Jaunākais izdevums

Sākot ar 2019. gada 1. septembri, Sharp biroja tehnikas iekārtu ražotāja pārstāvniecību un izplatīšanu Latvijā pārņēmis uzņēmums SIA Tomega.

Ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi biroja nodrošinājumā, tehnikas apkalpošanā un izejmateriālu piegādē Baltijas tirgū, Tomega veic nākamo soli uzņēmuma attīstībā. Uzņēmums ir sevi pierādījis kā stabilu, kvalitatīvu un uz sadarbību orientētu uzņēmumu, kā rezultātā aizvien vairāk pasaulē labi zināmi zīmoli izvēlas SIA Tomega par sadarbības partneri. Jāpiebilst, ka SIA Tomega partneru tīkls ir ne tikai lielākajās Latvijas pilsētās, kā Daugavpils, Ventspils un Liepāja, bet arī mazākās pilsētās, piemēram, Kandavā, Balvos, Limbažos.

Sharp ir uzņēmums ar bagātu vēsturi, tā pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 100 gadiem, kad tālajā 1912. gadā uzņēmums sāka savu darbību elektronikas jomā. Jau 1972. gadā Sharp prezentēja pirmo kopētāju, kas norāda uz gadu desmitus ilgu pieredzi biroja tehnikas ražošanā un jaunu kvalitātes standartu ieviešanā. Līdz šim uzņēmuma pārstāvniecību Latvijā veica uzņēmums Inter-Rīga, kurš darbību pārtrauc, kā rezultātā SIA Tomega ir pārņēmusi Sharp partnera pienākumus Latvijā, apkalpojot esošos klientus, nodrošinot garantijas saistību izpildi un turpinot zīmola virzīšanu tirgū.

“Mēs redzam šo kā lielisku papildinājumu esošajam piedāvājumam. Turpinot nepārtrauktu darbu pie uzņēmuma attīstības, jau esam sevi pierādījuši darbā ar citiem spēcīgiem zīmoliem un arī tādos segmentos kā biroja tehnikas noma. Sharp tehnika ar inovatīviem risinājumiem un tehnoloģisko izpildījumu iederas mūsu nākotnes vīzijā par pilnīgu biroja nodrošinājuma piedāvājumu,” stāsta valdes loceklis Edgars Evelons.

Būtiski pieminēt, ka biroja tehnikas nodrošinājums neaprobežojas tikai ar drukas iekārtām, kopētājiem un multifunkcionāliem printeriem. Aizvien būtiskāk darba vietās un izglītības iestādēs ir izmantot mūsdienīgas un inovatīvas tehnoloģijas, piemēram, interaktīvos displejus, kas padara darba procesu ērtāku, rediģējot uzskates materiālus reālajā laikā. Arī interaktīvie displeji ir viens no produktiem Sharp sortimentā. Tāpat SIA Tomega piedāvā visādu veidu un zīmolu projektorus, dokumentu skenerus un smalcinātājus ar dažāda līmeņa drošības parametriem un jaunākās tehnoloģijas modernai izglītības sistēmai – 3D printerus, robotiku, virtuālās realitātes brilles, sensorus un citus rīkus.

“Jums nav jābūt ekspertam, lai iegādātos atbilstošāko tehniku savai darba vietai, mūsu kolektīvā ir zinoši un pieredzējuši kolēģi, kuri zināšanas regulāri papildina un uzlabo apmācībās ar ražotāju pārstāvjiem un piedāvās specifiskām vajadzībām izmeklētas tehnikas iekārtas,” akcentē Edgars Evelons.

Tāpat Tomega nodrošina pēcapkalpošanu, kurā ietilpst garantijas serviss, apkopes, kā arī izejmateriāli tehnikas uzturēšanai. Gan Sharp tehnikai, gan citu zīmolu iekārtām tiek nodrošināta tikai oficiālo ražotāju izejmateriāli, kas ir saderīgi ar atbilstošajām iekārtam un uztur nemainīgi augstu kvalitāti.

Plašāk par sortimentu un iespējām varat skatīt mājaslapā www.tomega.lv, kā arī sazināties, zvanot vai rakstot klientu apkalpošanas centram: 67048606, [email protected]!

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

SIA Tomega uzstāda automatizētas roku dezinfekcijas iekārtas Rīgas Juridiskajā Augstskolā

SIA Tomega, 14.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par studentu un apmeklētāju drošību, Rīgas Juridiskā Augstskola (Riga Graduate School of Law) ir uzstādījusi automātiskas roku dezinfekcijas iekārtas skolas telpās.

“Japānas tehnoloģiju milža Sharp piegādātās roku dezinfekcijas iekārtas nodrošina pilnīgu bezkontakta darbību, nav jāspiež poga vai pumpītis, ko iepriekš izmantojuši citi cilvēki. Tam ir vairākas versijas, tātad, pielāgojams attiecīgajiem apstākļiem – vietās ar lielu cilvēku plūsmu, kā piemēram mācību iestādēs, tirdzniecības centros, lidostās, autoostās, stacijās vai slimnīcās ieteicams uzstādīt iekārtas lielāko versiju, kurai attiecīgi ir lielākais dezinfekcijas šķīduma konteinera tilpums (20 litri) un pieslēdzams pie elektrības nepārtrauktai darbībai, kā arī darbināms ar akumulatoru, savukārt vietās ar mazāku cilvēku plūsmu, piemēram, veikalos, restorānos, bāros, viesnīcās, klīnikās, degvielas uzpildes stacijās vai uzņēmumu birojos attiecīgi var uzstādīt iekārtu ar mazāku tilpumu, 5 litri vai 2.9 litri. Arī salīdzinoši šaurās vietās, mazos birojos, telpās, vislabāk izvēlēties pie sienas montējamu dezinfekcijas iekārtu,” stāsta E. Evelons, SIA Tomega valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka uzsākoties jaunam mācību gadam izglītības iestādēs, infekcijas slimības, arī Covid-19, ir aktuāls jautājums, jāievēro jauni veselības drošības standarti publiskās vietās. Jaunie piesardzības pasākumi jāievēro ne tikai skolās, augstskolās un bērnudārzos, bet jebkurā vietā, kur iespējama cilvēku pulcēšanās, kā piemēram, veikalos, birojos, slimnīcās, stacijās un citur.

Izvēloties risinājumus, kā pasargāt sevi, kolēģus un klientus no iespējamiem saslimšanas draudiem, jāmeklē labākais risinājums vai risinājumu kopums. Ir svarīgi izvērtēt piedāvājumus, risinājumu kvalitāti un uzticamību. Lai nekļūdītos ar savu izvēli, vieglākais risinājums ir vērsties pie pārbaudītiem un uzticamiem uzņēmumiem. SIA Tomega, profesionāļi tehnoloģiju jomā ar vairāk kā 15 gadu profesionālo vēsturi, ir izveidojis tehnoloģisku risinājumu, kas maksimāli ierobežo iespējamu vīrusu izplatību – automātiska bezkontakta roku dezinfekcijas iekārta ar distances ķermeņa temperatūras mērīšanas ierīci un sejas atpazīšanas funkciju, kas ir vienīgā pieejamā sistēma, kas atpazīst sejas arī ar uzvilktu sejas masku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules notikumu kontekstā arvien pieaugot satraukumam par pārtikas pieejamību turpmāk Eiropā, mūsu zemniekiem tā, iespējams, ir motivācija palielināt jaudas, iegādāties jaunu tehniku, paplašināt saimniecību, jo ir skaidrs, ka pēc mūsu zemnieku un lauksaimnieku produkcijas pieprasījums tikai augs un arī cenas, domājams, palielināsies. Iespējams, tas ir pietiekams iemesls, lai šo pavasari sāktu ar jaunas tehnikas iegādi.

Kā rīkoties, ja nepieciešams kredīts lauksaimniecības tehnikas iegādei, plašāk konsultē Lande.lv pārstāvis Haralds Neimanis.

Kad tad, ja ne tagad?

Lauksaimniecību patiesībā vairāk nekā ārējie notikumi ietekmē sezonalitāte un laika apstākļi. Sava loma, protams, ir arī “rokas turēšanai uz pulsa” par aktuālajām lauksaimniecības produkcijas cenu izmaiņām. Katrs pavasaris līdz ar to nozīmē svarīgu lēmumu pieņemšanu, tostarp par jaunas tehnikas iegādi.

H.Neimanis novērojis, ka šobrīd saimniecības kļūst arvien efektīvākas un viens no veidiem, kā to panākt, ir papildu tehnikas iegāde: “Šobrīd mazās un vidējās saimniecības ir gatavas ieguldīt vairāk, lai sekotu Eiropas, pasaules un lielo saimniecību diktētajām tendencēm modernizēties. Tiek pirkta ne tikai lauksaimniecības tehnika, bet arī citas lietas, kas palīdz darot mazāk panākt augstāku ražīgumu.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā mainās biroji un to funkcija mūsdienās

Olga Mihailova, darba vides eksperte, Colliers Latvia, 25.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hibrīda darba režīms, kad darbiniekam ir iespēja kombinēt darbu birojā ar attālināto darbu, nav jauninājums, bet COVID-19 pandēmijas ietekmē tieši šis darba modelis kļuva par teju populārāko starp biroju darbiniekiem visapkārt pasaulei.

Aptaujas liecina, ka lielākajai daļai darbinieku tagad ir iespēja strādāt gan birojā, gan attālināti, daudziem biroja darbiniekiem tā ir kļuvusi par jaunu realitāti. 90% Colliers aptaujāto biroja darbinieku komerciālajā un publiskajā sektorā atbildēja, ka viņiem ir iespēja izvēlēties strādāt gan uz vietas, gan attālināti. Paredzams, ka šāds hibrīdais darba stils, kam ir daudz priekšrocību gan privātpersonām, gan darba devējiem, būs populārs un plaši izplatīts vēl ilgu laiku.

Pandēmijas sākumā cilvēki būtībā atzina, ka birojā vēlas strādāt vairāk nekā pusi nedēļas, bet no mājām - 1-2 dienas nedēļā. Pēc diviem gadiem situācija ir pretēja un paradumu maiņa ir notikusi un attālinātā darba pusi un par šo laiku cilvēkiem ir izveidojusies rutīna, ko izjaukt un mainīt ir diezgan izaicinošs uzdevums. Turklāt mērījumi/dati liecina, ka ir vidēji 20% (1 darba diena) atšķirība starp to, cik dienas nedēļā cilvēki saka, ka vēlētos strādāt birojā un cik patiesībā strādā birojā. Pasaulē vidēji darbinieki saka, ka vēlas būt birojā 2,5 dienas nedēļā, savukārt no biroja sistēmām nolasītie dati liecina, ka patiesībā tās ir 1,5 dienas nedēļā. Šī tendence iezīmējusies arī Latvijā, un to norāda arī vairāku uzņēmumu kolektīvu vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Storent Latvija direktors: Inovācijas būvniecībā nāk ne tikai no būvniekiem

Sadarbības materiāls, 08.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības nozarē, lai izdzīvotu, jāievēro trīs lietas: darbs jāpaveic ātrāk, lētāk un ar kvalitātes garantu. Visas trīs sasniegt ir teju nereāli, bet bez tām bizness neizdzīvos. Vismaz tik pat sīva konkurence ir arī tehnikas nomas jomā. Cīnoties par vietu tirgū, tehnikas nomas uzņēmumi ir radījuši ļoti vērtīgu blakusproduktu savam pamata pakalpojumam: kļuvuši par būvnieku konsultantiem tehnikas jautājumos. Pateicoties tam, ir radusies simbioze: sadarbība starp būvniekiem un tehnikas nomas uzņēmējiem, kurā labumu gūst abas puses. Nomas uzņēmums vēlas nomāt, būvnieki (mūsu klienti) – strādāt ar labāko tehniku, tajā pašā laikā ietaupot naudu un palielinot efektivitāti.

Tīri reālistiski būvniekam visu tehniku nav nepieciešams pirkt, bet arī ne visu ir vērts nomāt. Tāpēc, noslēdzot gadu, nereti būvnieks izskata katras nomātās iekārtas izmaksas gadā un, balstoties uz šo informāciju, pieņem lēmumu – turpināt nomāt, vai tomēr pirkt savu. Ja ir bijusi veiksmīga sadarbība ar nomas uzņēmumu, t.i., pieņemams cenu līmenis, augsta tehnikas un servisa kvalitāte, kā arī laicīga piegāde, tad ir ticams, ka būvnieks arī turpmāk vairāk nomās tehniku nekā to iegādāsies.

Mums, strādājot gan Baltijas valstīs, gan Zviedrijā un Somijā, skaidri redzamas industrijas atšķirības reģionos. Ziemeļvalstīs nomātās tehnikas īpatsvars būvniekiem ir krietni lielāks, taču arī Baltijā tas pakāpeniski pieaug. Balstoties uz pieredzi prognozējam, ka efektivizācijas vilnis skars arī Baltijas reģionu un būvnieki vairāk paļausies uz tehnikas nomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kritizē CFLA nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas

Db.lv, 20.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņu eksportspējīgo nozaru kompetences centru un vairāk nekā 100 uzņēmumu un organizāciju pārstāvji nosūtījuši atklātu vēstuli premjeram un ministriem par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas.

Parakstītāji uzskata, ka inovāciju un digitālās transformācijas finansējums ir izšķiroši svarīgs ekonomikas izaugsmei un sabiedrības labklājībai, un tam ir nepieciešama pušu savstarpēja uzticēšanās. Uzņēmēji zaudē uzticību ES fondu atbalsta programmām, ja CFLA tās administrē atbilstoši pašreizējās vadības stilam un uzstādījumiem: "Mēs kā nodokļu maksātāji no CFLA sagaidām komandu, kas par prioritāti izvirza principu “konsultē vispirms”, ievieš risku pārvaldības sistēmu un izmanto ES noteikumus kā ietvaru programmu veidošanai un ieviešanai, neapdraudot Latvijas tēlu un ekonomisko attīstību".

Šīs vēstules parakstītāji aicina mainīt CFLA un Finanšu ministrijas atbildīgās amatpersonas, jo CFLA ar pašreizējo vadību nespēj efektīvi īstenot inovāciju un digitālās transformācijas atbalsta programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piemērošanās jaunajiem darba apstākļiem, kad daudzi strādā attālināti, no mājām, kad notiek arī attālinātas mācības skolās, jūtama ne tikai biroju segmentā, bet arī mājokļu tirgū, kur novērojama interese par lielākām platībām ar vietu darbistabai. Taču vajadzība pēc lielāka vai mazāka biroja arī pēc pandēmijas daļai uzņēmumu noteikti nemazināsies.

Nekustamo īpašumu kompānijas Latio pētījumā gandrīz puse jeb 49% aptaujāto Latvijas uzņēmēju atzinuši, ka beidzoties otrajam ārkārtas stāvoklim, lielākā daļa darbinieku kuri šobrīd strādā attālināti, atgriezīsies uz patstāvīgu darbu birojos. Kamēr 17% uzņēmumu uzskata, ka tikai neliela daļa atgriezīsies. Tomēr 18%, gandrīz piektā daļa, uzņēmumu ir pārliecināti, ka birojos no tiem darbiniekiem, kuri šobrīd strādā attālināti, iespējams, neatgriezīsies neviens. Nozīmīgai daļai - 16% šobrīd nav skaidras atbildes.

"Pētījuma dati un mūsu novērojumu liecina, ka biroji joprojām būs svarīgi uzņēmējiem, tomēr mainīsies to nozīme un izskats. Krietnai daļai darbinieku reprezentatīvā un socializēšanās funkcija birojā būs svarīgāka kā darba galda atrašanās vieta. Lielākā vai mazākā mērā distancētās darba attiecības ir uz palikšanu - mums visiem būs tām jāadaptējas," pētījuma rezultātus skaidro "Latio" valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020.gadā izaicinājumu biznesā nav trūcis, tāpēc daudzi savus sapņus par jauna uzņēmuma reģistrēšanu atlikuši, kā rezultātā pērn reģistrēts zemākais jaunu uzņēmumu skaits pēdējo 17 gadu laikā, liecina SIA Lursoft dati.

Vienlaikus tie uzņēmēji, kuri spēruši drosmīgo soli un nav nobijušies no biznesa uzsākšanas pandēmijas apstākļos, nereti uzņēmuma nosaukuma izvēlei piegājuši ar radošumu. Tā teikt, ja apkārt valda neziņa un bailes, vismaz uzņēmuma nosaukums apkārtējos raisīs smaidu.

Lursoft apkopojis 2020.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus, lai pierādītu, ka humors, par spīti visām grūtībām, Latvijas uzņēmējos nav izzudis.

Janvāris

  • SIA Lāču Muižiņa (Limbažu nov)
  • SIA Skaistuma terapija (Rīga)
  • SIA Uzzini, iepazīsti (Babītes nov)
  • SIA Your choice (Rīga)
  • SIA Kopā būt (Ozolnieku novads), jau likvidēts
  • SIA Uzladets (Mārupes nov)
  • SIA VISUVAR (Rīga)
  • SIA Neko nevar skaidri zināt (Ķeguma nov)
  • SIA Turaidas Roze (Rīga)
  • SIA Mazliet vairāk gaisa (Jelgava)
  • SIA Prieks sadarboties (Rīga)
  • SIA Trīs ar pus vīri (Jelgavas nov)
  • SIA Mazie varoņi (Rīga)
  • SIA tīri tā neko (Rīga)
  • SIA Augam kopā (Rīga)
  • SIA Stalkeris (Ādažu nov)

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Profesionāla interjera dizainere iekārto “IPS Baltics” biroju, atspoguļojot jaunākās tendences

Sadarbības materiāls, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerot, ka pandēmijas radītie ierobežojumi būs īslaicīgi un darbs attālināti vairs nebūs norma, daudzi uzņēmumi šo laiku izmantoja lietderīgi, pārkārtojot vai labiekārtojot biroju telpas. Ņemot vērā, ka darbs no mājām ir ietekmējis un mainījis arī interjera tendences birojos, Mārupē bāzētais uzņēmums “IPS Baltics” savu biroju veidot izvēlējās sadarbībā ar profesionālu dizaineri. Biznesa klientiem šis pakalpojums ir pieejams bez maksas. Uzņēmums un interjera dizainere dalās pieredzē un vērtīgos padomos, ko ņemt vērā, labiekārtojot biroju.

“IPS Baltics” – kvalificēta personāla pakalpojumu nodrošinātājs kuģu īpašniekiem un vēja turbīnu operatoriem, biroja kopējā telpu platība ir 84 kvadrātmetri. Uzņēmums strauji paplašinājās un pārskatāmā nākotnē plāno paplašināties vēl, tāpēc radās nepieciešamība pēc jaunām biroja telpām. Iepriekšējās biroja telpas bija vēl mazākas un nespēja nodrošināt pietiekami daudz darba vietas personālam. Sākotnēji jaunajās telpās tika veikts neliels kosmētiskais remonts, bet pēc tam, cieši sadarbojoties ar interjera dizaineri, tika iekārtots birojs. Tas ir samērā neliels birojs, kura telpās atrodas arī virtuve. Birojā šobrīd strādā seši darbinieki, bet interjera dizainerei bija nepieciešams iekārtot darba vietas astoņiem darbiniekiem, jo uzņēmums plāno izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā biroja galdi palīdz nodrošināt ērtu darba vidi, un kā atrast piemērotākos?

Sadarbības materiāls, 12.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba vides iekārtošanā biroja galdi spēlē ļoti lielu lomu. Taču, tos izvēloties, vērā jāņem daudz un dažādi faktori, lai galds ne tikai skaisti izskatītos, bet arī būtu funkcionāls, ērts lietošanā un atbilstu katra darbinieka individuālajām ergonomikas prasībām. Noskaidrosim, kādiem aspektiem pirms galda izvēles jāpievērš pastiprināta uzmanība!

Kāpēc kvalitatīvam biroja galdam ir tik liela nozīme?

Viens no lielākajiem mīnusiem darbam birojā ir garās stundas sēdus pozīcijā. Tieši šis ir galvenais iemesls, kāpēc ir svarīgi, lai biroja galds ir katra darbinieka vēlmēm un vajadzībām piemērots. Atrodot pareizo galdu, ieguvumi būs vairāki:

• Ērta darbošanās – optimāls galda modelis pareizā izmērā darbiniekam palīdzēs pie tā strādāt ērti un bez aizķeršanās, jo viss nepieciešamais būs pa rokai;

• Ergonomiska un veselīga darba vide – strādājot pie nepiemērota galda, ķermenis ilgstoši atrodas tam neatbilstošā pozīcijā, kas negatīvi ietekmē labsajūtu un veselību;

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VK rekomendācija armijā saprasta kā pavēle, uzsākot reiderismam līdzīgas darbības pret uzņēmēju

Jānis Goldbergs, 18.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“...lai Aizsardzības ministrijai jebkurā brīdī būtu operatīvi pieejama informācija, kas varētu kalpot par pamatu iespējai atgūt nomas objektu Rīgā, Krustabaznīcas ielā 11, aizsardzības resora vajadzībām, izbeidzot nomas līgumus bez būtiskiem papildu izdevumiem no valsts budžeta”.

Tā skan Valsts kontroles revīzijas ziņojuma Vai īpašumu Rīgā, Krustabaznīcas ielā 11, aizsardzības resors pārvaldījis valsts interesēs? būtiskākā rekomendācija Aizsardzības ministrijai un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

SIA Arsan, kas noslēdzis neapdzīvoto telpu nomas līgumu uz 40 gadiem ar NBS pirms vairāk nekā 20 gadiem, lielākā ķeza ir, ka VK rekomendācija armijā ir uztverta kā nepārprotama pavēle. Uzņēmuma valdes loceklis Endo Lapsa pēc ilgstošas komunikācijas ar Aizsardzības ministriju un NBS sapratis, ka jāvēršas pie civilām amatpersonām pēc taisnības, un uzrakstījis vēstuli premjeram un aizsardzības ministram ar situācijas skaidrojumu, tomēr atbildi turpat divu mēnešu laikā tā arī nav saņēmis. Tikmēr objektā notiek kaut kas, ko var pielīdzināt reiderismam uzņēmējdarbības vidē ar to atšķirību, ka šajā gadījumā to realizē NBS un Aizsardzības ministrija. Dienas Bizness lūdza Endo Lapsu skaidrot situāciju īsāk un tiešāk, nekā tas darīts četru A4 formāta lapaspušu garajā vēstulē premjeram, kuru gan pilnā apmērā pievienojam intervijas noslēgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī Rīgas tirdzniecības centrā "Sāga" durvis vēris jauns profesionālo darba instrumentu un tehnikas veikals "Stokker", kura izveidē un aprīkojumā investēti 100 000 eiro.

Šobrīd tas ir otrais lielākais "Stokker" instrumentu centrs Latvijā ar tirdzniecības zāles platību 500 m2, kā arī noliktavas un instrument servisa telpu platību 225m2. Reaģējot uz arvien pieaugošo pieprasījumu pēc iepirkšanās tiešsaistē, patērētāju ērtībām veikalā ir uzstādīts pakomāts "Stokker" e-veikalā veikto pirkumu saņemšanai.

Pēdējo sešu gadu laikā "Stokker" veikals atradās nelielās telpās Dzelzavas ielā, taču klientu daudzumam un apkalpošanas kvalitātes prasībām augot, radās vajadzība pēc plašākas un laikmetīgākas tirdzniecības teritorijas.

Pēdējo gadu patēriņa tendences rāda, ka profesionāls un kvalitatīvs darba apģērbs kļūst arvien pieprasītāks Latvijas uzņēmumu vidū. To apliecina arī uzņēmuma pārdošanas rezultāti - darba apģērbi un apavi šobrīd ir visstraujāk augošā "Stokker" produktu kategorija. Papildus tam veikala piedāvājumā ir plašs rokas instrumentu, elektroinstrumentu, dārza un meža tehnikas, tīrīšanas iekārtu, smērvielu, metināšanas tehnikas, celtniecības tehnikas un komunālās tehnikas produktu klāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums Twino atvēris hibrīdbiroju Rīgā, tādējādi sekojot pirms gada pieņemtajam stratēģiskajam lēmumam par darba kultūras maiņu un iespēju darbiniekiem turpmāk strādāt no jebkuras vietas pasaulē.

Biroja izveidē investēti aptuveni 120 000 eiro.

Jaunais Twino birojs veidots kā komunikāciju platforma starp dažādām auditorijām, tostarp ne tikai starp uzņēmuma darbiniekiem, bet arī startup ekosistēmu, finanšu tehnoloģiju nozares pārstāvjiem un citām iesaistītajām pusēm. Birojs kalpos arī kā improvizēta studija dažādiem nozares pasākumiem.

“Pirms vairāk nekā gada Twino pieņēma stratēģisku lēmumu mainīt mūsu līdzšinējo darba kultūru. Jau pašas pandēmijas sākumā lēmām, ka attālinātas darba iespējas darbiniekiem saglabāsim arī pēc veselības krīzes, tādēļ pieņēmām lēmumu pārveidot arī biroja plānojumu, nosliecoties par labu mazākām, bet modernākām, videi draudzīgākām un atraktīvākām biroja telpām Rīgas centrā. Pie jaunā biroja koncepcijas un labiekārtošanas strādājām gandrīz gadu un šobrīd esam gatavi vērt Twino jaunā biroja durvis”, skaidro Twino Grupas izpilddirektore Anastasija Oļeiņika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

STORENT atklāj bezkontakta tehnikas nomas platformu

Lelde Petrāne, 01.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"STORENT" celtniecības tehnikas tiešsaistes noma kļūst par realitāti Baltijā, sperot lielu soli digitālās ēras virzienā.

Izveidota tiešsaistes tehnikas nomas platforma interneta vidē, kur bezkontakta veidā var veikt pilnu nomas procesa ciklu: attālināti reģistrēties un noslēgt līgumu, noformēt tehnikas pasūtīšanu un atgriešanu, veikt apmaksu un dokumentu parakstīšanu ar SMART-ID. Turpmāk vairāk nebūs nepieciešams doties uz nomas punktu vai zvanīt "STORENT" darbiniekiem, jo tagad klienti paši varēs pārvaldīt pilnu tehnikas nomas procesu attālināti – jebkurā sev ērtā laikā un vietā.

"Tas ir jauns risinājums nozarē. Varam apgalvot, ka esam pirmie, kuri radikāli maina ierastos procesus. Ieviestās novitātes ir atbildīgs lēmums, kas sekmēs mūsu klientu mobilitāti," norāda "STORENT" dibinātāji Andris Bisnieks un Andris Pavlovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežistrādes tehnikas tirgū ražotāji nespēj nodrošināt lielo pieprasījumu - pasūtījumu izpildes laiks teju divkāršojies sasniedzot pat 12 mēnešus, savukārt pieprasījums būtiski pieaudzis un mežistrādes tehnikas līzinga tirgus gada laikā pieaudzis par 40 – 45 %, liecina Citadele Leasing no jauna izsniegto aizdevumu statistika.

Neskatoties uz ilgajām piegādēm, mežistrādes tehnikas līzinga tirgus šogad audzis par trešdaļu, un Citadele Leasing izsniegusi finansējumu vairāk nekā 3,3 miljonu eiro vērtībā.

"Šobrīd esam situācijā, ka tehnikas tirgotājiem ir ierobežotas tehnikas apjoms. Covid-19 pandēmijas sākumā faktiski divus trīs mēnešus rūpnīcas visā pasaulē neražoja jaunu tehniku. Pakāpeniski atsākot ražošanu, piedāvājums netika līdzi, un krājumi bija iztukšoti, savukārt pircēji joprojām ir gatavi maksāt lielākus avansus, lai iegūtu tehniku jau šodien. Iespējams, aktivitāte finansējuma pieprasījumā būtu vēl lielāka, taču ilgais piegādes laiks liek nogaidīt arī uzņēmējiem," saka Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krēsls ir viena no vissvarīgākajām mēbelēm ikvienam darbiniekam, jo tieši krēsls nosaka to, cik ērti darbā cilvēks jūtas un cik efektīvi var strādāt. Ja nepieciešami biroja krēsli, svarīgi ņemt vērā ne tikai ergonomikas pamatprincipus, bet arī katra konkrētā darbinieka ķermeņa īpatnības. Uzņēmums AJ Produkti ir apkopojis ieteikumus, kas jāņem vērā, izvēloties biroja krēslu.

Darba laiks un specifika

Pirmkārt, jāizvērtē, cik ilgu laiku katru dienu darbinieks pavada, sēžot krēslā. Jo vairāk laika tiek pavadīts sēžot, jo svarīgāk ir izvēlēties ergonomisku krēslu ar pēc iespējas plašākām pielāgošanas iespējām.

Ja šis laiks ir līdz četrām stundām, bet pārējā laikā darbinieks atrodas kustībā, ja krēsls tiek izmantots vien īsiem brīžiem, droši var izvēlēties kādu no ekonomiskākajiem krēslu modeļiem, ergonomikai un papildfunkcijām būtisku nozīmi nepievēršot.

Izplatītākie ir biroja krēsli astoņu stundu darba dienai. Šādi krēsli ir pieejami vidējā cenu kategorijā, tiem ir pietiekami plašas pielāgošanas iespējas un mehānismi paredzēti intensīvai ikdienas lietošanai. Šis krēslu segmants ir plaši pārstāvēts arī AJ Produkti sortimentā un lielākā daļa šo krēslu ir aprīkoti ar sinhrono mehānismu, kas nodrošina augstu pielāgojamību un nepieciešamo atbalstu mugurai, rokām, pleciem un kaklam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada maijā viedās sadzīves tehnikas zīmols AENO paziņoja par pārdošanas uzsākšanu Latvijas tirgū. Zīmols plāno īstenot starptautiskās ekspansijas stratēģiju un paplašināt savu pārdošanas ģeogrāfiju visā Eiropas teritorijā.

Sagaidāms, ka saskaņā ar analītiskajiem datiem sadzīves tehnikas segmenta peļņa Latvijā 2022. gadā sasniegs 36,47 miljonus eiro, bet ikgadējais ieņēmumu pieauguma temps (CAGR 2022-2025) būs 13,5%, kā rezultātā prognozējamais tirgus apjoms līdz 2025. gadam sasniegs 53,33 miljonus eiro.

AENO ir jauns viedās sadzīves tehnikas zīmols, kas dinamiski attīstās. Produktu portfolio ietver uzkopšanas un ēdiena gatavošanas tehniku: gaisa attīrītāji, tvaika birstes, vertikālie un robotu putekļsūcēji, blenderi, cepeškrāsnis, tējkannas, elektriskie grili. Viens no galvenajiem zīmola principiem ir videi nekaitīgu energoefektīvu produktu ražošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB līzings par vairāk kā 940 tūkstošiem eiro finansējis divu jaunu meža tehnikas vienību – forvardera Ponsse Buffalo 8W un harvestera Ponsse Ergo 8W – iegādi SIA “Viduslatvijas mežsaimnieks”.

Pirkuma kopējā summa ir 1 107 150 eiro. Jaunās tehnikas vienības ļaus samazināt mežu izstrādes izmaksas un uzlabot darba efektivitāti.

“Šobrīd meža cirsmu izstrāde tiek veikta, piesaistot ārpakalpojuma uzņēmumus, kas ir nerentabli un rada liekas izmaksas. Ar SEB līzinga atbalstu varēsim iegādāties paši savas tehnikas vienības, kas samazinās cirsmu izstrādes izmaksas aptuveni par 50%. Ar tehnikām darbosies pašu algoti darbinieki, kuri būs ieinteresēti labākā izpildījumā, kvalitātē un precīzākā darba sniegumā. Tāpat abās meža tehnikas vienībās ir uzstādītas dažādas aktīvās sistēmas, kas mazāk fiziski noslogo operatoru, tā atvieglojot veicamos darba uzdevumus, kā arī veicinot efektivitāti un labāku koka sortimenta izstrādi,” stāsta SIA “Viduslatvijas mežsaimnieks” rīkotājdirektors Raitis Mjaņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice Home durvis vēris pirmais Tet sadzīves tehnikas veikals.

Digitālā iepirkšanās e-veikalos kļūst arvien iecienītāka, tomēr joprojām 42% iedzīvotāju tehnikas preces labprāt pērk veikalā uz vietas, un vairāk nekā trešdaļai ir būtiski pirms tehnikas iegādes veikalā saņemt konsultāciju, liecina Tet aptauja. Tādēļ Tet paplašina veikalu klāstu, atklājot līdz šim lielāko Tet veikalu, kur būs atrodams viss mājai vienuviet – gan sadzīves tehnika un televizoru modeļi, gan mobilo telefonu un citu digitālo ierīču piedāvājums.

Lai arī cilvēki savus pirkumus pārdomā arvien rūpīgāk, Tet pirmajos deviņos mēnešos ir izdevies kāpināt mazumtirdzniecības tehnikas apgrozījumu par 18%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2021. gadā. Tas panākts, pateicoties nepārtrauktai piedāvājuma klāsta paplašināšanai un klientu pieredzes pilnveidei. Tet pirmais sadzīves tehnikas veikals pircējiem ir pieejams ar vairākām jaunām tehnikas kategorijām, kuras klātienes veikalos līdz šim nebija pieejamas, piemēram, veļas mašīnas, ledusskapji un trauku mazgājamās mašīnas. Līdz ar to veikalā ir gandrīz visa mājām nepieciešamā tehnika – sākot ar iebūvējamo virtuves tehniku, beidzot ar skaistumkopšanas elektrotehniku un visā mājsaimniecībā izmantojamām ierīcēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BaltCap Baltic Investment Fund III pārdevuši INTRAC Group, Baltijas vadošo mežizstrādes, būvniecības, lauksaimniecības un rūpniecības tehnikas izplatītāju, Baltijas investīciju uzņēmumam UP Investment Group (UPI).

Ar šo darījumu UPI iegūs 100% INTRAC Group, ieskaitot Nalka Invest un mazākuma akcionāru akcijas.

INTRAC Group ir industriālās un lauksaimniecības tehnikas ražotāju importētājs un izplatītājs Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Grupa pārstāv tādus lauksaimniecības tehnikas ražotājus kā John Deere Forestry, Manitou, Doosan, Case, Bomag un Massey Ferguson un citus zīmolus. INTRAC Holding AB ir INTRAC uzņēmumu grupas mātesuzņēmums, kura galvenais birojs atrodas Stokholmā.

"BaltCap komanda ir gandarīta par uzņēmuma INTRAC attīstības stāstu — uzņēmums ir audzis vairāk nekā četras reizes kopš tajā ieguldījām. INTRAC izaugsmes ceļā bijuši arī izaicinājumi, tostarp vairāki krīzes periodi un tirgus pārmaiņas, ko izdevās veiksmīgi pārvarēt. Esam gandarīti, ka kopā ar uzņēmuma vadību esam attīstījuši INTRAC par vadošo smagās tehnikas tirgotāju Baltijas reģionā," uzsver Dagnis Dreimanis, BaltCap vadošais partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līzinga tirgus ir viens no rādītājiem, kas parāda vispārējo ekonomisko noskaņojumu, un pandēmijas izraisītā krīze nav bijis izņēmums. Luminor dati liecina, ka 2020.gadā jaunu līzinga darījumu skaits ir krities par trešdaļu, salīdzinot ar 2019.gadu, taču būtiski audzis lietotu auto darījumu īpatsvars attiecībā pret jaunu auto iegādi.

Līdzīgi kā citus gadus, arī 2020.gadā lielāko daļu no līzingā noformēto darījumu kopsummas veidoja vieglās automašīnas un vieglais komerctransports, bet aptuveni 20% veidoja lauksaimniecības tehnika, piemēram, traktori un kombaini.

Pērn jaunu auto reģistrācija samazinājusies par 26%, bet vieglā komerctransporta iegāde sarukusi par 22%. Neskatoties uz lietoto automašīnu darījumus skaita kritumu par 14%, kopumā 2020.gada laikā lietotu auto darījumu skaita īpatsvars ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar jaunu auto iegādi.

"Pieprasījums pēc līzinga pakalpojumiem atspoguļo arī iedzīvotāju ekonomisko noskaņojumu - līzingā noformēto darījumu skaits samazinājies par 28%, taču lielākais līzinga darījumu kritums novērojams uzņēmēju vidū, samazinoties par 31%. Pandēmijas laikā arī iedzīvotāji rūpīgāk izvērtējuši savas iespējas uzņemties papildu finansiālas saistības un nepieciešamību pēc jaunas automašīnas, tādējādi privātpersonu līzingā veikto darījumu skaits krities par 23%. Arī 2021.gads sācies ar kritumu, janvārī darījumu skaits samazinājies par 30%, bet februārī tikai par 15%. Tas vieš cerību, ka piepildīsies Eiropas un Baltijas auto nozares ekspertu prognozes, ka šogad auto tirgus varētu augt par 15%, tomēr vēl joprojām tirgus attīstību diktē pandēmija un ar to noteiktie drošības pasākumi," stāsta Luminor Līzings vadītājs Raivo Bāle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā dzīvot (strādāt) tālāk – kāpēc uzņēmumi sāk atgriezties birojos?

Harijs Švarcs, Darījumu apkaimes “Skanstes City” pārvaldītāja “SG Capital” valdes priekšsēdētājs, 28.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienas formulas, kā turpmāk strādāsim, nav, katram uzņēmumam jāatrod sava pieeja. Visticamāk neatradīsim arī miljons iemeslu, kāpēc birojs izkonkurēs darbu mājās, taču iemeslu noteikti ir gana daudz – gan uzņēmumu, gan darba ņēmēju pusē.

Kāpēc uzņēmumi vēlas atgriezties birojos?

Pirms pandēmijas daudzi uzņēmumi domāja un veidoja savu iekšējo kultūru tā, lai darbinieks pēc iespējas vairāk laiku pavadīja birojā, nevis otrādāk. Veidoja modernus birojus, jaunas darba vides un apaudzēja tās ar dažādiem pasākumiem un izglītošanās iespējām. Viņi domāja kā darbiniekus piesaistīt, iesaistīt darba un ārpus darba aktivitātēs. Attiecīgi ir pamats domāt, ka vienā brīdī, kad apstākļi būs labvēlīgi, šie uzņēmumi mēģinās atkal radīt vidi darbiniekiem, lai viņi gribētu nākt uz darbu klātienē. Birojā darbiniekiem būs viss nepieciešamais, lai varētu efektīvāk, labāk, patīkamāk strādāt, nevis censties palikt mājās. Birojs paliks uzņēmuma saimnieciskās darbības centrā, un, domājot uz priekšdienām, darbinieki tiks virzīti uz šo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maxima Latvija kļūst par pasaules hokeja čempionāta Latvijā pirmo oficiālo partneri

Db.lv, 13.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības tīkls “Maxima Latvija” kļuvis par pirmo 2023. gada IIHF Pasaules Čempionāta Hokejā oficiālo partneri Latvijā. IIHF Pasaules Čempionāts Hokejā 2023 norisināsies Somijā (Tamperē) un Latvijā (Rīgā) laikā no 2023. gada 12. maija līdz 28. maijam.

“Mēs esam ļoti priecīgi parakstīt līgumu ar mūsu pirmo vietējo Oficiālo Partneri,” sacīja Edgars Buncis, IIHF Pasaules Čempionāta Hokejā 2023 orgkomitejas vadītājs Rīgā. “Vairāku gadu garumā “Maxima Latvija” mums ir kļuvusi par uzticamu hokeja draugu un sabiedroto. Esmu pārliecināts, ka mūsu sadarbība radīs lieliskus panākumus un neaizmirstamus mirkļus. Mēs izdzīvojam spēli kopā.”

“Ilgus gadus sniedzot atbalstu un vērojot to entuziasmu, kāds ir jaunajiem hokejistiem, kurus atbalstām, vislielāko gandarījumu sniedz redzēt viņus spēlējam profesionālajā līmenī. Tas dod milzīgu iespēju nest Latvijas vārdu pasaulē. Tādēļ esam īpaši priecīgi par iespēju kļūt par Pasaules Čempionāta Hokejā Oficiālo Partneri. Latvieši vienmēr ir bijuši kaislīgi hokeja fani un vienmēr atbalstījuši Latvijas izlases talantīgos hokejistus. Jau pavisam drīz varēsim kopā just līdzi ne tikai mūsu spēlētājiem, bet arī pieredzēt to, kā Latvijā notiek pasaules mēroga pasākums, kas pulcēs gan mūsu pašu hokeja fanus, gan arī līdzjutējus no visas pasaules. Gadiem esam atbalstījuši bērnu un jauniešu sportu ar devīzi: "Mēs fanojam par vecākiem, kas fano par saviem bērniem". Nu varam droši teikt, ka fanojam par tiem, kuriem hokejs sirdī! Nākamajā gadā kā Latvijas Hokeja Federācijas partneri kopā ar visu Latviju jutīsim līdzi gan Latvijas izlases panākumiem, gan citām hokeja aktivitātēm un kā IIHF Pasaules Čempionāta Hokejā 2023 Oficiālais Partneris atbalstīsim visas komandas, kuras piedalīsies. Šajos hokeja svētkos “Maxima Latvija” sarūpēs īpašus pārsteigumus, kas priecēs kā lielus, tā mazus hokeja cienītājus,” stāsta "Maxima Latvija" mārketinga direktore Gundega Laugale.

Komentāri

Pievienot komentāru