Veiksmīgai e-komercijai nepieciešamas pārdomātas investīcijas un interneta vietnes virzīšana tirgū.
Internetveikalu skaits Baltijā svārstās no 700 līdz 1500. «Grūti saskaitīt, jo katru nedēļu tiek atvērtas jaunas e-komercijas vietnes, bet daudzas savukārt bankrotē,» saka e-komercijas eksperts, kompānijas Webconsulting vadītājs Vlads Sapranavičs (Vladas Sapranavičius). Viņš norāda, ka galvenais neveiksmju iemesls ir zināšanu un plānošanas trūkums.
«Pirms 10-15 gadiem, kad visi iesāka veidot savu uzņēmumu mājas lapas, arī domāja – uztaisīšu mājas lapu un apmeklētāji plūdīs straumēm. Izrādījās, kā tā vis nav – mājas lapu vajag arī reklamēt. Pašlaik šis stāsts atkārtojas – cilvēki domā, uztaisīsim interneta veikalu, un klienti to apmeklēs un pirks. Diemžēl tā nenotiek, ja iepriekš nav veikti aprēķini un viss izplānots. Piemēram, ja ir noteikts mārketinga budžets, var aprēķināt, cik interneta vietnei būs apmeklētāju un cik no tiem – pircēju, līdz ar to var noteikt pārdošanas apjomu mēnesī. Dažkārt var paiet 2-3 gadi, lai atpelnītu ieguldītās investīcijas, un tas ir diezgan ilgs laiks.»
Nesen Lietuvā ir veikta internetveikalu aptauja un atrasta «veiksmes formula», proti, noskaidrots, kāds ir to e-komercijas kompāniju profils, kuras uzskata sevi par veiksmīgām un ir audzējušas pārdošanas apjomus. Šādā kompānijā strādā vidēji septiņi darbinieki, 59% no tām pieder ne tikai internetveikals, bet arī fiziskais veikals. Internetveikalam katru dienu ir vidēji 1350 apmeklētāji un tiek veikti 29 pasūtījumi. 5,5% no apgrozījuma tiek novirzīti mārketinga aktivitātēm.