Latvijas iestāja ES un ar to saistītā melno metāllūžņu tirgus atvēršana, kā arī augstās lūžņu cenas ir apmetušas kājām gaisā šo tirgu, kurā notikusi koncentrācija, kā rezultātā līderpozīcijās izvirzījušies divi metāllūžņu uzpircēji SIA Tolmets un a/s Kuusakoski.To liecina gan abu uzņēmumu 2004. gada finansiālās darbības pārskats, gan arī jomas pazinēju teiktais. «Situācija pēc tam, kad Latvija iestājās ES un līdz ar to arī Latvijā pārstāja darboties melno metāllūžņu eksporta liegums, melno metāllūžņu tirgū ir radikāli mainījusies,» secina a/s Kuusakoski valdes loceklis un izpilddirektors Andris Bricis. Viņš atzīst, ka lūžņu tirgū strauji līderpozīcijās izvirzījies SIA Tolmets, kurš piegādā melnos metāllūžņus to pārstrādātājam a/s Liepājas Metalurgs un arī a/s Kuusakoski. Lielais vairums nelielo lūžņu savācējuzņēmumu strādā kā sadarbības partneri kādam no lielajiem, norāda A. Bricis. Viņš savu teikto pamato ar to, ka nelielajam uzņēmumam ir daudz grūtāk nekā lielajam eksportēt metāllūžņus. «Lai veiktu piegādes ārvalstu uzņēmumiem, piemēram, uz Spāniju, Turciju vai Ķīnu, ir vajadzīgi kontakti un kontrakti ar darījumu parneriem Āzijā un Eiropā, un arī kravu loģistika,» uzsver A. Bricis. Līdz ar to arī nelielie lūžņu uzpircēji cenšoties darboties zem lielo lietussarga. Vēl viens būtisks fakts, pēc A. Briča teiktā, ir superaugstās melno metāllūžņu cenas pērn, kuras sasniegušas vienbrīd pat 150 Ls/t, bet pirms tam svārstījās ap 50 Ls/t. «Lai arī daudzi cerēja, ka lūžņu cenas augstas būs vienmēr, tomēr šobrīd tās atkal ir atgriezušās 50 Ls/t robežās,» norāda A. Bricis.