Kontaktu tīkla veidošanas galvenais uzdevums ir panākt savu ideju izplatīšanu
«Nespēju atcerēties reklāmas, bet atceros draugu ieteikumus,» saka Fions Dobins, zīmola MAMMU līdzdibinātājs un Rīgas Ekonomikas augstskolas (Stockholm School of Economics in Riga) pasniedzējs. Ideju izplatīšanās veids ir mainījies, jo cilvēkiem aizvien mazāk ir laika un vairāk izvēles iespēju. Tāpēc ir svarīgi runāt ar inovatoriem, cilvēkiem, kam interesē jūsu idejas un tas, ko darāt. T.s. sešu pakāpju mārketinga koncepts paredz, ka jebkurš cilvēks ir sešu rokasspiedienu attālumā, arī Baraks Obama. Taču Latvijā bieži vien «pareizais» cilvēks ir tikai divu rokasspiedienu attālumā.
«Tīklošanās pamatā daudz kas ir atkarīgs no šarma,» atzīst F. Dobins. Tajā pašā laikā veiksmīga tīklošanās ir atkarīga no domāšanas veida. DB rīkotajā Biznesa panākumu akadēmijā, runājot par «tīklošanos», F. Dobins iesaka četrus principus, kas var uzlabot kontaktu veidošanas procesu – jābūt radošam, jāstāsta tādi stāsti, kuros nav garlaicīgi klausīties, jābūt priecīgiem un spējīgiem atcerēties detaļas par citiem.
Es pazīstu cilvēku, kas pazīst cilvēku, kurš dara to un to – tāda ir kontaktu tīkla būtība, saka Ernests Štāls, IT uzņēmuma Reach.ly vadītājs un TechHub Riga līdzdibinātājs. Kad nepieciešams jauns darbinieks vai cilvēks, kurš kaut ko izdarīs, vispirms cilvēki prasa padomu kādam, kas to varētu zināt, nevis sāk meklēt internetā. Piemēram, daudziem cilvēkiem ir kāds radinieks, pie kura vēršas vienmēr, kad ir kāds jautājums, kas saistīts ar datoriem. Līdzīgi ir ar uzņēmējiem – ir jāpanāk, lai jūs iesaka. «Dažreiz slava iet pa priekšu, bet dažreiz nepieciešama spēja radīt kontaktu tīklu,» atgādina E. Štāls. Viņš no pieredzes zina teikt, ka nav nemaz tik grūti iepazīties ar konkrētu cilvēku, taču ir svarīgi, lai viņš gribētu ar jums satikties otrreiz.
Dodoties uz kādu pasākumu, jābūt mērķim, piemēram, jāzina, ar kuru cilvēku vēlies iepazīties un aprunāties. Jāņem vērā, ka cilvēki saviesīgos pasākumos ir atvērti komunikācijai un labprāt palīdz ar padomu, tāpēc nevajag baidīties, iesaka E. Štāls.