Ražošana

Pasaulē pieprasīta Latvijā ražotā ūdeni nesaturošā kosmētika

Jānis Rancāns, 16.11.2012

Jaunākais izdevums

Biroja Latvijas produkts vietējo ražotāju atbalsta kampaņā līdzdarbojas arī uzņēmums Kiro Cosmetics, kurā tiek ražota ūdeni nesaturoša kosmētika, kas ir pieprasīta arī ārpus Latvijas robežām.

Uzņēmums norāda, ka produktu sastāvdaļā netiek iekļauts ūdens, kas ļaujot izvairīties no dažādu sintētisko konservantu lietošanas kosmētikas līdzekļu uzglabāšanai. Līdz ar to produktu sastāvs nodrošina maksimālu dabiskumu, uzsver Kiro Cosmetics.

Produkti, kurus uzņēmums ražo, sastāv no pirmā spieduma eļļām, ekstraktiem, augu un aļģu pulveriem. Kosmētikas ražošanas procesā netiek izmantota augsta temperatūra.

Kiro Cosmetics norāda, ka uzņēmuma ražošanas tehnoloģijas novērtētas arī ārvalstīs – Krievijā, Igaunijā un drīzumā plānots ar izgatavotajiem produktiem iepazīstināt arī Zviedrijas, Ukrainas un Lietuvas iedzīvotājus.

Pieprasītākie šobrīd ir tādi produkti kā kā Barojošās līnijas Šokolādes maska, kā arī Atjaunojošās un restaurējošās līnijas produkti, kuru sastāvā ir aktīva, dziedējoša sastāvdaļa – Silbiols, skaidro uzņēmums.

Biroja Latvijas Produkts organizētās kampaņas mērķis ir veicināt Latvijas vietējo produktu iepazīšanu, popularizēšanu un izcelšanu, tādējādi atbalstot vietējos ražotājus un pakalpojumu sniedzējus, kā arī Latvijas ekonomiku kopumā. Kampaņas laikā Latvijas iedzīvotāji tiek pastiprināti informēti par precēm un pakalpojumiem, kas ir ražoti Latvijā.

Uzņēmumi, kas pieteikušies dalībai informatīvajā kampaņā, iepazīstina patērētājus ar savu produkciju, apstiprinot tās kvalitāti un izcelsmi. Galvenās aktivitātes tiek veidotas ar mērķi veicināt vietējo uzņēmumu produkcijas atpazīstamību, kā arī informēt iedzīvotājus, ka, izvēloties Latvijas preci, ieguvējs ir ražotājs, patērētājs un Latvijas valsts kopumā, skaidro Biroja Latvijas Produkts pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ūdeni nesaturošā kosmētika tiek pie preču zīmes «Dabīgs produkts»

Dienas Bizness, 05.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājam Kiro Cosmetics piešķirta preču zīme «Dabīgs produkts», kas apliecina, ka uzņēmuma produkti nesatur kaitīgās piedevas un ražošanas process un apkārtējā vide neatstāj negatīvu ietekmi uz produktu.

Kiro Cosmetics kosmētika nesatur ūdeni, tādējādi tas ļauj atteikties no pilnīgi visiem sintētiskajiem konservantiem, kas nepieciešami, lai spētu nodrošināt ūdens saturošās produkcijas uzglabāšanu, norāda ražotājs.

Produkti, kurus uzņēmums ražo, sastāv no pirmā spieduma eļļām, ekstraktiem, augu un aļģu pulveriem. Kosmētikas ražošanas procesā netiek izmantota augsta temperatūra.

Jau ziņots, ka uzņēmuma ražošanas tehnoloģijas novērtētas arī ārvalstīs – Krievijā, Igaunijā un drīzumā plānots ar izgatavotajiem produktiem iepazīstināt arī Zviedrijas, Ukrainas un Lietuvas iedzīvotājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Stājas spēkā spriedums, ar kuru atzīta AS Drogas dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana mazumtirdzniecībā

Žanete Hāka, 15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departaments pirmdien atstāja negrozītu Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, ar kuru noraidīts AS Drogas pieteikums par Konkurences padomes lēmuma atcelšanu, konstatējot AS Drogas darbībās dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu mazumtirdzniecībā, liecina AT lēmums.

Tāpat atstāts negrozīts spriedums daļā, ar kuru atcelta AS Drogas uzliktā soda nauda, nosakot Konkurences padomei pienākumu atceltā soda vietā ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no sprieduma spēkā stāšanās izdot jaunu administratīvo aktu par AS Drogas sodīšanu, ievērojot tiesas norādītos faktiskos un tiesiskos apsvērumus.

Pieteicēja AS Drogas 2005.gada augustā noslēdza ar SIA Euro Cosmetics piegādes līgumu. Saskaņā ar minēto līgumu SIA Euro Cosmetics piegādāja AS Drogas tālākai mazumtirdzniecībai Drogas veikalos sejas un ķermeņa kopšanas līdzekļus, dekoratīvo kosmētiku un smaržas. Ar Konkurences padomes 2012.gada 14.decembra lēmumu pieteicējas darbībās konstatēts Konkurences likuma noteikto aizliegumu pārkāpums (dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana mazumtirdzniecībā) un noteikts pienākums pieteicējai neietvert līgumos ar piegādātājiem un līdz 2013.gada 1.aprīlim no jau noslēgtajiem līgumiem ar piegādātājiem izslēgt netaisnīgus un nepamatotus līguma noteikumus attiecībā uz preču atdošanu atpakaļ, atlaižu piemērošanu, līguma noteikumus, kas paredz netaisnīgus un nepamatotus maksājumus par preču piegādi jaunatveramai mazumtirdzniecības vietai un kas paredz netaisnīgas un nepamatotas sankcijas par darījumu noteikumu pārkāpumu un noteikts naudas sods 26,9 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere, 05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Turpina pieaugt Latvijas Produkta atpazīstamība

Jānis Rancāns, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmes Latvijas Produkts atpazīstamība vietējā tirgū turpina pieaugt. Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra (SDTIC) veiktās aptaujas laikā preču zīmi Latvijas Produkts atpazina 83% respondentu.

Jautāti par to, kādas īpašības piemīt produktiem, kas marķēti ar šo preču zīmi, vairums respondentu norādīja uz produkta izcelsmes vietu – Latvijā radīts produkts/pakalpojums (79% aptaujāto), kā arī uz produktu augsto kvalitāti (11% aptaujāto).

«Iedzīvotāji tirdzniecības vietās arvien biežāk meklē vietējas izcelsmes produktus un tos izvēlas lietot arī uzturā, atzīstot ne tikai par kvalitatīviem un vērtīgiem, bet vienlaikus apzinoties, ka tādējādi viņi sniedz atbalstu vietējiem ražotājiem un mūsu valstij kopumā,» atzīst biroja Latvijas Produkts projektu vadītāja Ieva Rozenberga.

SDTIC aptauja tika veikta veikta no 16.07.2012. – 22.07.2012. ar interneta starpniecību un tajā piedalījās 816 nejauši izvēlēti cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas produkts preču zīme tiek arī dabiskās kosmētikas ražotājam

Gunta Kursiša, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Birojs Latvijas produkts piešķīris preču zīmi dabiskas kosmētikas ražotājai SIA Gusto.

Gusto ir neliels ģimenes uzņēmums, kas visā kosmētikas ražošanas ciklā izmanto roku darbu. «Ražošanā tiek izmantotas tikai godīgas tirdzniecības ceļā iegūtas dabiskas izcelsmes izejvielas - augstvērtīgas augu eļļas, sviesti, ziedūdeņi, ēteriskās eļļas un dabiskas izcelsmes aktīvās vielas,» norāda Latvijas produkts pārstāvji.

Preču zīme Latvijas produkts izveidota, lai atbalstītu Latvijas vietējos uzņēmumus un kā atpazīstamības zīme augstas kvalitātes Latvijā ražotām precēm un pakalpojumiem, sākot ar pārtiku un beidzot ar mēbelēm vai zobārstniecības pakalpojumiem.

Kritēriji, pēc kuriem piešķir preču zīmi Latvijas produkts, ir šādi: lielākā pievienotā vērtība (vismaz 51% no kopējās vērtības) produktam vai pakalpojumam tiek radīta Latvijas teritorijā; produkta ražošanā vai pakalpojuma nodrošināšanā tiek nodarbināti Latvijas iedzīvotāji, un produkts tiek piedāvāts tirdzniecībai Latvijas teritorijā; produktam jāatbilst Latvijas Republikas likumdošanā esošajiem noteikumiem par produktu kvalitāti un drošumu; uzņēmuma ražotnei jābūt izvietotai Latvijas teritorijā; ražotājam jābūt Latvijas republikā reģistrētai fiziskai vai juridiskai personai; tāpat ir iespējami vēl citi kritēriji, kas nepieciešami pēc biroja Latvijas produkts ieskatiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

DB Gazeles balva izstādē Eurotrophex 2014 iegūst labākā lietā produkta nomināciju

Dienas Bizness, 04.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums SIA Award&Medal Studio ir pirmais Latvijas uzņēmums, kas ieguvis divas augstākās nominācijas Eurotrophex 2014 izstādē. Tostarp pēc Dienas Bizness (DB) pasūtījuma izstrādātā Gazeles balva ieguvusi balvu nominācija Best resine product (labākais lietais produkts), informē Award&Medal Studio.

Izstādes Eurotrophex 2014 ietvaros bija iespēja pieteikt jaunākos izstrādātos produktu paraugus vairākās nominācijas - labākais produkts jaunajās tehnoloģijās, labākais lietais produkts, labākais gravējamais produkts u.c., par kurām balsoja izstādes apmeklētāji.

Vairāk nekā 65 izstādes dalībnieku konkurencē Awards&Medal Studio izstrādātie produkti šogad ieguva divas augstākās nominācijas - Most inovative giftware product (inovatīvais prezentreklāmas produkts) un Best resine product (labākais lietais produkts).

Awards&Medal Studio ir specializējies individuāla dizaina apbalvojumu izstrādē un Gazeles balvas izstrādā jau otro gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere, 19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Sēņot var arī virtuvē

Anda Asere, 03.01.2014

«No 2000. gada runāju ar austersēņu audzētājiem par to, kur un kā viņi tās audzē. Process ir traki sarežģīts. Sēņotavā viss ir vienkāršāk - katru dienu apsmidzini un pēc desmit dienām liec uz pannas,» saka Gints Lūkins, mājās audzējama austersēņu komplekta Sēņotava idejas autors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es nepārdodu austersēnes, bet gan iespēju tās audzēt – kopā ar emocijām un jūtot līdzi,» tā saka Gints Lūkins, mājās audzējama austersēņu komplekta Sēņotava idejas autors.

Sēņotava ir neliels komplekts, no kura mājās var izaudzēt austersēnes. Šis komplekts ir sagatavots tā, lai ar vieglu apstrādi pēc desmit dienām cilvēks varētu likt sēnes uz pannas. «Nekā tamlīdzīga šaipus Baltijas jūras no Vācijas uz augšu nav,» apgalvo Gints. Viņš ko līdzīgu ir manījis Amerikā, Lielbritānijā un Nīderlandē. No idejiskiem līdziniekiem Sēņotava atšķiroties ar to, ka tai ir kompakts izmērs. Citiem sēņu audzēšanas komplekts bijis liels un neparocīgs. «Šis ir optimāls izmērs, nav smags, vizuāli pievilcīgs, neuzkrītošs,» spriež Gints.

Apmāna dabu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim pārdoti vairāk nekā 150 stāju koriģējoši T krekli, bet "Correcty" līdzdibinātāja Natālija Jermolajeva ir pārliecināta, ka to potenciāls ir daudz lielāks.

Tirdzniecībā produkts ir kopš jūnija, bet ārkārtas situācijas laikā cilvēki nevēlējās iet uz veikaliem. Rudenī uzņēmums sāka nodarboties arī tiešo tirdzniecību tirdziņos, jo šis ir produkts, ko cilvēki pirms pirkšanas vēlas uzmērīt un saprast, kā tas "uzvedas".

"Produkts ir sarežģīts un nav lēts. Te parādās psiholoģiskais moments – maksāt 80 eiro par kreklu cilvēkiem nereti šķiet pārāk dārgi," teic N. Jermolajeva. Tāpēc ir svarīgi izvēlēties pareizos atslēgas vārdus, lai paskaidrotu cilvēkiem, ka tas nav parasts T krekls.

Šobrīd krekli ir melnā un baltā krāsā, ar laiku iecerēts paplašināt krāsu piedāvājumu. N. Jermolajeva plāno paplašināt darbību un tirgot kreklus ne vien Latvijā, bet arī ārzemēs. Sākumā to paredzēts tirgot augstu attīstītās angliski runājošās valstīs un pēcāk skatīties citu tirgu virzienā. Viņai ir padomā vēl citi produkti, kas palīdzētu risināt stājas ir locītavu kustību problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Eksporta un inovācijas balvai 2023 izvirzīti deviņi jauni tūrisma produkti

Db.lv, 13.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņi jauni Latvijas tūrisma produkti atzīti par daudzsološiem piedāvājumiem eksportam un izvirzīti “Eksporta un inovācijas balvai 2023” kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts”.

“Šogad priecājamies par pārdomātiem un spēcīgiem tūrisma piedāvājumiem reģionos no pašvaldību puses. No 21 pieteikuma deviņus esam izvirzījuši otrajai kārtai un seši no tiem ir biedrību, pašvaldību un nodibinājumu grupā. Redzam, ka gan pašvaldības, gan komersanti iegulda savus līdzekļus ilgtspējīgos tūrisma piedāvājumos, kas ietver gan infrastruktūru, gan izglītošanās un izklaides iespējas ar nozīmīgu eksporta potenciālu. Komersantu grupā aktivitāte šogad bija zemāka, taču arī šeit ir spēcīgi piedāvājumi,” saka konkursa žūrijas pārstāve, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts” žūrija vērtē, vai produkts ir inovatīvs un ar augstu pievienoto vērtību, vai tas tiek veidots, saglabājot vietējos resursus un tiek attīstīts, ņemot vērā vietējo kultūras, dabas, sociālos un ekonomiskos faktorus, kā arī tiek ņemti vērā citi aspekti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

PVD pārstāvis komentē slimo liellopu gaļas un eko medus skandālus

Pārtikas un veterinārā dienesta Ziemeļkurzemes pārvaldes vadītājs/Biznesa augstskolas Turība absolvents Ivars Koloda, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen publiskajā telpā izskanēja informācija par slimu liellopu gaļu, kas nonākusi ēdināšanās uzņēmumos, kā arī par «I Love Eco» medus neatbilstību kvalitātes standartiem. Vai šie un līdzīgi gadījumi signalizē par zemu pārtikas kvalitāti Latvijā, vai tieši pretēji – par sekmīgu uzraugošo iestāžu darbu un problēmu novēršanu?

Savā viedoklī skaidrošu, kurās jomās visbiežāk tiek atklāti pārkāpumi un kā patērētājiem pasargāt sevi pašiem, zinot pazīmes, pēc kurām atšķirt bojātu preci no labas.

Biežākie pārkāpumi ar derīguma termiņiem

Biežākie pārkāpumi tiek novēroti tādu produktu tirdzniecībā, kuriem ir salīdzinoši īss derīguma termiņš. Ēdināšanas nozarē nepieciešams ne tikai ievērot produktu derīguma termiņus, bet arī uzglabāšanas nosacījumus un higiēnas pasākumus. Ja kādā no šīm jomām notiek pārkāpumi, tas var novest pie nepatīkamām sekām – gan patērētājiem, kas izpaudīsies kā dažādas saslimšanas, gan pašiem uzņēmējiem, kas izpaudīsies kā atbildība par pārkāpumu. Tieši ēdināšanas nozare ir tā, kurā novērojami visbiežākie pārkāpumi, īpaši izglītības iestādēs un sabiedriskās ēdināšanas nozares uzņēmumos – domāju, ka ikviens ir dzirdējis par salmonelozes uzliesmojumiem izglītības iestādēs, kur saslimuši vairāki bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uztura bagātinātāju ražotāja SIA "Muss" ražotnē Ventspils novada Vārves pagastā ieguldīti vairāk nekā 140 tūkstoši eiro. Daļa no tā ir Lauku atbalsta dienesta administrētās programmas "Leader" līdzfinansējums.

Uzņēmuma mērķis ir mēnesī ražot 4000 uztura bagātinātāju pudelītes, kur katrā no tām ir 30 vai 60 kapsulas. "Apjoms ir diezgan liels, tāpēc jāmeklē pārdošanas kanāli. Izaicinājums ir tikt ārpus Latvijas, lai mūsu vilciens ietu nevis ar 30 km/h, bet trauktos uz priekšu ar 270 km/h," saka Gints Raģis, SIA "Muss" valdes loceklis.

"Mūsu produkts dod pievienoto vērtību Latvijas meža veltēm," viņš teic. Ne viens vien vietējais uzņēmums nodarbojas ar meža ogu ievākšanu, pārstrādi un eksportu, kas nozīmē, ka pievienotā vērtība ir tik vien, cik attīrīšana un sasaldēšana. Taču lielāko Latvijas meža ogu iepircēju vidū ir farmācijas uzņēmumi, kas tās, piemēram, mellenes izvēlas augstā antioksidanta antocianīna dēļ, ko izmanto medicīnas preparātos un kosmētikā. Tāpēc radās biznesa ideja attīstīt meža ogu izmantošanu uztura bagātinātāju ražošanā. Uzņēmējs uzsver, ka izmanto tikai dabīgas un bioloģiski sertificētas izejvielas, ko uzņēmums iepērk no citas kompānijas, kas tās lasa bioloģiski sertificētās Latvijas mežu platībās. Process ir izsekojams, tāpēc produktam ir bioloģiskais marķējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nikotīna spilventiņi būs veiksmīga izvēle aizstājot tiešu tabakas smēķēšanu, jo sevišķi mājsēdes laikā, kad smēķētājs atrodas tiešā bērnu un tuvinieku pulkā.

25% no Latvijas iedzīvotājiem lieto tabaku vai nikotīnu saturošus izstrādājumus, liecina Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra veiktie pētījumi. Savukārt tirgus pētījumi apliecina, ka aizvien lielāks skaits smēķētāju meklē mazāk kaitīgas alternatīvas tiešai tabakas smēķēšanai gan sev, gan apkārtējiem, kas Covid-19 krīzes laikā īpaši aktualizējies mājsēdes laikā.

Uzņēmuma vadītājs Latvijā stāsta par savu un uzņēmuma vīziju:

"Ir jāatzīst, ka WhiteChew tirgo atkarību izraisošus un veselībai kaitīgus produktus. Taču ja ne mēs, tad kāds cits, vai ne? Taču mums labsajūtu rada cilvēka izvēle - pāriet no cigaretēm, tinamās tabakas, veipiem, u.t.t., uz nikotīna maisiņiem. Produkts, kurš ir zinātniski atzīts kā nesalīdzināmi mazāk kaitīgs pretēji tabakas izstrādājumiem. Ja mēs spējam dienā vismaz vienam cilvēkam palīdzēt izvēlēties starp mūsu produktiem, lai tam palīdzētu atmest smēķēšanu, mēs uzskatām, ka diena ir izdevusies. Nikotīna maisiņi ir nepārprotami labāka alternatīva par cigaretēm, ja mēs ņemam vērā, ka: nikotīna maisiņi neizraisa plaušu un mutes dobuma slimības, neizraisa piesārņojumu dabā un kaitējumu apkārtējiem, kā arī satur par 90% mazāk kaitīgu vielu nekā cigaretes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Papildināta ar FOTO - Sekojot idejai: Tic kaltētu mēslu biznesam un turpina to

Anda Asare, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Gavi Store joprojām ražo un izplata kaltētu govs mēslu pulveri gavi, ko pievieno ūdenim, ar ko mazgā grīdu

Aizspriedumi šajā biznesā ne vien traucē, bet arī palīdz nodrošināt publicitāti.

Iepriekš gavi pulveri ražoja un izplatīja Alīnas Gržibovskas uzņēmums SIA Domi. Tas nebija kompānijas vienīgais darbības virziens, tā nodarbojās arī ar dzīvnieku pieskatīšanu. «Man diezgan veiksmīgi attīstījās dzīvnieku pieskatīšanas bizness, bet trūka laika, lai pilnvērtīgi pievērstu uzmanību gavi. Turklāt jārēķinās, ka dzīvnieku pieskatīšana ir lokāls bizness. Lai gan klientu loks katru gadu paplašinājās un bija patīkami vērot tā attīstību, man bija jārēķinās ar objektīvo realitāti. Mans vīrs dzīvo ārzemēs – ja dzīvošu pa divām valstīm, nevarēšu nodarboties ar dzīvnieku pieskatīšanu,» stāsta Alīna. Tāpēc viņa šo biznesu pārdeva un kopš pagājušā gada 1. oktobra vairs nav šī uzņēmuma īpašniece. Attīstīt savu kompāniju no nulles un pēc četriem gadiem to pārdot – tā viņai bijusi ļoti interesanta pieredze. Pērn jūlijā Alīna ievietoja sludinājumu par uzņēmuma pārdošanu bizon.lv, septembra sākumā bija pārrunas ar pircēju un oktobrī uzņēmumam jau bija cits īpašnieks. Darījuma summa neesot bijusi liela, bet pārdošanas scenārijs bijis izdevīgāks nekā uzņēmuma slēgšana, un Alīna vēlējusies, lai iesāktais bizness turpinātos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar KleinTech services valdes locekli, 4SmartStreets produkta vadītāju Kasparu Egliņu

Lelde Petrāne, 29.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA KleinTech services valdes loceklis, 4SmartStreets produkta vadītājs Kaspars Egliņš.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

SIA KleinTech services, balstoties uz iepriekšējo projektu pieredzi, ir radījis produktu 4SmartStreets, kas ir satiksmes plūsmas analīzes rīks un sniedz precīzus, faktuālus datus tiešsaistē par kustīgu obejktu plūsmu noteiktā vietā un laikā. Risinājumam par pamatu ir izmantota deep learning jeb mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas ļauj apmācīt datoru atpazīt dažādus kustīgus objektus, kā piemēram, velosipēdistus, gājējus un automašīnas, un tos saskaitīt, tajā pašā laikā darot to ar teju 100% precizitāti, un nekļūdīgi neieskaitīt objektus, kuri konkrētajā kameras atrašanās vietā nav prioritāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

VIDEO: Ar interaktīvām cenu zīmēm izglītos patērētājus

Monta Glumane, 05.07.2019

SIA Vivid Tech valdes loceklis Andris Lūkins (no kreisās), Alvils Mežals un Ivars Mirošnikovs kopā ar komandu radījuši interaktīcas neu zīmes, ar kurām pamatā fokusējas uz eksporta tirgiem.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu, bet sniedz arī informāciju par to.

Video skatāms zemāk!

Latvijas uzņēmums Vivid Tech radījis un ieviesis jaunu tehnoloģisku inovāciju mazumtirdzniecības nozarē - interaktīvas cenu zīmes ar skārienjutīgu displeju, kas piedāvā pircējiem uzzināt ne vien produkta cenu, bet arī tā sastāvu, atlikumu noliktavā, izmantošanas iespējas un citu informāciju.

Uzņēmuma pirmsākumi meklējami pirms trīs gadiem, bet SIA Vivid Tech reģistrēts 2017. gada vasarā. «Pietiekami ilgi darbojos tirdzniecībā un novēroju zināmas problēmas, piemēram, cenu izdrukāšana veikalā aizņem ļoti daudz laika un patērē daudz papīra. Konkrēti, ja veikalā ir jānomaina ap 1000 cenu zīmēm mēnesī, tad tas prasa laiku. Sāku pētīt, kas tiek piedāvāts tirgū. Protams, piedāvājumā ir elektroniskās cenu zīmes, bet man likās, ka var labāk, un radās doma radīt interaktīvas cenu zīmes ar krāsainu un skārienjutīgu displeju. Uzrunāju Alvilu Mežalu un Ivaru Mirošnikovu, un mēs pieņēmām traku lēmumu - pamēģināt uztaisīt paši. Te nu mēs šodien esam - mums ir industriāli ražotas cenu zīmes, un pamazām sākam tās ieviest tirdzniecībā,» stāsta SIA Vivid Tech valdes loceklis Andris Lūkins. Kopumā projekta izstrādē tika iesaistīti vairāk nekā 15 cilvēki. A.Lūkinam ir pieredze pārdošanā un tirdzniecībā, I.Mirošnikovam - IT nozarē, dažādu sistēmu izstrādē un tehniskās lietās, bet A.Mežals pārzina juridisko, finanšu un loģistikas nozari. Pārējo komandu veido Latvijas speciālisti – elektronikas profesionāļi, inženieri, programmēšanas inženieri, dizaineri, finansisti un citi. Pēc uzņēmēju domām, ir savākta spēcīga komanda, kas bija veiksmes atslēga, lai nonāktu līdz mērķim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Minidatoriņš ar lieliem plāniem

Anda Asere, 16.10.2013

«Tas ir ļoti mazs datoriņš. Tas uzprojektēts tā, lai nebūtu gala produkts, bet viena no iekārtām, ko integrē citās,» stāsta Viesturs Zeps, SIA Baltic Embedded vadītājs un līdzīpašnieks.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Embedded pamatprodukts ir industriālais minidators.

Tas gan nav paredzēts plaša patēriņa vajadzībām. «Tas ir ļoti mazs datoriņš ar jaudu, ar kādu pirms četriem gadiem strādāja «lielās kastēs». Tas uzprojektēts tā, lai šis dators nebūtu gala iekārta, bet būtu viena no iekārtām, ko integrē citos produktos,» stāsta Viesturs Zeps, SIA Baltic Embedded vadītājs un līdzīpašnieks. Uzņēmuma ražotais industriālais minidators pieteikts konkursa Eksporta un inovācijas balva 2013 kategorijā Inovatīvākais produkts.

Viens no minidatora izmantošanas piemēriem ir IP video novērošanas kamera vietās, kur nav stabila elektrības un interneta tīkla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvieši par diviem miljoniem pārdod ekoloģiskā grila biznesa ideju

Gunta Kursiša, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvieši izveidojuši eko produkta biznesu, kas pēc uzņēmuma pārstāvju paustā, divu gadu laikā kļuvis konkurētspējīgs pasaules tirgos. Patlaban tiek meklēts tā pircējs, kas to iegādātos pa diviem miljoniem eiro, liecina portālā Db.lv publicētais sludinājums.

«Šis ir bioenerģijas produkts, kam ir vienīgais patents pasaulē, un mēs patlaban pārdodam gatavu biznesa shēmu – divu gadu laikā viss ir izveidots, tā lai šis uzņēmums varētu veiksmīgi darboties,» Db.lv stāstīja uzņēmuma pārstāvis, kurš nevēlējās atklāt, kas ir uzņēmums, kas tiek pārdots, tomēr, kā pēc nelielas izpētes noskaidroja Db.lv, tiek pārdots uzņēmums un patentēta ideja ekoloģiskā grila ražošanai.

Kā noskaidroja Db.lv, tiek pārdota biznesa shēma par aptuveni 20 centimetru diametra ekoloģiska grila pārdošanu. Kā liecina informācija šī produkta mājas lapā, produkts ir pilnīgi dabīgs un arī sadeg, neizdalot sārņus un ķīmiskas vielas, izņemot tās, kas rodas, sadegot kokam. Dabīgais koka grils deg aptuveni 2,5 stundas un ir gatavs lietošanai pēc divdesmit minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Nepālā dzīvojoša latviete attālināti vada graužamsiera ražotni Preiļos

Biznesa Plāns, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Āzijas kalniešu tradicionālie no piena gatavotie «enerģijas batoniņi» Latvijā atraduši savu uzņēmējdarbības nišu – Nepālā dzīvojošā latviete Aija Parlagreko attālināti vada graužamsiera ražotni savos dzimtajos Preiļos. Viņa jau aptuveni desmit gadus kopā ar ģimeni mitinās tālajā Nepālā, kur nokļuva, kad vīram tur tika piedāvāts darbs. Attālums nav šķērslis, lai izveidotu un vadītu šo neparasto siera ražotni.

Tā atradusi mājvietu iestādei nevajadzīgās Preiļu slimnīcas telpās. Graužamsierā apslēptais proteīna lādiņš gan nav pa zobam cilvēkiem. Lai gan Āzijas tautas līdzīgi gatavo proteīna batoniņus čurpi, kas lieti noder ekstrēmu slodžu gadījumā vai kā izdzīvošanas garants, piemēram, Himalaju kalnienes klejojumos. Preiļos ražotais produkts paredzēts suņiem, tas ir ārkārtīgi ciets, «ilgas iedarbības» suņu kārums. Ražošanai nepieciešama tikai viena izejviela – biezpiens (nepāliešu versijā gan tas tiekot gatavots no svaigpiena). Biezpienam nekas netiek pievienots, toties no tā tiek ņemts ļoti daudz. Ražošanas procesa laikā biezpiens tiek pakļauts skarbiem apstākļiem – karsēts, presēts un žāvēts, līdz tas kļūst karameles brūns un iegūst vajadzīgo konsistenci – riktīga graužama kaula blīvumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Klātienē atkal norisināsies skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš Cits Bazārs

Db.lv, 01.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 3. decembrī, tirdzniecības centrā “Domina Shopping” pēc divu gadu pārtraukuma klātienē notiks ikgadējais izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš “Cits Bazārs”.

Tajā pašu radītas preces un oriģinālas Ziemassvētku dāvanas apmeklētājiem piedāvās 270 skolēnu mācību uzņēmumu no visas Latvijas.

“Lai arī skolēni pēdējos gadus teicami pielāgojās pandēmijas situācijai, piedāvājot savus ražojumus e-katalogā, nekas nevar aizstāt īstu sarunu ar pircēju un gandarījumu, redzot pieprasījumu pēc paša radīta produkta. Tādēļ esmu priecīgs, ka tirdziņš ir atpakaļ un jaunieši, sastopoties ar saviem klientiem, var gūt papildus motivāciju attīstīt savus produktus un biznesa idejas,“ pauž izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia “ vadītājs Jānis Krievāns.

Visas dienas garumā “Citā Bazārā” plaši tiks piedāvātas oriģināla dizaina tekstilpreces, bižutērija, no pašmāju labumiem ražoti gardumi, dažādu dabīgu materiālu aksesuāri un suvenīri dāvanām. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgām precēm būs apskatāmas arī skolēnu veidotas pavisam unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, puķupodi ar viedo laistīšanas sistēmu, augļu trauks ar iebūvētu ierīci kukaiņu aizbaidīšanai, spēļu kārtis ar ilustrētiem latviešu daiļliteratūras tēliem, ķepu saudzējošs vasks četrkājainajiem mīluļiem un citi interesanti produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Atjaunots - Viens no Latvijas uzņēmuma skaistākajiem projektiem īstenots Kenijā

Lelde Petrāne, 26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums X INFOTECH, kas pašlaik strādā vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē, nesen piedalījies starptautiskā izstādē Cartes 2012. Uzņēmumam ir ofiss arī Kenijā, kur tas esot īstenojis vienu no saviem skaistākajiem projektiem, bet Latvijā tas plāno arvien attīstīt sadarbību ar bankām.

(Papildināts viss teksts.)

X INFOTECH ir programmnodrošinājuma MultiPerso izstrādātājs un aktīvi strādā ārvalstu projektos. MultiPerso programmnodrošinājums nodrošina visus procesus, kas ir saistīti ar karšu, identifikācijas dokumentu un pasu ražošanu un personalizāciju (mikroshēmas kodēšana), kā arī nodrošina mobilos maksājumus. Ar MultiPerso programmas produktu uzņēmums nesen piedalījās arī starptautiskā izstādē Cartes 2012 Francijā. Pašlaik šis produkts ir ieviests Latvijas elektroniskās identifikācijas kartes (eID) projektā un arī dažās bankās Latvijā. Citās valstīs šis produkts ieviests bankās (viedkartes), valdībās institūcijās (sociālās un veselības kartes, identifikācijas dokumenti) un personalizācijas centros (viedkartes). Šajā izstādē uzņēmums piedalījās sadarbībā ar LIAA un ERAF fondiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Simtgades produkti: 40 tūkstoši eiro saldējumā un sieriņos

Laura Mazbērziņa, 05.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot valsts simtgadi, Latvijas ražotāji izstrādājuši dažādus produktus. Tam esam veltījuši rubriku Simtgades produkti.

Šodien piedāvājam ieskatu divos «Food Union» ražojumos - «Ekselence» saldējums un «Kārums» sieriņš.

«Zīmola «Kārums» jubilejas sieriņa un zīmola «Ekselence» saldējums Latvijas karoga krāsās «Latvijai Simts» ieviešana «Food Union» produktu sortimentā un veikalu plauktos jau tagad pozitīvi ietekmē uzņēmuma kopējos pārdošanas rezultātus,» portālam db.lv stāsta Ieva Ražinska, «Food Union» mārketinga vadītāja.

«Kārums» sieriņi pārdošanā ir pieejami kopš pagājušā gada rudens. «Kārums» sieriņi jubilejas iepakojumā ir nopērkami Latvijā, kā arī tiek eksportēti uz Igauniju, Lietuvu, Vāciju, Angliju un Zviedriju. Savukārt, «Ekselence» saldējums «Latvijai Simts» ir produkts, kas paredzēts tikai vietējam tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu tirgus Cits Bazārs šajā decembrī notiks tiešsaistē.

Vietnē JALATVIA.LV skolēnu mācību uzņēmumi (SMU) no visas Latvijas publicēs pašu radītās preces un pakalpojumus, savukārt lapas apmeklētāji varēs ērti aplūkot piedāvājumu un sazināties ar skolēniem, lai iegādātos oriģinālas Ziemassvētku dāvanas vai noderīgas lietas savai ikdienai. Cits Bazārs darbosies piecas dienas no 10. līdz 14. decembrim.

Līdz ar pulcēšanās ierobežojumiem šogad Cits Bazārs notiks vēl nebijušā formātā – tiešsaistē. Vietnē www.jalatvia.lv/ būs pieejams e-katalogs, kurā apmeklētāji varēs aplūkot skolēnu mācību uzņēmumu virtuālos stendus un iegādāties viņu ražojumus – mājas lietas, preces skaistumkopšanai, bižutēriju, dažādas spēles un preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgam precēm būs iegādājamas arī skolēnu veidotas pavisam unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, termo paliktņi sēdēšanai ārā vai koka matu sukas ar attīrīšanas funkciju un citi interesanti produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien tika aizvadīts Latvijas tūrisma forums, kurā nozares pārstāvji atskatījās uz aizvadīto gadu un iezīmēja mērķus nākošajam gadam. Tiešsaistes pasākumu organizēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), un tajā tika apbalvoti arī konkursa "Jaunais tūrisma produkts 2020" uzvarētāji un labākie studentu zinātniski pētniecisko darbu autori tūrisma nozarē, informē LIAA.

"Tūrisma nozarei šis gads bija ļoti sarežģīts, bet ir notikušas arī pozitīvas lietas. Pieauga interese par vietējo tūrismu, tapuši jauni tūrisma produkti un meklēti risinājumi, kā strādāt pandēmijas apstākļos. Jau šobrīd ir skaidrs, ka, atveroties tūrisma iespējām, nozares pārstāvjiem būs jāskrien daudz un ātri. Ieguvēji būs tie, kas pēc ceļošanas ierobežojumu atcelšanas, spēs ātrāk noreaģēt, tādēļ mums jābūt gataviem un jau šobrīd jāiezīmē, risinājumi dažādām situācijām," tā, atklājot forumu, dalībniekus uzrunāja LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

Ar LIAA starpniecību tūrisma nozares uzņēmumu atbalstam krīzes seku mazināšanai šogad ir novirzīti 19,4 miljoni eiro. Lielākā daļa no šiem līdzekļiem jau izmaksāta algu subsīdijās 826 tūrisma nozares uzņēmumu, bet šobrīd ir atvērta pieteikšanās viesnīcu operacionālo izmaksu programmā, kuras kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro. Ekonomikas ministrija turpina darbu arī pie īpašas vaučeru programmas viesnīcām, kuras varēs cilvēkiem nodrošināt pašizolācijas pakalpojumus ar valsts atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cannelle Bakery ceptie Ņujorkas bāgeļi ir iekarojuši pasaulē pazīstamā izgudrotāja Alana Amrona absolūtu atzinību un ar viņa atbalstu solās ieņemt arī savu nišu ASV tirgū.

A. Amrons ir daudzu komerciāli ļoti veiksmīgu izgudrojumu autors, ieskaitot laikam gan ikvienam zināmos līmpapīriņus, kas pazīstami ar 3M ražoto PostIt zīmolu. (Skat. db.lv Līmlapiņu izgudrotājs: Esmu vēstures daļa) Ģimenes saikņu dēļ A. Amrons ir arī Latvijas patriots un sava veida ideju ģenerators daudzsološiem biznesa projektiem, lai Latvijā izveidojušās kompetences komercializētu globāli. (Skat. arī db.lv Ar Ģirta Cēlāja un Alana Amrona izgudrojumu NPK Expert iekaros ASV tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru