Pasaulē

PepsiCo pelņu negatīvi ietekmējis ekonomikas vājums

Lelde Petrāne, 10.02.2011

Jaunākais izdevums

Bezalkoholisko dzērienu un uzkodu ražotājs PepsiCo paziņojis par mazāku ceturkšņa peļņu. Tā darbību negatīvi ietekmējusi vājā ekonomika, ziņo Reuters.

Pepsi-Cola ražotāja ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa samazinājusies par 5% līdz 1,37 miljardiem ASV dolāru jeb 85 centiem uz akciju.

Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā PepsiCo nopelnīja 1,43 miljardus ASV dolāru jeb 90 centus uz akciju.

Apgrozījums palielinājies par 37% līdz 18,16 miljardiem ASV dolāru. Pieaugumu lielā mērā veicinājusi tā divu lielāko pudeļu pildītāju iegāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

SPI Distribution (Latvia) izplatīs PepsiCo dzērienus HoReCa tīklā

Sandra Dieziņa, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 2. aprīļa SPI Distribution (Latvia) kļūst par PepsiCo populāro dzērienu Pepsi, 7UP, Mirinda un Lipton Ice Tea oficiālo izplatītāju HoReCa tirdzniecības vietās.

To paredz Latvijas vadošā alkoholisko dzērienu izplatītāja SPI Distribution (Latvia) parakstītais līgums ar ietekmīgo korporāciju PepsiCo. Uzsākot sadarbību ar PepsiCo, SPI Distribution (Latvia) tiks paplašināts tieši bezalkoholisko dzērienu segments, piedāvājot PepsiCo dzērienus viesnīcām, bāriem, restorāniem un kafejnīcām visā Latvijā.

«PepsiCo ir viena no pasaules lielākajām plaša patēriņa preču ražošanas kompānijām, tādēļ esam gandarīti, ka tieši mūsu uzņēmuma spēcīgajai un pieredzes bagātajai komandai būs iespēja strādāt ar šo lielo korporāciju. Mēs piedāvājam klientiem dažādus dzērienus, kuri ir līderi savās kategorijās, tādēļ mūsu mērķis ir palielināt arī PepsiCo dzērienu tirgus daļu HoReCa tirdzniecības vietās un stiprināt to pozīcijas,» saka SPI Distribution (Latvia) izpilddirektors Valts Ermansons. PepsiCo korporācija ir pārstāvēta 200 valstīs ar vairāk nekā 700 ražotnēm. Pēc neto apgrozījuma ASV dolāros PepsiCo ir viena no pasaules TOP 5 kompānijām kopā ar Nestle, Kraft, Coca-Cola un Unilever.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» trešdien paziņoja, ka pabeidzis darījumu, kurā par 3,2 miljardiem dolāru (2,8 miljardiem eiro) tas iegādājies Izraēlas gāzēto dzērienu pagatavošanas iekārtu ražošanas uzņēmumu «SodaStream».

«PepsiCo» par ieceri iegādāties «SodaStream» pavēstīja augustā.

«PepsiCo» vadītāja Indra Nūji norāda, ka «SodaStream» piedāvā patērētājiem iespēju pagatavot dzērienus, vienlaikus samazinot radīto atkritumu apjomu.

Nūji uzsver, ka šis fakts lieliski saskan ar «PepsiCo» filozofiju attiecībā uz vides ietekmes samazināšanu.

«PepsiCo» vēsta, ka saglabās «SodaStream» galveno pārvaldi Izraēlā 15 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirmdien paziņoja par plāniem iegādāties Izraēlas gāzēto dzērienu pagatavošanas iekārtu ražošanas uzņēmumu «SodaStream», par to samaksājot 3,2 miljardus dolāru (2,8 miljardus eiro).

«PepsiCo» vadītāja Indra Nūji norāda, ka «SodaStream» piedāvā patērētājiem iespēju pagatavot garšīgus dzērienus, vienlaikus samazinot radīto atkritumu apjomu.

Nūji uzsver, ka šis fakts lieliski saskan ar «PepsiCo» filozofiju attiecībā uz vides ietekmes samazināšanu.

Lai arī abu uzņēmumu direktoru padomes šo darījumu jau apstiprinājušas, to vēl nepieciešams paveikt «SodaStream» akcionāriem un regulatoriem.

«PepsiCo» paredz, ka šis darījums tiks pabeigts līdz 2019.gada janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

PepsiCo radījusi «zaļo» pudeli

Lelde Petrāne, 17.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija PepsiCo nākusi klajā ar, kā tā apgalvo, pasaulē pirmo PET plastmasas pudeli, kas pilnībā izgatavota no uz augiem bāzētiem, atjaunojamiem resursiem, vēsta procurementleaders.com.

Saskaņā ar PepsiCo tās «zaļā» pudele ir 100% pārstrādājama un ražota no bio izejmateriāliem, ieskaitot zāli, priežu mizas un kukurūzas mizas. Nākotnē kompānija apņēmusies paplašināt atjaunojamos avotus, kas tiek izmantoti «zaļās» pudeles ražošanā, iekļaujot aplesīnu mizas, kartupeļu mizas, auzu sēnalas un citus lauksaimniecības blakusproduktus no tās pārtikas biznesa.

Apvienojot bioloģiskos un ķīmiskos procesus, PepsiCo atklājusi metodes, lai radītu molekulāro struktūru, kas ir identiska uz naftas bāzētajai PET (polyethylene terephthalate), kā rezultātā pudele izskatoties un pēc izjutām esot līdzīga pašreizējām pudelēm. Arī produkta aizsardzība esot identiska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Coca-Cola atver lielāko rūpnīcu Krievijā; plāno apgādāt Soču olimpiādi

Jānis Rancāns, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais dzērienu ražotājs Coca-Cola Krievijā atvēris lielāko ražotni, tādā veidā cenšoties apkarot pieaugošās PepsiCo pozīcijas šajā valstī, vēsta AFP.

Jaunā ražotne atrodas Rostovā pie Donas, un tās izmaksas veido 120 miljonus ASV dolāru. Paredzēts, ka Coca-Cola ražotne ar dzērieniem apgādās arī 2014. gadā Sočos notiekošās Ziemas Olimpisko spēļu dalībniekus.

«Ražotnes atvēršana ilustrē mūsu nodomus investēt Krievijas ekonomikā,» atklāšanas ceremonijas laikā stāstīja Coca-Cola pārstāvji. «Mēs ticam, ka Krievijas tirgus un ekonomika turpinās augt un būt dinamiska».

Coca-Cola ražotne gadā spēs saražot aptuveni 450 miljonus litru dzērienu un sulu. Kopumā Coca-Cola Krievijā nodarbina 18 tūkstošus cilvēku un valstī ir pārstāvēta kopš 1990. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Baltijā SIA «Cido Grupa» aizvadīto gadu noslēdza gadu ar 66,4 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt neto peļņa sasniedza 5 miljonus eiro. 2018. gadā «Cido Grupa» attīstībā investēja 0,5 miljonus eiro.

«Aizvadītajā gadā spējām panākt izaugsmi un sasniedzām līdz šim labākos finanšu rezultātus, neraugoties uz sīvo konkurenci un īpaši alus kategoriju ietekmējošiem valdības lēmumiem. Tam pamatā bija veiksmīgi izvēlēta portfeļa diversifikācijas stratēģija, patērētāju mīlētāko zīmolu produktu attīstīšana, kā arī mērķtiecīgs komandas darbs. Lielākie investīciju projekti bija saistīti ar ražošanas efektivitātes celšanu un ražotnes pielāgošanu visaugstākajām kvalitātes un drošības prasībām «PepsiCo» produktu licencētai ražošanai,» saka SIA «CIDO Grupa» valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas, uzsverot, ka «patlaban «PepsiCo» dzērienu klāsts visam Baltijas tirgum tiek ražots tieši Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijas konkurences «sargsuns» neiebilst pret PepsiCo plānu iepirkties Krievijā

Lelde Petrāne, 27.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Federālais pretmonopolu dienests (FAS) neiebilst pret ASV dzērienu ražošanas uzņēmuma PepsiCo plāniem iegādāties Krievijas piena produktu un sulu ražotāju Wimm-Bill-Dann, ziņo Reuters.

Kā vēstīts, viens no pasaulē lielākajiem dzērienu ražotājiem PepsiCo Wimm-Bill-Dann iegādāsies par 5,4 miljardiem ASV dolāru, tādējādi veicot vienas no lielākajām ārvalstu investīcijām Krievijā, neskaitot enerģētikas sektoru.

Šis būs arī PepsiCo līdz šim kompānijas vēsturē otrs lielākais pirkums pēc Quaker Oats iegādes 2001. gadā.

Wimm-Bill-Dann ir viena no divām lielajām piena produktu kompānijām Krievijā, kuras patlaban kontrolē Groupe Danone. Otra ir Unimilk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada janvāra vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA Cido Grupa, kā Royal Unibrew grupas uzņēmums Latvijā, kļūs par partneri vienam no vadošajiem pārtikas un dzērienu ražotājiem pasaulē PepsiCo. Turpmāk šī zīmola dzērieni Baltijas tirgum tiks ražoti Latvijā, informē Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

To paredz vienošanās starp Royal Unibrew un PepsiCo, kas nosaka, ka grupas uzņēmumi kļūst par tā pārstāvjiem Baltijas valstīs un iegūst tiesības ražot un izplatīt PepsiCo bezalkoholisko dzērienu klāstu Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Šāda sadarbība ļaus Royal Unibrew stiprināt tās tirgus pozīcijas bezalkoholisko dzērienu segmentā Baltijā, kas ir svarīgs tālākas izaugsmes priekšnosacījums. Starp pārstāvētajiem zīmoliem var minēt Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew.

SIA Cido Grupa ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ietilpst gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens, gan alus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs SIA CIDO Grupa pērn sasniedza uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro, kas ir par aptuveni 9% vairāk nekā gadu iepriekš, informē kompānijā.

«Šāda izaugsme ir vērtējama kā labs rezultāts, ņemot vērā kopējo dzērienu tirgu kritumu Latvijā, it īpaši alus segmentā, pateicoties akcīzes likmju palielināšanai. Šobrīd vienīgā kategorija, kas turpina pieaugt, ir ūdens,» komentē CIDO Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas atzīmējot, ka pārējās kategorijās ražotāji izjūt iedzīvotāju skaita un produkcijas patēriņa samazināšanos, līdz ar to kompānija ir spiesta daudz vairāk strādāt, lai palielinātu eksportu.

Tomēr neskatoties uz pieaugušajiem pārdošanas un apgrozījuma rezultātiem, pērn uzņēmuma bruto peļņa nedaudz samazinājās - par 4%, sasniedzot 14,9 miljonus eiro, kas galvenokārt tiek saistīts ar akcīzes nodokļa pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirmdien paziņoja, ka no amata atkāpjas vadītāja Indra Nūji, kura šajā amatā bija pavadījusi 12 gadus.

Viņu 3.oktobrī nomainīs kompānijas prezidents Ramons Lagarta, taču Nūji direktoru padomi vadīs līdz 2019.gada sākumam.

Nūji, kura kopumā «PepsiCo» nostrādājusi 24 gadus, pēdējos 12 gados vadītājas amatā pārraudzīja uzņēmuma stratēģiju, lai vairāk uzmanību koncentrētu nevis uz neveselīgiem produktiem, bet gan veselīgākiem piedāvājumiem.

Indijā dzimusī 62 gadus vecā Nūji pēdējos gados vairākkārt nonākusi dažādos pasaulē ietekmīgāko cilvēku sarakstos.

Viņas vadībā «PepsiCo» ienākumi palielinājušies no 35 miljardiem dolāru 2016.gadā līdz 63,5 miljardiem dolāru pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo par turpat četriem miljardiem pirks Krievijas ražotāju

Lelde Petrāne, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV korporācija PepsiCo Inc. ceturtdien paziņojusi, ka tā iegādāsies 66% lielu Krievijas piena produktu un augļu sulu ražotāja Wimm-Bill-Dann Foods daļu, par to maksājot 3,8 miljardus ASV dolāru, ziņo MarketWatch.

PepsiCo plānojot ar laiku iegādāties kompāniju pilnībā.

Wimm-Bill-Dann dominē Krievijas piena produktu tirgū līdzās Unimilk, ko kontrolē Danone SA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo par 5,4 miljardiem dolāru iepirksies Krievijā

Ritvars Bīders, 03.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē lielākajiem dzērienu ražotājiem PepsiCo par 5,4 miljardiem ASV dolāru grasās iegādāties Krievijas piena produktu un sulu ražotāju Wimm-Bill-Dann, tādējādi veicot vienas no lielākajām ārvalstu investīcijām Krievijā, neskaitot enerģētikas sektoru, ziņo Wall Street Journal.

Šis būs arī PepsiCo līdz šim kompānijas vēsturē otrs lielākais pirkums pēc Quaker Oats iegādes 2001. gadā.

Wimm-Bill-Dann ir viena no divām lielajām piena produktu kompānijām Krievijā, kuras patlaban kontrolē Groupe Danone. Otra ir Unimilk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus tirgus krituma un patērētāju paradumu maiņas dēļ SIA "Cido Grupa" pieņēmusi lēmumu Latvijā visus resursus novirzīt craft un ekskluzīvu augstākās kvalitātes alus šķirņu ražošanai, informē uzņēmumā.

Pastāvīga akcīzes nodokļa pieauguma, reklāmas un pārdošanas ierobežojumu, kā arī valsts demogrāfiskās situācijas dēļ, pēdējo 10 gadu laikā Latvijas alus tirgus ir sarucis par aptuveni 25%. Tāpēc uzņēmums nonācis pie lēmuma patlaban Latvijā ražot un īpaši attīstīt tā portfelī ietilpstošās craft un ekskluzīvās augstākās kvalitātes alus šķirnes, savukārt pārējās turpināt ražot pēc tradicionālām receptēm un pastāvīgi augstā kvalitātē uzņēmuma grupas citās ražotnēs Lietuvā, Somijā un Dānijā.

"Lēmums uz laiku apturēt ražošanu "Līvu alus darītavā" neietekmēs mūsu augstākās kvalitātes alus zīmolu piegādi tirgū. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu pieredzējusī aldaru komanda nodrošinās augstākos ražošanas kvalitātes standartus un precīzu tradicionālo alus darīšanas recepšu ievērošanu. Vadošajām alusdarītavām šī ir ierasta prakse - stingrā uzraudzībā un pēc tradicionālām receptēm ražot produkciju savās alusdarītavās visā pasaulē," saka SIA "Cido Grupa" valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītoties patēriņam ASV, Coca Cola, Pepsi un citi saldināto dzērienu ražotāji rīkojas ar jau pārbaudītām metodēm, kas lietotas cīniņā pret smēķēšanas ierobežošanu, vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Žurnāls Forbes, kas analizējis saldināto dzērienu un tabakas industriju paralēles, raksta, ka abas pamatīgi tērē lobijiem. Pērn PepsiCo, Coca-Cola Co un Amerikas Dzērienu asociācija lobijiem iztērējusi 70 miljonus dolāru, pārsitot pat tabakas lobiju 16 miljonus. Iznākumā 31 ASV pavalstī likumdevēji noraidījuši arī pret saldinātajiem dzērieniem vērstos «tauku nodokļus». Analītiķi lēš, ka tradicionālajiem saldinātajiem dzērieniem aizvien ir perspektīvas jaunattīstības valstu tirgos, kur to patēriņš uz iedzīvotāju ir krietni zem ASV līmeņa, bet regulējumi – daudz vājāki.

Cita līdzība abu atkarību izraisošo produktu industriju starpā ir inovatīvu produktu radīšana. Cigarešu ražotājiem tādi ir nedūmojošie produkti, pret kuriem sabiedrībā nav tik lielas pretestības. Saldināto dzērienu ražotāji savukārt rada jaunus sulu un tēju dzērienus, kuru tirgus daļa ASV aug. Coca Cola Co šogad investē 99 miljonus dolāru zīmola Simply produktos, bet PepsiCo kopā ar vācu Theo Müller Gmbh iegulda 200 miljonus, lai ieietu ASV piena produktu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotāja SIA «Cido grupa» apgrozījums šogad pirmajos trīs ceturkšņos ir pieaudzis līdz 49 miljoniem eiro, kas ir par 4% vairāk, salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu. Uzņēmums pēdējos gados uzrāda labākos finanšu rādītājus tā vēsturē, informē SIA «Cido Grupa» pārstāve Inese Lielpinka.

«Mēs esam Latvijas veiksmes stāsts un varam lepoties ar mūsu sasniegumiem tepat reģionā un pasaulē, ko ar mērķtiecīgu darbu uzlabojam katru nākamo gadu. Vēlos uzsvērt, ka esam vienīgais sulu lielražotājs valstī ar ražotni tepat Latvijā. Globālo izaicinājumu laikmetā esam spējuši uzlabot ražotnes konkurētspēju un nostiprināt tās pozīcijas, kļūstot par vienu no flagmaņiem pārtikas ražošanā,» darbības rezultātus komentē SIA «Cido grupa» ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Pateicoties mērķtiecīgam darbam vietējā un eksporta tirgos, uzņēmums turpina pakāpenisku izaugsmi – pērn «Cido grupa» gada apgrozījums pieauga par aptuveni 9%, sasniedzot uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Forbes par pasaulē ietekmīgāko sievieti šogad atzīst Mišelu Obamu

Lelde Petrāne, 07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pirmā lēdija Mišela Obama (Michelle Obama) pārspējusi valstu un kompāniju vadītājas, kā arī slavenības, kļūstot par pasaulē ietekmīgāko sievieti žurnāla Forbes veidotajā simts ietekmīgāko sieviešu sarakstā.

Saraksta, ko žurnāls veido katru gadu, otrajā vietā ierindota Kraft Foods vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld).

Top pieci noslēdz amerikāņu televīzijas zvaigzne Opra Vinfrija (Oprah Winfrey), Vācijas kanclere Angela Merkele (Angela Merkel) un ASV valsts sekretāre Hilarija Klintone (Hillary Clinton).

Sestajā vietā ierindota PepsiCo Inc. vadītāja Indra K. Noji (Indra K. Nooyi), septītajā - dziedātāja Lady Gaga, astotajā - Austrālijas bankas Westpac vadītāja Geila Kelija (Gail Kelly), bet devītajā - dziedātāja Bejonsa Noulza (Beyonce Knowles).

Forbes norādījis, ka M. Obama ir kļuvusi par paraugu jaunajai paaudzei visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīna aizsargāšot ārvalstu uzņēmumus un augs lēnāk

Lelde Petrāne, 08.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins (Xi Jinping) solījis aizsargāt ārvalstu kompāniju tiesības, ziņo BBC.

Viņa solījums saistīts ar daudzu pasaules kompāniju bažām par Ķīnas politiku, kas kaitē to biznesam šajā valstī.

Prezidents arī sacījis, ka laiks, kad Ķīnā tika novērota divciparu ekonomikas izaugsme, iespējams, ir beidzies. «Ķīna uzturēs salīdzinoši augstu ekonomisko izaugsmi, bet ne superlielu ekonomisko izaugsmi,» viņš teicis konferencē Ķīnas dienvidos.

S. Dzjiņpins, kurš par prezidentu kļuva pagājušajā mēnesī, teicis, ka Ķīna aizsargās ārvalstu kompāniju likumīgās tiesības un intereses un nodrošinās to tiesības uz vienlīdzīgu piedalīšanos valsts iepirkumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo trešā ceturkšņa peļņa pieaugusi par 12%

Lelde Petrāne, 07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu un uzkodu ražotāja PepsiCo trešā ceturkšņa tīrā peļņa pieaugusi par 12%, ziņo The Associated Press.

Pepsi trīs mēnešos, kas noslēdzās 4.septembrī, nopelnījusi 1,92 miljardus ASV dolāru jeb 1,19 ASV dolārus uz akciju.

Tajā pašā laika periodā pagājušajā gadā dzērienu un uzkodu ražotājs nopelnīja mazāk - 1,72 miljardus ASV dolāru jeb 1,09 ASV dolārus uz akciju.

Ieņēmumi pieauguši par 40% līdz 11,1 miljardam ASV dolāru.

Thomson Reuters aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka kompānija ceturksnī būs nopelnījusi 1,22 ASV dolārus uz akciju un tās ieņēmumi būs 15,38 miljardi ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais bezalkoholisko dzērienu ražotājs «Coca-Cola Co.» piektdien paziņoja, ka tas panācis vienošanos, lai iegādātos Lielbritānijas kafejnīcu tīklu «Costa Coffee».

Uzņēmums norāda, ka «Costa Coffee» no tā Lielbritānijas īpašniekiem «Whitbread» tiks iegādāts par 3,9 miljardiem sterliņu mārciņu (4,3 miljardiem eiro).

«Karstie dzērieni ir viens no retajiem atlikušajiem segmentiem, kurā «Coca-Cola» nav globāla zīmola. «Costa Coffee» sniedz mums piekļuvi šim tirgum ar spēcīgu kafejnīcu tīklu platformu,» vēsta «Coca-Cola».

Šāds lēmums pieņemts laikā, kad «Coca-Cola» un konkurents «PepsiCo» saskaras ar grūtībām palielināt atspirdzinošo dzērienu tirdzniecības apjomu, ņemot vērā satraukumu par aptaukošanos un mākslīgajiem saldinātājiem.

«Whitbread» iegādājās «Costa Coffee» 1995.gadā, un šobrīd uzņēmumam pieder aptuveni 2400 kafejnīcas Lielbritānijā un vēl apmēram 1400 visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Resursu cenas

Naftas cenas pieaugums beidzies; cena noslīd zem 82 dolāriem par barelu

Ritvars Bīders, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēlnaftas cena novembra piegādēm Ņujorkas preču biržā 8. oktobra rītā bija 81,81 ASV dolārs par barelu, kas ir par 0,14 dolāriem vairāk nekā iepriekšējās tirdzniecības sesijas noslēgumā.

Naftas cena samazinājusies zem 83 dolāriem par barelu pēc tam, kad tās pieaugumu veicināja pozitīvas ziņas saistībā globālās ekonomikas atlabšanu un zemāka ASV dolāru vērtība, kas naftu padara lētāku citu valūtu turētājiem.

Neskatoties uz to, ka ASV ziņojusi par bezdarbnieku skaita pieauguma mazināšanos, naftas tirgotāji novērojuši pasaules lielo kompāniju peļņas mazināšanos, piemēram, zemāku peļņu uzrādījis alumīnija ražotājs Alcoa. Tāpat savu peļņas prognozi samazinājis dzērienu ražotājs PepsiCo, ziņo Associated Press.

Londonā Brent naftas cena palielinājusies par 0,05 ASV dolāriem līdz 83,48 dolāriem par barelu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvian Snacks audzis saldo uzkodu tirdzniecības apgrozījums, bet sāļo uzkodu - krities

Žanete Hāka, 22.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzkodu vairumtirgotājs SIA Latvian Snacks aizvadīto gadu raksturo kā neapmierinošu, liecina dati Lursoft.

SIA Latvian Snacks apgrozījums sasniedzis 3,47 miljonus latu, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir par 2,15% vairāk. Pārskata gadu vairumtirgotājs noslēdzis ar 909,7 tūkstošu latu zaudējumiem, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā 2011.gadā.

Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn tirdzniecības apjomu pieaugums uzkodu tirgū, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazinājies par 2%. Sāļajām uzkodām tirdzniecības apjoms sarucis par 10%, savukārt saldajām palielinājies par 48%. Uzņēmuma vadība min, ka tirdzniecības apjomu izmaiņas skaidrojamas ar konkurentu aktivitātēm un tirgus situācijas izmaiņām.

SIA Latvian Snacks, neskatoties uz tirgus daļas samazinājumu par 3,6%, aizvadītajā gadā saglabājis otro vietu Latvijas sāļo uzkodu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā apelsīnu sulas līgumu cenas Ņujorkas preču biržā augušas par 21%, raksta Bloomberg.

Sulas cenas kāpumu veicina apelsīnu koku skaita mazināšanās insektu dēļ. Tāpat ražai kaitē sausums, kas veicina slimību, kuras rezultātā augļi paliek zaļi. Paredzams, ka šajā sezonā no koka nokritīs lielākais skaits zaļu augļu kopš 1961.gada.

Tā, piemēram, Floridā, kas ir otrs lielākais apelsīnu audzētājs pasaulē, šajā sezonā tiks novākts 121 miljons kastu apelsīnu, kas ir mazākais apjoms kopš 1990.gada, liecina ASV Lauksaimniecības departamenta dati. Pagājušajā sezonā astoņu mēnešu laikā departaments ražas prognozi samazināja septiņas reizes.

Bloomberg aptaujātie eksperti un analītiķi paredz, ka līdz jūnija beigām apelsīnu sulas nākotnes kontrakta cena pakāpsies vēl par 16% līdz 1,6465 dolāriem par mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas uzņēmuma MV Group mārketinga direktors Aļģirds Čiburis intervijā laikrakstam Diena.

Jūsu pārstāvētais uzņēmums strādā ne tikai Lietuvā, bet arī eksporta tirgos. Salīdzinot situāciju Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Polijā, kā jums šķiet, kurā valstī strādāt ir grūtāk, bet kurā - vieglāk?

Var teikt, strādāt nekur nav viegli. Ikvienā valstī ir sava specifika. Ārzemniekiem nereti šķiet, ka visas Baltijas valstis ir vēsturiski līdzīgas un arī biznesa vide tajās ir identiska. Protams, ir kopīgas iezīmes, piemēram, Baltijai raksturīgi, ka periodos, kad vērojama ekonomikas izaugsme, tā notiek ļoti strauji, veco Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu ekonomiskās izaugsmes tempus apsteidzot pat vairākas reizes, savukārt tad, kad Baltijas ekonomikā vērojams kritums, tas arī notiek ļoti jūtami, daudz straujāk nekā Rietumeiropas valstīs un Skandināvijā. Tomēr tā nav, ka uzņēmējdarbības vide visās trijās Baltijas valstīs būtu vienāda un ka visos trijos tirgos varētu gūt panākumus, rīkojoties pēc viena un tā paša scenārija. Piemēram, Latvija no abām pārējām Baltijas valstīm atšķiras ar to, ka ļoti liela iedzīvotāju daļa dzīvo Rīgā, no preču izplatīšanas viedokļa tas darbu padara vieglāku, jo - ja veicas labi Rīgā un Rīgas apkārtnē, tas nozīmē, ka labi veicas lielā Latvijas tirgus daļā. Igaunijā ir no citām Baltijas valstīm atšķirīgi veikalu tīklu zīmoli, kas aizņem ievērojamu tirgus daļu. Turklāt daudzas preces, it īpaši alkoholiskos dzērienus, Tallinā un citviet Igaunijā ļoti intensīvi pērk tūristi no Somijas. Lietuvā šādas pircēju grupas - ārvalstu tūristi, kuri veikalos lielos apjomos izpirktu alkoholu, - teju nav. Polijai ir sava specifiskā tirgus struktūra - Baltijā ievērojamu daļu mazumtirdzniecības jomas iekarojušas lielveikalu ķēdes, savukārt Polijā vērienīgie lielveikalu tīkli aizņem tikai 30-35% tirgus, un lielāko daļu aizņem nelieli, autonomi vietējie veikali. Turklāt Polijā daudzi tirdzniecības centri atrodas nevis pilsētās, bet piepilsētās, un cilvēki turp dodas iepirkties tikai nedēļas nogalē, savukārt darbadienās iepērkas nelielos veikaliņos, kuri atrodas viņu māju tuvumā. Apzinoties atšķirības, katras valsts tirgū jāmeklē sava veiksmes recepte.

Komentāri

Pievienot komentāru