Ražošana

Pašmāju ražotājs Elegants, jūtot pieprasījumu, pievērsies arī vīriešu apaviem

Lelde Petrāne, 20.02.2014

Jaunākais izdevums

Apavu ateljē Elegants, kas Latvijā darbojas kopš 1968. gada, pievērsies arī vīrieši apaviem un drīzumā atvērs otru veikalu Rīgā. Zīmola darbības pamatā joprojām esot 100% roku darbs un dabīgie materiāli.

Kopš pagājušā gada - paralēli jau ierastajiem sieviešu apavu modeļiem - uzņēmuma meistari aktīvi pievērsušies arī vīriešu apavu izgatavošanai. Pieprasījums pēc tiem turpinot pieaugt. Tāpat strauji palielinoties arī kopējais mēnesī saražoto apavu pāru skaits.

Kā informē uzņēmumā, iedvesmu jaunākajām kolekcijām zīmola dizaineri gūst no apavu dzimtenes Itālijas nākušajām aktuālākajām apavu modes tendencēm. Ražošanas procesā pārsvarā tiek izmantota āda, kā arī citi dabīgi materiāli, kurus ieved gan no Itālijas, gan arī no Polijas un Lietuvas.

«Salīdzinot ar citām valstīm, var teikt, ka apavu ražošana kā nozare Latvijā praktiski nepastāv, taču ir daži uzņēmumi, kas ir spējuši iekarot vietējo tirgu un joprojām turpina veiksmīgi attīstīties. Arī mēs esam ceļā uz to un drīzumā plānojam Rīgā atvērt otru Elegants firmas veikalu,» komentē zīmola Elegants vadītājs Raimonds Burakēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: rokām darinātas kurpes Elegantā

Gunta Kursiša, 21.03.2014

Latvijā ražotu apavu zīmols Elegants tika izveidots pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados. No apavu ražotāja tas pārtapa apavu labošanas pakalpojumu sniedzējā, bet nu jau 2,5 gadus atgriezies pie sākotnējās darbības nozares - apavu izgatavošanas.
Db.lv piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavoti apavi Elegantā.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu izgatavošana ar rokām krietni atšķiras no to mehāniskas ražošanas, prasa ilgu laiku, meistara prasmi un pacietību. Latvijā apavu ražošana lielākos apmēros nepastāv, taču ir daži apavu izgatavotāji, kas aizņem rokām darinātu kāju ģērbu nišu. Viens no lielākajiem ir Elegants, kurš izdzīvojis no padomju laikiem. Piedāvājam aplūkot, kā apavu izgatavošanas darbnīcā top kurpes!

Apavu izgatavošanas procesu var aplūkot galerijā augstāk!

Lai arī apavu izgatavošanas apjomi, salīdzinot ar lielajām apavu ražotnēm Eiropā, nav lieli - aptuveni simts apavu pāru mēnesī, salīdzinot ar līdzīgiem vietējiem nišas uzņēmumiem, šie apjomi esot «milzīgi», stāsta Eleganta vadītājs Raimonds Burakēvičs, kurš apavu darbnīcā grozās jau kopš septiņu gadu vecuma. R. Burakēviča tēvs bijis šīs apavu darbnīcas saimnieks, tādēļ varētu teikt, ka Raimonds ir ģimenes tradīciju turpinātājs, viņš iepriekš atzina DB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skriešanas un sportošanas laikā ir svarīgi justies ērti piemērotos sporta apavos. Sieviešu sporta apavi veikalos ir plašā klāstā, tāpēc izvēle ne vienmēr ir vienkārša. Aplūkosim, kam noteikti ir jāpievērš uzmanība, ja meklējat sev jaunus skriešanas apavus.

Kur jūs plānojat skriet?

Lai saprastu, kuri būs labākie skriešanas apavi sievietēm, ir jāzina, pa kādu virsmu jūs plānojat visbiežāk skriet. Tas ir svarīgi, jo dažādiem segumiem būs piemēroti atšķirīgi sporta apavi.

Klasisks skriešanas veids ir skriešana pa asfaltu, ja dzīvojat pilsētā. Vai skrienat pa pilsētas ielām, vai pa parku, jūs noteikti skriesiet pa asfaltētu ceļu. Tā kā šis segums ir ciets, tad ir nepieciešami elastīgi skriešanas apavi, kuriem ir pietiekami laba pēdas amortizācija, kā arī tie pietiekami balsta pēdu. Jo cietāks segums, jo mīkstāki un elastīgāki apavi jāizvēlas, lai izvairītos no traumām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apavu ražotājs Elegants sāks tirgot somas

Gunta Kursiša, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ādas apavu zīmols Elegants plāno pievērsties arī somu un maku tirdzniecībai, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tiesa gan, atšķirībā no apaviem, kas tiek izgatavoti tepat, Latvijā, somas un maki pēc uzņēmuma pasūtījuma tiks izgatavoti «Eiropas fabrikā, kas sadarbojas arī ar vairākiem pasaulē jau labi zināmiem un iecienītiem aksesuāru zīmoliem». Šīs ražotnes vārds gan netiek atklāts.

Tiek plānots, ka somas maksās, sākot no 50 eiro.

«Ideja par somu tirdzniecību radās jau diezgan sen, taču, apzinoties salīdzinoši augstās ražošanas izmaksas, līdz šim mums to nebija izdevies realizēt. Pavisam negaidīti uzzinājām par kādu ārzemju uzņēmumu, kas jau ilgstoši ražo ļoti kvalitatīvas somas, izmantojot tikai dabīgus materiālus, tādēļ nolēmām uzsākt savstarpēju sadarbību un pasūtīt mums interesējošus modeļus,» skaidroja zīmola Elegants vadītājs Raimonds Burakēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Zīmola June9 apavi

Monta Glumane, 10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Andris Runcis pirms aptuveni astoņiem gadiem pašmācības ceļā uzsāka apavu šūšanu, pirms pusotra gada Cēsīs izveidoja sev darbnīcu, bet pirms gada atvēra veikalu, kurā iespējams iegādāties zīmola June9 produkciju.

«Man tas bija kā Golgāta ceļš, emocionāli smags, jo ļoti daudz kas tika izmests ārā, bija kaudzēm jautājumu, uz kuriem nebija atbilžu. Mūsu valstī nav skolu, kurās māca apavu izgatavošanu, visu apguvu pašmācības ceļā, staigājot no viena kurpnieka pie otra pēc padoma. Vēlāk sapratu, ka vajadzēja aizbraukt kaut kur uz Eiropu un pamācīties, piemēram, Ungāriju, Spāniju, Itāliju vai Portugāli. Tad tas ceļš būtu bijis īsāks un efektīvāks. Latvijā šobrīd ir palikuši uz roku pirkstiem saskaitāmi meistari, kas kaut ko saprot no apavu darināšanas,» saka A.Runcis.

Apavu meistars uz dzīvi Cēsīs kopā ar sievu Kristīni pārcēlies pirms sešiem gadiem. Iepriekš apavi tapa šim darbam nepiemērotās telpās VEF kvartālā, vēlāk - ģimenes mājā Cēsīs. A.Runcis stāsta, ka 2014.gadā bijis liels individuālo pasūtījumu pieaugums. «Sapratu, ka man nepieciešama jau nopietnāka vieta. Astoņi kvadrātmetri darbam bija par maz,» viņš saka. Ar laiku parādījās arī dažādas iekārtas, kurām nepietika vietas esošajās telpās. 2015.gada vidū tika sameklētas telpas darbnīcai un veikalam. Ateljē izveidošanā investēti gan pašu līdzekļi, gan Cēsu pilsētas piešķirtais grants uzņēmējdarbības uzsākšanai, kas veido aptuveni 2000 eiro, gan aizdevums no Altum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Specializējušies basketbolā

Monta Glumane, 05.04.2019

Online menedžeris Rūdolfs Rudzītis (no kreisās), izpilddirektors un līdzīpašnieks Ernests Moruss un menedžeris, līdzīpašnieks Salvis Mētra. Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā.

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ideja veidot specializētu basketbola veikalu attaisnojusies, bet plašākai attīstībai iespējas saredz interneta vidē

Basketbola preču veikala Pro Basketball dibinātājs Ernests Moruss jau kopš bērnības bija sapņojis par sava veikala atvēršanu, tādēļ 2015.gadā viņš pameta tā laika darbu, apvienoja spēkus kopā ar biznesa partneri Salvi Mētru un uzņēmās risku jauna uzņēmuma dibināšanā.

Izglīto klientus

«Biju pirmais, kurš pārliecināja cilvēkus, ka basketbola preces var tirgot kā atsevišķu kategoriju. 2008. - 2009. gadā bija parādījušies skriešanas inventāra veikali. Jau kādu laiku bija arī hokeja preču veikali. Es nespēju saprast, kāpēc basketbolam, kas ir otrs izplatītākais sporta veids, nav sava specializētā veikala. Bija ierasta lieta, ka jauniešu vecāki ļoti daudz apavus pasūtīja no ārzemēm, piemēram, no Amerikas, līdz ar to daļa naudas no Latvijas tirgus aizgāja citur,» biznesa pirmsākumus atceras veikala Pro Basketball līdzīpašnieks E. Moruss. Galvenā atšķirība starp sporta preču veikaliem, pēc E.Moruss domām, jau ir pateikta nosaukumā. Pro Basketball galvenais mērķis - lai klients būtu pārliecināts, ko iegādājies, jo visi apavi neder visiem cilvēkiem. Ņemot vērā šo iemeslu, veikala darbinieki izglīto klientus. Katru jauno apavu modeli viņi paši arī testē, lai varētu sniegt objektīvāku viedokli par produktu. «Zīmols kopējo vilcienu dzen ar milzu mārketingu un influenceru vidi. Mūsu uzdevums ir jauno modeli piemeklēt tam, kam tas vislabāk atbilst, un tas mūs atšķir no jebkura cita veikala. Ļoti bieži cilvēki vēlas jaunākos kāda zīmola apavus, kuri ir dārgākie veikalā, bet mēs nepārdodam, ja tas neatbilst konkrētajam cilvēkam. No biznesa viedokļa nepareizi, » stāsta E.Moruss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Apavi teātriem un filmām uzņēmumā ALD Grupa

Žanete Hāka, 10.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ieskatīties, kā tiek izgatavoti apavi uzņēmumā SIA ALD Grupa!

Darbu ALD Grupa kā privātuzņēmums sāka 1991. gadā, bet pirms trim gadiem tas tika pārdots Igaunijas īpašniekiem, stāsta uzņēmuma vadītājs Aldonis Timermanis, kurš apavus izgatavo jau kopš 1974. gada, sākot strādāt rūpnīcā 1. maijs.

Uzņēmuma speciālisti lielākoties izgatavo apavus dažādiem Latvijas teātriem un filmām. Mūsdienu izrādēm apavus izgatavot lūdz diezgan reti, jo tos var iegādāties veikalā vai teātriem ir krājumi ar šiem apaviem. Savukārt neparastākām izrādēm vai uzvedumiem, kuros attēlots specifisks laika periods apavi tiek pasūtīti.

Pēdējos gados kompānija cieši sadarbojas ar Krievu teātri – pēdējā izrāde, kur bija jāizgatavo sarežģīti apavi, bija Kņaza meita, stāsta A. Timermanis. Grūtāk ar šo teātri ir strādāt tādēļ, ka tēlu teātrī veido kostīmu mākslinieks, taču šī teātra kostīmu mākslinieks atrodas Krievijā. Ja kostīmu mākslinieks ir uz vietas, ir lielāka iespēja atrast kompromisu, sabalansējot vēlmes ar iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu tirgotāja SIA «Eiropas Apavi» apgrozījums 2018. gadā pieauga par 7,9% jeb 762 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar 2017. gadu, un bija 10,468 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Arī uzņēmuma tīrā peļņa pērn pieaugusi - tā bija 233 tūkstoši eiro, kas bija 3,4 reizes jeb par 164 tūkstošiem eiro lielāka nekā 2017. gadā. Uzņēmuma vadība gada pārskatā norāda, ka gada beigās darbojās 24 veikali. Šajā gadā sabiedrība turpinās savu darbību, attīstīs tālāk tirdzniecības tīklu ar mērķi palielināt neto apgrozījumu un gūt peļņu.

SIA «Eiropas Apavi» pagājušajā gadā nodarbināja vidēji 179 darbiniekus, kas bija par 19 darbiniekiem vairāk nekā 2017. gadā.

SIA «Eiropas Apavi» reģistrēta 2003.gadā, uzņēmums nodarbojas ar apavu mazumtirdzniecību. Tam pieder veikali ar zīmoliem «Eiropas apavi», «Elche», «Milani», «Beletti» un «Shoe Mania Outlet» tirdzniecības centros Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Eiropas apavi īpašu uzmanību plāno pievērst cenu politikai

Žanete Hāka, 30.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu tirgotājs SIA "Eiropas apavi" šajā gadā plānojis īpašu uzmanību pievērst uzņēmuma cenu politikai, kā arī dažādu mārketinga aktivitāšu veikšanai, liecina uzņēmuma gada pārskatā sniegtā informācija.

Uzņēmums 2019.gadā piedzīvojis apgrozījuma un peļņas kritumu, kas, kā norāda uzņēmums, saistīts ar pirktspējas samazināšanos, par ko liecina arī tirdzniecības centru apmeklētības dati. Iesniegtais gada pārskats liecina, ka pērn SIA "Eiropas apavi" apgrozīja 9,5 miljonus eiro un pēc nodokļu nomaksas nopelnīja 60,4 tūkstošus eiro.

Salīdzinot ar 2018.gadu, aizvadītajā gadā tirgotāja apgrozījums samazinājies par 9%, bet peļņa – teju 4 reizes. Vadības ziņojumā SIA "Eiropas apavi" norādījis, ka 2019.gadā tas nodrošinājis ienākumus, kas ļāva veikt nepieciešamos attīstības pasākumus, savlaicīgu visu nodokļu nomaksu, kā arī gūt peļņu. Nākotnē uzņēmums paredzējis turpināt darbību, attīstot tirdzniecības tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroskor Latvijā vadītāju Aldi Lūsi

Lelde Petrāne, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apavu mazumtirgotājas SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. Tas ir latviešu ģimenes uzņēmums, kas strādā jau vairāk nekā 50 gadus. Sākotnējās saknes ir Zviedrijā, bet Latvijā deviņdesmito gadu sākumā tas atvēra pašu pirmo rietumu standartiem atbilstošo apavu veikalu.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti dinamiska nozare, tāpēc uzņēmumā varu īstenot interesantus un jaunus projektus. Ir ļoti liels izaicinājums piedāvāt klientiem tieši to iepirkšanās pieredzi, kas der un patīk daudziem. Un te nav runa tikai par apavu izvēli, bet arī par iepirkšanās vides veidošanu. Turklāt Euroskor Latvijā iekšējā darba vide, uzņēmuma kultūra un vērtības iet roku rokā ar manu redzējumu, kā gūt panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev patīk pilsētas džungļi un Tu tajos labi jūties? Mūzika Tevi pavada gandrīz ik uz soļa un Tu bieži vien pieķer sevi ejam ritmā? Vai tu braukājies ar dēli, bmx vai skritulenēm, vai varbūt vienkārši vienmēr ar apbrīnu vēro streetwear stilu un jūti, ka tas ir Tavai sirdij tuvākais stils?

Ja esi tikko sācis savu piedzīvojumu ar streetwear un vēlies noskaidrot, kādam vajadzētu būt visstilīgāko modes tērpu sastāvam, kas ne tikai piesaistīs visu garāmgājēju uzmanību, bet arī padarīs Tevi par īstu aktuālāko tendenču ekspertu, Tev jāizlasa šis raksts, kas sagatavots sadarbībā ar Sizeer, kurā mēs Tev atklāsim visus ielu modes noslēpumus.

Kā radās leģendārais ielu stils - streetwear?

Lai gan lielākā daļa ielu modes cienītāju to galvenokārt uzskata par 90. gadu fenomenu, patiesībā tā radās nedaudz agrāk. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, streetwear pirmsākumi meklējami 20. gadsimta 70. un 80. gados, kad jaunieši, kuriem bija apnikuši visur vienāda izskata apģērbi, jaunieši sāka eksperimentēt ar modi un kombinēt neierastus apģērba elementus, kas rezultātā tos izcēla no pūļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu tirgotājs SIA «Eiropas Apavi» pārjaunojis komercķīlu, palielinot ar ķīlu nodrošināto prasījumu maksimālo summu no 1,4 miljoniem eiro līdz 1,89 miljoniem eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmums par labu AS «Swedbank» ieķīlājis krājumus un ķermeniskos pamatlīdzekļus, nodrošinot kredītlīnijas līgumu. Jaunā komercķīla reģistrēta 16.augustā, un līdz ar to dzēsta iepriekš šī gada februārī reģistrētā komercķīla.

SIA «Eiropas Apavi» šobrīd ir trīs aktuālas komercķīlas, liecina «Lursoft» izziņa.

SIA «Eiropas Apavi» reģistrēta 2003.gadā, tās pamatkapitāls ir 99 400 eiro. Uzņēmums vienādās daļās (pa 50%) pieder Vladimiram Brazovskim un Sergejam Čebatko.

2017.gadā SIA «Eiropas Apavi» strādāja apgrozījumu 9,706 miljonu eiro apmērā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 69 tūkstoši eiro. Tas nodarbināja 160 darbiniekus, un tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 1,266 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Rīgā plāno atvērt pirmo Vācijas apģērbu un apavu zīmola Deichmann veikalu

LETA, 16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pirmajā pusgadā Latvijā plānots atvērt pirmo Vācijas apģērbu un apavu zīmola «Deichmann» veikalu, apstiprināja «Deichmann» zīmola pārvaldītāja «Deichmann-Schuhe Service-GmbH» pārstāve Sonja Šrodere-Galla.

Viņa sacīja, ka Latvijā pirmais veikals būs Rīgā ar nosaukumu «Deichmann apavi».

Šrodere-Galla piebilda, ka patlaban notiek sarunas ar namu pārvaldniekiem un zemes īpašniekiem par iespējām atvērt veikalu. Savukārt plānotās investīcijas veikala atvēršanā viņa neatklāja.

Vienlaikus Šrodere-Galla atzina, ka «Deichmann» saskata zīmola attīstības potenciālu visās trijās Baltijas valstīs. 2008.gadā kompānija sāka darbību Lietuvā, un patlaban pārvalda 18 «Deichmann» veikalus un interneta veikalu. Taču turpmāka «Deichmann» zīmola attīstība Baltijā būs atkarīga no situācijas valstu ekonomikā.

Pēc «Firmas.lv» datiem, šogad 9.janvārī Latvijā reģistrēta kompānija «Deichmann apavi», kuras pamatkapitāls ir viens miljons eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa autožurnālists bija viens no tiem, kas rokas stiepiena attālumā 7. septembra pēcpusdienā vēroja jaunākās paaudzes Hyundai i30 piecdurvju hečbeka atslepenošanas misiju Hyundai Motor Europe mājvietā Vācijā, Ofenbahā.

Līdz zīmīgajam datumam korejiešiem bija izdevies nosargāt auto patieso izskatu, lai gan internetā pirms tam klejoja dažādas versijas, kāds tad galu galā izskatīsies nākamais VW Golf un citu kompaktklases modeļu konkurents.

Elegants, sabalansēts izskats no ārpuses un tikpat moderns interjers ar svaigu un radošu viduskonsoles dizainu, kur galveno vietu ieņem ērti manipulējams 8 collu skārienjūtīgs multimediju centra ekrāns, aiz kura paslēpti kaudzēm dažnedažādu elektronisko palīgu.

Pie jaunākajiem elektrogadžetiem, kas iepriekš Hyundai i 30 arsenālā nav manīti, var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli (Smart Cruise Control) un pilota modrības uzraudzītāju (Driver Alert Assistance). Salons ar jauno stūri, ko jau pamanījām jaunajā hibrīdā Hyundai Ioniq, kā arī multimediju centrs ir lietas, kas jaunajam Hyundai i30 ir izdevušās lieliski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma Lattelecom piedāvājumā nonācis ekskluzīvs, inovatīvs produkts, kas šobrīd Latvijā iegādājams tikai Lattelecom veikalos un lattelecomveikals.lv.

Tas ir pasaulē pirmais klēpjdators ar ekrānu skārienpaliktņa vietā Asus Zenbook Pro UX580.

Jaudīgais, ar jauno 8. paaudzes Intel Core i9 procesoru aprīkotais skaitļotājs no līdzīgajiem atšķiras ar to, ka tam skārienpaliktņa vietā ir 5,5 collu Full HD izšķirtspējas displejs. Ar ScreenPad palīdzību var vieglāk un ātrāk dot komandas datoram, pieskaroties pie vajadzīgās ikonas. Inteliģentais paliktnis apgūst lietotāja paradumus un ar laiku pats piedāvā iespējamos risinājumus, tādējādi paātrinot strādāšanu un pat ļaujot veikt vairākus uzdevumus vienlaikus. Turklāt lietotājs pats var izveidot savus īsceļus, kā arī izmantot ScreenPad kā papildu ekrānu galvenajam, 15 collu NanoEdge 4K UHD displejam. Lai strādāšana būtu vēl produktīvāka, tas atpazīst Asus Pen irbuļa pieskārienus, tādēļ ar to ekrānā var veikt pierakstus, labot skices, komentēt maketus un darīt citas daudzu nozaru profesionāļu darbu atvieglojošas lietas. Tikai 18,9 milimetrus biezais un 1,88 kilogramus smagais metāla ZenBook Pro UX580 ir ne vien elegants, bet arī paredzēts vissarežģītāko uzdevumu veikšanai, arī grafisku, jo tajā ievietota spēcīga NVIDIA GeForce GTX 1050Ti 4 gigabaitu videokarte, sešu kodolu procesors ar 2,9 GHz takts frekvenci, 16 GB operatīvā atmiņa un 512 GB SSD disks. Līdz ar to tas viegli tiek galā ar tādām komplicētām programmām kā Adobe, 3D Max, AutoCad, Cinema 4D, Serato un tamlīdzīgām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 230 tūkstoši eiro – šāda ir rekordsumma, ko kāds Latvijas uzņēmums pērn iztērējis par luksusa klases automašīnu.

DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. Savukārt kopējie dati par pagājušā gada reālo luksusa auto tirgu vēl tiks publicēti.

Portālā publicējam TOP3 dārgākos auto.

Viss saraksts 25 dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji lasāms 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

##TOP3:

##1. FERRARI GTC4 LUSSO

Mēdz jokot, ka šis auto atgādina maizes klaipu. Taču tam ir ievērojama jauda, pateicoties četru riteņu piedziņai un četru riteņu stūrēšanas iekārtai, kas ļauj palielināt gan ātrumu, gan stabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Audi Q7 liekos kilogramus ir apmainījis pret kārtīgu muskuļu masu, vienlaikus apjožoties ar dažnedažādām elektronikas palīgsistēmām

Kāpēc tas būtu jāpērk

Nav šaubu, ka Q7 ir dārgs prieks, attiecīgi šī modeļa pircēju auditorija ir turīga un gana izvēlīga. Q7 tam ir pienācīgi sagatavojies. Lai uzskaitītu visas komforta un drošības palīgsistēmas, vajadzētu vismaz stundu par tām stāstīt un vēl vismaz divas stundas, lai detalizēti izskaidrotu, kā tās visas praksē darbojas. Šobrīd lielākais četrriņķu SUV modelis ir glamūrīgs un iekārojams, jo īpaši tajā brīdī, kad būsiet nokļuvuši auto salonā. Digitalizētais vadības panelis un viss, kas tam apkārt, ir paredzēts, lai sagādātu baudu gan auto īpašniekam, gan tā pasažieriem. Ar Q7 ārējo dizainu gan nav viss tik noteikti. Tie, kuri mīl ar acīm, noliekot vācu izstrādājumu līdzās jaunajam Volvo XC90, secinās, ka Volvo meistardarbs tomēr ir proporcionālāks un atlētiskāks, savukārt Q7, neraugoties uz to, ka pēc papīriem būs nedaudz slaidāks un īsāks, vizuāli izskatīsies smagnējāks un tūļīgāks. Turpretim gaitā uz šosejas šie divi censoņi noteikti būs mainītās lomās, jo XC90 motortelpai norīkoto četrcilindru motoru jaudas rezerves daudziem potenciālajiem pircējiem var izrādīties par īsu. Intriģējošākais šajā divu modeļu neformālajā duelī ir tas, ka Audi Q7 un Volvo XC90, kā iepriekš būtu sarunājuši, jau ir sasnieguši Latviju. Atliek tikai pieminēt, ka ieejas biļete Q7 klubiņā maksās, sākot no 62 500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stindzinoši dārgs, bet «gards» pirkums

Aldis Zelmenis, 25.10.2019

Testa nolūkos DB autoapskatnieka rīcībā uz pāris dienām nonāca elegants Audi A4 modīgā Quantum Grey pelēkajā virsbūves krāsojumā. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaudējot savas pozīcijas pret tiešajiem konkurentiem, Audi A4 modernizētājiem ir nācies gana papūlēties, lai no jauna sapucētu tik nozīmīgo vācu ražotāja produktu

Ko tur slēpt, piektās paaudzes Audi A4 nav bijis tik veiksmīgs, kā sākotnēji bija iecerējuši tā radītāji, attiecīgi mūžsenie konkurenti Mercedes C klase un 3. sērijas BMW ir paspējuši aizspraukties Audi A4 pa priekšu. Turklāt arī citi sāncenši nesnauž. Piemēram, kamēr Audi A4 tirdzniecības rādītāji 2019. gada pirmajā pusgadā Eiropā ir nogāzušies par 26%, zviedru Volvo S60/V60 tirdzniecība uzlēkusi par 25%. Paturot prātā Audi A4 nozīmi kompānijas modeļu portfelī, Audi saprot, ka ir laiks rīkoties.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Vispirms – auto izskatīsies citādāk. It kā tas pats vecais, labais Audi A4, tikai kļuvis cēlāks un «muskuļotāks», it kā būtu mērķtiecīgi svīdis svaru zālē un uzaudzējis pamanāmu muskuļu masu. Tas visvairāk attiecas uz auto sānu dizainu, kas veidots pilnībā no jauna. Vēl vairāk, no virsbūves elementiem izmaiņas nav skārušas tikai bagāžnieka vāku, motora pārsegu un jumtu. Galarezultātā modernizētais Audi A4 ir kļuvis pievilcīgāks no ārpuses un paredzami viedāks no iekšpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot labāko no datora un planšetes, HP Spectre x360 ir teju ideāls produkts biznesa cilvēkiem

Spectre x360 vizuāli ir elegants dators. Jo īpaši tumšā versija ar vara akcentiem, kas pabija DB rīcībā. Tikai 1,59 centimetrus biezais viengabala alumīnija korpuss veidots gluži kā skulptūra – ar skaisti noapaļotiem galiem un asām, kā ar cirvi nošķeltām zeltainām malām.

Jāuzslavē HP dizaineri par pārdomāto pogu izvietojumu. Ieslēgšanas un Windows pogas novietotas sānu malās, lai tās varētu viegli sasniegt jebkādā datora stāvoklī.

Ja Spectre x360 ir kāda sadaļa, ko pat nav vērts apspriest, tad tā ir veiktspēja. Intel Core i5 divkodolu procesors ar 2,3 GHz takts frekvenci sadarbībā ar 8 GB operatīvo atmiņu tā arī ne reizi neizrādīja paguruma pazīmes, kaut arī tika pamocīti diezgan pamatīgi. Savukārt ātrais SSD disks ar 256 GB ietilpību palīdz iestartēt datoru nepilnās trīs sekundēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Par attieksmi balso ar maciņiem

Anita Kantāne - DB galvenās redaktores vietniece, 21.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sarunā kāda salona saimniece atzina, ka mūsdienās pircējs kopā ar produktu pērk uzņēmēja attieksmi. Tas nozīmē, ka daudziem pircējiem ir svarīgi, kas aiz tā visa stāv. Ir svarīgas detaļas, komunikācija un paša saimnieka iesaistīšanās. Tas ir kas vairāk par mārketingu un uzņēmuma sabiedrisko attiecību komandu.

Varētu domāt, ka pārdot attieksmi ir vienkārši, jo nav nepieciešami lieli ieguldījumi, taču tas ir maldinošs apgalvojums. Attieksmei ir augsta cena, tā dārgi izmaksā abām darījuma pusēm. Nepietiek vienreiz noformulēt savu nostāju un izkliegt to sociālajos tīklos. Gaidītais efekts, proti, ka klients par to nobalsos ar savu maciņu, nenāks. Attieksmi var pārdot, ja tā sakņojas dzīvesveidā un pārējie pārdošanas triki ir kā skaists un elegants iesaiņojums. Labi strādājošs piemērs, kā tiek pārdota attieksme pret dzīvi, ir bijušā Liepājas viesnīcu Fontaine Hotel īpašnieka Stīna Lorensa darbošanās Liepājā. Huligāns un bijušais pašvaldības deputāts tagad pievērsies mūziķa karjeras attīstīšanai Amerikā. Viņš no rīta savā viesnīcā varēja puskails doties uz baseinu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā KIA Optima, kas savā pirmajā iznācienā daudzus saviļņoja ar glīto un pamanāma dizainu, tagad vairāk uzmanības ir veltījusi tehniskajai jaunradei, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atklāti sakot, nu jau aizejošajai KIA Optima arī nebija ne vainas. Elegants un pašpietiekams auto ar saimniecisku raksturu un lielām ambīcijām kļūt, ja ne par ģimenes auto, tad par uzticamu dienesta auto, pilnīgi noteikti. Vienīgi bija daži mazie grēciņi, piemēram, nepietiekama salona trokšņu izolācija un tehnisko komponentu salikums, kas atbild par auto vadāmību, stabilitāti un braukšanas komfortu. Tieši šajā virzienā KIA inženieri ir cītīgi pastrādājuši, lai aizlāpītu baltos plankumus.

Visu rakstu KIA Optima iemācījusies stilīgi braukt iespējams izlasīt piektdienas, 8.jūnija laikrakstā Dienas Bizness, 15.lpp.!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu treniņtērpa kā mājas tērpa izskaušanu no ikdienas, sieviešu apģērbu zīmols "Olivija" fokusējas uz sievišķīgu apģērbu radīšanu.

Zīmols "Olivija" savu darbību uzsāka pirms četriem gadiem, lai gan iestrādnes dažādu izstrādājumu tapšanā ir bijušas jau ilgi. Apģērbu šūšana ir zīmola radītāju hobijs no paaudzes paaudzē, tāpēc pavisam likumsakarīgi, ka spējas uzņēmējdarbībā izmēģinātas tieši šajā jomā.

Lai iepazītu savu auditoriju, šo gadu laikā "Olivija" ir ražojusi visdažādāko sieviešu apģērbu atšķirīgām gaumēm. Lai gan lielu atzinību guvis zīmola klasiskā stila apģērbs, eko ādas izstrādājumi un mēteļi, palēnām no šīs kategorijas uzņēmums attālinās, lai pilnveidotu sākotnēji plānoto "Olivijas" produkcijas ieceri.

Valmierā taps dabai draudzīgi peldkostīmi 

Iecerēts, ka, pircējai pašai izvēloties individuālu peldkostīma dizainu, tā dzīvescikls būs...

Šo gadu laikā ir pārliecinoši izkristalizējies zīmola bāzes produkts – sieviešu naktsveļa un mājas tērpi.

"Uzskatām, ka sievietei mājās ir jāizskatās ne mazāk sievišķīgai un sakoptai, kā nereti izskatāmies tikai ārpus mājas. Lai veicinātu treniņtērpa kā vienīgā mājas tērpa izskaušanu, sākām ražot mājas kleitas kā sievišķīgu un vienlīdz ērtu apģērbu mājas apstākļiem. Šāds apģērbs ir pietiekami praktisks un elegants, lai sieviete var ne tikai ērti justies mājvietā, bet arī pilnīgi brīvi iziet ārpus mājas uz vietējo veikalu, sagaidīt kurjeru vai pastaigāt gar jūru," komentē zīmola pārstāve I.Krīgere.

Ne mazāk lielu atzinību "Olivijas" produkcija ir ieguvusi vīriešu vidū, jo liela daļa no pasūtījuma noformētājiem ir tieši viņi. Mazās ražošanas priekšrocība ir tā, ka iespējams saglabāt individuālu pieeju, aprunājoties ar gandrīz katru pircēju.

"Olivijas" mērķauditorija ir sievietes, kuras zina, ko vēlas no dzīves. Sieviete, kurai ir svarīga kvalitāte un individuāla pieeja. "Mūsu patiesā alga ir klienšu atsauksmes, un mums ir liels prieks, ka lielākā daļa sieviešu pēc pasūtījuma saņemšanas mums personīgi atraksta sajūsmas pilnas ziņas, ka ekspektācijas ir sasniegtas vai pat pārsniegtas," pauž I.Krīgere.

Pidžamu darināšanā izmanto rožu krūmus 

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" drīzumā plāno uzsākt tirdzniecību uni-sex pidžamām, kas...

Viņa atzīst, ka apģērbu nozarē ir milzīga konkurence. "Bieži vien tiek salīdzinātas dažāda līmeņa ražotnes, kuras izmanto pilnīgi atšķirīgus ražošanas modeļus. Tāpēc galvenais atšķirt masu produkcijas ražošanu no individuālas pieejas, piemēram, "Olivija" piedāvā jebkuru apģērba gabalu no piedāvājuma pielāgot arī konkrētās sievietes parametriem. Mūsdienās tā ir liela priekšrocība, jo lielai daļai sieviešu standarta izmērs nav piemērots," stāsta zīmola pārstāve.

Viņa norāda, ka runāt par nākotnes plāniem nav viegli, jo pieredze rāda, ka globālie apstākļi paši koriģē uzņemto kursu.

"Pasaules problēmas kontekstā varam atzīt, ka mūsu bāzes produkti iegūst arvien lielāku popularitāti un atsaucību. Joprojām uzskatām, ka vislabākā reklāma ir no mutes mutē, un, skatoties uz pārdošanas apjomu, varam apgalvot, ka šis reklāmas veids strādā. "Olivijas" produkcija bija un ir iegādājama tikai internetā, attiecīgi nekādas negatīvas izmaiņas šajā laika periodā neizjūtam," komentē I.Krīgere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Dizaina skolas absolventes Agrita Pantele un Linda Kampara lolo un attīsta biznesa ideju par gudrā mēteļa izveidošanu

Kopš 2013. gada dizaineres ir attīstījušas trīs zīmola Espatte kolekcijas, kas katra atrisina kādas funkcionālās un dizaina problēmas, līdz ar to radot vēl vienu puzles gabaliņu gudrā mēteļa pilnveidošanas procesā. «Patlaban norit darbs pie ceturtās mēteļu kolekcijas izstrādnes, kas būs līdz šim ieguldītā darba apvienojums vienā produktā – gudrajā mētelī, kas ir ūdens necaurlaidīgs, vēju aizturošs, elpojošs, viegls, elegants un reizē ērts, lai to varētu valkāt gan brīvdienu aktīvās atpūtas laikā, gan apmeklējot teātri vai restorānu, turklāt tas ir multifunkcionāls jeb ērti transformējams,» stāsta L. Kampara.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miniveni ir praktiski, ietilpīgi un komfortabli, kas padara tos par perfektiem ģimenes auto. Pēdējos gados miniveni ir atgriezušies modē, jo tie ir ļoti utilitāri auto – minivens būs parocīgs ilgākiem ceļojumiem ar auto, praktisks kravas pārvadāšanai, kā arī ērts kuplām ģimenēm ar daudz bērniem. Turpini lasīt rakstu, kurā noskaidrosim, kādi miniveni ir vispiemērotākie Latvijas ceļiem un laikapstākļiem!

Mercedes Benz Vito

Mercedes Vito ir viens no populārākajiem minivenu modeļiem, kas tiek ražots jau kopš 1996. gada. Šis Mercedes minivens ir pieejams ar dīzeļdzinēju, benzīna dzinēju vai elektromotoru, kā arī ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu. 2.2 l dīzelis ir populārākais variants, kas ir pietiekami jaudīgs, taču ekonomisks, patērējot 6.6 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Astoņvietīgais Mercedes Benz Vito ir perfekts ģimenes auto, savukārt izņemamās un pārvietojamās aizmugurējās sēdvietas padarīs šo minivenu piemērotu kempingam vai kravas pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru