Ražošana

PepsiCo nomaina vadību

Ingūna Vitenburga [email protected], 15.08.2006

Jaunākais izdevums

Par ASV giganta PepsiCo Inc. jauno prezidenti un izpilddirektori no šī gada 1. oktobra kļūs Indra Nuija, teikts kompānijas izplatītajā paziņojumā. Viņa nomainīs 58 gadus veco Stīvu Rainemundu, kas nolēmis vairāk laika veltīt ģimenei un bērniem. Interesanti, ka Reinemunds iepriekš bija gatavojies amatu atstāt tikai 2007. gada maijā, taču kompānijas vadības maiņa notikusi ātrāk. Līdz darba līguma beigām viņš turpinās strādāt kompānijā citā kvalitātē. Pēc 50 gadīgās Indra Nuijas nozīmēšanas amatā PepsiCo kļūs par otro lielāko ASV kompāniju, kuru pārvalda sieviete. Pirmo vietu ieņem Archer Daniels Midland Co., kuru aprīlī sāka vadīt Patrīcija Verca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

SPI Distribution (Latvia) izplatīs PepsiCo dzērienus HoReCa tīklā

Sandra Dieziņa, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 2. aprīļa SPI Distribution (Latvia) kļūst par PepsiCo populāro dzērienu Pepsi, 7UP, Mirinda un Lipton Ice Tea oficiālo izplatītāju HoReCa tirdzniecības vietās.

To paredz Latvijas vadošā alkoholisko dzērienu izplatītāja SPI Distribution (Latvia) parakstītais līgums ar ietekmīgo korporāciju PepsiCo. Uzsākot sadarbību ar PepsiCo, SPI Distribution (Latvia) tiks paplašināts tieši bezalkoholisko dzērienu segments, piedāvājot PepsiCo dzērienus viesnīcām, bāriem, restorāniem un kafejnīcām visā Latvijā.

«PepsiCo ir viena no pasaules lielākajām plaša patēriņa preču ražošanas kompānijām, tādēļ esam gandarīti, ka tieši mūsu uzņēmuma spēcīgajai un pieredzes bagātajai komandai būs iespēja strādāt ar šo lielo korporāciju. Mēs piedāvājam klientiem dažādus dzērienus, kuri ir līderi savās kategorijās, tādēļ mūsu mērķis ir palielināt arī PepsiCo dzērienu tirgus daļu HoReCa tirdzniecības vietās un stiprināt to pozīcijas,» saka SPI Distribution (Latvia) izpilddirektors Valts Ermansons. PepsiCo korporācija ir pārstāvēta 200 valstīs ar vairāk nekā 700 ražotnēm. Pēc neto apgrozījuma ASV dolāros PepsiCo ir viena no pasaules TOP 5 kompānijām kopā ar Nestle, Kraft, Coca-Cola un Unilever.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» trešdien paziņoja, ka pabeidzis darījumu, kurā par 3,2 miljardiem dolāru (2,8 miljardiem eiro) tas iegādājies Izraēlas gāzēto dzērienu pagatavošanas iekārtu ražošanas uzņēmumu «SodaStream».

«PepsiCo» par ieceri iegādāties «SodaStream» pavēstīja augustā.

«PepsiCo» vadītāja Indra Nūji norāda, ka «SodaStream» piedāvā patērētājiem iespēju pagatavot dzērienus, vienlaikus samazinot radīto atkritumu apjomu.

Nūji uzsver, ka šis fakts lieliski saskan ar «PepsiCo» filozofiju attiecībā uz vides ietekmes samazināšanu.

«PepsiCo» vēsta, ka saglabās «SodaStream» galveno pārvaldi Izraēlā 15 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezalkoholisko dzērienu kompānija PepsiCo caur savu meitas uzņēmumu PRBeveragesLtd plāno iegādāties 100% Krievijas bezalkoholisko dzērienu kompānijas Соболь-Аква kapitāldaļas, ziņo dp.ru.

Tādējādi PepsiCo plāno Sibīrijā atgūt tirgus daļu no sava vēsturiskā sāncenša Coca-Cola.

Plāno, ka šis darījums varētu tikt noslēgts šā gada otrajā ceturksnī. Tirgus eksperti prognozē, ka Krievijas kompānijas pirkums PepsiCo varētu izmaksāt 25 miljonus USD.

Viens no svarīgākajiem iemesliem, kādēļ PepsiCO iegādājās Krievijas kompāniju, ir tas, ka kompānijai Coca-Cola Sibīrijā ir sava ražotne. "Redzot kompānijas Coca-Cola veiksmīgo darbību Sibīrijā, PepsiCo nevēlējās tik viegli atdot to reģionu un nolēma kārtīgi pacīnīties ar sarkanajiem""," norādīja kompānijas Алемар analītiķe Jekatjerina Stručkova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo palielinās investīciju apjomu Ķīnā par 2,5 miljardiem dolāru

Ritvars Bīders, 21.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu un uzkodu ražotājs PepsiCo plāno palielināt investīcijas Ķīnā, lai nostiprinātu savas pozīcijas strauji augošajā Āzijas valstī, ziņo Associated Press.

PepsiCo bizness ārpus mājas tirgus ir kļuvis par nozīmīgu ienākumu avotu kompānijai, jo, pateicoties jaunapgūtajiem tirgiem, PepsiCo šā gada pirmajos trīs mēnešos izdevies audzēt peļņu par 26%.

Tikko izziņotās investīcijas Ķīnā tiks izmantotas 10 līdz 12 jaunu ražotņu izveidei, pētniecības centra būvniecībai, kartupeļu audzēšanai, kā arī PepsiCo zīmolu popularizēšanai.

Iepriekš PepsiCo paziņoja par investīcijām Ķīnā viena miljarda dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Coca-Cola atver lielāko rūpnīcu Krievijā; plāno apgādāt Soču olimpiādi

Jānis Rancāns, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais dzērienu ražotājs Coca-Cola Krievijā atvēris lielāko ražotni, tādā veidā cenšoties apkarot pieaugošās PepsiCo pozīcijas šajā valstī, vēsta AFP.

Jaunā ražotne atrodas Rostovā pie Donas, un tās izmaksas veido 120 miljonus ASV dolāru. Paredzēts, ka Coca-Cola ražotne ar dzērieniem apgādās arī 2014. gadā Sočos notiekošās Ziemas Olimpisko spēļu dalībniekus.

«Ražotnes atvēršana ilustrē mūsu nodomus investēt Krievijas ekonomikā,» atklāšanas ceremonijas laikā stāstīja Coca-Cola pārstāvji. «Mēs ticam, ka Krievijas tirgus un ekonomika turpinās augt un būt dinamiska».

Coca-Cola ražotne gadā spēs saražot aptuveni 450 miljonus litru dzērienu un sulu. Kopumā Coca-Cola Krievijā nodarbina 18 tūkstošus cilvēku un valstī ir pārstāvēta kopš 1990. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

PepsiCo vienojušies ar Pepsi Bottling Group par pirkuma cenu

, 05.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrais lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs pasaulē PepsiCo ir parakstījuši vienošanos par Pepsi Bottling Group (PBG) un Pepsi Americas (PAS) iegādi, raksta slon.ru.

PepsiCo maksās 36.5 dolārus par katru PBG akciju un 28.5 dolārus par katru PAS akciju. Tādējādi abu uzņēmumu iegādi PepsiCo izmaksās 7.8 miljardus dolāru. Iepriekš kompānija bija piedāvājusi 6 miljardus dolāru par abiem uzņēmumiem, taču par šādu cenu vienoties neizdevās.

Abu uzņēmumu iegāde ļaus kompānijai gadā ietaupīt apmēram 300 miljonus dolāru, kā arī paātrinās dažādu lēmumu pieņemšanu.

Pēc paziņojuma par panākto vienošanos, PepsiCo akciju cena biržā pieauga par 5.3 % un sasniedza 59.2 dolārus par akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PepsiCo iepirksies par 6 miljardiem

, 20.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrais lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs pasaulē PepsiCo gatavs tērēt 6 miljardus ASV dolāru (apm. 3.2 miljardi latu), lai iegūtu kontroli kompānijās Pepsi Bottling Group un Pepsi Americas, ziņo BBC.

Saskaņā ar PepsiCo paziņojumu, tas ir gatavs tērēt 29.50 ASV dolārus (15.92 lati) par Pepsi Bottling Group akciju un 23.27 ASV dolārus (12.56 lati) par Pepsi Americas akciju.

Ja šo divi kompāniju akcionāri atbalstīs šo darījumu, tad PepsiCo varēšot palielināt gada ienākumus par 15%.

Patlaban PepsiCo pieder 33% Pepsi Bottling Group akciju un 43% Pepsi Americas akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PepsiCo peļņa samazinās par 2%

, 22.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu un uzkodu ražotāja PepsiCo peļņa kompānijas finanšu gada otrajā ceturksnī, kas beidzās 13. jūnijā, bijusi 1.66 miljardi ASV dolāru, kas ir par 2% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, kad kompānijas peļņa bija 1.7 miljardi dolāru, ziņo Associated Press.

Peļņas samazināšanos PepsiCo skaidro ar pārdošanas apjomu samazināšanos.

PepsiCo apgrozījums minētajā laika periodā bija 10.59 miljardi dolāru, kas ir par 3% mazāk nekā pērn, kad kompānijas apgrozījums bija 10.95 miljardi dolāru.

PepsiCo lielākais konkurents Coca-Cola šā gada otrā ceturkšņa neto ienākumi sasnieguši 2.04 miljardus ASV dolārus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirmdien paziņoja par plāniem iegādāties Izraēlas gāzēto dzērienu pagatavošanas iekārtu ražošanas uzņēmumu «SodaStream», par to samaksājot 3,2 miljardus dolāru (2,8 miljardus eiro).

«PepsiCo» vadītāja Indra Nūji norāda, ka «SodaStream» piedāvā patērētājiem iespēju pagatavot garšīgus dzērienus, vienlaikus samazinot radīto atkritumu apjomu.

Nūji uzsver, ka šis fakts lieliski saskan ar «PepsiCo» filozofiju attiecībā uz vides ietekmes samazināšanu.

Lai arī abu uzņēmumu direktoru padomes šo darījumu jau apstiprinājušas, to vēl nepieciešams paveikt «SodaStream» akcionāriem un regulatoriem.

«PepsiCo» paredz, ka šis darījums tiks pabeigts līdz 2019.gada janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

PepsiCo radījusi «zaļo» pudeli

Lelde Petrāne, 17.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija PepsiCo nākusi klajā ar, kā tā apgalvo, pasaulē pirmo PET plastmasas pudeli, kas pilnībā izgatavota no uz augiem bāzētiem, atjaunojamiem resursiem, vēsta procurementleaders.com.

Saskaņā ar PepsiCo tās «zaļā» pudele ir 100% pārstrādājama un ražota no bio izejmateriāliem, ieskaitot zāli, priežu mizas un kukurūzas mizas. Nākotnē kompānija apņēmusies paplašināt atjaunojamos avotus, kas tiek izmantoti «zaļās» pudeles ražošanā, iekļaujot aplesīnu mizas, kartupeļu mizas, auzu sēnalas un citus lauksaimniecības blakusproduktus no tās pārtikas biznesa.

Apvienojot bioloģiskos un ķīmiskos procesus, PepsiCo atklājusi metodes, lai radītu molekulāro struktūru, kas ir identiska uz naftas bāzētajai PET (polyethylene terephthalate), kā rezultātā pudele izskatoties un pēc izjutām esot līdzīga pašreizējām pudelēm. Arī produkta aizsardzība esot identiska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pepsi ieguldīs Krievijā miljardu

, 06.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules otrais lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs PepsiCo Inc. kopā ar Pepsi Bottling Group Inc. plāno investēt vienu miljardu dolāru Krievijā, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu valstī, raksta Bloomberg.

PepsiCo un Pepsi Bottling šonedēļ plāno atklāt jaunu dzērienu pildīšanas ražotni ārpus Maskavas. PepsiCo šogad arī plāno atvērt jaunu uzkodu ražotni Azovā. Pēc šīm investīcijām, abu kompāniju kopējie ieguldījumi Krievijā sasniegs vairāk nekā 4 miljardus dolāru.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka PepsiCo pašlaik ir optimistiski par Krievijas nākotni un meklē iespējas attīstīt biznesu Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pepsi Bottling Group neapmierina PepsiCo piedāvātā cena

, 05.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pepsi Bottling Group noraidījusi PepsiCo piedāvājumu to iegādāties, ziņo BBC.

Db.lv jau vēstīja, ka otrais lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs pasaulē PepsiCo bija gatavs tērēt 6 miljardus ASV dolāru (apm. 3.2 miljardi latu), lai iegūtu kontroli kompānijās Pepsi Bottling Group un Pepsi Americas. Saskaņā ar BBC sniegto informāciju Pepsi Bottling Group šo piedāvājumu noraidījusi.

Pepsi Bottling Group neesot apmierinājis piedāvājums maksāt 29.50 ASV dolārus par kompānijas akciju.

PepsiCo patlaban pieder 33% no Pepsi Bottling Group.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Baltijā SIA «Cido Grupa» aizvadīto gadu noslēdza gadu ar 66,4 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt neto peļņa sasniedza 5 miljonus eiro. 2018. gadā «Cido Grupa» attīstībā investēja 0,5 miljonus eiro.

«Aizvadītajā gadā spējām panākt izaugsmi un sasniedzām līdz šim labākos finanšu rezultātus, neraugoties uz sīvo konkurenci un īpaši alus kategoriju ietekmējošiem valdības lēmumiem. Tam pamatā bija veiksmīgi izvēlēta portfeļa diversifikācijas stratēģija, patērētāju mīlētāko zīmolu produktu attīstīšana, kā arī mērķtiecīgs komandas darbs. Lielākie investīciju projekti bija saistīti ar ražošanas efektivitātes celšanu un ražotnes pielāgošanu visaugstākajām kvalitātes un drošības prasībām «PepsiCo» produktu licencētai ražošanai,» saka SIA «CIDO Grupa» valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas, uzsverot, ka «patlaban «PepsiCo» dzērienu klāsts visam Baltijas tirgum tiek ražots tieši Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirmdien paziņoja, ka no amata atkāpjas vadītāja Indra Nūji, kura šajā amatā bija pavadījusi 12 gadus.

Viņu 3.oktobrī nomainīs kompānijas prezidents Ramons Lagarta, taču Nūji direktoru padomi vadīs līdz 2019.gada sākumam.

Nūji, kura kopumā «PepsiCo» nostrādājusi 24 gadus, pēdējos 12 gados vadītājas amatā pārraudzīja uzņēmuma stratēģiju, lai vairāk uzmanību koncentrētu nevis uz neveselīgiem produktiem, bet gan veselīgākiem piedāvājumiem.

Indijā dzimusī 62 gadus vecā Nūji pēdējos gados vairākkārt nonākusi dažādos pasaulē ietekmīgāko cilvēku sarakstos.

Viņas vadībā «PepsiCo» ienākumi palielinājušies no 35 miljardiem dolāru 2016.gadā līdz 63,5 miljardiem dolāru pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs SIA CIDO Grupa pērn sasniedza uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro, kas ir par aptuveni 9% vairāk nekā gadu iepriekš, informē kompānijā.

«Šāda izaugsme ir vērtējama kā labs rezultāts, ņemot vērā kopējo dzērienu tirgu kritumu Latvijā, it īpaši alus segmentā, pateicoties akcīzes likmju palielināšanai. Šobrīd vienīgā kategorija, kas turpina pieaugt, ir ūdens,» komentē CIDO Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas atzīmējot, ka pārējās kategorijās ražotāji izjūt iedzīvotāju skaita un produkcijas patēriņa samazināšanos, līdz ar to kompānija ir spiesta daudz vairāk strādāt, lai palielinātu eksportu.

Tomēr neskatoties uz pieaugušajiem pārdošanas un apgrozījuma rezultātiem, pērn uzņēmuma bruto peļņa nedaudz samazinājās - par 4%, sasniedzot 14,9 miljonus eiro, kas galvenokārt tiek saistīts ar akcīzes nodokļa pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PepsiCo vairāk tērēs reklāmām

, 01.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija PepsiCo Inc. nākamajā gadā plāno palielināt reklāmas izdevumus un gatavo jaunus Gatorade produktus, lai veicinātu to patēriņu, stāstījusi kompānijas vadītāja Indra Nūjī (Indra Nooyi).

«Ieeejot nākamajā gadā, šajā brīdī mūsu plāns ir palielināt reklāmas izdevumus,» teikusi I. Nūjī, atsakoties atklāt, cik daudz uzņēmums plāno tērēt šim mērķim. Viņa arī informējusi, ka PepsiCo pēdējā laikā arvien vairāk pievēršas reklāmām digitālajos medijos.

PepsiCo gatavojot «masīvu Gatorade transformāciju». Uzņēmums ieviesīšot produktus, kas izstrādāti dažādām sporta vajadzībām.

Gatorade ir negāzētu sporta dzērienu zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PepsiCo atlaidīs 3 300 darbiniekus

, 14.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Secinot, ka šī gada trešajā ceturksnī dzērienu ražotāja PepsiCo peļņa samazinājusies par 9.5%, kompānija nolēmusi samazināt izmaksas, atlaižot 3 300 darbiniekus visā pasaulē, ziņo Associated Press.

Lielākā daļa PepsiCo darbinieku, kuri paliks bez darba, būs to sešu rūpnīcu darbinieki, kuras kompānija nolēmusi slēgt samazinātā pieprasījuma dēļ.

Šī gada trešajā ceturksnī kompānijas peļņa bija 1.58 miljardi ASV dolāru. Attiecīgajā ceturksnī pērn PepsiCo peļņa bija 1.74 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada janvāra vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA Cido Grupa, kā Royal Unibrew grupas uzņēmums Latvijā, kļūs par partneri vienam no vadošajiem pārtikas un dzērienu ražotājiem pasaulē PepsiCo. Turpmāk šī zīmola dzērieni Baltijas tirgum tiks ražoti Latvijā, informē Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

To paredz vienošanās starp Royal Unibrew un PepsiCo, kas nosaka, ka grupas uzņēmumi kļūst par tā pārstāvjiem Baltijas valstīs un iegūst tiesības ražot un izplatīt PepsiCo bezalkoholisko dzērienu klāstu Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Šāda sadarbība ļaus Royal Unibrew stiprināt tās tirgus pozīcijas bezalkoholisko dzērienu segmentā Baltijā, kas ir svarīgs tālākas izaugsmes priekšnosacījums. Starp pārstāvētajiem zīmoliem var minēt Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew.

SIA Cido Grupa ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ietilpst gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens, gan alus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijas konkurences «sargsuns» neiebilst pret PepsiCo plānu iepirkties Krievijā

Lelde Petrāne, 27.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Federālais pretmonopolu dienests (FAS) neiebilst pret ASV dzērienu ražošanas uzņēmuma PepsiCo plāniem iegādāties Krievijas piena produktu un sulu ražotāju Wimm-Bill-Dann, ziņo Reuters.

Kā vēstīts, viens no pasaulē lielākajiem dzērienu ražotājiem PepsiCo Wimm-Bill-Dann iegādāsies par 5,4 miljardiem ASV dolāru, tādējādi veicot vienas no lielākajām ārvalstu investīcijām Krievijā, neskaitot enerģētikas sektoru.

Šis būs arī PepsiCo līdz šim kompānijas vēsturē otrs lielākais pirkums pēc Quaker Oats iegādes 2001. gadā.

Wimm-Bill-Dann ir viena no divām lielajām piena produktu kompānijām Krievijā, kuras patlaban kontrolē Groupe Danone. Otra ir Unimilk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā ziņu koncerna CNN speciālisti izraudzījušies 17 nepārdomātākos un stulbākos biznesa lēmumus un izteicienus. Pirmajā vietā ierindojies auto industrijas gigants General Motors.

Šādu godu GM izpelnījies ar mikroauto PUMA radīšanu, kas piesaistīja gana lielu sabiedrības uzmanību, tomēr jaunais auto, kas vairāk atgādina rikšu nevis automašīnu un kurā ietilpst tikai divi pasažieri, kuriem bez apstāšanās lemts nobraukt tikai 35 jūdzes (aptuveni 56 kilometri), nespēja kompāniju izglābt no bankrota – 1.jūnijā GM paziņoja mēģinājums izglābt uzņēmumu no izputēšanas nav izdevies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nākamā gada pirmās pusstundas laikā 99% bankomātu spēs izdot eiro banknotes

Žanete Hāka, 12.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai eiro ieviešana Latvijā noritētu maksimāli ērti, Latvijas bankas plāno nodrošināt, ka 2014. gada 1. janvārī, kad tiks ieviests eiro, jau pirmās pusstundas laikā 99% visu naudas izmaksu bankomātu spēs izdot eiro banknotes, informē Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) pārstāve Baiba Melnace.

Atlikušie pāris bankomāti atrodas telpās, kas 1. janvārī būs slēgtas, tādēļ klientiem nebūs pieejami. Paredzēts, ka pilnībā viss bankomātu tīkls būs pārslēgts darbam ar eiro līdz 2014. gada 2. janvārim.

Pēc LKA apkopotās informācijas, 2014. gada sākumā Latvijā septiņām bankām būs 1061 bankomāts ar naudas izmaksas funkciju (papildus darbosies arī 82 bankomāti tikai ar naudas iemaksas funkciju).

Tāpat, ņemot vērā, ka līdz 31. decembrim Latvijā likumīgs maksāšanas līdzeklis būs lati, daudzi bankomāti līdz pat šā gada pēdējai minūtei nodrošinās klientiem latu izsniegšanu.

Bankas atgādina, ka jebkuram Latvijas iedzīvotājam un uzņēmumam lētākā un ērtākā naudas nomaiņa no latiem uz eiro būs bezskaidrās naudas izmantošana, jo bezskaidras naudas nomaiņa banku kontos notiks automātiski latu/eiro maiņas brīdī stingri pēc oficiālā kursa, un turpmāk visi bezskaidrās naudas maksājumi tiks veikti tikai eiro. Veicot pirkumu apmaksu ar maksājumu karti, tas būs pierasti un saprotami, nebūs jāuztraucas, vai makā ir nepieciešamā summa eiro skaidrā naudā un vai atlikums ir izdots korekti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Aicina naudu nest uz banku; latu maiņa pret eiro varētu būt «smaga» - 53 tonnas latu banknošu

Ieva Mārtiņa, 06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bankas ir aplēsušas, ka skaidrās naudas latu nomaiņa pret eiro būs diezgan «smags» pasākums šī vārda tiešajā nozīmē, jo pašlaik Latvijā apgrozībā ir 53 tonnas latu banknošu un 1,1 tūkstotis tonnu monētu. Bankas aicina skaidro naudu iemaksāt kontā, jo tad latu nomaiņa uz eiro būs ērtāka un lētaka.

Jebkuram Latvijas iedzīvotājam un uzņēmumam lētākā un ērtākā naudas nomaiņa no latiem uz eiro būs bezskaidrās naudas izmantošana, informē Latvijas komercbanku asociācija. Bankas aicina iedzīvotājus jau tagad, bet it īpaši – nākamā gada otrajā pusē, pirms eiro ieviešanas, savas skaidrās naudas uzkrājumus un rezerves iemaksāt bankas kontā, tādējādi izvairoties no jebkādiem uztraukumiem un liekām darbībām naudas nomaiņai.

Jau vēstīts, ka otrdien Ministru kabinets akceptēja eiro ieviešanas likumprojektu, kas nosaka galvenos principus naudas nomaiņai Latvijā no latiem uz eiro no 2014. gada 1. janvāra. Tajā ir paredzēts, ka lata un eiro skaidrās naudas vienlaicīgas apgrozības periods būs divas nedēļas. Šajā laikā, iedzīvotāji varēs maksāt par pirkumiem un pakalpojumiem gan latos, gan eiro, bet atlikums tiks izdots tikai eiro. Latu skaidrās naudas nomaiņa uz eiro bez maksas bankās turpināsies sešus mēnešus, sākot ar eiro ieviešanas dienu, bet atsevišķās Latvijas Pasta nodaļās – vienu mēnesi. Pēc tam latus pret eiro bez termiņa ierobežojuma varēs nomainīt tikai Latvijas Bankā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mēģina nozagt jaunā Coca-Cola dzēriena formulu

Imants Liepiņš [email protected], 06.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prokurori izvirzījuši apsūdzības trim cilvēkiem, kas bija nozaguši Coca-Cola biznesa noslēpumu un mēģinājuši to pārdot PepsiCo. Kāda administrācijas darbiniece bija nozagusi jauna Coca-Cola produkta formulu un ar to saistītos dokumentus, un vēlāk ar vēl divu cilvēku līdzdalību mēģinājusi tos pārdot konkurentiem, raksta BBC. Saņemot piedāvājumu iegādāties jaunā produkta formulu, PepsiCo uzreiz bija paziņojusi par to FBI. Coca-Cola informē, ka citiem dzērienam un to formulām nekādi draudi nebija radušies. Brendu karš starp diviem lielākajiem dzērienu ražotājiem Coca-Cola un Pepsi ilgst jau desmitiem gadu, taču, kā redzams, rūpnieciskā spiegošana neietilpst konkurences cīņas arsenālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

EK atļauj PepsiCo iegādāties Pepsi Bottling

, 27.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs PepsiCo Inc saņēmis Eiropas Komisijas atļauju iegādāties Pepsi Bottling Group PGB.N., ziņo Reuters.

Eiropas Komisija secinājusi, ka darījums neietekmēs konkurenci Eiropā vai nozīmīgā tās daļā.

«Ierosinātais darījums būtiski nemainīs tirgus struktūru. Rezultātā Komisija secināja, ka darījums neradīs bažas par konkurenci,» teikts Eiropas Savienības (ES) izpildvaras paziņojumā.

PepsiCo arī ieguvis atļauju pārņemt Pepsi Americas.

Komentāri

Pievienot komentāru