Jaunākais izdevums

Latvieši Lietuvas start-up akseleratorā izstrādā mājaslapu statistikas un analīzes rīku Amerikas uzņēmumiem

Relead ir mājaslapu statistikas rīks, ar ko klienti var noteikt, kas konkrēti apmeklē viņu mājaslapu. Tas ir produkts specifiskai auditorijai – biznesa klientiem (business to business, B2B) un domāts Amerikas tirgum, stāsta Roberts Zvingulis, Relead vadītājs. Relead piedalījies Lietuvas tehnoloģiju iesācējuzņēmumu atbalsta programmā jeb akseleratorā StartupHighway. Tāpēc arī uzņēmums ir dibināts Lietuvā, taču R. Zvingulis saka, ka šis tik un tā ir Latvijas uzņēmums: «Programmētāji taču ir vietējie.» Lai arī akseleratora atbalsts ir iemainīts pret uzņēmuma kapitāldaļām, par finansējumu svarīgāki bijuši mentori un viņu sniegtie kontakti un ieteikumi.

Ir daudz dažādu analīzes rīku un katram no tiem ir sava specifika. Visbiežāk tie pasaka, ka mājaslapu apskatījuši 300 cilvēki, bet tas ir noderīgi varbūt tikai mārketinga speciālistam, kas veido kampaņas un mēneša beigās priekšniekam ir jāparāda, cik daudz kliku ir bijis. Taču pārdošanas nodaļas darbiniekiem šāda analīze neko nedod, jo neļauj pārdot vairāk. Savukārt Relead parāda kompāniju, no kuras kāds ir skatījies konkrēto mājaslapu, un visu informāciju par to – apgrozījumu, nozari, darbinieku skaitu, atbildīgos lēmumu pieņēmējus ar telefona numuriem un e-pasta adresēm. «Pārdevējs var ņemt telefonu un uzreiz zvanīt,» stāsta R. Zvingulis.

Tiešais klients ir vidēja lieluma uzņēmums, kam štatā ir līdz 25 pārdevējiem; darbojas Amerikas tirgū un tā klienti ir citi uzņēmumi. Visbiežāk tie ir ražotāji, transporta un loģistikas uzņēmumi, kā arī biznesa pakalpojumu sniedzēji un programmatūras risinājumu izstrādātāji. Lielie uzņēmēji, kam ir gan biznesa, gan privātie klienti, nav Relead mērķa grupa, jo tādos parasti ir ļoti ilgs lēmuma pieņemšanas process.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātās iniciatīvas konkurē ar Eiropas Savienības fondu un valsts atbalstītiem biznesa inkubatoriem

Pasaulē par privātajiem biznesa inkubatoriem īpaši nebrīnās, bet Latvijā šādas iniciatīvas nav pārāk izplatītas. Pēc DB rīcībā esošās informācijas, šobrīd Latvijā tādi ir divi – Idea Bits, kas izveidots draugiem.lv paspārnē, un MÁDARA inkubators, ko izveidojusi SIA Madara Cosmetics.

MÁDARA inkubators ir radīts šogad. Tā ir ekoloģiskās kosmētikas ražotāja SIA Madara Cosmetics iniciatīva, kas vērsta uz potenciālo biznesa ideju atbalstu, tostarp paredzot finansiālo nodrošinājumu apmērā līdz trim tūkstošiem latu, piedāvājot aprīkotas biroja telpas, ārējās konsultācijas, kā arī uzņēmuma pārstāvju pieredzi zīmola attīstībā un produktu eksportā. «Idejas autori īslaicīgi saņem intensīvas uzņēmuma speciālistu un piesaistīto ekspertu konsultācijas un palīdzību, kā arī nelielu finansiālo atbalstu, lai ideju pārvērstu konkrētā produktā vai pakalpojumā un sāktu uzņēmējdarbību,» saka Uldis Iltners, SIA Madara Cosmetics direktors. Apmaiņā pret visu nosaukto inkubators pretendē uz 20% uzņēmuma kapitāldaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas Sellfy piesaista finansējumu no Skype veidotājiem un Spānijas investoriem

Nozare.lv, 18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālo produktu pārdošanas platformas Sellfy radītāji piesaistījuši finansējumu no Skype veidotājiem un Spānijas investoriem, informē iesācējuzņēmuma veidotājs Māris Daģis.

Finansējuma devēji ir četri tā dēvētie biznesa eņģeļi - Skype līdzdibinātājs Toivo Annus, kurš izveidojis investīciju grupu, ilggadējs Skype vadītājs Igaunijā Stens Tamkivi, kā arī divi Spānijas investori, kuri darbojas telekomunikāciju nozarē. Kopējo finansējuma summu un detalizētākus darījuma nosacījumus Daģis atturējās atklāt.

Vaicāts, ko paredzēts īstenot, izmantojot šos līdzekļus, viņš atzina, ka jaunuzņēmumam ir diezgan garš darāmo darbu saraksts. Iecerēts izveidot pilnvērtīgu risinājumu tirdzniecībai, kas būtu vienkāršs, bet funkcionāls. Kā skaidroja Daģis, tirgotājiem internetā jāsaskaras ar daudziem komplicētiem jautājumiem, un Sellfy vēlas tos atrisināt viņu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru