Mazais bizness

Pareizie cilvēki ir dažu rokasspiedienu attālumā

Anda Asere, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Kontaktu tīkla veidošanas galvenais uzdevums ir panākt savu ideju izplatīšanu

«Nespēju atcerēties reklāmas, bet atceros draugu ieteikumus,» saka Fions Dobins, zīmola MAMMU līdzdibinātājs un Rīgas Ekonomikas augstskolas (Stockholm School of Economics in Riga) pasniedzējs. Ideju izplatīšanās veids ir mainījies, jo cilvēkiem aizvien mazāk ir laika un vairāk izvēles iespēju. Tāpēc ir svarīgi runāt ar inovatoriem, cilvēkiem, kam interesē jūsu idejas un tas, ko darāt. T.s. sešu pakāpju mārketinga koncepts paredz, ka jebkurš cilvēks ir sešu rokasspiedienu attālumā, arī Baraks Obama. Taču Latvijā bieži vien «pareizais» cilvēks ir tikai divu rokasspiedienu attālumā.

«Tīklošanās pamatā daudz kas ir atkarīgs no šarma,» atzīst F. Dobins. Tajā pašā laikā veiksmīga tīklošanās ir atkarīga no domāšanas veida. DB rīkotajā Biznesa panākumu akadēmijā, runājot par «tīklošanos», F. Dobins iesaka četrus principus, kas var uzlabot kontaktu veidošanas procesu – jābūt radošam, jāstāsta tādi stāsti, kuros nav garlaicīgi klausīties, jābūt priecīgiem un spējīgiem atcerēties detaļas par citiem.

Es pazīstu cilvēku, kas pazīst cilvēku, kurš dara to un to – tāda ir kontaktu tīkla būtība, saka Ernests Štāls, IT uzņēmuma Reach.ly vadītājs un TechHub Riga līdzdibinātājs. Kad nepieciešams jauns darbinieks vai cilvēks, kurš kaut ko izdarīs, vispirms cilvēki prasa padomu kādam, kas to varētu zināt, nevis sāk meklēt internetā. Piemēram, daudziem cilvēkiem ir kāds radinieks, pie kura vēršas vienmēr, kad ir kāds jautājums, kas saistīts ar datoriem. Līdzīgi ir ar uzņēmējiem – ir jāpanāk, lai jūs iesaka. «Dažreiz slava iet pa priekšu, bet dažreiz nepieciešama spēja radīt kontaktu tīklu,» atgādina E. Štāls. Viņš no pieredzes zina teikt, ka nav nemaz tik grūti iepazīties ar konkrētu cilvēku, taču ir svarīgi, lai viņš gribētu ar jums satikties otrreiz.

Dodoties uz kādu pasākumu, jābūt mērķim, piemēram, jāzina, ar kuru cilvēku vēlies iepazīties un aprunāties. Jāņem vērā, ka cilvēki saviesīgos pasākumos ir atvērti komunikācijai un labprāt palīdz ar padomu, tāpēc nevajag baidīties, iesaka E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevalstisko bezpeļņas organizāciju TechChill, kas plašākai sabiedrībai pazīstama kā jaunuzņēmumu konferences organizatoru komanda, turpmāk vadīs izpilddirektore Kristīne Korņilova.

Līdzšinējā vadītāja Marija Ručevska paliks organizācijas valdē.

Konference TechChill ir Latvijas jaunuzņēmumu kopienas pārstāvju iniciatīva, kas aizsākās pirms 7 gadiem līdz ar Latvijas pirmās un lielākās jaunuzņēmumu kopienas TechHub Riga dibināšanu. Pasākuma mērķis bija piesaistīt Latvijai ārvalstu investoru interesi, iedvesmot jaunuzņēmumu dibinātājus ar pieredzējušu uzņēmēju un ekspertu pieredzes stāstiem un reizi gadā pulcēt kopienas pārstāvjus.

No dažiem simtiem apmeklētāju pasākums audzis līdz Baltijas līmeņa pasākumam divu dienu garumā, kas šā gada februārī pulcēja teju divus tūkstošus dalībnieku, tādējādi veicinot Latvijas starptautisko atpazīstamību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Starptautiskā konferencē sniegs personības izaugsmes un uzņēmējdarbības zināšanas

Žanete Hāka, 09.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 10. – 12.aprīlim Hotel Jūrmala SPA notiks starptautiskā konference Baltic Energy, kurā piedalīsies vairāk nekā 150 dalībnieki no 12 valstīm.

Konferenci organizē biedrība JCI Latvia ar mērķi veicināt Baltijas un citu valstu sadarbību, kā arī sniegt apmeklētājiem jaunas personības izaugsmes un uzņēmējdarbības zināšanas, informē JCI pārstāvji.

Katru gadu vienā no trim Baltijas valstīm tiek rīkota starptautiskā JCI Baltijas konference, kuru rīko viena no vietējām JCI organizācijām. JCI Latvia konferenci rīko jau trešo reizi.

JCI Baltijas konferences 2015 Baltic Energy pirmajā dienā, piektdien 10.aprīlī, būs iespējams apmeklēt vairākus veiksmīgus uzņēmumus un uzzināt to know-how. Sestdien, 11.aprīlī, notiks izglītojoši semināri par dažādām ar uzņēmējdarbību saistītām tēmām. Pēcpusdienā notiks tīklošanas jeb networking panelis, kura laikā ikvienam būs iespēja prezentēt sevi un savu biznesu, tādā veidā darot par sevi zināmu citiem 150 konkurences apmeklētājiem, kuri jau šobrīd ir apstiprinājusi savu dalību konferencē. Dalībnieki ieradīsies no vairāk nekā 10 dažādām pasaules valstīm, tajā skaitā no Dānijas, Norvēģijas, Mongolijas, Krievijas, Somijas, Lietuvas, Igaunijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaulē lielākā mārketinga organizācija sāk darboties Rīgā

Didzis Meļķis, 03.07.2015

Iknedēļas tikšanās ceturksni pirms septiņiem no rīta ir viena no BNI stingrajām tradīcijām

Avots: freeimages.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbības vides efektivizēšana ar papildus 100 milj. eiro pienesumu Latvijas ekonomikai – tāds ir Starptautiskās Biznesa tīklošanas (Business Networking International jeb BNI) pirmās grupas viens no mērķiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ar iestrādēm kopš pērnā gada vietējie BNI entuziasti šonedēļ ar pirmo sapulci oficiāli sāka BNI Rīgas grupas Wagner darbu. Pasākumiem neierasti garā rīta stundā trešdien pēc DB novērojuma kopumā pulcēja virs 200 interesentiem, no kuriem lielākā daļa bija BNI biedru pieaicinātie viesi.

Zelts mutē

Iknedēļas tikšanās ceturksni pirms septiņiem no rīta ir viena no BNI stingrajām tradīcijām. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc daži uzņēmēji netiek līdz pat pirmajam solim, lai apsvērtu dalību tīklošanā, DB komentēja BNI Lietuvas direktors Nerijus Lungis, kura bizness ir saistīts ar nekustamajiem īpašumiem. Tomēr 30 gadu laikā organizācijai ir izkristalizējusies latviešiem tuvā atziņa, ka tieši rīta stundai ir zelts mutē. Agrās sapulces nosaka arī viens no BNI darbības pamatprincipiem ‒ disciplīna. Grupu locekļiem to darbībā ir jābūt gataviem investēt laiku, enerģiju un arī naudu, kas mazākiem uzņēmējiem sevišķi biznesa sākuma posmā šķitīs liela. Otrs iemesls agrajai tīklošanai ir, lai tā netraucētu tiešajā biznesā un lai pēc grupas stingrā kārtībā ieturētajām sapulcēm, kas beidzas ar kopējām brokastīm, varētu ķerties katrs pie sava tiešā darba, tikai jau ar BNI grupas biedru interesēm un dotajām iespējām prātā. Pagaidām agrā celšanās, disciplinētā pieeja grupas iknedēļas darba prasībām un arī sava tiesa laika izbrīvēšana savstarpēju attiecību kopšanai obligātajām regulārajām pusdienām ar kādu no BNI biedriem u.tml. nav bijis šķērslis Wagner topošajā grupā iesaistīties 32 uzņēmējiem. Interese ir liela, un pašlaik Rīgā jau veidojas otra grupa, kas darbu plāno sākt rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Siguldā atklāts uzņēmējdarbības atbalsta punkts

Lelde Petrāne, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas pilsētas kultūras namā trešdien, 12.septembrī, atklāts Siguldas novada pašvaldības izveidotais un Igaunijas-Latvijas pārrobežu sadarbības programmas projekta Pārtikas mājražošanas pārrobežu sadarbības tīkla attīstības veicināšana lauku teritorijās (Developing rural food businesses competitivness by cross-border artisan food networking (FOODART)) atbalstītais uzņēmējdarbības atbalsta punkts.

«Attīstīta uzņēmējdarbība ir nozīmīga visiem Siguldas novada iedzīvotājiem, jo tas nozīmē, ka novadniekiem ir darbavietas un novads kopumā attīstītās. Ceru, ka Uzņēmējdarbības atbalsta punkts būs vēl viens atbalsts novada uzņēmējdarbības veicināšanai,» par ieguvumiem stāsta Siguldas novada Domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.

«Siguldas novada uzņēmējdarbības atbalsta punkts būs līdzeklis, kā radīt piemērotus apstākļus dažādu nozaru uzņēmumiem atrast sadarbības partnerus un iegūt aktuālu informāciju, kā arī atbalsts tiem, kuri tikai vēlas uzsākt savas uzņēmējdarbības gaitas. Vajadzības gadījumā palīdzēsim atrast interesējošās sfēras speciālistus un sniegsim padomus savas kompetences ietvaros,» uzsver tā vadītājs Kristaps Turauskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu vadītāju valodā vārds “efektivitāte” ir biežs viesis. Vadītāji dara visu, ko prot, lai to radītu, viņi meklē efektivitāti procesos, tos radot un uzlabojot, lieto CRM jeb klientu attiecību vadības sistēmas un izmanto LEAN metodi jeb iespēju radīt klientam lielāku vērtību, izslēdzot un līdz minumam samazinot lieko. Un jāsaka, ka LEAN un optimizācija pašlaik kļuvusi par tādu kā modes lietu. Protams, tepat arī redzams, ka nereti efektivizācija nedarbojas, un LEAN mērķis neatkarīgi no labā nolūka netiek sasniegts. Kāpēc tā?

Atbilde ir vienkārša un sarežģīta vienlaikus. Pirmkārt, jebkuriem procesiem, optimizētiem vai ne, ir nepieciešami iesaistīti cilvēki un viņu savstarpējā sadarbība. Neviens process, ierīce vai sistēma nespēj darboties pati par sevi, tai ir nepieciešama cilvēku iesaiste. Dators pats nesagatavos prezentāciju. Procesa apraksts ir jāizlasa un kādam jārīkojas saskaņā ar to. Klientu attiecību vadības sistēmā kādam ir jāievada, jāatjauno un jālieto dati. Mašīnu, procesu efektivitātei vajadzīga iesaistīta cilvēka klātbūtne. Un, ja tās nav, tas ir akmens vadītāju dārziņā.

Vesels lērums vadītāju šajā mirklī ir sašutuši un saka: “Es dodu darbiniekiem darbu un pārbaudu, kā viņi to veic. Iesaiste ir viņu problēma.” Grūti piekrist šādiem vadītājiem. Tā ir ne vien vadītāja problēma, bet arī vadītāja atbildība nodrošināt darbinieku iesaisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nordea biznesa skolā mācīs topošos uzņēmējus

Žanete Hāka, 02.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsākusies sešu mēnešu bezmaksas mācību programma topošajiem uzņēmējiem - Nordea biznesa skola, informēja Nordea bankas pārstāvji.

Nordea biznesa skolā var pieteikties līdz 19.oktobrim un, kā īpaši aicināti topošie uzņēmēji ar iepriekšēju pieredzi izvēlētajā nozarē un jaunie uzņēmēji ar nelielu pieredzi uzņēmējdarbībā un dzīvotspējīgu biznesa ideju, kam nepieciešamas papildu zināšanas un pieredzējušu ekspertu konsultatīvs atbalsts. Pagājušajā gadā konkurss bija liels – uz vienu vietu pieteicās septiņi cilvēki, un arī šogad organizatori prognozē tikpat lielu atsaucību.

Sešu mēnešu ilgajā bezmaksas mācību ciklā iekļauti 20 nodarbību temati, kas aptver pilnu uzņēmējdarbības sākuma komplektu – sākot no biznesa plāna līdz zīmola izstrādes pamatiem, pārdošanas un komandas veidošanas prasmēm, kā arī padomiem atbilstoša uzņēmējdarbības formas izvēlei, individuālajām koučinga sesijām un mentoringa konsultācijām. Mācības vadīs lektori no 16 partneruzņēmumiem, tostarp vadošajiem uzņēmējdarbības konsultāciju un personāla apmācību uzņēmumiem Latvijā, kā arī Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā. Plānota arī praktiskas pieredzes apmaiņa ar jau šobrīd veiksmīgi strādājošiem jaunajiem uzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes LPWAN tehnoloģija ļauj pieslēgt tīklā arī tādas ierīces, kas atrodas pagrabos vai aiz biezām ķieģeļu sienām

Viena no tehnoloģiju pasaules karstākajām tendencēm – lietu internets – šovasar uzņēmumiem un privātpersonām Rīgā kļūs pieejamāks. Lattelecom visā galvaspilsētas teritorijā īsā laika posmā izveidojis lietu internetam nepieciešamo infrastruktūru, tādējādi jau no 1.jūlija rīdziniekiem pieejami uzņēmuma piedāvātie risinājumi gudrās pilsētas, gudrās ražošanas un citās jomās.

Lattelecom lietu interneta tīkla izveidei ir izmantota jaunākās paaudzes (LPWAN-Low-Power Wide-Area Network) tehnoloģija, kas no bezvadu un mobilā interneta atšķiras ar zemām uzturēšanas izmaksām, mazu enerģijas patēriņu un iespēju pieslēgt tīklā neierobežotu ierīču skaitu. Tehnoloģija darbojas uz radioviļņu principa, nodrošinot plašu interneta pārklājumu, ar kura palīdzību tiek darbinātas dažādas ierīces un sensori. Līdz ar to tīkls pieejams grūti sasniedzamās vietās, kur ierastie interneta veidi lielākoties nav pieejami, – ēku pagrabos, objektos ar biezām betona vai ķieģeļu sienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Kas aktuāls vadītāju piesaistes jomā Latvijā 2013?

Jūlija Lobanovska, CVO Recruitment & Simplika vadītāja Latvijā, 27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušais gads vadības pozīciju piemeklēšanā bijis ļoti aktīvs, un vadītāju atlases tirgus Latvijā kopumā 2012. gadā audzis par aptuveni 30%, salīdzinot ar 2011. gada rādītājiem (analizēti Latvijā strādājošo vadītāju atlases kompāniju apgrozījuma dati un vadības projektu skaita pieaugums uzņēmumā CVO Recruitment). Aktivitāte turpinās arī šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vismaz 11 miljoni cilvēku izdzēsuši savus profilus sociālajā tīklā Facebook, tādējādi reaģējot uz bažām par ASV specdienestu veiktajām novērošanām internetā.

«Virtuālās pašnāvības» izdarījuši deviņi miljoni Facebook lietotāju ASV un divi miljoni Lielbritānijā, liecina pētījums, kas publicēts žurnālā Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking.

ASV specdienestu veiktās novērošanas internetā, kuras plašākai sabiedrībai kļuva zināmas pēc tam, kad informāciju par tām atklāja Edvards Snoudens, bijis raksturīgākais iemesls cilvēku aiziešanai no Facebook. «Tādu gadījumu dēļ, kā masu medijos plaši atspoguļotā ASV dienestu veiktā novērošana internetā, cilvēki kļūst aizvien piesardzīgāki jautājumos par privātumu tiešsaistē,» norādījusi minētā žurnāla redaktore Brenda Vaiderholda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsdienās brokeris ir tehnoloģija, nevis cilvēks. Brokera tehnoloģijas uzdevums ir nogādāt klienta darījuma uzdevumu pa optimālu ceļu uz optimālu tirgu par optimālu cenu. Tehnoloģijas papilduzdevums ir atspoguļot klientam portfeļa vērtību pēc iespējas ātrākā laikā par pareizu cenu, lai investors var būt soli priekšā tirgum un kontrolēt savus riskus reālā laikā,» uzskata viens no brokeru kompānijas EXANTE direktoriem un līdzdibinātājiem Gatis Eglītis.

Ārvalstu uzņēmēji, lielāko banku pārstāvji, izglītības un zinātnes projektu autori, profesionāli finanšu instrumentu tirgotāji pulcēsies investīciju piesaistes un biznesa kontaktu veidošanas pasākumā EXANTE's Investment Networking Evening (3. oktobrī kultūras pilī Ziemeļblāzma), lai pārrunātu jaunākās tendences globālajos finanšu tirgos un dalītos savstrapējā pieredzē. Vieslektori: uzņēmuma KPMG partneris Andre Zarb (Malta) un Da Vinci Invest AG valdes priekšsēdētājs Hendrik Klein (Šveice).

Uzņēmumu vadītāji un privātpersonas, kuras pārvalda savus aktīvus finanšu tirgos, aicināti piedalīties pasākumā. Lai saņemtu ielūgumu uz pasākumu, iepriekš jāreģistrējas: https://exante.eu/riga_event/

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Exante investoru tikšanās laikā atzinīgi vērtē valsts ekonomikas izkļūšanu no smagas recesijas

Dienas Bizness, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē notikušo Exante rīkoto pirmo Investment Networking Evening pasākumu Rīgā apmeklējis ievērojams skaits apmeklētāju, informē kompānijas pārstāvji.

Pasākumu ar uzrunu atklāja Exante vadītājs Aleksejs Kirienko, kurš atzinīgi novērtēja Latviju par spēju veiksmīgi atveseļot valsts ekonomiku no smagas recesijas. Uzņēmuma direktoru vidū bija arī Gatis Eglītis, kurš pasākuma apmeklētājus iepazīstināja ar Exante vēsturi. Savukārt Exante tirdzniecības vadītājs Georgs Grečs sniedza informatīvu prezentāciju par kompānijas automātiskās tirdzniecības platformu un ieguvumiem, ko tā nodrošina lietotājiem.

Uzņēmuma KPMG partneris Andre Zarbs un Maltas fondu biržas attīstības direktors Klifs Peiss pasākumā pārstāvēja Maltas finanšu nozari. Andre Zarbs apmeklētājiem sniedza praktiskus padomus par dažādiem nodokļu jautājumiem Maltā, bet Klifs Peiss dalījās savās zināšanās par Maltas fondu biržas attīstīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņu gadu laikā inovāciju un tehnoloģiju konference TechChill no pārsimt entuziastu apmeklēta pasākuma aug līdz starptautiskai konferencei, kur nākamgad februārī plāno sagaidīt 2000 apmeklētājus

«TechChill ir audzis gan pēc apjoma, gan arī pēc satura. Sākumā tā vairāk bija tāda savējo dzimšanas dienas ballīte. Līdz ar to arī atmosfēra un saturs bija personīgāks. Tagad pasākums ir izaudzis un kļuvis, ja tā var teikt, profesionālāks. Pamata ideja gan nav mainījusies, TechChill ir vieta, kur satikties jaunajiem uzņēmējiem ar citiem uzņēmējiem un investoriem. Katras stadijas uzņēmējs var atrast, ko savu. Neskatoties uz to, ka startup bieži vien tiek uzskatīti par cilvēkiem, kuri dzīvo internetā, realitātē biznesu veido cilvēku personīgais kontakts. Saturiski tas turpinās būt par cilvēkiem un viņu pieredzi. Mēs vienmēr esam centušies dalīties ar konkrētiem cilvēku stāstiem un pieredzi, no kā citi var mācīties. Mūsu vēlme ir ne tikai redzēt, bet arī palīdzēt veidot Latvijas veiksmes stāstus. Nekas tā nesilda sirdi kā ziņa, ka kāds ir noslēdzis darījumu pēc dalības TechChill,» stāsta Ernests Štāls, TechHub Riga līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru