot 2017.gadā. Pebble ar trīs projektu palīdzību piesaistīja vairāk nekā 43 miljonus dolāru, taču 2016.gadā pieteica bankrotu un tā aktīvus iegādājās Fitbit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jaunās paaudzes viedpalīgam ERNEST tiks uzsākta Kickstarter kampaņa

Dienas Bizness, 23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28. oktobrī sāksies Artūra Pumpura komandas izstrādātā viedpalīga ERNEST Kickstarter kampaņa. ERNEST ļauj ar viedtālruni pilnībā apvienot automašīnas, garāžas durvju un mājas vārtu kontroli.

Uzņēmuma Valet and Knave vadītājs A. Pumpurs ar pūļa finansējuma platformu Kickstarter plāno piesaistīt papildu līdzekļus, lai pilnveidotu savus jau starptautisku atzinību guvušos drošības risinājumus, kā arī veidotu jaunus produktus ERNEST vienotajā drošības sistēmā.

Kopā ar Kickstarter kampaņas sākšanos iznāks uzlabotā ERNEST versija, kurā automašīnu kontrolējošās ierīces Bluetooth Immobilizer izmērs samazināts vairāk nekā divas reizes un ierīce padarīta vizuāli neuzkrītošāka, īpašnieka automašīnu vēl vairāk nodrošinot pret zagļiem. Šis Bluetooth Immobilizer modelis būs sākumā ekskluzīvi pieejams Latvijas iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: Draugiem Group uzņēmuma Mapon jaunais birojs Barselonā

Zane Atlāce - Bistere, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju.

Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas uzņēmums Mapon pārcēlies uz jaunām biroja telpām Barselonā, Spānijā, informē Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks.

«Barselonā mums jau kādu laiku darbojas Mapon un izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju. Pagaidām tur strādā 5 cilvēki (tai skaitā vadītājs Kristaps Veidmanis no Latvijas) un esam atvēruši vairākas vakances,» atklāj J.Palkavnieks.

Viņš piebilst, ka atverot birojus ārvalstīs, uzņēmums paredz iespēju, ka tās ir attīstīabas «vēstniecības» visiem Draugiem group uzņēmumiem. Jaunā biroja telpas tiek īrētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interjera gaismu zīmols Moodberries uzsāk pūļa finansēšanas kampaņu vietnē Indiegogo ar mērķi iegūt finansējumu 26 tūkstošu dolāru apmērā

«Lai gan liela daļa šķiet noguruši no šādām kampaņām, tās aizvien ir labs veids, kā pārbaudīt globālo tirgu, iegūt lojālus klientus un gūt publicitāti. Moodberries tipa produkti nav biežs viesis pūļa finansēšanā, tāpēc ceram pārsteigt publiku ar ko interesantu,» saka Kristiāns Līcis, SIA GreyNut vadītājs. Vaicāts par šī projekta ambīcijām, viņš teic, ka tās esot lielas – veiksmīga Indiegogo pūļa finansēšanas kampaņa (https://www.indiegogo.com/projects/moodberries-lights-with-personality#/) un produkta masveida ražošana. K. Līcis uzskata, ka Moodberries ir potenciāls būt lielam spēlētājam interjera dizaina pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: DB viesojas Draugiem Group biroja ēkā Pārdaugavā

Linda Zalāne, 24.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmums jau ir pasūtījis skiču projektu ēkas iespējamajai paplašināšanai.

DB paviesojās AS Draugiem Group par 3,1 milj. eiro nopirktajā biroja ēkā Pārdaugavā.

«Līdz šim mums ir bijušas trīs mājas. Pirmais bija pavisam neliels birojs Rīgā, Bruņinieku ielā, kur strādāja 20 cilvēki. Pēc tam mūsu birojs ar 50 darbinieku lielu komandu bija Sapņu fabrikā, bet pēdējais un lielākais bija Mārupē, kur sākotnēji bijām 80 cilvēki. Pagājušajā gadā, līdz ar grupas uzņēmuma Prinful straujo attīstību, mūsu saimes skaits pieauga par 100 cilvēkiem un bija laiks meklēt jaunu mājvietu. Šobrīd Latvijā strādā 230 cilvēki un uz vietas birojā ir līdz 200 darbiniekiem,» stāsta Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Arī jaunajās telpās kapacitāte audzēt darbinieku skaitu ir jau izsmelta, bet labā ziņa ir tā, ka ēkai, kas būvēta kā aplis ar vidū esošu pagalmu, ne visur ir trīs stāvi, kas ir pieļaujami. Uzņēmums jau ir pasūtījis skiču projektu ēkas iespējamajai paplašināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar GreyNut vadītāju Kristiānu Līci

Lelde Petrāne, 08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Greynut vadītājs Kristiāns Līcis. SIA Greynut izstrādā un ražo dažādus inovatīvus elektronikas un IT sistēmu risinājumus. «Uzņēmumu pirms 3 gadiem dibināju kopā ar Kasparu Škerbu un šajā laikā esam piesaistījuši arī investorus. Mums pašlaik ir 3 aktīvi projekti – 1) 99ledballoons, kas tirgo LED balonus un LED balonu sistēmas dažādos izmēros gan mājas ballītēm, gan lieliem pasākumiem; 2) Luxafor gaismiņas, kuras var izmantot darbinieki, kuri strādā atvērtā tipa ofisos, lai ar zaļu/sarkanu gaismu parādītu vai konkrētā brīdī esi pieejams un pie Tevis var nākt runāties, vai arī esi aizņemts. Kā arī - ar gaismu palīdzību var uzzināt par ienākošajiem epastiem utt; 3) Bindio velosipēdu novietnes ar iebūvētu ķēdi un elektronisko slēdzeni, kas saslēdzama/atslēdzama ar telefonu. Tas ļauj lietotājam atteikties no savas ķēdes vadāšanas līdzi. Visiem mūsu projektiem ir opcijas, kuras mēs piedāvājam vienīgie pasaulē, tas arī padara mūs unikālus. Pašlaik komandā esam 5 cilvēki,» stāsta K. Līcis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Displio piegādāti visiem Kickstarter kampaņas atbalstītājiem; tirgo par 130 eiro

LETA, 26.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personificējamais Wi-Fi ekrāns Displio piegādāts visiem Kickstarter kampaņas atbalstītājiem un nu sākta arī Displio tirdzniecība internetā, sacīja ierīces veidotāju pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Kā norādīja Palkavnieks, pirmie, kas pūļa finansēšanas vietnē Kickstarter pasūtīja Displio, to saņēma jau pērn septembrī, bet nu šis process ir noslēdzies un pašlaik sākta Displio tirdzniecība internetā, un tas ir pieejams iegādei visiem interesentiem vietnē getdisplio.com (cena 130 eiro).

Latvijā tapusī ierīce Displio kolektīvā finansējuma vietnē Kickstarter savāca nepieciešamos 65 000 ASV dolāru (59 409 eiro), ar 1113 atbalstītāju palīdzību kopumā savācot 154 814 ASV dolārus (141 498 eiro).

Displio ir aprīkota ar 2,7 collu diagonāles E-ink ekrānu un vizuāli atgādina modinātāju. Tā aprīkota arī ar skaļruni, iebūvētu akumulatoru un sensoriem, kuri nosaka tās novietojumu un atbilstoši ekrāna orientāciju. Displio esot vienkārši lietojams un teju jebkurām vēlmēm konfigurējams ekrāns. Tas var rādīt kalendāra atgādinājumus, ienākošos e-pastus, laika ziņas, Twitter vai Facebook jaunumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau teju desmit tūkstoši uzņēmumu visā pasaulē izmanto "Draugiem Group" zīmola "DeskTime" darba laika uzskaites programmu un pēdējās nedēļās interese par to ir daudzkāršojusies.

"Draugiem Group" runasvīrs Jānis Palkavnieks stāsta, ka līdz ar ārkārtējo situāciju strauji pieaugusi attālinātā darba aktualitāte un saistībā ar to martā 2,5 reizes ir pieaudzis ar "DeskTime" saistīto atslēgvārdu meklējumu skaits, trīs reizes vairāk meklēts tieši "DeskTime" risinājums un piecreiz pieaudzis lejupielāžu skaits. Interesanti, ka specifiskie atslēgvārdi, piemēram, produktivitātes mērīšana attālinātā darbā pieaugusi pat 20 reizes.

Prēmijas piesaista virtuālajiem apskāvieniem 

Ikdienā mazinoties savstarpējam kontaktam, vēl vairāk ir nepieciešami mehānismi, kā darbinieki...

Līdz ar klientu skaita pieaugumu, pieaudzis klientu atbalsta nodaļas darba apjoms, jo ienāk daudz vairāk zvani un e-pasti no lietotājiem. "Pēc straujā klientu skaita pieauguma un jau pirmajām atsauksmēm varam secināt, ka šajā ārkārtas situācijā "DeskTime" loma efektīvā darbinieku pārvaldē ir izšķiroša. Neatkarīgi no komandas lieluma, automātiskā darba laika uzskaite piefiksē visus darbinieka projektus, izmantotās lapas un lietotnes, atklājot gan darbinieku liekās aktivitātes, gan ļaujot veiksmīgi sekot līdzi visiem aktuālajiem projektiem un to patiesajam izpildes laikam," norāda Toms Bļodnieks, "DeskTime" projektu vadītājs.

Runājot par to, kā šobrīd klājas grupas uzņēmumiem, J. Palkavnieks teic, ka "Vendon", "draugiem.lv" un "Mapon" darbojas gandrīz ierastajā režīmā. "Pārvadājumi notiek un šobrīd ir vēl jo svarīgāk sekot tiem līdzi. "Mapon" ir gatavs dalīties savā kompetencē, ja kāds Latvijā grib ieviest saslimušo kontaktpersonu izsekošanas sistēmu," viņš norāda.

Līdz ar ārkārtas stāvokļa pasludināšanu "Draugiem Group" pieņēma lēmumu strādāt attālināti. Izņēmums ir cilvēki, kam fiziski jābūt uz vietas un, piemēram, jāpieņem vai jānodod lietas piegādei.

Runājot par to, ko no kolēģiem prasa attālināts darbs, viņš izceļ, ka vadītājiem jāpievērš lielāka uzmanība savai komandai. "Draugiem Group" kultūrā ierasta neformāla komunikācija, piemēram, neplānoti ar kolēģi vai vadītāju iedzert kafiju, aprunāties. Birojā šāda nejauša komunikācija, kas veicina saliedētību, ir biežāk iespējama, bet tagad tā jāveido apzināti. "Darbs veido 80 līdz 90% no darba laika un 10 līdz 20% ir sociālā dzīve, par ko tagad nedrīkst aizmirst. Cenšamies darīt visu to, kas ierasts birojā, tikai no mājām. Piemēram, lai "atšķaidītu" darba sarunas, mums ir čatiņi, kur stāstām, ko ēdam pusdienās, liekam suņu un kaķu bildes, lai komunikāciju maksimāli pietuvinātu reālajai dzīve," stāsta J. Palkavnieks.

Arī grupas lielākā uzņēmuma "Printful" mārketinga vadītājs Raitis Puriņš norāda, ka tagad kā nekad ir svarīgi atrast laiku, lai atvilktu elpu un papriecātos.

Arī "Printful" komanda organizē attālinātas kafijas pauzes un spēļu vakarus, kā arī sūta cits citam bildes no savas jaunās darba vides ar ģimeni, istabas biedriem un četrkājainajiem draugiem. "Lai arī digitāla, tā tomēr ir enerģijas un pozitīvu emociju apmaiņa, kas uzlabo garastāvokli," viņš spriež.

Lai arī "Printful" ir ražošanas uzņēmums, tam grupā ir vislielākā pieredze attālinātā darbā, jo kompānijas 50 cilvēku mārketinga komandā darbinieki strādā dažādās valstīs. "Strādājot vairākās laika joslās, nedrīkst zaudēt tempu. Piemēram, ievērojam noteikumu, ka uz e-pastiem jāatbild 24 stundu laikā. Atbilde "atbildēšu pēc divām dienām" arī ir atbilde – jebkas ir labāk par klusumu. Nedēļas beigās no katra komandas biedra saņemu atskaiti brīvā formā par aizvadītās nedēļas aktualitātēm, pārdomām un prioritātēm nākamajai nedēļai," viņš teic.

Komanda ir vienojusies, kādus rīkus lietot video zvaniem, sarakstēm un dokumentu veidošanai. Tā mēģina pieturēties pie tās pašas darba kārtības, kāda bija birojā: regulāras "tikšanās", diskusijas par prioritātēm un kolēģu informēšana par jaunumiem. "Saziņa vairs nav tik spontāna, kā agrāk un tajā ir krietni mazāk neverbālās komunikācijas – neatrodamies vairs vienā telpā un video zvani mēdz kļūt par audio zvaniem. Cenšos runāt pēc iespējas nepārprotamāk un sniegt pārdomātus komentārus gan par to, ko kolēģi izdarījuši labi, gan par to, ko būtu jāuzlabo," teic R. Puriņš.

Atšķirībā no biroja darba, kas paveicams pie datora, ražošanā darbs no mājām nav iespējams un lielākais grupas uzņēmums "Printful" darbojas kā ierasts, bet darbinieki izmanto maskas, ievēro distanci un lieto dezinfekcijas līdzekļus. J. Palkavnieks teic, ka ražošana vienmēr ir riskantāka un tur ir īpaša piesardzība, jo, piemēram, ja ražotnē ir kāds saslimušais, tad tiem kolēģiem, kurus attiecīgo instanču epidemioloģiskajā izmeklēšanā atzīs par kontaktpersonām, būs jāievēro pašizolācija. Ražotne un pārējie kolēģi pēc dezinfekcijas turpinās strādāt. "Sliktākajā gadījumā dezinfekcijas laikā nestrādā viena maiņa, kas ir astoņas stundas," skaidro J. Palkavnieks, piebilstot, ka uzņēmumā ir nodrošināta divu metru distance gan ēdot, gan strādājot. Visiem ir maskas un cimdi, līdz ar to ļoti zems risks saslimdināt kolēģus.

Tāpat ražošanā izaicinājums ir tas, ka ārkārtas situācijas dēļ var būt aizkavētas piegādes, ja kāds partneris nevar laikā piegādāt kādu materiālu.

Savukārt IT jomā teju vienīgais risks ir tas, kāds internets darbiniekam mājās ir pieejams. Tāpat izaicinājums ir komunikācija. "Kad nolēmām, ka visi, kam tas iespējams, strādās attālināti, kolēģi varēja pieteikties un viņiem uz mājām aizveda biroja krēslus un galdus, jo, ja sēdi uz virtuves ķeblīša, tas var slikti atsaukties uz veselību," piebilst J. Palkavnieks. Arī R. Puriņš uzsver, ka darba aprīkojumam mājās jābūt gandrīz identiskam ierastajai darba videi birojā, lai attālinātā režīmā neciestu darba kvalitāte. Atkarībā no amata specifikas, kolēģiem tiek nodrošināta ne tikai datortehnika, bet arī ar datorkrēsli, austiņas un papildu ekrāni.

"Draugiem Group" uzņēmums "Roadgames" izstrādājis divas spēles, kas dod iespēju doties virtuālā piedzīvojumā un iepazīt Itālijas pilsētu Veronu un atklāt mūsu pašu Rīgu, neizejot no mājas. Atšķirībā no "Roadgames" spēles dabā, tās virtuālajā versijā spēlētāji pārvietojas, izmantojot "Google Street View", kurā meklē foto objektus un atbildes uz dažādiem jautājumiem. Spēles virtuālā versija ir izstrādāta, lai tā maksimāli būtu pietuvināta reālai ceļojumu un sacensību pieredzei. Pirmās spēles no šodienas līdz 14. aprīlim būs bezmaksas. Pēc tam komandas biļetes cena būs 4,99 eiro, no kuriem viens eiro tiks ziedots tās valsts, kur notiek virtuālā spēle, medicīnas sistēmas atbalstam cīņā ar "Covid-19". "Ne tikai cilvēkiem, bet arī uzņēmumiem ir jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem. Šis ir veids, kā mēs pārprofilējam savu darbību – spēli pārceļam no reālās vides uz virtuālo, lai vienlaikus neradītu riskus sabiedrības veselībai un sniegtu atbalstu," stāsta Liene Grenevica, "Roadgames" vadītāja.

"Draugiem Group" ietver zīmolus "Printful", "Mapon", "Vendon", "Istabai", "GiftCard", "DeskTime", "Fast Brands", "Tachogram", "Startup Vitamins", "perkamkopa.lv", "draugiem.lv", kuros kopumā strādā 682 darbinieki. Grupas lielākais uzņēmums ir drukas, šūšanas un piegādes ārpakalpojumu kompānija "Printful", kas sniedz interneta veikalu īpašniekiem iespēju piedāvāt pircējiem vairāk nekā 160 dažādu produktu, pašiem neieguldot ražošanas iekārtās. Savā pastāvēšanas vēsturē uzņēmuma ražotnes apdrukājušas vairāk nekā 13 miljonus dažādu produktu. Pērn "Printful" tika iekļauts Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā. "Prinful" Inc. un a/s "Printful Latvia" kopējais apgrozījums 2018. gadā bija 77 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Draugiem.lv «tēva» Laura Liberta jaunais bizness - Amerikā

Anda Asere, 26.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem.lv «tēva» Laura Liberta jaunais bizness ir Amerikā – Draugiem Group uzņēmums Printful apdrukā krekliņus un citus priekšmetus pēc pieprasījuma citiem uzņēmējiem

Šobrīd viņš jūtas līdzīgi kā draugiem.lv pirmsākumā, tikai tagad tirgus ir globāls un iespējas ir simt reižu lielākas. Arī kompānijas ambīcijas ir ievērojamas – biznesa plāns paredz, ka 2020. gadā Printful akcijas tiks kotētas biržā. Lauris uzskata, ka visiem Baltijas uzņēmējiem jāsaprot mūsu tirgus izmērs un pašos pamatos jāapzinās, ka plašas biznesa iespējas paveras vien starptautiskajos ūdeņos.

Fragments no intervijas:

Kad piebraucu pie Draugiem Group ēkas, taksists pajautāja, vai draugiem.lv vēl pastāv, jo viņa skatījumā tikai ar portālu šos gadus nevarot izdzīvot. Pastāsti – ko tagad dara draugiem.lv un pārējie grupas uzņēmumi?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.

Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.

Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uz Latvijas ceļiem plāno uzstādīt videokameras, kas fiksēs sarkanās gaismas šķērsotājus

LETA, 28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nākotnē plānots iegādāties speciālas videokameras, kas kontrolē, vai autovadītāji krustojumus nešķērso pie aizliedzošā luksofora signāla, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atzina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

Padome šādu iekārtu iegādei pauda konceptuālu atbalstu, taču uzdeva CSDD sadarbībā ar Valsts policiju tuvākajā laikā veikt detalizētu projekta izstrādi.

Šādas iekārtas vispirms sākotnēji izvietotu Rīgā.

Autovadītāji par konstatēto pārkāpumu saņemtu paziņojumu līdzīgi kā ar fotoradaru konstatētajiem pārkāpumiem.

Patlaban gan nav zināms, kad šīs iekārtas varētu iegādāties.

Šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika analizēta arī pagājušā ceļu satiksmes negadījumu statistika.

Valsts policijas informācija liecina, ka kopumā pērn noformēti 190 057 protokoli, bet gadu iepriekš par pārkāpumiem noformēti 229 881 protokols.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis padomes sēdē atgādināja, ka pagājušā gadā stājušies spēkā grozījumi likumos, kas paredz lielākus sodus par nepiesprādzēšanos un telefonu lietošanu pie stūres. Tāpat likumā paplašināts agresīvās braukšanas jēdziens.

Komentāri

Pievienot komentāru