Transports un loģistika

Pārdota Lietuvas lidsabiedrība «Lietuvos avialinijos»

Aivars Mackevics [email protected], 17.06.2005

Jaunākais izdevums

Tagad ir kļuvis zināms lielākās Lietuvas lidsabiedrības Lietuvos avialinijos (LAL) 100% akciju turētājs. Konkursā uzvarēja konsorcija, kas apvieno trīs uzņēmumus, proti, starptautisko tūroperatoru Tez Tour, privāto lidsabiedrību Aurela no Kauņas un IT uzņēmums Fima. Akciju paketes sākuma cena sastādīja 9,3 miljonus litu. Pēc konkursa noteikumiem potenciālajiem pircējiem divu gadu laikā ir jāinvestē kapitālā ne mazāk kā 10 miljonus litu un gada laikā ir jāsaglabā 80% tagadējo darba vietu. Kādu cenu samaksāja konsorcija pagaidām netiek paziņots, bet ir zināms, ka uzvarētājam izdevās apsteigt savus trīs sāncenšus. To skaitā bija lielākais Baltijas tūroperators Novaturas konsorcijā ar lielāko pasažieru autobusu pārvadātāju Kautra un investīciju fondu Hermis Capital, Kauņas kravu pārvadātājs Arijus un Islandes firma Fengur, kas vada zemo izmaksu lidsabiedrības Iceland Express un Sterling.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Lietuvas dzelzceļam par Mažeiķu-Reņģes posma noārdīšanu jāmaksā teju 28 miljoni eiro

LETA, 02.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, jo uzņēmums, likvidējot Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu, kas savieno Lietuvu un Latviju, ir pārkāpis Eiropas Savienības (ES) konkurences noteikumus, pirmdien paziņojusi EK.

Lietuvas dzelzceļa uzņēmumam noteiktais naudassods ir 27 873 000 eiro.

Papildināta visa ziņa

Kompānijai trīs mēnešu laikā jāizstrādā darbības plāns, kā situāciju vērst par labu, un jāsaskaņo tas ar EK. Lietuva divu mēnešu laikā sodu var pārsūdzēt Luksemburgā bāzētajai Eiropas Savienības tiesai, savukārt cietušajām pusēm ir tiesības celt prasību par zaudējumu atlīdzināšanu.

«Lietuvos geležinkeliai» vadība paziņojusi, ka sīki izanalizēs EK lēmumu un lems, kā rīkoties, lai uzņēmums ciestu pēc iespējas mazākus zaudējumus.

Kā norādījusi par konkurences politiku atbildīgā komisāre Margrēte Vestagere, «»Lietuvos geležinkeliai« izmantojuši savu kontroli pār valsts dzelzceļa infrastruktūru, lai kaitētu konkurentiem dzelzceļa pārvadājumu nozarē».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas satiksmes ministrs: Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa atjaunošana būs labas gribas žests pret latviešiem

LETA, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma Lietuvos geležinkeliai solījums atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem nojaukto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu starp Lietuvu un Latviju ir ne tikai ekonomisks, bet arī politisks solis un labas gribas žests pret partneriem Latvijā un Polijā, intervijā ziņu aģentūrai BNS norādījis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Jautāts, vai Lietuvos geležinkeliai iecere pārsūdzēt Eiropas Savienības (ES) Tiesā Eiropas Komisijas (EK) lēmumu noteikt Lietuvas dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu nav pretrunā ar gatavību atjaunot izārdīto sliežu ceļu, viņš atzinis, ka galīgais lēmums par pārsūdzēšanu vēl nav pieņemts - tas notiks pēc tikšanās ar ES konkurences komisāri Margrēti Vestageri.

«Galīgā lēmuma vēl nav, uzņēmums apsver virkni variantu, (..) laiks [sūdzības iesniegšanai] mums ir līdz 18.decembrim. Pirms lēmuma pieņemšanas es vēl plānoju pats aizbraukt pie komisāres, ja viņa mani pieņems, un apspriesties par to, kādi ceļi Lietuvai šai lietā būtu perspektīvākie,» stāstījis ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma «Lietuvos geležinkeliai» ģenerāldirektors Mants Bartuška un Polijas naftas koncerna «Orlen» vadītājs Daniels Obajteks otrdien ieklāja simbolisku sliedi atjaunojamajā dzelzceļa posmā starp uzņēmumam «Orlen Lietuva» piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā, kas tika izjaukts pirms desmit gadiem, kā arī parakstīja vienošanos par abu kompāniju sadarbību.

Šī vienošanās paredz, ka «Lietuvos geležinkeliai» turpmāk vedīs «Orlen» meitasuzņēmuma «Orlen Lietuva» kravas uz Poliju. Līdz šim Mažeiķu naftas pārstrādes uzņēmuma produkciju «Lietuvos geležinkeliai» pārvadāja tikai Lietuvas teritorijā.

Kā preses konferencē Mažeiķos uzsvēris Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis, sliedes ielikšanai Mažeiķu-Reņģes posmā ir simboliska nozīme, jo tā apliecina, ka pārvarēta agrākā nesaprašanās starp «Lietuvos geležinkeliai» un «Orlen».

«Šī nesaprašanās un sliežu ceļa izjaukšana pirms daudziem gadiem ne tikai izraisīja «Orlen Lietuva» un «Lietuvos geležinkeliai» konfliktu, bet arī aptumšoja mūsu valstu attiecības,» viņš piebildis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

PKN Orlen atzinīgi vērtē Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma solījumu atjaunot Mažeiķu-Reņģes posmu

LETA--BNS, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas naftas koncerns «PKN Orlen» atzinīgi vērtē Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma «Lietuvos geležinkeliai» solījumu atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem noārdīto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, pa kuru šim koncernam piederošā Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīca «Orlen Lietuva» līdz 2008.gadam veda naftas produktus uz Latviju un Igauniju.

To ceturtdien preses konferencē paziņojuši «PKN Orlen» vadītāji. Viņi arī norādījuši, ka Eiropas Komisijas (EK) lēmums noteikt dzelzceļa uzņēmumam par šo soli nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu nav sagādājis viņiem gandarījumu.

«Mēs nejūtam nekādu gandarījumu, ka tika noteikts naudassods, mūs nepriecē tas, ka valstīs, kurās mēs darbojamies, valdībām tiek noteikti sodi. Tomēr mēs apsveicam lēmumu [atjaunot Reņģes posmu]. Jau esam sākuši sarunas, lai atrisinātu šo problēmu. Tas labvēlīgi ietekmēs mūsu darbību,» žurnālistiem sacījis «Orlen» viceprezidents Miroslavs Kohaļskis.

Pēc viņa teiktā, ir svarīgi, lai «Lietuvos geležinkeliai» un EK atrastu problēmas risinājumu, bet «Orlen» šo jautājumu uzlūko no biznesa skatupunkta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu piedāvā atjaunot līdz 2019. gada beigām

LETA/BNS, 23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» iesniedzis Eiropas Komisijai (EK) projektu nojauktā Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanai, ko plāno paveikt līdz 2019. gada beigām.

«Pagājušās nedēļas beigās mēs iesniedzām plānu saskaņošanai ar EK. Dzelzceļa posmu plānots atjaunot līdz 2019.gada beigām,» pavēstīja «Lietuvos geležinkeliai» pārstāvis sakariem ar sabiedrību Mants Dubausks.

Pēc viņa teiktā, saskaņā ar valdības lēmumu plāns līdz 1.martam jāsaskaņo ar EK. Viņš norādīja, ka šobrīd uzņēmumus nevēlas atklāt plāna detaļas, tajā skaitā investīcijas.

Saskaņā ar agrākām aplēsēm, posma atjaunošana izmaksās aptuveni 20 miljonus eiro, taču uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška paudis cerību, ka summa būs mazāka.

«Latvijas dzelzceļa» pārstāvis Māris Ozols aģentūru BNS informēja, ka dzelzceļa posma atjaunošanas projekts ar Latviju netiek saskaņots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar atpakaļejošu datumu Gazprom piešķirtā atlaide līdz gala patērētājiem nenonāks

Tā, atbildot uz deputātu jautājumiem, kaimiņvalsts parlamentā paziņojis premjers Aļģirds Butkevičs, raksta portāla Delfi Lietuvas redakcija. Gāzes kompānija Lietuvos dujos, duelējoties ar Krievijas Gazprom par godīgākiem dabasgāzes cenas noteikumiem, ir panākusi apmēram 20% atlaidi ar atpakaļejošu datumu – no 2013. gada 1. janvāra.

Tomēr lētāk

Lietuvas mājsaimniecības tomēr jaunajā apkures sistēmā būs ieguvējas – maksa par siltumu bez PVN būs 22,82 liti (6,71 eiro) par kilovatstundu jeb par 8% zemāka nekā pērnā gada oktobrī, ziņo kaimiņu galvaspilsētas uzņēmums Vilniaus energija. Iemesls tam ir kompānijas iepirktās dabasgāzes cenas kritums kopš maija no 1483 uz 1246 litiem (no 436,05 uz 366,36 eiro) par naftas tonnas ekvivalentu. Gazprom līgumos ar ES valstīm tradicionāli gāzes cenu saista ar naftas cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Biržā sāk kotēt Lietuvos energija akcijas

Jānis Rancāns, 01.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NASDAQ OMX Baltijas Oficiālajā sarakstā tiek uzsākta uzņēmuma Lietuvos energija AB (biržas kods: LNR1L) akciju kotācija, informē birža NASDAQ OMX.

Ceturtdienas rītā Lietuvos energija akcijas maksāja 0,32 latus.

Lietuvos energija būs viens no lielākajiem uzņēmumiem tirgus kapitalizācijas ziņā NASDAQ OMX Baltijas biržās, un tam ir gandrīz 6000 mazākuma akcionāru, norāda Biržas NASDAQ OMX Vilnius valdes priekšsēdētājas vietnieks Sauļus Maļinausks.

Lietuvos energija AB ir Lietuvas lielākais elektroenerģijas ražotājs, kas apvieno visas valsts īpašumā esošās elektroenerģijas ražošanas jaudas, proti, Lietuvas elektrostaciju, Kruonis sūkņu staciju un Kauņas hidroelektrostaciju. Uzņēmums nodarbojas ar elektroenerģijas piegādi, importu un eksportu, kā arī elektrības realizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Seima Ekonomikas komiteja centīsies noteikt stingrākus kritērijus, pēc kuriem no Lietuvas nacionālās drošības viedokļa svarīgiem uzņēmumiem būs pienākums ziņot valdībai par liela apmēra darījumiem.

Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstījis komitejas vadītājs, Zemnieku un zaļo frakcijas deputāts Virģīnijs Sinkevičs, šāda kārtība tiktu attiecināta ne tikai uz stratēģiskajiem valsts uzņēmumiem, bet arī uz trim lielām privātkapitāla kompānijām - Lietuvas vienīgo jēlnaftas pārstrādes uzņēmumu Orlen Lietuva, minerālmēslojuma ražotāju Achema un televīzijas, interneta un mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju Telia Lietuva, bet īpaša valdības komisijas atļauja būtu vajadzīga ne vairāk kā diviem trim darījumiem gadā.

Pēc viņa teiktā, pašlaik tiek strādāts pie tā, lai likums par nacionālajai drošībai svarīgajiem uzņēmumiem un objektiem tiktu saskaņots gan ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) prasībām, gan Lietuvas drošības interesēm, gan Valsts drošības departamenta (VSD) aizrādījumiem, gan ar pašiem uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vienu no pagājušajā nedēļā lielākajām ķīlām reģistrē Lietuvas elektronikas meitasuzņēmums

Gunta Kursiša, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Lietuvas elektronikas uzstādītāja un dažādu paneļu un metāla konstrukciju ražotāja Lietuvos Automatika AB meitas uzņēmums Latvijā SIA Lietuvos Automatika reģistrējis divas ķīlas, abas 2,56 miljonu latu apmērā, liecina Uzņēmumu reģistra statistika.

Komercķīlas reģistrētas a/s Reģionālā investīciju banka, un viena no komercķīlas devējām ir Lietuvas kompānija Lietuvos Automatika, bet šīs ķīlas parādniece ir Latvijā reģistrētā SIA Lietuvos Automatika. Otras ķīlas devēja ir Latvijā reģistrētā kompānija.

SIA Lietuvos Automatika Latvijā reģistrēta 2012. gada 12. decembrī, un tās juridiskā adrese ir Maskavas iela 222C-15. Uzņēmuma pamatkapitāls ir divi tūkstoši Ls. SIA Lietuvos Automatika valdē darbojas viens valdes loceklis – Ukrainas valstspiederīgais Andrijs Dubovojs (Andriy Dubovoy).

Mātes uzņēmuma – Lietuvos Automatika AB – vēsture ir aptuveni piecdesmit gadus ilga, un kompānija nodarbojas ar elektronikas un iekārtu instalāciju un pielāgošanu, kā arī ražo dažāda veida paneļus un metāla konstrukcijas, teikts uzņēmuma mājas lapā. Kompānijas galvenā mītne atrodas Viļņā, bet atzari bāzēti arī citās Lietuvas pilsētās – Kauņā, Jonavā, Klaipēdā, Šauļos -, kā arī ārpus Lietuvas – Minskā, Kaļiņingradā, Krakovā, Tallinā un Rīgā. Uzņēmuma kapitāls ir 700 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuva plāno rosināt vēl vienu arbitrāžas prasību pret Gazprom

LETA--ELTA, 09.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai panāktu gāzes cenu pazeminājumu, Lietuvas Enerģētikas ministrija nolēmusi rosināt vēl vienu arbitrāžas prasību pret Krievijas gāzes koncernu Gazprom, kas ir viens no lielākajiem gāzes kompānijas Lietuvos dujos akcionāriem.

Galīgais lēmums par šo ministrijas ierosinājumu tiks pieņemts Lietuvos dujos akcionāru ārkārtas pilnsapulcē, ko nolemts sasaukt 30.janvārī.

Ministrijas piedāvātais lēmuma projekts paredz, ka šai sapulcē jāierosina arbitrāžas process pret Gazprom, pieprasot samazināt Lietuvai piegādātās gāzes cenas saskaņā ar 1999.gadā noslēgto gāzes piegādes līgumu.

Kā norādīts ministrijas paziņojumā, ko citē laikraksts Verslo žinios, Lietuvas valdībai gada laikā izdevies panākt, ka gāzes cena no 1.janvāra samazinājusies aptuveni par 10%, tomēr tā joprojām ir daudz augstāka nekā kaimiņvalstīs un tirgū.

«Mēs ik dienas jūtami pārmaksājam par gāzi. Tas nodara kaitējumu mūsu patērētājiem, mūsu ekonomikai un pašam uzņēmumam Lietuvos dujos, kas šādu cenu dēļ zaudē klientus, un arī gāzes patēriņš būtiski samazinās,» uzsvērts ministrijā. «Tādēļ nododam Lietuvos dujos akcionāru apspriešanai jautājumu par Lietuvos dujos vēršanos komerciālajā šķīrējtiesā. Gaidīsim akcionāru lēmumu, taču tas nenozīmē, ka mēs noraidām dialoga iespēju, - durvis paliek atvērtas un šo arbitrāžas procesu var apturēt, kolīdz cena tiks samazināta līdz taisnīgam līmenim.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valdība trešdien nolēma atjaunot nojaukto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, kā arī uzdeva valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» pārsūdzēt Eiropas Komisijas (EK) noteikto gandrīz 28 miljonu eiro sodu par šī dzelzceļa posma nojaukšanu, lai panāktu naudassoda atcelšanu vai summas samazināšanu.

Papildināta 1., pievienota 2.un 3.rindkopa

«Nolemts uzdot «Lietuvos geležinkeliai» vērsties [tiesā], lai atceltu vai samazinātu sodu. Bet saistībā ar [dzelzceļa] posma uz Reņģi funkcionēšanas atjaunošanu - pirmām kārtām, «Lietuvos geležinkeliai» ir jāsagatavo projekts, jāsaskaņo tas ar Eiropas Komisiju, bet valdībai ir jāizlemj, kur ņemt finanses,» pēc Lietuvas valdības sēdes žurnālistiem Viļņā teica satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Viņš uzsvēra, ka Lietuvai esot argumenti par labu soda atcelšanai vai tā iespējamai samazināšanai.

EK 2.oktobrī paziņoja, ka nosaka Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu, nojaucot šo sliežu ceļa posmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksts Lietuvos rytas bija pirmais, kas 15. novembrī ziņoja, ka gaidāms «uzbrukums» kādai no Lietuvas bankām, nekonkretizējot kurai. Jau nākamajā dienā Lietuvas valdība nacionalizēja banku Snoras, kas izraisīja arī Latvijas Krājbankas krahu.

Raksta autors ir anonīms, un redakcija arī neizpauž, kurš to rakstījis, raksta laikraksts Diena.

Tas norāda - zīmīgi, ka trešdaļa Lietuvos rytas akciju piederēja tieši Snoras. Pašu redakcijas darbinieku vidū valdot nevienprātība, vai laikraksts nav rīkojies pārsteidzīgi, to publicēdams, un cik lielā mērā ar to mainīta notikumu gaita.

Taču Lietuvos rytas TV vadītājs Edmunds Jakilaitis uzsvēris, ka galvenais - raksts atbildis patiesībai, par ko vēlāk varēja arī pārliecināties.

Atbildot uz jautājumu: «Vai Lietuvos rytas bija līdzekļi Snoras bankā?» Jakilaitis teicis: «Lietuvos rytas par gaidāmo nacionalizāciju rakstīja divas dienas, pirms tā notika. 15. novembrī Snoras bankā atradās apmēram miljons eiro Lietuvos rytas līdzekļu. Daži darbinieki piedāvāja ģenerāldirektoram un galvenajam redaktoram izvākt naudu no bankas, viņi pateica - nē, mēs to nevaram darīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air vasaras sezonā būs aktīva

Jānis Rancāns, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviokompānija Estonian Air vasaras sezonā atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu, kā arī dosies maršrutos uz Vīni, Tbilisi un Venēciju. Lidojumus uz Viļņu atjaunos arī Krievijas Aeroflot, vēsta BBN.

25. martā Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Jiveskile Somijā. Uz šo Somijas centrālās daļas pilsētu Estonian Air lidos septiņas reizes nedēļā – vienu reizi darba dienās un divas reizes svētdienā. Tāpat Estonian Air atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu. Šajā maršrutā kaimiņvalsts lidsabiedrībai būs 17 lidojumi nedēļā.

Estonian Air atjaunos lidojumus arī uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, šajā maršrutā lidsabiedrība martā un aprīlī dosies sešas reizes nedēļā, bet maijā lidojumu skaits pieaugs līdz septiņiem.

26. martā Estonian Air uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Joensū un atsāks lidojumus uz Helsinkiem. 2. aprīlī Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus uz Hanoveri, 3. aprīlī uz Kajaani Somijā. Aprīlī Igaunijas lidsabiedrība ieplānojusi uzsākt lidojumus arī uz Gruzijas galvaspilsētu Tbilisi. Maijā Estonian Air uzsāks lidojumus sezonālajā maršrutā no Tallinas uz Nicu, bet jūnijā - uz Venēciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuva maksās naudassodu par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu

LETA/BNS, 05.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» piektdien samaksās Eiropas Komisijas noteikto nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu, ziņu aģentūrai BNS apliecinājis uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška.

Galīgais soda nomaksas termiņš ir 7.janvāris.

Kā pastāstījis «Lietuvos geležinkeliai» pārstāvis sakariem ar sabiedrību Mants Dubausks, naudassods tiks samaksāts no uzņēmuma uzkrātajām rezervēm, neizmantojot bankas garantijas.

Vēlāk dzelzceļa uzņēmums gatavojas lūgt Eiropas Komisiju šo naudassodu samazināt vai vispār atbrīvot no tā nomaksas. Tādu iespēju «Lietuvos geležinkeliai» var izmantot pusgada laikā no naudassoda piespriešanas jeb līdz aprīļa sākumam.

Kā ziņots, Lietuvas valdība 6.decembrī nolēma atjaunot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, kā arī uzdeva valsts dzelzceļa uzņēmumam pārsūdzēt naudassodu, lai panāktu tā summas samazināšanu vai atcelšanu. 15.decembrī «Lietuvos geležinkeliai» pārsūdzēja naudassodu Eiropas Savienības (ES) Tiesā. Ja tiesas lēmums būs uzņēmumam labvēlīgs, tas varēs visu summu vai daļu no tās atgūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lietuvos energija vadītājs: Kopīgs ceļš uz enerģētisko neatkarību Baltijas valstīm izmaksātu lētāk

LETA, 24.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot enerģētikas projektus kopīgi, trīs Baltijas valstis būtiski ietaupītu gan līdzekļus, gan laiku, samazinātu riskus un nostiprinātu savu drošību - šādu viedokli portālam Delfi.lt paudis uzņēmuma Lietuvos energija ģenerāldirektors Daļus Misjūns, kas būs viens no galvenajiem runātājiem ceturtdien un piektdien Palangā paredzētajā Baltijas valstu biznesa līderu konferencē Lūzuma punkts.

Kopā ar Eesti Energia valdes priekšsēdētāju Sandoru Līvi viņš šai forumā runās par Baltijas valstu enerģētisko neatkarību.

Lai gan līdz šim katra valsts par šo mērķi lielākoties cīnījusies saviem spēkiem, Misjūns uzskata, ka ir daudz iemeslu, kādēļ to vajadzētu uztvert kā kopīgu reģionālu izaicinājumu, bet vienlaikus ir būtiski, lai svarīgākie infrastruktūras objekti ģeogrāfiski atrastos dažādās vietās.

Enerģētikas infrastruktūra mūsu valstis saista ne mazāk kā kopīgā vēsture. Gandrīz visās enerģētikas nozarēs mūsu sistēmas ir integrētas - elektrotīkls, gāzesvads. Resursu ziņā arī esam līdzīgā situācijā. Tātad ir gan loģisks, gan tehnisks pamats uzlūkot enerģētisko neatkarību kā reģiona attīstības jautājumu. Protams, ja ir vēlēšanās, to var nodrošināt arī nacionālajā līmenī, bet tas būtu krietni dārgāk, viņš norādījis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Brussels Airlines piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem

NOZARE.LV, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Brussels Airlines Rīgas lidostā piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem, jo Briselē būs pieejami jauni savienojumi ar galamērķiem, uz kuriem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nelido, šodien preses konferencē atzina kompānijas viceprezidents e-komercijas jautājumos Eiropā, Beniluksa valstīs uz Ziemeļamerikā Ksavjē Lagardēns.

Sarunas ar lidsabiedrību Brussels Airlines par ienākšanu Rīgas lidostā bijušas ilgstošās, atzina Satiksmes ministrijas, lidostas un lidsabiedrības pārstāvji. Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks uzskata, ka, ienākot Rīgā, Brussels Airlines aizpildīs to iztrūkumu, kāds līdz šim bijis Briseles maršrutā. Viņš norādīja, ka tagad, piedāvājot jaunus lidojumus sešreiz nedēļā, tiks uzlabota pakalpojuma kvalitāte šajā maršrutā. Muižnieks uzskata, ka te nevajadzētu runāt par nevajadzīgu konkurenci, bet gan par sadarbību, kas dos pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvas lidsabiedrība tomēr turpinās tiesāties ar airBaltic

Inese Cirša, Oskars Prikulis, Db, 26.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas lielākā lidsabiedrība flyLAL, kura ieslīgusi finansiālās grūtībās un ir pārtraukusi lidojumus, iesniegusi tiesā prasību par bankrotu, šodien raksta Dienas bizness.

«Mēs meklējām visus iespējamos veidus, lai turpinātu darbību, bet tā kā vairs nevarējām veikt lidojumus un nesaskatījām iespēju atjaunot darbību, bijām spiesti griezties tiesā ar prasību par savu bankrotu,» skaidroja flyLAL ģenerāldirektors Vitauts Kaikaris. Pēc viņa vārdiem, tas bijis «vienīgais pareizais lēmums». Lidsabiedrības vadītājs izteicis nožēlu, ka notikušais «sāpīgi skar kompānijas pasažierus, darbiniekus un biznesa partnerus».

Tikmēr Lietuvas transporta ministrs Eligijus Masjulis ir izveidojis darba grupu lidsabiedrības darbības novērtēšanai. Viņš solījis, ka valsts centīsies noskaidrot, vai flyLAL bankrots nav veicināts tīšām, un nepieciešamības gadījumā vērsīsies Ģenerālprokuratūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvas akciju tirgus apskats 23. maijā

Valters Paiders [email protected], 23.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais apgrozījums Lietuvas Nacionālajā Fondu biržā šodien sasniedza 11 078 814.90 LTL. Salīdzinot ar iepriekšējo sesiju, kopējais apgrozījums samazinājies par 3 755 122.74 LTL.

Kopumā tirdzniecības sesijas laikā tika slēgti 270 darījumi, kuros tirgoja 747 694 akcijas Salīdzinājumā ar iepriekšējo sesiju šie rādītāji ir samazinājušies par 46 un samazinājušies par 21 202 attiecīgi.

Straujāko cenas pieaugumu šodien demonstrēja Lietuvos Dujos akcijas, kuru vērtība palielinājās par 5.67%, sasniedzot 4.10 LTL. Lietuvos Juru Laivininkyste akciju cena šodien palielinājās par 3.08%, sasniedzot 0.67 LTL. Bankas Snoras akciju cena šodien palielinājās par 1.85%, sasniedzot 29.79 LTL.

Savukārt lielāko kritumu šodien piedzīvoja Dvarcioniu Keramika akcijas. To vērtība šāsdienas sesijas laikā samazinājās par 2.37%, līdz 2.88 LTL.Siauliu Bankas akciju cena šodien samazinājās par 2.32%, līdz 2.95 LTL.Gubernija akciju cena šodien samazinājās par 2.30%, līdz 0.85 LTL.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvas akciju tirgus apskats 29. aprīlī

Valters Paiders [email protected], 29.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais apgrozījums Lietuvas Nacionālajā Fondu biržā šodien sasniedza 28 874 012.69 LTL. Salīdzinot ar iepriekšējo sesiju, kopējais apgrozījums ir audzis par 25 532 718.46 LTL.

Kopumā tirdzniecības sesijas laikā tika slēgts 361 darījums, kurā tirgoja 1 392 548 akcijas Salīdzinājumā ar iepriekšējo sesiju šie rādītāji ir palielinājušies par 46 un palielinājušies par 842 498 attiecīgi.

Straujāko cenas pieaugumu šodien demonstrēja Rytu Skirstomieji Tinklai akcijas, kuru vērtība palielinājās par 21.86%, sasniedzot 3.01 LTL. Lietuvos Elektrine akciju cena šodien palielinājās par 10.00%, sasniedzot 4.07 LTL. Lietuvos Juru Laivininkyste akciju cena šodien palielinājās par 3.77%, sasniedzot 0.55 LTL.

Savukārt lielāko kritumu šodien piedzīvoja Ekranas akcijas. To vērtība šāsdienas sesijas laikā samazinājās par 10.00%, līdz 3.87 LTL.Limarko Laivininkystes Kompanija akciju cena šodien samazinājās par 7.55%, līdz 1.47 LTL.Gubernija akciju cena šodien samazinājās par 5.26%, līdz 0.90 LTL.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izpildot Eiropas Komisijas (EK) lēmumu, Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu varētu atjaunot 2019.gadā, sacīja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška.

«[Dzelzceļa] posms līdz Reņģei ir jāatjauno, tā ir daļa no EK noteiktā soda, kas paredz, ka ir jānovērš sekas. Acīmredzot tas būs 2019.gada projekts,» teica Bartuška.

«Darbu apjoma dēļ tiks izvērtēts, kas ir jāatjauno, jo posms nav izmantots jau astoņus gadus. Tas var prasīt arī divus gadus, ar visu dokumentāciju, ar fizisko darbu,» piebilda «Lietuvos geležinkeliai» vadītājs.

Bartuška teica, ka trīs mēnešu laikā pēc soda paziņošanas, tas ir, līdz janvāra sākumam, Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam ir jāiesniedz EK plāns par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanu. Viņš piebilda, ka dzelzceļa posma atjaunošana varētu maksāt apmēram 20 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Eiropas Komisija (EK) nolems, ka Lietuvas valsts dzelzceļa operators Lietuvos geležinkeliai ir ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa tirgū, 2008.gadā demontējot sliedes starp abām valstīm, Lietuva izskatīs iespējas sliežu ceļu atjaunot vai vērsties Eiropas Savienības (ES) Tiesā, paziņoja Lietuvas sakaru un transporta ministrs Rimants Sinkevičs.

Viņš sarunā ar aģentūru BNS pieļāva, ka demontētais sliežu ceļa posms starp Bugeņiem Lietuvā un Reņģi Latvijā vairāk ir nepieciešams Latvijai, nevis naftas pārstrādes uzņēmumam Orlen Lietuva.

«Ja redzēsim, ka mūsu argumenti nav pietiekami, tad mēs izlemsim, vai vērsties ES Tiesā vai arī atjaunot posmu,» sacīja ministrs.

Viņš norādīja, ka tikmēr, kamēr EK lēmumu nav pieņēmusi, Lietuva ar komisiju runās par konkurences ierobežošanas jautājumu.

Sinkevičs sarunā ar BNS sacīja, ka, viņaprāt, dzelzceļa līnijas posms Bugeņi-Reņģe nav vajadzīgs naftas pārstrādes uzņēmumam Orlen Lietuva, bet gan Latvijai, jo tā cer pārvadāt daļu kravu pa šo līniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā no maija pārtrauks iznākt laikraksts «Lietuvos žinios», jo tā darbība rada lielus zaudējumus, paziņojis laikraksta īpašnieks - koncerns «Achemos grupe».

Uzņēmums «Lietuvos žinios», kas izdod laikrakstu, tiks likvidēts, taču izdevējtiesības un intelektuālo īpašumu iecerēts pārdot. Kompānijai «Lietuvos žinios» vēl pieder arī Jonavas rajona laikraksts «Naujienos», kā arī portāli «Lzinios.lt» un «Jonavosnaujienos.lt».

«Uzņēmums «Lietuvos žinios» ilgstoši strādājis ar zaudējumiem, un nolemts to vairs nedotēt,» paziņojumā norādījis «Achemos grupe» ģenerāldirektors Mindaugs Deksnis.

Pēdējais «Lietuvos žinios» numurs iznāks 30.aprīlī.

Laikraksta «Lietuvos žinios» metiens ir 5200 eksemplāru, «Naujienos» tirāža ir 2800 eksemplāru, savukārt portāls «lzinios.lt» apmeklētības ziņā Lietuvā ir 16.vietā.

2017.gadā uzņēmums «Lietuvos žinios» strādāja ar 963 000 eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Grībauskaite: Snoras gadījumā Lietuvu negaida Latvijas liktenis

BNS, 17.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva nesekos Latvijas piemēram, kad pirms dažiem gadiem, sabrūkot bankai Parex, Latvijai vajadzēja lūgt palīdzību Starptautiskajam Valūtas fondam. Tā sacījusi Lietuvas prezidente Daļa Grībauskaite.

«Nešaubos, ka Lietuva ir spējīga pati tikt galā. Šī banka Lietuvas banku sistēmā aizņem vien desmito daļu. Gan valdībai, gan Lietuvas Bankai ir pietiekami līdzekļu, lai sniegtu garantijas visiem Lietuvas noguldītājiem - ne tikai Snoras [noguldītājiem] - par esošo apdrošināšanas summu 350 tūkstošiem litu (71,4 tūkstoši latu),» skaidroja Grībauskaite.

Viņa arī paudusi atbalstu valdības rīcībai, lemjot par piektās pēc aktīvu apmēra lielākās komercbankas Lietuvā Snoras nacionalizēšanu. Bankas nacionalizācija «palīdzēja apturēt nekaunīgu uzbrukumu Lietuvas banku sistēmai un tās iedzīvotāju interesēm», tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Lietuvos duju tiekimas iegādāsies otro sašķidrinātās dabasgāzes kravu no ASV

LETA--BNS, 13.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts enerģētikas holdingkompānijā Lietuvos energija ietilpstošā dabasgāzes piegādes un tirdzniecības kompānija Lietuvos duju tiekimas iegādāsies otro sašķidrinātās dabasgāzes kravu no ASV.

Kompānija parakstījusi līgumu ar sašķidrinātās dabasgāzes tirgotāju Natural Gas Fenosa, kas paredz, ka septembra vidū Lietuvai būtu jāsaņem 140 000-150 000 kubikmetru sašķidrinātās gāzes no ASV Sabīnpasas termināļa.

Tā būs otrā sašķidrinātās gāzes krava, ko Lietuva iegādājas no ASV, un ceturtā krava, ko šogad iegādājusies kompānija Lietuvos duju tiekimas.

«Papildu gāzes apjoms iegādāts, ņemot vērā klientu vajadzības Lietuvā un pārējās Baltijas valstīs. Pasaulē augošās sašķidrinātās gāzes ražošanas jaudas palielina tirgus likviditāti un tūlītējo darījumu piedāvājumu. Tāda situācija paver iespējas iegādāties gāzi par konkurētspējīgām cenām,» norādījis Lietuvos energija vadītājs Daļus Misjūns.

Komentāri

Pievienot komentāru