Jaunākais izdevums

Populārākie blogi atrodas portālos db.lv, ldiena.lv un nozare.lv, liecina pētījums. Jāatzīmē, ka Db.lv nesen sāka piedāvāt ne tikai portāla un laikraksta Dienas bizness žurnālistu blogus, bet arī speciālistu blogus, kas jau guvuši lasītāju ievērību.

Lai gan 32,9% Latvijas mārketinga, reklāmas, mediju un sabiedrisko attiecību speciālistu neizmanto blogus vispār, 67,1% speciālistu informācijas iegūšanai blogus izmanto, liecina The Onliner veiktā pētījuma rezultāti. Populārākie pētījumā noskaidrotie blogi atrodas portālos db.lv, ldiena.lv un nozare.lv.

Pētījumu The Onliner veica reklāmas un mārketinga nedēļas Wazzap? 2008 norises laikā šā gada 24.–26. oktobrī. Pētījumā kā respondenti piedalījās Wazzap? 2008 apmeklētāji – Latvijas mārketinga, reklāmas, mediju un sabiedrisko attiecību speciālisti. The Onliner pētījuma mērķis bija noteikt Latvijas mārketinga speciālistu interneta lietošanas un informācijas iegūšanas paradumus.

Visbiežāk izmantoto blogu pirmajās divās vietās ierindojas portāli ldiena.lv un nozare.lv ar vienādu respondentu skaitu (27,1%), tikai nedaudz atpaliek db.lv (25,7%), bet par ceturto populārāko blogu atrašanās vietu atzīts vortāls alberts.lv (15,7%).

Latvijas mārketinga speciālistu vidū populārākie blogi atrodas portālos un vortālos:

Top Nosaukums % no visiem respondentiem

1.-2. ldiena.lv 27,1%

1.-2. nozare.lv 27,1%

3. db.lv 25,7%

4. alberts.lv 15,7%

Avots: The Onliner

„Ņemot vērā blogu skaita pieaugumu pasaulē un interneta attīstības tendences, nākotnē Latvijā būs daudz vairāk blogotāju un blogu lasītāju. Pēdējo gadu pieredze liecina, ka Latvijā šī tendence jau ir parādījusies. Latvijā ir cilvēki ar lielāku pieredzi blogošanā un ir tādi, kuri tikai sper pirmos soļus šajā vidē. Patīkami sekot līdzi tam, ka vairāki savu jomu profesionāļi dalās pieredzē un pauž viedokli Latvijas blogosfērā,” norāda The Onliner galvenais redaktors un One.lv mārketinga direktors Andrejs Sergejevs.

Informācijas iegūšanai par mārketinga jaunumiem speciālisti visbiežāk izmanto portālu best-marketing.com (51,4% respondentu). Pētījuma rezultāti liecina, ka otrs biežāk izmantotais portāls mārketinga jaunumu iegūšanai ir 7guru.lv (41,4%), bet trešajā vietā – db.lv (35,7%). Jautājumā par vispārīgas informācijas saņemšanu speciālisti atbild, ka visbiežāk izmanto portālu delfi.lv (58,6%), tam seko apollo.lv un tvnet.lv ar vienādu skaitu (51,4%).

The Onliner ir specializēts interneta mārketinga izdevums, kurš atspoguļo nozares jaunumus un tendences. The Onliner izdevējs ir One.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidrots Latvijas interneta blogu top desmitnieks, un pirmajā vietā ar 16,6 tūkstošiem lasītāju ierindojies iinuu.lv, liecina interneta izpētes uzņēmuma Gemius publicētā informācija. Otrajā vietā ierindojas tehnoloģiju blogs krizdabz.lv, bet trešajā - kakao.lv.

Blogu topa līderi - blogu iinuu.lv - novembrī apmeklējuši 1,32 % no visas Latvijas interneta auditorijas, un tas ir labākais rezultāts to blogu vidū, kas novembrī piedalījās blogu topa mērījumos, norāda Gemius.

Reālo apmeklētāju skaits audzis arī aprīlī veidotā Gemius blogu topa uzvarētāja Kristapa Skuteļa blogam krizdabz.lv - tam lietotāju skaits audzis par nepilniem trīs tūkstošiem, novembrī sasniedzot 12 tūkst. Par 2,5 tūkst. lietotāju augusi šī paša autora bloga androids.lv auditorija, novembrī sasniedzot 6,5 tūkst. Tehnoloģiju blogu popularitāti apstiprina ne tikai tas, ka pieaudzis to apmekletāju skaits, bet arī tas, ka teju pusē no populārākajiem blogiem pārstāvēta jaunāko tehnoloģiju tematika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Grieķija var «noslīcināt» eiro?

Dr. Math., AB.LV grupas galvenais analītiķis Leonīds Aļšanskis, 15.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Grieķijas parādu problēmu saasināšanos, pēdējā laikā presē parādījās daudz rakstu, kuri pareģo drīzu eiro krahu. Vai Grieķijas problēmas patiešām var izraisīt krasu vērtības samazināšanos vienotai Eiropas valūtai? Mēģināsim tikt skaidrībā ar šo problēmu.

Fiskālas un parādu problēmas tradicionāli ir Eirozonas dienvidu valstu – Portugāles, Spānijas, Itālijas un Grieķijas – «galvassāpes». Un ir dabiski, ka pēdējas pasaules finanšu krīzes laikā tās problēmas krasi saasinājās.

Vissliktākā situācija izveidojās tieši Grieķijā, kur 2009. gadā budžeta deficīts sasniedza 12,7% no IKP, bet valsts parāds pieauga līdz €300 mljrd., jeb 120% no IKP. Pēc pēdēja rādītāja Grieķija pat apsteidza nemainīgu zonas līderi šajā ziņā – Itāliju (115%). Tas ne tikai izraisīja skaudru kritiku no Eiropas Savienības varu puses, bet arī lika investoriem sākt domāt par to, cik droši ir ieguldījumi eirozonas aktīvos. Eirozonas valstu valsts vērtspapīru cenu un ienesīgumu izlīdzināšanās, kas notika pirms krīzes, tagad nomainīja pamatīga to nesaskaņa. Piemēram, Grieķijas valsts parādu cenas 2009. g. decembrī–2010. g. janvārī krasi krita, bet garo vērtspapīru ienesīgums gandrīz divkāršojās. Grieķijas garo vērtspapīru spreds (ienesīguma starpība) pret Vācijas vērtspapīriem pieauga līdz 3%. Spredi pieauga arī citu Eirozonas problemātisko valstu vērtspapīriem. Toties lēta aizņemšanās bija viena no svarīgākām vienotās valūtas telpas priekšrocībām un stimuls pievienoties tai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja man jautātu, kas, Tavuprāt, ir blogs, es atbildētu, ka tas ir manu domu brīvs lidojums, brīvā valodā, par kādu man un arī sabiedrībai sāpīgu, aktuālu vai mazākaktuālu, interesantu vai mazākinteresantu tēmu.

Būdama Db darbiniece, atļāvos uzrakstīt pāris blogus par tēmu iz dzīves. Pamatāuzrakstījās par satiksmes problēmām Rīgā. Tā nu sanācis, ka esmu ne tikai žurnālists, bet arīcilvēks parastais, kurš māk vadīt auto un ar to pārvietojas par Rīgas ielām. Pārsvarā, lai brauktu uz un no darba.... Turklāt esmu blondīne.. :) (ar šo riskēju novirzīt domas nepareizās sliedēs...), bet nu, atvainojiet, bez kādas tehniskas izglītības un zināšanām loģistikas, ielu plānošanas jautājumos...

Tomēr izrādās, savā bolgā es tā īsti nedrīkstot brīvi izteikties, bet man BLOGS ir jāraksta profesionāli, cik saprotu, valodā, kāda ir lasāmaDienas biznesa lappusēs..

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmuma tēls sociālo mediju kontekstā

Andrejs Sergejevs, [email protected], 05.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi zinām, ka cilvēces pirmssākumos word-of-mouth (no mutes mutē) bija vienīgais informācijas nodošanas veids, kādā cilvēki nodeva viens otram kā ikdienas svarīgāko informāciju, tā arī pasakas, dziesmas, dziedniecības gudrības.

Bet pēc plašsaziņas līdzekļu straujās izplatīšanās visā pasaulē, «no mutes mutē» atkāpās par labu masveidīgām vienā virzienā tēmētām reklāmas kampaņām, it īpaši televīzijas piedāvātajām iespējām, kuru priekšrocības bija kustīgi attēli un skaņa. Taču speciālisti atzīst, kaword-of-mouth nav zaudējis savu spēku un ietekmi. Turklāt jaunu elpu tam ir devuši sociālie mediji, padarot to parword-of-mouse - viens peles klikšķis agrākoword-of-mouth ir padarījis ātrāku, skaļāku, interaktīvāku.

Pateicoties diviem apstākļiem - interneta popularitātei un auditorijas progresējošai imunitātei pret reklāmu tradicionālajos medijos, internets ir kļuvis par vadošo informācijas avotu, atgriežoties «no mutes mutē» periodā, kad līdzcilvēku ieteikumam ir lielāka ietekme nekā reklāmai tās tradicionālajā izpausmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Visa pasaule iestigusi parādos … kam?

Leonīds Aļšanskis, Dr.Math., AB.LV grupas galvenais analītiķis, 21.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. - 2009. gada pasaules finanšu krīzes dziļums galvenokārt bija saistīts ar leverage (finanšu sviru) jeb aizņēmuma līdzekļu hipertrofētu izmantošanu mūsu finanšu sistēmā (sk. šeit). Pacentīsimies tikt skaidrībā par to, kurš ir parādā, kam parādā un kādas ir šo parādu atgriešanas iespējas.

Viena no mūsdienu kapitālisma (bieži saukts par finanšu kapitālismu) raksturīgām iezīmēm ir spēcīgs aizņēmuma līdzekļu apjoma pieaugums, kas tiek tajā izmantots. Šodien, izmantojot leverage (balstoties uz finanšu sviras), savas problēmas risina gan bizness, gan mājsaimniecības, gan dažādu valstu kases. Ja subjektam pietrūkst finanšu resursu, tad tos viņam labprāt piedāvā aizdot finanšu tirgus. Resursus var aizņemties bankā kredīta veidā vai arī iegūt, izvietojot obligācijas pasaules parādu tirgū.

Te arī meklējama atbilde uz jautājumu - kurš tad aizdod šos milzu līdzekļus? Tie nepavisam nav citplanētieši, bet tā iedzīvotāju daļa, kurai ir uzkrāti brīvi finanšu līdzekļi. Turklāt, tie pat nav miljardu īpašnieki. Lielākā daļa no viņiem bieži ir neto aizņēmēji, nevis kreditori. Tā ir parādu tirgus daudzmiljonu investoru sabiedrība, sākot ar 100 latu depozītu īpašniekiem un beidzot ar finanšu tirgus magnātiem, tādiem, kā Soross un Bafets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā izmantosim Pasaules Klases līmeņa kredītbiroju risinājumus?

Evita Vaivode-Šulte, SIA Creditinfo Latvija Klientu apkalpošanas vadītāja, 12.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medijos informācija par kredītbirojiem ir ļoti skopa. Lai arī EM (Ekonomikas Ministrija) iesniegusi informatīvo ziņojumu «Kredītinformācijas apmaiņas tiesiskie aspekti un institucionālais modelis», skaidrojošas un analizējošas informācijas par šo jautājumu medijos ir minimāli.

Latvijā šis jautājums netiek apspriests, bet jāizlemj ir daudzas būtiskas nianses, kas ietekmēs pilnīgi visus iedzīvotājus. Sabiedrībā pagaidām valda mērena vienaldzība pret notiekošo, lai arī diskusijām par šiem jautājumiem būtu jānotiek tieši šobrīd, kamēr visi jautājumi ir lemšanas procesā un katrs var izteikt savas vajadzības, vēlmes un viedokļus.

Šīs tēmas izprašanai un pētīšanai nedaudz pievērsās Panorāma sižetā, lvportals.lv un žurnāls Kapitāls aprīļa 2012 numurā. Grūti spriest vai pārējiem šī jautājuma sakarā ir pilnīga skaidrība vai tomēr neizpratne par to, kas notiek un kas tiek plānots?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deloitte prognozē sociālo tīklu un telekomunikāciju sadarbību

, 21.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā audita un biznesa konsultāciju kompānija Deloitte publicējusi pētījuma telekomunikāciju prognozes 2008.gadam kopsavilkumu, Db.lv informēja Deloitte vecākais menedžeris Aleksandrs Parfinovičs. Galvenās prognozes ir šādas:

1. No kredītu krīzes līdz komunikāciju krīzei

Kādas ir izredzes telekomunikāciju sektoram 2008. gadā? Vai kredītu krīze izraisīs komunikāciju krīzi? Tās ietekme dažādās valstīs un dažādu veidu uzņēmumiem būs atšķirīga. Visiem telekomunikāciju uzņēmumiem rūpīgi jāpārskata sava izmaksu bāze – ekonomikas apsīkums varētu būt stimuls izmaksu pazemināšanai un darbinieku skaita samazināšanai. Apsīkums var arī pavērt iespējas konsolidācijai – daži jaunās pasaules telekomunikāciju titāni var pat nospriest, ka fiskālais diskomforts un svārstīgās vērtēšanas industrializētajā pasaulē ir stimuls sākt meklēt izdevīgus darījumus. Latvijā, papildus kredītu krīzei, augstajai inflācijai un ekonomikas atdzišanai, sagaidāms, ka cilvēki būs arvien taupīgāki savos ikmēneša izdevumos. Tas nozīmē, ka vidējais ieņēmums no viena patērētāja draud samazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumam atjaunot imunitāti?

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas «Core Management» vadošais partneris, 28.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen vēl domāju, ka esmu gana daudz publiski izteicies par notikumiem par un ap airBaltic (Lietišķā Diena; blogs Db.lv), bet notikumi mainās tik dinamiski, ka izlēmu vēlreiz publicēt savas domas. Jo īpaši tāpēc, ka šī tendence ir raksturīga valsts uzņēmumu korporatīvajai pārvaldei. Publiskajā telpā pēdējā laikā ir bijis tik daudz jaunu ziņu no «lidostas birojiem», ka pēc savas intensitātes tās varētu konkurēt vien ar gaidāmajām Saeimas vēlēšanām. Savukārt biznesa jomā šī nu stabili ir ziņu tēma nr. 1.

Ja atceramies pirmsākumus, tad Latvijas valstij bija sava nacionālā aviosabiedrība. Aviosabiedrībai bija arī investors un vienlaicīgi mazākuma akcionārs, starptautiski atzīts, ar labu reputāciju – Scandinavian Airlines System jeb SAS. Latvijas valdība noslēdza līgumu, kas pēdējam paredzēja vadošās tiesības uz kompānijas menedžmenta lietām. Tas bija pilnīgi saprotami, jo Latvijai kā jaunai valstij nebija pietiekošas pieredzes aviācijas biznesā, turklāt bija nepieciešams izveidot lidojumu savienojumus ar mērķi nodrošināt pēc iespējas vairāk galapunktus. SAS tāda pieredze bija.

Kā jau biznesā notiek, kādu dienu SAS izlēma savas akcijas pārdot. Tās nopirka kādai privātpersonai, vārdā Bertolds Fliks, piederošs uzņēmums BAS, kas, saskaņā ar noslēgto līgumu starp vairākuma akcionāru un mazākuma akcionāru, turpināja vadīt visas aviokompānijas menedžmentu. Bet notika arī interesantākas izmaiņas: ar Fliku saistītās struktūras sāka «baroties» no aviosabiedrības, saņemot naudu par tiesībām uz zīmola lietošanu, par dažādiem ārpakalpojumiem (grāmatvedība, piloti) utt. Pēdējais jaunums – B.Fliks izlēma konkurēt ar pašā vadīto airBaltic, nodibinot lidsabiedrību Lietuvā. Ja kompānijas vadītājs un vienīgais valdes loceklis, kuram jārūpējas par savu (visu) akcionāru turību, saskata labas biznesa perspektīvas kaimiņvalstī, kāpēc gan tās neizmanto pats airBaltic? Vēl jo vairāk, ir skaidrs, ka tik ģeogrāfiski tuvs konkurents atņems vismaz daļu no jau esošā biznesa. Visas šīs darbības nepārprotami ved vienā virzienā – vairākuma akcionāra interešu apdraudēšana. Jautājums – ko dara un kā savas tiesības izmanto vairākuma akcionārs – Latvijas valsts Satiksmes ministrijas (SM) personā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank līzings un What car.lv kopīgi veidotā aptauja liecina, ka Latvijā izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus. Aptuveni 80% potenciālo auto pircēju iegādātos šādus auto. PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Aptaujājot 1443 respondentus, iegūtie rezultāti uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir. Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Kas Jūs šobrīd mudinātu iegādāties auto?

SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Noskaidroti populārāko blogu sociāli demogrāfiskie rādītāji

Lelde Petrāne, 22.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais interneta pētījumu un konsultācijas uzņēmums Gemius ir publicējis sociāli demogrāfiskos datus par 20 Latvijā populārāko blogu auditoriju. Noskaidrots, ka blogus biežāk apmeklē gados jauni cilvēki un sievietes. Taču ir arī blogi ar izteiktu vīriešu īpatsvaru, kā arī tādi, kur vairāk nekā puse apmeklētāju ir vecāki par 35 gadiem.

Populārākos Latvijas blogus visbiežāk apmeklē sievietes - no visiem 112 000 interneta lietotājiem, kas novembrī apmeklēja populārākos Latvijas blogus, 59% bija sievietes, kamēr vīrieši vien 41%. Skaitliski visvairāk sieviešu novembrī apmeklējušas dzīvesstila blogu mia.lv (25 000), dzīvesziņu blogu iinuu.lv (10 500) un vizuālo uzdevumu blogu cirkulis.lv (6 700 apmeklētāji). Savukārt vīrieši visvairāk sastopami tādos blogos kā cehs.lv (11 700), mia.lv (6 900) un tehnoloģiju blogos krizdabz.lv (6 700) un laacz.lv (4 600).

Taču, skatoties uz auditorijas procentuālo daļu, ko veido attiecīgā auditorija blogā, procentuāli visvairāk sieviešu apmeklēti ir pavārmākslas blogs krista.lv (87% sieviešu), sieviešu dzīvesstila blogs mia.lv (78%) un blogs par modes lietām whimicalagnesiga.com (75%). Savukārt vīrieši proporcionāli vairāk ir tādos blogos kā komiksu un karikatūru blogā stulbums.com (72%) un tehnoloģiju blogos kakao.lv (72%) un laacz.lv (68%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Lido uz nosēšanās skrejceļa

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas «Core Management» vadošais partneris, 16.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā rakstā biju pievērsies Emīla Gustava Šokolādes biznesa stāsta analīzei. Diemžēl šis laiks ir bagāts ar līdzīgiem gadījumiem, kad neveiksmi cieš mīlēti un populāri zīmoli. Latvijas sabiedriskās ēdināšanas nozares pamatlicējs – SIA Lido ir pieprasījusi tiesisko aizsardzību. Maksātnespēju pieteica arī citi grupas uzņēmumi, kā arī pats uzņēmuma īpašnieks. Mums atliek cerēt, ka īpašniekiem izdosies saglabāt vismaz daļu no šī vērienīgā biznesa, kā arī mēģināt mācīties no svešām kļūdām.

Pirmais skaidrojums par Lido nedienu cēloni, kā vienmēr, ir acīmredzams: veiksmīgu ēdināšanas un pārtikas ražošanas biznesa virzienus aizvilka uz grunti milzīgs kredītu slogs, kuru uzņēmās vismaz divi jaunie projekti - Lido Dizaina rūpnīca (kas pēc pēdējās modes, tieši pirms maksātnespējas, ieguva jaunu vārdu - SIA Dizaina Projekti) un Lido tūrisma un atpūtas komplekss (kas arī zaudēja pirmo vārdu nosaukumā, kaut mājas lapā joprojām dēvēts par «Ķirsona muižu»). Tik tiešām, lielu daļu no Lido Dizaina rūpnīcas 9 miljonu latu aizņēmumiem būs jāatmaksā nodokļu maksātājiem (pateicoties LGA garantijai). Lido tūrisma un atpūtas komplekss iztika praktiski bez aizņēmumiem, bet «mātes» ieguldītie 4 miljoni latu negatīvi ietekmēja pamatbiznesa finanšu veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Aptieku tirgus liberalizācija Eiropā: veiksmīgais Zviedrijas piemērs (2.daļa)

Inga Zemdega-Grāpe, SIA Euroaptieka vadītāja, 11.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pavasarī viesojos Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā. Tā kā šajā valstī divus gadus atpakaļ valdība pieņēma likumprojektu, kura ietvaros paredzēja veikt farmaceitiskā tirgus liberalizāciju, bija interesanti apskatīt, kā tirgus reforma noslēgusies. Viesojoties vairākās aptiekās, guvu apliecinājumu, ka brīva konkurence veicina tirgus attīstību un ir veikti daudzi būtiski uzlabojumi pacientu interesēs.

Bloga 1.daļu lasiet šeit.

2009.gadā valdība oficiāli paziņoja, ka puse no Zviedrijas farmācijas tirgus daļas tiks pārdota privātīpašniekiem, veidojot konkurētspējīgu tirgu un tajā pat laikā, atstājot tiesības Apoteket kompānijai būt par centrālo spēlētāju liberalizētajā farmaceitiskajā tirgū, garantējot kvalitatīvo medicīnisko produktu piegādi visā valstī.

Viens no galvenajiem politiskajiem mērķiem bija valdības vēlme stimulēt mazā biznesa attīstību un pazemināt izmaksas farmaceitiskajā nozarē. Tika paredzēts, ka sasniedzot visus iepriekš noteiktos mērķus, farmaceitiskā nozare Zviedrijā kļūtu atvērta un konkurētspējīga. Atvērtā un konkurētspējīgā tirgū ir iespējams veicināt izmaiņas medikamentu cenu politikā un veidot zemākas cenas sabiedriskā labuma produktiem un pakalpojumiem, tāpēc farmaceitisko pakalpojumu spektra un kvalitātes, kā arī pakalpojumu pieejamības uzlabošana tika uzskatīti par svarīgiem reformas mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV investors The Blackstone Group ir nosūtījis vēstuli Ministru Kabinetam norādot, ka bez Nila Melngaiļa atrašanās Lattelecom vadītāja amatā, darījums pērkot TeliaSonera piederošās 49% uzņēmuma daļas nevar notikt, atsaucoties uz neoficiāliem avotiem, raksta Nozare.lv.

Tādējādi The Blackstone Group faktiski paziņo par atkāpšanos no darījuma.

Nozare.lv raksta, ka starptautiski pieredzējuša vadītāja izēšanai no amata seko investora aiziešana no investīciju vides. Jaunam Lattelecom vadītājam būs jāveic citu vadītāju un darbinieku pārliecināšana, ka uzņēmums attīstīsies stabili un prognozējami.

Par iespējamo kandidātu Nila Melngaiļa vietā tiek minēts Lattelecom finanšu direktors Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni trešdaļa jeb 35% uzņēmēju pasaulē plāno pēc Covid-19 pandēmijas darbinieku atgriešanos pilnībā klātienes darbā, liecina auditorkompānijas EY (agrāk "Ernst & Young") jaunākais nākotnes darba vides pētījums "2021 EY Work Reimagined Employer Survey", kurā noskaidrots darba devēju viedoklis par darba procesu organizāciju pēc pandēmijas krīzes.

Pētījums parāda darba devēju un darbinieku viedokļu atšķirību, jo EY darba ņēmēju pētījums iepriekš parādīja, ka pat 88% darbinieku vēlētos elastīga darba iespējas pēc pandēmijas.

EY pētījums parāda arī citas viedokļu atšķirības starp darba devējiem un darbiniekiem, piemēram, 72% darba devēju uzskata, ka darba kultūra uzņēmumā pandēmijas laikā ir uzlabojusies, kamēr tam piekrīt vien 48% darba ņēmēju. Tāpat arī 82% darba devēju uzskata, ka produktivitāti šobrīd ir iespējams mērīt arī attālināti. Tam piekrīt 67% darbinieku.

Līdztekus arī 51% darba devēju vēlas samazināt ar uzņēmējdarbību saistītu ceļojumu apjomu, taču 66% darbinieku vēlētos biznesa braucienu atsākšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk laiku pa laikam informatīvajā telpā tiek pieminēti podkāsti. “Klausies jaunāko podkāstu ceturtdien!”, “Zīmols X ir izveidojis podkāstu sēriju, kurā stāsta par …”, un vēl, un vēl. Bet kas tas podkāsts īsti ir? Ko tas nozīmē, kāpēc tie kļūst arvien populārāki, un kur ir pieejami podkāsti latviešu valodā? Uzzini raksta turpinājumā!

Kas ir podkāsti?

Podkāsts (no angļu “podcast”) ir viens no internetā pieejamiem audiopārraižu veidiem. To var klausīties pastaigas laikā, braucot sabiedriskajā transportā uz darbu vai pat darbā, darba laikā. Tas ir satura medijs, kas nepaņem pilnīgi visu klausītāja uzmanību, kā to dara video vai rakstiskie satura mediji (blogi).

Kādi ir podkāstu veidi?

Kā it visam, arī podkāstiem ir vairāki veidi jeb tipi:

1. intervijas tips;

2. solo tips;

3. multi-vadītāju tips.

Turpinājumā iepazīsties tuvāk ar katru no podkāstu veidiem!

1. Intervijas tips

Viens no visu laiku populārākajiem podkāstu veidiem ir intervijas tips, kura ietvaros viens vai divi vadītāji katrā raidījumā intervē citu viesi. Savu popularitāti šis tips ir izpelnījies ar to, ka nav nepieciešams veikt milzīgus sagatavošanās darbus un visu pārraides “svaru” nest uz vienas personas pleciem. Tā vietā sagatavošanās priekšdarbi ietver jautājumu sagatavošanu, ko uzdot šim intervējamajam cilvēkam. Pēc tam viss ir atkarīgs no vadītāja prasmēm veidot un vadīt sarunu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaules prestižākajiem biznesa medijiem Wall Street Journal (WSJ) piekritis izmantot sociālo tīklu interneta portālu funkciju, kuras pamatā ir piedāvāt WSJ lasītājam publikācijas, kuras ir populāras viņa Facebook draugu lokā, ziņo Associated Press.

Šo funkciju WSJ nodrošinās kompānija Loomia, kas līdz šim veidoja žurnāla mājaslapas sadaļu Cilvēki, kas lasa šo... Lasa arī šos rakstus jeb People who read this ... also read these stories. Raksta labajā pusē bija sadaļa, kurā bija saites uz populārākajiem rakstiem, kurus lasījuši cilvēki, kuri novērtējuši konkrēto rakstu, kuru tajā brīdī lasa lapas apmeklētāji.

Tagad WSJ lasītājiem līdzīgā veidā tiks piedāvāti raksti, kuri ir populāri lasītāja Facebook draugu lokā. Arī šo funkciju, kas sauksies Esi redzējis šo? jeb SeenThis? WSJ nodrošinās kompānija Loomia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji par populārākajiem zīmoliem ārzemēs uzskata Laimu un Rīgas Melno balzamu

Dienas Bizness, 29.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji par populārākajiem pašmāju zīmoliem ārvalstīs uzskata saldumus Laima un alkoholisko dzērienu Rīgas Melnais balzams, bet par galveno Latvijas uzņēmēju priekšrocību eksporta tirgos dēvē produktu un pakalpojumu kvalitāti.

Tā secināts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) veiktajā iedzīvotāju aptaujā par Latvijas eksportu un eksportējošajiem uzņēmumiem. Aptaujas ietvaros respondenti tika aicināti atbildēt uz jautājumiem saistībā ar Latvijas eksporta ģeogrāfiju, nosaukt lielākos valsts eksportētājus, nozīmīgākās eksporta nozares utt. Respondentiem lūgts izteikt arī viedokli par populārākajiem Latvijas zīmoliem ārvalstīs, Latvijas uzņēmēju priekšrocībām eksporta tirgos un potenciāli eksportspējīgākajām nozarēm.

Par absolūti populārāko Latvijas zīmolu ārvalstīs aptaujātie uzskata Laimu, kuru norādījusi vairāk nekā puse respondentu (54%). Vēl pie populārākajiem zīmoliem nosaukti: Rīgas Melnais balzams (33,5%), Lauma (9,5%), Grindeks (8,1%), Dzintars (8,1%) un Aldaris (7,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Accenture pētījums: digitālās prasmes ievērojami ietekmē sieviešu karjeras izaugsmi

Anda Asere, 29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievietes, kuras prot prasmīgi lietot tehnoloģijas, palīdz mazināt vīriešu skaita pārsvaru darba tirgū, liecina starptautiskā IT uzņēmuma Accenture veikts pētījums

Accenture globālā pētījumā Accenture Digital Fluency Model skaidroti veidi, kā digitālā pratība varētu palīdzēt risināt sieviešu nevienlīdzības jautājumu. Kopumā aptaujāti gandrīz 5000 respondenti 31 valstī. Pētījuma dalībnieki atbildēja uz jautājumiem par digitālo ierīču pieejamību, tostarp viedtālruņiem un viedajām ierīcēm, to lietošanas ieradumiem, kā arī digitālo risinājumu, piemēram, tiešsaistes kursu izmantošanu darbam un mācībām. Tāpat ņemti vērā konkrēto valstu statistikas dati par interneta lietojumu, izglītību, nodarbinātību, algām un sieviešu skaitu vadības pozīcijās. Pētījums apliecina, ka digitālā pratība jebkurā sieviešu karjeras posmā kalpo kā katalizators – tas nozīmīgi ietekmē gan izglītību, gan nodarbinātību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujais naktskluba Dolls apmeklētāju kritums novedis pie tā, ka šīs izklaides vietas tālāka darbība nav ekonomiski iespējama. Pēc ekspertu domām šāds liktenis var skart arī citas līdzīgas izklaides vietas Rīgā, ja valsts turpinās no uzņēmumiem izspiest pēdējos santīmus, raksta Telegraf.

No kluba apmeklētāju rindām pazuduši gan ārvalstu tūristi, gan vietējā publika.

Naktskluba direktore Jeļena Živa gan norāda, ka klubs slēdzies tāpēc, ka radušās domstarpības ar telpas izīrētāju par īres cenas samazināšanu, taču par to vai Dolls atvērsies kādā citā vietā Rīgā, J. Živa pateikt nevarēja: "Tas atkarīgs no īpašnieka. Ne man to lemt."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pētījums: sarūk tradicionālo komercbanku nozīme cilvēku ikdienā

Zane Atlāce - Bistere, 27.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā pasaulē 40 % patērētāju jau ir izmantojuši kādus finanšu pakalpojumus, ko sniedz nebanku finanšu tirgus uzņēmumi, bet vēl divi no desmit cilvēkiem grasās šādus pakalpojumus izmantot jau tuvākajā laikā, liecina jaunākais EY vispasaules pētījums The Relevance Challenge, kas aplūko plaša pakalpojumu klāsta komercbanku nozīmes izmaiņas cilvēku ikdienā.

EY Komercbanku nozīmes pētījums ir lielākā EY līdz šim veiktā aptauja, kurā piedalījušies aptuveni 55 tūkstoši respondentu 32 pasaules valstīs.

Tradicionālās komercbankas pārdzīvo uzticības krīzi – ja 48 % pētījuma respondentu atzīst, ka viņu pamata banka «droši glabā manu naudu», tad tikai 26 % uzskata, ka tradicionālās bankas «man sniedz nesavtīgus padomus». Saskaņā ar pētnieku viedokli tieši šī uzticēšanās krīze paver iespējas nebanku finanšu pakalpojumu sniedzējiem apdraudēt tradicionālo banku sektoru, plaši izmantojot mobilo tehnoloģiju radītās iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija apsteidz Rietumvalstis valsts pakalpojumu izmantošanā tiešsaistē

Db.lv, 16.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā caurmērā ir līdzīga tiešsaistes pakalpojumu intensitāte kā Baltijā un Rietumvalstīs, taču valsts pakalpojumu izmantošanā tiešsaistē Latvija jau būtiski apsteidz vadošās pasaules ekonomikas.

Tā liecina EY (agrāk Ernst & Young) jaunākais sabiedrības daudzpusējas attīstības un digitalizācijas mijiedarbības pētījums Connected Citizens, kas veikts 22 pasaules valstīs, ieskaitot Latviju. Pētījums atklāj gan aktīvus tiešsaistes lietošanas paradumus, gan cilvēku ekspektācijas pēc jauniem digitālo pakalpojumu uzlabojumiem.

Jau šobrīd Latvijā valsts pakalpojumus ar interneta starpniecību izmanto 62% iedzīvotāju, kamēr to dara tikai 23% Vācijā, 51% Francijā, 46% Lielbritānijā, 29% ASV un tikai 17% Japānā. Arī citās Baltijas valstīs valsts pakalpojumu izmantošana tiešsaistē ir augstā līmenī – Lietuvā to dara 66%, bet Igaunijā – 73%.

“Mūsu pētījuma dati skaidri parāda, ka Latvijas sabiedrība neatpaliek no Rietumvalstīm tiešsaistes pakalpojumu izmantošanā un atsevišķos gadījumos pat esam soli priekšā, kas ir likumsakarīgi, ņemot vērā būtiskus valsts ieguldījumus e-pārvaldes jomā. Tāpat redzam arī, ka cilvēki apzināti sagaida jaunus uzlabojumus, kas kopumā liek secināt, ka Latvijas iedzīvotāji ir ne tikai gatavi, bet arī vēlas jaunu digitālās transformācijas vilni. Tai pat laikā redzams, ka Latvijā vēl ir neizmantots digitalizācijas potenciāls it sevišķi veselības aprūpē un izglītības jomā, kur digitālo iespēju izmantošana nav tik attīstīta kā valsts pārvaldes vai finanšu jomās. Cilvēki vēl nezina, ko varētu gaidīt no digitālajiem pakalpojumiem veselības aprūpē, taču tas mainīsies līdz ar jaunu iespēju ieviešanu, līdzīgi kā tas bija, piemēram, finanšu sektorā” saka Nauris Kļava, EY partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas riepu nelietotāji visbiežāk ir vīrieši - pētījums atklāj, ka divreiz vairāk vīriešu nekā sieviešu vispār neiegādājas ziemas riepas.

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku (63%) ir sagatavojuši savu auto ziemas sezonai, un aprīkojuši to ar ziemas riepām, liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia veiktais pētījums.

16% respondentu ziemas riepas ir iegādājušies jau pirms sniegā uzkrišanas, bet 47% norādījuši, ka izmantos jau pagājušajā gadā iegādātās ziemas riepas. Tikai 12% aptaujāto joprojām nav sagatavojušies ziemas sezonai un plāno par ziemas riepām parūpēties pēc pirmā sniega, bet ceturtdaļa respondentu - 24% norādījuši, ka ziemas riepas joprojām neesot iegādājušies un negrasoties to darīt vispār.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grindeks Mildronāta pētījumā iegulda 1.6 miljonus latu

Sanita Igaune, Db, 03.02.2010

Katrā mapē glabājas informācija par katru pacientu, un visas kopā apliecina Mildronāta pētījuma kvalitāti, stāsta Grindeks pētniecības un attīstības direktors dr. Nilss Porītis. (Foto: Ritvars Skuja, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījuma rezultāti sekmēs Mildronāta pārdošanu un reģistrāciju jaunos tirgos, pārliecināta kompānijas vadība. Turklāt līdzīgs pētījums uzsākts arī Ķīnā, ziņo Dienas bizness.

Pēc četriem gadiem ir sekmīgi noslēdzies Latvijas lielākā zāļu ražotāja Grindeks pasūtītais klīniskais pētījums par orģinālprodukta Mildronāts ietekmi slodzes stenokardijas ārstēšanā. Līdz šim tas ir ievērojamākais veiktais pētījums farmācijas nozarē Latvijā. Pētījums kopumā veikts 37 pētnieciskajos centros Latvijā, Lietuvā, Krievijā un Ukrainā.

Ja uzņēmums vēlas ieiet jaunā noieta tirgū - vispirms ar pilna cikla izpēti ir jāpierāda medikamenta ietekme uz iedzīvotāju veselību. «Pētījums mums palīdzēs Mildronātam meklēt jaunus noieta tirgus un palielināt pārdošanas apjomus esošajos 14 reģistrētajos valstu tirgos,» skaidroja Grindeks valdes priekšsēdētājs Jānis Romanovskis, atgādinot, ka tā pārdošanas apjomi no kopējā uzņēmuma apgrozījuma veido aptuveni 70%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Komentāri

Pievienot komentāru